مهندسی عمران

دانلود بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات سازه های فولادی تحت اثر بارهای رفت و برگشت

سازه های فولادی
طراحی لرزه ای سازه ها
بارهای رفت و برگشت در سازه
دانلود پروژه کارشناسی ارشد مهندسی عمران
عملکرد اتصالات سازه در اثر بارهای رفت و برگشت
دانلود پروژه کارشناسی ارشد عمران سازه
دانلود پروژه ارشد عمران سازه
دانلود پروژه ارشد عمران

دانلود پروژه کارشناسی ارشد مهندسی عمران

بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات سازه های فولادی تحت اثر بارهای رفت و برگشت

 
 
چکیده:
فلسفه طراحی لرزه‌ای سازه‌ها، برای سالهای متمادی در آیین‌نامه‌های ساختمانی ملی و جهانی مورد قبول واقع شده است.برای رسیدن به این اهداف یكی از اصولی كه در آیین‌نامه‌های طراحی لرزه‌ای سازه‌ها وجود دارد، عبارت است از استفاده از اشكال، سیستم‌ها و موادی كه رفتار شكل‌پذیر داشته باشند. زمانی به یك سازه شكل‌پذیر اطلاق می‌شود كه بتواند تغییر شكل‌های غیرالاستیك بزرگ را بدون كاهش در مقاومت تحمل نماید. (همچنین نباید ناپایداری و فروریزش در سازه اتفاق افتد). در آیین‌نامه‌های طراحی لرزه‌ای سازه‌ها، بزرگی نیروی زلزله برای یك سیستم سازه‌ای مشخص، رابطه معكوس با میزان شكل‌پذیری آن سیستم دارد. 
 
سازه‌ها با میزان شكل‌پذیری زیاد برای نیروهای لرزه‌ای كوچكتر و سازه‌ها با میزان شكل‌پذیری كم برای نیروهای لرزه‌ای بزرگتر طراحی می‌شوند. در واقعیت سازه‌های شكل‌پذیرتر تحت زلزله‌هایی قرار خواهند گرفت كه از حد مقاومت الاستیك آنها بیشتر است [12]. سازه‌های فولادی از بسیار جهات از جمله مصالح ایده‌ال برای مقاومت در برابر زمین لرزه می‌باشند. این مصالح درجه بالایی از جذب انرژی و شكل‌پذیری را از خود نشان می‌دهد. تجربه نشان می‌دهد كه سازه‌های فولادی در زمین لرزه‌ها، معمولاً بخوبی عمل می‌كنند. با این وجود به منظور استفاده بیشتر از شكل‌پذیری فولاد، تدابیر ویژه‌ای در طراحی و جزئیات سیستم‌های قابی و اتصالات نیاز است. فروریختن برج 20 طبقه (pinot suarez) در زمین لرزه 1985 مكزیكوسیتی، كه یك سازه فولادی بود، به وضوح نشان داد كه فولادی بودن طرح به تنهایی تضمینی برای عملكرد مناسب در برابر زمین لرزه نمی‌باشد.
 
 
کلمات کلیدی:

سازه های فولادی

طراحی لرزه ای سازه ها

بارهای رفت و برگشت در سازه

 
 
 
مقدمه:
در دهه 1960 مهندسین سازه به این باور رسیدند كه سیستم قاب مقاوم خمشی فولادی با اتصالات جوشی، در رده یكی از شكل‌پذیرترین سیستم‌های سازه‌ای قرار دارد. بسیاری از مهندسین سازه بر این باور بودند كه قاب‌های خمشی اصولاً در مقابل زلزله‌ها حساس نمی‌باشند و فروریزشی در آنها رخ نمی‌دهد و اگر خسارت سازه‌ای رخ دهد، محدود به جاری شدن اعضای قاب بوده و اتصالات آن به صورت الاستیك باقی می‌مانند. به واسطه همین تفكر در آن سالها، سازه‌های صنعتی، آموزشی و تجاری بزرگی كه سیستم آنها قاب خمشی فولادی با اتصالات جوشی بود در غرب ایالات متحده بنا گردید. 
 
با وقوع زلزله نورتریج در 17 ژانویه سال 1994، این ایده و تفكر كاملاً عوض شد. بعد از وقوع این زلزله، بسیاری از ساختمانها كه سیستم سازه‌ای آنها از قاب مقاوم خمشی فولادی بود، دچار شكست ترد در ناحیه اتصال تیر به ستون شدند. ساختمانهای مذكور ارتفاعی بین 1 تا 26 طبقه و عمری حداكثر تا 30 سال داشتند، حتی ساختمانهایی كه در زمان زلزله در حال احداث بودند نیز دچار اینگونه خسارات شده بودند. سازه‌هایی كه در مناطقی قرار گرفته بودند كه حركت زمین در آنجا شدید بود، بیشترین خسارت سازه‌ای را متحمل شده بودند و حتی در مناطقی كه حركت زمین در حد متوسط بود، خسارات سازه‌ای شدیدی مشاهده می‌شد ]12].
 
شكست ترد اتصال تیر به ستون در اثر این زلزله، یك زنگ خطر برای مهندسین به حساب می‌آمد. همچنین این كشف باعث نگرانی در مورد خسارات احتمالی وارده به سازه‌هایی كه در مناطق دیگر و تحت زلزله‌های قدیمی‌تری واقع شده بودند، گشت. تحقیقات بعدی نشان داد كه این نوع خسارات در تعداد كمی از ساختمانها كه تحت زلزله لاندرز 1992، بیگ بیر 1992 و لوماپریتا 1989 قرار گرفته بودند، وجود دارد. در زلزله نورتریج، سازه‌ها بگونه‌ای كه از قبل در طراحی‌ها پیش‌بینی شده بودند، رفتار نكردند. خسارات وارده به اتصالات، حتی در سازه‌هایی كه نیروی لرزه‌ای وارده به آنها كوچكتر از نیروی طراحی بود، مشاهده می‌شد [12]. 
 
آزمایشات و تحقیقات باعث پیشرفت‌های قابل توجهی در فهم تفاوت‌های رفتار سازه در دو حالت بارگذاری ساده و رفت و برگشتی گشته است. كارهای بیشتری نیز روی انواع شكل‌پذیر بادبندی‌ها انجام شده كه این كار باعث پیشرفت بزرگی در مفهوم طراحی سازه‌های فولادی در برابر زمین لرزه گردیده است. در این پروژه  به بررسی مقاومت و شكل‌پذیری اعضا و اتصالات در اثر بارگذاری رفت و برگشتی خواهیم پرداخت. پس از توضیحات مقدماتی در دو بخش اول و دوم بطور جداگانه عملكرد و رفتار اتصالات تیر به ستون و اعضا مهاربندی با ارائه تحقیقات و آزمایشاتی كه محققین در این رابطه ارائه نموده‌اند، بررسی گشته و نتایج هر تحقیق با شرح روند آزمایش در هر قسمت بیان شده است.
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
 بررسی رفتار و عملكرد اعضاء و اتصالات تحت اثر بارهای رفت‌وبرگشتی
– فلسفه طراحی
– منحنی هیسترزیس جهت مدل كردن اتصالات
— مدلهای هیسترزیس
— رفتار هیسترزیس اتصالات
ـ سازه‌های ساختمان فولادی نیمه صلب
— رفتار لرزه‌ای قابهای صلب و نیمه صلب

ــ طراحی لرزه‌ای قابهای نیمه صلب ساختمان‌های فولادی

 

بخش اول: تحقیقات جهت بررسی رفتار اتصالات تیر به ستون

ـ معرفی (آزمایش و تحقیق)
ـ سیستم قابهای خمشی (Moment Resistant Frame) MRF

– بررسی رفتار اتصالات نیمه صلب با نبشی تحت بارگذاری سیكلی

ــ هدف
ــ معرفی
ــ وسایل آزمایش
ــ روش کار آزمایش
ــ نتایج آزمایش
ــ نتیجه‌گیری

ـــ مدل عددی برای بررسی رفتار لرزه‌ای اتصالات تیر به ستون نیمه صلب

ـــ معرفی
— دقت مدل عددی
ـــ نتیجه

ـ رفتار اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن تحت بارهای لرزه‌ای و بررسی اثر لغزش پیچهای اتصال

ــ هدف
ــ معرفی
ــ آزمایشات
ــ اثر لغزش پیچ
ــ رفتار لغزشی: مقایسه با سایر آزمایشات و نكات طراحی
ــ پیش‌بینی عددی توسط یك مدل مكانیكی
ــ نتیجه
ـ آسیب‌پذیری اتصالات جوشی در زمین لرزه نورتریج

ـ بررسی آزمایشگاهی بر روی اتصال خمشی جوشی فولادی تقویت نشده

ـ عملكرد اتصال بال جوشی و جان پیچی تحت اثر بارگذاری دوره‌ای

ـ بررسی اتصال زوج نبشی جان
ــ  هدف
ــ معرفی و شرح آزمایش
ــ نتیجه‌گیری
 

بخش دوم: عملكرد بادبندها تحت بارگذاری چرخه‌ای

-سیستم قاب مهاربندی شده هم‌مركز  CBF
— مقدمه

— انواع سیستم‌های CBF            

— مزایا و معایب قاب با مهاربندی هم مركز (CBF)

— رفتار هیسترزیس سیستم CBF
ـ كمانش خارج از صفحه در اثر بار رفت و برگشتی در مهاربندی دوبل نبشی
ــ چكیده
ــ معرفی
ــ طراحی نمونه‌های آزمایش
ــ نتیجه‌گیری و توصیه‌های طراحی
ـ كمانش داخل صفحه مهاربند دوبل نبشی تحت بار چرخه‌ای
— خلاصه و نتیجه‌گیری
– رفتار اعضای بادبندی فولادی و مركب با مقاطع توخالی و پرشده
— هدف
— معرفی و شرح تحقیقات
— نتیجه گیری
– رفتار بادبندهای نبشی ضربدری در اثر بار رفت و برگشتی
— چكیده
— نتایج و پیشنهادات
 
مراجع
 
 
 
 
 
 
 

دانلود بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات سازه های فولادی تحت اثر بارهای رفت و برگشت

دریافت و دانلود فایل”بررسی رفتار و عملکرد اعضا و اتصالات سازه های فولادی تحت اثر بارهای رفت و برگشت”

مهندسی عمران

دانلود پروپوزال شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN

علل خرابی سدهای خاکی
پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی
پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با داده کاوی
بکارگیری داده کاوی در پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی
بررسی فشار پیزومتریک در بدنه سد
پروپوزال پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی
نمونه پروپوزال داده کاوی
پروپوزال شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد

دانلود پروپوزال پروژه کارشناسی ارشد در مهندسی عمران

شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN

 
 
 
 
 
چکیده
سدها همواره از سازه های زیر بنایی شمرده می‌شوند و دارای ارزش حیاتی می باشند. در گذشته ایجاد سد عمدتاً با اهداف تأمین آب آشامیدنی و آبیاری مزارع کشاورزی بوده ولی امروز به دلیل نیاز به انرژی برق آبی و اهداف دیگر توسعه بیشتری یافته است. برآورد میزان ۲۰ میلیارد متر مکعب برداشت از آب‌های شیرین جهان خود دلیلی بر اهمیت سد سازی در دنیای امروز است.  از این رو، بررسی و جلوگیری از خرابی سدها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
 اگرچه در گذشته پدیده روگذری، اولین دلیل تخریب سدها بوده است اما امروزه با افزایش دوره طراحی سیلاب، عمده ترین مشکلی که توجه مهندسان را به خود جلب کرده است، مسئله تراوش است. وجود تراوش در سدهای خاکی غیر قابل اجتناب است، اما اگر شرایط مناسبی برای فرسایش خاک وجود داشته باشد، موجب شسته شدن نقاط مستعد گردیده و چنانچه در ابتدای بروز فرسایش اقدامات لازم صورت نگیرد، به تخریب سد منجر می شود. اصولاً بروز تراوش در سدهای خاکی امری اجتناب ناپذیر است. اما می بایست تراوش طوری مهار شود تا در مدت 50 الی 100 سال بهره برداری سد، نتواند به پایداری و ایمنی سد لطمه ای بزند. با وجود تمام پیشرفت هایی صورت گرفته در علم مهندسی ژئوتکنیک، معضل تراوش تا به امروز اصلی ترین مشکلی است که در سدها بروز می کند.
 
در این تحقیق تلاش شد با به کارگیری شبکه عصبی مصنوعی به عنوان یکی از قویترین و معروف-ترین روش های داده کاوی به پیش بینی تراوش از بدنه سد  خاکی "ستارخان" پرداخته شود. جهت تحقق به این هدف، از مجموعه داده ای شامل 1684 داده پیزومتری استفاده شد. مجموعه داده به دو بخش آموزش و صحت سنجی با نسبت 80 به 20 تفکیک شدند. به کارگیری پارامترهای آماری مناسب و کاربردی نشان داد شبکه ارائه شده به خوبی آموزش دیده است و قابلیت بالایی در پیش بینی پدیده تراوش دارد. بررسی جامع آمار خرابی در سدها، علل مختلف خرابی سدهای خاکی و شناخت پدیده تراوش به عنوان مهمترین علل خرابی سدهای خاکی از دیگر بخش های مهم این تحقیق می باشند. 
 
 
 
 
کلمات کلیدی:
تراوش
داده کاوی
آمار سدسازی
سدهای خاکی
علل خرابی سدها
شبکه عصبی مصنوعی
 
 
 
 
 
 
مقدمه
کشور ایران بروی کمربند خشک کره زمین قرار دارد. متوسط بارندگی در ایران در حدود یک سوم بارندگی جهان و کمتر از یک دوم متوسط بارندگی آسیا می‌باشد؛ لذا اهمیت برنامه ریزی و مدیریت استفاده از منابع موجود آب امری حیاتی محسوب می‌شود. از این رو، شرایط اقلیمی كشور و نیاز آن به احداث سازه های ذخیره آب، احداث سدها را در دستور كار برنامه  ریزان قرار داده است كه به عنوان سازه های مهاركننده آب‌های سطحی و كنترل سیلاب امكان استفاده بیشتر از آب رودخانه ها را فراهم می نمایند. مهار سیلاب ها و آب‌های جاری به کمک احداث سد از امور زیربنائی در رشد و توسعه هر کشور از جمله ایران به شمار می آید.
 
در گذشته ایجاد سد عمدتاً با اهداف تأمین آب آشامیدنی و آبیاری مزارع کشاورزی بوده ولی امروز به دلیل نیاز به انرژی برق آبی و اهداف دیگر توسعه بیشتری یافته است. برآورد میزان ۲۰ میلیارد متر مکعب برداشت از آب‌های شیرین جهان خود دلیلی بر اهمیت سد سازی در دنیای امروز است. یکی دیگر از اهداف مهم سد سازی بهبود و توسعه شبکه آبیاری و کشاورزی زمین های پایین دست است. در کشورهایی مانند ایران که پراکندگی زمانی و مکانی بارندگی ها نامناسب است و ریزش های جوی در فصولی صورت می گیرد که شاید نیاز کمتری به آب باشد و یا قسمت اعظم نزولات در برخی مناطق متمرکز است، تنها راه چاره و مقابله با این مسئله احداث سد می-باشد و این امر به خصوص در کشورهای که متکی به کشاورزی هستند اجتناب ناپذیر است. احداث سد، کسب و کار و درآمد ملی به همراه دارد. در زمان حاضر شبکه های آبیاری وتامین آب کشاورزی در ایران باعث توسعه، بهبود و رونق اقتصادی مناطق شده است. یکی دیگر از اهداف عمده سد سازی استفاده از نیروی الکتریسیته است. 
 
استفاده از این منبع که ارزان ترین نوع انرژی در اغلب کشورهای دنیاست، بسته به نیاز و ویژگی های ساختمانی، اهداف متفاوتی دارد. امروزه احداث سد با هدف تولید برق آبی یک امر متداول بوده و کشورهای پیشرفته و حتی در حال رشد کمال استفاده را از این پتانسیل موجود می برند.
در صورت عدم توجه به شرایط ساختگاهی و ناکافی بودن مطالعات، خطر وقوع خرابی، سد را تهدید می کند. مطالعه آماری خرابی در سدهای خراب شده با توجه به وجود شباهاتی در شرایط، امکان ارائه راهکارهای مناسب در طراحی سدها توسط مهندسین را فراهم می کند. خرابی در سدها به اشکال مختلفی دیده می شود، شایع ترین علت شکت سدها خصوصاً در سال های اخیر فرسایش در اثر تراوش و یا رگاب بوده است. اصولاً بروز تراوش در سدهای خاکی امری اجتناب ناپذیر است. اما می بایست تراوش طوری مهار شود تا در مدت 50 الی 100 سال بهره برداری سد، نتواند به پایداری و ایمنی سد لطمه ای بزند. با وجود تمام پیشرفت هایی صورت گرفته در علم مهندسی ژئوتکنیک، معضل تراوش تا به امروز اصلی ترین مشکلی است که در سدها بروز می کند. 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول: کلیات 1
1-1- مقدمه 2
1-2- بیان مسئله 3
1-3- اهیمت و ضرورت تحقیق 5
1-4- متغییرهای تحقیق 8
1-5- متغییرهای تحقیق 8
1-5-1- هدف اصلی(کلی) تحقیق 8
1-5-2- اهداف فرعی(اختصاصی) 8
1-6- سوال های تحقیق 9
1-6-1- سوال اصلی تحقیق: 9
1-6-2- سوال های فرعی(ویژه) 9
1-7- فرضیه های تحقیق 9
1-8- تعریف واژه ها و اصطلاحات فنی و تخصصی ( به صورت مفهومی و عملیاتی) 10
1-8-1- تعاریف مفهومی 10
1-8-2- تعاریف عملیاتی 11
1-9- محدودیت های تحقیق 11
 
منابع
 
 
 
 
 
 
 
 

دانلود پروپوزال شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN

دریافت و دانلود فایل”پروپوزال شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN”

مهندسی عمران

دانلود بررسی و مطالعه تاثیر چیدمان و فاصله ریز شمع ها بر ظرفیت باربری پی گسترده سطحی واقع بر خاک چسبنده

ریزشمع
پی گسترده
ظرفیت باربری
ظرفیت باربری پی گسترده سطحی
بررسی تعداد ریزشمع ها برروی ظرفیت باربری پی گسترده سطحی
بررسی و مطالعه تاثیر چیدمان و فاصله ریز شمع ها بر ظرفیت باربری پی گسترده سطحی واقع بر خاک چسبنده

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته ژئوتکنیک

بررسی و مطالعه تاثیر چیدمان و فاصله ریز شمع ها بر ظرفیت باربری پی گسترده سطحی واقع بر خاک چسبنده

 
 
 
چکیده :
سیستم ریزشمع مزیت های بسیاری از جمله انعطاف پذیری بالا شکل پذیری قابل ملاحظه و ظرفیت قابل توجه در مقابله با نیروهای کششی برای ساخت در نواحی زلزله خیز دارد دراین تحقیق هدف بررسی تاثیر بررسی تعداد ریزشمع ها برروی ظرفیت باربری پی گسترده سطحی می باشد تحلیل ها با استفاده ازنرم افزار المان محدود FLAC3D انجام گرفته است محیط خاک بصورت الاستوپلاستیک با مدل موهر – کولمب و ریز شمع ها با مدل الاستیک همسان درنظر گرفته شده است مطالعات انجام شده نشان میدهد که افزایش تعداد ریز شمع ها ظرفیت باربری پی های گسترده را به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش میدهد.
 
 
کلیدواژه‌ها:

ریزشمع

پی گسترده

ظرفیت باربری

 
 

دانلود بررسی و مطالعه تاثیر چیدمان و فاصله ریز شمع ها بر ظرفیت باربری پی گسترده سطحی واقع بر خاک چسبنده

دریافت و دانلود فایل”بررسی و مطالعه تاثیر چیدمان و فاصله ریز شمع ها بر ظرفیت باربری پی گسترده سطحی واقع بر خاک چسبنده”

مهندسی عمران

دانلود تحلیل استاتیکی و دینامیکی رفتار خطی سازه فضاکار دو لایه تحت نیروی قائم زلزله

نیروی قائم زلزله
سازه های فضاکار
سازه فضاکار دو لایه
رفتار خطی سازه فضاکار دو لایه تحت نیروی قائم زلزله
تحلیل استاتیکی و دینامیکی رفتار خطی سازه فضاکار دو لایه تحت نیروی قائم زلزله
طراحی بهینه سازه های فضاکار
تاثیر نیروی قائم زلزله بر شبکه های دو لایه ای
دانلود پروژه مهندسی سازه

دانلود پروژه کارشناسی ارشد مهندسی سازه

تحلیل استاتیکی و دینامیکی رفتار خطی سازه فضاکار دو لایه تحت نیروی قائم زلزله

 
 
چکیده:
امروزه با پیشرفت علوم و تكنولوژی نیازها و خواسته های جدیدی در زمینه مهندسی سازه رخ نموده است . عامل زمان در ساخت سازه ها اهمیت دوچندان یافته و این امر گرایش به سازه های پیش ساخته را افزایش داده است همچنین با افزایش جمعیت بشری علاقه به داشتن فضاهای بزرگ بدون حضور ستون های میانی خواهان بسیاری پیدا كرده است . در این راستا از اوایل قرن حاضر تعدادی از متخصصین مجذوب قابلیت های منحصر بفرد سازه های فضاكار گشته پاسخ بسیاری از نیازهای جدید را در این سازه ها جسته اند و البته به نتایج بسیار مثبتی نیز دست یافته اند .
 
 با انتشار این نتایج روز به روز این عرصه با اقبال بیشتری مواجه گردید به گونه ای كه با گذشت چندین دهه هنوز هم مطالعه سازه های فضاكار در كانون متخصصین و دانشجویان قرار دارد. در این مقاله منظور از عبارت سازه فضاكار سیستم های اسكلت فلزی بوده كه از بافت تعدادی زیادی المان یا مدول با شكلهای استاندارد به یكدیگر تشكیل می شوند و نهایتا یك سیستم سبك و با صلبیت زیاد را ایجاد می كنند . سازه های فضاكار در اشكال بسیار متنوعی ساخته می شوند كه مهمترین آنها عبارتند از : شبكه های مسطح دو یا چند لایه ، چلیك ها ، گنبدها و قوس ها . علاوه بر این ، سازه های فضاكار دارای بافتار متنوعی نیز می باشند . بدین ترتیب كه با تغییر در آرایش المان ها می توان بافتار جدید ایجاد كرد و بدیهی است كه كارایی هر بافتار باید در مقایسه با بافتارهای دیگر سنجیده شود . 
 
 امروزه استفاده از سازه های فضاکار برای دهانه های بزرگ بصورت یک ضرورت در آمده است. گرچه به این منظور سازه هایی جهت پوشاندن ساختمانهای صنعتی طراحی شده است، لیکن برای دهانه های بیش از 60 متر تنها سازه های فضاکار عملی می باشد. با توجه به هزینه روزافزون مصالح، لازم است جدیدترین تکنولوژیها در اختیار گرفته شود تا طراحیها با رعایت کامل ضوابط آئین نامه های بارگذاری و ساختمانی کاملاً اقتصادی صورت بگیرد.
 
به منظور طراحی اقتصادی سازه های فضاکار می بایست ضوابط خاص این سازه ها تدوین گردد تا با استفاده از آئین نامه سازه های مذکور، اقدام به طراحی نمود البته در آئین نامه 2800 مطلبی در مورد سازه های فضاکار بیان نشده است. در این مطالعه با استفاده از نرم افزارهای FORMIAN،AUTOCAD،SAP و ANSYS تعدادی شبکه دو لایه ای با در نظر گرفتن اثر رفتار خطی مصالح مدل سازی شده است و سپس رفتار استاتیکی و دینامیکی خطی سازه ها بررسی و نهایتاً ضریب رفتار سازه تحت اثر نیروی قائم زلزله محاسبه شده است.
 
 
کلمات کلیدی:

نیروی قائم زلزله

سازه های فضاکار 

سازه فضاکار دو لایه

رفتار خطی سازه فضاکار دو لایه تحت نیروی قائم زلزله

 
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول:کلیات و معرفی

فصل دوم:سازه های فضاکار 

فصل سوم:پیشینه بررسی رفتار لرزه ای سازه های فضاکار 

فصل چهارم:شکل پذیری و ضریب رفتار

فصل پنجم:بررسی مدلهای مختلف شبکه های دو لایه

فصل ششم:نتیجه گیری و پیشنهادات
 
 
 
 
 
 

دانلود تحلیل استاتیکی و دینامیکی رفتار خطی سازه فضاکار دو لایه تحت نیروی قائم زلزله

دریافت و دانلود فایل”تحلیل استاتیکی و دینامیکی رفتار خطی سازه فضاکار دو لایه تحت نیروی قائم زلزله”

مهندسی عمران

دانلود طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند پروژه سد مخزنی دویرج

دیوار آب بند
طرح اختلاط
بتن پلاستیک
سد مخزنی دویرج
طرح اختلاط بتن پلاستیک
دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته عمران
طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند پروژه سد مخزنی دویرج

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته عمران

طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند پروژه سد مخزنی دویرج

 
 
چکیده:
دیوار آببند بتن پلاستیك به دلیل داشتن خاصیت نفوذپذیری كم، رفتار پلاستیك و خاصیت شكل پذیری مشابه خاك مجاور، یكی از شیوه های متداول در كاهش نفوذپذیری پی سدهای خاكی است . در طرح اختلاط بتن پلاستیك علاوه بر معیار مقاومت فشاری، شكل پذیری (مدول الاستیسیته ) و نفوذپذیری به عنوان دو عامل مهم تر در طرح اختلاط باید مد نظر قرار گیرند . .با توجه به هم جهت نبودن تغییرات سه عامل ذكر شده، همچنین محدود بودن مدول الاستیسیته بتن پلاستیك، و اضافه شدن یك عنصر جدید به نام بنتونیت كه بر اساس نتایج آزمایشها هر گونه تغییر در وزن آن هر سه عامل فوق را تحت تأثیر قرار میدهد، طرح اختلاط بتن پلاستیك در مقایسه با بتن سازه ای از حساسیت بیشتری برخوردار است . در مقاله حاضر نتایج آزمایشهای انجام شده برای طرح اختلاط بتن پلاستیك دیوار آببند سد مخزنی دویرج ارائه و پس از بررسی نتایج، طرح اختلاط بهینه كه شرایط مورد نیاز طرح را تأمین نماید پیشنهاد می شود . 
 
 
 
کلمات کلیدی:

دیوار آب بند

طرح اختلاط

بتن پلاستیک

سد مخزنی دویرج

دانلود طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند پروژه سد مخزنی دویرج

دریافت و دانلود فایل”طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند پروژه سد مخزنی دویرج”

مهندسی عمران

دانلود مطالعه مورد شناسی طراحی، تحلیل و تهیه سازه با استفاده از مدل هوشمند یکپارچه

تحلیل سازه
طراحی سازه
مهندسی ساختمان
دانلود مقالات مهندسی عمران
دانلود مقالات عمران
دانلود مقاله طراحی سازه با استفاده از مدل هوشمند یکپارچه
دانلود مقاله تحلیل سازه با استفاده از مدل هوشمند یکپارچه

دانلود مقاله مهندسی عمران

مطالعه مورد شناسی طراحی، تحلیل و تهیه سازه با استفاده از مدل هوشمند یکپارچه

 
 
چکیده: 
یکی از تعهدات همکاری با سایر قسمتها و مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) آن است که اطلاعات پیرامون ساختمان باید در یک مدل مرکزی مقیم شود و این مدل باید توسط تمام اعضای تیم طراحی بدون نسخه برداری اطلاعات بکار گرفته شود. در عین حال که از چنان مدل هایی در طراحی مدل های سه بعدی برای طراحی های هماهنگ استفاده بیشتر  از آنها برای تحلیل سازه ای فراهم می کند. اتو دسک روست برای ساختن مدل ساختمانی برای ارسال به نرم افزار تحلیلی استفاده می شود، به بررسی امر می پردازد. به علاوه، مدل ساختمانی به صورت فرمت سه بعدی ارسال شد تا با مدل سه بعدی خدمات مکانیکی، الکتریکی و لوله کشی (MEP) یکپارچگی داشته باشد. مزایا و نقیصه ها با تمرکز بر مسائل کاربردی و همکاری با سایر قسمتها و مفاهیم مرتبط با صنعت ساختمان سازی مورد بحث قرار می گیرد. 
 
 
کلمات کلیدی:

BIM

CAD

تحلیل سازه

مهندسی ساختمان

 
 
 
مقدمه 
مدل سازی اطلاعات ساختمان اصطلاحی است که ابداع شد تا نمایش شیء محور سه بعدی از یک ساختمان مخصوص نیازهای معماری، مهندسی و ساختمان سازی (AEC) را توصیف کند. هدف آن برجسته کردن حرکت صنعت ساختمان سازی از طراحی دو بعدی رایانه ای (CAD) به سوی مدلهایی است که به مقایسه مقابله ای اطلاعات پیرامون پروژه ساختمان سازی می پردازند و آن اطلاعات را از خلال روابط هندسی با هم ربط دهند.
 
 برای کاربر، BIM مجموعه ای از اطلاعات است که به طور سلسله مراتبی با اشیاء مرتب شده اند و اغلب اوقات با رابط کاربر گرافیکی(GUI) مشاهده می شوند، به گونه ای که هر جزء ساختمان ( درب، تیر   قاب چوبی و غیره) فقط به عنوان آیتمی در بانک اطلاعاتی ارائه نمی شود، بلکه علاوه بر آن به عنوان یک تصویر نمایش داده می شود ( یعنی پرداخت های سه بعدی، نقشه هاف نماها،  جزئیات، سمبل ها و غیره).بنابراین اطلاعات مدل ساختمن را می توان استخراج کرد تا به تولید سند به شکل نقاشی های ساختمانی، اندازه گیری های کمی و جزئیات بپردازند. علاوه بر آن می توان اطلاعات را به موتورهای تحلیلی که از مدل برای تحلیل سازه، تحلیل دینامیک های مایع محاسباتی و غیره استفاده می کنند، ارسال نمو. اگر یک زبان پذیرفته شده به توصیف سازمان دهی اطلاعات ساختمان بپردازد)(مثلاً استفاده از فرمت IFC) کل تیم طراحی قادر است به طور بالقوه از مدل مشابهی استفاده کند( یعنی یک فایل ساده، تمام اطلاعات ساختمان را تدوین کند.)
 
 
 
فهرست مطالب
کلمات کلیدی 2
مقدمه 2
هدف 4
شرح پروژه 5
ساخت مدل 5
مفهوم BIM: یک مدل، فراوان کاربرد 6
استفاده از مدل تحلیل 9
 

دانلود مطالعه مورد شناسی طراحی، تحلیل و تهیه سازه با استفاده از مدل هوشمند یکپارچه

دریافت و دانلود فایل”مطالعه مورد شناسی طراحی، تحلیل و تهیه سازه با استفاده از مدل هوشمند یکپارچه”

مهندسی عمران

دانلود مبانی نظری شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN

علل خرابی سدهای خاکی
پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی
پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با داده کاوی
بکارگیری داده کاوی در پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی
بررسی فشار پیزومتریک در بدنه سد
مبانی نظری پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی
مبانی نظری داده کاوی
مبانی نظری شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد

دانلود مبانی نظری پروژه کارشناسی ارشد در مهندسی عمران

شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN

 
 
 
 
 
چکیده
سدها همواره از سازه های زیر بنایی شمرده می‌شوند و دارای ارزش حیاتی می باشند. در گذشته ایجاد سد عمدتاً با اهداف تأمین آب آشامیدنی و آبیاری مزارع کشاورزی بوده ولی امروز به دلیل نیاز به انرژی برق آبی و اهداف دیگر توسعه بیشتری یافته است. برآورد میزان ۲۰ میلیارد متر مکعب برداشت از آب‌های شیرین جهان خود دلیلی بر اهمیت سد سازی در دنیای امروز است.  از این رو، بررسی و جلوگیری از خرابی سدها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
 اگرچه در گذشته پدیده روگذری، اولین دلیل تخریب سدها بوده است اما امروزه با افزایش دوره طراحی سیلاب، عمده ترین مشکلی که توجه مهندسان را به خود جلب کرده است، مسئله تراوش است. وجود تراوش در سدهای خاکی غیر قابل اجتناب است، اما اگر شرایط مناسبی برای فرسایش خاک وجود داشته باشد، موجب شسته شدن نقاط مستعد گردیده و چنانچه در ابتدای بروز فرسایش اقدامات لازم صورت نگیرد، به تخریب سد منجر می شود. اصولاً بروز تراوش در سدهای خاکی امری اجتناب ناپذیر است. اما می بایست تراوش طوری مهار شود تا در مدت 50 الی 100 سال بهره برداری سد، نتواند به پایداری و ایمنی سد لطمه ای بزند. با وجود تمام پیشرفت هایی صورت گرفته در علم مهندسی ژئوتکنیک، معضل تراوش تا به امروز اصلی ترین مشکلی است که در سدها بروز می کند.
 
در این تحقیق تلاش شد با به کارگیری شبکه عصبی مصنوعی به عنوان یکی از قویترین و معروف-ترین روش های داده کاوی به پیش بینی تراوش از بدنه سد  خاکی "ستارخان" پرداخته شود. جهت تحقق به این هدف، از مجموعه داده ای شامل 1684 داده پیزومتری استفاده شد. مجموعه داده به دو بخش آموزش و صحت سنجی با نسبت 80 به 20 تفکیک شدند. به کارگیری پارامترهای آماری مناسب و کاربردی نشان داد شبکه ارائه شده به خوبی آموزش دیده است و قابلیت بالایی در پیش بینی پدیده تراوش دارد. بررسی جامع آمار خرابی در سدها، علل مختلف خرابی سدهای خاکی و شناخت پدیده تراوش به عنوان مهمترین علل خرابی سدهای خاکی از دیگر بخش های مهم این تحقیق می باشند. 
 
 
 
 
کلمات کلیدی:
تراوش
داده کاوی
آمار سدسازی
سدهای خاکی
علل خرابی سدها
شبکه عصبی مصنوعی
 
 
 
 
 
 
مقدمه
کشور ایران بروی کمربند خشک کره زمین قرار دارد. متوسط بارندگی در ایران در حدود یک سوم بارندگی جهان و کمتر از یک دوم متوسط بارندگی آسیا می‌باشد؛ لذا اهمیت برنامه ریزی و مدیریت استفاده از منابع موجود آب امری حیاتی محسوب می‌شود. از این رو، شرایط اقلیمی كشور و نیاز آن به احداث سازه های ذخیره آب، احداث سدها را در دستور كار برنامه  ریزان قرار داده است كه به عنوان سازه های مهاركننده آب‌های سطحی و كنترل سیلاب امكان استفاده بیشتر از آب رودخانه ها را فراهم می نمایند. مهار سیلاب ها و آب‌های جاری به کمک احداث سد از امور زیربنائی در رشد و توسعه هر کشور از جمله ایران به شمار می آید.
 
در گذشته ایجاد سد عمدتاً با اهداف تأمین آب آشامیدنی و آبیاری مزارع کشاورزی بوده ولی امروز به دلیل نیاز به انرژی برق آبی و اهداف دیگر توسعه بیشتری یافته است. برآورد میزان ۲۰ میلیارد متر مکعب برداشت از آب‌های شیرین جهان خود دلیلی بر اهمیت سد سازی در دنیای امروز است. یکی دیگر از اهداف مهم سد سازی بهبود و توسعه شبکه آبیاری و کشاورزی زمین های پایین دست است. در کشورهایی مانند ایران که پراکندگی زمانی و مکانی بارندگی ها نامناسب است و ریزش های جوی در فصولی صورت می گیرد که شاید نیاز کمتری به آب باشد و یا قسمت اعظم نزولات در برخی مناطق متمرکز است، تنها راه چاره و مقابله با این مسئله احداث سد می-باشد و این امر به خصوص در کشورهای که متکی به کشاورزی هستند اجتناب ناپذیر است. احداث سد، کسب و کار و درآمد ملی به همراه دارد. در زمان حاضر شبکه های آبیاری وتامین آب کشاورزی در ایران باعث توسعه، بهبود و رونق اقتصادی مناطق شده است. یکی دیگر از اهداف عمده سد سازی استفاده از نیروی الکتریسیته است. 
 
استفاده از این منبع که ارزان ترین نوع انرژی در اغلب کشورهای دنیاست، بسته به نیاز و ویژگی های ساختمانی، اهداف متفاوتی دارد. امروزه احداث سد با هدف تولید برق آبی یک امر متداول بوده و کشورهای پیشرفته و حتی در حال رشد کمال استفاده را از این پتانسیل موجود می برند.
در صورت عدم توجه به شرایط ساختگاهی و ناکافی بودن مطالعات، خطر وقوع خرابی، سد را تهدید می کند. مطالعه آماری خرابی در سدهای خراب شده با توجه به وجود شباهاتی در شرایط، امکان ارائه راهکارهای مناسب در طراحی سدها توسط مهندسین را فراهم می کند. خرابی در سدها به اشکال مختلفی دیده می شود، شایع ترین علت شکت سدها خصوصاً در سال های اخیر فرسایش در اثر تراوش و یا رگاب بوده است. اصولاً بروز تراوش در سدهای خاکی امری اجتناب ناپذیر است. اما می بایست تراوش طوری مهار شود تا در مدت 50 الی 100 سال بهره برداری سد، نتواند به پایداری و ایمنی سد لطمه ای بزند. با وجود تمام پیشرفت هایی صورت گرفته در علم مهندسی ژئوتکنیک، معضل تراوش تا به امروز اصلی ترین مشکلی است که در سدها بروز می کند. 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده
 
فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق 12
2-1- تئوری پدیده تراوش 13
2-1-1- مقدمه 13
2-1-2- جریان در محیط‌های متخلخل 13
2-1-3- تراوش حالت پایدار ایزوتروپیک ناهمگن 17
2-1-4- تراوش حالت پایدار، غیر ایزوتروپیک و ناهمگن 18
2-1-5- جریان یک بعدی 19
2-1-6- قانون دارسی در خاک‌های غیراشباع 21
2-1-7- ضریب نفوذپذیری خاک‌های غیراشباع 23
2-1-8- شرایط مرزی در مسائل آنالیز تراوش 26
مرز نفوذپذیر 27
2-1-8-1- ورودی‌ها و خروجی‌ها 27
2-1-8-2- سطح تراوش 28
2-1-8-3- خط تراوش 28
2-2- آمار سدسازی در کشورهای مختلف 28
2-2-1- خرابی سدها 31
2-2-2- آمار خرابی سدها 35
2-2-3- آمار دلایل مختلف خرابی سدها 41
2-2-4- علل افزایش تراوش 46
2-2-5- حجم مجاز و قابل قبول تراوش 48
2-2-6- عواقب سوء تراوش 51
2-3- مظالعات اخیر در زمینه تراوش 54
2-3-1- مطالعه اِرسایین(2006( 54
2-3-2- مطالعه می آ او و همکاران(2012) 56
2-3-3- مطالعه نورانی و همکاران(2012) 56
2-3-4- مطالعه پورکریمی و همکاران(2013) 57
2-3-5- مطالعه کمان به دست و دلواری(2013) 58
منابع
 
 
 
 
فهرست اشکال
شکل (2-1) عبور جریان در خاک های غیر اشباع 15
شکل (2-2) تغییرات ضریب نفوذپذیری در یک خاک غیر اشباع 18
شکل (2-3) تعادل استاتیکی و شرایط جریان رژیم پایدار در ناحیه با فشارهای حفرهای منفی 21
شکل (2-4) بررسی آزمایشگاهی قانون دارسی برای جریان آب در خاک‌های غیراشباع 23
شکل (2-5) مراحل غیراشباع شدن خاك بر اثر خروج تدریجی آب و کاهش درجه اشباع به جهت افزایش مكش ماتریک 24
شکل (2-6) اثر مكش ماتریک بر روی درجه اشباع 25
شکل (2-7) تغییرات ضریب نفوذپذیری و درصد رطوبت نسبت به مکش ماتریک 25
شکل (2-8) تغییرات ضریب نفوذپذیری بر حسب درصد رطوبت 26
شکل (2-9) مثال‌هایی از شرایط مرزی 27
شکل (2-10) مقایسه سدهای خاکی ساخته شده در هفت کشور دنیا(ICOLD, 2008) 29
شکل (2-11) مقایسه سدهای سنگریزهای ساخته شده در هفت کشور دنیا(ICOLD, 2008) 30
شکل (2-12) مقایسه سدهای وزنی ساخته شده در هفت کشور دنیا(ICOLD, 2008) 30
شکل (2-13) آمار سدهای ساخته شده در ایران(ICOLD, 2008) 31
شکل (2-14) تعداد موارد تخریب یا آسیب سدها در کشوهای مختلف (ICOLD, 2008) 36
شکل (2-15) تعداد موارد تخریب یا آسیب در سدهای ثبت شده در ICOLD 37
شکل (2-16) درصد موارد تخریب یا آسیب در سدهای ثبت شده در ICOLD 37
شکل (2-17) توزیع تعداد موارد تخریب یا آسیب نسبت به نوع پی در سدهای ثبت شده در ICOLD 38
شکل (2-18) توزیع درصد موارد تخریب یا آسیب نسبت به نوع پی در سدهای ثبت شده در ICOLD 39
شکل (2-19) توزیع تعداد نوع تخریب یا آسیب وارده در سدهای ثبت شده در ICOLD 40
شکل (2-20) توزیع درصد نوع تخریب یا آسیب وارده در سدهای ثبت شده در ICOLD 40
شکل (2-21) آمار خرابی در سدها ناشی از علل مختلف توسط میدل بروک 43
شکل (2-22) آمار خرابی در سدها ناشی از علل مختلف توسط گرونر 43
شکل (2-23) آمار خرابی در سدها ناشی از علل مختلف توسط  تاکاسی 44
شکل (2-24) آمار خرابی در سدها ناشی از علل مختلف توسط باب 44
شکل (2-25) آمار خرابی در سدها ناشی از علل مختلف توسط USCOLD (2008) 45
شکل (2-26) آمار خرابی در سدها ناشی از علل مختلف 45
 
 
 
 
فهرست جداول
جدول (2-1) حجم تراوش، میزان خسارات و اقدامات اصلاحی در بعضی از سدها 49
جدول (2-2) توابع فعالیت بکار رفته در مطالعه ارسایین 55
 
 
 
 
 
 

دانلود مبانی نظری شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN

دریافت و دانلود فایل”مبانی نظری شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN”

مهندسی عمران

دانلود بررسی رفتار و عملکرد دالهای بتنی مسلح به الیاف فولادی در راه آهن تحت تاثیر بارهای وارده از قطار

بتن الیافی
اسلب تراک
دالهای بتنی
الیاف فولادی
بارهای وارده از قطار
دالهای بتنی مسلح به الیاف فولادی
عملکرد دالهای بتنی
رفتار دالهای بتنی مسلح به الیاف فولادی زیر بارهای قطار
دانلود پروژه کارشناسی ارشد مکانیک خاک و پی

دانلود پروژه کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش مکانیک خاک و پی

بررسی رفتار و عملکرد دالهای بتنی مسلح به الیاف فولادی در راه آهن تحت تاثیر بارهای وارده از قطار

 
 
چکیــــده:
در حال حاضر تکنولوژی استفاده از خطوط راه آهن بالاست، دال راه آهن در جهان گسترش روز افزونی یافته است. بیشترین استفاده از این سیستم در خطوط راه آهن در تونل‌ها و روی پل‌ها می‌باشد. هرچند بتدریج و همگام با توسعه صنعت راهسازی در بکارگیری این سیستم در راه‌های ارتباطی بین شهرهای مختلف، پیشرفت‌هایی حاصل شده است. از دیگر سوی، برای بهبود رفتار شکننده بتن، استفاده از الیاف فولادی به جای آرماتور در سازه‌های سطحی نظیر کف‌های صنعتی، لاینینگ تونل‌ها، کف فرودگاه‌ها و جاده‌ها و … مورد توجه قرار گرفته است. از اینرو استفاده از دال‌های بتن الیافی به عنوان اسلب تراک در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است. در این مطالعه ابتدا دال‌های زیر ریل راه آهن با مقادیر متفاوت مدول بستر و عرض‌های مختلف دال توسط نرم افزار ANSYS آنالیز شده‌اند.
 
نتایج عددی نشان می‌دهند که دال‌ها تحت بارهای وارده از طرف قطار رفتاری عمدتا عرضی داشته و در واقع گرادیان تنش و نشست در عرض دال به مراتب بیشتر از تغییرات تنش و نشست در طول دال می‌باشد. بدین صورت که در عرضی برابر 2.5 متر، اسلب تراک بیشترین راندمان را با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی خواهد داشت. در ادامه، 8 دال با ابعاد واقعی 0.215×1.2×2.0 متر مکعب مورد آزمایش قرار گرفتند که از آنها 2 دال بتن آرمه معمولی و 6 دال بتنی دیگر مسلح شده با 40، 60 و 80 کیلوگرم در متر مکعب می‌باشند. نیمی از دال‌ها توپر و نیمی دیگر توخالی اجرا شده‌اند. با استفاده از نتایج عددی و نتایج آزمایشگاهی بدست آمده و با در نظر گرفتن تأثیر ضرایب اطمینان مطابق آیین نامه آشتو برای راه آهن، امکان استفاده از دال‌های بتنی مسلح شده با الیاف فلزی با توجه به مقدار مدول بستر مورد بررسی قرار گرفته شده‌اند. علاوه بر آن پارامترهایی نظیر مقاومت، شکل پذیری و میزان جذب انرژی برای دال‌ها با مشخصات مختلف مورد بحث واقع شده‌اند.
 
 
کلمات کلیدی:

بتن الیافی

اسلب تراک

دالهای بتنی

الیاف فولادی

بارهای وارده از قطار

 
 
 
فهرست مطالب

فصل اول:سیستمهای خط راه آهن فاقد بالاست

مقدمه
سیستمهای خط راه آهن فاقد بالاست

سیستمهای خط پیش ساخته

سیستمهای اسلب بتنی درجا

مقایسه اقتصادی خطوط با یکدیگر
 

فصل دوم:خواص مکانیکی بتن الیافی

مقدمه

ویژگیهای عمومی الیاف

رفتار فشاری
رفتار برشی
رفتار خمشی
رفتار کششی
تفاسیر متفاوت نتایج حاصل از بارگذاریهای متفاوت
ازمایش تیر شکاف دار
مقاومت ضربه ای

مدلهای رفتاری کششی ارائه شده برای بتن الیافی

رابطه پیشنهادی مسلم
مدل رفتاری ارائه شده لیم
منحنی کششی توسط رمل
مدل رفتاری ارائه شده بنگاش
 
فصل سوم:تاریخچه مطالعات انجام گرفته
مقدمه

تحقیقات باروس و فیگوراس در خصوص دالهای روی بسترهای معادل

انالیز سازه دال راه آهن تویط شوارتز

روشهای طرح اسلب تراک
طرح بهینه دالهای راه آهن

استفاده از eps جهت کاهش هزینه و بهبود رفتار دال

مطالعات پارامتریک خط بدون بالاست
 

فصل چهارم:آنالیز نرم افزاری سیستم خط فاقد بالاست

مقدمه

بررسی رفتار و عملکرد  طرح اسلب تراک

سیستم مجزای اسلب تراک

سیستم پیوسته اسلب تراک
 
فصل پنجم:آزمایشات
مقدمه
برنامه آزمایشات
الیاف فولادی
طراحی دالهای مورد و مصالح مربوطه
مشخصات نمونه ها
آزمایش نمونه های استوانه ای
آزمایش خمش بر روی نمونه های منشوری
محاسبه اندیسهای طاقت
محاسبه مقاومت باقیمانده
آزمایش بر روی نمونه های اسلب تراک
محاسبه مقدار نرمی
محاسبه مقدار جذب انرژی
 
فصل ششم:نتایج تحلیل نرم افزاری
 
فصل هفتم:نتیجه گیری
منابع
 

دانلود بررسی رفتار و عملکرد دالهای بتنی مسلح به الیاف فولادی در راه آهن تحت تاثیر بارهای وارده از قطار

دریافت و دانلود فایل”بررسی رفتار و عملکرد دالهای بتنی مسلح به الیاف فولادی در راه آهن تحت تاثیر بارهای وارده از قطار”

مهندسی عمران

دانلود بررسی وضعیت سطوح عملکردی سازه های فولادی تحت اثر سطوح مختلف بر اساس آیین نامه 2800

آیین نامه 2800
طراحی لرزه ای
سازه های فولادی
مهندسی زلزله براساس عملکرد
طراحی بر اساس عملکرد
دانلود پروژه ارزیابی عملکرد لرزه ای سازه های فولادی
دانلود پروژه کارشناسی ارشد عمران زلزله
دانلود پروژه ارشد زلزله

دانلود پروژه کارشناسی ارشد عمران زلزله

بررسی وضعیت سطوح عملکردی سازه های فولادی تحت اثر سطوح مختلف بر اساس آیین نامه 2800

 
چکیده:
در تدوین آیین نامه طراحی ساختمانها در برابر زلزله، استاندارد 2800 ، ضوابط و مقرراتی برای طرح و اجرای ساختمانها در برابر اثرهای ناشی از زلزله در نظر گرفته شده که با رعایت این ضوابط انتظار می رود اهداف ارائه شده در این آیین نامه تامین گردند. اما در زمینه تامین اهداف عملکردی که این استاندارد مد نظر قرار داده و وضعیت سطح عملکردی و میزان خساراتی که ساختمانها در حین وقوع زمین لرزه های مختلف ممکن است از خود بروز دهند ، ابهاماتی وجود دارد.
 
در این تحقیق سعی شده است با استفاده از اصول مهندسی زلزله بر اساس عملکرد و ضوابط دستورالعمل بهسازی ایران به رفع این ابهامات پرداخته شود. برای این منظور سیستم فولادی قاب خمشی از نوع معمولی که دارای طبقات مختلف 4،8 و 12 طبقه می باشد، انتخاب شده و سپس بر اساس ضوابط استاندارد 2800 برای زمین لرزه طرح ، طراحی شده اند . 
 
در مرحله ارزیابی عملکرد ساختمانها ، علاوه بر زمین لرزه طرح با احتمال وقوع 10 % در 50 سال (سطح خطر 1) دو زمین لرزه دیگر یکی با احتمال وقوع 2% در 50 سال (سطح خطر 2) و دیگری با احتمال وقوع 50 % در 50 سال (سطح خطر 3) مشخص شده است . در این مرحله برای تحلیل مدلها از روش استاتیکی غیر خطی استفاده شده است . نتایج مورد نظر در این تحلیل ها شامل تغییر مکان نسبی طبقات ، تغییر شکل های پلاستیک ایجاد شده در ستون ها و تیرها می باشند . این نتایج با معیارهای پذیرش مقایسه شده و سطح عملکردی ساختمان و هر یک از اجزا تعیین شده است. بطور کلی نتایج حاکی از این است که برای کلیه مدلهای مورد مطالعه تحت اثر زمین لرزه طرح، سطح عملکردی ایمنی جانی با میزان خسارتی کمتر از آنچه در سطح ایمنی جانی بوجود می آید پیش بینی می گردد.
 
 این نتیجه با هدف پیش بینی شده در استاندارد 2800 مبنی بر تامین سطح عملکردی ایمنی جانی در ساختمانها تحت زمین لرزه طرح بطور محافظه کارانه مطابقت دارد. برای این ساختمانها در اثر وقوع زمین لرزه در سطح خطر 2، سطح عملکرد آستانه فرو ریزش ودر اثر وقوع زمین لرزه در سطح خطر 3 سطح عملکرد ایمنی جانی پیش بینی می گردد. میزان خسارتی که در اجزای ساختمانها در اثر وقوع زمین لرزه 50 % در 50 سال (سطح خطر 3) مشاهده می گردد از میزان خسارتی که برای سطح ایمنی جانی پیش بینی می گردد بسیارکمتر می باشد،ولی خسارت ایجاد شده ازمقدار مجاز در سطح عملکردی قابلیت استفاده بی وقفه بیشتر می باشد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

آیین نامه 2800

طراحی لرزه ای

سازه های فولادی

طراحی بر اساس عملکرد

 
 
فهرست مطالب

فصل اول:مهندسی زلزله براساس عملکرد

فصل دوم:معرفی سیستم های مورد بحث
فصل سوم:نحوه ارزیابی
فصل چهارم:تحلیل خطر
فصل پنجم:نتایج ارزیابی عملکرد
 

دانلود بررسی وضعیت سطوح عملکردی سازه های فولادی تحت اثر سطوح مختلف بر اساس آیین نامه 2800

دریافت و دانلود فایل”بررسی وضعیت سطوح عملکردی سازه های فولادی تحت اثر سطوح مختلف بر اساس آیین نامه 2800″

مهندسی عمران

دانلود اصلاح خاکهای مساله دار با ریز شمع

ریز شمع
بهبود خاک
خاکهای مساله دار
اصلاح خاکهای مساله دار با میکرو پایل
اصلاح خاکهای مساله دار با ریز شمع
میکرو پایل در مواجهه با خاكهای مسئله دار
دانلود مقالات عمران
دانلود مقالات مهندسی عمران

دانلود مقاله رشته عمران

اصلاح خاکهای مساله دار با ریز شمع

 
 
مقدمه:
 بطور كلی در مواجهه با خاكهای مسئله دار نظیر خاكهای سست با قابلیت باربری كم، نشست‌پذیری زیاد، روانگرا، خاكهای دستی و … دو راه پیش روی مهندسین ژئوتكنیك قرار دارد:
الف: استفاده از المانهای باربر در خاك
ب: بهسازی و اصلاح خواص فیزیكی- مكانیكی توده خاک
هر یك از راه حل‌های فوق دارای روشها و مشخصات مربوط به خود می‌باشند كه طی سالیان متمادی توسعه فراوانی یافته‌‌اند. برخی از تكنیكهای ابداعی نیز ماهیتی تركیبی از دو دسته فوق داشته و مزایای هر دو دسته را تا حدودی بهمراه دارند. از آن دسته می‌توان به استفاده از میكروپایلها بهمراه تزریق دوغاب سیمان اشاره نمود.میكروپایل به شمع‌های با قطر كوچك (كمتر از mm300) اطلاق می‌گردد كه غالباً با تسلیح فولادی سبك و تزریق دوغاب سیمان همراه می‌باشند. میكروپایل علاوه برآنكه به عنوان یك المان باربر و مقاوم در برابر نشست عمل می‌كند، بدلیل تزریق دوغاب سیمان، سبب بهبود مشخصات مكانیكی (مقاومتی و رفتاری) خاك اطراف نیز می‌گردد.
 
تاریخچه ابداع میكروپایل به اوایل دهه پنجاه میلادی، زمانی كه اروپا با خیل عظیمی از ساختمانهای در معرض خرابی ناشی از صدمات وارده در جنگ جهانی دوم روبرو بوده است، برمی‌گردد. در این دوره ابداع یك روش بهسازی بستر كه علاوه بر كارایی و قابلیت اجرا در بین ساختمانهای تخریب شده، سریع و اقتصادی نیز باشد، بسیار ضروری بود كه در چنین شرایطی ابداع میكروپایل توسط Fondedile پیمانكار مشهور ایتالیایی صورت پذیرفت كه بدلیل ویژگیهای منحصر به فرد، این روش گسترش فراوانی یافت.در آغاز استفاده از میكروپایلها تنها در بهسازی بستر ضعیف ساختمانها مورد توجه قرار داشت. لیكن رفته رفته و با توسعه و اجرای این روش در كشورهای مختلف، دامنه كاربرد آنها به دیگر عرصه‌های مهندسی ژئوتكنیك نظیر پایدارسازی شیبها، مقابله با روانگرایی و … نیز كشیده شد.
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

ریز شمع

بهبود خاک

خاکهای مساله دار

اصلاح خاکهای مساله دار با میکرو پایل

 
 

دانلود اصلاح خاکهای مساله دار با ریز شمع

دریافت و دانلود فایل”اصلاح خاکهای مساله دار با ریز شمع”