هنر و گرافیک

دانلود بررسی تطبیقی زیبایی از منظر آراء فیلسوفان

نگرش فرانمایی
رابطه هنر و زیبایی
زیبایی از منظر فیلسوفان
دانلود مقالات رشته هنر
بررسی تطبیقی زیبایی از منظر آراء فیلسوفان
خرید تحقیق رشته هنر
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
فروشگاه فایل

دانلود مقاله رشته هنر

بررسی تطبیقی زیبایی از منظر آراء فیلسوفان

 
 
خلاصه
این مقاله به بررسی آراء فیلسوفان در باره هنر و زیبایی می پردازد. از جمله این تعاریف، نظریه باز نمایی یا نظریه تقلید representation است، معتقدین به این نظریه می گویند، هنر تقلید و محاکات عالم خارج است و می کوشند تا همه رسانه ها و آثار هنری را به گونه أی با این نظریه تفسیر کنند. نظریه دیگر، نگرش فرانمایی یا Experssionism است. این نظریه آثار هنری را برآمده از عواطف و احساسات هنرمند و بازتاب روحیه او تلقی می کند.
 
نگرش سوم نظریه شکل گرایی یا فرمالیسم (Formalism) است و معتقد است که هنر مبتنی بر چارچوبه ها، قالبها و ویژگی های ساختاری است که در هر یک از رسانه ها و آثار هنری وجود دارد. نظریه چهارم تلفیقی از نظریه اول و دوم می باشد و می کوشد تا همه انواع هنر را به میزانی برخوردار از هر دو نظریه باز نمایی و فرانمایی تفسیر کند و نظریه پنجم نظریه چند ساحتی از هنر است که با الهام از نظریه ی شباهت خانوادگی ویتگنشتاین و جایگزینی معنا ( Meaing) به جای تعریف (Difinition) به جایگزینی و رجحان این نظریه بر دیگر نظریه ها تاکید می ورزد.
 
 
کلمات کلیدی:

زیباشناسی

رابطه هنر و زیبایی

زیبایی از منظر فیلسوفان

 
 
 
مقدمه
یکی از دشوار ترین امور در علوم، تعریف مفاهیم است . تعریف مفاهیم یا اصطلاح شناسی هر چند از مبادی تصوری تمامی علوم تلقی می گردد و ورود در مسائل هر علم اقتضاء می کند تا به اصطلاح شناسی ( ترمینولوژی/Terminology) و ریشه شناسی (اتیمولوژی/ (Etymology بپردازیم ، لکن دشواری کار تا حدی موجب شده است تا اندیشمندان کمتر به این مقوله بپردازند. اما با این وجود چون امتناع از این کار موجب می گردد تا رهپویان مسائل علم ، در فهم زبان علم دچار مشکل گردند، از اینرو اندیشمندان کوشیده اند تا حد مقدور به تعریف مفاهیم کلید ی و اصلی بپردازند.
 
درتاریخ اندیشه، ابن‌سینا از جمله‌ی نخستین کسانی است که به تعریف مفاهیم و اصطلاحات پرداخت و در کتاب «حدود» درخواست شاگردش جوزجانی را اجابت نمود و در این کتاب و علاوه بر آن در دانش نامه علائی به تعریف اصطلاحات منطقی و فلسفی پرداخت . ابن سینا آنچنان که ازکتاب «حدود » پیدا است، کاملاً به مشکل بودن تعریف، محدودیت‌ها و اقتضائات بحث واقف بود و در آنجا می‌گوید، من تنها می‌توانم به شرح اسم و توضیحات اجمالی پیرامون اصطلاحات بپردازم و کاری بیش از این از دست من بر نمی آید [1].با وجود آنکه ارائه تعریف از مفاهیم علوم، کاری بس توان فرسا است، اما این امر در حوزه تعریف هنر و زیبایی شناسی به مراتب دشوارتر و دیر یاب تر است، زیرا هنر در قلمرو علومی است که اقسام فراوانی دارد و علاوه بر عناصر عینی، عناصر ذهنی و درونی نیز در آن به شدت اثرگذار است. ما در این مقاله کوشش می کنیم تا با یک ارزیابی تطبیقی به تعریفی از هنر دست یابیم که همه اقسام هنر و همه رسانه های هنری را شامل شود.
 
 
فهرست مطالب
بررسی تطبیقی زیبایی از منظر آراء فیلسوفان 1
خلاصه 1
مقدمه 2

رابطه هنر با صناعت 2

رابطه هنر و زیبایی 3
تقسیم بندی مفاهیم 6

1- نظریه باز نمایی 6

2-نظریه فرانمایی 10

3- نظریه شکل گرایی یا فرمالیسم 12

4- تعریف هنر به فرانمایی و بازنمایی 13

5- تعریف چند ساحتی برای هنر 14

منابع 16
 
 

دانلود بررسی تطبیقی زیبایی از منظر آراء فیلسوفان

دریافت و دانلود فایل”بررسی تطبیقی زیبایی از منظر آراء فیلسوفان”

هنر و گرافیک

دانلود هنر گرافیک وگرافیـک متحـرک

هنر گرافیک وگرافیـک متحـرک
مقاله هنر گرافیک وگرافیـک متحـرک
تحقیق هنر گرافیک وگرافیـک متحـرک
پروژه هنر گرافیک وگرافیـک متحـرک
پژوهش هنر گرافیک وگرافیـک متحـرک

طراحی گرافیک چیست؟

طراحى گرافیک در واقع اصطلاحى است عام براى حرفه‌اى متشکل از طراحى حروف، تصویرسازی، عکاسى و چاپ به‌منظور ارائه اطلاعات یا آموزش.این اصطلاح را اولین بار ویلیام ادیسون دیگینز در سال ۱۹۲۲ بکار برد.با این همه فقط پس از جنگ جهانى دوم بود که کاربرد آن رایج شد.

