هنر و گرافیک

دانلود پروژه رشته هنرهای چوبی با عنوان بررسی زیبایی شناسی مفرغ های لرستان

مفرغ
زیبایی شناسی
هنرهای چوبی
صنایع دستی
زیبایی شناسی مفرغ ‌های لرستان
دانلود پروژه رشته هنرهای چوبی با عنوان بررسی زیبایی شناسی مفرغ های لرستان
خرید پروژه رشته هنرهای چوبی
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه رشته هنرهای چوبی
fileina
فروشگاه ساز فایلینا
فروشگاه ف

پروژه رشته هنرهای چوبی با عنوان بررسی زیبایی شناسی مفرغ های لرستان

 
چکیده:
در این سه فصل تلاش بر این بوده که نقوش مورد استفاده در مفرغ های فلزی‌ای که کاربردی بوده، مورد بررسی قرار گیرد.در بین این مفرغ ها وسایلی کاربرد تزئینی دارد که در اکثر موارد شاهد نقش و نگارهای مختلف هستیم. درون هر یک از این نقوش رمز ها و نشانه هایی موجود است که دراین سه فصل به برخی از آنها اشاره شده است.این رمز و نشانه‌ها که همه آنها از طبیعت اقتباس شده‌اند مهمترین منبع ما برای دستیابی به نحوة زندگی و شیوة تفکر، عادات، علایق و سلیقه مردمان این محدودة کهن (لرستان) است.
 
در فصل ؟؟؟ گذشتة باستانی مناطق لر نشین و همچنین جغرافیای تاریخی این مناطق بررسی شده و این بدان جهت است که دانستن قدمت عجیب و غریب این ناحیه به لحاظ حضور انسانها و شکل گیری زندگی جمعی در آنجا بی ارتباط به درک و فهم این نقوش نیست.درفصل دوم تعدادی از این مجسمه ها و نقوش بررسی شده است که در میان آنها مقداری مجسمه حیوانی، طلسم و ادوات جنگی مزین به نقوش بر جسته دیده می شود.در فصل سوم نیز سیری از نقش گری مفرغ های لرستان و تاثیر نشانه ها و زیبایی شناسی بومی مردمان این ناحیه مورد بررسی قرار گرفته و اشاره به مفرغ ها و نوع استفاده آنها در فرهنگ اجتماعی لرسان آن روز شده است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

مفرغ

زیبایی شناسی

هنرهای چوبی

صنایع دستی

زیبایی شناسی مفرغ ‌های لرستان

 
 
مقدمه
این پروژه بدین جهت «بررسی زیبایی شناسی مفرغ ‌های لرستان» نام گرفته که از طرفی مسائل مرموز و عجیب این ناحیه- لرستان- و از طرفی دیگر علاقه شخصی اینجانب به باستان شناسی و آمیزش این دو با هم (خصوصاً مجسمه سازی) مواد خامی برای تلفیق بوده‌اند.این رساله بررسی‌ای کلی از نشانه‌ها و ارتباط آنها با هنر و زیبایی شناسی ساکنان قدیم سرزمین بنام لرستان می‌باشد که در سه بخش تدوین شده است.در بخش اول به بررسی واژة لر و تاریخ و جغرافیای این مناطق و در بخش دوم و سوم به طرح‌ها و نمادهای این مفرغ‌ها پرداخته شده که بخش دوم بیشتر تصویری می‌باشد.
 
برای جمع‌آوری مطالب مشکلاتی پیش رو داشتم که مهمترین آن کمبود مطالب و تکراری بودن آن در منابع مختلف بود، که به علت غارت باور نکردنی آثار باستانی و حفاری‌های غیر مجاز در این منطقه توسط قاچاقچیان آثار باستانی و اهالی خود منطقه پیشبرد بسیاری از پژوهش‌ها و تحقیقات باستان شناسی را با اختلال روبرو کرده است.اینجانب با رجوع به مقاله‌های باستان شناسی  و نسخه‌های قدیمی از مجلات باستان شناسی موفق به گرد آوری این مطالب شدم.باز شناسی هویت و انتقال و الهام از مفرغ‌های لرستان انگیزه خلق پیکره‌های چوبی بوده که در بخش عملی پروژه به آن پرداخته شده.
 
 
 

دانلود پروژه رشته هنرهای چوبی با عنوان بررسی زیبایی شناسی مفرغ های لرستان

دریافت و دانلود فایل”پروژه رشته هنرهای چوبی با عنوان بررسی زیبایی شناسی مفرغ های لرستان”

هنر و گرافیک

دانلود پاورپوینت دوربین های عکاسی

پاورپوینت در مورد انواع دوربین های عکاسی
پاورپوینت در مورد انواع لنز های دوربین
پاورپوینت طرز کار دوربین عکاسی
پاورپوینت تاریخچه دوربین عکاسی

دانلود پاورپوینت دوربین های عکاسی جهت رشته عکاسی در 83 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

در گذشته نه چندان دور عکاسی از اتاقک تاریک و لوازم و موادی بسیار ساده تشکیل میشد. اما امروز از صنعتی پیچیده برخوردار است که تنوع محصولات آن حیرت آور می باشد. " دوربین  سطوح حساس به نور و نور " ارکان سه گانه عکاسی اند که شناخت هر کدام از ضروریات فراگیری عکاسی به شمار میرود.

 

 

 

فهرست مطالب:
آشنایی با دوربین های عکاسی
دوربین عکاسی
تاریخچه
نحوه کار دوربین‌های اولیه
سیر دگرگونی و رشد
طرز کار دوربین عکاسی
انواع دوربین عکاسی
دوربین آنالوگ
دوربین دیجیتال
عکاسی دیجیتال
انواع لنز Lens دوربین عکاسی
ساختمان اصلی دوربین های عکاسی
لنز
حسگر
بخشهای مختلف یک تصویر
تقسیم بندی لنزها بر اساس فاصله کانونی
دلایل استفاده از لنزهای گوناگون
لنز نرمال
مشخصات لنز نرمال
لنز واید
مزیت های لنز واید
لنز تله فتو
مزیت های لنز تله
لنز زوم
زوم اپتیکال

دانلود پاورپوینت دوربین های عکاسی

دریافت و دانلود فایل”دانلود پاورپوینت دوربین های عکاسی”

هنر و گرافیک

دانلود پاورپوینت اموزش مستندسازی

پاورپوینت مستندسازی
پاورپوینت اصول مستند سازی
پاورپوینت چگونه مستندسازی کنیم
پاورپوینت تحقیق مستند سازی
دانلود پاورپوینت مستندسازی

 دانلود پاورپوینت آموزش مستندسازی جهت رشته هنر و گرافیک در قالب 31 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

 

مستند سازي  يكي از فرآيندهاي بسيار مهم در استقرار و اجراي سيستمهاي مديريت مي اشد مستندسازيدراجراي صحيح و يكنواخت سيستم هاي مديريت سازمان ها و بهبود مداوم آنها ، تاثير بسزايي داشته وعلاوه بر اينموجب انتقالاطلاعات و اشاعه دانش و تجربيات در داخل سازمان ها مي شود.

 

 

عناوین:
مقدمه
اهداف اصلي مستند سازي
Documentسند
Quality Manualنظامنامه كيفيت
نیازمندیهای مستندسازی
اصول کلی در نگارش مدارک

 

 

 

دانلود پاورپوینت اموزش مستندسازی

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت اموزش مستندسازی”

هنر و گرافیک

دانلود رابطه فرم و نقوش سفالینه های شوش

سفالینه های شوش
فرم سفالینه های شوش
نقوش سفالینه های شوش
ارتباط فرم و نقوش سفالینه های شوش
دانلود تحقیق سفالینه های شوش
دانلود تحقیق فرم سفالینه های شوش
دانلود تحقیق نقوش سفالینه های شوش
دانلود تحقیق رابطه فرم و نقوش سفالینه های شوش

دانلود تحقیق رشته هنر

رابطه فرم و نقوش سفالینه های شوش

 
 
مقدمه:
شوش یکی از قدیمی ترین استقرارگاه های انسان در طول ماقبل تاریخ و دوران تاریخی بوده است که همیشه شایستگی بهترین بررسی ها را دارد مردمان این شهر در طول تاریخ همیشه در رواج و گسترش هنر و صنعت پیشگام بوده اند ، کمااینکه شاید همین میل به توسعه هنر و صنعت که در میان مردمان این سرزمین وجود داشته است باعث طول حیات این شهر شده است . در این ناحیه فلات ایران همه چیز دست به دست هم داده است تا باعث شکوفایی استعدادهای مردمان شود ؛ شوشی که از هزاره چهارم پیش از میلاد  به عنوان یک شهر شناخته می شود ، خیلی زود تر از دیگر مناطق ایران وارد این مرحله جدید شد . 
 
همه هنرها در این شهر به بهترین نحو رو به رشد گذاشت ، یکی از این هنرها ،  هنر و فن سفالگری می باشد که می توان همیشه بهترین نمونه ها را از این شهر برای نمونه بیان کرد .  نقوش ایجاد شده در روی سفالینه های شوش مانند همه ی شهرهای دیگر از علایق مردمان شوش خبر می دهند انواع نقوش گیاهی و حیوانی و انسانی در پیش از تاریخ گواهی بر همین موضوع است اما نقوشی با موضوع اجتماعی نیز وجود دارد که نباید فراموش کرد ، قدیمیترین نمونه های مکشوفه از این نقوش در محوطه های پیش از تاریخی چون سیلک کاشان،شوش، چشمه علی و… انسان را در حالتهای مختلف نیایش، شکار، عروسی، ضیافت، رقص، دعا و نواختن موسیقی نشان میدهد (حسینی ، 1391 ، ص 64 )
 
نقوش ایجاد شده در روی سفالینه های شوش مانند همه ی شهرهای دیگر از علایق مردمان شوش خبر می دهند انواع نقوش گیاهی و حیوانی و انسانی در پیش از تاریخ گواهی بر همین موضوع است اما نقوشی با موضوع اجتماعی نیز وجود دارد که نباید فراموش کرد ، قدیمیترین نمونه های مکشوفه از این نقوش در محوطه های پیش از تاریخی چون سیلک کاشان،شوش، چشمه علی و… انسان را در حالتهای مختلف نیایش، شکار، عروسی، ضیافت، رقص، دعا و نواختن موسیقی نشان میدهد (حسینی ، 1391 ، ص 64 )
در شش هزار سال پیش ازمیلاد اولین نشانه پیدایش کوره پخت، درصنعت سفال دیده می شود و در سه هزار و پانصد سال پیش از میلاد چرخ سفالگری ساده ای که با دست حرکت می کرد ساخته شد. پیدایش چرخ سفالگری تحوّل بزرگی را در ین صنعت بوجود آورد.از آغاز نیمه سده گـذشته باستان شناسان تعـداد زیادی ظروف سفالی و اشیاء دیگـر در منطقه ای از مشرق ایران تا عراق و از قـفـقاز با دره سند را از زیر خاک بـیـرون آوردند. سفالهـای پـیش از تاریخ که در این مـنطقه وسیع یافت شده در شیوه و سبک ساختـن تـقـریـبا با مخـتصر تـغـیـیر یکـنواخت و در سطح فـنی بطرز اعـجاب انگـیزی پـیـشرفـته است.
 
 نخستین نمونه های آن از شوش در ایلام که اولین سکونت گـاه ایرانیان در پای فلات ایران بود بـدست آمد. سـفالهـای شوش نه تـنهـا مربوط به خود شوش است بلکه سفالینه هـایی که از تـپه موسیان در 160 کیلومتری شوش و از سومر و تـل حلف در عراق و از شمال غربی هـندوستان و بلوچستان، یا از فلات ایران در تـپه گـیان و تـپه حصار و تورنگ تـپه و سیلک، یا در قسمت شرق تا آنائـو که امروز در تـرکستان روسیه است جزو طبقه سفالهای شوش نامیده می شود. سفالهـایی که بـنام شوش اول معـروف است مـتعـلق به زمانی است که از 3500 تا در حدود 2500 پـیش از میلاد مسیح می باشد. در اینجا باید متـذکـر شد که مردمانی با تـمدن نوسنگـی نیز در ایالت کانسوی چـین پـیدا شدند و ظروف سفالی آنهـا ویـژگـیهـایی هـمانـند ظروف سفالی شوش از لحاظ روش و فن تولید دارد. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

سفالینه های شوش

فرم سفالینه های شوش

نقوش سفالینه های شوش

ارتباط فرم و نقوش سفالینه های شوش

 
 
 
فهرست مطالب
6-1رابطه نقوش با عملکرد ظرف 2
شکل 1: جام منقوش، حدود3500ق.م بلندی 28 سانتی متر. شوش –نشریه هنرهای زیبا،شماره 43، پائیز 1389 3
شکل2 و 3 :قسمت لبه جامها با نقش پرنده_3500ق.م.شوش 3
شکل 4 : جام منقوش حدود 4000 ق.م  بلندی 29 سانتی متر . شوش –نشریه هنرهای زیبا،شماره 43، پائیز 1389 4
منقوش حدود3000ق.م _  قطر 5
         شکل7 :کاسه منقوش3000ق.م 6
6-2 ارتباط فرم نقوش با فرم سفالینه ها 7
شکل5 نقش بز کوهی در سفالینه های پیش از تاریخ شوش-باستان شناسی ایران باستان، لوئی واندنبرگ 9
شکل 6- نقش بز کوهی در سفالینه های پیش از تاریخ شوش-باستان شناسی ایران باستان، لوئی واندنبرگ 9
6-3 نقش پرندگان گردن دراز 11
شکل 8  نقش پرنده بر لبه آبخوری، فصلنامه علمی- پژوهشی نگره- شماره ۲۱ بهار ۹۱ 12
شکل 9  ظرف تو گود 13
منابع 14
 

دانلود رابطه فرم و نقوش سفالینه های شوش

دریافت و دانلود فایل”رابطه فرم و نقوش سفالینه های شوش”

هنر و گرافیک

دانلود بازتاب سلسله تیموری درنقاشیهای دیواری اوایل این دوره

نقاشی
نقاشیهای دیواری
نقش سلسله تیموری در نقاشیهای دیواری
دانلود مقاله بازتاب سلسله تیموری درنقاشیهای دیواری اوایل این دوره
خرید مقالات هنر و گرافیک
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پروژه هنر و گرافیک
fileina
مقالات ترجمه شده هنر و گرافیک
فروشگاه ساز فایلینا
فروشگاه فایل

بازتاب سلسله تیموری درنقاشیهای دیواری اوایل این دوره

 
مقدمه:
واضح است که نقاشی و طراحی ایرانی را دیگر نمی توان به عنوان پدیده ای یکپارچه بصری و یا عقلانی به حساب آورد. مطالعاتی که اخیراَ انجام شده اند به نوبه خود باعث ارتقای سطح کیفی تحقیقات در این زمینه شده اند و حتی از محدودیتهایی که نسبت بر مینیاتور تحمیل می کند فراتر رفته و باعث گرایش محققین به باز بینی عمیقتر در ذات و هدف نقاشی ایرانی در اشکال و انواع گوناگون آن شده اند . یکی از انواع راههای موجود در جهت آشکارسازی نقش نقاشی در محیطی اسلامی –  ایرانی ظهور نقاشی دیواری است که معمولاَ جایگاهی برابر با تصاویر نسخ خطی برای آن قائل می شوند . آثار باقیمانده اینگونه نقاشی ها بسیار کمیاب بوده و در این میان شواهد ادبی ، در اکثر مواقع نظریات موجود درباب نوع عملکرد ، میزان گسترش و اهمیت اینگونه آثار را بر سطح داخلی دیوارها شکل می دهند . مطالعات عمومی که در گذشته انجام شده بودند نه تنها مکرراَ بر استمرار این سنت باستانی از دوره ساسانی تازمان قاجار تاکید کرده اند، بلکه همچنین اینگونه آثار را پیشرفتی رسمی در تصویر سازی نسخ خطی به حساب می آورند.
 
تحقیقات اولیه بیشتر برروی نمونه های نقاشی قبل از ورود مغولان و یا اواخر دوره صفوی متمرکز می شدند حال آنکه مساله ای که در این میان کمتر به آن توجه شده است وجود شواهدی مستدل متعلق به قرونی است که سلسله های متعددی از مغولان ترک بر فرهنگ ایرانی در دوره های میانه حکمروایی داشته اند ، یعنی دوره ای که فعالیت روبه رو شدی در زمینه توسعه نقاشی ایرانی را در خود شاهد بود. وجود ناکافی آثار ملموس ، خصوصاَ در زمینه نقاشهایی درباری ، و غیبت ظاهری فیگورهای انسانی به طرز واضحی این فضای خالی را توجیه می کند . آنچه باقی ماند و قابل بررسی است وجود آثار نقاشی دیواری غیر کتیبه ای است درست همانطور که در نسخ خطی تصویر شده به چشم می خورد و همچنین موارد مرتبط موجود در مجموعه آثار « دیز » دربرلین و موزه "توپکاپی" در استانبول است. این سلسله کارها ، تصویر کاملتری از نقاشی ایرانی در قرون 14 و15 میلادی ( 8 و9 هجری ) ارائه می دهد و دوران تیموری ( c.a. 1506-1370 ) نیز قالب کاری نوید بخشی را برای مطالعه در اختیار ما می گذارد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

نقاشی

نقاشیهای دیواری

نقش سلسله تیموری در نقاشیهای دیواری

 

 

دانلود بازتاب سلسله تیموری درنقاشیهای دیواری اوایل این دوره

دریافت و دانلود فایل”بازتاب سلسله تیموری درنقاشیهای دیواری اوایل این دوره”

هنر و گرافیک

دانلود نقش و اسطوره در فرش دستباف ایران

فرش ایرانی
فرش دستباف ایران
رابطه طرح و نقش فرش با اسطوره
دانلود مقاله رشته هنر با عنوان نقش و اسطوره در فرش دستباف ایران
خرید مقاله رشته هنر
انجام مقاله رشته هنر
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پروژه رشته هنر
fileina
فروشگاه ساز فایلینا
اسطوره

نقش و اسطوره در فرش دستباف ایران

مقدمه
اسطوره بخشی از ارزش های فرهنگی هر جامعه هستند.اسطوره در زبان مرسوم قرن ۱۹ هر آنچه بود كه با واقعیت تضاد داشت . در جوامع ابتدایی اسطوره بازیگر حقیقت مطلق است زیرا تاریخ مقدسی را بیان می كند پس اسطوره در اینجا واقعی و مقدس و تكرار پذیر است. آفرینش اسطوره به شرایط خاصی نیاز دارد . اندیشیدن مادوباره اسطوره به مثابه عنصری از تمـدن است . در واقــع اسطـوره و رفتار اسطوره ای سر مشق گسستن از زمان نا مقدس و یكپارچه شدن با خاستگاه است . خلق الگو برای كل جامعه از مشخصات اسطوره است . شاید كوشش برای رها سازی انسان نوین از سر منشأ تاریخ خود، همان بازگشت به شیوه اسطوره ای زندگی محسوب شود . تنها در جوامع نوین است كه انسان خــود را دست كــار روزانـه كه هرگز گریزی از آن نیست اسیر می یابد و چون دیگر نمی تــواند در ســاعات بیكاری از زمـان بگریزد. دفاع در برابر زمان كه هر نگرش اسطوره ای ظاهر می شود در واقع از شرایط انسانی جدایی نا پذیر بوده و به طر یق گوناگون و تغییر شكل یا فته ای در جهان نو پدیدار میشود . لیكن بیش از هر چیز این موضوع در دل مشغولی ها و سرگرمی های انسانی خود را نشان می دهد .لذا این نگرش اسطوره ای را می توان در سرگرمی ها و فعـالیت های نا خود آگـاه روانـی آدمیـان نظیـــر رویا ها وخیالبافی های انسانی دریافت. 
 
با توجه به كلیه مفاهیم و تعاریفی كه در حوزه اسطوره ارایه می شود ،بایستی اذعان داشت كه دامنه كاربرد اسطوره درتمامی حیطه های زندگی اجتماعی وانفرادی واردشده است مصداق این كاربرد را میتوان در ورود اسطوره به ادبیات ،فلسفه ،دین ومذهب،جامعه شناسی وهنر جستجو كرد ،آمیختگی هنر و اسطوره آنگاه اهمیت خود را جلوه می دهد كه پس از دانستن وشناختن اسطوره های مختلف در می یابیم كه این مفاهیم جای پای خود را در راكان ومبانی واصول كاركردهای هنری محكم نموده اند. بحث فرش دستباف ایرانی و اسطوره تداعی بارزخود را درنقش فرش یادآور می سازد. هر چنددر این مختصر مجال نیست تا با بررسی اساس نقوش فرش های ایرانی كه تعداد آنها متجاوز از صدها نقش در كل كشور است .ارتباط آنها را با اسطوره ها مورد كنكاش قرار دهیم. لیكن تاحد مقدور و با رجوع به مطالعات و پژوهش های عمیق بزرگان فرش ایران سعی بر آرایه تعدادی از این نمونه ها در اینجاست.
 
 
کلمات کلیدی:

فرش

اسطوره

فرش دستباف ایران

رابطه  طرح و نقش فرش با اسطوره

 
 
فهرست مطالب
نقش و اسطوره در فرش دستباف ایران 2

ارتباط طرح و نقش فرش با اسطوره: 3

نقش فرش و اسطوره: 5

ماهی درهم: 7
نقوش جانوری : 10
نگاره كله مرغی و مرغی: 12
نقوش هندسی : 15
نتیجه گیری : 17
منابع : 23
 

دانلود نقش و اسطوره در فرش دستباف ایران

دریافت و دانلود فایل”نقش و اسطوره در فرش دستباف ایران”

هنر و گرافیک

دانلود ارزیابی فرم سفالهای شوش

سفال های شوش
فرم سفال های شوش
بررسی فرم سفال های شوش
دانلود تحقیق سفال شوش
دانلود تحقیق فرم سفال شوش
دانلود تحقیق ارزیابی فرم سفالهای شوش

دانلود تحقیق رشته هنر

ارزیابی فرم سفالهای شوش

 
 
 
مقدمه:
همانطور که می‌دانیم در بررسی‌ها و حفاری‌های باستان شناسی اولین چیزی که دارای اهمیت است و به عنوان بیشترین و مهمترین داده‌ی مادی که برای بازسازی گذشته و حتی تاریخ‌گذاری نسبی و مطلق و لایه‌نگاری و همینطور بررسی‌های تطبیقی چند محوطه مورد استفاده قرار می‌گیرد سفال می‌باشد. سفال به عنوان یکی از داده‌های مادی است که در تمامی قسمت‌های زندگی مردمان گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته، در منازل،کارگاه، مناطق مسکونی، تجاری، کارگاهی و حتی در قبور و آرامگاه‌ها به عنوان هدیه و در معابد به عنوان نذورات و هدایا که به خدایان تقدیم می‌گشته. پس یکی از وسایل زندگی روزمره و تشریفاتی مردمان باستان سفال بوده است که به مقدار فراوان در دسترس باستان شناسان برای بازسازی گذشته قرار دارد.
 
همان‌طور که دکتر مجیدزاده در مقاله‌ی خود می‌گویند: (سفال در باستان‌شناسی پیش از تاریخ و حتی پس از آن، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا از یک سو پایاترین، متنوع‌ترین و فراوان‌ترین یافته در حفریات باستان‌شناسی تشکیل می‌دهد و از سوی دیگر مهم‌ترین عامل در شناخت فرهنگ‌های پیش از تاریخ و گاه‌نگاری نسبی آنهاست.) حال باید به این مهم توجه کرد که هر منطقه‌ی فرهنگی و تمدنی دارای سفال خاص خود می‌باشد که از نظر رنگ، جنس(خمیر)، نقوش، فرم و…. قابل شناخت و تقسیم‌بندی می‌باشند. حتی تا جایی که برخی فرهنگ‌ها یا تمدن‌ها را با این داده‌ی مهم (سفال) معرفی می‌کنند مثلاً «فرهنگ سفال نخودی» و یا «فرهنگ سفال قرمز» و…. که یکی از عوامل شناسایی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها باستانی می‌باشد.
 
بیشترین کارهای معماری در شوش به نام اونتش، گل ثبت شده است. وی در شوش بیست معبد را بنا و یا تعمیر کرد. شمار زیادی آجر کتیبه دار در شوش که شباهت کامل به آجرهای کتیبه دار چغازنبیل دارد، ثابت می کند که اونتش – گل در شهر شوش زیگوراتی مانند هفت تپه شوش بنا یا بازسازی کرده است. پیش از اونتش گل دیگر شاهان عیلامی در شوش اقدام به ساختن زیگورات کرده بودند. یکی از آنها کوک نشور، مدعی بنا یا تعمیر یک ……… از آجر در ارگ این شوشینگ است اما در حال حاضر پلان از تمام زیگوراتهایی که در شوش ساخته شده است نداریم. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

سفال های شوش

فرم سفال های شوش

بررسی فرم سفال های شوش

 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
ارزیابی فرم سفالهای شوش
4-1معابد شوش 2
4-2فرم بنا : 2
شکل 4 : پلان معبد متعلق به این شوشینگ هزاره سوم قبل از میلاد 3
شکل 5 : پلان سه معبد متعلق به الهه مادر قدیم شوش و نینایی و دو خدای عیلامی سیموت و منزت 4
4-3 تزئینات بنا : تزئینات بیرونی بنا 4
شکل 6 : قسمتی از آجرهای قالبی معبد این شوشینگ در شوش که بنای آن را کوتیر –
 نهونته آغاز کرده و در زمان شیلهک این شوشینگ به پایان رسید. قرن دوازدهم ق.م.لوور بلندی 37/1 متر آجر. 6
4-3-1تزئینات درونی : 7
4-4شرح کاخ داریوش در شوش 7
شکل 9 : طرح کاخ آپادانا، شوش 9
شکل 10: سرستون هخامنشی 10
شکل 12: پایه ستون هخامنشی، شوش                       
   شکل 13 : پایه ستون هخامنشی – شوش 10
5-4 ملحقات کاخ شوش و باغهای آن 11
4- 6کاخ هخامنشی شاوور 12
شکل 14 : حجاری اشکانی : شوش 14
4-2-6ظروف مخروطی 15
4-3-6ظروف بیضوی 16
4-4-6ظروف استوانه ای 17
4-7ظروف ترکیبی 17
4-8 برش تشکیل دهنده فرمهای ساده و فرم های ترکیبی 18
4-8-1برش فرم های دایره ای 18
4-2-8برش فرم های مخروطی 19
-8-3برش فرم های بیضوی 20
4-8-4برش فرم های استوانه ا 21
منابع 35
 
 
 
 
 

دانلود ارزیابی فرم سفالهای شوش

دریافت و دانلود فایل”ارزیابی فرم سفالهای شوش”

هنر و گرافیک

دانلود پروپوزال ارزیابی ارزشهای اسلامی در ساختار طراحی لباس زنان و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان

پروپوزال آماده طراحی لباس
تأثیر مد بر سلامت جسم و روان
راهکارهای پیشنهادی مقابله با مد
طراحی لباس بانوان با ارزشهای اسلامی
رفتارشناسی انسان در زمینه پوشاک و مد
نقش پوشش اسلامی در سلامت جسم و روان
طراحی لباس در چارچوبهای ارزشهای اسلای

نمونه چکیده پروژه طراحی لباس

پروپوزال آماده طراحی لباس با موضوع تحلیل و بررسی ارزشهای اسلامی در چارچوب طراحی لباس بانوان و نقش آن در سلامت جسم و روان می باشد.با توجه به پوشاک ایرانی – اسلامی می توان طرح هایی را ارائه داد که در شأن فرد مسلمان باشد و این طرح ها بگونه ای باشد که حتی کشورهای غربی خواهان این نوع طرح ها باشند و ما می توانیم مد جهانی را در دست بگیریم و آن ها را پیرو خود نماییم. و با این کار می توانیم در مسیر ترویج دین اسلام قدم برداریم و تفکر غلطی که غربیان از ما دارند را تصحیح کنیم. یکی از عواملی که می تواند ما را در این امر مهم یاری کند، اجرای طرح هایی است که در آن تنوع رنگی و تنوع مدل (با حفظ شئون اسلامی) استفاده شود و اکثر سلایق را به خود جذب نماید و طرح در کشور خودمان مورد استقبال قرار بگیرد که این عامل مهمی در کوتاه کردن دست بیگانگان بر تحت سلطه قرار دادن و مصرفی بار آوردن کشورهای جهان سوم است. امید است این پژوهش مقدمه ای بر اجرای کارهای بزرگ در این زمینه باشد.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده    6
مقدمه    8
فصل اول: کلیات    10
جامعیت و جاودانگی اسلام    11
1-نظریه ی حداقلی    12
2- نظریه ی حداکثری    13
ارزش زن در اسلام    14
پوشش در اسلام    17
طراحی لباس در اسلام    21
پوشش پوشاک    21
شکل پوشاک    22
جنس پوشاک    23
رنگ پوشاک    24

تاریخچه فرهنگ پوشش در ایران    25

تهاجم فکری    27

ارزش های اسلام در زمینه پوشاک    28

سلامت روان    30

منابع و مآخذ    
کتب و مقالات و نشریات:    
سایت ها:    


 

دانلود پروپوزال ارزیابی ارزشهای اسلامی در ساختار طراحی لباس زنان و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان

دریافت و دانلود فایل”پروپوزال ارزیابی ارزشهای اسلامی در ساختار طراحی لباس زنان و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان”

هنر و گرافیک

دانلود انیمیشن ، عروسكهای تك فریم و متریال ساخت آنها

دانلود پروژه پایانی كارشناسی تئاتر عروسكی
انیمیشن و عروسكهای تك فریم
انیمیشن ، عروسكهای تك فریم و متریال ساخت آنها
دانلود پروژه انیمیشن و عروسكهای تك فریم
دانلود پروژه كارشناسی تئاتر عروسكی
دانلود پروژه تئاتر عروسكی
دانلود پروژه تئاتر عروسكی

دانلود پروژه پایانی كارشناسی تئاترگرایش تئاتر عروسكی

انیمیشن ، عروسكهای تك فریم و متریال ساخت آنها

موضوع بخش نظری پژوهشی :عروسكهای تك فریم
موضوع بخش عملی: ارائه فیلم عروسكی (انیمیشن)
 
 
مقدمه
آنچه محققان كنونی برآنند كه برای شناخت دقیق هنرها و هر پدیده كهنسال و ریشه‌دار دیگری باید دربارة منشاء پیدایش آن سیر و سفر كرد و سپس به تجزیه و تحلیل آنها پرداخت و از پس این تجزیه و تحلیل به اجزاء و عناصر و تعاریف مربوط به آنها دست پیدا كرد از آنجا كه تمامی هنرها در آغاز حدوث ، بخش جدایی ناپذیر از زندگی انسانی بوده‌اند. هیچ گاه نمی‌توان جریان ابتدایی آن را مستقل از شئون مختلف زندگی وی بررسی كرد. براساس اكتشافات علوم اجتماعی می‌توان گفت كه شعر، نقاشی، موسیقی، رقص، پیكرنگاری و پیكرتراشی و دیگر فعالیت‌هایی كه امروزه مدلولِ لفظ هنر هستند، از نخستین جلوه‌های حیات انسانی به شمار می‌روند. «فیلسوفان و هنر شناسان از دیدگاههای گوناگون در این خصوص اظهار نظر كرده‌اند و براساس استنتاج و رای و باور شخصی خود آراء گوناگونی صادر نموده‌اند. 
 
اما عمدتاً در این باورند كه هنر از «فطرت بشر» تراوش یافته است و مانند خوراك و تولید مثل، ضرورت طبیعی زندگی انسان به حساب می‌آیند.بررسی انواع شیوه‌های ساخت عروسكهای تك فریم و قابلیتهای هركدام از آنها و همچنین ماتریال ساخت اسكلتها و اعضای بدن و روكش آنها در دستور كار بخش نظری قرار دارد. از آنجائیكه اینجانب به طور عملی در امور تولید فیلمهای انیمیشن (اعم از سنتی، طلقی و تك فریم فعالیت دارم لذا این موضوع را برای بخش نظری پایان‌نامه‌ام انتخاب كرده‌ام. 
 
 
کلمات کلیدی:

تئاتر

انیمیشن

فیلم عروسكی

تئاتر عروسكی

عروسكهای تك فریم

 
 
 
فهرست
پیشگفتار 
مقدمه 
 
فصل 1

بخش 1: عروسك و تاریخچة آن 

بخش 2: ویژگیهای عروسكهای نمایشی 

بخش 3: ویژگیهای عروسكهای سینمایی و تصویری

بخش 4: ویژگیهای عروسكهای تك‌فریم 

 
فصل 2

بخش 1: روشهای متحركسازی سوژه‌های مختلف 

بخش 2: جان بخشی اشیا و اجسام دوبعدی

بخش 3: جان بخشی اشیا و اجسام سه بعدی 

بخش 4: تلفیق فیلمهای تك فریم و زنده 

 
فصل 3: 

بخش 1: جذب لیزو

بخش 2: نیروی انسانی و تقسیم كار 

ماخره 
 
ضمیمه 
فهرست عكس
فهرست منابع
گزارش كار عملی
 

دانلود انیمیشن ، عروسكهای تك فریم و متریال ساخت آنها

دریافت و دانلود فایل”انیمیشن ، عروسكهای تك فریم و متریال ساخت آنها”

هنر و گرافیک

دانلود بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی

دانلود پروژه دیوید هاکنی
دانلود پروژه تحلیل آثار دیوید هاکنی
ویژگیهای آثار دیوید هاکنی
تحلیل آثار دیوید هاکنی
بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی
دانلود پروژه هنر
دانلود پروژه رشته هنر

دانلود پروژه رشته هنر

بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در  آثار دیوید هاکنی

 
چکیده:
دیوید هاکنی ( David Hockney) (زاده ۹ ژوئیه ۱۹۳۷) نقاش، طراح، چاپگر، عکاس انگلیسی و یکی از مهم‌ترین پیشگامان جنبش پاپ آرت دهه ۱۹۶۰ است.هاکنی به سبب نوجویی پیگیر، تنوع و تناقض آثارش یکی از هنرمندان نامدار و اثرگذار دهه‌های اخیر به شمار می‌آید. او همچنین یک محقق در زمینه هنر می‌باشد.دیوید هاکنی از جمله نقاشانی است که طبیعت را خیلی خوب می‌شناسد و در مسیر کارش گزینش‌‌های هنرمندانه‌ای از آن بروز می‌دهد.ترکیب‌بندی‌های موجز و خوش‌فرم و در عین حال ساده نشانگر این می‌باشد. 
این پروژه مشخصه ها و تحلیل آثار دیوید هاکنی با تاکید بر وفاداری به طبیعت و درگیر شدن با آن را مورد بررسی قرار می دهد.
 
 
کلمات کلیدی:

دیوید هاکنی

تحلیل آثار دیوید هاکنی

ویژگیهای آثار دیوید هاکنی

 
 
 
مقدمه:
در فصل اول قبل از هر چیز به شرایط دنیای نو در عصر حاضر اشاره شده است و چون دیوید هاکنی در دورانی زندگی کرده که مدرنیسم و پست‌مدرنیسم حاکم بوده، به تعاریفی از این دو واژه پرداخته شده.درک نوین هاکنی از هنر نقاشی نشان از این دارد که وی مدرنیسم و در واقع شرایط دنیای نو را در زمان و مکان خود یافته است. با اینکه آن بنیان حسی و زیبایی شناسانه‌ای که پایه و اساس مدرنیسم است در کار وی وجود دارد اما از طرفی آن جنبه عصیان و تقابل که مدرنیسم با سنت دارد و هر نوع گرایش به سنت را رد می‌کند، هاکنی در آثارش راه می‌دهد البته این کنش از سوی وی آگاهانه است.
 
در واقع همانطور که نقاشان پست‌مدرن سنت را از جهان هنری خود حذف نمی‌کنند و برگشتی متناسب با زمان و مکان و عمدتاً فنی و متریالی با سنت دارند (نه ساختاری)، از این زاویه دیوید هاکنی هم مستثنا نیست ـ مشعوف بودن هاکنی به جنبه‌های جالب جهان محسوس و بویژه تکنیک‌های این هنرمند از جمله شباهت‌های اجرایی وی از این نظر همچون نقاشان رنسانس پیشین که با تکنیک «تمپرا» کار می‌کردند مانند «پیرو دلا فرانچسکا» برخورد خلاقانه هاکنی را با مقوله پست‌مدرن در زمان خود نشان می‌دهد.
 
در فصل دوم به این نکته اشاره شده که در میان طراحان معاصر کمتر طراحی است که در زمینه طراحی و حتی تصویرسازی به اندازه دیوید هاکنی کار کرده باشد. همچنین به توضیح در مورد خاصیت‌های عناصر بصری از جمله خط ـ سطح و بافت و ریتم و … پرداخته شده که به طرز فوق‌العاده‌ای در کارهای هاکنی می‌بینیم. همچنین گزینش‌هایی که خاص نگاه هاکنی است.شاید در نگاه اولیه و ظاهر بعضی از طراحی‌ها و نقاشی‌های هاکنی طبیعت‌گرایانه و یا رئالیستی (به عنوان یک سبک نه یک روش عام هنری) به نظر بیاید اما با کمی تعمق متوجه ساماندهی دقیق و چند بعدی در آن، در یک وحدت کلی می‌شویم.
 
در فصل سوم به این مهم دست می‌یابیم که هاکنی در ارتباط با طراحی صحنه و نقاشی چقدر نوآوری کرده مثلاً یک صحنه از واقعیت را که همه به راحتی از کنارش می‌گذرند او با طرز فوق‌العاده و زیبایی در آن دخل و تصرف می‌کند و آن را به تصویر می‌کشد. به بیان دیگر با چیدمان جدیدی از فیگور و اشیاء در ترکیب‌بندی تفسیر جدیدی را از انسان‌ها و محیط پیرامونشان می‌کند.
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه

فصل اول:دیوید هاکنی و ویژگی‌های کلی دوران وی 3

مدرنیسم و مسائل تازه 3
پست‌مدرنیسم 18

فصل دوم:واقعیت و تأثیر آن بر آثار دیوید هاکنی 25

عملکرد خط در طراحی 35
کشیدن یک خط، دیدن یک خط 35
حرکت بصری 36
ارزیابی حرکت 39
خطوط محیطی و حرکت 44

فصل سوم:هاکنی و کاوش در بیان هنری 50

نقاشی و عکاسی از زبان هاکنی 59
هاکنی و ابداع و نوآوری 62
هاکنی و طراحی صحنه 71
فلوت سحر‌آمیز از زبان دیوید ها‌کنی: 75
نتیجه‌گیری: 87
فهرست منابع و مآخذ: 89
 

دانلود بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در  آثار دیوید هاکنی

دریافت و دانلود فایل”بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی”