کارشناسی ارشد

دانلود پاورپوینت روش تحقیق پیشرفته

پاورپوینت کتاب روش تحقیق پیشرفته
پاورپوینت آموزش روش تحقیق پیشرفته
پاورپوینت مقدمات روش تحقیق پیشرفته
پاورپوینت روش تحقیق
پاورپوینت مبانی روش تحقیق پیشرفته

دانلود پاورپوینت روش تحقیق پیشرفته جهت رشته ی انسانی در قالب 287 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

تحقيق فرايندی است برنامه ريزی شده، هوشيارانه، نظام مند (systematic ) و قابل اعتماد برای يافتن حقايق يا فهم عميق مسايل. بنيادی که هدف آن آزمون نظريه ها, تبيين روابط و پديده ها ونظريه پردازی, وبالاخره توليد دانش و بررسی نظريه تحول تاريخ است.

انتخاب موضوع مهمترين تصميم در فرايند تحقيق است. زيرا با آينده تحصيلی يا كاری و حتی شغلی شما در ارتباط است.

 

 

 

فهرست مطالب

تحقیق چیست؟

برداشت شما از تحقيق چيست؟

تعريف تحقيق

ده نكته در مورد تحقيق

انواع تحقيق

تقسيم بندی انواع تحقيق

معرفي فرايند تحقيق

تعريف تحقيق

چرا تحقيق؟

بديع يا اصيل بودن تحقيق يعني چه؟

نقش حقيقت، قدرت و ارزش در تحقيق

خلاصه

تحقيق چگونه آغاز می شود؟

انتخاب موضوع

دانلود پاورپوینت روش تحقیق پیشرفته

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت روش تحقیق پیشرفته”

کارشناسی ارشد

دانلود بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی

ویدیو آرت
رویکرد هنرمندان ایرانی به ویدئوآرت
بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی
هنرمندان شاخص ویدئوآرت
دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته هنر
دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته نقاشی
دانلود پروژه کارشناسی ارشد نقاشی

دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی

بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی

*ضمیمه شدن پاورپوینت بصورت رایگان🙂
 
چکیده:
در جستار حاضر سعی شده تا به تاریخچه‌ی ویدئودر بخش یك‌، برخی ویژگی‌های آن از جمله خاصیت تعاملی، دغدغه‌ی زمان و روایت، برخورد فرم‌گرا و رویكرد مجسمه وار به ویدئو، تكنیك نظارت، رویكرد به پرفورمنس، به چالش كشیدن رسانه، ویدئوی تكنولوژیك در بخش دوم و معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت در بخش سوم از فصل ١ پرداخته شود. بی‌شك نگاه موشكافانه به مضامین فوق، تحقیق گسترده‌تری را می‌طلبد و بررسی آثار هنرمندان نیازمند دیدن آن‌ها از نزدیك و در شرایط مناسب فضای واقعی نمایش آن‌ها می‌باشد كه وصول به چنین شرایطی ممكن نبود، لذا آنچه پیش روست حاصل بررسی نوشته‌هایی است كه نگارنده گردآوری نموده‌ و در حقیقت جایگاه این‌جانب نسبت به آن آثار مشابه تعریف جایگاه هنرمند از نظر افلاطون می‌باشد كه در مرتبه‌ی سوم دریافت حقیقت است! البته همان طور که ذکر آن رفت، برخی از ویدئوها از طریق اینترنت قابل دسترسی بوده اند که بی شک جای حضور در اینستالیشن های تعاملی و درک مستقیم آن ها را نخواهد گرفت.
 
 
کلمات کلیدی:

هنر

رسانه

نقاشی

ویدیوآرت

رویكرد مجسمه وار به ویدئو

رویکرد هنرمندان ایرانی به ویدئوآرت

 
 
مقدمه
     در اواخر قرن بیستم، تحولات شگرفی در مفهوم هنر و ساختار زیبایی پدید آمد و تجربیات گسترده و متنوعی از ابزارها و روش‌های بیان هنری جدید شكل گرفتند. میل خستگی ناپذیر به نوآوری و شیفتگی بی‌حدو‌حصر نسبت به پدیده های نو، موجب شد كه موادی چون رنگ و بوم و قلم مو كه جای خود را به موادی فراتر داده بود- چون بریده‌های كاغذ و پارچه در كلاژهای كوبیست ها- در مواردی به كل كنار گذاشته شود و رویكرد به سوی رسانه‌ها و امكانات جدید آفرینش هنری صورت گیرد. 
     اكنون هنرمند خود در مركزیت ابداع هنری قرار می‌گیرد‌، چرا كه دیگر« هنر» و«شیوه‌ی بیان هنری» به حاشیه رفته و تحول بنیادین كه از آن به‌عنوان « پایان هنر» یاد می شود‌، رخ می‌دهد. جریان‌های هنری‌، كانون‌های خاص خود را می‌طلبند و هنر موزه‌ها با دید اشرافیت و هنر واپس‌گرا نگریسته می‌شود و انتظاری به وجود می‌آید كه طالب حركتی نو – چه از لحاظ شكلی و چه مفهومی- از هنرمندان و حضوری فعال در عرصه‌ی فرهنگ و هنر معاصر است (لوسی اسمیت، ادوارد،١٣٨١، ٩).
 
دراین جا بود که روش‌های بیان هنری در هم ادغام شده و در نهایت هنری میان‌رسانه‌ای را شكل دادند كه ما از آن به‌عنوان «هنر جدید» یاد می‌كنیم. این به مفهوم محو‌شدن مرزهای رایج هنری بود كه تا آن زمان می‌شناختیم مانند عكاسی، مجسمه، موسیقی، رقص، فیلم، نقاشی‌، تئاتر و غیره. برخی هنرمندان مثل جوزف بویز  ، كلاوس اولدنبرگ   ، جیم داین  و برخی دیگر آثارشان را به سمت اجرای«رویداد» یا به گفته‌ی لوسی اسمیت «محیط کولاژ» سوق دادند. گرایش‌های جدید هنری چون  هنر كانسپچوال  ( مفهومی) پرفورمنس  ( اجرا ) و اینستالیشن   (چیدمان) و ویدئوآرت بسیار مورد توجه قرارگرفتند. 
 
 
سوال های تحقیق:

_ عوامل موثر در شکل گیری ویدئوآرت چیست؟

_ خصوصیاتی که ویدئوآرت را  از دیگر هنرهای مشابه متمایز می کند کدامند؟

_ چه تفاوت ها و شباهت هایی میان آثار ویدئوآرتیست های ایرانی با هنرمندان غیر ایرانی وجود دارد؟ 

 _ آیا تأخیر در ظهور ویدئو در ایران با رویكرد تقلیدآمیز از آثار تولید‌شده‌ی پیشین همراه بود؟

 
 
فهرست مطالب
مقدمه 2
طرح مسأله: 5
سوالهای تحقیق: 6
شیوهی گردآوری اطلاعات 7
شیوهی تحقیق: 8
پیشینهی تحقیق: 8

بخش اول:شكل گیری یك تاریخ/ کلیاتی مختصر درباره ی ویدئوآرت 10

تاریخچه ی ویدئوآرت 17

زمینه های فکری جنبش 17
زمینه های تکنولوژیکی 23

ویدئو آرت در اروپا 27

-آلمان ، هلند ، استرالیا 28
بریتانیای كبیر 29
فرانسه 32

ویدئوآرت در آمریكای شمالی- کانادا 33

 

