روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود پاورپوینت مفهوم ارائه

پاورپوینت ارائه
دانلود پاورپوینت ارائه
پاورپوینت درباره ارائه

دانلود پاورپوینت مفهوم ارائه جهت رشته روان شناسی در قالب 20 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

در مدیریت مراکز تولید، مخاطبین یک ارائه ی فنی-مدیریتی، به جنبه های زیر در مورد روند یک تولید و اجرای پروژه ی  آن علاقه دارند:
کاهش هزینه، بهبود کیفیت، کاهش زمان اجرای پروژه، افزایش کارآیی، بازار فروش، زمینه ی رقابت، صرفه ی اقتصادی …

 

 

 

فهرست مطالب
تعریف ارائه
شانون – پدر علم ارتباطات نوین
سیستم انتقال اطلاعات ماشینی – مدل شانون
سیستم ارائه – بر اساس مدل شانون
جنبه های اساسی در سیستم انتقال اطلاعات
عوامل مؤثر در ارائه
اهمیت شناخت مخاطب
عوامل مؤثر در انتخاب نوع ارائه
منابع

دانلود پاورپوینت مفهوم ارائه

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت مفهوم ارائه”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود نمونه فصل سوم پروژه کارشناسی ارشد روانشناسی سلامت روانی کارمندان ارتش

فصل سوم پروژه سلامت روانی کارمندان
فصل سوم پروژه سلامت روانی کارکنان
فصل سوم پروژه سلامت روان
نمونه فصل سوم پروژه ارشد روانشناسی
فصل سوم پروژه کارشناسی ارشد روانشناسی
نمونه فصل سوم پروژه کارشناسی ارشد روانشناسی

فصل سوم پروژه سلامت روانی کارمندان ارتش با موضوع مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش جمهوری اسلامی ایران  می باشد. تحقيق حاضر با هدف ارزیابی کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار انجام شده است. اين تحقيق توصيفي_ مقایسه‌ای است و به شكل ميداني اجرا شد. در اين تحقيق به دليل اينکه سعي می‌شود تا "آن چه هست" را بدون هيچ گونه دخالت يا استنتاج ذهني گزارش دهد و نتايج عيني از موقعيت بگيرد و در نهايت نيز تحليلي از وضعيت موجود صورت پذیرفته که از طریق تحقيق توصيفي_مقایسه‌ای به عمل آمده است. 

 

 

 

 

این تحقیق دارای چهار متغیر به شرح زیر می‌باشد:
•    ویژگی‌های دموگرافیکی(سن، وضعیت تأهل، سطح تحصیلات، مدرک تحصیلی و…)؛
•    کیفیت زندگی(عملکرد فیزیکی، محدودیت نقش ناشی از سلامت فیزیکی، محدودیت نقش ناشی از مشکلات احساسی، احساس حیات، سلامتی روانی، عملکرد اجتماعی، درد بدنی و سلامتی عمومی)؛ 
•    سلامت روانی(علائم جسمانی، اضطراب و بی خوابی، اختلال در عملکرد اجتماعی و افسردگی شدید)؛
•    هوش هیجانی(خودآگاهی، خود مدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت رابطه).
اين متغيرها از طريق پاسخ به سوالات پرسشنامه، کمي سازي شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل 3: روش شناسی تحقیق    
3-1- مقدمه    
3-2- روش تحقيق    
3-3- جامعه آماري و روش نمونه گیری و حجم نمونه    
3-4- متغیرهای تحقیق    
3-5- ابزار جمع آوری اطلاعات    
3-6- روش‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها    

منابع و مآخذ    

 

دانلود نمونه فصل سوم پروژه کارشناسی ارشد روانشناسی سلامت روانی کارمندان ارتش

دریافت و دانلود فایل”نمونه فصل سوم پروژه کارشناسی ارشد روانشناسی سلامت روانی کارمندان ارتش”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود پاورپوینت کتاب آموزش و پرورش کودکان استثنایی از دکتر سیف

پاورپوینت کتاب آموزش و پرورش کودکان استثنایی دکتر سیف
پاورپوینت آموزش و پرورش کودکان استثنایی در ایران
پاورپوینت کتاب آموزش و پرورش کودکان استثنایی پیام نور

دانلود پاورپوینت کتاب آموزش و پرورش کودکان استثنایی از دکتر سیف جهت رشته علوم تربیتی در قالب 250 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

            

 
برای اینکه بتوانیم تفاوتهای بین فردی و درون فردی را دقیق تر بسنجیم و به مفهوم واقعی استثنایی پی ببریم به وسایلی برای سنجیدن نیاز داریم تا بدین وسیله بتوانیم آموزش و پرورش متناسب با شناخت همه جانبه آنها و متناسب با توانایی ها و رغبتها ارائه دهیم. این وسایل سنجش عبارتند از: آزمونهای روانی برای ساختن آزمونهای روانی و نیز تعبیر و تفسیر نتایج این آزمونها از منحنی احتمالات طبیعی فرضی استفاده می شود .

 

 

     

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
مفهوم ، گروه بندی و درصد شیوع دانش آموزان استثنایی
کودکان تیزهوش
دانش آموزان دیرآموز و عقب ماندگان ذهنی
کودکان کم بینا و نا بینا
کودکان کم شنوا و ناشنوا
کودکان با اختلالات تکلمی
کودکان با اختلالات ویژه یادگیری
کودکان با معلولیت ها و بیماریهای جسمی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت کتاب آموزش و پرورش کودکان استثنایی از دکتر سیف

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت کتاب آموزش و پرورش کودکان استثنایی از دکتر سیف”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود مبانی نظری بررسی رابطه اخلاق ترافیک شهروندی و عدم رعایت قوانین رانندگی

اخلاق شهروندی
اخلاق ترافیک شهروندی
مبانی نظری میزان تخلفات رانندگی
مبانی نظری اخلاق شهروندی
مبانی نظری اخلاق ترافیک شهروندی
اخلاق ترافیك شهروندان
اخلاق ترافیك شهروندی در بین رانندگان شهری
عوامل موثر بر اخلاق ترافیك شهروندی

