بیمه

دانلود بیمه و بیمه‌ی مجدد ، بیمه تجاری و بیمه تعاونی

دانلود مقاله بیمه
دانلود مقاله بیمه تجاری
دانلود مقاله بیمه تعاونی
دانلود مقاله بیمه‌ی مجدد
بیمه و بیمه‌ی مجدد ، بیمه تجاری و بیمه تعاونی

دانلود مقاله بیمه و بیمه‌ی مجدد ، بیمه تجاری و بیمه تعاونی

 

تأمین (بیمه) در لغت:

تأمین از ریشه (أمن) می باشد و در كتاب لسان العرب در ذیل كلمه ی «أمن» آمده است.
أمن ضد ترس و امانت ضد خیانت و ایمان ضد كفر می باشد و ]همچنانكه[ ایمان به معنای تصدیق كردن است وضد تصدیق تكذیب كردن می باشد و در زبان عربی گفته می شود (آمن به قوم) «به قوم ایمان آورد» و (كذب به قوم) «قومی او را تكذیب كرد.» ولی «آمنته» متعدی است و ضد «أخفته» می باشد ]«آمنته» به او أمان دادم و (أخفته) «او را ترساندم»[
و در القاموس المحیط آمده است:
أمن و آمن بر وزن صاحب ]از نظر معنایی[ ضد (خوف) «ترس» می باشد و فعل أمن بر وزن «فرح» و مضارع آن یأمن و مصدر آن أمن و أمان می باشد.
و أمن بر وزن «كتف» پناهنده است برای ایمن داشتن جان خود و امانت ضد خیانت است و أمنه (او را ایمن داشت) بر وزن سمع می باشد و از همین ریشه «أمنه تأمینا و ائتمنه و استأمنه» می باشند.
و در أساس البلاغه، زمعشری بعد از اینكه معنوی لغوی را بیان می كند می گوید و از جمله مجازها (فرس أمین القوی) «اسب قوی» و(ناقه أمون) «شتر قوی كه از شستی و لغزش در امان باشد» می باشد و امنیت را برای او و صاحبش برقرار كرد. و جمله ی «أعطیت فلاناً من آمن مالی» یعنی از بهترین و نفیسترین مالم به فلانی دادم. چرا كه هنگامی كه مال بر شخصی عزیز باشد آن را تلف نمی كند پس گویا آن مال نسبت به آن شخص در امان است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

 بیمه

بیمه تجاری

بیمه تعاونی

بیمه‌ی مجدد

 
 
فهرست مطالب
بیمه تجاری و بیمه تعاونی، بیمه و بیمه‌ی مجدد 2
تأمین (بیمه) در لغت: 2
تأمین (بیمه) و «أمن» در كتاب و سنت: 3
اركان قرارداد بیمه: 6
1) مبلغ بیمه: 7
غرر و اثر آن در قراردادهای معاوضه ای: 11
شكلگیری بیمه: 16
انواع بیمه ها: 19
بیمه اجتماعی 23
انواع بیمه های تجاری 24
1- بیمه خسارت: 24
2- بیمه اشخاص 25
بیمه در برابر ضررهای جسمی: 28
شكل اول: شركتهای سهامی بیمه ی مجدد 30
شكل دوم: بیمه ی مجدد در زمانی كه از تحمل خارج شود 30
حكم شرعی و دینی بیمه و بیمه ی مجدد 31
آغاز حكم بر بیمه: 32
تصمیمات گروهی 33
بیمه ی تعاونی 35
نظر اتحادیه بانكهای اسلامی درباره بیمه 43
تصمیم مجمع فقه اسلامی متعلق به انجمن جهان اسلام 49
بیمه در همه‌ی انواع و اشكال آن 49
بیمه و بیمه‌ی مجدّد 63
 
 
 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

*تحقیقات مرتبط با بیمه:

بیمه و مقررات حاکم بر آن

ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران

روش‌های خصوصی‌سازی و تاثیر آنها بر بیمه
مطالبات معوق و چالش‌های فراروی بانك و بیمه
بیمه و بیمه‌ی مجدد ، بیمه تجاری و بیمه تعاونی
بررسی گسترش همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه
پروژه کارشناسی رشته بیمه با عنوان پیشگیری از حوادث
شناسایی رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران بیمه ایران
رابطه سبک های تصمیم گیری با هوش فرهنگی در کارکنان اداره بیمه
بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در اقتصاد خانواده و اجتماع در ایران
خصوصی سازی شرکت های بیمه دولتی در اجرای اصل 44 قانون اساسی
خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها
ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد
پروژه رشته بیمه و اقتصاد با عنوان بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی
خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها (142 صفحه)
تجزیه و تحلیل و برنامه نویسی سیستم بیمه بدنه اتومبیل با زبان برنامه نویسی سی شارپ
دانلود پروژه دوره كارشناسی مدیریت بیمه با عنوان بیمه آتش سوزی و دلایل عدم گرایش افراد به آن
بررسی تاثیر میزان بكارگیری فن‌آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی شركت سهامی بیمه ایران در شهر تهران
 
 

دانلود بیمه و بیمه‌ی مجدد ، بیمه تجاری و بیمه تعاونی

دریافت و دانلود فایل”بیمه و بیمه‌ی مجدد ، بیمه تجاری و بیمه تعاونی”

بیمه

دانلود بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در اقتصاد خانواده و اجتماع در ایران

پس انداز
بیمه عمر
اقتصاد خانواده
اقتصاد اجتماع در ایران
بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی
دانلود پروژه رشته بیمه
بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در اقتصاد خانواده و اجتماع در ایران

دانلود پروژه رشته بیمه

بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در اقتصاد خانواده و اجتماع در ایران

 
پیشگفتار:
 یكی از عوامل كلیدی و تعیین كننده در فراینده توسعه اقتصادی، پس انداز می‌باشد. این مفهوم به دو شكل پس اندازهای مالی و پس اندازهای غیر مالی مطرح می‌شود. در پس اندازه مالی سرمایه های پراكنده در سطح جامعه برای خرید اموالی نظیر: زمین، مسكن، جواهرات و… صرف می شود. ولی در پس اندازهای غیر مالی این سرمایه‌ها در مسیرهایی نظیر: خرید اوراق مشاركت و بیمه های عمر با ویژگی پس انداز قرار می‌گیرند. در پس اندازهای مالی سرمایه های مورد نظر عملاً فاقد قابلیت تحریك بازار سرمایه وتأمین نیازهای مالی برنامه های توسعه می باشند. اما به كمك پس اندازهای غیر مالی ظرفیت‌های مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های مختلف فراهم می‌شود.
 
مطالعات نشان می‌دهد نسبت پس اندازه به تولید ناخالص ملی در 14 كشور از 20 كشوری كه از لحاظ توسعه اقتصادی بالاترین رشد را داشته اند، بالغ بر 25 درصد بوده است. اما این نسبت در 14 كشور از 20 كشوری كه كمترین رشد اقتصادی را داشته‌اند كمتر از 15 درصد بوده است. این مسئله نشان می دهد كه رابطه میان پس اندازه و تولید ناخالص رابطه ای مستقیم و تعیین كننده می باشد. از آنجا كه بیمه های عمر وپس اندازه نیز یكی از محورهای مهم پس اندازهای غیر مالی را تشكیل  می‌دهند میزان توسعه این بیمه نقش قابل ملاحظه‌ای را در دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی به خود اختصاص می‌دهند. علاوه بر این بیمه عمر و پس انداز از كاركردهای كلان اقتصادی دیگری نظیر: مقابله با كاهش ارزش پول وحفظ قابلیت ایفای تعهدات بیمه‌گر نیز برخوردار است.هم چنین در سطح خرد نیز این بیمه امكان ایجاد سرمایه برای اعضای جامعه و خانوادة آنها را فراهم كرده و موجب تحكیم اقتصاد خانواده می شود.
 
 
 
کلمات کلیدی:

پس انداز

بیمه عمر

اقتصاد خانواده

اقتصاد اجتماع در ایران 

 
 
 
 
فهرست مطالب
بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخة اقتصادی
پیشگفتار:
مقدمه :
بیان مسئله:
اهمیت تحقیق :
الزامات توسعه بیمه در ایران:
اهداف تحقیق :
با توجه به مسائل مطرح شده می توان اهداف اصلی و اساس تحقیق را به شرح زیر بر شمرد:
فرضیات تحقیق:
روشهای مطالعه و جمع آوری اطلاعات:
1-نمونه گیری
2-پرسشنامه:
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
روش تحقیق:
قلمرو تحقیق:
قلمرو مكانی پژوهش:
متغیرهای عملیاتی:
محدودیت های تحقیق:
تعاریف عملیاتی
توضیح:
تعریف بیمه:
1- مقدمه 1
2- مطالعات انجام شده
3- صنعت بیمه یک سرمایه‌گذار نهادی در بازار سرمایه‌ 1
 جدول(1): سرمایه‌، اندوخته و ذخایر شركت‌های بیمه در سال 1388
4- بیمه‌‌ی اعتبار اوراق بهادار مهمترین محصول بیمه‌ای برای بازار سرمایه
5- اوراق بهادار بیمه‌ای: نوآوری مشترك بازار سرمایه و صنعت بیمه 30
نمودار(1): میزان انتشار اوراق بلایای طبیعی(منتهی به ماه ژوئن) 33
نمودار(1): میزان انتشار اوراق بلایای طبیعی(منتهی به ماه ژوئن) 35
6-جمع بندی و نیتجه‌گیری
منابع و ماخذ
 
 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

*تحقیقات مرتبط با بیمه:

بیمه و مقررات حاکم بر آن

ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران

روش‌های خصوصی‌سازی و تاثیر آنها بر بیمه
مطالبات معوق و چالش‌های فراروی بانك و بیمه
بیمه و بیمه‌ی مجدد ، بیمه تجاری و بیمه تعاونی
بررسی گسترش همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه
پروژه کارشناسی رشته بیمه با عنوان پیشگیری از حوادث
شناسایی رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران بیمه ایران
رابطه سبک های تصمیم گیری با هوش فرهنگی در کارکنان اداره بیمه
بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در اقتصاد خانواده و اجتماع در ایران
خصوصی سازی شرکت های بیمه دولتی در اجرای اصل 44 قانون اساسی
خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها
ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد
پروژه رشته بیمه و اقتصاد با عنوان بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی
خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها (142 صفحه)
تجزیه و تحلیل و برنامه نویسی سیستم بیمه بدنه اتومبیل با زبان برنامه نویسی سی شارپ
دانلود پروژه دوره كارشناسی مدیریت بیمه با عنوان بیمه آتش سوزی و دلایل عدم گرایش افراد به آن
بررسی تاثیر میزان بكارگیری فن‌آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی شركت سهامی بیمه ایران در شهر تهران
 
 
 

دانلود بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در اقتصاد خانواده و اجتماع در ایران

دریافت و دانلود فایل”بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در اقتصاد خانواده و اجتماع در ایران”

بیمه

دانلود تشریح کامل رتبه بندی در صنعت بیمه

رتبه بندی در صنعت بیمه
متدولوژي رتبه بندي شركت هاي بيمه
مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه
دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران
مشكلات اجرايي رتبه بندي مؤسسات بیمه در ايران
چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران
پروژه رتبه بندی در صنعت بیمه

دانلود پروژه رشته بیمه

تشریح کامل رتبه بندی در صنعت بیمه

 

 

 

دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران:

ضرورت رتبه بندی انتشارات صحیح و به موقع از شرکت هایی است که برای ارائه خدمات در آینده به جامعه متعهد می شوند. شرکت های بیمه با فروش بیمه متهعد می شوند که اگر در آینده برای مشتریان خسارتی جانی یا مالی به وجود آمد جبران خسارت وارده را بنماید (rahimaher@yahoo.com).

از آنجا که بین فروش بیمه نامه و در یافت حق بیمه از یک سو و ایفای تعهدات بیمه گر در صورت وقوع خسارت از سوی دیگر فاصله زمانی وجود دارد، بنابراین بیمه گذار (مشتری) باید اطمینان داشته باشد تا زمان وقوع حادثه شرکت بیمه گر ادامه فعالیت خواهد داشت و در صورت حیات شرکت از توانایی فنی و مالی لازم جهت ایفای تعهدات خود برخوردار خواهد بود. لذا بررسی توانایی شرکت های بیمه جهت حصول اطمینان بیمه گذار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از آنجایی که شرکت های بیمه علاوه بر اینکه خریدار ریسک های جامعه هستند؛ به منظور خرید انواع دارایی ها با ریسک های مختلف مبادرت می ورزند. با توجه به اینکه بررسی و شناسایی شدت و تعادل ریسک ها در بخش بدهی ها و دارایی ها و نحوه مدیریت آنها از عهده افراد معمولی و حتی شرکت های بزرگ اقتصادی خارج است لذا وجود نهاد های تخصصی و مستقل رتبه بندی و بهره گیری از متدهای علمی رتبه بندی از اهمیت و ارزش ویژه ای برخوردار است (rahimaher@yahoo.com).

 

رتبه بندی شرکت های بیمه، اطلاعات کلیدی و ضروری را در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهد تا علاوه بر بیمه گذاران ذینفعانی از قبیل سرمایه گذاران، سهامداران، مدیران مؤسسات بیمه ای، کارکنان، نمایندگان و کارگزاران، مشاوران اقتصادی، ناظران، بیمه گران اتکایی و دولت از نتایج آن در خصوص تنظیم رابطه خود با شرکت بیمه و اخذ تصمیمات صحیح اقتصادی بهره لازم را ببرند. با آغاز برنامه اصلاح نظام نظارت تعرفه ای و حرکت به سمت استقرار نظام مالی در صنعت بیمه، رتبه بندی مؤسسات بیمه به عنوان مکملی برای اجرای برنامه نظارت مالی عمل می کند.

لذا از رتبه بندی به عنوان ابزار نظارتی و کنترلی، به مقام ناظر (دولت) این امکان را می دهد که به طور دقیق ریسک، بازدهی و ضعف های شرکت های بیمه را شناسایی کرده و هشدارهای لازم را قبل از هر گونه وضعیت نامناسب در صنعت بیمه اعمال و اقدامات اصلاحی لازم را اخذ کند. در ضمن رتبه بندی اطلاعات دقیقی پیرامون وضعیت فعلی و آتی شرکت بیمه ارائه می دهد و شرکت های بیمه نیز می توانند از اطلاعات رتبه بندی، به عنوان ابزار خود کنترلی استفاده بنماید (میرزائی و صفری، 1388، ص 24-23).

 

2-5-6- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه :
–    ارزیابی قابلیت اعتماد شرکت بیمه 
–    کمک به شرکت ها و مدیران شرکت های بیمه ای، فعالان اقتصادی و جامعه برای اخذ تصمیمات صحیح اقتصادی؛ 
–    ایجاد و بالا بردن رقابت سالم غیر قیمتی؛ 
–    شفاف سازی بازار؛ 
–    بالا بردن کارائی بازار (پیشین، 1388، ص 16). 

 

 

2-5-7- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه :
–    توسعه شرکت و اقبال کارگزاران و نمایندگی ها برای اخذ نمایندگی؛
–    کمک به نهاد ناظر در امر نظارت؛
–    ارزیابی و ارزشیابی عملکرد در شرکت های بیمه؛ 
–    کمک به تصمیم گیری سرمایه گذران جهت خرید سهام شرکت های بیمه؛ 
–    کمک به وام دهندگان (مؤسسات مالی و اعتباری) جهت ارائه وام به شرکت های بیمه؛ 
–    کمک به تصمیم گیری مصرف کنندگان محصولات بیمه ای؛ 
–    خرید بیمه اتکایی (پیشین، 1388، ص 23). 

 

از دیگر مزایای رتبه بندی می توان به موارد ذیل اشاره داشت:
دسترسی به منابع سرمایه های جدید، متنوع سازی منابع سرمایه گذاری، کاهش وابستگی به مؤسسات مالی و اعتباری فراهم نمودن ارزیابی واقعی و مستقل از اعتبار شرکت و توانایی مالی آن، فراهم آوردن راهبردهایی جهت بهبود رتبه اعتباری و توانایی مالی آن و امکان مقایسه در سطح بین المللی و بالا بردن شفافیت و اطلاع رسانی (پیشین، 1388، ص 23).

 

در کل می توان اصلی ترین فوائد را در 3 محور زیر خلاصه نمود:
نخست این که؛ در رتبه بندی ها شرکت های بیمه خواه بزرگ و خواه کوچک، برای دستیابی به جایگاه بالاتر و دفاع از حیثیت و اعتبار خود، تلاش ویژه ای خواهند داشت که این موضوع موجب تحرک مثبت و پویایی در شرکت های بیمه می شود.دوّم این که؛ رقابت شرکت های بیمه در جهت کسب جایگاه برتر، منجر به ارائه خدمات بهتر به بیمه گذاران و افزایش رضایت عمومی از صنعت بیمه خواهد شد که این عامل خود به خود موجب افزایش ضریب نفوذ، تقویت بازار بیمه و رشد تولید ناخالص داخلی خواهد شد.

سوّم این که؛ جاری سازی نظام نظارتی در صنعت بیمه تسهیل خواهد شد و سیستم نظارتی می تواند به واسطه شاخص های عملکردی که در نظر می گیرد، نوعی استانداردسازی را در شرکت های بیمه نهادینه کند.
چهارم این که؛ وجود شاخص های عملکردی تدوین شده می تواند نوعی خود کنترلی (خود ارزیابی) را در شرکت های بیمه و زیر مجموعه های آن به همراه داشته باشد و این شرکت ها با یک تجزیه و تحلیل درونی دقیق، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و آن را به استانداردهای نظارتی نزدیک کند. 

 

 

فهرست مطالب
2-5- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه
2-5-1- مقدمه
2-5-2- تعریف رتبه بندی
2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه
2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی
2-5-5- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران
2-5-6- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه
2-5-7- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه
2-5-8- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران
2-5-9- مشكلات اجرايي رتبه بندي مؤسسات بیمه در ايران
2-5-10- متدولوژي (روش شناسی) رتبه بندي شركت هاي بيمه
2-5-11- طبقات روش شناسي رتبه بندي
2-5-12- مهم ترين فاكتور هاي مؤثر در تعيين نوع متدولوژي رتبه بندي

2-6- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد 
2-6-1- جمع بندی ادبیات تحقیق
2-7- مدل پیشنهادی تحقیق
2-7-1- مدل کلان (مفهومی)
2-7-2- مدل خرد (عملیاتی)

منابع

دانلود تشریح کامل رتبه بندی در صنعت بیمه

دریافت و دانلود فایل”تشریح کامل رتبه بندی در صنعت بیمه”

بیمه

دانلود پاورپوینت انجمن حمایت و غرامت متقابل کلوپ های پی اند ای

پاورپوینت انجمن حمایت و غرامت متقابل کلوپ های پی اند ای
کلوپ های پی اند ای
بیمه های پی اند ای
تعریف و عملکرد کلوپ های پی اند ای
تفاوت بیمه دریایی و بیمه های ای اند ای کلوپ
کلوپ های اسلامی پی اند ای

دانلود پاورپوینت با موضوع انجمن حمایت و غرامت متقابل کلوپ های پی اند ای، در قالب ppt و در 18 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

مقدمه

تاریخچه

تعریف و عملکرد کلوپ های پی اند ای

تفاوت بیمه دریایی و بیمه های ای اند ای کلوپ

کلوپ های اسلامی پی اند ای

استثنایات بیمه پی اند ای

مشکلات ناشی از پوشش های بیمه ایی

منابع

 

قسمتی از متن:

سه نوع بیمه در حقوق دریایی موجود میباشد: بیمه بدنه و ماشین الات کشتی- بیمه محموله و بار بیمه پی اند ای. تعدادی از مخاطرات یا حوادث دریایی به خاطرگرانی یا مشکلات دیگر در بازار معمولی بیمه چندان مورد توجه نبوده و بیمه گران از دادن پوشش بیمه ای به اینگونه مخاطرات اکراه دارند. صاحبان کشتیها هنگامیکه با چنین مشکلی مواجه می شوند به کلوپهای بیمه ای متقابل روی می آورند. کلوپهای پی اندآی در حقیقت نوعی شرکت بیمه تخصصی هستند که به یکدیگر پوشش جمعی می دهند. دراین نوع شرکتها مالکین کشتیها با ریختن سهمیه ای درسال (حق شرکت) تشکیل سرمایه ای می دهند که سرمایه شرکت(کلوپ)را تشکیل می دهد.

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " انجمن حمایت و غرامت متقابل کلوپ های پی اند ای "  می باشد که در حجم 18 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی ( سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

دانلود پاورپوینت انجمن حمایت و غرامت متقابل کلوپ های پی اند ای

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت انجمن حمایت و غرامت متقابل کلوپ های پی اند ای”

بیمه

دانلود پاورپوینت بیمه بازرگانی

پاورپوینت آشنایی با انواع رشته های بیمه های بازرگانی
پاورپوینت آشنایی با انواع بیمه ها
پاورپوینت تحقیق کامل درباره بیمه
پاورپوینت آشنایی با انواع رشته های بیمه بازرگانی

دانلود پاورپوینت بیمه بازرگانی جهت رشته بیمه در قالب 55 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

بيمه به شکل سنتي آن به مفهوم وجود نوعي تعاون و همياري اجتماعي بمنظور سرشکن کردن زيان فرد و يا افراد معدود بين همه افراد گروه يا جامعه در ايران سابقه طولاني داشته و همواره مردم اين مرز و بوم با الهام از تعاليم اسلامي و فرهنگي خود براي کمک به جبران خسارتهاي ناخواسته‌اي که براي ديگر هموطنان و حتي مردم ديگر کشورها پيش مي‌آمد فعال و پيشگام بوده‌اند. با وجود اين بيمه شکل حرفه‌اي و امروزي آن براي اولين بار در سال 1269 هجري شمسي در کشور ما مطرح گرديده است.

 

 

 

عناوین:
تاريخچه بيمه درايران 
مفهوم وتعريف بيمه 
آرمان های شرکت بیمه
حوزه فعالیت شرکت بیمه
بازارهای هدف شرکت بیمه
جذب و آموزش نیروی انسانی متخصص
مشتری مداری و تنوع در خدمات بیمه ای
بازارهای هدف شرکت بیمه
بازار هدف کوتاه مدت

انواع ريسك

دانلود پاورپوینت بیمه بازرگانی

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت بیمه بازرگانی”

بیمه

دانلود پاورپوینت بیمه و انواع آن

پاورپوینت در مورد بیمه
پاورپوینت بیمه و وظایف آن
پاورپوینت انواع بیمه

دانلود پاورپوینت بیمه و انواع آن جهت رشته بیمه در 38 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

بیمه (به انگلیسی: Insurance) سازوکاری است که طی آن یک بیمه‌گر، بنا به ملاحظاتی تعهد می‌کند که زیان احتمالی یک بیمه‌گذار را در صورت وقوع یک حادثه در یک دوره زمانی خاص، جبران نماید یا خدمات مشخصی را به وی ارائه دهد؛ بنابراین، بیمه یکی از روش‌های مقابله با ریسک است.

طی یک قرارداد بیمه، ریسک مشخصی از یک طرف قرارداد (که بیمه‌گذار نامیده می‌شود) به طرف دیگر (که بیمه‌گر نامیده می‌شود) منتقل می‌گردد. بنا به تعریف، بیمه‌گر شخصی حقوقی است که در مقابل دریافت حق بیمه از بیمه‌گذار، جبران خسارت یا پرداخت مبلغ مشخصی را در صورت بروز حادثه تعهد می‌کند. در مقابل، بیمه‌گذار شخصی حقیقی یا حقوقی است که با پرداخت حق بیمه، جان، مال یا مسوولیت خود یا دیگری را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.

 

 

 

فهرست مطالب:
بیمه ومقابله با حوادث             
چرا بیمه بوجود آمده است ؟                    
انواع بیمه ( اجباری واختیاری)                   
بیمه در ایران
مديريت بحران
رابطه بين مفاهيم حادثه، بحران، فوريت، فاجعه
ماتريس حوادث
مراحل مديريت بحران
آمادگی
مقابله
بازسازی
اعضاي ستاد مديريت بحران
وظايف ستاد مديريت بحران
طرح جامع امداد و نجات كشور
وظايف كلي كارگروه‌هاي تخصصي
جايگاه وزارت راه و ترابري
اعضاي كارگروه ملي آمادگي
كارگروه حمل و نقل
انواع سوانح و بلايا
اعضاي كارگروه حمل و نقل

دانلود پاورپوینت بیمه و انواع آن

دریافت و دانلود فایل”دانلود پاورپوینت بیمه و انواع آن”

بیمه

دانلود بررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های بیمه

پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت بیمه
موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری در بیمه
عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های بیمه سامان
مقاله مدیریت ارتباط با مشتری
مقاله عوامل موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری

دانلود مقاله رشته بیمه

بررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های بیمه سامان

 
 
 
 
 
چکیده: 
در دنیای رقابتی امروز، مشتری نقش کلیدی و مهمی در حفظ جایگاه و نهایتا بقای سازمان ها دارد. مدیریت ارتباط با مشتری یاری رسان سازمان ها در ایجاد ارتباط اثربخش با مشتریان است.
تحقیق حاضر به بررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در شرکت های بیمه (و به طور موردی شرکت بیمه سامان) می پردازد. هدف از این تحقیق اندازه گیری عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری و شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت بیمه سامان در زمینه پیاده سازی CRM می باشد.
 
پس از انجام مطالعات مبانی نظری و مدل های مختلف، مدل 4 بعدی عوامل موفقیت در پیاده سازی CRM که دارای عوامل «تمرکز بر مشتریان کلیدی»، «سازماندهی متناسب»، «استفاده از مدیریت دانش» و «تکنولوژی» می باشد، انتخاب شد. روش به كار برده شده در این تحقیق از لحاظ هدف كاربردی و بر اساس نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی – تحلیلی می باشد که بدین منظور از روش پیمایشی برای توصیف متغیرهای تحقیق و تبیین روابط بین آن ها استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارشناسان، مدیران و معاونین مرکز بیمه سامان در شهر تهران است، از این تعداد جامعه آماری که 191 نفر بوده،128 نفر بر اساس فرمول کوکران در نظر گرفته شد و پرسشنامه بین آن ها توزیع گردید.
 
نتایج حاصل از آزمون های به کار گرفته شده آماری تی استیودنت و فریدمن برای رتبه بندی عوامل در این تحقیق نشان داد که شرکت بیمه سامان در دو مولفه تکنولوژی و مدیریت دانش وضعیت خوب و قابل قبولی داشته و دارای نقطه قوت است ولی در مولفه تمرکز بر مشتریان کلیدی به نسبت دو مولفه دیگر ضعیف تر عمل کرده است. همچنین وضعیت شرکت در مولفه سازماندهی متناسب نسبت به دیگر مولفه ها به صورت متوسط بوده است. به جاست که مسئولین ذیربط در حوزه تمرکز بر مشتریان کلیدی توجه بیشتری را مبذول بدارند، در غیراینصورت عملکرد ضعیف شرکت در این حوزه می تواند تلاش های دیگر بخش ها را تحت شعاع قرار داده و از اثربخشی آن ها بکاهد.
 
 
 
كلید واژه:
مدیریت ارتباط با مشتری
تمرکز بر مشتریان کلیدی
سازماندهی
مدیریت دانش
تکنولوژی
بیمه
 

دانلود بررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های بیمه

دریافت و دانلود فایل”بررسی عوامل کلیدی موفقیت در مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های بیمه”

بیمه

دانلود پاورپوينت بیمه تامین اجتمایی

پاورپوينت در مورد بیمه تامین اجتمایی
پاورپوينت در باره بیمه تامین اجتمایی
دانلود پاورپوينت بیمه تامین اجتمایی
بیمه تامین اجتمایی ppt

دانلود پاورپوينت بیمه تامین اجتمایی جهت رشته بیمه قالب  42 اسلايد و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش

 

 

 

 

سازمان‌ مي‌تواند پيشه‌وران‌ و صاحبان‌ مشاغل‌ آزاد را ط‌بق‌ آيين‌نامه‌ مخصوصي‌ در مقابل‌ تمام‌ و يا بعضي‌ از مواد مندرج‌ در اين‌ قانون‌ بيمه‌ نمايد ولي‌ بيمه‌ مستخدمين‌ خانه‌ها و دفاتر كار اشخاص‌ و كارگراني‌ كه‌ در خانه‌ها براي‌ كارهاي‌ اتفاقي‌ كار مي‌كنند اختياري‌ و به‌ موجب‌ موافقت‌ كارفرما و كارگر خواهد بود.

 

 

 

 

افرادي‌ كه‌ مشمول‌ قانون‌ استخدام‌ كشور يا قوانين‌ استخدامي‌ و يا قانون‌ بيمه‌ خاصي‌ مي‌باشند مشمول‌ مقررات‌ اين‌ قانون‌ نخواهند بود و دولت‌ مي‌تواند با موافقت‌ سازمان‌ بيمه‌ آنان‌ را با شرايط‌ خاصي‌ به‌ سازمان‌ واگذار نمايد.

 

 

 

 

بيمه‌هاي‌ اجتماعي‌ كمك‌ كشاورز ط‌بق‌ لايحه‌ خاصي‌ كه‌ از ط‌رف‌ دولت‌ تهيه‌ و براي‌ تصويب‌ به‌ مجلسين‌ تقديم‌ خواهد شد اجراء مي‌گردد.

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل‌ اول‌ – كليات‌
منابع‌ درآمد سازمان‌ به‌ شرح‌ زير است‌
بيماري‌ – حاملگي‌ و وضع‌ حمل‌
ازكارافتادگي‌ – بازنشستگي‌ – فوت‌
بخش‌ اول‌ – ازكارافتادگي‌
بخش‌ دوم‌ – بازنشستگي‌
بخش‌ سوم‌ – فوت‌
فصل‌ پنجم – ازدواج‌ و عائله‌مندي‌

دانلود پاورپوينت بیمه تامین اجتمایی

دریافت و دانلود فایل”پاورپوينت بیمه تامین اجتمایی”

بیمه

دانلود پاورپوینت انواع ریسک در جامعه

دانلود پاورپوینت انواع ریسک در جامعه
تعریف ریسک
ریسک عینی
ریسک ذهنی
احتمال وقوع خسارت
خطر و شرایط خطر زا
گروه های عمده ریسک
ریسک خالص (محض) و ریسک ذهنی (سودا گرانه)
ریسک بنیادی (عام) و ریسک خاص (ویژه)
ریسک موسسات (شرکتی)
انواع ریسک های خالص
انواع ریسک های اشخاص
ریسک کاهش درآمد در دوران بازنشستگی
ریسک بیماری
ریسک بیکاری
ریسک اموال

عنوان: پاورپوینت انواع ریسک در جامعه

دسته: مدیریت بیمه- حسابداری- مدیریت مالی- مجموعه مدیریت

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 27 اسلاید

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " انواع ریسک در جامعه " می باشد که در حجم 27 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده که بخشهای عمده آن شامل موارد زیر می باشد:

 تعریف ریسک

ریسک عینی

ریسک ذهنی

احتمال وقوع خسارت

خطر و شرایط خطر زا

گروه های عمده ریسک

ریسک خالص (محض) و ریسک ذهنی (سودا گرانه)

ریسک بنیادی (عام) و ریسک خاص (ویژه)

ریسک موسسات (شرکتی)

انواع ریسک های خالص

انواع ریسک های اشخاص

ریسک کاهش درآمد در دوران بازنشستگی

ریسک بیماری

ریسک بیکاری

ریسک اموال

انواع خسارت مرتبط با دزدی و تخریب اموال

ریسک مسئولیت

دلایل اهمیت ریسک مسئولیت

تحمیل بار ریسک بر جامعه

روش های مدیریت ریسک

انتقال ریسک به روشی غیر از بیمه

بیمه

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود پاورپوینت انواع ریسک در جامعه

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت انواع ریسک در جامعه”

بیمه

دانلود پاورپوینت معرفی eservices

پاورپوینت کد تامین اجتماعی
پاورپوینت گذرواژه تامین اجتماعی
پاورپوینت راهنمای ثبت نام سوابق بیمه
پاورپوینت تغییر شماره موبایل در تامین اجتماعی

دانلود پاورپوینت معرفی eservices جهت رشته بیمه در قالب 79 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

شاخه‌اي ازفناوري است كه با استفاده از سخت‌افزار، نرم‌افزار، شبكه‌افزار‍ وفكرافزار، مطالعه وكاربرد داده وپردازش آن را درزمينه‌هاي ذخيره‌سازي، دستكاري، انتقال، مديريت، جابه‌جايي، مبادله، كنترل، سوييچينگ وداده‌آمايي خودكار امكانپذير مي‌سازد.

 

 

عنوان:
جامعه اطلاعاتي
سرويسهاي الكترونيكي
دولت الكترونيكي
تجارت الكترونيكي
آموزش الكترونيكي
بهداشت (سلامت) الكترونيكي
مسائل
آمادگي الكترونيكي
وضعيت كشور

دانلود پاورپوینت معرفی eservices

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت معرفی eservices”