ارتباط بصرى در مفهوم وسیع آن تاریخ طولانى مدتى دارد.زمانى که انسان اولیه براى یافتن غذا به شکار مى‌رفت و جاى پاى حیوانى را بر روى گِل مى‌دید، در واقع نوعى نشانهٔ بصرى را مشاهده مى‌کرد.اثر گرافیکى مى‌تواند نشانه باشد، مانند حروف الفبا؛ یا یک نظام نشانه‌اى دیگر را شکل دهد؛ مانند علائم جاده‌ای.علائم گرافیکى در کنار هم تشکیل تصویر مى‌دهد.طراحى گرافیک در یک معنا حرفهٔ انتخاب یا ساخت علائم و آرایش آنها بر یک سطح براى انتقال یک ایده است.گرافیک هنرى است که ترسیم کردن و نگاشتن عناصر اصلى آن‌را تشکیل مى‌دهند.

منابع:

1- حسین گوران سوادکوهی ، گرافیک، شوریده – 1382

2- پدیدآورنده: سیمور چاوست، استیون هلر، لیلا کسائی (مترجم)، مهگان فرهنگ (مترجم)، سبکهای گرافیک، مارلیک – 15 اسفند، 1385

3- محمدرضا حیدری نژاد، گرافیک کامپیوتری، اتحاد – 06 شهریور، 1386

4- مهگان فرهنگ پور، جرزی کارو، طراحی گرافیک، عفاف – 1383

5- نازمریم شیخها (مترجم)، اسکات ویتهام (گردآورنده)، ریتا استریت (گردآورنده)، گرافیک حسی، لوح نگار – 23 اسفند، 1385

6- سیدرضا حسینی، شناخت هنر گرافیک، مارلیک – 20 بهمن، 1386

 

دانلود هنر گرافیک وگرافیـک متحـرک

دریافت و دانلود فایل”هنر گرافیک وگرافیـک متحـرک”

هنر و گرافیک

دانلود بررسی دوره های هنر و پیشینه هنر ایران

هنر ایران
دانلود پروژه تاریخ هنر ایران
دانلود پروژه دوره های هنر ایران
تمدن و هنر ایران باستان
دانلود پروژه رشته هنر
بررسی دوره های هنر و پیشینه هنر ایران

دانلود پروژه رشته هنر

بررسی دوره های هنر و پیشینه هنر ایران

 
 
چکیده:
شاید بتوان گفت ایران یا سرزمین پارس، تنها سرزمین متنوع و فوق العاده ای از نظر جغرافیایی، سیاسی، قومیت ها و نژادشناسی در سطح جهان باشد. این سرزمین را بخش های متفاوتی ازجمله ناحیه مرکزی فلات دربرگرفته که در میان دریای خزر در شمال وخلیج فارس و دریای آزاد در جنوب است. همچنین بخش های مرکزی و شرقی فلات را نمک زار بزرگی فرا گرفته است که شامل دشت لوت و دشت کویر می شود. این ناحیه در گذشته دریاچهٔ بزرگی بوده که امروزه خشک شده است. ناحیه غربی فلات ایران را مناطق کوهستانی،دشت های جلگه ای و رودخانه ای تشکیل می دهد که از رشته کوه زاگرس سرچشمه گرفته است. در شمال، سلسله جبال البرز با قله رفیع دماوند از دیگر بخش ها جداشده است. در شمال شرقی رشته کوه های خراسان در امتداد سلسله جبال البرز وجود دارد و مانعی طبیعی را میان فلات ایران و آسیای مرکزی ایجاد کرده است. در فلات ایران گونه های طبیعی بسیاری با تغییرات آب و هوایی و اقلیمی وجود دارد.
 
هنر ایران به دوره ای مربوط می شود که پیش از تاریخ آغاز شده و تا قرن هفتم میلادی ادامه می یابد.در بررسی هنر ایران باستان با مشکلات مختلفی از قبیل کمبود اسناد، در دسترس نبودن آثار بدست آمده و عدم توجه به کاوش و تحقیق که از گذشته به ما رسیده روبرو هستیم.هنر ایران باستان به دلایل مختلف مورد توجه بسیاری از محققین جهان بوده و هست. از دلایل بارز این توجه، پیدایش یکی از تمدنهای کهن جهان در این منطقه بوده است. در حدود پنج هزار سال قبل در جوار فلات ایران، دولتهای سومر آکو بابل و آشور در بین النهرین (بین دو رود دجله و فرات) بوجود آورند و سپس حدود سه هزار سال پیش در فلات ایران دولت عیدمیان ایجاد شد.
 
پس از آن مهاجران آریایی با ایجاد دولت ماد و سپس هخامنشی ، حکومتهای عیلام و بین النهرین را از بین بردند. دولت هخامنشی نیز با حمله یونانیان به سرداری اسکندر از بین رفت و آنگاه دولت سلوکی و اشکانی به دنبال هم بوجود آمدند. پس از اشکانیان دولت ساسانی روی کار آمد که با فتح ایران بوسیله اعراب مسلمان از بین رفت.از دلایل دیگر توجه محققین به هنر ایران باستان این است که دولتهای قدرتمند ایرانی در عهد باستان با استفاده از قدرت خود هنرمندان کشورهای مختلف را به خدمت گرفته و با در اختیار گذاشتن امکانات بیشتر ، رشته های مختلف هنری را از رشد قابل توجهی می ساختند.
 
و این مسئله هنر و تمدن دولتهای دیگر را تحت تأثیر قرار می داد. به طوری که به عنوان یک مکتب هنری از آن تقلید می نمودند.در قلمرو کهن ترین دولتهای جهان (سومر، آکو، بابل، آشور و ….) که در بین النهرین ایجاد شده بودند.تمدن به معنی : شهرنشینی و همکاری افراد جامعه در امور اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی و غیره به رشد قابل توجهی رسید. با پیدایش شهرها و تشکیل دولتها و رشد فرهنگ ، قوانین اجتماعی نیز ایجاد شد. در سنگ نوشته حمورابی یا قانون نامه حمورایی مجموعه ای از قوانین اجتماعی است که در زمان حمورابی ( از پادشاهان بابل) وضع شده است. در یک طرف این ستون سنگی مجموعه قوانین و در طرف دیگر تصویر شاه حک شده است.این تغییر و تحول و رشد فرهنگ شهرنشینی از طرفی باعث بوجود آمدن آثار هنری برتر شده و عناصر پیش برنده فرهنگی مثل خط و غیره نیز بوجود آورده است. فرهنگ ساکنان اولیه فلات ایران یعنی مردمی که در سیلک (تصویر زیر) (تپه ای نزدیک شهر کاشان) شوش و دیگر نوای ایران زندگی می کردند و نیز از رشد و پیشرفت تمدن بین النهرین تأثیر گرفته و بهره زیادی برده است
 
 
 
کلمات کلیدی:

هنر ایران

تاریخ هنر ایران

دوره های هنر ایران

تمدن و هنر ایران باستان

 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه
 

فصل اول: دوره پیش تاریخی 1

 اول: سپیده دم هنر و تمدن فلات ایران 2
 دوم: هنر و تمدن ایلام 9
 سوم: دوره کوچ 17
 

فصل دوم: دوره تاریخی 26

 چهارم: هنر و تمدن ماد 27
 پنجم: هنر و تمدن هخامنشی 35
 ششم: هنر و تمدن اشکانی 49
 هفتم: هنر و تمدن ساسانی 57
 

فصل سوم: دوره میانه 69

 هشتم: هنر و تمدن ایران در سده های اول تا سوم هجری 70
 نهم: هنر و تمدن ایران در سده های چهارم تا ششم هجری 78
 دهم: هنر و تمدن ایران در سده هفتم و هشتم هجری 86
 یازدهم: هنر و تمدن ایران در اواخر سده هشتم و نهم هجری 96
 دوازدهم: هنر و تمدن ایران در سده دهم و یازدهم هجری 102
 

فصل چهارم: دوران جدید 112

 سیزدهم: هنر و تمدن ایران در سده دوازدهم و سیزدهم هجری 113
 چهاردهم: هنر دوره معاصر ایران 122
      دوره ها و سلسله ها 134
فهرست منابع و مآخذ 136

دانلود بررسی دوره های هنر و پیشینه هنر ایران

دریافت و دانلود فایل”بررسی دوره های هنر و پیشینه هنر ایران”

هنر و گرافیک

دانلود پاورپوینت گرافيك كامپیوتر

دانلود پاورپوینت گرافيك كامپیوتر
پاورپوینت گرافيك كامپیوتر
پاورپوینت گرافيك

دانلود پاورپوینت گرافيك كامپیوتر در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

 

  . فایل گرافیکی ساختاری است که داده های گرافیکی در انواع مختلف درآن گرد
آوری می شوند. 

 . معمولا برنامه گرافیکی مهم قادر به تولید و ذخیره سازی تعدادی از فایل های
گرافیکی می باشند حتی ساده ترین محیط های ویزایش متنی نیز با استفاده از
کاراکترهای اسکی قادر به تولید فایل های با رنگها و طرح های ساده هستند.

 . فایل های گرافیکی یکی از مهمترین مکانیزم های ارتباطی برای مبادله داده های تصویری میان نرم افزار و سخت افزار می باشند .

 .  به نمایش تصویری یک شئ خیالی یا حقیقی که برای نمایش چاپگر،رسام ،فیلم یا نوار ویدیوئی … ارائه می شود گرافیک کامپیوتری گویند.
 
. داده های گرافیکی در واقع خروجی مجازی یک برنامه هستند که به واسطه آنها میتوان حالت نمایشی یک کار هنری را ایجاد کرد.

 

 

 

فهرست مطالب:
مقدمه
انواع گرافیک
فایل های نقش بیتی
فایل های برداری
فایل های صحنه
فایل های چند رسانه ای

 

دانلود پاورپوینت گرافيك كامپیوتر

دریافت و دانلود فایل”دانلود پاورپوینت گرافيك كامپیوتر”

هنر و گرافیک

دانلود تحلیل نقاشی های کودکان کار

تحلیل نقاشی های کودکان کار
کودکان کار
تصویرسازی کودکان کار
بداهه سازی کودکان کار
ناهنجاری و اختلالات روحی و روانی کودکان کار
نقاشی های کودکان کار
تصویرسازی کودکان کار
تحلیل تصویرسازی های کودکان کار
تصویرسازی شعر کودک به روش بداهه سازی

دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته هنر – تصویر سازی

تحلیل نقاشی های کودکان کار

 
 
چکیده: 
پژوهش پیش رو به منظور بررسی نقاشی های کودکان ریزنقشی انجام شده که دستان کوچکشان طعم سختی کار را چشیده، کودکانی که در کنار ما، با ما و در عین حال جدا از ما زندگی می کنند. نقاشی های آن ها می تواند نمایان گر دنیای آنان باشد. به این منظور از روش بداهه سازی استفاده شد تا کودکان بتوانند با تخلیه روانی، احساسات درونی خود را کاملا آزاد و به دور از قید و بندها بیان کنند. بنابراین ضروری بود تا قبل از هر چیز مطالعاتی در مورد تعریف بداهه سازی انجام پذیرد.
 
مهم ترین نتیجه حاصله این است که، کودکان پیام خود را از رخدادهای ناپسند و خشن محیط کار، با رنگ ها و تصاویر ناخودآگاه و به ظاهر اتفاقی نقش می کنند و انزجار و خشم خویش را عیان می سازند. همچنین روش مورد اشاره به نسبت شیوه های گذشته در روانکاوی ناخودآگاه افراد، می تواند موفق تر عمل کند. روش تحقیق، تحلیلی و روش گرد آوری اطلاعات، به صورت ترکیبی بوده؛ به این معنی که از روش کتابخانه ای و میدانی (از طریق مصاحبه و آزمون) استفاده شده است.جامعه آماری در این پژوهش، 30 نفر از کودکان کار بین 7 تا  10سال بوده که به صورت اتفاقی انتخاب و برای اثبات دقیق تر فرضیه های این پژوهش، این تعداد با 15 کودک معمولی 7 تا 10 سال مقایسه شده اند.
 
 
 
واژگان کلیدی:

روانکاوی

خلاقیت

کودکان کار

تصویرسازی

بداهه سازی

ضمیر ناخودآگاه

ناهنجاری و اختلالات روحی و روانی 

 
 
مقدمه:
   بر اساس عنوان ، پروژه حاضر به منظور تصویرسازی کتابهای شعر کودکان انجام پذیرفت.تصویرسازی اشعار به روش بداهه سازی، و به شیوه ی آزمون مطرح شده در رساله حاضر اجرا شد. این روش تاکنون در تصویرسازی کتاب کودک انجام نشده است. در این شیوه، ارتباط تصویر خودانگیخته و اتفاقی با موضوع از پیش تعیین شده، و اجرای تصاویر مرتبط و هماهنگ در یک کتاب، با در نظر گرفتن گروه سنی و روش اجرا، به نسبت شیوه های دیگر، دشوارتر به نظر می رسد و به همین دلیل بداهه سازی می تواند برای داستان های تک تصویر مناسب تر باشد.
به دلایل مذکور و به دلیل خصوصیات بداهه شعر، اشعار کودک برای این پروژه انتخاب شدنده اند. در این پروژه، کتاب های «کلاغه کجاست» و «بچه های جینگیلی» که معرفی حیوانات مختلف هستند (گروه سنی الف و ب) و چند شعر به صورت پراکنده از مجموعه اشعار«ترانه های خانه»(گروه سنی الف و ب) و «شعر سبزه ها» (گروه سنی ب و ج)تصویرسازی شده اند. تعداد این آثار در ابتدا 15 اثر بود که در ادامه به 30 اثر رسید. تمامی آثار با جوهر رنگی و آبرنگ اجرا شده اند و اجرای دستی هستند. (به غیر از دو مورد که از فتوشاپ به منظور تکمیل استفاده شده است).
 
اجرای آثار غالبأ در مرحله رنگ گذاری و ایجاد تصاویر، بدون تعقل و بداهه بوده است، به غیراز چند مورد(در مجموعه اشعار مرتبط) که برای ارتباط بیشتر با موضوع، رنگها آگاهانه تر استفاده شده اند. در این شیوه می توان رویدادهای همزمانی یونگ را تجربه کرد و به خاصیت هولوگرافیک جهان پی برد. ایمان به این جریان ها این رویدادها را قوی تر می کند.با شروع کار و طی انجام پروژه، تردیدها و نگرانی هایی که (با وجود ایمان به این راه) در ابتدا به نظر می رسید، از میان می رفت و تصاویر به صورت معجزه آسا، بدون تعقل، کنترل و مهار و مرتبط با موضوعات ظاهر می شدند، و تنها با کمی دخل و تصرف، وضوح می یافتند. هر جا انتخابی بود، باعث خرابی کار می شد. به همین دلیل هر جا قوتی مشاهده می شود، از چشمه ای دیگر است ،و هر جا ضعفی است به دلیل دخالت بی مورد.   
 
 
 
 
فهرست مطالب 
 
پیشگفتار 
مقدمه

 

     فصل اول : درآمدی بر بداهه سازی

1-1- هنر چیست؟ 1
          1-1-1- هنر در تفکر دینی و عرفانی 3
         1-1-2- هنر از منظر فلاسفه و متفکرین  9
      1-2- هنر مند کیست؟  11
      1-3- دنیای جدید  14
      1-4- خلاقیت  17
              1-4-1- نظریه های مختلف آفرینشگری  19
              1-4-2- شرایط آفرینشگری 24
              1-4-3- آفرینشگر  26
      1-5- خیال  27
      1-6- الهام  36
              1-6-1- الهام ماده خام آفرینشگری  41
      1-7- ناخودآگاه  45
              1-7-1- رویا  55
              1-7-2- نماد  59
              1-7-3- سمبولیسم 65
              1-7-4- ذن  69
 

     فصل دوم : بداهه سازی

2-1- بداهه سازی چیست؟ 
2-2- بداهه سازی در هنر  82
       2-2-1- سوابق تاریخی بداهه سازی  87
 

     فصل سوم : نقاشی کودک

3-1- فرآیند نقاشی کودک  120
       3-1-1- مراحل تکاملی نقاشی کودک 125
3-2- مراحل رشد ذهنی کودک  127
3-3- نقاشی کودک از نظر روانشناختی 130

 

     فصل چهارم : تصویرسازی کودکان کار

4-1- کودکان کار  ‌140
4-2- مراحل تصویرسازی کودکان کار 150
4-2-1- انتخاب رنگ  161
4-2-2- تصویرسازی  169
4-3- تصویرسازی کودکان معمولی  175
4-4- تطبیق آثار کودکان کار و کودکان معمولی 185
نتیجه گیری  190
 
منابع
 

دانلود تحلیل نقاشی های کودکان کار

دریافت و دانلود فایل”تحلیل نقاشی های کودکان کار”

هنر و گرافیک

دانلود پاورپوينت آبنما و طراحی آب در سبک های مختلف

پاورپوينت آبنما و طراحی آب در سبک های مختلف
پاورپوینت طراحی آب
پاورپوینت طراحی آب در سبک های مختلف
دانلود پاورپوینت آبنما و طراحی آب
پاورپوینت در مورد آبنما و طراحی آب در سبک های مختلف

دانلود پاورپوينت آبنما و طراحی آب در سبک های مختلف جهت رشته هنر و گرافیک در قالب 20 اسلايد و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش

 

 

جذابيت آب از ديگر عناصر موجود در پارك بيشتر است. آب‌نما عنصري است كه اگر در پارك‌ها خوب و كامل طراحي شود. تركيب مناسبي ايجاد مي‌نمايد و اگر به طور صحيح مورد استفاده قرار نگيرد. باعث ضايع شدن شيوه طراحي خواهد شد. براي احتراز از بروز چنين مشكلاتي بايد با احتياط عمل كرد.

 

 

منظم (Formal) _ منظور از طراحي منظم، دادن شكل كاملا هندسي به آب‌نماها و آبراهه‌هاست. اين نوع آب‌نماها وقتي در يك چشم‌انداز كه به شيوه منظم طراحي شده است، قرار گيرند، بهترين نماي خود را نشان مي‌دهند. اشكال به حالت قرينه و كلاسيك به كار مي‌روند. چشمه‌ها و مجسمه‌ها شكل مشخصي دارند و مواد به كار رفته، سنگ و بتن‌هاي صاف و منظم است.

 

 

البته از فايبرگلاس هم در اندازه‌هاي دلخواه و به فرم منظم مي‌توان استفاده كرد. آب‌نماهاي منظم وقتي كه داراي لبه برجسته باشند، جذابيت بيشتري دارند. چرا كه نشستن روي لبه برجسته استخر جالب است و از طرفي براي كودكان امنيت دارد. در باغ‌ها و پارك‌هاي كوچك شهري، بهتر است كه آب‌نما به شيوه منظم طراحي شود.

 

 

فهرست مطالب
طراحي آب در سبك‌هاي مختلف
آب‌نماها را مي‌توان به دو صورت منظم يا غيرمنظم طراحي كرد
استخر
آب‌نما
چشمه
بركه‌ها يا باغچه‌هاي آبي
آبشار و جويبار
فواره‌ها

دانلود پاورپوينت آبنما و طراحی آب در سبک های مختلف

دریافت و دانلود فایل”پاورپوينت آبنما و طراحی آب در سبک های مختلف”

هنر و گرافیک

دانلود پروژه کارشناسی رشته هنر و گرافیک با عنوان طراحی

هنر
طراحی
پیکتوگرام
سمبول و نماد
طراحی گرافیک
دانلود پروژه کارشناسی رشته هنر و گرافیک با عنوان طراحی
خرید پروژه کارشناسی رشته هنر و گرافیک با عنوان طراحی
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پروژه پروژه کارشناسی رشته هنر و گرافیک
fileina
فروشگاه ساز فایلینا
فروشگاه فایل

پروژه کارشناسی رشته هنر و گرافیک با عنوان طراحی

 
مقدمه 
امروزه طراحی نشانه از جمله وظایف هنرمند و طراح گرافیک است. هر سازمان یا موسسه ای به هنگام شکل گیری در صدد طراحی یک نشانه برای خود می باشد. تا بدینوسیله بتواند هویت و شخصیت اجتماعی خود را به دیگران معرفی نماید. در واقع نشانه یکی از اصلی ترین مباحث هنر گرافیک است که در زمینه های دیگر ارتباط تصویری نیز کارایی دارد. این اهمیت از آن جا ناشی می شود که در بین محصولات بی شمار گرافیکی تنها نشانه ها هستند که به مدتی بسیار طوانی و به اشکال و ابعاد گوناگون و گاه متفاوت در نمایش شاخه های مختلف آن ( بسته بندی، پوستر، کاتالوگ، جراید و …) مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین شناخت و آگاهی در این زمینه می تواند یکی از جلوه های هنر گرافیک را هرچه بهتر در جامعه مطرح سازد. این پیشرفت جز از طریق تجربه و تبحر و آگاهی طراحان حاصل نمی گردد.
 
 
کلمات کلیدی:

هنر

طراحی

پیکتوگرام

سمبول و نماد

طراحی گرافیک

 
 
 

تاریخچه علائم  تصویری

بشر نخستین برای ایجاد ارتباط با محیط اطراف و دیگر همنوعانش نیازمند وسیله ای بود، تا بتواند خشم، نفرت یا محبت، تعجب، ایجاد خطر و یا آرامش خود را بازگو کند، او نسبت به اشیاء اطرافش، حیوانات، رشد گیاهان زمین و از همه مهمتر آسمان که برای او رویایی دست نیافتنی می نمود کنجکاوی می کرد و این انسان متفکر نیازمند و تشنه تبادل نظر با دیگران بود. برا حل این ضرورت انسان اولیه کوشید به کمک اشارات و سپس به یاری صداها، مقصود خود را تفهیم نماید، اما بعد از مدتی متوجه شد که لازم است یکسری اشکال و حركات قراردادی را نیز به کار گیرد تا این تفهیم بهتر و جامع تر گردد. 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه 1
بخش اول
تاریخچه علائم  تصویری 1
کلیاتی پیرامون نشانه 3
ارتباط (آواها) 5

سمبول چیست؟ 7

نماد چیست؟ 8

تحول سمبول یا نماد 10
زبان سمبول نماد و نشانه 10

تفاوت بین سمبول و نماد یا نشانه 13

تقسیم بندی نشانه ها: 14
پیکتوگرام 17
پیکتوگرام و علائم راهنمایی 22
انواع علائم: 23
ویژگی پیامهای بصری و تفاوت آن با کلام 26

ویژگی طراحی پیکتوگرام برای مقالات 28

نکات مهم نشانه و پیکتوگرام 29
کاربردهای انسانی نمادها و پیکتوگرام در جامعه 32
تجزیه و خلاصه سازی 33
عناصر بصری و کاربرد آنها در پیکتوگرام 35
تلفیق عناصر 42
مثبت و منفی: 44
رنگ در پیکتوگرام 46

هماهنگی یک مجموعه پیکتوگرام 49

نتیجه گیری 50
بخش دوم
كار عملی
منابع
 

دانلود پروژه کارشناسی رشته هنر و گرافیک با عنوان طراحی

دریافت و دانلود فایل”پروژه کارشناسی رشته هنر و گرافیک با عنوان طراحی”

هنر و گرافیک

دانلود گذری بر فرهنگ هند و ارتباط آن با ایران

فرهنگ هند
زیباشناختی در هنر
جلوه هایی از هنر ایران در هند
گذری بر فرهنگ هند و ارتباط آن با ایران
دانلود مقالات هنر
دانلود مقالات رشته هنر

دانلود مقاله رشته هنر

گذری بر فرهنگ هند و ارتباط آن با ایران

 
مقدمه:
کشور هندوستان در جنوب آسیا واقع شده است که از شمال با کشورهای چین و بوتانی ونپال و در شرق با بنگلادش و در جنوب با کشور سری لانکا و در غرب با پاکستان همسایه است .مساحت این کشور تقریباً دو برابر کشور ایران است و پس از چین دومین کشور پرجمعیت جهان است و دارای آب و هوای چهارفصله و استوایی است .
 
هندوستان در سال 1947 پس از سالها مستعمره بریتانیا بودن به استقلال دست یافت . این کشور بیش از 5 هزار  سال قدمت تاریخی را با خود به همراه دارد . سرزمینی است که میتوان آن را «سرزمین عجایب» خواند .اختلاف شدید طبقاتی دراین کشور بسیار مشهود بوده به طوری که ثروت و فقر کاملاً به وضوح درکنار یکدیگر نمایان هستند. ازدحام شدید جمعیت به همراه ترافیک  و صداهای ممتد بوق اتومیبیل ها و اهنگ های گوناگونی سنتی و بوی نامطبوع و نامناسب در شهر وغذاهای تند و پراز ادویه برای بازدیدکنندگان ازاین کشورها چندان فضایی مناسبی نیست . همزیستی و زندگی حیوانات به ویژه « گاو» که احترام و تقدس خاص آن برای مردم این آب و خاک وضعیتی عادی تلقی میگردد . قیمت های پایین کالا و خدمات دراین کشور ازدیگر علل جذب توریست دراین کشور است .
 
 وجود معابد بسیار بزرگ در جنوب هندوستان ، استفاده از هنرهای بسیار زیبا که برگرفته از فرهنگ مذهبی آن کشوراست فرهنگ ملی هندوستان را به طور واضحی متاثر از ادیان قرارداده است . بودیسم و همچنین مذهب هندو وادیان دیگری چون جودایسم ، یائسم، مسیحیت و اسلام نیز در هند رایج است . هندوستان سرزمینی سرشار از تناقضات و اختلافات شدید طبقاتی و قومی و مذهبی است سرزمینی است که از آن به عنوان سرزمین 72 ملت همواره یاد میشود . بیشتر اقوام یا مذاهب و اعتقادات مختلف در کنار یکدیگر بدون این که اهانتی به یکدیگر داشته باشند زندگی میکنند دراین کشور 1500 نوع گویش در زبان مختلف وجود دارد . زبان رسمی و  محاوره ای دراین کشور ، هندی بوده و زبان انگلیسی زبان اصلی  تهیه و تنظیم مدارک و زبان نوشتاری دراین کشور است .
 
کشوری با آثار تاریخی بسیار که جشنها و فستیوالهای زیادی در طول سال دران برگزار میگردد و از جالب ترین هنرهای ان انواع رقصهای کلاسیک است که مردم به صورت فردی یا گروهی انجام میدهند . داروهای گیاهی یا روغن گیاهی برای استفاده در موارد گوناگون درمانی در انجا موجود بوده که اکثریت مزارع حاشیه ای استان راجستان به کشف این موارد اختصاص داشت . یوگا و مدی تیشن یکی از ورزشهای  باستانی این کشور به شمار میآید و دارای استفاده های بی شماری برای روح و روان است . تعداد صنایع دستی هند بسیار زیاد است به طوری که در هر مغازه ای میتوان متنوع بودن ان را دید . سبک های مختلف هنرهای دستی و سنتی با قیمت های ارزان و بیشتر زیور آلات بدلی که در سبک ها و مدل های بسیار زیبا و رنگارنگ موجود داشت . استفاده از بدلیجات و زیور آلات درمیان زنان  هندی  متداول است .
 
 
 
کلمات کلیدی:

فرهنگ هند

زیباشناختی در هنر

جلوه هایی از هنر ایران در هند

 
 
 
فهرست مطالب
گذری بر فرهنگ هند 1
2 _ 1 _ هندوستان 2
2 _ 1 _ 1 _ وضعیت تاریخی و اجتماعی 2
2 _ 1 _ 2 _ وضعیت اقتصادی 5
2 _ 1 _ 3 _ تمدن هند باستان 5

2 _ 2 _ روابط اقتصادی ( بازرگانی ) ایران و هند 8

2 _ 3 _ زبان و ادب فارسی در شبه  قاره هند 10

2 _ 4 _ جلوه هایی از هنر ایران در هند 12

2 _ 4 _ 1 _ معماری 13

2 _ 5 _  نخستین دوران هنر هند 15

2 _ 5 _ 1 _ معماری و پیکر تراشی آغازین؛ سلطه آئین بودا 18

2 _ 6 _ معیار زیباشناختی درهنر باغسازی تیموریان هند 21

فهرست منابع 22
 
 
 

دانلود گذری بر فرهنگ هند و ارتباط آن با ایران

دریافت و دانلود فایل”گذری بر فرهنگ هند و ارتباط آن با ایران”

هنر و گرافیک

دانلود مقاله رشته هنر و گرافیک با عنوان تصویر

image
تصویر دیجیتالی
تاریخچه تصویر
تصویر چیست؟
انواع تصویر
تاثیرات تصویر
تصویر دیجیتالی چیست؟
دانلود مقاله رشته هنر و گرافیک با عنوان تصویر
خرید مقالات هنر و گرافیک
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
انجام پروژه رشته هنر و گرافیک
fileina
فروشگاه فایل
فروشگاه ساز فایلینا

مقاله رشته هنر و گرافیک با عنوان تصویر

 
مقدمه
واژه «تصویر» (image به زبان های انگلیسی و فرانسه) چنان كاربردهای گسترده و متنوعی دارد كه ارائه تعریفی ساده و جامع و مانع دشوار می‌نماید. بین اشكال گوناگون طرح‌ها، عكس‌ها، نقاشی‌ها، آرم‌ها و نشان‌های تبلیغاتی و خط و زبان تصویری یا تصویرهای ذهنی چه وجه مشتركی وجود دارد؟ آیا تعجب‌آور نیست كه با وجود این تنوع گسترده درك كم و بیش مشتركی از انواع مفاهیم و مدلول‌های آن مشاهده می‌شود؟
 
از واژه تصویر پی می‌بریم كه به چیزی مرئی یا نامرئی دلالت می‌كند كه حالتی دارد، واقعی یا خیالی است، مجرد است یا مشخص است، آفریده كسی است یا بازشناخته اوست.یكی از قدیمی‌ترین تعریف‌های تصویر از افلاطون است: «نخست سایه‌ها و سپس بازتاب‌هایی را كه می‌توان بر سطح آب یا بر سطح اشیاء نیمه براق، صیقلی یا درخشان مشاهده كرد و تمام این جنس بازنمایی‌ها را تصویر می‌نامم.» پس با این تعریف تصویر عبارت است از آنچه در آیینه یا آنچه با فرآیندهای بازنمایی مشابه آیینه، بازتاب می‌یابد. بنابراین تصویر چیزی ثانوی است كه انعكاس یا بازنمایی «حقیقت» یا «واقعیت» دیگری است.
 
 
کلمات کلیدی:

تصویر

image

تاثیرت تصویر

تصویر دیجیتالی

 
 

تاریخچه تصویر

تصویر در طول تاریخ چیزی جز روایت گری یا داستان پردازی نبوده است.اما شروع داستان سرایی به صورت مکتوب خود با آغاز تمدن های اسطوره ای و پیدایش اشکال خطوط نوشتاری بوده است که به کمک آنها افسانه های اساطیری در کتیبه های سنگی و مهرها یا پاپیروس نوشته می شد.تصویر قبل از پیدایش خط در دوران پارینه سنگی ومیان سنگی در نمونه هایی مثل نقاشی غارها چیزی جز نقاشی جادویی نبوده است. در آن دوران نقوش در ارتباط با انتقال جادویی قدرتهای مرموز جهان طبیعت به درون زندگی جمعی انسانها و در مواقع شکار برای سیطره بر قدرت حیوانات یا در مواقع دیگر به همراه مراسم در رقص های آئینی به منظوره چیرگی بر قدرتهای تخریبگر طبیعت و … به تصویر کشیده می شوند.در مشرق زمین مثلا در سرزمین چین تصویر بازگویی نمادین گونه نقوش بود و به تدریج تحت تاثیر تعلیمات فرزانگانی چون لائوسه تصویر سازی،حکایتی اندرزگونه و پرداختی شاعرانه ازپدیده های طبیعی می شود.
 
 
 
فهرست مطالب

تصویر چیست؟ انواع تصویر, تاثیرات تصویر, تصویر دیجیتالی چیست؟ 1

تصویر دیجیتالی 5
تاریخچه تصویر 6

عکس های واقع گرایانه، انتزاعی و تجریدی 8

تاریخچه اطلاع رسانی : 8
مركز اطلاع رسانی وسابقه آن در كشور : 25
نمونه هایی از فناوری های موجود برای اطلاع رسانی 28
ویدئو در اوج رونق 30
ماهواره ها : 31

دیجیتال سازی: 32

کامپیوتری کردن و انتقال اطلاعات: 33
شیوه های انتقال پیام: 34

دانلود مقاله رشته هنر و گرافیک با عنوان تصویر

دریافت و دانلود فایل”مقاله رشته هنر و گرافیک با عنوان تصویر”

هنر و گرافیک

دانلود عناصر بصری

خط
نقطه
عنصر بصری
دانلود مقالات رشته هنر و گرافیک
عناصر بصری
دانلود مقالات هنر و گرافیک
دانلود تحقیق رشته هنر و گرافیک
سیستم همکاری در فروش فایل

دانلود مقاله رشته هنر و گرافیک

عناصر بصری

 
 
مقدمه
اولین عنصر بصری، نقطه است كه مبدا پیدایش فرم می‌باشد. وجود نقطه مبین مكانی در فضاست.نقطه به عنوان ساده‌ترین و ناچیزترین عنصر تصویری، در شرایط خاصی جلوه‌های تازه به خود می‌گیرد و نمود آن متغیر می‌شود و حتی ارزش تصویری تازه‌ای پیدا می‌كند. یك نقطه دارای انرژی تصویری است و هر گاه برای قوه بینایی مطرح شود و ادراك گردد، موجودیت خود را اعلام كرده است. و در ضمن هر گاه شروع به رشد نماید جلوه خط یا عناصر دیگر را به خود می‌گیرد. 
 
نقطه ممكن است كوچك و یا بزرگ باشد، البته بستگی دارد كه در چه فضایی قرار گرفته باشد و در نتیجه از نظر اندازه مورد توجه قرار گیرد. نقطه ممكن است علاوه بر اندازه، از نظر شكل نیز متفاوت باشد، در این صورت هر شكلی با توجه به خصوصیاتش، بیان تصویری ویژه‌ای خواهد داشت. اما شكل معمول و متداول نقطه به صورت دایره مطرح می‌شود و به ندرت آنرا به شكل‌های دیگر، از جمله چهار گوش و یا چند ضلعی می‌شناسد. در تعریف نقطه میتوان گفت: اولین اثری كه یك شیئ مثل مداد یا گچ و غیره بر روی صفحه می‌گذارد نقطه محسوب می‌شود. به تعبیری دیگر نقطه ساده‌ترین واحد تقلیل ناپذیر ارتباطات بصری است. 
 
نقطه ممكن است در سطح مطرح شود یا به صورت حجم و سه بعدی در فضا وجود داشته باشد. در تعریف ریاضی نقطه باید گفت: نقطه عبارتست از نمونه تصویری كه فاقد طول و عرض و عمق و ارتفاع باشد. تصور عینی نقطه با توجه به تعریف ریاضی آن غیر ممكن است زیرا با چنین تعریفی نقطه وجود خارجی و عینی ندارد. اما از نظر تجسمی و تصویری، نقطه دارای وجود خارجی بوده و قابل تشخیص و تمیز است و حتی ممكن است واقعیت فیزیكی نداشته باشد ولی از لحاظ تجسمی قابل ادراك باشد. 
 
تعریف نقطه را از نظر تصویری می‌توان به این صورت بیان نمود: نقطه كوچكترین جلوه و نمود بصری یك عنصر تصویری است. از جمله یك نقطه در الفبا، یك برگ در فضا، یك گوی در آسمان، یك لكه روی دیوار، یك گره قالی، یك گل سرخ در فاصله‌ای كافی، یك قلوه سنگ در كف رودخانه، یك چراغ روشن در شهر از فاصله دور، یك ستاره یا قرص ماه در آسمان و بسیاری مثالهایی دیگر. با توجه به مثالهای فوق نقطه را به دو صورت می‌توان مد نظر قرار داد. نقطه هم در طبیعت وجود دارد و قابل تشخیص است و هم در آثار هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابل ادراك است. 
هر نقطه‌ای دارای مفهوم و جلوه خاص تصویری است از جمله: دارای «مركزیت» و «ایستا» است، خصوصاً اگر به صورت واحد در سطح یا در فضا مطرح شود. هر گاه قطره‌ای از یك مایع رنگین مانند جوهر بر روی سطحی می‌افتد، شكلی كه حاصل می‌شود نقطه را تصویر می‌كند، حتی اگر به صورت دایره و یا شكل هندسی مشخص نباشد. 
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

خط

نقطه

عنصر بصری

 
 
 
 
فهرست مطالب
نقطه 1
خط 8
بررسی خطوط 14
ریتم 16

جنبش و تحرك در كنتراست 21

نقش كنتراست در عمل دیدن 22

نقش كنتراست در تركیب بندی 25

كنتراست در شكل 26

رنگ 27

دانلود عناصر بصری

دریافت و دانلود فایل”عناصر بصری”