دانلود مبانی نظری پروژه کارشناسی ارشد علوم اجتماعی

بررسی رابطه اخلاق ترافیک شهروندی و عدم رعایت قوانین رانندگی

 
 
 
 
 
 
چکیده
تخلف رانندگی ضایعه ای است که سالانه خسارات زیادی برای جوامع مختلف و در سطح وسیعتری برای جامعه جهانی به بار می آورد. در این میان ایرانیان با داشتن تمدن چند هزار ساله در دنیا و سرآمد فرهنگ و اخلاق در جهان متاسفانه در این عرصه جزء کشورهایی به شمار می رود که رانندگی برای یک خارجی در ایران نسبتا سخت و با ریسک بسیار بالاست. بررسی های متعددی در خصوص رابطه بین ویژگی های شخصیتی و فرهنگی و رفتارهای رانندگی صورت گرفته است. به نظر می رسد، عناصر خاصی از فرهنگ و اخلاق ترافیک شهروندی باعث رفتارهای قانون شکنانه در رانندگی می شود، از این رو این رفتارها منجر به برآورده شدن برخی از نیازهای شخصی فرد گردیده، هر چند که با سیستم قانونمند محیط اطراف مغایرت دارد. بدیهی است این امر ریشه در فرآیند درست اجتماعی شدن، جامعه پذیر شدن و نهادیه شدن قوانین و مقررات اجتماعی در افراد جوامع دارد. 
 
در این پژوهش، تاثیر اخلاق شهروندی بر میزان رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. نتایج به دست آمده از پژوهش در جامعه مورد مطالعه به صورت میدانی نشان می دهد که از متغیرهای مربوط به عوامل انسانی همچون جنس، تحصیلات، ناکارآمدی قوانیین و مقررات راهنمایی و رانندگی ،عدم احساس عدالت اجتماعی و شاخص هایی همچون تاثیر گروه های اولیه و ثانویه در جامعه پذیرکردن افراد، رابطه معناداری با میزان رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دارد. به زبانی دیگر، اخلاق ترافیکی شهروندی با میزان تخلفات راهنمایی و رانندگی رابطه معناداری دارد. هرچه افراد اجتماع به ابعاد اجتماعی و فرهنگی اخلاق ترافیکی شهروندی توجه و تعهد بیشتری داشته باشند، در عین حال به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی الزام بیشتری دارند. این امر نقش موثری در کاهش تخلفات رفتارهای رانندگی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دارد. 
 
 
 
مفاهیم کلیدی:
ترافیک
رانندگی
تخلفات رانندگی
اخلاق شهروندی
اخلاق ترافیک شهروندی
 
 
 
 
مقدمه
همگام با افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی، شاهد افزایش تولید وسایل حمل و نقل و استفاده گسترده از آنها به ویژه در شهرهای بزرگ می باشیم. با این حال  صنعت حمل و نقل همچون سایر دستاوردهای بشری، علی رغم فراهم نمودن تسهیلات و آسایش های فراوان برای زندگی راحت انسان، عوارض و مشکلات بسیاری مانند تصادفات، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و راه بندان های طولانی به همراه داشته است. در نگاه کلی بهره برداری و بهره وری مناسب و مطلوب از کلیه تسهیلات نوین، نیاز به تدوین قوانین و مقرراتی متناسب با امکانات و شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر اجتماعی دارد. 
 
بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و قانون گریزی، همواره یكی از علل بروز مشكلات، معضلات و حوادث ترافیكی در بسیاری از جوامع می باشد كه بنا بر بافت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی جوامع میزان آن متفاوت است. آمار حوادث ترافیكی در ایران موید میزان بالا و غیرمتعارف تخلفات رانندگی در ایران است كه هر ساله زیان های جبران ناپذیر اقتصادی و آسیب های اجتماعی را باعث می گردد. اگر چه در بروز تخلفات رانندگی عوامل مختلفی دخیل هستند اما طبق بررسی ها عامل انسانی، به عنوان اصلی ترین علت حوادث ترافیكی در ایران، گزارش شده است. عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ریشه درفرآیند اجتماعی شدن شهروندان و عدم نهادینه شدن قوانین اجتماعی در جامعه ی شهری دارد. بنابراین ریشه یابی علل تخلفات رانندگی در شهری چون اصفهان كه حجم زیادی از وسایل نقلیه در معابر آن جریان دارد، می تواند گامی در جهت كاهش مشكلات سیستم حمل و نقل درون شهری کشور باشد. 
 
 
 
بیان مساله
رشد شهرنشینی در جهان و به ویژه در كشورهای در حال توسعه رو به افزایش است. این امر نیاز به استفاده از وسایل حمل و نقل را بیشتر می نماید. وسایل حمل و نقل موتوری با ویژگی ها و پتانسیل های خود دسترسی سریع و راحت به فواصل دور و نزدیك را ممكن نموده اند. اما عوارض و مشكلاتی مانند تصادفات، آلودگی هوا، سروصدا و راه بندان های طولانی مدت را به همراه داشته است. یكی از مشكلات اساسی كه در اصفهان مشاهده می شود و روزانه هزاران نفر را در خود گرفتار می كند، مشكل "تراكم ترافیك شهری" می باشد. تراكم ترافیك به عنوان یك مشكل مشترك در شهرهای بزرگ جهان شناخته شده است و كارشناسان حمل و نقل و ترافیك، انسان، وسایل نقلیه و شبكه معابر را از عوامل موثر در عرصه ترافیك شهری می دانند و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از طرف انسان (به عنوان عامل فعال و با شعور این سیستم) از علل انسانی اساسی این پدیده شهری بیان گردیده است.
 
مطالعات انجام شده در خصوص زمینه ها و عوامل بروز تخلفات ترافیكی در كشورهای مختلف، نشان می دهد كه در همه كشورها خصوصاً در كشورهای توسعه یافته، عوامل بروز تخلفات بیشتر به ویژگی های شخصیتی رانندگان و هنجارهای غالب اجتماع برمی گردد. از سایر عوامل موثر بر بروز تخلفات و رفتارهای پرخطر در این كشورها می توان به عواملی همچون: عدم آگاهی از عواقب تخلف، ریسك پذیری، قدرت نمایی، میل به قانون شكنی، بی اعتمادی به قانون، عادات نادرست فرهنگی، خشم و عصبانیت، نادرست بودن طرح هندسی مسیر، نقص قوانین، عدم اجرای قوانین، برخورد نامناسب با متخلفان، نظارت نامناسب و احتمال پایین شناسایی تخلفات، وجود زمینه های چانه زنی با پلیس و عدم قطعیت مجازات ها اشاره نمود.
 عامل انسانی از دیدگاه علوم مختلفی چون روانشناسی، جامعه شناسی، علوم تربیتی و بهداشت قابل بررسی است. در این مطالعه از دیدگاه جامعه شناسانه به آن نگریسته می شود. یكی از مباحث مهم در جامعه شناسی معاصر، بحث شهروندی و به دنبال آن اخلاق شهروندی می باشد. اخلاق شهروندی محصول زندگی شهری است. به طور خلاصه شهروند، فردی است كه در شهر زندگی می كند، از امكانات شهر بهره می برد و در مقابل شهر و دیگر شهروندان دارای مسئولیت می باشد. اخلاق شهروندی عبارت است از وظایف و تعهداتی كه هر شهروند در قالب رفتارهای اجتماعی نسبت به نهادهای اجتماعی و سایر شهروندان دارد.
 
از دیدگاه جامعه شناسی، یك جنبه از علل انسانی تخلفات رانندگی، ریشه در اخلاق ترافیك شهروندان دارد. منظور از اخلاق ترافیك شهروندان میزان تعهد و پایبندی افراد به قوانین و مصوبات وضع شده از جانب متولیان حمل و نقل و ترافیك و مسئولین راهنمایی و رانندگی می باشد.
ذكر این نكته نیز حائز اهمیت می باشد كه ارتكاب تخلف از جانب رانندگان می تواند دو دلیل عمده داشته باشد. گاه رانندگان به دلیل فراموش كردن برخی قوانین، عدم آشنایی با محیط و یا خطای دید و ندیدن علائم رانندگی و همچنین به دلیل عدم آگاهی از قوانین جدید مرتكب تخلف می شوند که به عنوان تخلفات سهوی معرفی شناخته می شوند. اما در برخی موارد شهروندان نسبت به این قوانین آگاهی دارند ولی به دلایلی نسبت به آنها بی تفاوت می باشند. این امر ناشی از ضعف اخلاق ترافیك شهروندی در بین رانندگان شهری است. ضعف و یا فقدان اخلاق ترافیك شهروندی می تواند نقش تعیین كننده ای در بروز كجرفتاری های اجتماعی از جمله تخلفات رانندگی داشته باشد. بنابراین در این تحقیق تلاش می شود تا با شناسایی و سنجش عوامل موثر بر اخلاق ترافیك شهروندی، علل تخلفات رانندگی را ریشه یابی نموده و به دنبال آن گامی جهت ارتقاء اخلاق ترافیك شهروندی به منظور برقراری نظم شهری برداشته شود.
 
 
 
 
فهرست مطالب
 

بررسی تاثیر اخلاق ترافیک شهروندی بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی

 
فصل دوم:مبانی نظری
2-1- مقدمه 10
2-2-پیشینه تحقیق 11
2-3- مفاهیم كلیدی 15
2-3-1- اخلاق 15
2-3-2- شهروندی 16
2-3-3- اخلاق شهروندی 17
2-3-4- حقوق شهروندی 18
2-3-5- حقوق مدنی 19
2-3-6- حقوق سیاسی 19
2-3-7- حقوق اجتماعی 19
2-3-8- مشاركت اجتماعی 20
2-3-9- ترافیك شهری 21
2-3-10- اخلاق ترافیك شهروندی 22
2-4- رویكردهای نظری مفاهیم 22
2-4-1- رویكردهای نظری اخلاق شهروندی 22
2-4-1-1- تالكوت پارسونز 22
2-4-1-2- برایان ترنر 24
2-4-1-3-كیت فالكس 27
2-4-1-4- ویل كیملیكا 30
2-4-1-5- توماس جانوسكی 31
2-5- جمع بندی مفهوم شهروندی 34
2-6- رویكردهای نظری مربوط به جرائم شهری 35
2-6-1- نظریات كنترل اجتماعی 36
2-6-2- نظریه كنترل اجتماعی هیرشی 37
2-6-3- نظریه ارتباطات نسبی ساترلند به عنوان عامل كجرفتاری 38
2-6-4- نظریه مرتون در مورد كجرفتاری 39
2-7- برخی عوامل محیطی موثر بر جرائم شهری 40
2-8- جمع بندی رویكردهای نظری مربوط به جرایم شهری 41
2-9- رویكرد نظری مفهوم ترافیك 43
2-9-1- تعریف ترافیك 44
2-9-2- تاریخچه ترافیك در ایران 45
2-10- چهارچوب نظری 49
2-11- فرضیات تحقیق 53
2-11-1- فرضیه اصلی 53
2-11-2- فرضیات فرعی 53
2-11-2-1- بعد اجتماعی 53
2-11-2-2- بعد فرهنگی 53
2-11-2-3- عوامل زمینه ای 53
 
منابع
 

دانلود مبانی نظری بررسی رابطه اخلاق ترافیک شهروندی و عدم رعایت قوانین رانندگی

دریافت و دانلود فایل”مبانی نظری بررسی رابطه اخلاق ترافیک شهروندی و عدم رعایت قوانین رانندگی”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود مبانی نظری ارزیابی تطبیقی سلامت روانی و رضایت جنسی در زنان بارور و نابارور

مولفه های سلامت روان در زنان بارور
مولفه های سلامت روان در زنان ناباور
مولفه های رضایت جنسی در زنان بارور
مولفه های رضایت جنسی در زنان ناباور
نظریه های سلامت روانی
نظریه های روانشناسی سلامت روانی
رویکردهای نظری در سلامت روانی
رویکردهای نظری در رضايت جنسي
مبانی نظری ناباروری
مبانی نظری ناباروری زنان

با وجود تغييرات مختلف در زمينه نگرش نسبت به مسايل جنسي در قرون اخير، هنوز اهميت باروري  به عنوان بخش عمده اي از زندگي زناشويي مورد توجه زوجين و بستگان آنها مي باشد. هر چند اين اهميت مي تواند بنيان زيستي و تكاملي داشته باشد چون باروري با فراهم ساختن زمينه توليد نسل به امتداد نوع بشر كمك مي نمايد،

 

ولي در عين حال اين عملكرد زيستي بشر داراي كاركردها و جنبه هاي رواني- اجتماعي نيز مي باشد (بهرامي، ستارزاده، رنجبر کوچک سرایی وقوجازاده، 1389). زيرا ناباروري  به عنوان يك بحران پيچيده در زندگي زوجين داراي پيامدهاي عميق عاطفي- رواني مي باشد و مي تواند بر فرآيند سلامت رواني  آنان مؤثر واقع شود (بهرامي، ستارزاده، رنجبر کوچک سرایی وقوجازاده، 1389).

 

 

 افزون بر اين، بسياري از مطالعات تأثير ناباروري را بر ميزان رضايت جنسي زنان مورد بررسي قرار داده اند (لي، سان و چائو ، 2001). به همين جهت، مطالعات جاري حاكي از آن است كه ناباروري به مثابه يك تجربه فشارزاي رواني است كه بر وضعيت روان شناختي زنان نابارور تأثيرات زيادي دارد. چون تحت تأثير مسائل و مشكلات يك زوج نابارور قرار مي گيرد. از اين ديدگاه، درمان هاي ناباوري نيز جزء يك موقعيت فشار رواني هستند و تا حدودي يك ضربه رواني  براي زنان ايجاد مي نمايد (حسني، 2010).

 

 

 در مجموع درك استرس ناباروري و تعبير آن در ذهن زنان نابارور و پيامدهاي بهداشت رواني و جنسي آن براي آنان به شكل گيري مفهوم روان شناسي ناباروري  منتهي شده است كه بيانگر ملاحظات روان شناختي و اجتماعي اين پديده مي باشد (تورن ، 2009). به گونه اي كه برخي از صاحب نظران، پيامدهاي روان شناختي ناشي از ناباروري را براي زوجين به دليل ضرورت والد بودن در طي دوره بزرگسالي به عنوان يك نقطه گذار براي آنان مي دانند و اين پديده با انواع پيامدهاي منفي بهداشت رواني و جنسي در اين قبيل زوج ها همراه است (ديكا و سارما ، 2010).

 

 

بنابراين، پژوهش حاضر با توجه به اهميت پيامدهاي روان شناختي ناباروري به بررسي مقايسه اي  سلامت رواني و رضايت جنسي در بين زنان بارور و نابارور در شهر شيراز مي پردازد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش  
2-1- رویکردهای نظری در سلامت روانی    9
2-1-1- رویکرد روانکاوی    10
2 -1-2 رویکرد زیست شناختی    10
2-1-3-رویکرد روانی – اجتماعی    11
2-1-3-رویکرد انسان گرایی    12
2-1-4- رویکرد شناختی    12
2-1-5- رویکرد رفتاری    13
2-1-6-روان شناسی مثبت نگری  رویکرد     14
2-1-7- نظریه دو عاملی سلامت روانی    15
2-1-8- نظریه بوم شناسی     18
2-1-9-الگوی شخصی – فرهنگی و ساختاری     19
2-2 رویکردهای نظری در رضايت جنسي    20
2-2-1- رویكرد بالینی و تشخیصی در بدكاري جنسي    20
2-2-2 رویكرد زیستی در بدكاري جنسي    21
2-2-3- نظریه راهبردهای جنسی     23
2-2-4- رویكرد روان شناسی باروری در بدكاري جنسي     24
 2-2-5- نظریه استرس      26
2-2-6- مدل زیستی –روانی واجتماعی بدکاری جنسی در ناباروری     27
2-2-7- مدل تبادل بین فردی از رضایتمندی جنسی     28
2-3- پیشینه ی مطالعات خارجی سلامت رواني و رضايت جنسي در زنان نابارور     29
2-4- پیشینه ی مطالعات داخلی سلامت رواني و رضايت جنسي در زنان نابارور    32
2-5- فرضیه های تحقیق    33

 

فهرست منابع و مأخذ
منابع فارسی     
منابع انگلیسی    

 

 

دانلود مبانی نظری ارزیابی تطبیقی سلامت روانی و رضایت جنسی در زنان بارور و نابارور

دریافت و دانلود فایل”مبانی نظری ارزیابی تطبیقی سلامت روانی و رضایت جنسی در زنان بارور و نابارور”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود بررسی تطبیقی مدارس بر اساس مولفه های سازمان یادگیرنده

سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش
سازمان یادگیرنده در مدارس
ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس
مدرسه به مثابه سازمان یادگیرنده
پروژه سازمان یادگیرنده در مدارس
مولفه های سازمان یادگیرنده در مدارس
مقایسه مولفه های سازمان یادگیرنده در مدارس
وضعیت مدارس بر اساس ویژگی های سازمان یادگیرنده

دانلود پروژه رشته علوم تربیتی

بررسی تطبیقی مدارس بر اساس مولفه های سازمان یادگیرنده

 
 
 
*ضمیمه شدن پرسشنامه بصورت رایگان🙂
 
 
 
 
 
 
چكیده:
امروزه مفهوم نوینی كه با پیچیده شدن محیط سازمان‌ها مطرح می‌شود، مفهوم «سازمان یادگیرنده» می‌باشد. هر چقدر عدم اطمینان محیطی (پیچیدگی وتغییرات محیطی) بالا باشد، سازمان‌ها نیاز بیشتری به دانستن و آگاهی گسترده از عوامل محیطی دارند تا بتوانند خود را با تغییرات و تحولات محیطی تطبیق دهند. سازمان یادگیرنده را نوعی از سازمان به شمار می‌آورند كه هدف اصلی آن یادگیری است و آموزش و یادگیری در آن نهادینه شده است.«سازمان یادگیرنده» در طول زمان می‌آموزد، تغییر می‌كند و عملكردش را متحول می‌سازد. «سازمان یادگیرنده» سازمانی است كه عملكردهایش از طریق آگاه شدن و درك بهتر بهبود می‌یابد و اصلاح می‌شود (الوانی، 1378-ص3) 
 
برای ایجاد و توسعه سازمان‌های یادگیرنده لازم است گام‌های اولیه را از مدارس و ایجاد عادت به تفكر خلاق و یادگیری دائمی در تربیت شوندگان آغاز كنیم. كسب اطلاعات درست یادگیری در سنین خردسالی و در سالهای نخستین مدرسه شكل می‌گیرد و در طول حیات ادامه می‌یابد. مهارت‌های شناختی درست لازمه پیشرفت تحصیلی و ایجاد رغبت و انگیزه برای یادگیری می‌باشد. یادگیری تنها به سالهایی كه در مدرسه می‌گذرد اختصاص ندارد ایجاد فرهنگ یادگیری و تبدیل مدارس به سازمان‌های یادگیری مستلزم نگاهی دیگر به آموزش وبرنامه‌ریزی آن است. (مشایخ، 1380- ص135-164)
 
در تحقیق حاضر، حجم نمونه تحقیق 94نفر شامل 75 دبیر و 19 مدیر بوده كه البته این افراد از 7 دبیرستان یعنی 2 دولتی و 5 غیرانتفاعی با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای از جامعه‌ 25 مدرسه‌ای انتخاب شده است. با استفاده از روش تحقیق توصیفی و به كاربردن پرسشنامه‌ای كه حاوی 30 سوال 5 گزینه‌ای بود، دیدگاه دبیران ومدیران دبیرستانهای دخترانه منطقه 2 شهرتهران، نسبت به یادگیرنده بودن سازمانشان (مدرسه) سنجیده شد. اطلاعات حاصله با بهره‌گیری از آمار توصیفی (فراوانی،درصد، جداول، نمودارها) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و از تجزیه وتحلیل دیدگاه دبیران و مدیران، رشته تحصیلی، مدرك تحصیلی، سابقه خدمت و … نتایج زیر به دست آمد.
 
1- مدارس غیرانتفاعی منطقه 2 شهر تهران بیش از مدارس دولتی این منطقه از ویژگی‌ها و اصول یك سازمان یادگیرنده برخوردارند.
2- اصول و ویژگی‌های سازمان یادگیرنده در گروه دبیران بیش از گروه مدیران است.
3- با بالا رفتن سابقه خدمت و مدرك تحصیلی افراد به سمت ویژگی‌ها واصول سازمان یادگیرنده می‌روند.
4- با توجه به رشته تحصیلی بیشترین افراد نمونه از رشته علوم انسانی هستند كه این نشان‌ دهنده بالاتر بودن این ویژگی‌ها در این گروه است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

سازمان یادگیرنده

یادگیری سازمانی

ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس

 
 
مقدمه:
سازمان یادگیرنده سازمانی است كه با ارتقای دائمی ویادگیری فردی، گروهی ودر نتیجه یادگیری سازمانی كاركنان، موجبات تكامل وبالندگی و پویایی افراد و سازمان را در تعادل با محیط متغیر فراهم می‌سازد. در یادگیری‌ سازمانی ترتیبی اتخاذ می‌شود كه با ایجاد ارتباط بین آگاهی‌ها و دانش فردی اعضای سازمان كه از تجربیات كاری و سایر مجاری كسب دانش فرا گرفته شده «نوعی دانش جمعی و سازمانی حاصل آید. (الوانی، 1383-ص21)
 
سازمان یادگیرنده مفهوم نوینی است كه همراه با پیچیده شدن محیط سازمان‌ها مطرح شده است. هر چقدر عدم اطمینان محیطی ناشی از پچیدگی و تغییرات آن بالاتر باشد سازمان‌ها برای تطبیق خود با تحولات محیطی نیاز شدیدتری به دانش و آگاهی گسترده از عوامل محیطی پیدا می‌كنند.مفهوم سازمان یادگیرنده با توجه به پیچیدگی روزافزون محیط سازمانی و افزایش عدم اطمینان در محیط، مفهوم بسیار معتبری است توانایی سازگاری سازمان با محیط متغیر به یادگیری بستگی دارد. برای رقابت با سازمان‌های دیگر،یك سازمان باید بهتر از آنها یاد بگیرد و دانش خود را سریعتر و گسترده‌تر از آنها در سراسر سازمان به كار بندد. امروزه، سازمان‌ها و كاركنان آنها، باید پیوسته خود را با شرایط و موقعیت‌های جدید سازگار سازند تا بتوانند در دراز مدت دوام بیاورند. این، واقعیت سازمان‌های جدید است (علاقه‌بند، 1385)
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول: كلیات تحقیق 1
تعریف و بیان مسأله 2
اهمیت مسأله 5
هدف تحقیق 9
سوالات تحقیق 9
تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق 10
 
فصل دوم: ادبیات تحقیق 14
 بخش اول: پیشینه نظری تحقیق 18
سیر تحولات نظریه‌های سازمان ومدیریت 18

سابقه سازمان یادگیرنده 21

تئوری یادگیری سازمانی 24

تعاریفی از یادگیری سازمانی 25
سازمان یادگیرنده 28
یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 34

نقش مكاتب فكری در سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی 37

اصول سازمان‌های فراگیر از نظر «پیترسنج» 40

تفاوت سازمانهای یادگیرنده با سازمان‌های سنتی 54

بررسی و مقایسه نظریه پیترسنج با نظریه صاحبنظران دیگر 58

چگونه یك سازمان یادگیرنده با سازمان‌های دیگر متفاوت است؟ 60
اجزای سازنده سازمان یادگیرنده 66
سازمان یادگیرنده در آینده 69

راهبردهای ایجاد و گسترش سازمان یادگیرنده 70

راهكارهای اجرایی سازمان‌های یادگیرنده 75
مزایای ایجاد سازمان یادگیرنده 76
تغیرات ساختاری لازم براساس سازمان یادگیرنده در درون سازمان موجود (مدارس) 78
مدارس یادگیرنده 80

ویژگی‌های مدرسه یادگیرنده 89

مقایسه‌ مدارس دولتی و غیرانتفاعی 96

بخش دوم: بررسی پیشینه تحقیق 99
نتیجه‌گیری 114
 
فصل سوم: روش تحقیق 118
 روش تحقیق 119
جامعه آماری 120
نمونه و روش نمونه‌گیری 120
روش جمع‌آوری اطلاعات  121
روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 122
 
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل یافته‌ها 123
 اطلاعات توصیفی گروه نمونه 124
جمع‌بندی 131
 
فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات 132
بحث و نتیجه‌گیری 133
محدودیت‌های پژوهشی 134
فهرست منابع 137
ضمائم 142
 

دانلود بررسی تطبیقی مدارس بر اساس مولفه های سازمان یادگیرنده

دریافت و دانلود فایل”بررسی تطبیقی مدارس بر اساس مولفه های سازمان یادگیرنده”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود فصل دوم پروژه سلامت روان مادران

مبانی نظری سلامت روان مادران
پیشینه تحقیق سلامت روان مادران
پیشینه داخلی سلامت روان مادران
پیشینه خارجی سلامت روان مادران
پیشینه پژوهش سلامت روان مادران
پروژه سلامت روان مادران
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت روان

تودور (1996) سلامتی روان را به شرح زیر تعریف می کند. سلامت روان شامل: توانایی زندگی کردن همراه با شادی، بهره وری و بدون وجود دردسر است. سلامت روان مفهوم انتزاعی و ارزیابی نسبی گری از روابط انسان با خود، جامعه و ارزش هایش است و نمی توان آن را جدای از سایر پدیده های چند عاملی فهمید که فرد را به موازاتی که در جامعه به عمل می پردازد، می سازند.

 

 

 

سلامت روان، شیوه سازگاری آدمی با دنیاست، انسان هایی که موثر، شاد و راضی هستند و حالت یکنواختی خلقی رفتار ملاحظه گرانه و گرایش شاد را حفظ می کنند. سلامت روان عنوان و برچسبی است که دیدگاه ها و موضوعات مختلف  مانند: عدم  وجود علایم احساسات مرتبط با بهزیستی اخلاقی و معنوی و مانند آن را در بر می گیرد. برای ارائه یک تئوری در مورد سلامت روان، موفقیت برون روانی کافی نیست باید سلامت درونی روانی را به حساب آوریم. سلامت روان ظرفیت رشد و نمو شخصی می باشد. و یک موضوع مربوط به پختگی است.

 

 

 

سلامت روان یعنی هماهنگی بین ارزش ها، علایق ها و نگرش ها در حوزه عمل افراد و در نتیجه برنامه ریزی واقع بینانه برای زندگی و تحقق هدفمند مفاهیم زندگی است. سلامت روان، سلامت جسم نیست بلکه به دیدگاه و سطح روانشناختی ارتباطات فرد، محیط اشاره دارد. بخش مرکزی سلامت، سلامت روان است زیرا تمامی تعاملات مربوط به سلامتی به وسیله روان انجام می شود. سلامت روان ظرفيت كامل زندگي كردن به شيوه اي است كه ما را قادر به درك ظرفيتهاي طبيعي خود مي كند و به جاي جدا كردن ما از ساير انسانهايي كه دنياي ما را مي سازند، نوعي وحدت بين ما و ديگران بوجود مي آورد .سلامت روان، توانايي عشق ورزيدن و خلق كردن است، نوعي حس هويت بر تجربه خود به عنوان موضوع و عامل قدرت فرد، كه همراه است با درك واقعيت درون و بيرون از خود و رشد واقع بيني و استدلال (آقاجانی و اسدی نوقابی، 1381).

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم: پیشینه ی پژوهش
2-1 پیشینه نظری    16
2-1-1 اتيسم    16
2-1-1-1 نشانه هاي عمومي بيماري اُتيسم    17
2-1-1-2 علل بروز اُتيسم    20
2-1-1-3 تشخيص اُتيسم    21
2-1-2 سلامت روان    22
2-1-2-1 تعریف سلامت روان    23
2-1-2-2 بهداشت روان:    29
2-1-2-3 تعریف بهداشت روان در فرهنگ های مختلف    31
2-1-2-4 اصول بهداشت روانی    33
2-1-2-5 معيارهاي بهداشت رواني در مكتب اسلام    35
2-1-2-6 تعريف بهداشت رواني و سه سطح پيشگيري    37
2-1-2-7 خصوصیات افراد دارای سلامت روانی    39
2-1-2-8 نقش خانواده در تامین سلامت روان    43
2-1-2-9 نظریات مرتبط با  سلامت روانی    43
2-1-2-9-1 نظریه ی زیگموند فروید    44
2-1-2-9-2 نظریه ی آدلر:    44
2-1-2-9-3 نظریه ی سالیون     45
2-1-2-9-4 نظریه ی کارل راجرز     46
2-1-2-9-5 نظریه ی آلبرت الیس    47
2-1-2-10 نظریات نوین مبتنی بر شناخت درمانی    49
2-1-2-10-1 نظریه ی ویلیام گلاسر    49
2-1-2-10-2 نظریه ی اسکنیر     50
2-1-3 سازگاری زناشویی    51
2-1-3-1 تعریف سازگاری زناشویی    51
2-1-3-2 کارکرد مطلوب خانواده    52
2-1-3-3 معنی و مفهوم خانواده متعادل    53
2-1-3-4 خانواده مدرن    55
2-1-3-5 زیر منظومه زن و شوهری    56
2-1-3-6 تفاوت های زنان و مردان    58
2-1-3-7 علل مشکلات و تعارضات در میان زوجین    63
2-1-3-8 نقش عشق در ازدواج و تداوم زندگی    64
2-1-3-9 نقش فشارهای فرهنگی در رضایت زن و شوهر    65
2-1-3-10 اختلافات مالی    66
2-1-3-11 روابط والدین و کودک    69
2-1-3-12 عوامل شخصی    69
2-1-3-13 حسادت    71
2-6 پیشینه تحقیقات انجام شده    72
2-6-1 پیشینه پژوهش های انجام شده در خارج کشور    72
2-6-2 پیشینه پژوهش های انجام
شده در داخل کشور    75

 

منابع
الف: منابع فارسی    
ب: منابع لاتین    

 

 

 

فهرست نمودارها
نمودار 4-1: اطلاعات مربوط به درصد شرکت کنندگان در پژوهش به تفکیک گروه    90
نمودار 4-2: اطلاعات مربوط به مدرک تحصیلی شرکت کنندگان در پژوهش بر حسب درصد    91
نمودار 4-3: اطلاعات مربوط به شغل شرکت کنندگان در پژوهش بر حسب درصد    92

 

دانلود فصل دوم پروژه سلامت روان مادران

دریافت و دانلود فایل”فصل دوم پروژه سلامت روان مادران”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود پروپوزال سلامت روانی فرزندان

پروپوزال سلامت روان
پروپوزال سلامت روانی
نمونه پروپوزال سلامت روان
پروپوزال در مورد سلامت روان
پروپوزال سلامت روانی کودکان
پروپوزال سلامت روانی دختران
پروپوزال سلامت روانی فرزندان دختر
پروپوزال در مورد سلامت روانی فرزندان

پروپوزال سلامت روانی فرزندان با عنوان مقایسه میزان سلامت رواني فرزندان دختر داراي والدین شاغل و غیر شاغل می باشد. پژوهش حاضر با توجه به هدف كاربردي واز نظر اجرا در زمره تحقيقات علي – مقايسه اي است.

 

3-2- متغیرهای تحقیق
3-2-1- متغیر مستقل : والدین شاغل و غیر شاغل 
3-2-2- متغیر وابسته : سلامت رواني.
 3-2-3- متغیر کنترل : جنسیت متغیر‌ها و یا عواملی که تآثیر آن‌ها بر متغیر وابسته توسط پژوهشگر خنثی و یا حذف می شود در این تحقیق جنس، سن (محدوده ی سنی 14-18 ) می باشد. 
3-3-  جامعه آماری 
دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه در ناحيه يك شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 93-92 مشغول به تحصیل مي باشد كه تعداد آنها  5044 نفر  مي باشد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چكيده    1
فصل يكم : مقدمه پژوهش
1-1- مقدمه    3
1-2-  بيان مسئله    6
1-3-ضرورت و اهميت تحقيق7
1-4- اهداف پژوهش    8
1-4-1- اهداف اصلی    8
1-4-2- اهداف فرعی    8
1-5- فرضیه های پژوهش    9
1-6-  تعریف متغیر ها    9
1-6-1- تعاریف مفهومی    9
1-6-2- تعریف عملیاتی    9

روش پژوهش
3-1- روش پژوهش    55
3-2- متغیرهای تحقیق    55
3-3-  جامعه آماری    55
3-4- نمونه آماری    55
3-5- روش نمونه گیری وحجم نمونه    55
3-6- ابزار مورد استفاده در اين پژوهش    56
3-7-روش اجراي پژوهش    59
3-8- روش تحليل داده ها    5

منابع    
الف) منابع فارسی    
ب) منابع لاتين  

 

دانلود پروپوزال سلامت روانی فرزندان

دریافت و دانلود فایل”پروپوزال سلامت روانی فرزندان”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود شاخص اندازه‌گیری هزینه‌های اجتماعی مواد مخدر در ایران

مواد مخدر
پیامد‌های خارجی
هزینه‌های اجتماعی
دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی
شاخص اندازه‌گیری هزینه‌های اجتماعی مواد مخدر در ایران
دانلود مقالات کارشناسی ارشد علوم اجتماعی
دانلود مقالات ارشد علوم اجتماعی
هزینه‌های اجتماعی مواد مخدر در ایران

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی

شاخص اندازه‌گیری هزینه‌های اجتماعی مواد مخدر در ایران

 
 
چکیده 
این مقاله به بررسی شاخص هزینه‌های اجتماعی ناشی از مصرف و قاچاق مواد مخدر می‌پردازد. این  شاخص هزینه‌های ایجاد شده توسط مصرف و قاچاق مواد مخدر تحمیلی بر جامعه را اندازه‌گیری می‌کند و همچنین می‌تواند به کاهش مصرف کمک کند و اثربخشی سیاست‌های دولتی در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر را اندازه‌گیری کند. روش‌شناختی مورد استفاده در این تحقیق، روش «هزینه‌های بیماری» است. بر اساس این روش، کلیه هزینه‌های ملموس تحمیلی بر جامعه ناشی از مصرف و قاچاق مواد مخدر به غیر از هزینه‌های خرید مواد، مد نظر قرار می‌گیرند.
 
 با پیروی از مطالعات کولینز و لاسپلی (1996)، هزینه‌های اجتماعی خالص یعنی در نظر گرفتن پیامد‌های جانبی مثبت ناشی از مصرف و قاچاق مواد (لذت از مصرف و درآمد حاصل از فروش)  مطالعه را به پیش می‌بریم. گروه‌های پرداخت‌کننده هزینه عبارتند از: مصرف کنندگان، جامعه و دولت و هزینه‌ها به سه گروه: هزینه‌های مستقیم، هزینه‌های غیرمستقیم و هزینه‌های جانبی تقسیم می‌شوند. مصرف‌کننده و جامعه زمانی نسبت به پرداخت هزینه‌ها حساسیت نشان می‌دهند که پرداخت آنها باعث کاهش درآمد اسمی آن‌ها شود. هزینه‌های مستقیم بر درآمد اسمی، هزینه‌های جانبی بر ترکیب هزینه‌های خانوار و هزینه‌های غیرمستقیم بر درآمد واقعی اثر می‌گذارند. همچنین هزینه‌های غیرمستقیم و جانبی موجب کاهش قدرت خرید افراد می‌شود. شاخص هزینه‌های اجتماعی مواد مخدر به روش   COIدر ایران محاسبه نشده است.
 
 
واژگان کلیدی:

مواد مخدر

پیامد‌های خارجی 

هزینه‌های اجتماعی

 
 
مقدمه
مصرف و قاچاق مواد مخدر قانونی (دخانیات) و غیرقانونی (مواد مخدر، الکل) تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد کشور دارند. شناسایی این عوامل تأثیرگذار، از یک‌سو، اثرات منفی بر جامعه و از سوی دیگر مزایای مربوط به مصرف و تولید را تعیین می‌کنند. مقدار کل «پیامدهای خارجی» ایجاد شده از مصرف مواد مخدر، نشانگر هزینه‌های ناشی از مصرف و قاچاق مواد مخدر بر جامعه است. این مقدار موسوم به «هزینه‌های اجتماعی» یا «هزینه‌های فرصت» مواد مخدر است. مزایای مواد مخدر به‌وسیله «لذتی» که برای مصرف‌کننده و سودی که برای تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان فراهم می‌کند، اندازه‌گیری می‌شود. اندازه‌گیری مزایای ناشی از مواد مخدر بسیار پیچیده است زیرا به‌سختی می‌توان ارزش ذهنی مصرف‌کنندگان، از مصرف مواد مخدر را محاسبه کرد.
 
این مقاله به بررسی آسیب‌هایی که مواد مخدر بر جامعه تحمیل می‌کنند تمرکز دارد. شاخص «هزینه‌های اجتماعی مواد مخدر»، هزینه‌های ایجاد شده توسط مصرف و قاچاق مواد مخدر تحمیلی بر جامعه را اندازه‌گیری می‌کند. شاخص فوق دارای اهمیت است زیرا شناسایی آن می‌تواند یکی از عوامل کاهش مصرف باشد و همچنین اثربخشی سیاست‌های عمومی مربوط به مواد مخدر را اندازه‌گیری کند.
 
اندازه‌گیری هزینه‌های اجتماعی و تعیین‌کردن اینکه چه بخشی از هزینه‌های ناشی از مواد مخدر به جامعه آسیب می‌رساند (پیامد‌های خارجی) و چه بخشی از آن به‌طور مستقیم مصرف‌کننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد (هزینه‌های خصوصی)، با مشکل جدی روش‌شناختی مواجه است. به‌عنوان مثال، هزینه‌های مربوط به بیماری‌های ناشی از مصرف سیگار گویای این مشکل است. سرطان ریه یک فرد سیگاری یک پیامد خارجی است یا هزینه خصوصی؟ پاسخ به این سؤال به فرضیه انتخاب عقلانی  مصرف‌کنندگان بستگی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌شود.
 
 
فهرست مطالب
شاخص اندازه‌گیری هزینه‌های اجتماعی مواد مخدر در ایران 1
چکیده 1
مقدمه 3

عقلانیت و هزینه‌های اجتماعی 4

روش هزینه‌های بیماری 10

هزینه‌های اجتماعی مواد مخدر در ایران 11

انواع هزینه‌ها 13

جدول شماره 1. مخارج بهداشت و درمان اعتیاد 15

جدول شماره 2. هزینه‌های غیرمستقیم جامعه در برابر اعتیاد 16

نتیجه‌گیری 18
فهرست منابع 22
 
 

دانلود شاخص اندازه‌گیری هزینه‌های اجتماعی مواد مخدر در ایران

دریافت و دانلود فایل”شاخص اندازه‌گیری هزینه‌های اجتماعی مواد مخدر در ایران”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود پاورپوینت هدایت از طریق انگیزش

پاورپوینت انگیزش
پاورپوینت انگیزشی
پاورپوینت انگیزش افراد
پاورپوینت انگیزش در روان شناسی
پاورپوینت انگیزش در مصاحبه
پاورپوینت انگیزش در کار

دانلود پاورپوینت هدایت از طریق انگیزش جهت رشته ی روان شناسی در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

انگیزش عبارت است از حالت درونی که انسان را به انجام فعالیت خاصی ترغیب میکند. انگیزه را همان نیاز، خواسته ، تمایل یا نیروی درونی میدانند که افرادرا برای انجام کار راغب میسازد. برخی نیز معتقد هستنند ” هر عملی که فرد انجام میدهد در اثر وجود انگیزه یا نیازی است که محرک وی برای انجام آن عمل است ”بنابراین میتوان گفت که دو عامل شکل دهنده رفتار انسان عبارتنند از ” انگیزه ” و ” هدف ” به همین دلیل ” انگیزش  کارکنان برای انجام وظایف سازمانی” و ” همسو سازی اهداف آنان با اهداف سازمان“ از اهمیت ویژه ای برخوردار است

 

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

نظریه ها

مازلو

نظریه برابری

نظریه x  و نظریه  Y

نظریه انتظار

نظریه هدف گذاری

انتقادات

انگیزش کارکنان در مقایسه با مدیران

دانلود پاورپوینت هدایت از طریق انگیزش

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت هدایت از طریق انگیزش”