تربیت بدنی و علوم ورزشی

دانلود پاورپوينت واليبال

پاورپوينت واليبال
پاورپوينت در مورد واليبال
پاورپوينت درباره واليبال

دانلود پاورپوينت واليبال در قالب 12 سلايد جهت رشته تربيت بدني با فرمت  pptx  به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش 

 

 

واليبال توسط ويليام .ج . مورگان مدير Y.M.C.A در هوليک ايالت ماساچوست آمريکا ابداع شد.
درابتدا اين ورزش مينتونت نام گذاري شده بود ودليل انتخاب اين نام براي همگام نامعلوم بود. تحت تأثير محبوبيت فراوان بسکتبال در بين عامه، مورگان تصميم گرفت براي دانشجويان خود ورزشي را به وجود آورد که بازي ازروي تور انجام گيرد و لذت بخش باشد. مورگان با استفاده ازتوئي توپ بسکتبال که به دليل سبکي وزن به دست ها آسيب نمي رساند بازي را شروع کرد. با وجود اينکه به طور آهسته و کند از Y.M.C.A آغاز شد ولي طولي نکشيد که در کليه شهرهاي ماساچوست و نيوانگلاند عموميت يافت.دراسپرينگ فيلد، دکتر ت-آهالستيگ با مشاهده بازي، مينتونت را به واليبا ل تغيير نام داد، زيرا قصد اساسي از بازي کردن، فرستادن و برگشت دادن (ردو بدل کردن) توپ از روي تور است که کلمه واليبال در معنا اين نيت را مشخص مي سازد. 

 

 

 

فهرست مطالب :
تاريخچه واليبال 
زمين بازي
بازي واليبال 
تيم ها
قوانين در واليبال 

دانلود پاورپوينت واليبال

دریافت و دانلود فایل”دانلود پاورپوينت واليبال”

تربیت بدنی و علوم ورزشی

دانلود پروپوزال بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

پروپوزال مدیریت دانش
پروپوزال میزان کارآفرینی
بررسی تاثیر مدیریت دانش بر كارآفرینی
رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران
پروپوزال رابطه مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران
پیاده سازی مدیریت دانش در باشگاه های خصوصی
ضرورت کارآفرینی در سازمان های ورزشی

دانلود پروپوزال پروژه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی

ارتباط بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران

 
 
 
 
 
 
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش های کمی و از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه ی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران تشکیل می دادند که از بین باشگاه های موجود، 214 مدیر با روش نمونه گیری خوشه ای، به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند.
 
برای گردآوری اطلاعات از نمونه ها از دو پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون و پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمور استفاده شد. به منظور تحلیل نتایج  از روش های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و روش های آمار استنباطی شامل آزمون های همبستگی پیرسون ، رگرسیون، آزمون t  مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک راهه با استفاده از نرم افزار spss  استفاده شد.
 
نتایج نشان داد بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد (79/0=r). همچنین بین مولفه های مدیریت دانش (خلق، تسهیم و کاربرد دانش) با میزان کارآفرینی رابطه وجود دارد که از بین این سه مولفه، کاربرد دانش بیشترین میزان همبستگی را داشت.
 
 
 
 
کلید واژه:
مدیریت دانش
کارآفرینی
خلق دانش
تسهیم دانش
کاربرد دانش
 
 
 
 
 
مقدمه
در عصر حاضر شتاب تغییرات در علوم و فناوری‌های پیشرفته به قدری فزونی یافته است که بسیاری از متفکرین بر این باورند که شتاب در نوآوری محصولات تولید شده با تکنولوژی سطح بالا و ایجاد دانش و توسعه آن از سرعت یادگیری بشر فراتر رفته است. پس، سازمان متولی حتی اگر تمام راهبردها، زمان و سرمایه انسانی را در اختیار خود را صرف یادگیری نمایند، باز هم ممکن است از عهده رویارویی برنیاید (نوو و چان  ، 2007).
 
امروزه سازمان ها نمی توانند صرفا بر دارایی های مشهودشان مانند تکنولوژی تکیه کنند، خصوصا در بخش های تکنیکی. دارایی های مشهود به طور معمول در دسترس می باشند اما به طور بالقوه باعث مزیت رقابتی نمی شوند، به عبارتی آن ها پیش نیاز اولیه برای انجام تجارت هستند. دانش یک منبع حیاتی و عامل موفقیت در چنین محیط هایی است. دانش در طولانی مدت به عنوان منبع کلیدی برای سازمان ها در نظر گرفته شده است و مدیریت موثر آن هم امری ضروری است (ملادکووا  ، 2012).
 