بخش دوم:تأثیر هنر اجرا بر ویدئو 37

تعامل 44
رویكرد مجسمهگرا 51
تكنیك نظارت 61
روایت 65
نقدی از رسانه 69
یك هنر خود شیفته: هنرمند در مركز اثر 73
گرایش به تكنولوژی 74
بیل ویولا 88
گری هیل 106
فرانك ژیلت 107
ژان لوك گدار 108
اندی وارهول 111
شیگكو كوبوتا 113
ویدئوآرت و تجربه گران آن در ایران 119
رزیتا شرف جهان: « افسردگی عمیق» 119
خسرو خسروی: « سایهی ارواح نیاکان» 119
رویکردهای اجتماعی و شعرگونه با تجهیزات تکنولوژیکی 121
باربد گلشیری: « بر ما چه رفته است، باربد؟» 121
مرتضی دره باغی: « تعزیه» 122
سیف الله صمدیان: « ایستگاه سفید» 123
رزیتا شرف جهان 128
پانزده گره دریایی: (1385)چیدمان صدا، تصویر ویدئویی و چیدمان محیطی : 129
 

بخش سوم:معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت 

سیمین کرامتی 132
احمد نادعلیان 138
عباس کیارستمی 144
شرح پروژهی عملی 151
فهرست منابع و مأخذ 153
کتابهای فارسی 153
کتابهای لاتین 153
مقالههای فارسی 153
مقالههای اینترنتی 154
سایتهای اینترنتی 154
فهرست منابع تصاویر 155
 

دانلود بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی

دریافت و دانلود فایل”بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی”

کارشناسی ارشد

دانلود جزوه فارسی پیش دانشگاهی و فارسی عمومی – دانشگاه آزاد اسلامی

جزوه فارسی پیش دانشگاهی و فارسی عمومی

جزوه فارسی پیش دانشگاهی و فارسی عمومی – دانشگاه آزاد اسلامی

 

بخش اول:  مهمترین آرایه های ادبی در زبان فارسی به تعداد 10 صفحه و 23 آرایه

بخش دوم:  متون ادبی به تعداد 20 صفحه و بررسی شرح حال شعرا و همچنین آثار توضیح ابیات آنها

در مجموع 30 صفحه pdf

 

دانلود جزوه فارسی پیش دانشگاهی و فارسی عمومی - دانشگاه آزاد اسلامی

دریافت و دانلود فایل”جزوه فارسی پیش دانشگاهی و فارسی عمومی – دانشگاه آزاد اسلامی”

کارشناسی ارشد

دانلود پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته نقاشی/ تصویرسازی/ ارتباط تصویری با عنوان تحول كاربرد رنگ در پیكره‌سازی از آغاز مسیحیت تاکنون

دانلود پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته نقاشی تصویرسازی ارتباط تصویری با عنوان تحول كاربرد رنگ در پیكره‌سازی از آغاز مسیحیت تاکنون
ضحاك
پیشنه‌ی كاربرد رنگ در مجسمه‌سازی تا قبل از آغاز مسیحیت
كاربرد رنگ‌ در پیكره‌سازی بعد از مسیحیت
استفاده از رنگ در حجمهای هنر بدوی
رنگ در مجسمه‌سازی
خرید پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته نقاشی
سیستم همکاری در فروش

پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته نقاشی/ تصویرسازی/ ارتباط تصویری با عنوان

تحول كاربرد رنگ در پیكره‌سازی از آغاز مسیحیت تاکنون

 

عنوان پروژه عملی کارشناسی ارشد رشته نقاشی:ضحاك

 
چكیده : 
پژوهش حاضر در مورد تحول كاربردی رنگ در مجسمه سازی از آغاز مسیحیت تا كنون می‌باشد و تجزیه و تحلیل آثار به روش كیفی انجام گرفته شده است. ابتدا به لحاظ آشنایی مخاطبان مبحثی در مورد كاربرد رنگ در مجسمه‌سازی از ابتدای اولین تمدنهای پارینه سنگی، تا مسیحیت پرداخته شده است، و در ادامه به طبقه بندی مجسمه های موجود رنگ آمیزی شده تا دوران معاصر بر اساس آثار بدست آمده و مكتوب پرداخته شده است. وجود رنگ و كاربرد آن در مجسمه‌های دوره‌ای مختلف ونقاط مختلف جغرافیایی اثبات شده است كه كاربرد رنگ به دلایل مختلفی صورت گرفته است. كه دلایل تزیینی، محتوایی و فنی آن كلی‌ترین دلایل كاربرد رنگ بوده است كه البته شرایط محیطی و فرهنگی و اقتصادی ایجاب كننده نوع كاربرد رنگ نیز بوده است. و این شرایط گاه، ویژگی‌ مشترك بین مناطق و دوره‌های مختلف می‌باشد. مجسمه‌های رنگ شده در دروه معاصر نیز از تنوع و تعدد بیشتری نسبت به آثار دوره‌های قبل برخوردار می‌باشند. كه این مسئله تحقیق و پژوهش انجام شده را سنودت بیشتری داده است.
 
 
واژگان كلیدی:

مجسمه Sculpture

نقاشی Painting

معاصر Contemporary

حجم Statue

رنگ Paint

فرم Form

 
 
 
مقدمه 
تحول كاربرد رنگ در مجسمه سازی از آغاز مسیحیت تا كنون موضوع مورد بررسی و تحقیق در این پژوهش می‌باشد كه پرداختن به این بخش از هنر انسانی، دارای اهمیت فراوانی است. به طوری كه گاه با بررسی اثری می‌توان به ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی قومی و قبیله ای كه از صحنه روزگار محو شده اند پی برد. انسان از دیرترین ایام به ساخت و ساز احجام و نقش بر جسته‌ها با دلایل مختلفی پرداخته‌است و با توجه به ویژگی‌ اجتماعی و كاربرد هر كدام آن را رنگ‌آمیزی كرده‌است.برخی از باستان شناسان می‌گویند، به كار بردن رنگ به عنوان یك سمبول ممكن است در حدود بیست‌هزار سال پیش در آفریقا شروع شده باشد. مطالعه آثار كشف شده از منطقه‌ای در جنوب زامبیا در قاره آفریقا، فرضیه آغاز به كار بردن رنگ‌ در ارتباط میان انسان‌ها در این منطقه را به وجود آورده است. و اشیای به جا مانده از یكی از نخستین تمدن‌های بشری در زامبیا كاربرد رنگ‌های مایع یا جامد كه احتمالا برای نقاشی یا نشانه گذاری روی بدن انسان به كار می‌رفته است را اثبات كرده است. 
 
تا پیش از این، نقاشی‌های روی صدف در منطقه‌ای در خاور میانه به عنوان قدیمی‌ترین سند به كارگیری رنگ توسط بشر شناخته می‌شد. چه بسا بشر زودتر از آنچه یافته‌های باستان شناسی نشان می‌دهد، به این قابلیت دست یافته باشد. استفاده از رنگ به عنوان نماد سراغازی بر برقراری ارتباط كلامی بوده است. ساكنین این منطقه (زامبیا) از گل اخری برای به دست آوردن رنگ استفاده می‌كرده و با استفاده از این فن‌آوری، رنگ‌های مختلفی از جمله رنگ‌های قرمز، زرد، قهوه‌ای، صورتی، سیاه و حتی ارغوانی بدست آورده است. در مجموع بر هیچ كس ضرورت واهمیت پرداختن به این مسئله پوشیده نیست.با توجه به مطالب و تصاویر به دست آمده و رسیدن به پاسخ مناسب در ارتباط با سوالات پیش‌آمده این تحقیق در چهار فصل ارائه گردیده است كه به اختصار به توضیح فصول می‌پردازیم.
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول:

1-1 – پیشنه‌ی كاربرد رنگ در مجسمه‌سازی تا قبل از آغاز مسیحیت

2-1- بین‌النهرین
3-1- ایران باستان
4-1- مصر
5-1- یونان
6-1- چین باستان
فصل دوم 

1-2- بررسی كاربرد رنگ‌ در پیكره‌سازی بعد از مسیحیت 

2-2- بخش اول
3-2- صدر مسیحیت 
4-2- قرون وسطی
5-2- دوره رنسانس

6-2- بخش دوم: بكارگیری رنگ در پیكره‌سازی مشرق زمین بعد از مسیحیت

7-2- ایران
8-2- چین
9-2- هند
10-2- ژاپن

بخش سوم استفاده از رنگ در حجمهای هنر بدوی

11-2- آفریقا
12-2- آمریكا 
1-13–2- آمریكای شمالی
2-13-2- آمریكای مركزی
3-13-2- آمریكای جنوبی
4-13-2- اقیانوسیه

13-2- استفاده از رنگ در مجسمه‌ سازی هنر معاصر 

فصل سوم 

اهداف بكارگیری رنگ در مجسمه‌سازی

1-3- بخش اول 

1-1-3- تزئینی صوری تزئینی (فرمال) 

2-1-3- ایجاد روابط بصری بین عناصر فرم 
3-1-3- ایجاد جلوه‌های خاص 
4-1-3- ایجاد فضای فانتزی
2-3- محتوائی
1-2-3- نزدیك شدن به واقعیت موضوع یا مضمون 
2-2-3- دور شدن و ایجاد فاصله و غرابت 
3-2-3- نماد و سمبول 
3-3- مسائل فنی
1-3-3- محافظت از مواد حساس در محیط
2-3-3- تغییر ظاهری در جنسیت اثر 
4-3- میزان بكارگیری رنگ در آثار حجمی:
1-4-3- هنر پارینه سنگی
2-4-3- بین النهرین
3-4-3- ایران 
4-4-3- چین
5-4-3- هند
6-4-3- ژاپن 
7-4-3- هنر بدوی
8-4-3- یونان 
9-4-3- صدر مسیحیت
10-4-3- قرون وسطی
11-4-3- رنسانس- باروك
12-4-3- هنر مدرن

5-3- بخش 3 دلایل انتخاب رنگ متناسب با فضای قرارگیری 

1-5-3- رنگ در مجسمه

2-5-3- رنگ مجسمه و محیط

3-5-3- رابطه مجسمه‌ با محیط
6-3- نوع رنگها و مواد بكار رفته در آثار حجمی
1-6-3- سنگ
2-6-3- فلزات 
3-6-3- چوب 
4-6-3- گچ 
5-6-3- سفال
6-6-3- مواد جدید

7-3- تحولات جدید در بخش رنگ در آثار حجمی 

1-7-3- از مواد جدید مطالبی قسمتهایی كم استخراج شود
2-7-3- استفاده از اشیا و آماده 
 
 

دانلود پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته نقاشی/ تصویرسازی/ ارتباط تصویری با عنوان تحول كاربرد رنگ در پیكره‌سازی از آغاز مسیحیت تاکنون

دریافت و دانلود فایل”پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته نقاشی/ تصویرسازی/ ارتباط تصویری با عنوان تحول كاربرد رنگ در پیكره‌سازی از آغاز مسیحیت تاکنون”

کارشناسی ارشد

دانلود بازبینی متون تاریخی فارسی دوره صفویه با تكیه بر مفهوم ایران و ارائه دوره بندی جدیدی از سلسله صفویه بر اساس متون تاریخی فارسی این دوره

دوره صفویه
مفهوم ایران
بازبینی متون تاریخی فارسی
كهن ترین نثر تاریخی فارسی
دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته تاریخ و ادبیات با عنوان بازبینی متون تاریخی فارسی دوره صفویه با تكیه بر مفهوم ایران و ارائه دوره بندی جدیدی از سلسله صفویه بر اساس متون تاریخی فارسی این دوره
انجام پروژه رشته ادبیات
خرید پروژه رشته ادبیات
fileina
فروشگا

پروژه کارشناسی ارشد رشته تاریخ و ادبیات با عنوان

بازبینی متون تاریخی فارسی دوره صفویه با تكیه بر مفهوم ایران و ارائه دوره بندی جدیدی از سلسله صفویه بر اساس متون تاریخی فارسی این دوره

طرح موضوع:
هنگامی كه از نام ایران، سخن به میان می آید، مجموعه ای از مفاهیم در ذهن تداعی می شود كه از آن جمله اند: یك محدوده جغرافیایی با حد و مرز و ویژگی های مشخص،‌ مردمانی با نژاد یا نژاد های گوناگون كه در آن محدوده، با دارا بودن فرهنگ ویژه ای زندگی می كنند و مجموعه ای از افراد كه بر طبق قوانین مشخصی، آن كشور را ادراه می كنند. این مفاهیم، ممكن است در زمان های مختلف،‌ متفاوت باشد.شاید چنین تصور شود كه مفهوم واژه ایران در گذر اعصار و قرون تغییر نكرده و اساساً، اجزای تشكیل دهندة این مفهوم، در طول تاریخ، دست نخورده باقی مانده است. حتی ممكن است چنین به نظر برسد كه معنای این واژه واضح و از توصیف و مصداق بی‌نیاز است.
 
همان طور كه می‌دانیم، واژه ایران، همانند همه واژگان، مدتی پس از به وجود آمدن، تحول معنایی یافته و در هر دوره‌ای همراه با حوادث پیش آمده عناصر سازندة این مفهوم تغییر كرده است. 
جستجو در متون تاریخی این سرزمین، در هر دوره، می‌تواند ما را به دریافت مفهوم ایران در همان دوره، یاری رساند. روند این تحول معنایی نیز تابع تغییرات مختلف جغرافیایی، فرهنگی و نژادی است كه در گستره این سرزمین رخ داده است. نام ایران، در آغاز به دلایل ویژه‌ای برای سرزمینی با حدود و ثغور معینی انتخاب شده و برجای مانده شده است اما همان طور كه در سنگ نبشته‌‌های پیش از اسلام آمده، سرنوشت آن، در دوره‌های مختلف، متفاوت بوده است. بررسی تغییرات مفهوم این واژه، حتی در دورانی كه از ایرانیان به جز كتیبه‌ها متنی در دست نیست به پرسش‌های بسیاری پاسخ خواهد داد. متون تاریخی پس از اسلام، نشان می‌دهند كه واژه ایران،  جتی زمانی كه ایران جزئی از سرزمین‌های خلافت اسلامی به شمار می‌رفت. این واژه چه جایگاهی داشته است. آیا واژه‌های دیگری كه برای نامیدن این سرزمین در متون تاریخی به كار رفته‌اند به مفهوم واژه ایران تأثیر گذارده‌اند؟
 
 
کلمات کلیدی:

دوره صفویه

مفهوم ایران

بازبینی متون تاریخی فارسی

كهن ترین نثر تاریخی فارسی

 
 
 
– ساختار تحقیق
درباره این مفهوم پیش از ورود اسلام به ایران، به دشواری می توان سخن گفت. بخصوص اگر خواسته باشیم،‌این مفهوم را در متون فارسی جستجو كنیم. به همین دلیل پژوهشگران جز كتیبه ها، كه تنها متون فارسی تاریخی این دوران هستند،‌ از متون دیگری كه در آن دوران نوشته نشده اند،‌نیز كمك گرفته اند. اوستا یكی از این متون است. اما درباره محدوده جغرافیایی ایران در زمان های مختلف به جز كتیبه ها، كتاب های تاریخی كه توسط غیر ایرانیان نوشته شده است،‌ نیز می‎تواند به ما کمک کند که مفهوم واژه ایران در دوره مرتبط با نقش دین در حکومت است واین ارتباط، در عهد ساسانیان،‌از همه زمان،‌آشكار تر است، به همین دلیل در فصل نخست این پژوهش، نگاهی كوتاه به این موضوع به ویژه در عهد ساسانی انداخته ایم. 
 
مفهوم ایران در متون فارسی دوره اسلامی، نیازمند بحثی گسترده است كه نگارنده این سطور،‌ناگزیر فهرست وار از آن عبور كرد. مكتوبی فارسی كه از تاریخ ایران سخن بگوید، در دو قرن ابتدای ورود اسلام به ایران نیز در دست نیست. پس از آن نیز این متون به زبان عربی نوشته شده اند و اگر هم مانند تاریخ بلعمی به فارسی برگردانده شده باشند،‌نه از واژه ایران كه از واژه های مترادف آن مانند ملك عجم یا فارس استفاده شده است.با این همه نمی توان از بخش هایی در این كتاب ها كه تاریخ ایران را مورد بررسی قرار می دهد، چشم پوشید. به عنوان مثال درتاریخ بلعمی كه آن را كهن ترین نثر تاریخی فارسی می دانند، در بخش مربوط به تاریخ ایران ،‌یك بار از واژه ایران استفاده كرده است. یكبار نیز از واژه ایرانشهر . (بلعمی، 1375: ص 84و36) 
 
 
 
فهرست مطالب
بازبینی متون تاریخی فارسی دوره صفویه با تكیه بر مفهوم ایران و ارائه دوره بندی جدیدی از سلسله صفویه بر اساس متون تاریخی فارسی این دوره 1
مقدمه 2
1- طرح موضوع 2
2- ساختار تحقیق 4
بیان موضوع تحقیق 11
ضرورت و اهمیت تحقیق 11
اهداف تحقیق 12
پرسش های تحقیق: 12
فرضیه های تحقیق 12
ارزیابی منابع 13
الف)‌متون تاریخی 13
فتوحات شاهی 13
دیوان شاه اسماعیل صفوی 15
تاریخ ایلچی نظام شاه 15
نقاوه الاثار فی ذكر الاخیار 15
جنگ نامه كشم و جرون نامه 16
تاریخ عباسی یا روزنامة ملا جلال 16
عباسنامه 17
دستور شهریاران 18
ب) متون تذكره‌ای 18
تذكره شاه طهماسب 18
اسناد پادریان كرملی 21

الف) ایران در متون پیش از اسلام 22

دین و دولت در ایران باستان 29

ب) ایران در متون دوره اسلامی تا دوره صفویه 33

کاربرد و مفهوم واژه ایران در عهد شاه اسماعیل 61

ایران در متون عهد شاه تهماسب 64
شاه اسماعیل دوم 82
شاه محمد خدابنده 89

متون تاریخی دوران شاه عباس 97

شاه سلطان حسین 125
مفهوم سرزمینی ایران در دوره صفویه 133
نتیجه‌گیری 136
 

دانلود بازبینی متون تاریخی فارسی دوره صفویه با تكیه بر مفهوم ایران و ارائه دوره بندی جدیدی از سلسله صفویه بر اساس متون تاریخی فارسی این دوره

دریافت و دانلود فایل”بازبینی متون تاریخی فارسی دوره صفویه با تكیه بر مفهوم ایران و ارائه دوره بندی جدیدی از سلسله صفویه بر اساس متون تاریخی فارسی این دوره”

کارشناسی ارشد

دانلود بررسی نقش و اهمیت اوراق مشارکت در اقتصاد ایران

اوراق قرضه
تامین مالی
اوراق مرابحه
اوراق مشاركت
بانكداری اسلامی
بررسی نقش و اهمیت اوراق مشارکت در اقتصاد ایران
دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته اقتصاد
دانلود مقالات کارشناسی ارشداقتصاد
دانلود مقالات اقتصاد
نقش اوراق مشارکت در اقتصاد

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته اقتصاد

بررسی نقش و اهمیت اوراق مشارکت در اقتصاد ایران

 
چكیده :
شرایط اقتصادی پیچیده و در حال تغییر امروزه چنین اقتضاء می نماید تا بنگاههای اقتصادی دائماً بدنبال روشهای نوین تامین مالی و متنوع تر نمودن پرتفوی خود باشند. از سوی دیگر نیز در طرحهای بزرگ كه تامین مالی قابل توجهی را می طلبند ، موسسات اعتباری حاضر به پذیرش ریسك ناشی از سرمایه گذاری در این طرحها كه بخش عمده ای از منابع آنان را مصروف خواهد داشت نمی باشند . بنا به این شرایط و  ضرورتها و در نظر گرفتن شرایط اقتصاد اسلامی كه ایجاب می نماید راهكارهایی فراتر از روشهای تامین مالی موجود در اقتصاد ربوی ابداع و بكار گرفته شود ، اقتصاد دانان و فعالان بخش اعتباری بدنبال راهكارهایی برای رفع این معضل بوده اند. 
 
بسیاری از این راهكارها و ابزارها چیز بدیع و جدیدی نبوده و پیشینه ای به قدمت تاریخ اسلام یا فراتر از آن نیز داشته اند كه با بروز رسانی آنها و انطباق با شرایط روز می توان به نحو شایسته ای از آنها استفاده نمود. با توجه به اینكه كشور ایران نیز در زمره كشورهای مسلمان بوده ، بویژه پس از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی سعی در برقراری اقتصاد اسلامی و جستجو برای ایجاد ابزارهایی منطبق با موازین اسلامی بوده  است . نقطه آغاز رسمی این موضوع حذف بانكداری ربوی و تصویب قانون بانكداری بدون ربا در سال 1362 است. یكی از ابزارهای راهگشا در سنوات اخیر،  انتشار اوراق مشارکت است كه می تواند منبع تامین مالی مناسبی برای بنگاهها و ابزار سرمایه گذاری  خوبی برای صاحبان سرمایه باشد. از سوی دیگـر فـروش اوراق مشارکت دولتی به عنـوان یک ابزار و سیاست پولـی انقباضی، گـزیـنه و راهکـاری برای جـمع آوری هرچـه بیشتر نقدیـنگی موجود و هدایت آن به سمت تولید می باشد.
 
مقاله پیش رو ضمن بررسی تاریخچه اوراق مشاركت در ایران، به بررسی نقش و اهمیت این اوراق در اقتصاد كشور، مشكلات، مقررات و سایر موارد مرتبط به این موضوع  می‌پردازد. 
 
 
 
كلمات كلیدی : 

اوراق قرضه

تامین مالی

اوراق مرابحه

اوراق مشاركت

بانكداری اسلامی

 
 
 

تعریف مشارکت :

"مشاركت" عبارت است از شریك شدن چند شخصیت حقیقى یا حقوقى با یكدیگر براى انجام كارى خاص. «اوراق مشاركت» نیز به هر گونه برگه اى گفته مى شود كه نشان دهنده مقدار سهام معینى براى انجام كارهاى مشاركتى اقتصادى خاص می باشد . بر اساس قرارداد بین طرفین، مبلغ معینی براى این اوراق در نظر گرفته مى شود و افراد به هر اندازه كه بتوانند در آن شركت مى كنند. براى آن كه این اوراق رسمیت قانونى پیدا كند، یك بانك یا یك مركز اقتصادى این اوراق را از طرف مؤسسان شركت مورد نظر چاپ مى كند و به خریداران تضمین مى دهد كه اصل پول آنان و سود سرمایه شان پرداخت خواهد شد. اوراق مشاركت جزءاوراق بهادار است و در بازار سهام قابل خرید و فروش مى باشد، البته به شرط آن كه در بازار سهام پذیرفته شود. نتیجه خرید اوراق مشاركت در نهایت، شریك شدن در كارهاى اقتصادى مورد نظر است.البته كار اقتصادى باید مشروع باشد. سود حاصل از كار انجام شده هم به نسبت مشاركت اعضا، تقسیم مى شود.
 
براساس قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت مصوب1376/6/30 ،اوراق مشارکت ،اوراق بهاداری است که با مجوز قانونی خاص یا مجوز بانک مرکزی ،برای تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز به منظور ایجاد ،تکمیل و توسعه طرح های عمرانی –انتفاعی دولت مندرج در قوانین بودجه سالانه کشور یا برای تأمین منابع مالی به منظور ایجاد ،تکمیل و توسعه طرح های سود آور تولیدی ، ساختمانی و خدماتی ( به استثنای امور بازرگانی ) شامل منابع مالی لازم برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز واحد تولیدی، توسط دولت، شرکتهای دولتی، شهرداری ها و موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی و موسسات عام المنفعه و شرکتهای وابسته به دستگاه های مذکور، شرکتهای سهامی عام و خاص و شرکتهای تعاونی تولید منتشر می شود و به سرمایه گذارانی که قصد مشارکت در اجرای طرح های یاد شده را دارند از طریق عرضه عمومی واگذار می گردد و مبتنی بر عقد مشاركت مدنی می باشد. ( ماده 2 قانون )
 
 
 
 
فهرست مطالب
بررسی نقش و اهمیت اوراق مشارکت در اقتصاد ایران معصومه عباسی 1
چكیده : 2
كلمات كلیدی : 3
تعریف مشارکت : 3

علت پیدایش اوراق قرضه و مشاركت  : 4

تاریخچه اوراق مشاركت در ایران : 4

1-نخستین سابقه مكتوب: 4
10- سیاستهای پولی و اعتباری در برنامه چهارم توسعه (90-85 ): 7

مشخصات اوراق مشاركت: 8

تفاوت های بین اوراق قرضه و اوراق مشاركت : 8

هدف از انتشار اوراق مشاركت: 10

علل جذابیت اوراق مشاركت : 10

انواع اوراق مشاركت: 12

عوامل موثر در انتشار اوراق مشاركت: 13

نحوه ارائه اوراق مشاركت در ترازنامه: 14

نتایج و پیشنهادات : 16
ب: معیارهای اقتصاد كلان: 17
منابع و مآخذ: 18
 
 
 

دانلود بررسی نقش و اهمیت اوراق مشارکت در اقتصاد ایران

دریافت و دانلود فایل”بررسی نقش و اهمیت اوراق مشارکت در اقتصاد ایران”

کارشناسی ارشد

دانلود بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن

جشن نوروز
فرهنگ و تمدن ایران باستان
عوامل ماندگاری جشن نوروز
دانلود پروژه كارشناسی ارشد رشته تاریخ
بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن
دانلود پروژه كارشناسی ارشد تاریخ
دانلود پروژه ارشد تاریخ
دانلود پروژه تاریخ

دانلود پروژه كارشناسی ارشد رشته تاریخ

بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن

 
چکیده:
عظمت وجلال هر ملتی در تاریخ گذشته و در عناصر فرهنگی و تمدنی آن جامعه نهفته شده است. و ایران این سرزمین پهناور با قدمتی به در ازای تاریخ و گنجینه ای از فرهنگ و ادب كه در طول هزاران سال پایدار و سرافراز بر تارك تاریخ همچون گوهری می درخشد و مایه فخر بشریت است.اصولا فرهنگ هر ملتی از عناصر مختلفی شكل می گیرد كه بخشی از هویت یك جامعه را تشكیل می دهد و باعث پیوند نسلها یك جامعه با هم در طول تاریخ می شود. شاید هیچ سنتی به قدمت، نفوذ و پایداری و ماندگاری نوروز نبوده است كه باعث تقویت روحیه ملی و همبستگی قومی در ایران شده باشد. پژوهش حاضر تلاشی در جهت معرفی این میراث گرانبار و كهن است كه كمتر درباره علت و فلسفه وجودی آن قلم زده شده از این رو برخود وظیفه دانستم كه پیرامون علت وجودی و پیشینه تاریخی و فلسفه بعضی از آداب و رسوم آن این پژوهش را انجام دهم تا گامی هرچند كوچك در جهت معرفی و حفظ و حراست از این فرهنگ كهن برداشته باشم.
 
  نوروز در لغت به معنی روز نو و دراصطلاح جشنی است که در آغاز فروردین گرفته می شود.معرب واژه ی نوروز نیز به صورت نیروز آمده است.نوروز در ادبیات فارسی گاه به نام جشن فروردین و گاه جشن بهار خوانده می شود:
  جشن فرخنده ی فروردین است روز بازار گل و نسرین است
  ولی بیشتر همان واژه ی نوروز بکار رفته است:
  بر لشکر زمستان نوروز نامدار کرده است رای تاختن و قصد کارزار (منوچهری)
  ابوریحان بیرونی در کتاب التفهبم آورده است:« از رسمهای پارسیان نوروز چیست؟ نخست روز است از فروردین ماه، وزینجهت روز نو نام کردند، زیرا که سال نو است.»
  امروزه در فارسی این واژه در دو معنی به‌کار می‌رود:
  ۱) نوروز عام: روز آغاز اعتدال بهاری (برابری شب و روز) و آغاز سال نو
۲) نوروز خاص: روز ششم فروردین با نام «روز خرداد»
  ایرانیان باستان از نوروز به عنوان ناوا سرِدا یعنی سال نو یاد می‌کردند. مردمان ایرانی آسیای میانه نیز در زمان سغدیان و خوارزمشاهیان ، نوروز را نوسارد و نوسارجی به معنای سال نو می‌نامیدند. نوروز در فارسی میانه / no ː gro ː z / بوده است. در فارسی ایران این واژه به صورت [ nou ̯ r uz ] (در گفتار عامیانه، [ no r uz ] )، در فارسی افغانستان به صورت [ næu ̯ r oz ] ، و در فارسی تاجیکی به صورت [ næu ̯ ru z ] یا [ næu ̯ ro z ] تلفظ می‌شود.
 
 
کلمات کلیدی:

جشن نوروز

فرهنگ و تمدن ایران باستان

عوامل ماندگاری جشن نوروز

 
 
 
  پیشینه
  برخی از روایت‌های تاریخی، آغاز نوروز را به بابلیان نسبت می‌دهند. بر طبق این روایت‌ها، رواج نوروز در ایران به ۵۳۸ سال قبل از میلاد یعنی زمان حمله کورش بزرگ به بابل بازمی‌گردد.همچنین در برخی از روایت‌ها، از زرتشت به‌عنوان بنیان‌گذار نوروز نام برده شده‌است.در برخی از متن‌های کهن ایران ازجمله شاهنامه فردوسی و تاریخ طبری ، جمشید و در برخی دیگر از متن‌ها، کیومرث به‌عنوان پایه‌گذار نوروز معرفی شده‌است. فردوسی که از منابع پهلوی استفاده کرده پ دید آورنده نوروز را در شاهنامه ، بدین گونه روایت کرده است که جمشید در حال گذشتن از آذربایجان ، دستور داد تا در آنجا برای او تختی بگذارند و خودش با تاجی زرین بر روی تخت نشست. با رسیدن نور خورشید به تاج زرین او، جهان نورانی شد و مردم شادمانی کردند و آن روز را روز نو نامیدند.
  جهان انجمن شد بر تخت اوی فرومانده از فرّه بخت اوی
  به جمشید برگوهر افشاندند مرآن روز را روز نو خواندند
  چنین روز فرّخ از آن روزگار بمانده از آن خسروان یادگار
 
  آریائیان در دوران باستانی دو فصل گرم و سرد داشتند. فصل سرد شامل پنج ماه و فصل گرم شامل هفت ماه بود(زمستان کوچک و تابستان بزرگ) در هریک از این دو فصل جشنی برپا می داشتند . در کتاب التاج جاحظ آمده است :« نوروز و مهرگان دو فصل سال هستند: مهرگان دخول زمستان و فصل سرما است و نوروز اذن دخول فصل گرماست . »
 

  نوروز در زمان سلسله هخامنشیان

  کوروش دوم بنیان‌گذار هخامنشیان ، نوروز را در سال ۵۳۸ قبل از میلاد، جشن ملی اعلام کرد. وی در این روز برنامه‌هایی برای ترفیع سربازان ، پاکسازی مکان‌های همگانی و خانه‌های شخصی و بخشش محکومان اجرا می‌نمود. این آیین‌ها در زمان دیگر پادشاهان هخامنشی نیز برگزار می‌شده‌است. در زمان داریوش یکم ، مراسم نوروز در تخت جمشید برگزار می‌شد. شواهد نشان می‌دهد داریوش اول هخامنشی، به مناسبت نوروز در سال ۴۱۶ قبل از میلاد سکه‌ای از جنس طلا ضرب نمود که در یک سوی آن سربازی در حال تیراندازی نشان داده شده‌است.در دوران هخامنشی ، جشن نوروز در مدتی میان ۲۱ اسفند تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شده‌است.
 

  نوروز در زمان اشکانیان و ساسانیان

  برگزاری جشن نوروز در دوران اشکانیان و ساسانیان چند روز (دست کم شش روز) طول می‌کشید و به دو دوره نوروز کوچک و نوروز بزرگ تقسیم می‌شد. نوروز کوچک یا نوروز عامه به مدت پنج روز، از یکم تا پنجم فروردین برگزارمی‌شد و روز ششم فروردین (خردادروز)، جشن نوروز بزرگ یا نوروز خاصه برپا می‌شد. جشن نوروز چندروزادامه داشت: پنج روز اول را نوروز عامّه می نامیدند که مخصوص همگان بوده و روز ششم را نوروز خاصّه می گفتند که ویژه ی خواص و نزدیکان پادشاه بود.نوروز خاصّه را نوروز بزرگ و جشن بزرگ هم خوانده اند در «نوروزنامه خیام»آمده است:
  « روز نوروز نخست کس از مردمان بیگانه موبد موبدان پیش ملک آمدی با جام زرین… چون موبد موبدان از آفرین بپرداختی، پس بزرگان دولت درآمدندی و خدمت ها پیش آورندی»
  اردشیر بابکان ، بنیان گذار سلسله ساسانیان ، در سال ۲۳۰ میلادی از دولت روم که از وی شکست خورده بود، خواست که نوروز را در این کشور به رسمیت بشناسند. این درخواست مورد پذیرش سنای روم قرار گرفت و نوروز در قلمرو روم به Lupercal معروف شد.
 
  در دوران ساسانیان ، ۲۵ روز پیش از آغاز بهار ، در دوازده ستون که از خشت خام برپا می‌کردند، انواع حبوبات و غلات ( برنج ، گندم ، جو ، نخود ، ارزن ، و لوبیا ) را می‌کاشتند و تا روز شانزدهم فروردین آنها را جمع نمی‌کردند. هر کدام از این گیاهان که بارورتر شود، در آن سال محصول بهتری خواهد داد. در این دوران همچنین رسم بود که در بامداد نوروز، مردم به یکدیگر آب بپاشند. از زمان هرمز اول مرسوم شد که مردم در شب نوروز آتش روشن نمایند. همچنین از زمان هرمز دوم ، رسم دادن سکه در نوروز به‌عنوان عیدی متداول شد.
 

  نوروز پس از اسلام

  پیامبر اسلام (ص) در ارج و ارزش نوروز می فرمایند: «فنیر وزا ان قدرتم کل یوم یعنی تهادوا و تواصلو فی الله، اگر می توانید هر روز را نوروز کنید؛ یعنی در راه خدا به یکدیگر هدیه بدهید و با یکدیگر پیوند داشته باشید.» (دعائم الإسلام ، ج ۲ ، ص ۳۲۶) درآثار مختلف وجود دارد که برای امیرالمومنین(ع) هدیه نوروزی آوردند و نیز امام صادق(ع) در وصف و ارزش عید نوروز فرموده است:« در عید نوروز حق تعالی در روز اَلَست، از ارواح بندگان پیمان گرفته است که او را به یگانگی بپرستند و برای او شریکی قرار ندهند. این روز، اولین روز طلوع آفتاب، اولین روزِ وزیدن بادها و رویش گیاهان می‏باشد. در این روز، جبرئیل بر حضرت رسول، وحی آورد و بعثت پیامبر از این روز آغاز شد و پیامبر اسلام(ص)، در چنین روزی، بت‏های کافران را نابود کرد، روزی است که پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم برای ولایت امیرالمومنین(ع) از مردم پیمان گرفت. روزی که آن حضرت بر خوارج نهروان پیروز شد و روزی است که قائم ما اهل‏بیت(ع) ظهور خواهد کرد.(بحار، ج ۵۶ ، ص ۱۱۹)
 
  سیدبن طاووس که از دانشمندان بزرگ شیعه است درباره نوروز می‏نویسد: «و در چنین روزی مردم باید همانند روز مبعث و غدیر، با دعا و نماز و روزه به سپاس گزاری از افاضه نعمت بزرگ هستی بپردازند و با استعمال بهترین عطرها و پوشیدن تمیزترین جامه‏ها به استقبال آن روند.»  از برگزاری آیین‌های نوروز در زمان امویان نشانه‌ای در دست نیست و در زمان عباسیان نیز به نظر می‌رسد که خلفا گاهی برای پذیرش هدایای مردمی، از نوروز استقبال می‌کرده‌اند. با ظهور ابومسلم خراسانی و همچنین نفوذ برمکیان و با روی کارآمدن سلسله‌های سامانیان و آل بویه جشن های ایرانی از نو رونق یافت. آثار و قرائنی که در دست است می رساند که پس از ظهور اسلام همواره جشن نوروز برپا می شده است و مراسم آن با تغییراتی از عهدی به عهد دیگر منتقل می گردیده است. .
 
  در دوران سلجوقیان ، به دستور جلال‌الدین ملک‌شاه سلجوقی تعدادی از ستاره شناسان ایرانی از جمله خیام برای بهترسازی گاهشمار ایرانی گرد هم آمدند. این گروه، نوروز را در یکم بهار (ورود آفتاب به برج حمل ) قرار دادند و جایگاه آن را ثابت نمودند. بر اساس این گاهشمار که به تقویم جلالی معروف شد، برای ثابت ماندن نوروز در آغاز بهار ، مقرر شد که حدوداً هر چهار سال یک‌بار (گاهی هر پنج سال یک بار)، تعداد روزهای سال را به‌جای ۳۶۵ روز برابر با ۳۶۶ روز در نظر بگیرند. این گاهشمار از سال ۳۹۲ هجری آغاز شد.نوروز در دوران صفویان نیز برگزار می‌شد. در سال ۱۵۹۷ میلادی ، شاه عباس صفوی مراسم نوروز را در عمارت نقش جهان اصفهان برگزار نمود و این شهر را پایتخت همیشگی ایران اعلام نمود.در اسلام و به ویژه ٔ آیین تشیع به نوروز به عنوان روزی خجسته نگاه شده‌است و بر گرامی داشتن آن تأکید نموده اند.
 
 
 
 
 
 
 
پیش گفتار
مقدمه
 چكیده
نقد و بررسی منابع
1- خاستگاه و پیشینه نورز

2- پیوند نوروز با افسانه ها و اساطیر كهن

3- علت و چگونگی پیدایش نوروز
4- گاهشماری و نوروز
5- جشن فروردگان و ارتباط آن با نوروز

6- بررسی جشن نوروز در ادوار تاریخی ایران باستان

– نوروز در عهد ماد
– نوروز در عهد هخامنشیان
– نوروز در عهد اشكانیان
– نوروز در عهد ساسانیان
7- چگونگی بر پایی آئینهای نوروزی
– نوروز كوچك (عامه) نوروز بزرگ (خاصه)
– علت و چگونگی پیدایش چهارشنبه سوری
– مراسم چهارشنبه سوری
– مراسم فالگوشی ایستادن یا فال كوزه
– مراسم شال اندازی و قاشق زنی
8- سفره هفت سین
9- آئین سیزده بدر
10- جشن آب پاشان (آبریزگان)
– مراسم كوسه برنشین
– مراسم میرنوروزی
– حاجی فیروز
11- نوروز در كشورهای دیگر
– نوروز در هند
– نوروز در عثمانی (تركیه)
– نوروز در چین
12- نوروز از دیدگاه اسلام
13- علت ماندگاری نوروز
– نتیجه گیری
– فهرست منابع
 
 
 

 

دانلود بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن

دریافت و دانلود فایل”بررسی تاریخی جشن نوروز در ایران باستان و عوامل ماندگاری آن”

کارشناسی ارشد

دانلود بررسی دقیق چینه نگاری سنگی سازند جیرود و تحلیل رخساره ها، محیط های رسوبی، رسم ستون رخساره ای و بحث پیرامون مدل رسوبی آن

سازند جیرود
نهشته‌های دونین
چینه نگاری سنگی
شناسایی رخساره‌ها
دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا با عنوان بررسی دقیق چینه نگاری سنگی سازند جیرود و تحلیل رخساره ها، محیط های رسوبی، رسم ستون رخساره ای و بحث پیرامون مدل رسوبی آن
چینه نگاری سنگی سازند جیرود
رخساره ها و محیط رسوبی سازند جیرود
انجام پروژه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا

پروژه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا با عنوان بررسی دقیق چینه نگاری سنگی سازند جیرود و تحلیل رخساره ها، محیط های رسوبی، رسم ستون رخساره ای و بحث پیرامون مدل رسوبی آن

 
چکیده
بررسی نهشته‌های دونین (سازند جیرود) در البرز مركزی، منجر به شناسایی رخساره‌ها و محیط رسوبی آنها شده است. مرز زیرین سازند جیرود با سازند میلا به شكل هم شیب و ناپیوسته از نوع ناپیوستگی فرسایشی است و مرز بالایی آن با سازند مبارك نیز هم شیب و ناپیوسته از نوع ناپیوستگی فرسایشی است. بر همین اساس بسترهای نهشته‌های مطالعه شده 351 متر برآورد شده كه از نظر واحدهای لیتولوژیکی به 7 بخش غیر رسمی قابل تقسیم است و به ترتیب از بالا به پایین عبارتند از: 
 
بخش JR1 که عمدتاً شامل ماسه سنگ های کوارتز آریایتی، آهک های ماسه ای تا ماسه سنگ های آهکی، شیل های خاکستری و میکروکنگلومرا می باشد، بخش JR2 که شامل سنگ آهک ماسه ای، آهک های پرفسیل، یل ماسه ای، گدازه بازلتی و ماسه سنگ است، بخش JR3 عمدتاً ماسه سنگ، بخصوص ماسه سنگ کوارتز آرنایتی و بخش JR4، گدازه بازالتی دارد، بخش JR5 شامل ماسه سنگ، میکروکنگلومرا و کنگلومرا است، بخش JR6 حاوی سنگ آهک ماسه ای و بخش JR7 دارای آهک پرفسیل می باشد. همچنین از نظر محیط رسوبی تشکیل این سازند می تواند محیط نهشته شدن سنگ های آواری آن را به محیط های دلتای رودخانه ای، دلتای بادبزنی، خطوط ساحلی و شلف نسبت داد و سنگ های کربناته را مربوط به محیط های جزر و مدی، لاگونی، سدی و دریای باز دانست.
 
 
کلمات کلیدی:

سازند جیرود

نهشته‌های دونین

چینه نگاری سنگی

شناسایی رخساره‌ها

 
 
مقدمه
پژوهش های پیشین ثابت می کند نهشته های دونین پیشین و میانی در البرز مرکزی و غربی وجود ندارند یا هنوز شناخته نشده اند و آنچه در البرز مرکزی با نام سازند جیرود خوانده می شود مربوط به دونین پسین می باشد. سازند جیرود در منطقه مورد مطالعه (35 کیلومتری شمال خاوری تهران) به گونه ناپیوسته و ناهم شیب بر روی سازند میلا و زیر سازند مبارک جای گرفته است. هدف از این مطالعه، بررسی دقیق چینه نگاری سنگی سازند جیرود و تحلیل رخساره ها، محیط های رسوبی، رسم ستون رخساره ای و بحث پیرامون مدل رسوبی آن است. در فصل اول به کلیاتی دربارۀ اهداف پژوهش، روش کار، موقعیت جغرافیایی و زمین شناسی ناحیه مورد مطالعه اشاره شده است. در فصل دوم به چینه نگاری سنگی سازند جیرود، در فصل سوم به تحلیل رخساره ها، محیط های رسوبی، الگوی رسوبی و رسم ستون رخساره ای و در فصل چهارم به بحث و نتیجه گیری نهایی پرداخته شده است.
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول:کلیات 1
چکیده 2
مقدمه 4
1ـ1ـ اهداف پژوهش 5
1ـ2ـ روش کار 5
1ـ3ـ راه های ارتباطی و موقعیت ناحیه 6
1ـ4ـ تاریخچه مطالعات قبلی 7
1ـ 5 ـ موقعیت زمین شناسی 11
1ـ6 ـ زمین شناسی عمومی 15
 

