صنایع

دانلود تجزیه و تحلیل و بهبود سیستم آدیت فرآیند در شركت ایران خودرو

دانلود گزارش کارآموزی مهندسی صنایع
تجزیه و تحلیل و بهبود سیستم آدیت فرآیند در شركت ایران خودرو
كنترل كیفیت
سیستم آدیت فرآیند
ارزشیابی خودرو (Audit)
خرید گزارش کارآموزی صنایع
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
fileina

گزارش کارآموزی مهندسی صنایع با عنوان تجزیه و تحلیل و بهبود سیستم آدیت فرآیند در شركت ایران خودرو

معاونت / مدیریت : كنترل كیفیت
 
 
چكیده :
امروزه كیفیت یكی از عوامل كلیدی در ایجاد رضایت و انتخاب كالا از دید مشتریان می باشد ؛ بنابراین افزایش كیفیت تولیدات به منظور ایجاد خاطر در مشتریان و افزایش سهم بازار یكی از اهداف صنایع و سازمانها به شمار می رود و در راستای رسیدن به این اهداف برنامه های كیفی و كوتاه مدت و بلند مدت در دست اجراست كه یكی از آنها طراحی و اجرای سیستم كنترل فرایند می باشد .به همین جهت در تحقیق حاضر سعی بر این است كه سیستم كنترل پروسه سالن مونتاژ4 شركت ایران خودرو مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و با شناسایی مشكلات موجود و ارائه راه حلهایی برای رفع آنها ؛ كارایی سیستم افزایش یافته و در عین حال فرایند تولید تحت كنترل قرار گیرد.
 
تجزیه و تحلیل سیستم فوق بر مبنای چرخه تكاملی ساخت یافته ارایه شده توسط Barlow’Bently و Whitten طبق مراحل زیر انجام گرفته است :
1) مطالعه تحقیقاتی : مطالعه سیستم كنترل پروسه موجود بر اساس گفتگو و مصاحبه با مسئول كنترل پروسه ؛ مطالعه دستورالعمل اجرایی كنترل پروسه واسناد و مدارك موجود شامل پروسه تولید ؛بالانس لیست ابزار و لیست مواد و قطعات و مشاهده سیستم در عمل؛ همچنین مصاحبه با مسئولین واحدهای مرتبط با كنترل پروسه و انجام موقت وظایف مجری كنترل پروسه برای شناخت كامل تر سیستم و سپس تهیه نمودار جریان داده سطح صفرسیستم موجود و جمع بندی اطلاعات بدست آمده است .
 
2) مطالعه تفضیلی : سازماندهی و ارزیابی اطلاعات بدست آمده برای شناخت و درك نیازهای سیستم جدید؛ بررسی عملكرد سیستم موجود و رابطه آن با واحدهای دیگر سازمان وتعیین نیازهای اساسی سیستم موجود ؛ سپس رسم نمودار جریان داده سطح یك و دو سیستم موجود و تحلیل مجدد داده ها برای یافتن كاستی ها و نارسایی های سیستم موجود .
 
3) تشخیص نیازهای سیستم جدید : تعیین اهداف ؛ محدودیتها ؛ اولویتها ؛ نیازها و روابط كلی سیستم جدید و سپس رسم نمودار جریان داده سطح صفر؛یك و دو سیستم جدید و مرور وبازنگری مدل سیستم جدید به همراه مسئول كنترل پروسه .
 
4) گزینش مناسبترین راه حل : طراحی فرمهای شرح مغایرات موجود ؛ تعداد مغایرات موجود؛فرمهای گزارش ؛ دیكشنری مغایرات و سیستم بایگانی .
 
 
کلمات کلیدی:

كنترل كیفیت

شركت ایران خودرو

سیستم آدیت فرآیند

ارزشیابی خودرو (Audit)

 
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول ؛ مقدمه
اهمیت و عنوان موضوع ………………………………………………. 4
چكیده تحقیق……….7
 

فصل دوم ؛ تاریخچه ی شركت و معرفی كنترل كیفیت

تاریخچه ی ایران خودرو…………………………………………..9
واحدهای تولیدی كارخانه………………………………………..10

معرفی كنترل كیفیت و آدیت فرایند……………………….9

كنترل تولید و آمار…………………………………………………..11
اهداف ایجاد سیستم كنترل……………………………………11
تعاریف …………12.
وظایف بخش كنترل كیفیت ………………………………….13.

معایب عدم وجود یك سیستم كنترل كیفیت…………14

شرح وظایف كنترل كیفیت…………………………………….14
 

فصل سوم ؛ آدیت فرایند

معرفی آدیت فرایند ……………………………………………..16 
تعاریف و مفاهیم …………………………………………………..16
مراحل انجام كار و مسوولیتها هر واحد………………….18
تجاری سازی…..18
مستندات………..18
پیوستها…………..18
هدف………………24
عملیات اجرایی سطح یك……………………………………….25
عملیات اجرایی سطح دو ……………………………………….25
نمودار سطح صفر سیستم ……………………………………..27
نمودار سطح یك سیستم ………………………………………28
نمودار سطح دو سیستم …………………………………………29
فهرست مراجع30
 

 

دانلود تجزیه و تحلیل و بهبود سیستم آدیت فرآیند در شركت ایران خودرو

دریافت و دانلود فایل”تجزیه و تحلیل و بهبود سیستم آدیت فرآیند در شركت ایران خودرو”

صنایع

دانلود مبانی و ماهیت QFD

دانلود تحقیق QFD
دانلود تحقیق گسترش كاركرد كیفی
استفاده از QFD در سازمان
جایگاه QFD در صنایع
مزایای استفاده از QFD
دانلود تحقیق ماهیت QFD
دانلود تحقیق مبانی QFD
گسترش كاركرد كیفی
روشهای مهندسی كیفیت

دانلود تحقیق رشته صنایع

مبانی و ماهیت QFD

 
 