دنیای امروز، دنیای تغییر اطلاعات و دانش است. به همین سبب، ضروری است که سازمان ها قابلیت های لازم برای فعالیت در این شرایط را احراز نمایند. مدیریت دانش فرایندی است که به سازمان کمک می کند اطلاعات مهم و مفید را یافته، گزینش، سازماندهی و منتشر کند. همچنین مدیریت دانش برای انجام فعالیت هایی چون حل مسئله، آموختن پویا و تصمیم گیری ضروری می باشد. مدیریت دانش می تواند عملکرد سازمانی را با قادر ساختن سازمان به عملکرد هوشمندانه تر بهبود بخشد (واعظی و مسلمی، 1388). مدیریت دانش، یک دیدگاه برنامه‌ریزی شده و ساختارمند برای ایجاد به اشتراک گذاری و ذخیره‌کردن دانش به عنوان یک دارایی سازمانی است که برای ارتقاء توانمندسازی، سرعت و اثربخشی سازمان در ارائه محصولات یا خدمات برای مشتریان در راستای استراتژی کسب ‌وکار می‌باشد (پلیسیس  ، 2008).
 
سازمان هایی که مدیریت دانش را در قابلیت اصلی خود مستقر کرده اند، تفاوت چشمگیری نسبت به سایر سازمان ها دارند از جمله این تغییرات سرعت فرایندها، شناسایی و سازگاری با تغییرات، حفظ و رشد دارایی های فکری و مزیت رقابتی پایدار از طریق خلاقیت مستمر است. بدون تردید دانش مهم ترین منبع سازمان است. بدیهی است چنین منبعی باید محافظت، بهسازی و اداره شود و از هر تکنیک و روشی که رشد بهتر آن را فراهم کند، استفاده شود (درویش، 1388).
 
 از طرفی امروزه با توجه به تحولات روز به روز جامعه و تقاضاهای مداوم برای زندگی بهتر، کارآفرینی و نوآوری در هر زمینه ای ضروری به نظر می رسد. سازمان ها نیاز به کارآفرینی را درک کرده و تفکر و اندیشه های کارآفرینی در ساختارهای اداری نفوذ کرده است، زیرا رشد، پویایی و حتی بقای سازمان های امروزی در گرو به کارگیری کارآفرینی است. این نیاز در پاسخ به شرایط پیچیده و پویای محیطی حاکم بر سازمان های امروزی است که مهم ترین این شرایط عبارت اند از: افزایش سریع تعداد رقبا، توسعه ی فزاینده فناوری های نوین، افزایش انتظارات مشتریان و … می باشد (کوراتکو و هاجتس  ، ترجمه محرابی، 1383). 
 
دانش، منبعی ضروری و پایدار در عرصه فناوری و کارآفرینی است (نوناکا  ، 1991). باید توجه داشت که جهان کنونی نیازمند پاسخگویی سریع است. سازگاری بی درنگ، نتیجه گیری سریع و بالاتر از همه نیاز رشد فردی، متأثر از دگرگونی هایی است که جهان کنونی نیازمند دانش و خلاقیت است. بسیاری از صاحب نظران و محققان، از دنیای امروزی به عنوان « عصر عدم تداوم » یاد می کنند. عصر عدم تداوم به این معناست که دیگر تجارب و راه حل های گذشته برای مسائل جاری و آینده سازمان کارگشا نیستند و باید به شیوه های دیگر اندیشید و به دنبال راهکارهای جدید سازمانی با ساختارهای نوین بود (خانه کارآفرینان، 1385).
کارآفرینی به فرایندی اطلاق می شود که در آن فرد کارآفرین با شناسایی و بهره وری از فرصت ها، منبعی در خلق و معرفی کالای جدید، شیوه های جدید در سازماندهی و اداره ساختارهای کسب و کار، شیوه های جدید در بازاریابی و شناسایی منشأیی جدید از منابع اولیه دارد (یداللهی فارسی و همکاران، 1390).
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول: چارچوب پژوهش 1
1-1-مقدمه 2
1-2-بیان مسأله 3
1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش 5
1-4-اهداف پژوهش 6
1-4-1-هدف کلی 6
1-4-2- اهداف اختصاصی 6
1-5-فرضیه‌های پژوهش 6
1-5-1- فرضیه اصلی 6
1-5-2- فرضیه های اختصاصی 6
1-6-تعریف واژه‌ها و اصطلاحات پژوهش 7
 
3-2-روش پژوهش 46
3-3-روش گردآوری داده‌ها 46
3-4-جامعه آماری 46
3-5-نمونه آماری 47
3-6-متغیرهای تحقیق 47
3-7-ابزارهای اندازه‌گیری 47
3-8-روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 49
 
 
منابع 
 
 
فهرست جدول ها
جدول 3-1: پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون 48
جدول 3-2: طیف 5 گزینه ای لیکرت 48
جدول 3-3: تفسیر نتایج پرسشنامه میزان کارآفرینی 49
 
 
 

دانلود پروپوزال بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

دریافت و دانلود فایل”پروپوزال بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی”

تربیت بدنی و علوم ورزشی

دانلود پاورپوینت جام جهانی فوتبال

دانلود پاورپوینت تاریخچه جام جهانی فوتبال
پاورپوینت تاریخچه جام جهانی فوتبال
پاورپوینت قهرمانان جام جهانی به ترتیب
پاورپوینت جام جهانی فوتبال نمونه ها
پاورپوینت میزبانان جام جهانی
پاورپوینت قهرمان جام جهانی

دانلود پاورپوینت جام جهاني فوتبال جهت رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در قالب 22 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

وقتي قرار است نگاه گذرايي به تاريخ فوتبال بيندازيم، نمي‌توانيم از ذكر برخي مطالب بديهي صرفنظر كنيم وگرنه چه كسي نمي‌داند اين همان بازي است كه ميان دو گروه 11 نفره در زميني مستطيل شكل انجام مي‌شود. هدف بازي اين است كه هر تيم بكوشد توپي را وارد دروازه‌ي حريف كند. تاريخ نگاران پيشينه توپ بازي با پا را در هزاره سوم پيش از ميلاد مسيح در چين سراغ دارند. در سده‌هاي ميانه، بازي‌هاي مشابهي با توپ در اروپا رايج بوده و رقابت‌هايي نيز ميان تيم‌هاي محلي در انگليس، فرانسه و ايتاليا انجام مي‌شده است. 

 

 

در آن زمان‌ها اهالي يك روستا مي‌كوشيدند توپي را از دست اهالي روستاي ديگري بگيرند و به بيرون از منطقه آنان بيندازند، اما آنچه ما امروز به عنوان فوتبال مي‌شناسيم، در ميانه‌هاي سده نوزدهم ميلادي در مدرسه‌هاي انگليسي پديد آمده است. توپ بازي در اين كشور چنان رايج شده بود كه دست اندركاران اين ورزش به فكر ايجاد قواعد مشخصي براي آن افتادند. در حالي كه در شهر راگبي، پرتاب توپ با دست مجاز شناخته شد و رفته رفته بازي راگبي را به وجود آورد، در مدارس شهر كمبريج توپ بازي تنها با پا مرسوم بود. 

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
تاريخچه فوتبال در ايران 
تاريخچه جام‌هاي جهاني
جام جهاني 1934 ايتاليا
جام جهاني 1930 اروگوئه 
جام جهاني 1966 انگليس 
جام جهاني 1986 مکزيک 
جام جهاني 1990 ايتاليا 
جام جهاني 2002 کره جنوبي و ژاپن 
جام جهاني 1998 فرانسه 
تاريخچه رقابتهاي جام جهاني فوتبال

دانلود پاورپوینت جام جهانی فوتبال

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت جام جهانی فوتبال”

تربیت بدنی و علوم ورزشی

دانلود پاورپوینت مبانی کنترل و نظارت و ارزشیابی

پاورپوینت مبانی نظارت
پاورپوینت مبانی ارزشیابی
پاورپوینت نظارت و ارزشیابی

دانلود پاورپوینت مبانی کنترل و نظارت و ارزشیابی جهت رشته مدیریت ورزشی در 11 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

مشخص کردن میزان اثر بخش و كارايي بهتر مدیریت و استفاده بهینه از امکانات عوامل موثر در موفقیت و میزان آنرا در برنامه ها یا سازمان بسنجیم در صورت نیاز به تغييردر بخشهای مختلف تغييرات لازم انجام شود جلوگیری از كارهاي مقطعی و سرهمبندي كردنها از روشهای سيستماتيك استفاده شود جلوگیری از صرف وقت و انرژی سازمان براي ادامه حیات سازمان بدست آوردن اطلاعات ارزشمند در زمینه تجدید نظر در طرحهاي سازمان

