حسابداری

دانلود پاورپوینت حسابداری صنعتی یک

پاورپوینت حسابداری صنعتی
پاورپوینت حسابداری مدیریت
پاورپوینت حسابداری مالی

دانلود پاورپوینت حسابداری صنعتی یک  جهت رشته حسابداری در 304 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

 حوزه ای از حسابداری است که با اندازه گیری، ثبت و
گزارش اطلاعات مربوط به اقلام بهای تمام شده سر و کار
دارد.
هر یک از اقلام بهای تمام شده به منزله ی استفاده از یکی از منابع شرکت است.
کاربرد اصلی و اولیه اطلاعات بهای تمام شده برای مدیران تصمیم گیری و ارزیابی عملکرد است.

 

 

 

فهرست مطالب:
فصل 1-كليات ومفاهيم حسابداري بهاي تمام شده
فصل 2- روشهاي طبقه بندي مفاهيم بهاي تمام شده
فصل 3- بهاي تمام شده در مؤسسات خدماتي
فصل 4- بهاي تمام شده كالا در مؤسسات بازرگاني
فصل 5- بهاي تمام شده كالا در موسسات توليدي(نظام ادواري)
فصل 6- حسابداري مواد وبهاي تمام شده آن
فصل 7- گردآوري اقلام بهاي تمام شده دستمزد(نيروي كار)
فصل 8- گردآوري اقلام بهاي تمام شده سربار
فصل 9-نظام دائمي بهاي تمام شده-هزينه يابي سفارش كار
فصل 10-نظام دائمي بهاي تمام شده –هزينه يابي مرحله اي
فصل 11-سيستم هزينه يابي مرحله اي –كار در جريان ساخت
فصل 12-سيستم هزينه يابي مرحله اي –روش ميانگين درتعيين بهاي تمام شده
فصل 13-سيتم هزينه يابي مرحله اي –روش اولين صادره از اولين وارده
فصل 14- بهاي تمام شده استاندارد

 

 

دانلود پاورپوینت حسابداری صنعتی یک

دریافت و دانلود فایل”دانلود پاورپوینت حسابداری صنعتی یک”

حسابداری

دانلود تحقیق مبانی نظری کیفیت سود و اقلام تعهدی با فرمت ورد

دانلود تحقیق کیفیت سود
تحقیق کیفیت سود doc
تحقیق کامل کیفیت سود
تحقیق درباره کیفیت سود
تحقیق کیفیت سود با فرمت ورد
تحقیق درمورد سود چیست
تحقیق دانش آموزی درباره سود
تحقیق دانشجویی درباره سود

هدف از این تحقیق بررسی مبانی نظری کیفیت سود و اقلام تعهدی با فرمت docx در قالب 48 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

 

 

 

فهرست مطالب

2-1 مقدمه

2-2 مبانی نظری

2-2-1 سود حسابداری و اهمیت آن در گزارشگری مالی

2-2-2 کیفیت سود

2-2-2-1مفهوم کیفیت سود

2-2-2-2 معیارهای اندازه گیری کیفیت سود

2-2-2-3 معیارهای سنجش کیفیت سود

2-2-3 اقلام تعهدی

2-2-4 هموار بودن سود

2-2-5 محتوای اطلاعاتی سود

2-2-6 بهنگامی سود

2-2-7 پایداری سود

2-2-8 مدیریت سود

2-2-9 نابهنجاری اقلام تعهدی

2-2-9-1 آزمون میشکین

2-2-10 ریسك ورشكستگی و كیفیت سود

2-3 پیشینه تحقیق

منابع

 

 

 

امروزه به دلایل مختلفی مانند گسترش همه جانبه فعالیتهای اقتصادی، توسعه بازارهای مالی و رونق    سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه، دسترسی به اطلاعات درست و به موقع مهمترین ابزار سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی جهت اتخاذ تصمیمات بهینه و کسب منفعت مورد انتظار آنان است. محصول نهایی فرآیند حسابداری مالی، ارائه اطلاعات مالی به استفاده کنندگان درون و برون سازمانی، جهت اخذ تصمیمات اقتصادی، در قالب گزارشگری حسابداری است. بخش اصلی و با اهمیت گزارشگری مالی، ارائه ی صورتهای مالی است. بورسهای اوراق بهادار در بیشتر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه از عمده ترین ارکان شکوفایی اقتصادی محسوب شده و یکی از پایه های اصلی اقتصاد کشورها به حساب می آید، زیرا وظیفه اصلی آنان گردآوری و هدایت پس اندازهای موجود جوامع به سمت بخش های تولیدی و مولد ثروت می باشد.

 

 

 

سود یکی از اقلام مندرج در صورت های مالی است که در تصمیم گیری استفاده کنندگان صورتهای مالی تأثیر بسزایی دارد و توجه زیادی را معطوف خود ساخته است (کرمی ، 1387). محتوای اطلاعاتی سود و اجزای آن، به طور گسترده در متون حسابداری و مالی بارها مورد آزمون قرار گرفته است (اعتمادی و چالاکی، 1384). نظر به اینکه سود حسابداری بر مبنای تعهدی شناسایی می شود و به دو جزء نقدی و تعهدی قابل تقسیم است؛ جزء تعهدی نیز قابل تقسیم به اجزای دیگری است. براساس رویکرد تعهدی در صورت تحقق درآمدها و وقوع هزینه ها می توان سود را گزارش کرد. همان طور که تجزیه سود به دو بخش نقدی و تعهدی باعث کاهش میانگین خطای پیش بینی می گردد (عرب مازار یزدی و همکاران، 1385).

 

 

 

در بند 47 شماره (1) هیأت استانداردهای حسابداری مالی بیان شده است که سرمایه گذاران، بستانکاران و دیگران از سود برای ارزیابی توان سودآوری، توان پرداخت سود سهام، پیش بینی سودهای آتی و ارزیابی سرمایه گذاری در یك شرکت با دادن اعتبار به شرکتی دیگر استفاده می کنند. برخی از تحلیلگران مالی بر این عقیده هستند که به دلیل تمایل سرمایه گذاران به رقم نهایی سود، می توان از چنین تحقیقاتی در قیمت گذاری صحیح اوراق بهادار استفاده کرد (اسلوان، 1996). اما تحلیلگران اوراق بهادار، مدیران شرکت ها، سرمایه گذاران و افرادی که در بازار سرمایه مشارکت دارند، بیشترین توجه خود را به رقم سود خالص به عنوان آخرین قلم اطلاعاتی صورت سود و زیان معطوف می کنند (ثقفی و کردستانی، 1383).

 

دانلود تحقیق مبانی نظری کیفیت سود و اقلام تعهدی با فرمت ورد

دریافت و دانلود فایل”دانلود تحقیق مبانی نظری کیفیت سود و اقلام تعهدی با فرمت ورد”

حسابداری

دانلود تحقیق عدم تقارن اطلاعات مالی و پیامد ها و آثار آن در بازار سرمایه ای با فرمت ورد

دانلود تحقیق عدم تقارن اطلاعات
تحقیق اطلاعات doc
تحقیق کامل اطلاعات مالی
تحقیق درباره عدم تقارن اطلاعات مالی
تحقیق اطلاعات با فرمت ورد
تحقیق درمورد اطلاعات چیست
تحقیق دانش آموزی درباره اطلاعات
تحقیق دانشجویی درباره اطلاعات

هدف از این تحقیق بررسی عدم تقارن اطلاعات مالی و پیامد ها و آثار آن در بازار سرمایه ای با فرمت docx در قالب 18 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

 

 

 

فهرست مطالب

2-4- عدم تقارن اطلاعاتی

2-4-1 عدم تقارن اطلاعات و کارایی بازار

2-4-1-1 شكل ضعیف

2-4-2-2 شكل نیمه قوی

2-4-1-3  شكل قوی

2-4-2 عدم تقارن اطلاعاتی و دامنه قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام

2-4-3 پیامدهای عدم تقارن اطلاعاتی در بازار سرمایه

2-4-4 عدم تقارن اطلاعات و فرضیه پیام دهی

2-5- بیان تئوریک رابطه به موقع بودن سود با عدم تقارن اطلاعاتی و فرصت رشد

2-6- پیشینه پژوهش

منابع

 

 

 

عدم تقارن اطلاعات زمانی ایجاد میشود كه سهامداران به اطلاعات محرمانه ای كه مدیران شركت در اختیار دارند، دسترسی نداشته باشند. وجود اطلاعات كافی در بازار و انعكاس بموقع و سریع اطلاعات بر روی قیمت اوراق بهادار ارتباط تنگاتنگی با كارایی بازار دارد. در بازار كارا، اطلاعاتی كه در بازار پخش میشود به سرعت بر قیمت تاثیر می گذارد. در چنین بازاری، قیمت اوراق بهادار به ارزش ذاتی آن نزدیك است. به عبارت دیگر ویژگی مهم بازار كارا این است كه قیمت تعیین شده در بازار، شاخص مناسبی از ارزش واقعی اوراق بهادار است. بازار كارا باید نسبت به اطلاعات جدید حساس باشد. اگر اطلاعات تازه ای به اطلاعات عموم میرسد، قیمت سهام عادی شركت متناسب با جهت اطلاعات یاد شده تغییر خواهد كرد. اگر بازار نسبت به اطلاعات جدید بی تفاوت باشد و عكس العمل لازم را نشان ندهد، یعنی تحلیل كننده ای در بازار برای ارزیابی و بررسی اثر اطلاعات جدید برقیمت نباشد، طبعاً آن بازار كارایی نخواهد داشت (جهانخانی و عبده تبریزی، 1372).

 

 

 

جیانگ و كیم،2000، بیان داشتند كه در شركتهایی كه سهامداران آنها را نهادها و شركتهای دیگر تشكیل میدهند، اطلاعات داخلی با ارزش درباره چشم اندازهای تجاری آتی شركت و همچنین استراتژیهای تجاری آن، از طریق ارتباط مستقیم بین مدیران و شركتهای مالك عمده سهام به طور انحصاری در اختیار قرار می گیرد. این انتقال اطلاعات اغلب از طریق كانال هایی همانند اعضای مشترك هیات مدیره در اختیار شركتهای سهامدار قرار می گیرد و از این طریق اكثر شركتهای سرمایه گذار به این اطلاعات دسترسی پیدا میكنند. لذا رواج مالكیت شركتها توسط شركتهای دیگر میتواند نقش اساسی در كاهش میزان عدم تقارن اطلاعات بین مدیران و سرمایهگذاران برون شركتی و در نتیجه كارایی بازار سرمایه در مورد اطلاعات آنها داشته باشد(جهانخانی و عبده تبریزی،1372)، در مورد ویژگی بازاركارا بیان میدارند: افراد مطلع در بازار وجود دارند و این افراد با اطلاعاتی كه دارند بازار را به كارایی میرسانند. اما آنها نمیتوانند از اطلاعات و دانش افزونشان نتایج بهتر و سود بیشتری بدست آورند. در این محیط فرد متخصص تر و آگاه تر از فرد عامی سود بیشتری نمی برد و افراد ناوارد در بازار كارا مغبون نمیشوند. قیمت بازار طوری تعیین میشود كه منعكس كننده تمام اطلاعات خوب و بد است.

 

دانلود تحقیق عدم تقارن اطلاعات مالی و پیامد ها و آثار آن در بازار سرمایه ای با فرمت ورد

دریافت و دانلود فایل”دانلود تحقیق عدم تقارن اطلاعات مالی و پیامد ها و آثار آن در بازار سرمایه ای با فرمت ورد”

حسابداری

دانلود فصل دوم پروژه و پیشینه نظری حاکمیت شرکتی 67 صفحه

فصل دوم پروژه حاکمیت شرکتی
مبانی نظری حاکمیت شرکتی
پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی
پیشینه داخلی حاکمیت شرکتی
پیشینه خارجی حاکمیت شرکتی
پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی
پیشینه نظری حاکمیت شرکتی
ادبیات نظری حاکمیت شرکتی
چارچوب نظری حاکمیت شرکتی

در بخش اول مبانی نظری حاکمیت شرکتی پرداخته می شود و در بخش دو پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی بررسی می شود. در واقع فصل دوم پروژه و پیشینه نظری حاکمیت شرکتی عنوان این پژوهش می باشد.

 

 

از اواخر دهه نود و اوایل هزاره جدید، به دنبال بحران‌ها و رسوایی شرکت‌های بزرگی همچون انرون ، ورلدکام  و دیگر شرکت‌های کوچک‌تر، حسابداری، گزارشگری مالی و حسابرسان این شرکت‌ها مورد اتهام قرار گرفتند. پیامد این رسوایی‌ها، نگرانی‌هایی در خصوص عدم کارایی این موارد بود که می‌توانست منجر به تکرار آن شود. نتیجه آن، تغییرات بنیادین و گسترده در حوزه نظارت بر شرکت‌ها و بازار سرمایه و به خصوص تفکر تقویت ساختار نظام حاکمیت شرکتی و قوانین و مقررات بوده است.

 

 

 

محققان با بررسی علت‌ها و شرایط وقوع این رسوایی‌ها، به این نتیجه رسیدند که؛ در موارد نبود نظارت بر مدیریت، حاکمیت ناقص سهامداران بر چگونگی اداره کارها و سپردن اختیارات نامحدود به مدیران اجرایی، زمینه مساعدی برای سوء استفاده آنان فراهم کرده و برای جلوگیری از بروز چنین وضعیتی، سهامداران باید از طریق نظارت دقیق بر هیأت مدیره و حسابرسی منظم شرکت که در مجموع تحت عنوان نظام حاکمیت شرکتی شناخته می‌شود، اشراف دقیقی بر شرکت داشته باشند. [33]."در واقع نیاز به نظام حاکمیت شرکتی از تضاد منافع بالقوه میان افراد در ساختار شرکت ناشی می‌شود". [6]. ساختار مالکیت یکی از مکانیسم‌های داخلی حاکمیت شرکتی است. موضوع اصلي در مباحث ساختار مالكيت نیز، مسئله نمايندگي مي‌باشد چرا كه تضاد منافع بين مديران و سهامداران و سهامداران عمده و خرد، منجر به ايجاد هزينه‌هاي نمايندگي مي‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه    13
2-2 حاکمیت شرکتی    14
2-2-1 تاریخچه حاکمیت شرکتی    16
2-2-2 تعاریف حاکمیت شرکتی    16
2-2-3 اهمیت حاکمیت شرکتی    19
2-2-4 سیستم‌های حاکمیت شرکتی     19
2-2-4-1 سیستم‌های درون سازمانی    20
2-2-4-2 سیستم‌های برون سازمانی    20
2-2-5 عوامل ایجاد تمایز در سیستم‌های حاکمیت شرکتی     21
2-2-6 مکانیزم‌های حاكميت شركتي    24
2-2-6-1 مکانیزم‌های درون سازماني (محاطی)    24
2-2-6-2 مکانیزم‌های برون سازماني (محیطی)    25
2-2-7 حاکمیت شرکتی در ایران    25
2-3 ساختار مالکیت و حاکمیت شرکتی    27
2-9 پیشینه تحقیق    61
2-9-1 تحقیقات خارجی حاکمیت شرکتی     61
2-9-2 پیشینه تحقیقات داخلی حاکمیت شرکتی  

 

منابع

 

دانلود فصل دوم پروژه و پیشینه نظری حاکمیت شرکتی 67 صفحه

دریافت و دانلود فایل”فصل دوم پروژه و پیشینه نظری حاکمیت شرکتی 67 صفحه”

حسابداری

دانلود تحقیق سود حسابداری و مالیات حسابداری و تفاوت های آن با فرمت ورد

دانلود تحقیق حسابداری
تحقیق حسابداری doc
تحقیق کامل سود حسابداری
تحقیق درباره سود حسابداری
تحقیق حسابداری با فرمت ورد
تحقیق درمورد حسابداری چیست
تحقیق دانش آموزی درباره مالیات
تحقیق دانشجویی درباره مالیات

هدف از این تحقیق بررسی سود حسابداری و مالیات حسابداری و تفاوت های آن با فرمت docx در قالب 58 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

 

 

 

فهرست مطالب

چارچوب نظری تفاوت های سود حسابداری و مالیاتی

2-6-1)منابع بالفعل تفاوت های سود حسابداری و مالیاتی

2-6-1-1) دلایل زمانبندی

2-6-1-2)اهداف غیردرآمدی مالیات

2-6-1-3)دکترین رجحان محتوا بر شکل و اقدامات پیشگیرانهی ضد مالیات پرهیزی

2-6-1-4) تفاوت سیستم حسابداری

2-6-1-6)دلیل بنیادین

2-6-2)منابع بالقوهی تفاوت ها

2-6-2-1) مدیریت سود

2-6-2-1-1) تعریف

2-6-2-1-2) محمل های مدیریت سود

2-6-2-1-3)عوامل زیر بنایی

2-6-2-1-4)انگیزه ها

2-6-2-2)مدیریت مالیات

2-6-2-2-1) تعریف

2-6-2-2-2) اصول عمومی مالیات پرهیزی

2-6-2-2-3)چارچوب مالیات پرهیزی شرکت سهامی عام

2-6-2-2-4)پیامدهای مالیات پرهیزی

2-6-2-3) تاثیر متقابل مدیریت مالیات و مدیریت سود

2-7) تصریح تفاوت ها

پیشینه

منابع

 

 

 

اهداف متضاد مقررات حسابداری و مالیات یکی از منابع تفاوتهای قانونی بین این دو معیار سود است. سیستم مالیات بخشی از سیستم توزیع مجدد ثروت در جامعه است، سیستمی که ثروت را از بخش خصوصی به بخش عمومی منتقل و سپس در قالب برنامه های دولتی نظیر امنیت اجتماعی،آموزش، بهداشت و درمان آن را مجدداً به بخش خصوصی باز می­گرداند. هدف اولیه سیستم مالیات سود، ایجاد درآمد برای تامین مالی برنامه های دولت است. علاوه ­بر­این، دولت ها از سیستم مالیات برای اعمال کنترل بر اقتصاد، احراز شدن اهداف اجتماعی، تشویق به/ ممانعت از فعالیتهای خاص و مقاصد سیاسی استفاده می­نماید. هر سیستم مالیاتی از چند اصل کلیدی پیروی می­کند که عبارتند از انصاف، بیطرفی،شفافیت، ساده بودن، ثبات و صرفه اقتصادی. احتمالاً در مقاطع خاصی این معیارها هنگام تصمیم گیری راجع به سیاست های مالیاتی در مقابل یکدیگر قرار می­گیرند و دولت بسته به اولویت های خویش موازنه­ای بین آنها انجام می­دهد(ترین،1997).

 

 

 

طبق مفاهیم نظری گزارشگری مالی ایران، هدف صورتهای مالی بطور اعم و سود حسابداری بطور اخص، عبارت از ارائه اطلاعات تلخیص و طبقه بندی شده درباره وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی واحد تجاری است تا برای طیف وسیعی از استفاده کنندگان صورت های مالی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی مفید واقع گردد. سود حسابداری همچنین نتایج وظیفه مباشرت مدیر یا حسابدهی وی در قبال منابعی که در اختیارش قرار گرفته است را منعکس می­نماید (کمیته تدوین استاندارد،1385). صورتهای مالی با مقاصد عمومی، بر طرف کردن نیازهای اطلاعاتی مشترک کاربرانی را دنبال می­کند که از دریافت اطلاعات متناسب با نیازهای خویش ناتوانند (ترین، 1997) .بعبارت دیگر سود حسابداری معطوف به تامین نیازهای اطلاعاتی سرمایه گذاران است.آنان علاقه مند به اطلاعاتی در مورد ریسک ذاتی و بازده سرمایه گذاری های خویش هستند. اینان به اطلاعاتی نیاز دارند که بر اساس آن بتوانند در مورد خرید،نگهداری یا فروش سهام تصمیم گیری کنند و عملکرد مدیریت واحد تجاری را جهت پرداخت سود سهام مورد ارزیابی قرار دهند. اطلاعات سود حسابداری در راستای هدف سودمندی در تصمیم­گیری ، باید از خصوصیاتی نظیر مربوط بودن، قابلیت اتکاء، قابل مقایسه بودن و قابل فهم بودن، اهمیت و بموقع بودن بر خوردار باشند(کمیته تدوین استاندارد،1385). حسابداران در این بافت از مفروضات، اصول و مفاهیمی نظیر حسابداری حسابداری، دوره حسابداری،تداوم فعالیت، بهای تمام شده تاریخی، تحقق، تطابق، محافظه کاری و یکنواختی استفاده می­نمایند (ترین،1997).

 

دانلود تحقیق سود حسابداری و مالیات حسابداری و تفاوت های آن با فرمت ورد

دریافت و دانلود فایل”دانلود تحقیق سود حسابداری و مالیات حسابداری و تفاوت های آن با فرمت ورد”

حسابداری

دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد برنامه ریزی استراتژیک و رویکردهای آن با فرمت word

مبانی نظری برنامه ریزی
ادبیات نظری برنامه ریزی
چارچوب نظری برنامه ریزی
فصل دوم پروژه برنامه ریزی
خرید مبانی نظری برنامه ریزی

خرید و دانلود فصل دوم پروژه و ادبیات نظری برنامه ریزی استراتژیک و رویکردهای آن با فرمت docx در قالب 62 صفحه ورد بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

 

السن و ادی  معتقد بودند كه فرآیند برنامه ریزی استراتژیك از پنج مرحله بیان مأموریت كلی و اهداف سازمان، بررسی یا تجزیه و تحلیل محیطی، بررسی وضع داخلی و منابع، تدوین، ارزیابی، گزینش استراتژیها، اجرا و كنترل طرح استراتژیك تشكیل شده است (Olsen, 1982, 19). دیوید  در سه مرحله كلی شامل تدوین، اجرا و ارزیابی، برنامه‌ریزی استراتژیك را مشخص نمودن مأموریت، بررسی عوامل محیطی، تعیین هدفهای بلندمدت، تدوین، ارزیابی و گزینش استراتژیها، تعیین هدفهای سالانه و سیاستها، تخصیص منابع، و بالاخره محاسبه و ارزیابی عملكرد بیان كرده است (دیوید، 1382). ویلن و هانگر یك الگوی چهار مرحله ای تجزیه و تحلیل محیطی، تدوین استراتژی، اجرای استراتژی و ارزیابی و كنترل را ارئه نموده اند (Wheelen & Hunger, 2000).

 

 

 برنامه‌ریزی استراتژیک روش سیستماتیکی است که فراگرد مدیریت استراتژیک را پشتیبانی و تأیید می‌کند. برنامه‌ریزی استراتژیک متضمن همه اقداماتی است که منجر به تعریف اهداف شده و از آنجا به تعیین استراتژیهای مناسب برای دستیابی به آن اهداف برای کل سازمان منتج می‌گردد (علی احمدی، 1377).     برنامه‌ریزی استراتژیک، تلاشی سازمان یافته و منظم برای اتخاذ تصمیمات بنیادی و انجام اقدامات اساسی است که شرکت و سمت‌گیری فعالیتهای یک سازمان با دیگر نهادها را در چارچوب قانونی شکل می‌دهند (منوریان، 1372; برایسون، 1383، 5). برنامه‌ریزی استراتژیک عبارت است از فرآیند دستیابی به اهداف بلند مدت و حیاتی سازمان در محیط رقابتی، بنابراین برنامه‌ریزی بلندمدت در تمام تعاریف، تفاوتش با برنامه‌ریزی استراتژیک تنها در لفظ محیط رقابتی و حیاتی خواهد بود (علی احمدی، 1377). فرآیند تصمیم گیری درباره اهداف، منابع مورد نیاز برای نیل به اهداف و چگونگی تخصیص منابع سازمان را برنامه ریزی‌استراتژیک می نامند (شركت داده پردازی ایران، 1376).

 

 

 

فهرست مطالب

2-1-1- برنامه ریزی استراتژیک

2-1-2- فرآیند برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیك

2-1-4- تحلیل SWOT

1- تعاریف نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدات

2- قواعد حاکم بر استراتژیهای SWOT

3- کار برد تحلیلSWOT در سطح کشورها

2-1-5- برخی مدلها و رویكردهای برنامه‌ریزی استراتژیک

2-1-6- نوعشناسی استراتژیها

2-2- سابقه پژوهش ها و مطالعات انجام گرفته

منابع

دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد برنامه ریزی استراتژیک و رویکردهای آن با فرمت word

دریافت و دانلود فایل”دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد برنامه ریزی استراتژیک و رویکردهای آن با فرمت word”

حسابداری

دانلود پروژه کارشناسی ارشد حسابداری بانکی با عنوان حجم معامله بعنوان نماینده ای برای سایراطلاعات دررابطه بین سود و بازده

حجم معامله
رابطه سود و بازده
دانلود پروژه حجم معامله
حجم معامله بعنوان نماینده ای برای سایراطلاعات دررابطه بین سود و بازده
دانلود پروژه کارشناسی ارشد حسابداری بانکی

دانلود پروژه کارشناسی ارشد حسابداری بانکی

حجم معامله بعنوان نماینده ای برای سایراطلاعات دررابطه بین سود و بازده

 
 
چكیده فارسی
محققان زیادی رابطه بین سود و بازده را مورد بررسی قرار داده‌اند. در بسیاری از تحقیقات انجام شده سود حسابداری تنها بخشی از بازده سهام را توضیح داده است. هر چند، شناسایی و اندازه‌گیری تمامی سایر اطلاعات موثر بر بازده امری دشوار و حتی غیر ممکن می‌باشد. در این تحقیق بررسی شده است که آیا می‌توان حجم معامله سهام را به عنوان نماینده سایر اطلاعات در رابطه بین سود و بازده در نظر گرفت، از آنجا که معامله بدلیل تفاوت در دسترسی و تفسیر اطلاعات در بین سرمایه‌گذاران واقع می‌شود،بنابراین از تحلیل حجم معامله می‌توان به عنوان نماینده سایر اطلاعات در رابطه بین سود و بازده استفاده نمود.
 
با انجام آزمونهای آماری بر روی داده‌های 110 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی سالهای 1385-1380 نتیجه‌گیری شد که علاوه بر سود، حجم معامله نیز با بازده رابطه معنی‌دار دارد. ولی در حالتی که حجم معامله به مدل (رگرسیون سود و بازده) اضافه می‌گردد، ضریب تعیین تنها 4/1 درصد افزایش یافت. یعنی با اضافه شدن حجم معامله فقط می‌توانیم 4/1 درصد بازده را بیشتر توضیح دهیم. بنابراین حجم معامله سهام نمی‌تواند به عنوان نماینده مناسبی برای سایر اطلاعات در رابطه بین سود و بازده در نظر گرفته شود. در ادامه با انجام آزمونهای تکمیلی نتیجه‌گیری شد که سطح و تغییرات حجم معامله به همراه سود می‌توانند 5/13 درصد بازده را توضیح دهند.
 
 
کلمات کلیدی:

سود و بازده

حسابداری بانکی

معامله سهام

اوراق بهادر تهران

 
 
چكیده انگلیسی
Many researchers have studies the relationship between earning and return. In many cases accounting earning has explained only part of return. However, It's difficult and even impossible to identify and measure wholly other effective information on return. In this research we has examined if we could use trading volume as a proxy for other information in the relationship between earning and return. Whereas trading is taken place due to difference in the availability and interpretation of information, therefore it is plausible to use analysis of trading volume as a proxy for other information.
 
With applying statistical tests on data related to corporation listed on Tehran stock exchange during 1380-1385 we have shown that share return is significantly related to both earning and trading volume, but in case the trading volume added to model(earning – return regression), R2 increased only by 1.4%, it means that by adding trading volume we can better explain return only by 1.4%. so stock trading volume can not be presented as a proper proxy for other information in the relationship between earning and return. Then by performing additional tests it is shown that level and changes of trading volume along with earning can explain 13.5% of return.
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول:کلیات
مقدمه
بیان مساله
سوابق
سوالات پژوهش
هدف تحقیق
اهمیت و ضرورت انجام پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
کاربران پژوهش
محدوده مکانى و زمانى
محدودیتهای تحقیق
 
فصل دوم:پیشینه تحقیق
مقدمه
سود

نقش اطلاعاتی سود

اهمیت شناسایی،محاسبه و گزارش سود

مفهوم بازده

اجزای بازده

اندازه گیری بازده سهام

عوامل موثر بر بازدهی

فواید سود برای سرمایه گذاران

حلقه های ارتباطی سود و قیمت سهام

ارتباط بین قیمت اوراق بهادر و سودهای پرداخت آتی

ارتباط بین سودهای پرداختی آتی و سودهای جاری

ارتباط بین سودهای آتی و سودهای جاری

پیش بینی سودهای آتی از روی سودهای جاری

قیمت ها و سودها
حجم معامله

اهمیت حجم معامله

دلایل ارتباط بین حجم معامله و بازده سهام

مروری بر ادبیات تحقیق

پیشینه تحقیق ارتباط بین بازده سهام و سود حسابداری

پیشینه تحقیق حجم معامله

 
فصل سوم:روش تحقیق
تعریف عملیاتی متغیرها
جامعه و نمونه آماری
توسعه تئوری تحقیق
حجم معامله بعنوان نماینده ای برای سایر اطلاعات
فرضیات تحقیق
مدل تحقیق و نحوه اندازه گیری متغیرها
روشهای جمع آوری و آماده سازی اطلاعات
روش شناختی تحقیق
روش تحلیل داده ها
ضریب تعیین
آمار توصیفی
استفاده از رایانه برای انجام آزمونها
 
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل
مقدمه
آزمونهای فرضیه تحقیق
آزمونهای تکمیلی
اندازه شرکت بعنوان جانشینی برای سایر اطلاعات
واریانس حجم معامله،سطح و تغییرات حجم معامله بعنوان نماینده ای برای سایر اطلاعات
کنترل جهت منعکس در حجم معامله
 
 
نتایج و پیشنهادات
پیشنهادات آتی
 
منابع
 

 

دانلود پروژه کارشناسی ارشد حسابداری بانکی با عنوان حجم معامله بعنوان نماینده ای برای سایراطلاعات دررابطه بین سود و بازده

دریافت و دانلود فایل”پروژه کارشناسی ارشد حسابداری بانکی با عنوان حجم معامله بعنوان نماینده ای برای سایراطلاعات دررابطه بین سود و بازده”

حسابداری

دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد شاخص های توسعه مالی با فرمت word

مبانی نظری توسعه مالی
ادبیات نظری توسعه مالی
چارچوب نظری توسعه مالی
فصل دوم پروژه توسعه مالی
خرید مبانی نظری توسعه مالی

خرید و دانلود فصل دوم پروژه و ادبیات نظری شاخص های توسعه مالی با فرمت docx در قالب 8 صفحه ورد بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

 

     تفاوت نرخ سود تسهیلات و سپرده های بانکی که حاشیه سود بانکی نامیده می شود، یکی از معیارهای ارزیابی کارایی سودآوری در شبکه بانکی است. در این ارزیابی بانک، بنگاهی اقتصادی تلقی می شود که سپرده ها را به عنوان نهاده تولید دریافت کرده و آن را در فرآیند خلق اعتبار به تسهیلات اعتباری تبدیل می کند. بر این اساس حاشیه سود بانکی که تفاوت بین قیمت محصول و قیمت نهاده تولید برای بانک به عنوان یک بنگاه تولیدی است، نشان دهنده هزینه بانک ها و یکی از عوامل موثر در سود عملیاتی بانک ها می باشد. البته بالا یا پایین بودن آن به تنهایی نمی تواند شاخصی برای ارزیابی کارآمدی و کارایی شبکه بانکی باشد. نرخ سود سپرده های کوتاه مدت و بلندمدت و نیز نرخ سود تسهیلات در بخش های مختلف متفاوت می باشد.  لذا از این تفاوت نرخ موزون سود علی الحساب سپرده های مدت دار و نرخ موزون سود تسهیلات در بانکهای دولتی برای محاسبه حاشیه سود بانکی استفاده می شود.  

 

 

 

فهرست مطالب

2-3 ) مروری بر شاخص های توسعه مالی

2-3-1) شاخص جامع گلبرایت و لایت

2-3-2 ) شاخص های توسعه مالی در بخش بانکی

2-3-3 ) شاخص مالی در بخش غیر بانکی

2-3-4 ) شاخص توسعه پولی و کیفیت سیاست گذاری پولی

2-3-5 ) برخی شاخص های توسعه یافتگی بخش مالی و تجاری

منابع

دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد شاخص های توسعه مالی با فرمت word

دریافت و دانلود فایل”دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد شاخص های توسعه مالی با فرمت word”

حسابداری

دانلود پاورپوینت بررسی اوراق مشارکت رهنی به عنوان ابزاری نوین در تأمین مالی بانک ها

پاورپوینت بررسی اوراق مشارکت رهنی به عنوان ابزاری نوین در تأمین مالی بانک ها
بررسی اوراق مشارکت رهنی
تحقیق اوراق مشارکت رهنی
مقاله اوراق مشارکت رهنی
اوراق بهادار با پشتوانه رهن
تاریخچه اوراق بهادار رهنی
تبدیل دارایی ها به اوراق بهادار
فرایند کلی فروش وام های رهنی
امکان انتشار اوراق رهنی در ایران

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی اوراق مشارکت رهنی به عنوان ابزاری نوین در تأمین مالی بانک ها، در قالب ppt و در 36 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

چکیده

مقدمه

اوراق بهادار با پشتوانه رهن

تاریخچه اوراق بهادار رهنی

ارزش کل MBS منتشر شده در امریکا

تبدیل دارایی ها به اوراق بهادار(Securitization)

فرایند کلی فروش وام های رهنی

مروری بر ابزارهای مالی اسلامی

فرایند انتشار اوراق بهادار با پشتوانه وام های رهنی

فرایند کلی تبدیل دارایی های بانک به اوراق بهادار

امکان انتشار اوراق رهنی در ایران

بُعد فقهی اوراق مشارکت رهنی

بُعد مالیاتی اوراق مشارکت رهنی

مروری بر اوراق مشارکت در ایران و ارکان آن

اوراق مشارکت رهنی جایگزین اوراق بهادار با پشتوانه وام های رهنی

مدل کلی عملیاتی انتشار اوراق مشارکت رهنی

7 رکن انتشار اوراق مشارکت رهنی

مدل عملیاتی انتشار اوراق مشارکت رهنی

پذیره نویسی

فرایند انتشار اوراق از روش تعهد پذیره‌نویسی

فرایند انتشار اوراق از روش بهترین کوشش

فرایند دریافت سود اوراق مشارکت رهنی

فواید استفاده از اوراق مشارکت رهنی

نتیجه گیری و پیشنهادها

منابع و مآخذ

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع  " بررسی اوراق مشارکت رهنی به عنوان ابزاری نوین در تأمین مالی بانک ها"  می باشد که در حجم 36  اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

 

دانلود پاورپوینت بررسی اوراق مشارکت رهنی به عنوان ابزاری نوین در تأمین مالی بانک ها

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت بررسی اوراق مشارکت رهنی به عنوان ابزاری نوین در تأمین مالی بانک ها”

حسابداری

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری شرطی و غیرشرطی 34 صفحه

مبانی نظری محافظه کاری شرطی
مبانی نظری محافظه کاری غیرشرطی
پیشینه تحقیق محافظه کاری شرطی
پیشینه تحقیق محافظه کاری غیرشرطی
فصل دوم پروژه محافظه کاری شرطی
فصل دوم پروژه محافظه کاری غیرشرطی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری شرطی و غیرشرطی می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری محافظه کاری شرطی و غیرشرطی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق محافظه کاری شرطی و غیرشرطی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 
 
 
 

 

-تقسیم بندی محافظه کاری

افراد مختلف به عناوین متفاوت محافظه کاری را به دو مفهوم فرعی و روشن تر تقسیم کرده اند. برای مثال پاپ و واکر (1999) محافظه کاری را به دو نوع به وقوع پیوسته و پیش بینی شده طبقه بندی کرده اند در حالیکه بال و همکاران  (2000) به دو نوع محافظه کاری ترازنامه ای و صورت سود و زیانی اشاره می کنند. چاندرا و همکاران  (2004) محافظه کاری را تحت عناوین وابسته به اخبار و مستقل از اخبار از هم تفکیک می کنند. طبق نظر بال و شیواکومار  (2005) محافظه کاری به دو بخش شرطی و غیر شرطی تقسیم می شود هر دو نوع محافظه كاری موجب ارائه كمتر از واقع ارزش دارایی ها می گردند، ولی تفاوت آنها در توانشان در القاء اطلاعات جدید در صورت های مالی است(بال و شیواكومار ، 2005). 
 
 
 
شناسایی به موقع زیان های عملیاتی مشروط به نوع اخبار بوده و موجب ارائه كمتر از واقع خالص دارایی ها می شود. در مقابل، بكارگیری روش های حسابداری محافظه كارانه ، به وسیله تخصیص سیستماتیك (منظم) بهای تمام شده دارایی طی عمر مفید آن بدون انعكاس اطلاعاتی در مورد تغییر (كاهش ) در ارزش دارایی، موجب ارائه كمتر از واقع خالص دارایی ها می شود( باسو ،1997). بنابراین،اولی معمولاً به عنوان محافظه كاری شرطی (وابسته به اخبار) طبقه بندی می شود، از طرفی دومی محافظه كاری غیر شرطی(مستقل از اخبار) نامیده می گردد(ساندر و دیگران  ، 2009). 
 
 
 
 
 

محافظه كاری شرطی 

از دو نوع محافظه كاری که منجر به ارائه كمتر از واقع ارزش های دفتری خالص دارایی ها نسبت به ارزش های اقتصادی آنها می شود، یكی از آنها محافظه کاری شرطی می باشد که توسط باسو (1997)به عنوان"تمایل حسابداران در الزام درجه بالاتری از تایید پذیری برای شناسایی اخبار خوب نسبت به اخبار بد در صورتهای مالی " تعریف می شود. محافظه‌کاری مشروط، محافظه‌کاری است که توسط استاندارد های حسابداری الزام شده است. یعنی شناخت به مقطع زیان در صورت وجود اخبار (بازده منفی سهام) و نا مطلوب و عدم شناخت سود در مواقع وجود اخبار خوب (بازده مثبت سهام) و مطلوب منلا کاربرد قاعده اقل بهای تمام شده یا خالص ارزش فروش در ارزیابی موجودی کالا، نوعی محافظه‌کاری مشروط است.
 
 به این نوع محافظه‌کاری محافظه‌کاری سود و زیانی و یا محافظه‌کاری گذشته نگر می گویند (رایان ، 2006). به وسیله شناسایی به موقع زیان عملیاتی،سود گزارش شده در صورت سود (زیان )،موجب افزایش محتوای اطلاعاتی صورت سود (زیان) برای استفاده كننده گان علاقه مند به ریسك های نامطلوب شركت( از جمله اعتبار دهندگان) می شود در حالی كه برای استفاده كنندگان علاقمند به پتانسیل (توان های بالقوه) افزاینده شركت، با افزایش محتوای اطلاعاتی همراه نیست. این تاثیر بر صورت سود(زیان) از طریق رابطه سود باقی مانده به ترازنامه نیز منتقل می گردد. كاهش ارزش دارایی ها بر اثر اخبار بد و عدم افزایش ارزش دارایی ها بر اثر اخبار خوب، به ارائه كمتر از واقع مستمر خالص دارایی ها در ترازنامه منجر می شود.
 
 
 
 
 
 

 محافظه كاری غیر شرطی

جنبه دیگر محافظه كاری كه موجب ارائه كمتر از واقع دارایی ها می گردد،"انتخاب روش های حسابداری محافظه كارانه است"(گیولی و همكاران   ، 2007).به هزینه بردن فوری مخارج تحقیق و توسعه، استفاده از روش های تسریعی استهلاك و روش آخرین صادره از اولین وارده در ارزشیابی موجودی ، مثال های از محافظه كاری غیر شرطی در حسابداری هستند.این نوع محافظه كاری ارزش دارایی ها را كاهش می دهد، و چنین تاثیری بر ترازنامه طی زمان باقی می ماند.به هر حال ، در نهایت تاثیر آن بر صورت سود(زیان) از طریق ارائه كمتر از واقع سود در سال های اولیه دارایی و ارائه بیش از واقع سود در سال های بعد، قابل برگشت است.
 
 
 
 این نوع محافظه‌کاری برخلاف محافظه‌کاری شرطی از طریق استانداردهای پذیرفته شده حسابداری الزام نگردیده است و حاصل آن کمتر از واقع نشان دادن ارزش دفتری خالص داراییها به وسیله رویه‌های از پیش تعیین شده حسابداری است. این نوع محافظه‌کاری به محافظه‌کاری ترازنامه ای نیز معروف است (رایان، 2006). در نهایت محافظه کاری شرطی به معنی کاربرد رویه ها و روش های حسابداری می باشد که اخبار بد را نسبت به اخبار خوب در یک زمان پایه شناسایی می کند. درحالیکه محافظه کاری غیرشرطی به معنی پذیرش روش ها و و رویه های حسابداری است که سودها و ارزش دفتری خالص دارایی ها را مستقل از اخبار اقتصادی کاهش می دهد(طارق و راشا ، 2011).
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل دوم:

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش محافظه کاری شرطی و غیرشرطی 13

چارچوب نظری محافظه کاری شرطی و غیرشرطی

2-1- مقدمه 13
2-10- تعریف محافظه کاری 35
2-11-تقسیم بندی محافظه کاری 36
شکل 2-2: تقسیم بندی محافظه کاری 38
2-11-1- محافظه كاری شرطی 38
2-11-2- محافظه كاری غیر شرطی 39
2-12- روش های اندازه گیری محافظه کاری: 40
2-12-1- روش ها اندازه گیری محافظه کاری شرطی 40
2-12-1-1- روش عدم تقارن زمانی سود: 40
2-12-1-2- روش کاربرد اقلام عملیاتی: 40
2-12-2- روش های اندازه گیری محافظه کاری غیر شرطی 42
2-12-2-1- روش ارزش بازار نسبت به ارزش دفتری سهام (MTB) 42
2-12-2-2- روش Res: 42
2-12-2-3- روش به کارگیری اقلام تعهدی: 42
2-12-2-4- روش ارزش دفتری به ارزش بازار 43
2-13- نقش اطلاعاتی محافظه کاری 43

 پیشینه پژوهش محافظه کاری شرطی و غیرشرطی

2-2-1- تحقیقات داخلی
2-4- جمع بندی
منابع و مأخذ
6-1- منابع فارسی
6-2- منابع انگلیسی
 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری شرطی و غیرشرطی 34 صفحه

دریافت و دانلود فایل”مبانی نظری و پیشینه تحقیق محافظه کاری شرطی و غیرشرطی 34 صفحه”