مقدمه
با شروع انقلاب صنعتی و به موازات پیشرفت تمدن بشر، محصولات ووسایل ساخت  انسان نیز پیچیده ترشد . چند هزار سال قبل،یك جنگجوبرای ساخت زره جنگی خود ، ضمن مراجعه مستقیم به آهنگر شهر، سفارش خودرا به صورت حضوری و شفاهی برای وی عنوان می نمود و آهنگر نیز به طور مستقیم و بدون هیچ واسطه ای ، خواسته های مشتری را دریافت كرده ، محصولی مطابق آنچه كه مورد نظر وی بود ، تولید و عرضه می كرد . علاوه بر مورد فوق ، عدم گسترش تجارت جهانی به شكل كنونی و تولید و عرضه محصولات در سطح بسیار محدودتر از آنچه كه امروز شاهدآن می باشیم باعث شده بودكه طراحی ، ساخت وفروش محصولات ، بدون هیچ مشكل خاصی انجام پذیرد . اما آیا امروزه و در آغاز قرن بیست و یكم با پیچیدگی روزافزون محصولات تولیدی و فروش آنها در سظح بسیار گسترده ، باز هم می توان از الگوهای گذشته پیروی نمود ؟ پاسخ سوال فوق بدون هیچ شك وشبهه ای منفی می باشد ؛ اما آیا تا كنون به فكر راه حلی برای دریافت وتحلیل خواسته های مشتریان خود بوده ایم ؟ 
 
ابزار مناسب برای كاهش میزان تغییرات محصول در فرآیند طراحی و تولید آزمایشی چیست ؟ طراحی محصولات و خدمات جدید ، مستلزم كار گروهی وتلاش همه جانبه از سوی مسئولان واحدهای مختلف سازمان از جمله بازار یابی ، فنی و مهندسی ، تولید ، فروش ، خدمات پس از فروش و …  می باشد ؛ اما زبان مشترك مجموعه مذكور چیست ؟ مسئولان واحد بازار یابی برای انتقال خواسته های كیفی مشتریان چگونه وباچه ابزاری بامهندسان طراح محصول ارتباط برقرارمیكند؟پاسخ مناسب به تمامی موارد فوق ، در استفاده مؤثر و مناسب از روش QFD نهفته است .
 
QFD به عنوان یكی از روشهای مهندسی كیفیت ، از مطالعه بازار و شناسایی مشتریان محصول شروع شده ، در فرآیند بررسی و تحلیل خود ، ضمن شناسایی خواسته ها و نیاز مندیهای مشتریان ، سعی در لحاظ نمودن آنها در تمامی  مراحل طراحی و تولید را دارد .به بیان دیگر ، فلسفه استفاده از QFD ، اعمال و لحاظ نمودن خواسته های كیفی مشتری در مراحل  مختلف تكوین محصول می باشد . بنا بر این تمامی خصوصیات و مشخصات طراحی محصول با توجه به نقطه نظرات مشتری و مصرف كننده آن حاصل می شود و نقش كارشناسان سازمان در طراحی محصول و خدمت جدید ، چیزی فراتر از یك مترجم نمی باشد ؛ مترجمانی كه با استفاده از روشی به نام QFD خواسته های مشتریان را به مشخصات كمی قابل ملاحظه در داده های طراحی تبدیل می كنند . QFD یك ابزار كیفیتی پیشرفته است كه هدف آن افزایش سهم بازار از طریق جلب رضایت مشتریان واقعی محصول می باشد .
 
همانگونه كه پیشتر عنوان شد ، توسعه و ایجاد یك زبان مشترك بین واحدهای مختلف سازمان ، از جمله منافع بسیار با ارزش و اساسی QFD می باشد . اغلب اوقات به واسطه عدم استفاده از یك چنین فرهنگ و زبان مشترك و به دلیل تعدد مراحل فرآیند طراحی محصول نهایی طراحی شده با محصول مورد نظر مشتری ،‌ متفاوت است . لذا QFD ضمن توسعه فهرستی ازلغات و اصطلاحات فنی مورد نیاز ، از آنها در هر یك از مراحل فرآیند طراحی استفاده مینماید .QFD با تكوین یك فرآیند طراحی منطقی ، نسبت به ایجاد و خلق كیفیت در محصول اقدام مینماید .
واقعیت این است كه معمولا مشتریان در ارزیابی های مربوط به محصول ،نیازهای ذهنی(1) خود رامطرح میكند و QFD با استفاده از طیف وسیعی از روشها و ابزار مختلف ، به طور سیستماتیك این نیاز ها را به خواسته های عینی طراحی (2) تر جمه و تبدیل می نماید . در مرا حل بعدی ، نیاز های طراحی به نحو بسیار مناسب و مؤثری در تمامی قسمتهای مرتبط مورد استفاده قرار گرفته ، بدین ترتیب زنجیره كاملی از فعالیتها به طور یكپارچه برای رسیدن به هدف نهایی (رضایت مشتری) در تلاش خواهند بود .
 
 
 
کلمات کلیدی:

گسترش كاركرد كیفی

روشهای مهندسی كیفیت

 
 
 
 
 
 فهرست مطالب

1-2)  دیدگاههای مختلف كیفیت 2

1-3)  معرفی QFD 2

1-4)  تعاریف QFD 3

1-5)  روش QFD و مزایای آن 4

1-6)  تاریخچه QFD 6

1-7) مواردی از استفاده مؤفقیت آمیز QFD 8

1-8) QFD و افزایش كارایی 10

1-9) معرفی  QFD به سازمان 12

1-10) موارد تكمیلی در مورد روش QFD 15

1-11-1) اعضاءگروه QFD 15

1-11-2) اصولی كه برای گروه QFD صادق می باشند : 16

1-11-3) QFD به عنوان سیستم طرحریزی 16

1-11-4) QFD  و تكنیك چه چیزی / چگونه 17

1-11-5) بهسازی مستمر كیفیت 17
1-11-6) جایگاه QFD در فرآیند كلی نشان دهنده ابزارهای TQM 19
منابع

دانلود مبانی و ماهیت QFD

دریافت و دانلود فایل”مبانی و ماهیت QFD”

صنایع

دانلود طراحی و بهینه سازی شبكه لجستیک معكوس در شرایط عدم قطعیت با استفاده از الگوریتم ژنتیک

زنجیره تامین
الگوریتم ژنتیک
دانلود پروژه طراحی لجستیک معكوس
شرایط عدم قطعیت
برنامه ریزی عدد صحیح آمیخته
دانلود پروژه رشته صنایع
دانلود پروژه بهینه سازی شبكه لجستیک معكوس

دانلود پروژه مهندسی صنایع

طراحی و بهینه سازی شبكه لجستیک معكوس در شرایط عدم قطعیت با استفاده از الگوریتم ژنتیک

 
*آپدیت جدید:
ضمیمه شدن مدل بهینه‌سازی در قالب 15 صفحه بصورت رایگان🙂
 
چکیده:
لجستیک معکوس تمام فعالیت های زنجیره تأمین را شامل می شود به صورت معکوس اتفاق می افتد. مهم ترین اصل در لجستیک معکوس این است که بسیاری از مواد که اصطلاحاً غیر قابل استفاده یا فاقد کاربرد برای مصرف کننده هستند، دارای ارزش بوده وبا اندکی اصلاح و مرمت می توانند مجدداً وارد زنجیره تأمین شوند.
در زنجیره تأمین، مدیریت برگشتی، در قالب لجستیک معکوس اعمال می‌شود. به دلایل مختلف، جریان مواد و کالاها در خلاف جهت عادی زنجیره، اجتناب‌ناپذیر است. پرداختن به موضوع شبکه لجستیک معکوس و مدیریت و هدایت موثر و ضروری است. با توجه به بررسی‌ها یكی از مواردی كه تأثیر بسیاری بر مدل‌سازی شبكه لجستیك معکوس دارد، در نظر گرفتن شرایط عدم قطعیت است. در لجستیك معكوس، پارامترهایی مثل ظرفیت مراكز، تقاضا، هزینه و كیفیت و… غیرقطعی هستند. 
 
با توجه به این موارد، در این تحقیق، یک مدل برنامه‌ریزی خطی عدد صحیح آمیخته احتمالی برای طراحی شبکه لجستیک معکوس ارائه شده است. برای حل این نوع مدل، ابتدا باید آن را به یك مدل قطعی تبدیل نمود. مدل ارائه شده در این تحقیق، چند محصولی و چند رده‌ای می‌باشد که همزمان، هزینه‌های حمل و نقل و احداث تسهیلات را در بر می‌گیرد. مدل مورد نظر با در نظر گرفتن کمینه‌سازی هزینه‌ها (هزینه‌های استقرار تسهیلات و هزینه‌های حمل‌و‌نقل) و همچنین در نظر گرفتن عدم قطعیت در تقاضای محصولات برگشتی، از نوع مسائل NP-Hard است که در آن، زمان حل مسأله به صورت نمایی و با توجه به ابعاد مسأله افزایش می‌یابد بنابراین، در این تحقیق، یک روش کارا با استفاده از الگوریتم ژنتیک با كدینگ اولویت ـ محور پیشنهاد داده شده است.
 
 
کلید واژه‌ها:

زنجیره تأمین

الگوریتم ژنتیک

لجستیک معكوس

شرایط عدم قطعیت

كدینگ اولویت ـ محور

برنامه‌ریزی عدد صحیح آمیخته

 
 
مقدمه 
لجستیک معکوس از بدو پیدایش خود در اشکال گوناگون در سازمان های نظامی دنیا وجود داشته است ، امادر گذشته ، سازمان های نظامی به دلایل متعددی توجه زیادی به لجستیک معکوس نداشتند و شاید فکر می کردند که لجستیک معکوس یک مقوله بلند پروازانه با یک مقوله بافناوری فوق العاده پیشرفته است که ،‌همواره مانع از پیشرفت واحدهای نظامی می شود.تغییرات و تحولات عمیق در دنیای كسب و كار و الزامات جدید تولید و تجارت در عصر كنونی، زمینه ظهور و بروز نگرش‌ها و پارادایم‌های جدیدی را فراهم ساخته است كه باید مورد توجه دست اندر كاران عرصه تولید و تجارت قرارگیرد. در همین راستا، رویكرد و نگرش‌ جدیدی پیرامون موضوع لجستیك تحت عنوان لجستیك معكوس به وجود آمده است. 
 
لجستیک، بخش فیزیکی زنجیره تأمین را در بر می‌گیرد و عمدتاً شامل کلیه فعالیت‌های مربوط به جریان مواد و کالاها از مرحله تهیه مواد خام تا تولید محصول نهایی از جمله حمل‌ونقل، انبارداری و غیره است. یكی از گرایش‌های جدید در مدیریت لجستیك، بازیافت ، چرخه مجدد  و یا استفاده مجدد از محصولات است. در این روش، محصولاتی كه به پایان عمر مفیدشان می‌رسند، مجدداً از مصرف‌كننده نهایی خریداری می‌شوند و پس از دمونتاژ، قسمت‌هایی از محصول كه قابلیت استفاده مجدد را دارند، دوباره در قالب محصولات اسقاطی به چرخه حیات برمی‌گردند [1]. 
                                                                            
 
فهرست مطالب
طراحی و بهینه‌سازی شبكه لجستیك معكوس در شرایط عدم قطعیت با استفاده از الگوریتم ژنتیك 1
چکیده 2
کلید واژه‌ها: 3
مقدمه 3

شكل1. جریان کالا در لجستیک مستقیم و معکوس [13]. 5

مرور ادبیات و پیشینه تحقیق 7

مدل‌های لجستیك معكوس ارائه شده، از سه منظر زیر قابل بررسی هستند: 8

تعریف مسأله و ارائه مدل ریاضی 13

شكل 2. شبكه لجستیك معكوس چند رده‌ای و چند محصولی 16

مدلسازی ریاضی 16
تابع هدف مدل 21
محدودیت‌های مدل 22
محدودیت‌های غیرقطعی و قطعی‌سازی مدل 27
روش‌شناسی حل مسأله 29
نمایش جواب 30

نمایش جواب بر اساس كدینگ اولویت ـ محور 32

الگوریتم 1: الگوریتم اولویت ـ محور برای هر قسمت از جواب 33
شكل 4. كروموزم برای كدینگ مسأله لجستیك معكوس مورد بررسی 35
شكل 5.  مراحل دیكد كردن هر كروموزم برای مسأله لجستیك معكوس مورد بررسی 37
عملگر انتخاب 37
عملگر تقاطع 38
عملگر جهش 40
عملگر ارزیابی 41
در این تحقیق، تابع هدف مسأله به عنوان عملگر ارزیابی در نظر گرفته شده است. 41
ارائه مثال 41
نتیجه‌گیری 52
منابع 53
 
 
 
 
 

دانلود طراحی و بهینه سازی شبكه لجستیک معكوس در شرایط عدم قطعیت با استفاده از الگوریتم ژنتیک

دریافت و دانلود فایل”طراحی و بهینه سازی شبكه لجستیک معكوس در شرایط عدم قطعیت با استفاده از الگوریتم ژنتیک”

صنایع

دانلود پاورپوینت مقاله مجموعه هاي فازي و كاربرد آن در مهندسي صنايع

پاورپوینت نظریه مجموعه های فازی و کاربرد آن در مهندسی صنایع
پاورپوینت مجموعه های فازی
پاورپوینت مجموعه های فازی و توابع عضویت
پاورپوینت مجموعه های فازی مردد
پاورپوینت مجموعه های فازی در تصمیم گیری

دانلود پاورپوینت مقاله مجموعه هاي فازي و كاربرد آن در مهندسي صنايع جهت رشته صنایع در قالب 42 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

تحلیل SWOT ابزاری کارآمد برای شناسایی شرایط محیطی و توانایی های درونی سازمان است. پایه و اساس این ابزار کارآمد در مدیریت استراتژیک و همین طور بازاریابی، شناخت محیط پیرامونی سازمان است. حروف SWOT که آن را به شکل های دیگر مثل TOWS هم می نویسند، ابتدای کلمات قوت) (S، ضعف) (W، فرصت)   (oو تهدید)   (Tمی باشد (شکل1-1).

 

تکنیک SWOT یکی از تکنیک های برنامه ریزی راهبردی است. لیکن با شناخته شدن سودمندی آن از دهه 1980 میلادی نظریه پردازان موفق شدند تا دامنه کاربرد تکنیک های یاد شده را از قلمرو برنامه ریزی موسسات خصوصی به قلمرو برنامه ریزی و مدیریت شهری در عرصه عمومی و برنامه های دولتی و همگانی تسری بخشیده و با الزامات آن منطبق سازند (گلکار 1384).

 

مدل SWOT یکی از ابزار های استراتژیک تطابق نقاط قوت و ضعف درون سیستمی با فرصت ها و تهدیدها برون سیستمی است. از دیدگاه این مدل یک استراتژی مناسب قوت ها و فرصت ها را به حد اکثر و ضعف ها و تهدید ها را به حداقل ممکن می رساند (هریسون 1382). تجزیه و تحلیل SWOT اصطلاحی است که برای شناسایی نقاط قوت و ضعف داخلی و فرصت ها و تهدید های خارجی که یک شرکت، مجموعه و یا قلمرو با آن روبرو است به کار برده می شود.

 

تجزیه و تحلیل SWOT شناسایی نظام مند عواملی است که راهبرد باید بهترین سازگاری را با آنها داشته باشد. منطق رویکرد مذکور این است که راهبرد اثر بخش باید قوت ها و فرصت های سیستم را به حداکثر برساند و ضعف ها و تهدید ها را به حداقل برساند.

 

این منطق اگر درست به کار گرفته شود نتایج بسیار خوبی را برای انتخاب و طراحی یک راهبرد اثر بخش خواهد داشت.  ماهیت قوت و ضعف به درون سازمان مربوط می شود و فرصت و تهدید معمولاً محیطی هستند. در اینجا به معرفی عوامل داخلی و خارجی  پرداخته شده است.
 
 
 
 
 
 
 فهرست : 

قوت ها

ضعف ها

فرصت ها

تهدیدها

بررسی ماتریس SWOT در حالت دقیق

آنالیز و گرد آوری گزارش محیط زیستی

آنالیز SWOT برای GMMI

بررسی ماتریس SWOT در حالت فازی

الگوریتم فازی سازی ماتریس SWOT

نتیجه گیری

دانلود پاورپوینت مقاله مجموعه هاي فازي و كاربرد آن در مهندسي صنايع

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت مقاله مجموعه هاي فازي و كاربرد آن در مهندسي صنايع”

صنایع

دانلود بررسی تاریخچه و خط تولید کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک
تاریخچه کاشی و سرامیک
کاشی و سرامیک در ایران
خط تولید کارخانه کاشی و سرامیک
خط تولید کاشی و سرامیک
خط تولید کاشی و سرامیک ایرانا
دانلود پروژه کاشی و سرامیک
بررسی تاریخچه و خط تولید کاشی و سرامیک

دانلود پروژه رشته صنایع

بررسی تاریخچه و خط تولید کاشی و سرامیک

 
 
 
چکیده
كاشی و سرامیك از قدیمی‏ترین ساخته‏های دست بشر می‏باشد. فراوانی مواد اولیه و سهولت ساخت تولید باعث شده است تا اشیاء سرامیكی از قدیمی‏ترین یافته‏های انسان‌های نخستین باشد.صنعت كاشی‌سازی و كاشی‌كاری كه بیش از همه در تزیین معماری سرزمین ایران، و به طور اخص بناهای مذهبی به كار گرفته شده، دارای ویژگی‌های خاصی است.
این هنر و صنعت از گذشته‌ بسیار دور در نتیجه مهارت، ذوق و سلیقه كاشی‌ساز در مقام شیئی تركیبی متجلی گردیده، بدین ترتیب كه هنرمند كاشی‌كار با كاربرد و تركیب رنگ‌های گوناگون و یا در كنار هم قراردادن قطعات ریزی از سنگ‌های رنگین و بر طبق نقشه‌ای از قبل طرح گردیده، به اشكالی متفاوت و موزون از تزیینات بنا دست یافته است. طرح‌های ساده هندسی، خط منحنی، نیم دایره، مثلث، و خطوط متوازی كه خط عمودی دیگری بر روی آنها رسم شده از تصاویری هستند كه بر یافته‌های دوره‌های قدیمی‌تر جای دارند، كه به مرور نقش‌های متنوع هندسی، گل و برگ، گیاه و حیوانات كه با الهام و تأثیرپذیری از طبیعت شكل گرفته‌اند پدیدار می‌گردند، و در همه حال مهارت هنرمند و صنعت كار در نقش دادن به طرح‌ها و هماهنگ ساختن آنها، بارزترین موضوع مورد توجه است.
 
این نكته را باید یادآور شد كه مراد كاشی‌گر و كاشی‌ساز از خلق چنین آثار هنری هرگز رفع احتیاجات عمومی و روزمره نبوده، بلكه شناخت هنرمند از زیبایی و ارضای تمایلات عالی انسانی و مذهبی، مایه اصلی كارش بوده است. مخصوصاً اگر به یاد آوریم كه هنرهای كاربردی بیشتر جنبه كاربرد مادی دارد، حال آن كه خلق آثار هنری نمایانگر روح لطیف انسان می‌باشد.هنر كاشی‌كاری، تركیبی از خصایص تجریدی و انفرادی اشیاء و رنگ‌هاست، كه بیننده را به تحسین ذوق و سلیقه و اعتبار كار هنرمند در تلفیق و تركیب پدیده‌های مختلف وادار می‌سازد. تزئینات كاشی بر روی ستون‌های معبد العبید در بین‌النهرین باقی مانده از سال‌های نیمه دوم هزاره دوم ق.م. نشانگر اولین كاربرد هنر كاشی‌كاری در معماری است. این شیوه تزیینی كه با تركیب سنگ‌هایی الوان و قراردادن آنها در كنار یكدیگر و با نظم و تزئینی خاص و همچنین با استفاده از اشیاء رنگین مانند صدف، استخوان و … ترتیب یافته، بیشتر شبیه به شیوه موزاییك‌سازی است تا كاشی‌كاری، كه به هر حال اولین تلفیق اشیاء الوان تزئینی است كه با نقوش مختلف هندسی زینت بخش نمای بنا شده، و پایه‌ای جهت تداوم هنر كاشی‌كاری به خصوص نوع معرق آن در آینده گردیده است. همچنین اولین تزئینات آجرهای لعابدار و منقوش نیز بر دیواره‌های كاخ‌های آشور و بابل به كار گرفته شده است.
 
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

کاشی و سرامیک

تاریخچه کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک در ایران

خط تولید کارخانه کاشی و سرامیک

 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب

خط تولید کاشی و سرامیک 1

فصل اول :پیشینه کاشی و سرامیک در ایران 2

چکیده

1. تعریف کاشی و سرامیک

2. تاریخچه کاشی و سرامیک

کاشی زرین فام – قرن پنجم هجری – کاشان

کاشی‌های هشت‌پر ستاره‌ای و چلیپا- قرن هفتم هجری- امامزاده جعفر دامغان

کاشی معرق- پنجره مشبک کاری مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان

3. تاریخچه کاشی در ایران

به طور كلی تولید و رشد صنعت سرامیك ایران را می‌توان به چهار دوره كاملا مجزا تقسیم‌بندی كرد.

•     دوره اول از سال 1338 تا سال 1357:
•     دوره دوم از سال 58 تا 1368:
•     دوره سوم از سال 68 تا 79:
•     دوره چهارم از ابتدای سال 1380 تا کنون:
 

فصل دوم:بررسی خط تولید کارخانه کاشی و سرامیک

چکیده

سرامیک‌ها در چهار خانواده بزرگ به شرح زیر طبقه بندی می‌شود:

:: فرآورده های ویژه و سرامیک‌های تکنیکی

:: دیر گدازها
:: فرآورده های زمخت
:: فرآورده های ظریف

خانواده فرآورده های ظریف به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند:

دستگاه های درگیر در فرآیند تولید: ( اصلی)

به طور خلاصه پروسه تولید کاشی را در شماتیک زیر مشاهده می نمایید :

1- آماده سازی مواد اولیه بدنه کاشی‌ها:

1.1. مواد پلاستیک
1.2. پرکننده‌ها:
1.3. گدازآورها:
2- آماده سازی پودر:

کیفیت پودر به عوامل زیر بستگی دارد:

3- مرحله شکل دهی یا پرس پودر:
نمایی از یک نمونه دستگاه پرس ساخت شرکت sacmi ایتالیا
4- خشک کردن محصول :
5- اعمال لعاب و دکور :
6- پخت:
7- پولیش:
منابع
 

دانلود بررسی تاریخچه و خط تولید کاشی و سرامیک

دریافت و دانلود فایل”بررسی تاریخچه و خط تولید کاشی و سرامیک”

صنایع

دانلود پروژه پایانی رشته صنایع و معادن با عنوان بارکد

RFID
بارکد
بارکد خوان چیست
زبان مشترک کالا
شماره گذاری محصولات
سیستم های شناسایی خود کار
دانلود پروژه پایانی رشته صنایع و معادن با عنوان بارکد
Barcode Reader چیست
کاربرد سیستم شناسایی توسط امواج رادیویی
خرید پروژه پایانی رشته صنایع
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
انجام پروژه پایانی رشته صنایع
fileina

پروژه پایانی رشته صنایع و معادن با عنوان بارکد

چکیده : 
بارکد مجموعه ای از خطوط با ضخامت و فواصل مختلف است که کنار هم قرار می گیرند تا مصرف یک کالا ، سرویس یا یک پردازنده خاص باشند بار کد مشهورترین و مورد استفاده ترین روش شناسایی خود کار و اتوماتیک است و هر بار کد یک شناسه عددی است که معمولا ذیل یک بارکد ثبت می شود هر بارکد 13 رقم است که 3 رقم اول نشانه کشور و 5 رقم بعدی نشانگر شرکت تولید کننده و 4 رقم بعدی مخصوص کالا و یک رقم هم رقم کنترل یا Chech digit نامیده می شود. 
 
 
کلمات کلیدی:

RFID

بارکد

بارکد خوان

زبان مشترک کالا

شماره گذاری محصولات

سیستم های شناسایی خود کار

 
 
مقدمه :
نظر به اهمیت اطلاعات در فرآیند های بازرگانی و صنعتی و در جهت توسعه بستر اطلاعاتی عناصر مختلف زنجیره تامین کالا مانند تولید و حمل و نقل ، توزیع و غیره ، نظام ملی طبقه بندی و خدمات شناسه کالا بارکد طراحی و توسعه یافته است .ایجاد زبان مشترک کالا در سطح ملی و توسعه پایگاه جامع اطلاعاتی شرکتها و محصولات و در نتیجه توزیع اطلاعات در قواره عمومی برای کاربران مختلف در سطح کشور عمده اهدافی است که نظام طبقه بندی شناسه کالا (بارکد) در پی آن است . 
 
قرار گرفتن شرکت های تولیدی و توزیعی کشور در این مخزن متمرکز اطلاعاتی عواید بسیاری را برای اجزاء مختلف نظیر : شرکت ها ، دولت ، مراکز صنعتی و تجاری ، و مصرف کنندگان را در بر خواهد داشت . ارائه اطلاعات پایه شرکت ، محصولات وابسته و در نتیتجه دریافت کد ملی برای هر محصول و قرار گیری در مخزن اطلاعاتی مذکور، شرکت عضو را در زمره شرکت هایی قرار خواهد داد که در معرض نمایش مجازی کاربران هستند. روند روز افزون مبادلات کالا در جوامع امروزی ، لزوم سرعت بخشیدن به امور مربوط به تجارت را بیش از پیش آشکار ساخته است برای ادامه و گسترش این روند ، استفاده از سیستم های شناسایی خود کار نه تنها لازم بلکه ضروری است وجود مشخصات کامل محصول تولیدی بر روی بسته و استفاده از مفادهایی که تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتری بدون دخالت نیروی انسانی بتوانند این مشخصات را شناسایی و ثبت کنند. تامین کنند این نیاز هستند. 
 
 

جمع بندی

با توجه به مباحث گفته شده و افزایش روزافزون سرعت تغییرات در بازارهای جهانی سازمان ها برای کسب موفقیت بازار- یعنی دست یابی به توان تحویل محصول باکیفیت، با کمترین هزینه، در کوتاهترین زمان ممکن به مشتری چاره ای ندارند جز اینکه بین عوامل دخیل در تولید محصول خود- تأمین کنندگان، تولید کننده و توزیع کنندگان ارتباط تنگاتنگ و هماهنگ ایجاد نمایید در بین سازکارهایی وجود دارد که مهمترین آن کدگذاری کالاها، اعم از کالاهای کوچک و بزرگ و خواندن آنها به وسیله دستگاههایی به نام Bord Code Reader برای سرعت بخشیدن در کارهای تأمین کنندگان، توزیع کنندگان کالاها.

 
 
فهرست عناوین فصل ها 
فصل اول 
مقدمه 1

فصل دوم :مشخصات و ویژگی های بار کد2

تاریخچه بارکد 4

اولین کاربرد بار کد ها 5

انواع بار کد 6

اولین بار کد در دنیا 8

برچسب چیست ؟ 10

فصل سوم مروری بر سیستم های شناسایی خود کار AI/DC 17

Barcode Reader چیست ؟27

RFID چیست ؟ 28

کاربرد سیستم شناسایی توسط امواج رادیویی RFID 36

فصل چهارم شماره گذاری محصولات 56

ایران کد چیست ؟ 61

شکل ها 63
فصل پنجم جمع بندی 64
ضمائم 66
 

دانلود پروژه پایانی رشته صنایع و معادن با عنوان بارکد

دریافت و دانلود فایل”پروژه پایانی رشته صنایع و معادن با عنوان بارکد”

صنایع

دانلود پاورپوینت شرکت صنایع سیمان نهاوند ( سهامی خاص )

پاورپوینت شرکت صنایع سیمان نهاوند
پاورپوینت سیمان نهاوند
پاورپوینت نهاوند

دانلود پاورپوینت شرکت صنایع سیمان نهاوند ( سهامی خاص ) جهت رشته صنایع در قالب 11 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

شرکت سیمان نهاوند در پی دریافت مجوز تأسیس در فروردین 1382 از سازمان صنایع و معادن استان همدان به تاریخ 82/06/05 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و مطالعات اولیه جهت تعیین محل احداث کارخانه، انتخاب تکنولوژی، مذاکره با سازندگان خارجی، خرید اراضی کارخانه و انتخاب معدن آغاز شد.

 

 

 

فهرست مطالب
تاريخچه سيمان نهاوند
مشخصات فنی و تكنولوژي خط تولید کارخانه سیمان نهاوند
افتخارات يك سال اخير
عملكرد مقايسه اي 9 ماهه اول سال مالي جاري و گذشته
اهم اقدامات يك سال اخير
فروش
ايمني ، بهداشت و محيط زيست

دانلود پاورپوینت شرکت صنایع سیمان نهاوند ( سهامی خاص )

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت شرکت صنایع سیمان نهاوند ( سهامی خاص )”

صنایع

دانلود پاورپینت آشنایی با چرخه عمر صنعت

پاورپوینت چرخه عمر صنعت
دانلود پاورپوینت چرخه عمر صنعت
پاورپوینت درباره چرخه عمر صنعت

دانلود پاورپینت آشنایی با چرخه عمر صنعت جهت رشته صنایع در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

رشد تقاضا خيلي زياد است. اكرچه تعدادي از شركتهاي موجود در درون يك صنعت در حال رشد . در اين مرحله به خاطر فشارهاي رقابتي با شكست مواجه مي شود ولي اكثر شركتها با رشد سريعي در حطيه فروش و سود سهام مواجه هستند.

 

 

 

در اين مرحله ممكن است رشد سريع باعث جذب شركتهاي سرمايه گذار شود به همين خاطر رقابت در اين مرحله شديد بوده و باعث مي شود شركتهاي ضعيف از رده خارج شوند.ريسك سرمايه گذاري در ميان شركتهايي كه هنوز به ثبات نرسيده اند زياد است و با اين حال بازده مورد انتظار شركتهايي كه موفق مي شوند نيز زياد است.

 

 

 

فهرست مطالب
مرحله رشد
مرحله توسعه
مرحله تثبيت
مرحله افول
ارزيابي چرخه عمر صنعت
تجزيه و تحليل چرخه تجاري
صنايع ادواري
حال سوالي مطرح مي شود كه اين طبقه بندي ها چه كاربردهايي براي سرمايه گذاران دارد
جنبه هاي كيفي تحليل صنعت
عملكرد تاريخي
رقابت
نكات مهم تحليل پورتر
عوامل ساختار صنعت
ارزيابي چشم اندازهاي آتي صنعت

 

 

 

 

 

 

دانلود پاورپینت آشنایی با چرخه عمر صنعت

دریافت و دانلود فایل”پاورپینت آشنایی با چرخه عمر صنعت”

صنایع

دانلود طرح ریزی و امكان سنجی احداث كارخانه

طرح ریزی
امكان سنجی
مدیریت ایمنی
تولید شیشه و آینه
طراحی و احداث كارخانه
دانلود پروژه رشته ایمنی صنعتی
طرح ریزی و امكان سنجی احداث كارخانه
دانلود پروژه صنایع
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل

پروژه كارشناسی رشته مهندسی صنایع- ایمنی صنعتی با عنوان طرح ریزی و امكان سنجی احداث كارخانه

 
 
چكیده :
در فرآیند طراحی كارخانه و احداث یك خط تولید باید مراحل مشخصی طی شود تا طرح پیشنهادی ارائه شده یك طرح كامل و جامع باشد .این پروژه در سه فصل تمامی نكات و مواردی را كه برای طراحی یك كارخانه تولید آینه نیاز است را شامل می شود :
 
فصل یك شامل كلیات معرفی محصول می باشد كه شناسایی محصول ،بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه محصول ، كاربرد محصول ، طبقه بندی محصول،  مشخصات فنی محصول ،  بسته بندی محصول ، كالای قابل جانشین ،  بررسی قیمت فروش محصولات مشابه و كشور‌های عمده تولیدكننده و مصرف‌كننده  و صادرات و واردات محصول را شامل می شود. در فصل دو مطالعات فنی در مورد محصول انجام شده است . معرفی روش های مختلف تولید آینه و تولید قاب آن ، ارزیابی روش های مختلف تولید ، تعیین مبانی انتخاب مناسبترین و بهینه ترین روش تولید و تشریح دقیق و جامع فرآیند مواردی است كه در این فصل به طور كامل مورد بررسی قرار گرفته است . در فصل سه هم مسائل ایمنی كارخانه ذكر شده و عوامل زیان آور محیط كارخانه كه شامل عوامل فیزیكی ، شیمیایی و مكانیكی می باشد آورده شده و تمام مواد خطر ناكی كه كارگران با آنها سر و كار دارند نام برده شده اند .  
 
همچنین در این پروژه از دروس طرحریزی واحد های صنعتی ، روش تولید 1 و 2 ،‌ارزیابی كار و زمان ، اصول مدیریت ایمنی ، علم مواد ، سم شناسی ، حفاظت صنعتی ، ایمنی در برق ، كارگاه برق صنعتی ، مبانی مهندسی برق ، بیماری های شغلی ، عوامل شیمیایی محیط كار و عوامل فیزیكی محیط كار  ، كه در طول دوره 4 ساله مهندسی صنایع گرایش ایمنی صنعتی در دانشكده سلامت ، ایمنی و محیط زیست گذرانده ام حداكثر استفاده به عمل آمده است .
 
 
کلمات کلیدی:

طرح ریزی

امكان سنجی

مدیریت ایمنی

تولید شیشه و آینه

طراحی و احداث كارخانه

 
 
 
مقدمه
تولید شیشه و آینه یکی از صنایع مهم قرن هفدهم و هجدهم میلادی بود. روشهای تولید این ماده طی سده ها، عملاً تغییری نکرد. ترکیب این جسم توسط قواعد تجربی مربوط به کیفیت شیشه و نیز کاربرد آن تعیین می شد و سنت دیرپای این صنعت، عملیات را رهبری می کرد. کوره ها، ابزار، مراحل تولید قطعات و کارگران مختلف این صنعت با اصطلاحات ویژه ای تعریف شده اند که در زمان خود، بسیار اختصاصی بوده است.
 
تولید شیشه جام، مربوط به مانوفاکتور مشهور سن گوبن است. کلبر که در تلاش برای تأسیس کارخانه شیشه جام مناسب آینه در فرانسه بود، در سال۱۶۶۵ به نیکلا دونوایه امتیاز تأسیس کارخانه ای را در تورلاویل حوالی شربورگ اعطا کرد. یکی از شرکتهای صنعتی به نام پوکلن به تجارت کلان آینه با ونیز اشتغال داشت. این شرکت چند کارگر از ونیز به فرانسه آورد که روشهای دمیدن سنتی را رایج کردند. حدود سال۱۶۸۸ آبراهام توارت نیز امتیاز تولید شیشه جام مناسب آینه  را که تا آن زمان در اروپا کسی نشنیده بود به دست آورد. این نوع شیشه باید به شکل سرب ریخته می شد تا سرب ریزان آن را تبدیل به ورق کنند. این اختراعات جدید ساخت آینه هایی دو برابر اندازه و حجم آینه های دمیدنی به روشِ ونیزی را ممکن می ساخت.
 
مانوفاکتور جدید نخست در پاریس نزدیک کاخ مازارن، ایستگاه فعلی اورسی برپا شد. اما هزینه تولید در پاریس بالا بود؛ بدین علت به قلعه قدیمی سن گوبن نزدیک لان منتقل شد تا از مجاورت جنگلهای لافر و اواز سود ببرد. لیکن برخلاف پیش بینی هایی که شده بود هر دو مانوفاکتور به رقابت با یکدیگر پرداختند. بنابراین لویی چهاردهم در سال۱۶۹۵ فرمان داد که هر دو در یک شرکت Compagnie des Glaces که فرانسوا پلاستریه تأسیس کرده بود، ادغام شوند. شرکت جدید در آغاز با مشکلات مالی فراوانی مواجه بود ولی تا امروز به کار خود با موفقیت و به طور درخشان ادامه می دهد. در فرانسه فعالیت این شرکت عامل اصلی تکامل روشها و ابزار کار بود و مهمتر از همه اینکه ساخت آینه را در ردیف صنایع سنگین آورد. 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه
 
فصل 1 – معرفی كارخانه و محصول و ویژگی های آن
1-1- معرفی كارخانه
1-2-تعریف مشخصات فنی محصول
1-2-1- تعریف
1-2-2- ویژگی ها و مشخصات فنی محصول
1-2-3- بسته بندی محصول
1-2-4- حد استاندارد ( داخلی و خارجی )
1-3- جایگزین ها
1-4- شرایط بازار فروش
1-4-1- میزان تولید داخل
1-4-2- میزان واردات
1-4-3- میزان صادرات
 
فصل 2 – مطالعات فنی
2-1- معرفی روش های مختلف تولید
2-1-1- تولید آینه
2-1-2- تولید قاب پلاستیكی
2-2- ارزیابی روش های مختلف تولید
2-2-1- روش سنتی
2-2-2- روش نیمه تتوماتیك ( آینه نقره اندود)
2-2-3- روش تمام اتوماتیك
3-2-تولید قاب آینه
2-3-1- قاب آلومینیومی
2-3-2- قاب استیل
2-3-3- قاب پلاستیكی

تعیین مبانی انتخاب مناسبترین فرآیند و سپس گزینش بهینه ترین شرایط

2-4- تشریح دقیق و جامع فرآیند تولید
تولید آینه
لایه مس
لایه لاكی
لایه پوشش نهایی
2-5- بررسی مناطق ، مراحل و شیوه های كنترل كیفیت
آزمون های انجام شده
وسایل مورد نیاز آزمایشگاه

مواد مورد نیاز آزمایشگاه كنترل كیفیت

2-6-  مواد اولیه مورد نیاز

مشخصات مواد اولیه و نقش و كاربرد هر یك از آنها در تولید محصول

2-7-  مشخصات فنی دستگاه های خط تولید 
2-8-  نقشه استقرار ماشین آلات خط تولید
2-9- تجهیزات و تاسیسات عمومی
2-9-1- آزمایشگاه
2-9-2- تعمیرگاه
2-9-3- تاسیسات برق
2-9-4- تاسیسات آب
2-9-5- تجهیزات حمل و نقل
2-9-6- تاسیسات سوخت رسانی
2-9-7- سایر تاسیسات
2-10- محاسبه نیروی انسانی مورد نیاز
2-10-1- برآورد پرسنل تولیدی
2-10-2- برآورد پرسنل غیر تولیدی
2-11- محاسبه زیر بنا و مساحت مورد نیاز
2-11-1- مساحت سالن تولید
2-11-2- سالن انبار
2-11-3- مساحت انبار محصول
2-11-4- مساحت تاسیسات تعمیرگاه
2-11-5- مساحت آزمایشگاه
2-11-6- مساحت ساختمان های اداری
2-11-7- مساحت زمین ، ساختمان و محوطه سازی
 

فصل 3 – ایمنی

3-1- مهندسی ایمنی 

3-1-1- تاثیر ایمنی بر بیلان مالی سازمان ها 

3-1-2- مدیریت ایمنی 

3-1-3- مهندسی ایمنی

3-2- بازرسی فرآیند تولید ایمنی 

3-3- بررسی عوامل زیان آور در كارخانه تولید آینه

3-3-1- عوامل فیزیكی
3-3-1-1-گرما و استرس های گرمایی
3-3-1-2- ارتعاش
3-3-1-3- روشنایی محیط كار
3-3-1-4- سرما و استرس های سرمایی
3-3-1-5- سرو صدا

3-3-2- عوامل شیمیایی زیان آور در محیط كارخانه 

عوامل شیمیایی در كارخانه تولید آینه

3-3-3- عوامل مكانیكی محیط كار
منابع
 

دانلود طرح ریزی و امكان سنجی احداث كارخانه

دریافت و دانلود فایل”طرح ریزی و امكان سنجی احداث كارخانه”

صنایع

دانلود پاورپوینت الگوی برنامه ریزی راهبردی هوش تجاری

پاورپوینت الگوی برنامه ریزی راهبردی هوش تجاری
الگوی برنامه ریزی راهبردی هوش تجاری
برنامه ریزی راهبردی هوش تجاری
تحقیق برنامه ریزی راهبردی هوش تجاری
تعریف هوش تجاری
فضایی که هوش تجاری مطرح می شود
برنامه ریزی راهبردی هوش تجاری : برهت
شاخص های برهت_ سازمانی

دانلود پاورپوینت با موضوع الگوی برنامه ریزی راهبردی هوش تجاری، در قالب ppt و در 23 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

شرح صورت مسئله

تعریف هوش تجاری

فضایی که هوش تجاری مطرح می شود

برنامه ریزی راهبردی هوش تجاری : برهت

متدلوژی ارائه الگو

شاخص های  برهت_ سازمانی

شاخص های  برهت_ هوش تجاری

تحلیل زیر ساخت بنگاه

چگونگی انتخاب چشم انداز

ارائه راهبرد های مناسب برای وضعیت ها

فهرست منابع

قسمتی از متن:

هوش تجاري يک واژه کلي است که به مجموعه ي ابزارها، معماري­ها، پايگاه داده­ها، انبار داده ها، مديريت بهينگي، متدلوژي­ها و … اشاره دارد که همگي در يک بستر نرم افزاري ترکيب شده اند.

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع  " الگوی برنامه ریزی راهبردی هوش تجاری"  می باشد که در حجم 23 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

دانلود پاورپوینت الگوی برنامه ریزی راهبردی هوش تجاری

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت الگوی برنامه ریزی راهبردی هوش تجاری”