 

 

فهرست مطالب:
ارزشیابی
چرا باید ارزشیابی صورت گیرد؟
چه چیزی را ارزشیابی مي كنيم ؟
روشها و ابزارهای ارزشیابی و نظارت
انواع ارزشیابی
اهداف ارزشیابی
تشابه و تمایز بازرسی ، نظارت و ارزشيابي

دانلود پاورپوینت مبانی کنترل و نظارت و ارزشیابی

دریافت و دانلود فایل”دانلود پاورپوینت مبانی کنترل و نظارت و ارزشیابی”

تربیت بدنی و علوم ورزشی

دانلود پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

پرسشنامه کارآفرینی
پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی
پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمرر
پرسشنامه مدیریت دانش
پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش
پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون
پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش شرون لاوسون
پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

دانلود پرسشنامه پروژه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی

ارتباط بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران

 
 
 
 
 
 
 
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش های کمی و از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه ی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران تشکیل می دادند که از بین باشگاه های موجود، 214 مدیر با روش نمونه گیری خوشه ای، به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند.
 
برای گردآوری اطلاعات از نمونه ها از دو پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون و پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمور استفاده شد. به منظور تحلیل نتایج  از روش های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و روش های آمار استنباطی شامل آزمون های همبستگی پیرسون ، رگرسیون، آزمون t  مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک راهه با استفاده از نرم افزار spss  استفاده شد. 
 
نتایج نشان داد بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد (79/0=r). همچنین بین مولفه های مدیریت دانش (خلق، تسهیم و کاربرد دانش) با میزان کارآفرینی رابطه وجود دارد که از بین این سه مولفه، کاربرد دانش بیشترین میزان همبستگی را داشت.
 
 
 

ابزارهای اندازه‌گیری

در این پژوهش با توجه به اهداف و نیازهای تحقیق به منظور جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز جهت توصیف و آزمون فرضیه‌های تحقیق از سه پرسشنامه استفاده شده است که عبارتند از:

پرسشنامه ویژگی‌های فردی نمونه‌ها: که ویژگی‌های افراد جامعه مورد نظر از قبیل: سن، جنس، تحصیلات و سابقه خدمت را مورد سنجش قرار داد.

3-7-1-پرسشنامه مدیریت دانش: این پرسشنامه توسط شرون لاوسون[1] (2003) ساخته شده است. روایی این پرسشنامه توسط اساتید تایید و پایایی آن توسط محققین بارها محاسبه گردیده است در این پژوهش نیز آلفای کرونباخ بدست آمده توسط محقق 73/0 می­باشد. این پرسشنامه شامل 24 سوال می‌باشد که هر چهار سوال به ترتیب به بررسی مولفه‌های تولید، کسب، سازماندهی، ذخیره، انتشار و کاربرد دانش می‌پردازد.

 

ردیف

مولفه‌های مدیریت دانش

سوال‌های پرسشنامه

1

تولید دانش

1 تا 4

2

کسب دانش

5 تا 8

3

سازماندهی دانش

9 تا 12

4

ذخیره دانش

13 تا 16

5

انتشار دانش

17 تا 20

6

کاربرد دانش

21 تا 24

 

جدول 3-1: پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون

 

جهت ارزش‌گذاری این پرسشنامه از طیف 5 گزینه‌ای لیکرت استفاده شده است.

مقیاس‌ها

کاملاً موافقم

موافقم

نظری ندارم

مخالفم

کاملاً مخالفم

نمرات

5

4

3

2

1

 

جدول 3-2: طیف 5 گزینه ای لیکرت

3-7-2-پرسشنامه سنجش کارآفرینی: این پرسشنامه استاندارد توسط اسکاربوروف و زیمور[2] (1990) ساخته شده است و یک شمایی از نیم‌رخ کارآفرینی فرد را ارائه می‌دهد. روایی و پایایی این پرسشنامه باتوجه به نظر اساتید و منبع اصلی این پرسشنامه مورد تایید می­باشد. یک پرسشنامه با 10 سوال چند گزینه‌ای و هر پاسخگو برحسب انتخاب گزینه‌های مربوط به هر سوال امتیازات متفاوتی می‌گیرد. پس از جمع امتیازات مربوط به تمامی سوالات ده‌گانه برای هر پاسخگو میزان کارآفرینی برای هر مدیر تعیین می‌گردد. (حداکثر امتیاز 100 می‌باشد). نحوه امتیاز‌بندی و تفسیر نتایج به شرح زیر می‌باشد.

نحوه امتیازبندی:

به هریک از جواب‌های ذیل 10 امتیاز تعلق می‌گیرد:

1 (الف) – 2 (الف) – 3 (ج) – 4 (الف) – 5 (الف) – 6 (الف) – 7 (ج) – 8 (الف) – 9 (ج) – 10 (ج)

به هریک از جواب‌های ذیل 8 امتیاز تعلق می‌گیرد:

3 (ب) – 8 (ب) – 9 (ب)

به هریک از پاسخ‌های ذیل 6 امتیاز تعلق می‌گیرد:

2 (ب) – 5 (ب)

برای جواب زیر 5 امتیاز تعلق می‌گیرد:

1 (ب)

به پاسخ‌های زیر 4 امتیاز تعلق می‌گیرد:

5 (ج)

برای هریک از جواب‌های ذیل 2 امتیاز تعلق می‌گیرد:

2 (ج) – 3 (الف) – 4 (ب) – 6 (ج) – 9 (د) – 10 (ب)

به هر جواب دیگری غیر از پاسخ‌های فوق هیچ امتیازی تعلق نمی‌گیرد.

تفسیر نتایج :

امتیاز       نیم‌رخ

نیم‌رخ کارآفرینی (EP)[3]

85 به بالا

فوق‌العاده کارآفرین

84-65

کارآفرین

64-40

بالقوه کارآفرین

40-0

فاقد کارآفرینی یا کارآفرینی پایین

 
جدول 3-3: تفسیر نتایج پرسشنامه میزان کارآفرینی

 

 



[1] .Sharon Lawson

[2] .Scarborough & Zimmerer

[3].Entrepreneurship

 

دانلود پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

دریافت و دانلود فایل”پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی”

تربیت بدنی و علوم ورزشی

دانلود پاورپوينت در مورد ورزش

دانلود پاورپوينت ورزش
دانلود پاورپوینت آماده در مورد ورزش
اورپوینت در مورد ورزش

دانلود پاورپوينت در مورد ورزش در قالب 28  اسلايد جهت رشته تربيت بدني با فرمت  pptx  به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش 

 

 

ورزش‌ عرصه‌ فعاليتهاي‌ الگومند، ساختارهاي‌ اجتماعي‌ و روابط‌ ميان‌ نهادي‌  است‌ كه‌ فرصت‌ منحصر به‌ فردي‌ براي‌ مطالعه‌ و فهم‌ پيچيدگيهاي‌ حيات‌ اجتماعي‌ فراهم‌ مي‌آورد. ورزش‌ فعاليتي‌ است‌ كه‌ درجه‌اي‌ از اشتغال‌ اوليه‌ يا ثانويه‌اي‌ را در بر دارد كه‌ ديگر شرايط‌ نهادي‌ قادر به‌ پيشي‌ گرفتن‌ از آن‌ نيستند. ورزش‌ چنان‌ فرصتي‌ براي‌ تحقيق‌ در مورد «اشكال‌ بسيار شفاف‌ ساختار اجتماعي‌ فراهم‌ مي‌آورد كه‌ در ديگر نظامها يا موقعيتها نمي‌توان‌ يافت.»: به‌ عبارت‌ ديگر، بعنوان‌ مثال‌ تحقيق‌ ميداني‌ در ورزش‌ امكان‌ تضاد ساخت‌ يافته‌ و رقابت‌ را در شرايط‌ كنترل‌ شده‌ فراهم‌ مي‌آورد، چيزي‌ كه‌ به‌ سختي‌ مي‌توان‌ در ديگر ابعاد حيات‌ اجتماعي‌ يافت. پويايي‌ گروهي، نيل‌ به‌ هدف‌ از طريق‌ سازمان‌هاي‌ اجتماعي، خرده‌ فرهنگها، فرآيندهاي‌ رفتاري، پيوستگي‌ اجتماعي، نابرابري‌ ساخت‌ يافته، جامعه‌پذيري‌ و شبكه‌هاي‌ سازماني، فقط‌ تعداد معدودي‌ از موضوعات‌ جامعه‌شناختي‌ هستند كه‌ مي‌توان‌ در محيط‌هاي‌ ورزشي‌ آنها را مطالعه‌ كرد. پيش‌ فرض‌ اين‌ نگرش‌ اين‌ است‌ كه‌ ساختار يا اشكال‌ رفتار و تعامل‌ موجود در محيط‌هاي‌ ورزشي‌ شبيه‌ رفتار و تعامل‌ موجود در ساير زمينه‌هاي‌ اجتماعي‌ هستند. به‌ عبارت‌ ديگر، ورزش‌ همانند ديگر نهادها جهان‌ كوچكي‌ از جامعه‌ است. 

 

 

فهرست مطالب :
چكيده‌
مقدمه
‌ورزش‌ و جامعه‌ پذيري‌
‌تغيير اجتماعي: از بازي‌ تا ورزش‌ شركت

دانلود پاورپوينت در مورد ورزش

دریافت و دانلود فایل”پاورپوينت در مورد ورزش”

تربیت بدنی و علوم ورزشی

دانلود پاورپوینت کتاب و درس علم تمرین – دکتر عیدی علیجانی

پاورپوینت کتاب علم تمرین دکتر عیدی علیجانی
پاورپوینت کتاب های علم تمرین
دانلود پاورپوینت کتاب علم تمرین

دانلود پاورپوینت کتاب و درس علم تمرین – دکتر عیدی علیجانی جهت رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در قالب 197 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

درعلم تمرین از کاربرد همه علوم مربوط به تربیت بدنی،به ویژه فیزیولوژی و ورزش ،برای آماده سازی ورزش کاران استفاده می شود.کاربرد همین علوم باعث شده تا برنامه تمرینی مناسب ارائه گردد.

 

 

فهرست مطالب
فصل اول : هدف کلی آشنایی وشناخت? ویژگی های مختلف علم تمرین است.
فصل دوم : هدف کلی این فصل اآشنایی با اصول ومفاهیم اساسی علم تمرین است.
فصل سوم : توانايي‌های زيست حرکتی
فصل چهارم : قدرت و چگونگی توسعه آن 
فصل پنجم : استقامت و چگونگی توسعه آن 
فصل ششم : سرعت و چگونگی و توسعة آن
فصل هفتم : هدف کلی آشنایی با مفهوم انعطاف وچگونگی توسعه آن است.
فصل هشتم : اندازه گیری وسنجش توانایی های زیست حرکتی
فصل نهم : طرح  و زمان بند‍‍‍ي تمرين
فصل دهم : آماده سازی روانی ورزشكاران 
فصل یازدهم: هدف کلی آشنایی با طرح گام به گام برنامه تمرینات ومسابقات سالانه ونحوه اجرای آن است.

دانلود پاورپوینت کتاب و درس علم تمرین - دکتر عیدی علیجانی

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت کتاب و درس علم تمرین – دکتر عیدی علیجانی”

تربیت بدنی و علوم ورزشی

دانلود پروژه خودکارآمدی ورزشی

پروژه خودکارآمدی
خودکارآمدی ورزشی
سازه کارآمدی در ورزشکاران
پروژه در مورد خودکارآمدی
خودکارآمدی ورزشی دانش آموزان
پروژه خودکارآمدی ورزشی
پروژه سازه کارآمدی در ورزشکاران
پروژه خودکارآمدی ورزشی دانش آموزان

دانلود پروژه خودکارآمدی ورزشی با عنوان مقایسه خودکارآمدی تمرین دانش آموزان پسر 9 تا 12 سال رشته های مختلف ورزشی شاهین شهر می باشد. همانطور که می دانیم دوران کودکی و نوجوانی زمان مهمی برای شناخت استعدادها و توانایی های جسمانی، روانی و عقلانی توسط خود دانش آموزان و دیگر اطرافیان آن هاست. از این رو مدارس به عنوان یکی از مهم ترین بنیادهای تأثیرگذار، می تواند نقش اساسی در گسترش فعالیت های تربیت بدنی و ورزش داشته باشد.

 

 

 

بنابراین مهم است که بتوانیم مؤلفه های مؤثر در افزایش سطوح خودکارآمدی ورزشی دانش آموزان را شناخته تا بتوانیم از عواقب نا مطلوب شرکت دانش آموزان در مسابقات ورزشی پیشگیری کرده و در آخر سطح اجرای ورزشکاران را ارتقاء بخشیم. مفهوم خودکارآمدی از مفاهیم مهم روانشناختی بوده و آن را شکل ویژه «اعتماد به نفس» می انگارند (فلتز، 1988). باندورا (1997) خودکارآمدی را با رویکرد تأثیر بر فعالیت های انتخاب شده فردی، تلاشی که آن ها در چنین فعالیت هایی صرف می کنند و مقدار آمادگی که آن ها در مواجهه با شکست یا احساس آزار دهنده نشان می دهند، نظریه پردازی کرد.

 

 

 

 

نظریه خودکارآمدی، کارآمدی مورد انتظار را تحت تأثیر چهار منبع اطلاعاتی می داند:

ـ تکمیل عملکرد یا دستاورد اجرا
ـ مقایسه اجتماعی یا تجارب مشاهده ای
ـ ترغیب کلامی
ـ پاسخ های فیزیولوژیکی، روانی و تأثیرگذار ادراک شده.

 

 

 

باندورا (1986) به منظور تکمیل نظریه خودکارآمدی و تشریح اختیارات، تلاش و پایداری در گروه مفهوم کارآمدی گروهی را مطرح نمود. کارآمدی گروهی یا تیمی در دو سطح فردی و گروهی ارزیابی می شود، به مانند فوتبالیستی که ممکن است از مهارت های فردی خود اطمینان زیادی نداشته باشد، اما اطمینان دارد که هم تیمی هایش در اجرای تاکتیک های گروهی می توانند درست عمل کنند و تیم را به موفقیت برسانند .

 

 

هدف از انجام تحقیق بررسی سازه کارآمدی در ورزشکاران رشته های انفرادی و تیمی است. بدین منظور پرسشنامه خودکارآمدی تمرین و کارآمدی گروهی بین دانش آموزان تقسیم شد. نمونه را 77 دانش آموز 9 تا 12 سال ساکن شاهین شهر تشکیل می دادند که در قالب کانون ها یا انجمن های ورزشی در یکی از رشته های تنیس روی میز، شنا، فوتبال و بسکتبال به تمرین می پرداختند. به دلیل تعداد نفرات محدود در برخی رشته ها، به منظور گزینش نمونه ها از روش نمونه گیری هدفمند (انتخابی) استفاده شد. پس از جمع آوری اطلاعات از روش های آمار توصیفی جهت دسته بندی و خلاصه کردن داده ها و از آمار استنباطی به منظور آزمودن فرضیه های تحقیق استفاده کردیم. نتایج تحلیل های همبستگی نشان می دهد که تفاوت معناداری بین متغیر خودکارآمدی در رشته های انفرادی و رشته های تیمی وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: طرح پژوهش
1-1    مقدمه  2
1-2    بیان مسئله  4
1-3    ضرورت و اهمیت تحقیق  5
1-4    اهداف پژوهش  6
   1-4-1 هدف کلی  6
   1-4-2 اهداف اختصاصی  6
1-5    فرضیه های پژوهش  7
1-6    قلمرو پژوهش  7
1-7    محدودیت های پژوهش  7
1-8    تعریف واژه ها واصطلاحات  8

 

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2-1 مقدمه  10
2-2 مبانی نظری  10
   2-2-1 خودکارآمدی و منابع اطلاعاتی آن  10
   2-2-2 سنجش خودکارآمدی تمرین  11
   2-2-3 سنجش های اجرا  12
   2-2-4 میانجی گرهای ارتباط خودکارآمدی و اجرا  13
الف) نوع ارزیابی خودکارآمدی و اجرا  13
ب) سازگاری بین سنجش ها  13
ج) ماهیت تکلیف  14
د) زمان ارزیابی ها  14
    2-2-5 کارآمدی گروهی  15
    2-2-6 منابع کارآمدی گروهی  15 
    2-2-7 سنجش کارآمدی گروهی  16
2-3 پیشینه پژوهش  17
    2-3-1 پژوهش های انجام شده در داخل کشور  17
    2-3-1 پژوهش های انجام شده در خارج از کشور  19
2-4 جمع بندی  24

 

فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1 مقدمه  27
3-2 روش پژوهش  27
3-3 جامعه آماری  28 
3-4 حجم نمونه  28
3-5 متغیرهای پژوهش  28
3-6 ابزار جمع آوری اطلاعات  28
3-6-1 پرسشنامه خودکارآمدی تمرین رشته تنیس روی میز  28
3-6-2 پرسشنامه خودکارآمدی تمرین در رشته شنا  30
3-6-3 پرسشنامه کارآمدی گروهی رشته فوتبال  30
3-6-4 پرسشنامه کارآمدی گروهی رشته بسکتبال  31
3-7 طرز اجرای تحقیق  32
4-7 روش آماری  33

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج پژوهش
4-1 مقدمه  35
4-2 تحلیل توصیفی داده ها  35
4-3 آزمون فرضیه های آماری  38 

 

 

فصل پنجم: خلاصه، بحث، نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1 مقدمه  42
5-2 خلاصه تحقیق  42
5-3 نتایج تحقیق  43
5-4 بحث و نتیجه گیری  44
5-4-1 بحث فرضیه اول  44
5-4-2 بحث فرضیه دوم  45
5-4-3 بحث فرضیه سوم  46
5-5 نتیجه گیری  46 
5-6 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی  47
5-7 پیشنهادهای کاربردی  48

 

 

 

فهرست پیوست ها
پیوست شماره یک: پرسشنامه مشخصات فردی  50
پیوست شماره دو: پرسشنامه خودکارآمدی تمرین رشته تنیس روی میز  51
پیوست شماره سه: پرسشنامه خودکارآمدی تمرین رشته شنا  52
پیوست شماره چهار: پرسشنامه کارآمدی گروهی رشته فوتبال  53
پیوست شماره پنج: پرسشنامه کارآمدی گروهی رشته بسکتبال  55

 

 

 

فهرست جداول و نمودارها
جدول 1- 4 آماره های توصیفی سن دانش آموزان  35
جدول 2 – 4 آماره های توصیفی سابقه ورزشی و تعداد مقام ها  36
جدول 3 ـ 4 میانگین و انحراف معیار متغیر خودکارآمدی تمرین  36
جدول 4 ـ 4 میانگین و انحراف استاندارد متغیر کارآمدی گروهی  37
جدول 5 ـ 4 آماره های آزمون تحلیل واریانس یکطرفه متغیر خودکارآمدی تمرین در رشته های انفرادی  39
جدول 6 ـ 4 آماره های آزمون تحلیل واریانس یکطرفه متغیر کارآمدی گروهی بین رشته های تیمی  40
جدول 7-4 آماره های آزمون تحلیل واریانس یکطرفه متغیر خودکارآمدی بین رشته های تیمی  40
نمودار 1-4 میانگین های متغیر خودکارآمدی تمرین  38
نمودار2-4 میانگین های متغیر کارآمدی گروهی  38

 

دانلود پروژه خودکارآمدی ورزشی

دریافت و دانلود فایل”دانلود پروژه خودکارآمدی ورزشی”

تربیت بدنی و علوم ورزشی

دانلود پاورپوینت مقاله تربیت بدنی

پاورپوینت رشته تربیت بدنی در دبیرستان
پاورپوینت رشته تربیت بدنی سخته؟
پاورپوینت شرایط قبولی در رشته تربیت بدنی
پاورپوینت تربیت بدنی چیست

دانلود پاورپوینت مقاله تربیت بدنی جهت رشته علوم تربیتی در قالب 11 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش 

 

 

آمادگی جسمانی چیست؟
    بسیاری ازمردم، آمادگی جسمانی را حفظ شکل ظاهری بدن می دانند. عده ای نیز توانایی انجام کاری را آمادگی می دانند. ولی از نظر تربیت بدنی و فیزیولوژیست معروف دوریس،آمادگی جسمانی وقتی به وجود می ّّآید که فاکتورهایی مانند قدرت، سرعت، استقامت، اعطاف  پذیری، چابکی، تعادل، هماهنگی، توان(فدرت انفجاری) در وجود یک شخص باشد.

 

 

 

عناوین:
آمادگی جسمانی چیست؟

مفاهیم آمادگی جسمانی
تمرینات برای تقویت عضلات شکم و باسن

دانلود پاورپوینت مقاله تربیت بدنی

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت مقاله تربیت بدنی”

تربیت بدنی و علوم ورزشی

دانلود پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت

پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت
دانلود پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت
تحقیق در مورد پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت
پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت و انواع آن

دانلود پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت جهت رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در قالب 42 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

فهرست : 

تشویق دانش آموزان و دانشجویان به فعالیت بدنی بیشتر
 شناخت ورزش و اثرات آن بر پیشگیری از بیماری ها
 ارائه مثال هایی از فعالیت بدنی ساده و با شدت متوسط
 تشویق به فعالیت بدنی منظم در کشورهای در حال        
   توسعه به ویژه برای زنان
 تشویق به تناسب بدنی در افراد دارای معلولیت فیزیکی

 

 

 

مقدمه : 

فعالیت بدنی  آن چیزی است که انجام میدهید. تناسب فیزیکی آن چیزی است که بدست می آورید و ورزش فعالیت ساخت یافته ایست که هدف آن تناسب فیزیکی است. 
 

دانلود پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت”