فقه،الهیات،معارف

دانلود پاورپوینت چیستی موسیقی و احکام آن 

پاورپوینت احکام موسیقی
پاورپوینت موسیقی چیست؟
پاورپوینت درباره ی احکام موسیقی
دانلود پاورپوینت چیستی موسیقی و احکام آن
پاورپوینت درباره ی احکام موسیقی

دانلود پاورپوینت چیستی موسیقی و احکام آن  جهت رشته ی معارف  در قالب 66  اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

هنر برخاسته از فطرت زیبایی دوستی انسانهاست. در انسان گرایشی به جمال و زیبایی وجود دارد؛ چه به معنی زیبایی دوستی و چه به معنی زیبایی آفرینی كه نامش «هنر» است .

هنر تركيبی از خلاقيت، ابتكار، احساس، انديشه پديده‌ای جهانی و بشری است و توانمند ارتباط با همه انسانها از هر قوم و ملت میباشد در عصر حاضر آثار هنری هر ملتی مانند شعر، موسيقی، نقاشی، خوشنويسی، مجسمه سازی، معماری، گرافیک، سينما، تئاتر و…. نشان دهنده ميزان رشد و چگونگی فرهنگ و تمدن آن ملت به شمار می‌رود.

 

 

 

فهرست مطالب

چیستی موسیقی و تاریخ موسیقی

چیستی هنر

تعریف هنر                

نعریف لغوی موسیقی

تعریف اصطلاحی

تعریف اطلاحی از نگاه دانشمندان

انواع موسیقی ایرانی

موسیقی در تمدن های پیش از اسلام

موسیقی در تمدن های پیش از اسلام

موسیقی دانان معروف ساسانیان

ابزار موسیقی در عصر ساسانیان

موسیقی در ایران پیش از اسلام

و…

دانلود پاورپوینت چیستی موسیقی و احکام آن 

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت چیستی موسیقی و احکام آن “

فقه،الهیات،معارف

دانلود حضرت فاطمه زهرا (ع)

زنان
بانوی نمونه اسلام
علم و دانش حضرت فاطمه
ایمان و عبادت حضرت فاطمه (ع)
دانلود مقاله حضرت فاطمه زهرا (ع)
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پروژه الهیات و معارف اسلامی
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل

 حضرت فاطمه زهرا (ع)

پـیـشگفتار 
کسانی که با تاریخ سر وکار دارند و مقداری از عمرشان را به مطالعه شرح حال و بیوگرافی رجال گذشته و بانوان معروف اخصاص می دهند ، ممکن است هدفهای مختلفی داشته باشند. گروهی خواندن و مطالعه کتابهای تاریخ را یک نوع سرگرمی می شمارند. ساعتهای فراغت خودشان را با خواندن کتابهای تایخ می گذرانند . تاریخ می خوانند تا در ضمن گذراندن وقت و سرگرمی ،مطالب و داستانهای شگفت انگیز و جالبی را یاد بگیرند و در انجمن های دوستانه با آب و تاب برای دیگران تعریف کنند.عده دیگری از خواندن تاریخ هدفهای عالی تر و ارزنده تری دارند. شرح حال رجال بزرگ را مطالعه می کنند تا درس زندگی بیاموزند. رمز عظمت و موفقیت اشخاص را از لابلای تاریخ بدست می آورند تا از اعمال و رفتارشان سرمشق بگیرند. علل شکست افراد و عوامل انحطاط ملتها را از درون تاریخ استخراج می نمایند تا خودشان بدانها گرفتار نشوند و اجتماعشان را از آنها بر حذر دارند. 
 
همچنین کسانی که شرح حال پیغمبران بزرگ را می خوانند و زندگی ائمه اطهار و رجال دین را مورد بررسی قرار مید هند دو دسته اند. یک دسته هدفی جز گذراندن وقت و سرگرمی ندارند. و مناقب پیمبران و امامان را می خوانند تا در ضمن سرگرمی داستانهای شگفت انگیزی را یاد بگیرند و در مجالس تکرارکنند. از خواندن و شنیدن مطالب عجیب و غریب لذت می برند به ثواب استماع فضایل و مراثی اهلبیت قناعت می کنند.دسته دیگر ، زندگی و شرح حال برگزیدگان الهی را مطالعه می کنند تا راز عظمت و محبوبیت آنان را بدست آورند و از طریق زندگی راه و روشی که همان صراط مستقیم دیانت است بشناسند و از اعمال و رفتارشان درس زندگی بیاموزند. 
 
 
کلمات کلیدی:

زنان

بانوی نمونه اسلام

علم و دانش حضرت فاطمه

ایمان و عبادت حضرت فاطمه (ع)

 
 
مقدمه:
متاسفانه اکثر کسانی که به تایخ ائمه مراجعه می کنند از دسته اولند. اکثر کتابهای مناقب و تواریخ پیمبران و ائمه اطهار نیز مناسب حال آن دسته و بر طبق مذاق آنان تهیه شده است . کتابهای مناقب پر است از مطالب شگفت انگیز و گاهی اغراق آمیز . ولی در مورد زندگی اجتماعی و سیاسی و اخلاقی و طرز رفتار و گفتار و کردار آنان با اختصار برگزار شده است . هر مسلمانی درباره پیغمبر و هر یک از امامان چندین داستان شگفت انگیز شنیده و بیاد دارد. لیکن از برنامه های اجتماعی آنان و اعمال و کردار فردی و طرز رفتار شان با ستمکاران و خلفای وقت چندان اطلاعی ندارد.منظور محقق اینست که زندگی حضرت زهرا علیها السلام را از لحاظ دوم مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد. به همین جهت اگر پاره ای از مناقب و داستانها از قلم افتاده نباید مورد ایراد واقع شود ، زیرا منظور اصلی این بوده که شخصیت آن حضرت از لحاظ طرز زندگی و اخلاق  و رفتار روشن شود.
 
متاسفانه زندگی آن بانوی بزرگ تا حدی تاریک مانده و در مدارک اولیه اسلام مطلب زیادی ندارد. این ابهام معلول چند علت است : 
 
علت اول: دوران زندگی حضرت زهرا (ع) کوتاه بود و از هجده سال تجاوز نکرد. در حدود نصف این مدت ، قبل از بلوغ بود که چندان مورد توجه واقع نمی شد. از بلوغ تا مرگ هم زیاد فاصله نداشت . 
علت دوم : حضرت زهرا (ع) چون زن بود و اکثر دوران زندگی او در داخل خانه سپری می شد کمتر کسی می توانست به طور کامل از زندگی داخلی او اطلاع پیدا کند. 
علت سوم : افکار مردم آن عصر بدان پایه نبود که برای زندگی دختر پیغمبر و بانوی نمونه اسلام اهمیت و ارزش زیادی قائل باشند. تا در حفظ جزئیات آن کوشش نمایند.به هر حال گرچه جزئیات زندگی و سیر و سلوک آن بانوی نمونه بطور کامل ضبط نشده ولی محقق سعی کرده که از همان مقدار موجود ، با تجزیه و تحلیل، شخصیت او را مجسم سازد. لذا گاهی ناچار شده از روش معمول تاریخ نگاران – اکتفا کردن به نقل متن قضایا – تجاوز نموده به نتیجه گیری و تجزیه و تحلیل بپردازد.  
 
 
 
 
فهرست مطالب
پـیـشگفتار 1
بانوی نمونه : 3
مقدمه : 4
مادر فاطمه : 5
نخستین کانون اسلامی 7
دستور آسمانی 9
دوران آبستنی 10
ولادت فاطمه (ع) 12
تاریخ تولد: 12
آرزوی پیامبر (ص) و خدیجه : 13
دوران شیر خوارگی 14
مرگ مادر 18
نتیجه 18
بعد از وفات مادر 20
فاطمه (ع) به سوی مدینه 23
عروسی حضرت فاطمه علیهما السلام 25
پیشنهاد به علی (ع) 27
علی (ع) به خواستگاری می رود 28
توافق : 30
خطبه عقد: 31
انتخاب داماد : 33
مهر حضرت زهرا (ع) 34
یک عمل آموزنده : 34
جهاز زهرا (ع) : 35
درسی به مسلمین : 37
اثاث خانه علی (ع) : 40
مذاکره عروسی : 40
جشن عروسی : 42
خانه داری : 44
علم و دانش فاطمه : 48
ایمان و عبادت فاطمه (ع): 51
عقیده زهرا (ع) درباره زنان : 53
نتیجه: 56
منابع: 58
 

دانلود حضرت فاطمه زهرا (ع)

دریافت و دانلود فایل”حضرت فاطمه زهرا (ع)”

فقه،الهیات،معارف

دانلود پروژه کارشناسی معارف اسلامی با عنوان ویژگی‌های عمومی پیامبران (ع)

حقیقت اعجاز چیست؟
رابطه اعجاز و نبوت
تفاوت معجزات انبیاء با یكدیگر
دانلود پروژه کارشناسی معارف اسلامی با عنوان ویژگی‌های عمومی پیامبران (ع)
شرایط رسالت
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه کارشناسی معارف اسلامی
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل

پروژه کارشناسی معارف اسلامی با عنوان ویژگی‌های عمومی پیامبران (ع)

مقدمه
مأموریت هدایت خلق و تهذیب نفوس و تعلیم و تربیت مردم و اقامة عدل و برچیدن اختلاف و آزاد كردن انسانها از چنگال اسارتها، آنچنان سنگین است كه آمادگیهای ویژه‌ای را از نظر جسمی و روحی و علمی و اخلاقی می طلبند.به همین دلیل كسانی می توانند بار این مسئولیت مهم را بر دوش كشند كه در پرتو خود سازی ها از یك سو، و امدادهای الهی از سوی دیگر، برای این امر آماده شده باشند، مسلماً یك فرد عادی و ساخته نشده هرگز توانائی پذیرش چنین مأموریت بزرگی را ندارد.سخن در این است كه ببینیم این ویژگیها چیست كه هر پیامبری باید واجد آن باشد؟ و طبعا باید پیامبران بزرگ و اولوالعزم و صاحبان شریعت و آئین جدید سهم بیشتری از آن را داشته باشند.
 
در اینجا علاوه بر استدلالات عقلی، قرآن مجید به یاری ما می شتابند و این ویژگیها را بر می شمرد.
با این اشاره به قرآن بازمی گردیم و به آیات زیرگوش جان فرا می دهیم:
1- واذكرفی الكتاب ابراهیم انه كان صدیقاً نبیاً     (مریم – 41)
2- واذكر فی الكتاب اسماعیل انه كان صادق الوعد و كان رسولاً نبیاً  (مریم – 54)
3- اذقال لهم اخوهم نوح الا تتقون – انی لكم رسول امین
(شعراء- 106و107)
 
4- ابلغكم رسالات ربی و انالكم ناصح امین
5- ومااسئلكم علیه من اجر ان اجری الا علی رب العالمین
6-و وهبنا له اسحق و یعقوب كلا هدینا و نوحا هدینا من قبل و من ذریته داود و سلیمان و ایوب و یوسف و موسی و هارون و كذلك نجزی المحسنین
7- الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه  و لا یخشون احداً الا اله و كفی بالله حسیباً
8- انی اشهدالله و اشهدا و انی بری مما تشركون – من دونه فكیدونی جمیعاً ثم لا تنظرون – انی توكلت علی الله ربی و ربكم
9- واذكر فی الكتاب موسی انه كان مخلصاً و كان رسولاً نبیاً
10- فبما رحمه من الله لنت لهم ولوكنت فظاً غلیظ القلب لانفضوا من حولك
11- واذا ابتلی ابراهیم ربه بكلمات فاتمهن قال انی جاعلك للناس اماماً قال و من ذریتی قال لا ینال عهدی الظالمین
 
 
کلمات کلیدی:

نبوت

اعجاز

پیامبران الهی

صاحبان شریعت

ویژگی‌های عمومی پیامبران (ع)

 
 
فهرست
 
ویژگی‌های عمومی پیامبران 1
1- صدق گفتار 4
2- پایبند بودن به وعده‌ها و پیمانها.. 5
3- امانت 8
4- علاقه و دلسوزی فوق‌العاده 9
5-اخلاص و بی نظری كامل 11
6-نیكوكاری و احسان 13
7-عدم ترس از غیرخدا 15
8-توكل مطلق بر خداوند 17
9-اخلاص بی مانند 18
10-نرمش و حسن خلق و محبت 20
11-پیروزی در‌آزمایشهای سخت 23

شرایط رسالت 25

1-تقوی و عصمت 25
چگونه آلودگان منادی تقوی شوند؟ 30
پاسخ به یك سؤال 42
 اهل بیت كیانند؟ 45
نتیجه 58
منابع علم پیامبران 59
اانبیاء و علم غیب 69
طرق شناخت سفیران الهی 72
االف – اعجاز، نخستین دلیل نبوت 78
نتیجه 89

1- حقیقت اعجاز چیست؟ 90

2-رابطه اعجاز و نبوت 99

3- تفاوت معجزات انبیاء با یكدیگر 101

4- سحر با معجزه پهلو نزند 103
5- منطق منكران اعجاز 111
   ب- بررسی محتوای دعوت انبیاء 122
  ج- گردآوری قرائن 124
  د- گواهی پیامبران پیشین 133
 

 

دانلود پروژه کارشناسی معارف اسلامی با عنوان ویژگی‌های عمومی پیامبران (ع)

دریافت و دانلود فایل”پروژه کارشناسی معارف اسلامی با عنوان ویژگی‌های عمومی پیامبران (ع)”

فقه،الهیات،معارف

دانلود ابزارهای کارآمد زن در تحکیم شخصیت و ازدیاد محبوبیت در نظام خانواده

تفاوت ساختار جسمی و روانی زن و مرد
ابزارهای زن در تحکیم شخصیت خانواده
ابزارهای زن در محبوبیت نظام خانواده
ازدیاد محبوبیت در نظام خانواده
تحکیم شخصیت در نظام خانواده
دانلود تحقیق ابزارهای زن در تحکیم شخصیت خانواده

دانلود تحقیق رشته معارف اسلامی

ابزارهای کارآمد زن در تحکیم شخصیت و ازدیاد محبوبیت در نظام خانواده

 
 
مقدمه:
زن و مرد از نظر ساختار روانی و جسمی تام و کامل آفریده شده اند، اما در مقایسه با یکدیگر، هر کدام دارای ویژگی هایی هستند که دیگری در پاره ای از آنها ضعیف تر است و برخی دیگر را هم به کلی ندارد. این امر ضمن آن که وظایف آنان را در زندگی روشن می سازد، سبب می شود که هر کدام از مرد و زن به یکدیگر احساس نیاز نموده و زمینه ی جذب به سوی هم و تشکیل خانواده فراهم گردد.از همین رو اگر هر کدام از زن و شوهر رفتار و اعمال خود را در زندگی بر اساس ساختار وجود، ویژگی ها و وظایف تکوینی (خلفت) و تشریعی (دستورهای الهی و دینی) خویش تنظیم نمایند و جایگاه و منزلت خود را شناخته و از آن تجاوز نکنند، زندگی آنان سرشار از صلح، صفا و همسر دوستی خواهد بود.
 
بر این اساس خداوند حکیم زن را به جاذبه ها و ویژگی های خاصی مجهز نمود که از یک سو مرد خود را نیازمند به آنها دیده و به سمت زن گرایش می یابد و از سوی دیگر زن در پرتو آن خصوصیت ها نزد همسرخود از محبوبیت و جایگاه ویژه ای برخوردار می شود.پس تنها راه استحکام و افزایش محبوب و معشوق بودن زن نزد همسر آن است که اعمال، رفتار و گفتارش هماهنگ با فطرت، طبیعت و ساختمان وجودیش باشد و به کج راهه و انحراف کشیده نشود و کارایی آن محبوبیت تکوینی و ابزارهای خدادادی را که به منظور نفوذ معنوی در قلب همسر و جذب او به طرف خویش، به زن عطا شده از بین نبرد، بلکه در تقویت و استمرار آنها بکوشد.
چه بسیار زنانی که با معرفت و آگاهی از تأثیر جاذبه های روحی، عاطفی و جسمی خویش در دل و روح مردان، از این موقعیت ویژه در بالا بردن ارزش خود و حفظ و افزایش محبوبیت خویش نزد همسرانشان و در نتیجه رسیدن به خواسته های معقول و مشروع خود بهترین استفاده را می برند و آن گونه که باید، حیات خانوادگی خود و همسرانشان را به سوی حق و حقیقت به حرکت درمی آورند.
 
در مقابل، برخی از زنان با سوءاستفاده از آن جاذبه های زنانه و نعمت های الهی و رعایت نکردن عفاف و حجاب عفیفانه ی اسلامی، خلع سلاح شده و تأثیر جاذبه های خود را به تدریج نزد همسر حال یا آینده خویش از دست می دهند؛ در نتیجه شخصیت و محبوبیت آنها متزلزل خواهد گشت و با انبوهی از حسرت در دنیا و آخرت دست به گریبان می شوند. استاد فرزانه شهید مطهری در این باره چه زیبا فرموده است:
 
استاد بزرگ، شهید مطهری در این باره می فرماید:
حیا و عفاف و ستر و پوشش تدبیری است که خود زن با یک نوع الهام برای گران بها کردن خود و حفظ موقعیت خود در برابر مرد به کار برده است. زن با هوش فطری و با یک حس مخصوص به خود دریافته است که از لحاظ جسمی نمی تواند با مرد برابری کند و اگر بخواهد در میدان زندگی با مرد پنجه نرم کند از عهده ی زور و بازوی مرد بر نمی آید و از طرف دیگر نقطه ضعف مرد را در همان نیازی یافته است که خلقت در وجود مرد نهاده است، که او را مظهر عشق و طلب و زن را مظهر معشوقیت و مطلوبیت قرار داده است… وقتی که زن مقام و موقع خود را در برابر مرد یافت و نقطه ی ضعف مرد را در برابر خود دانست، همان طور که متوسل به زیور و خودآرایی و تجمّل شد که از آن راه، قلب مرد را تصاحب کند، متوسل به دور نگهداشتن خود از دسترس مرد نیز شد، دانست که نباید خود را رایگان کند، بلکه بایست آتش عشق و طلب او را تیز کند و در نتیجه مقام و موقع خود را بالا برد. (1)در این جا، به توفیق الهی آن ابزارها و جاذبه های زنانه را که در تحکیم شخصیت و افزایش محبوبیت او در نظام خانواده نقش به سزایی دارد ذکر کرده و به تحلیل و بررسی هر کدام در باره ی زنان عفیف و با حجاب و زنان بی حجاب و بدحجاب می پردازیم.
 
 
 
کلمات کلیدی:

زن

تحکیم شخصیت

ابزارهای کارآمد زن

محبوبیت در نظام خانواده

 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
ابزارهای کارآمد زن در تحکیم شخصیت و ازدیاد محبوبیت در نظام خانواده 
راز تفاوت ساختار جسمی و روانی زن و مرد 
زن مظهر محبوب بودن و مرد مظهر محب بودن 
اول: نیاز زن به محبوب شدن و نیاز مرد به عاشق بودن 
دوم: اختلاف طبیعی زن و مرد در عشق و محبت ابتدایی 
اشاره 
آزاداندیشی در انتخاب همسر 
شیوه ی گزینش عاشق راستین 
خودآرایی و خودنمایی های ساده لوحانه 
عاطفه و محبت به همسر 
اطاعت پذیری و احترام به همسر 
آرایش برای همسر 
زیبایی و جمال ظاهری 
غریزه ی جنسی و شهوت 
عفاف و جمال باطنی 
رابطه ی عشق با زیبایی 
راز محبوبیت در اجتماع 
درسی که قرآن و یوسف به جوانان آموخت 
اشک های محبت آمیز 
صدای ظریف و لبخند ملیح 
پی نوشت ها
 
 

دانلود ابزارهای کارآمد زن در تحکیم شخصیت و ازدیاد محبوبیت در نظام خانواده

دریافت و دانلود فایل”ابزارهای کارآمد زن در تحکیم شخصیت و ازدیاد محبوبیت در نظام خانواده”

فقه،الهیات،معارف

دانلود پاورپوینت آموزشی احکام متفرقه

پاورپوینت احکام متفرقه
دانلود پاورپوینت احکام متفرقه
پاورپوینت درباره احکام متفرقه

دانلود پاورپوینت آموزشی احکام متفرقه جهت رشته فقه و الهیات و معارف در قالب 18 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش

 

 

 

برخى مى پندارند، خمس و زكات، تنها برعهده كسانى است كه ثروت فراوان دارند و در رفاه كامل به سر مي برند و در مقابل، برخى بر اين باورند كه تمام افراد بايد خمس بپردازند و همه اموال انسان مشمول خمس خواهد بود .
اما اين پندار صحيحي نيست، بلكه هر انسان عاقل و بالغى كه يكى از موارد خمس را داشته باشد، بايد يک پنجم آن را براي مصارفى كه مشخص شده است، بپردازد و افرادى كه هيچ كدام از موارد خمس يا زكات را نداشته باشند، تكليفي ندارند  .

 

 

 

فهرست مطالب
خمس
احکام روزه در مکه و مدينه
حکم لقطه حرم
گم شدن کفشها و کفشهاي بجا مانده
برداشتن قرآنهاي حرمين شرفين

 

 

 

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت آموزشی احکام متفرقه

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت آموزشی احکام متفرقه”

فقه،الهیات،معارف

دانلود پاورپوینت چکیده کتاب تعلیم و تربیت استاد مطهری

پاورپوینت کتاب تعلیم و تربیت
پاورپوینت کتاب استاد مطهری
دانلود پاورپوینت کتاب استاد مطهری
کتاب تعلیم و تربیت ppt

دانلود پاورپوینت چکیده کتاب تعلیم و تربیت استاد مطهری رشته فقه در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

  تعریف تربیت: به اعتقاد استاد مطهری تربیت ،پرورش استعداد درونی موجود است و با صنعت متفاوت است . صنعت پرورش نیست ،ساختن است ؛به این معنی که شیئی یا اشیایی را تحت یک نوع پیراستنها و آراستن ها قرار می دهند و میانشان ارتباط بر قرار می کنند تا آنچه مورد نظر صانع است،حاصل آید .
 

 

 

هدف تربیت رسیدن موجود زنده به کمال است اما در صنعت هدف سازنده اهمیت دارد. تربیت صحیح و همه جانبه،زمانی محقق خواهد شد که اولا به رشد و پروش استعداد های انسانی توجه شود .  ثانیا میان استعدادهای انسانی هماهنگی و تعادل ایجاد گرددو به این ترتیب در درون انسان نظامی واحد و منسجم حکمفرما شود و ثالثا استعدادها در حد عالی از فعلیت به ثمر رسند . 

فهرست مطالب
تعریف تربیت
عوامل تربیت 
 تعریف تربیت 

دانلود پاورپوینت چکیده کتاب تعلیم و تربیت استاد مطهری

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت چکیده کتاب تعلیم و تربیت استاد مطهری”

فقه،الهیات،معارف

دانلود پروژه کارشناسی الهیات و معارف اسلامی با عنوان احتجاج و روشهای ادبی آن در قرآن

احتجاج
انواع احتجاج
مخاطبین احتجاج
روشهای ادبی احتجاج
دانلود پروژه کارشناسی الهیات و معارف اسلامی با عنوان احتجاج و روشهای ادبی آن در قرآن
گفتگو (حوار) و رابطه بین آن و احتجاج
خرید پروژه کارشناسی الهیات و معارف اسلامی
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه کارشناسی الهیات و معارف اسلامی
fileina
فروشگاه

پروژه کارشناسی رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان احتجاج و روشهای ادبی آن در قرآن

 

مقدمه:
احتجاج در لغت به معنای حجت و دلیل آوردن است. در دانش منطق، مراد از احتجاج، حجت آوردن به منظور اثبات یا رد و ابطال نظریه و عقیده‌ای است.در میان روایات به احادیث بسیاری بر می‌خوریم که معصومان (علیهم السلام) به احتجاج و مناظره پرداخته‌اند. در این مناظرات که معمولاً با مخالفان، زندیقان و عالمان اهل کتاب بوده است، موضوعاتی چون اصول و فروع دین اسلام، خلافت بلافصل امیرالمؤمنین (علیه ‌السلام)، اثبات عصمت و بی‌گناهی سلسله انبیاء، اثبات وجود خداوند، وحدانیت خداوند و… مورد چالش و احتجاج قرار گرفته است. ابومنصور احمد بن علی بن ابی‌طالب طبرسی که از محدثان و دانشوران شیعی قرن ششم هجری است، غالب این احتجاجات و مناظرات را در کتابی به نام: الإحتجاج علی أهل اللجاج گردآوری کرده است.
 
معمولاً احتجاجات اهل‌بیت (علیهم السلام) به صورت خطبه و نامه انجام می‌شده است. از مشهورترین خطبه‌هایی که در این موضوع گنجانده می‌شود، خطبۀ حضرت زهرا (سلام الله علیها) است و نیز می‌توان گفت که برای نخستین بار پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در خطبۀ غدیرخـم، در سال دهم هجرت با مخاطبان به شکل ضمنی به احتجاج پرداخت. همچنین در میان توقیعات رسیده از امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) هم به تعدادی نامه بر می‌خوریم که در آنها به روش احتجاج و مناظره سخن گفته شده است.
در احتجاجات و مناظرات اهل ‌بیت (علیهم السلام) که در حکم روایات و حدیث به شمار می‌روند، چندان به بحث سندی پرداخته نمی‌شود؛ زیرا قوت و استحکام متن، خود ارزشمندی و صحت صدور حدیث احتجاجی و مناظره‌ای را روشن می‌سازد.
 
گفتنی است که سیرۀ احتجاج نه فقط در زبان معصومان (علیهم‌السلام)، بلکه در میان صحابۀ آنان هم رواج داشته است. هشام بن حکم و مؤمن طاق، دو نفر از اصحاب امام صادق (علیه ‌السلام) بودند که در احتجاج و مناظره با معاندان بسیار نامبردار و توانا بوده‌اند.در میان عالمان شیعه که پس از غیبت صغری آمده‌اند هم می‌توان به موارد بسیاری اشاره کرد. در آثار کسانی مانند شیخ مفید، سیدمرتضی، علامۀ حلّی و بسیاری دیگر، مناظرات فراوانی دیده می‌شود که در موضوعات گوناگون به ویژه امامت به احتجاج و مناظره با مخالفـان پرداخته‌اند.پروژه حاضر با عنوان «احتجاج و روشهای ادبی آن در قرآن» با عنایت به كثرت احتجاجات قرآنی در موضوعات مختلف و با مخاطبین متفاوت و و شدت تاثیر آنها درصدد یافتن زیبایی‌های فنی و كلامی و بررسی مسائل تربیتی و روان‌شناختی در آیات احتجاجی می‌باشد.این پایان‌نامه به سه باب تقسیم شده است باب اول به دو فصل و باب دوم به چهار فصل و باب سوم به سه فصل تقسیم شده است.
 
 
کلمات کلیدی:

احتجاج

انواع احتجاج

مخاطبین احتجاج

روشهای ادبی احتجاج

 
 
 
فهرست مطالب
 

احتجاج و روشهای ادبی آن در قرآن 1

مقدمه 2
 

باب اول: احتجاج و گفتگو  و ارتباط بین این دو 2

فصل اول 2

احتجاجی كلامی و فلسفی 3

احتجاج تربیتی 3

احتجاج ادبی 4
احتجاج در شعر 5
احتجاج دو نفر 6

احتجاج در حدیث 7

فصل دوم: گفتگو (حوار) و رابطه بین آن و احتجاج 7

 

باب دوم: موضوعات و روش‌های احتجاجی 9

فصل اول: اعجاز قرآن 10
فصل دوم: توحید 12
فصل سوم: نبوت 16
فصل چهارم: معاد 18
 

باب سوم: مخاطبین و روشهای احتجاجی 22

فصل اول: مومنون 22
انبیا و اولیا و ملائكه 22
مردم عادی مومن 26
فصل دوم: مخالفین 28
مشركین 29
كافران 32
اهل كتاب 35
فصل سوم: معاندین 38
طواغیت 38
محاربین 40
منافقین 41
 

دانلود پروژه کارشناسی الهیات و معارف اسلامی با عنوان احتجاج و روشهای ادبی آن در قرآن

دریافت و دانلود فایل”پروژه کارشناسی الهیات و معارف اسلامی با عنوان احتجاج و روشهای ادبی آن در قرآن”

فقه،الهیات،معارف

دانلود پاورپوینت آموزه های قیام امام حسین علیه السلام

پاورپوینت آموزه های قیام امام حسین
پاورپوینت قیام امام حسین علیه السلام
دانلود پاورپوینت قیام امام حسین
دانلود پاورپوینت آموزه های قیام امام حسین

دانلود پاورپوینت آموزه های قیام امام حسین علیه السلام جهت رشته فقه،الهیات،معارف در قالب 9 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

حُسِین بن علی بن ابی‌طالب فرزندِ علی بن ابی‌طالب و فاطمه زهرا و نوهٔ محمد بن عبدالله، پیامبر اسلام، است. او امام سوم شیعیان و پدر سلسلهٔ امامان شیعه دوازده‌امامی از سجاد تا حجت بن الحسن و نیز امامان اسماعیلیه به‌شمار می‌رود. او با کنیه‌اش، اَباعَبدِاللّٰه، نیز شناخته می‌شود. حسین روز عاشورا در نبرد کربلا کشته شد و به‌همین خاطر شیعیان وی را سَیِّدُالشُّهَداء نیز می‌نامند.

 

 

فهرست مطالب
مهمترين درس امام حسين عليه السلام در عاشورا
ديدگاه اسلام
دیدگاه لیبرالی
ذلّت و بندگی انواع گوناگون دارد، ظريفترين و اساسی ترين نوع آن
درس ديگر امام حسين (ع) در عاشورا
ترسيم وظايف بسيج اساتيد بر مبنای آموزه های قيام عاشورا 

دانلود پاورپوینت آموزه های قیام امام حسین علیه السلام

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت آموزه های قیام امام حسین علیه السلام”

فقه،الهیات،معارف

دانلود بررسی آراء و نظرات مهم دانشمندان روانشناسی و مکاتب دینی عقیدتی در باب همجنس گرایی

پروژه همجنسگرایی
پروژه در مورد همجنسگرایی
همجنس گرایی از دیدگاه دین
همجنس گرایی از دیدگاه روانشناسی
همجنس گرایی در ادیان توحیدی
همجنس گرایی در ادیان غیر توحیدی
رویکرد روانشناسی به همجنس گرایی
همجنسگرایی از دید قرآن
آیه قرآن در مورد همجنسگرایی
عوامل روانشناختی و فیزیولوژیکی همجنس گرایی

این پروژه در مورد همجنسگرایی است و عنوان آن  بررسی آراء و نظرات مهم دانشمندان روانشناسی و مکاتب دینی- عقیدتی در باب همجنس گرایی می باشد. غریزه جنسی یکی از ابعاد مهم وجودی زن و مرد می باشد که نوع برخورد و نوع ارضای این غریزه جنسی در زندگی روزمره و حتی در بلند مدت برای انسان شرایطی را به وجود می آورد که تمام بخشهای زندگی او را تحت الشعاع قرار می دهد.

 

 

از دیدگاه تمام روانشناسان و زیست شناسان، غریزه جنسی، جزء غرایز ثانویه و مادی انسان به حساب می آید، به این معنا که تمایل جنسی، یک تمایل طبیعی است ولی ارضای ناصحیح آن باعث مرگ انسان نمی شود، اما به ایجاد اختلالات بی شماری در انسان می انجامد که به صورت های مختلف، خود را نشان می دهد، از قبیل بیماری های روانی مانند وسواس و افسردگی و انحرافات جنسی مانند همجنسگرایی و خود ارضایی یا اختلالات جنسی مانند سرد مزاجی و ناتوانی جنسی.

 

 

 

برای همین غریزه جنسی و انحرافات موجود در آن به خصوص همجنس گرایی، با اینکه در بین عموم مردم و برخی محققان به خاطر حیا و عفت عمومی به صورت پوشیده مطرح می شود، اما یک مسئله است که نمی توان از آن به راحتی چشم پوشی کرد و نمی توان این نوع گرایش جنسی را در یک عقیده خاص مطرح نمود، زیرا این امر در بین همه جوامع انسانی بدون توجه به گرایشات مذهبی و دینی آنها دیده می شود.

 

 

 

و با توجه به اینکه درباره اختلالات جنسی و آسیب های پیش روی آن، از سوی عالمان دینی و دانشمندان روانشناسی و جامعه شناسی ، کتب و مقالات و یاداشتهای زیادی منتشر شده است، ولی اهمیت این موضوع بر ما پوشیده نیست که می توان با بررسی و مطالعه در بین آرای اندیشمندان و متون مکاتب دینی- عقیدتی مختلف، به مجموعه ای از آراء و نظریات مختلفی رسید که هر یک از آنها از زوایای مختلفی به این موضوع نگریسته اند؛ برخی از دید تربیتی و برخی دیگر از دید مدیریت امیال و لذایذ انسانی و بهره گیری فراوران از غریزه جنسی.

 

 

و همچنین می توان با سهولت فراوان به مجوعه ای از نظرات عالمان دینی و آموزه های ادیان الهی و دانشمندان روانشناسی در علت و بوجود آمدن این نوع گرایش رسید. لذا با این ضرورت دست به تدوین پروژه تحقیقاتی می زنیم که، در آن اهم آراء و نظرات مهم دانشمندان و مکاتب دینی- عقیدتی در باب تاریخچه و علت گرایش به همجنس گرایی بیان شده باشد.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول:کلیات و مفهوم شناسی    8
1.کلیات    8
1.1. بیان مسئله:    8
1.2. بیان اهمیت و ضرورت پژوهش    11
1.3. پیشینه تحقیق    12
1.4. سوالهای اصلی    16
1.5. سوالهای فرعی    16
1.6. فرضیه    16
1.7 .روش تحقیق    17
2. مفهوم شناسی    17

 

 

فصل دوم:همجنس گرایی از دیدگاه دین    20

2.1. همجنس گرایی از دیدگاه یهودیت    20
2.1.1. غریزه جنسی و اهمیت آن در دین یهود    22
2.1.2. انحرافات جنسی    25
2.1.3. همجنس گرایی    28
2.1.4. مجازات های دین یهود برای همجنس گرایان    34
2.1.4.1. مجازات های بدنی سالب حیات    35
2.1.4.2. مجازات های الاهی    39
2.2 .همجنس گرایی از نگاه مسیحیت    41
2.2.1. رسالت حضرت عیسی7و قوانین مسیحیت    42
2.2.2. جایگاه غریزه جنسی در مسیحیت    46
2.2.3. انحرافات جنسی در مسیحیت    49
2.2.4. تاریخچه همجنس گرایی در دین مسیحیت    53
2.2.5. احکام مسیحیت در باب همجنس گرایی    54
2.2.5.1. ادله مخالفان همجنس گرایی و گناه شمردن آن    54
کتاب مقدس:    55
طبیعت انسانی:    57
مشیت الهی در نظام خانواده    58
2.2.5.2.  ادله موافقان همجنس گرایی و گناه نشمردن آن    59
2.2.6.  برخورد مسیحیت درباره ی همجنس گرایی    61
2.3. همجنس گرایی از نگاه مکاتب و ادیان دیگر    65
2.3.1. همجنس گرایی در هندوئیسم    66
2.3.2. همجنس گرایی از دیدگاه هیجرائیسم    68
2.3.3. همجنس گرایی از دیدگاه جینیسم    73
2.3.4. همجنس گرایی از دیدگاه بودیسم    75
2.3.5. همجنس گرایی از دیدگاه آئین سیک    79
2.3.6. همجنس گرایی از دیدگاه دین زردشت    81
2.3.6.1. جایگاه غریزه جنسی و ارضای صحیح آن در دین زردشت    82
2.3.6.2. همجنس گرایی و احکام آن در دین زردشت    86
2.3.7. همجنس گرایی از دیدگاه بابیت و بهائیت    90
2.3.8. همجنس گرایی از دیدگاه مکتب فکری اشو    100
2.4. همجنس گرایی در دین اسلام    107
2.4.1. تربیت جنسی و ضرورت آن در دین اسلام    109
2.4.2. تاریخچه همجنس گرایی در منابع اسلامی    112
2.4.3. همجنس گرایی در قرآن و روایات    118
2.4.3.1. همجنس گرایی از نوع لواط    118
2.4.3.2. همجنس گرایی از نوع مساحقه    123
2.4.4. عوامل همجنس گرایی در دین اسلام    126
2.4.4.1. ضعف یا عدم وجود عفت ورزی و خود مهارگری    127
2.4.4.2 .ازدواج نکردن و یا عدم ارضای صحیح جنسی در قالب ازدواج    131
2.4.4.3 .عوامل محیطی– اجتماعی    134
2.4.4.4 .علاقه به وطی مردان    137
2.4.4.5 .اختلال در هویت جنسی و تشابه به جنس مخالف    138
2.4.4.6 .بوسیدن و مالش بدن همجنس    143
2.4.4.7 .ملاعبه های همجنس گرایانه    145
2.4.4.8. نظر بازی یا تماشاگری جنسی    146
2.4.5. احکام و مجازات همجنس گرایی در فقه شیعه    148
2.4.5.1 .احکام و مجازات لواط    148
2.4.5.2 .احکام و مجازات مساحقه    159
2.4.6 .احکام همجنس گرایی در فقه اهل سنّت    160

 

 

فصل سوم:همجنس گرایی از دیدگاه روانشناسی    163

همجنس گرایی در روانشناسی    164
3.1. مفاهیم کلیدی در مطالعه رفتارها و گرایشات جنسی انسان    166
3.1.2. هویت جنسی    169
3.1.3. نقش جنسی    172
3.1.4. گرایش جنسی    173
3.1.5. اختلالات عملکرد جنسی    176
3.1.6. تفاوت انحراف و اختلال جنسی از دیدگاه فروید    181
3.1.7. همجنس گرایی    182
3.2. تاریخچه ای از همجنس گرایی در فرهنگ های مختلف    183
3.3. ماهیت و سبب شناسی روابط با همجنس    187
3.3.1. میزان شیوع و بروز همجنس گرایی    190
(جدول1-3 مقیاس گرایش جنسی کینزی)    191
3.3.2. همجنس گرایی عارضه ای روانی یا گرایش جنسی بهنجار    194
3.3.3. برون آیی و اهمیت آن    195
3.3.4. رابطه جنسی بین محارم همجنس    199
3.4 .عوامل گرایش به همجنس گرایی    202
3.4.1. زمینه روانشناختی    204
3.4.2. ناهمنوای یا عدم تطابق جنسیتی در دوران کودکی    208
3.4.3. عوامل پیش از تولد    211
3.4.4. زمینه فرهنگی- اجتماعی    213
3.4.5. زمینه ژنتیکی    214
3.4.6. زمینه هورمونی    217
3.4.7. ساختار مغز    219
3.4.8. برانگیختگی تعمیم یافته (ناآشنا هوس انگیز می شود)    222
3.4.9. ترجیح جنسی    225
3.4.10. انتخاب طبیعی    225
3.4.11. تبدیل خواهی جنسی    226

 

فصل چهارم:بحث و نتیجه گیری    231
بحث و نتیجه گیری    232
محدودیت های پژوهش    258
پیشنهادات    258
منابع    261
منابع فارسی    261
کتاب    261
مقالات    266
منابع لاتین    267
کتاب    267
مقالات    269
وب سایت رسمی    269

دانلود بررسی آراء و نظرات مهم دانشمندان روانشناسی و مکاتب دینی عقیدتی در باب همجنس گرایی

دریافت و دانلود فایل”بررسی آراء و نظرات مهم دانشمندان روانشناسی و مکاتب دینی عقیدتی در باب همجنس گرایی”

فقه،الهیات،معارف

دانلود ماهیت هویت دینی افراد و بررسی ابعاد آن

ابعاد هویت دینی
انواع هویت دینی
هویت ملی و دینی جوانان
عناصر هویت دینی
مفهوم هویت دینی
پروژه هویت دینی
رویکرد روانشناسانه به هویت دینی افراد
رویکرد جامعه شناسانه به هویت دینی افراد

هدف از این پروژه بررسی ماهیت هویت دینی افراد و بررسی ابعاد آن می باشد. هویت دینی نوعی از هویت جمعی می باشد، که در برگیرنده باورها، ارزش ها و اعتقادات دینی می باشد. می توان گفت؛ هویت دینی این است که فرد به یک سری از اصول و عقاید دینی در گروه های مذهبی خاص دست یابد به طوری که بخشی از شخصیت او گردد و نسبت به آن ها اعتقاد و شناخت حاصل کند و این خود نیازی از نیازهای فطری آدمی، یعنی؛ گرایش به پرستش است. به این معنا که؛ فرد مستقل از هر گونه یادگیری، در درونش تمایل به عبادت و بندگی خدا را احساس می کند. تجلی چنین احساس و تمایلی، در اعمال و رفتار دینی آشکار می شود. در واقع لفظ دین داری هنگامی صورت می گیرد که مردم یا گروهی از افراد، تمام یا بخشی از تعالیم و دستورات دینی را اعم از عقاید، اخلاقیات و احکام پذیرفته باشند و نسبت به آن نوعی احساس پای بندی مستمرو نسبتاً با ثباتی داشته باشند. 

 

 

 

 

 

 

عوامل زیادی از قبیل؛ آموزش و پرورش، هنر، ادبیات، فرهنگ رایج عامه، ساختار سیاسی معماران و حتی دانشمندان علوم تجربی بر هویت دینی تأثیرگذارند. به همین خاطر این گونه به نظر می رسد که هویت دینی را چنین می توان تعریف کرد؛ بخشی از مذهب که در افراد و جوامع مذهبی دارای درجاتی از ثبات بوده و از نسلی به نسل دیگر تداوم داشته است. این تعریف از هویت دینی، به وضوح جوامع مذهبی را از غیر مذهبی جدا می کند. هویت دینی بر آمده از شخصیت دینی می باشد؛ یعنی جایی که مفاهیم دینی، عقاید و مبانی بر رفتار، گفتار و اعمال فرد، خود را به منصه ی ظهور می رساند. از این رو هویت دینی،ضمیمه کننده نام یابی خاص و پیشینه ی کاملاً روشن، در خصوص چنین افرادی بوده و به طور معمول فرض بر این است که، زمینه ی تبعیت از قوانین و مقررات تصویب شده و صریح را در افراد ایجاد می کند و پیشینه ی تاریخی پر بار، افسانه ها و باورهای کهن، الگو های مشخص، آداب و سنن مذهبی، مقررات و پشتوانه های سنتی، این نوع از هویت می باشد (حبیب زاده مرو دشتی، 1382، ص99).   

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری هویت دینی:

تعریف عملیاتی هویت دینی:

بخش اول: هویت دینی
مقدمه13
تعاریف دین و دین داری 14
ابعاد دین داری15
نقش و کارکرد دین17
هویت19
شناخت اصطلاح هویت19
رویکرد های روان شناسانه ی هویت وهویت 20
رویکردهای جامعه شناسانه ی هویت و هویت دینی23
ابعاد هویت 25
هویت دینی27
ابعاد هویت دینی29
هویت دینی از منظر آیات وروایات30
آثار و فواید ایمان مذهبی
پیشینه ی تحقیق
یافته های داخلی
یافته های خارجی
جمع بندی

منابع

دانلود ماهیت هویت دینی افراد و بررسی ابعاد آن

دریافت و دانلود فایل”ماهیت هویت دینی افراد و بررسی ابعاد آن”