فصل دوم:چینه نگاری سنگی سازند جیرود 16

2ـ1ـ شرح چینه نگاری سنگی سازند جیرود در برش زاگون 17

2ـ 1ـ 1ـ بخش 1 سازند جیرود ( JR1) 17
2ـ 1ـ 2ـ بخش 2 سازند جیرود( JR2) 21
2ـ 1ـ 3ـ بخش 3 سازند جیرود( JR3) 26
2ـ 1ـ 4 ـ بخش 4 سازند جیرود(JR4) 26
2ـ 1ـ 5 ـ بخش 5 سازند جیرود(JR5) 26
2ـ 1ـ 6 ـ بخش 6 سازند جیرود(JR6) 28
2ـ 1ـ 7 ـ بخش 7 سازند جیرود(JR7) 28
 

فصل سوم:رخساره ها و محیط رسوبی سازند جیرود 34

3ـ1 مقدمه 35
3ـ2ـ رخساره های سیلیسی آواری 35
3ـ2ـ1ـ گروه رخساره ای A 37
رخساره های دلتای رودخانه ای ( River delta facies) 37
3ـ2ـ2ـ تفسیر محیط رسوبی گروه رخساره ای A 38
3ـ2ـ3ـ گروه رخساره ای B 41
رخساره های رسوبی دلتای بادبزنی (Fan delta facies) 41
3ـ2ـ4ـ تفسیرمحیط رسوبی گروه رخساره ایB 46
3ـ2ـ5ـ گروه رخساره ایC 47
رخساره های خط ساحلی سیلیسی آواری ( Siliciclastic shoreline facies) 47
3ـ2ـ6ـ تفسیر محیط رسوبی گروه رخساره ای C 50
3ـ2ـ7ـ گروه رخساره ای D 54
رخساره های محیط رسوبی شلف سیلیسی آواری (Siliciclastic shelf facies) 54
3ـ2ـ 8 ـ تفسیر محیط رسوبی گروه رخساره ایD 56
3ـ3ـ رخساره های کربناته 57
3ـ3ـ3ـ گروه رخساره ای F 65
رخساره های لاگونی(Lagoon facies) 65
3ـ3ـ7ـ گروه رخساره ای  H 75
3ـ3ـ 8 ـ تفسیر محیط رسوبی گروه رخساره ای H 87
3ـ4ـ رخساره های فسفاته 88
3ـ4ـ1ـ انواع فسفات 88
الف) دانه های فسفاته 88
ب) سیمان فسفاته 90
ج) ماتریکس فسفاته 96
3ـ4ـ2ـ خاستگاه و محیط رسوبی فسفاتها 96
3-5- محیط و مدل رسوبی سازند جیرود 103
 
فصل چهارم:بحث و نتیجه گیری 115
بحث و نتیجه گیری 116
منابع فارسی 119
References: 121
 
 
 
 
 
 
 

دانلود بررسی دقیق چینه نگاری سنگی سازند جیرود و تحلیل رخساره ها، محیط های رسوبی، رسم ستون رخساره ای و بحث پیرامون مدل رسوبی آن

دریافت و دانلود فایل”بررسی دقیق چینه نگاری سنگی سازند جیرود و تحلیل رخساره ها، محیط های رسوبی، رسم ستون رخساره ای و بحث پیرامون مدل رسوبی آن”

کارشناسی ارشد

دانلود بررسی روشهای مدلسازی مستقیم و معکوس در مطالعه ساختارهای زمین شناسی

تجهیزات لرزه نگاری
ساختارهای زمین شناسی
بررسی پوسته ایران
شیوه‌های مدرن و معمول در مطالعه ساختار پوسته
دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی
بررسی روشهای مدلسازی مستقیم و معکوس در مطالعه ساختارهای زمین شناسی

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی

بررسی روشهای مدلسازی مستقیم و معکوس در مطالعه ساختارهای زمین شناسی

 
 
چکیده:
پیشرفت روزافزون تجهیزات لرزه‌نگاری، نصب ایستگاههای لرزه‌نگاری جدید و استفاده از تجهیزات پیشرفته كامپیوتری موجب افزایش دانش بشری از ساختار داخل زمین گردیده است. همزمان با توسعه تجهیزات، استفاده از روشهای پیشرفته زلزله‌شناسی به منظور مطالعه دقیق‌تر ساختارهای زمین‌شناسی اهمیت قابل توجهی دارد. در این مقاله سعی شده است شیوه‌های مدرن و معمول در مطالعه ساختار پوسته كه براساس تئوریهای ریاضی و مدلسازی مستقیم و معكوس استوارند مورد بحث قرار گیرد. سپس با بررسی تاریخچه كاربردی این روشها در مورد پوسته ایران و كمبودهای موجود در برخی نقاط ایران پیشنهادات لازم ارائه شده است. در خاتمه این مقاله با بكارگیری روش مدل سازی معكوس تابع انتقال گیرنده لرزه‌ای تك رویداد و مدلسازی معكوس همزمان دو رویداد محاسبه ساختار پوسته ناحیه مشهد انجام شده است.
 
   این پژوهش نشان می‌دهد كه ساختار پوسته ناحیه مشهد را می‌توان به سه قسمت اصلی پوسته فوقانی، پوسته میانی و پوسته تحتانی تقسیم نمود. علاوه بر آن نتایج این پژوهش نشان می‌دهد كه عمق پوسته تحتانی حدود 52 كیلومتر برای ناحیه مشهد می‌باشد.
 
 
کلمات کلیدی:

تجهیزات لرزه نگاری

ساختارهای زمین شناسی

شیوه‌های مدرن و معمول در مطالعه ساختار پوسته

 
 
مقدمه:
  یكی از مباحث مطرح در لرزه‌شناسی مطالعه و شناخت ساختار داخل زمین با كاربرد امواج لرزه‌ای می‌باشد كه براساس رویكردهای متفاوت در علم لرزه‌شناسی و زلزله‌شناسی مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است. یكی از مهمترین این شیوه‌ها در لرزه‌شناسی به مدلسازی امواج لرزه‌ای به طور مستقیم برای تعیین ساختارهای سه بعدی سرعت مشهور شده است. روشهای ساختار سه بعدی سرعت تحت عنوان توموگرافی در سالهای اخیر با فراهم نمودن تصاویر واضحی از ساختار پوسته و گوشته زمین بطور وسیعی توان زلزله‌شناسی را برای كمك به حل مسائل موجود در علوم زمین شامل: ساختار گسل در عمق قاره‌ها، ساختار مركزی گسترش كف اقیانوسی، ساختار داخل گوشته، جزئیات ناحیه مرز هسته و گوشته و ساختار هسته داخلی توسعه داده است.
 
 
 
فهرست مطالب
بررسی روشهای مدلسازی مستقیم و معکوس در مطالعه ساختارهای زمین شناسی 1
چکیده: 1
مقدمه: 2

معروف‌ترین شیوه‌های مستقیم و معكوس مدلسازی با استفاده از داده‌های لرزه‌شناسی و زلزله‌شناسی 2

2- تحلیل امواج سطحی (Surface Wave Analysis) 4

3- تحلیل تابع گیرنده (Receiver Function Analysis) 5
4- روش توموگرافی (Seismic Tomography) 5

5- پیشینه مطالعاتی ساختار پوسته عمیق ایران 7

نتیجه گیری: 9
منابع: 10
 
 

دانلود بررسی روشهای مدلسازی مستقیم و معکوس در مطالعه ساختارهای زمین شناسی

دریافت و دانلود فایل”بررسی روشهای مدلسازی مستقیم و معکوس در مطالعه ساختارهای زمین شناسی”