روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود تاثیر فعالیت های بعد از مدرسه بر پیشرفت تحصیلی

تكلیف چند رسانه ای
فعالیت فوق برنامه
مشاهده تلویزیون
فعالیت های خارج از مدرسه
فعالیت های بعد از مدرسه
تاثیر فعالیت های بعد از مدرسه بر پیشرفت تحصیلی
دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

 
 
 
چکیده
چکیده پژوهش حاضر تاثیر فعالیت های پس از مدرسه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های هوشمند و سنتی را بررسی می کند. متغیرهای سن و جنس به عنوان متغیر کنترل و متغیر فعالیت های فوق برنامه، مشاهده تلویزیون، میزان استفاده از اینترنت به عنوان متغیرهای تعدیل کننده در این رابطه مورد بررسی قرار گرفته اند. نمونه شامل 80 نفر (40 نفر به عنوان گروه آزمایش و 40 نفر به عنوان گروه کنترل) دانش آموز پسر اول دبیرستان مدارس هوشمند و سنتی است.
 
 دانش آموزان مدارس هوشمند با اجرای انجام تکالیف به صورت چند رسانه ای به یادگیری درس ریاضیات (1) پرداخته و دانش آموزان گروه سنتی به روال جاری در مدارس به تحصیل خود ادامه دادند. جهت جمع آوری اطلاعات مربوط به متغیروابسته از آزمون میان ترم و برای جمع آوری داده های مربوط به متغیر تعدیل کننده از پرسشنامه استفاده شد. برای آزمون فرضیه های پژوهش از طرح آزمایشی پس از آزمون یا گروه کنترل و روش تجزیه و تحلیل کوواریانس استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از آن است که بین میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی دانش آموزان گروه هوشمند و سنتی، در سطح کمتر از 05/0=α تفاوت معناداری وجود دارد و انجام تکالیف به شیوه چند رسانه ای بر پیشرفت تحصیلی و میزان یادگیری دانش آموزان موثر است. به این ترتیب، آموزش الکترونیکی بطور عام انجام تکالیف راتحت تاثیر قرار میدهد و به استفاده از اینترنت به طور خاص، مشاهده تلویزیون را به نفع فعالیت های درسی تغیر خواهد داد.
 
 
 
کلید واژگان

تكلیف چند رسانه ای

فعالیت فوق برنامه

مشاهده تلویزیون

میزان استفاده از اینترنت

 
 
 
 

دانلود تاثیر فعالیت های بعد از مدرسه بر پیشرفت تحصیلی

دریافت و دانلود فایل”تاثیر فعالیت های بعد از مدرسه بر پیشرفت تحصیلی”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود پاورپوینت عوامل تاخیر در ازدواج 15 اسلاید

پاورپوینت عوامل تاخیر در ازدواج
پاورپوینت عوامل تاخیر در ازدواج جوانان
پاورپوینت تاخیر در ازدواج و تبعات آن
پاورپوینت علل تاخیر در ازدواج
پاورپوینت دلایل تاخیر در ازدواج

دانلود پاورپوینت عوامل تاخیر در ازدواج 15 اسلاید جهت رشته روانشناسی در قالب 15 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

 

ازدواج يک سنت ديرينه اجتماعی است كه از آغاز زندگی بشر مرسوم بوده و در تمامی اقوام و ملل مذهبی و غير مذهبی وجود داشته و دارد. ازدواج يک نياز و خواسته طبيعی زن و مرد است و همه مكاتب و اديان الهی و از جمله دين مبين اسلام بر آن صحه نهاده اند و پيروان خود را بر آن ترغیب نموده اند. ازدواج و انتخاب همسر از نظر بهداشت روانی اهميت بسزايی دارد. ثابت شده افرادی كه ازدواج كرده اند و در اين امر موفق بوده اند كمتر دچار اختلال روانی گرديده اند.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
مفهوم ازدواج
عوامل اجتماعی تاخیر در ازدواج
عوامل اقتصادی تاخیر در ازدواج
عوامل فرهنگی تاخیر دز ازدواج
راهبرد های فرهنگی ازدواج
راهبرد های اقتصادی ازدواج
راهبرد های اجتماعی ازدواج

دانلود پاورپوینت عوامل تاخیر در ازدواج 15 اسلاید

دریافت و دانلود فایل”دانلود پاورپوینت عوامل تاخیر در ازدواج 15 اسلاید”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود پرسشنامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

پرسشنامه مدیریت زمان
دانلود پرسشنامه مدیریت زمان
پرسشنامه مدیریت زمان کوئین
پرسشنامه مدیریت زمان عزیزی مقدم
پرسشنامه استاندارد مدیریت زمان
پرسشنامه مهارت مدیریت زمان
پرسشنامه میزان مهارت مدیریت زمان در جوانان
پرسشنامه میزان مهارت مدیریت زمان در نوجوانان

دانلود پرسشنامه پروژه کارشناسی ارشد رشته روان‌شناسی تربیتی

ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

 
 
 
 

 

نمره‌گذاری پرسشنامه مدیریت زمان:

    در پرسشنامه مدیریت زمان، مدیریت زمان حاصل برآیند نمره سه شاخص هدفگذاری، اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی می‌باشد که برای به دست آوردن نمره هر شاخص، مجموعه نمرات گویه‌ها بر تعداد آنها تقسیم می‌شوند. میزان نمره در هر شاخص، نشان‌دهنده میزان بکارگیری آن توسط پاسخگویان است.

پایایی این پرسشنامه 68/0 تا 91/0 و ضریب آلفای آن بین 70/0 تا 90/0 می‌باشد.

اعتبار علمی:

    در تهیه پرسشنامه سعی شده است از طریق مطالعات کتابخانه‌ای و منابع موجود ، با الهام از پرسشنامه‌هایی که به نوعی شباهتی به موضوع تحقیق دارند از جمله پرسشنامه خاکی و مقیمی استناد شد.

روایی:

    روایی، مربوط به این سؤال است که آیا سؤال واقعاً آنچه را که باید اندازه‌گیری کند (بسنجد) اندازه‌ می‌گیرد یا خیر؟ در واقع سؤال مربوط به روایی توجه ما را به این نکته جلب می‌کند که تا چه حد وسیله سنجش و ابزار اندازه‌گیری واقعاً مفهوم مورد نظر را سنجیده است نه چیزهای دیگر را. (پاشا شریفی 1379).در این تحقیق برای تعیین روایی پرسشنامه از روش روایی صوری (شکلی) و روایی محتوایی استفاده شده است.جهت تعیین اعتبار صوری پرسشنامه توسط تعدادی از اساتید دانشگاه‌ها و مدیران متخصص و مسلط به موضوع تحقیق، تأیید شد. همچنین در مرحله پیش آزمون نسبت به بررسی روایی محتوایی پرسشنامه اقدام شد که اصلاحات شکلی برای مفهوم‌سازی جملات و عبارات و اصلاحات محتوایی برای سنجش ارتباط پرسش‌ها با هدف‌های تحقیق انجام شد.

پایایی:

    منظور از پایایی یک وسیله اندازه‌گیری آن است که اگر شناسه‌ها و متغیرهای مورد سنجش یا همان وسیله (پرسش‌ها) تحت شرایط مشابه کراراًٌ اندازه‌گیری شوند، نتایج یکسانی حاصل می‌شود. و در این تحقیق ابتدا در یک نمونه 50 تایی با استفاده از روش آلفای کرونباخ (فرمول زیر) و نرم‌افزار SPSS استفاده شد، با پایایی (7/0) اندازه‌گیری شد.

که بعد از اجرای نهایی پایایی پرسشنامه 78/0 به دست آمد.

 
 
 
 
اهمیت و ضرورت تحقیق    
در جامعه ما، الگوی صرف وقت به میزان قابل ملاحظه‌ای کمیاب است. با وجود آنکه همه به یک میزان، زمان در اختیار داریم، ولی دیده می‌شود آنهایی موفق‌ترند که از وقت خود بهتر استفاده می‌‌کنند، الگوی رفتاری صحیح را باید با آموزش ایجاد کرد، مدیریت زمان، دانش، نگرش و رفتار افراد را در جهت بهره‌برداری هر چه بیشتر از عمر ارتقاء می‌بخشد. زمان و چگونگی مدیریت بهینه آن، یکی از مسائلی است که برای انسان‌ها حائز اهمیت است. ارزش زمان برای همه برابر نیست و همه به نحو یکسانی از آن استفاده نمی‌کنند. بسیاری ازانسان‌ها علاقه‌مندند که به نحو احسن از زمان، نهایت بهره را ببرند، در حالیکه برای دیگران این چنین نیست ،در این خصوص که چگونه از زمان استفاده شود، مسلماً به یک‌سری مهارت‌ها و مدیریت‌های ویژه‌ای مورد نیاز است، به عبارتی هر چه میزان آشنایی با این مهارت بیشتر باشد به همان نسبت کنترل و مدیریت آن ساده‌‌تر و دقیق‌تر صورت می‌گیرد.
 
 تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مدیریت زمان در اهمالکاری تحصیلی تأثیرگذار است. مدیریت زمان یکی از مسائل مهم و جدی در سطح بین‌المللی است. جوانان و نوجوانان نیز بدون مدیریت زمان گاهی تمامی وقت خود را در امور غیر ضروری از بین می‌برند، استفاده درست و مؤثر از زمان، می‌تواند بعنوان رفتاری در جهت تأیید وجود انگیزش پیشرفت و موفقیت در نوجوانان و جوانان باشد. با این حال موضوع مهارت نوجوانان و جوانان در مدیریت زمان، موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده است. 
 
بنابراین انجام پژوهش به منظور شناسایی رابطه و تعامل میان مهارت نوجوانان با مهارت جوانان در مدیریت زمان به مشاوران و برنامه‌ریزان در امور نوجوانان و جوانان کمک خواهد کرد تا در جهت ارائه شیوه‌های مناسب برنامه‌ها و راهکارهاموفق شوندو راهنمایی لازم بدهند ،در اهمیت مدیریت زمان می‌توان گفت که نوجوانان و جوانانی که نتوانند وقت خود را تنظیم کنند ازعهده انجام هیچ‌کاری بر نخواهند آمد. در زمینه مهارت نوجوانان و جوانان در مدیریت زمان تاکنون در کشورمان تحقیقات اندکی انجام شده ،در نتیجه فقدان سابقه تحقیقی در بستر بومی جامعة مورد مطالعه، یکی از دل مشغولی‌های جدی تحقیق می‌باشد.از سوی دیگر مواجه با ازدیاد منابع در به انحراف کشاندن قشر نوجوان و جوان ،دسترسی محدود نوجوانان و جوانان به مشاوران و روانشناسان تربیتی متخصص و ماهر از جمله مشکلاتی است که نشان می‌دهد نوجوان و جوان در چه شرایط بحرانی روبرو می باشند.
 
 مدیریت ضعیف زمان را نمی‌توان پنهان نمود و اثربخشی بیشتری مورد نیار است، زیرا برای موفقیت بیشتر چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه‌ای، نیازمند بکارگیری راهبردهای مدیریت زمان می‌باشیم. این راهبردها برای استفاده بهینه از وقت، تنظیم شده و بعنوان روش‌هایی برای کنترل زمان به کار می‌رود. با استفاده مؤثر از زمان می‌توان اهداف را مشخص کرد و وظایف و فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی نمود، با برنامه‌ریزی ، درک نوجوان و جوان از زمانِ در دسترس، افزایش یافته در نتیجه می‌توانند از زمان خود به صورت هدفمند و سازمان یافته بهره‌مند شوند. بیشترین کاربرد مدیریت زمان می‌تواند در جوانان و نوجوانان باشد چرا که این قشر از جامعه در آینده بعنوان نسل جدید چرخهای اقتصادی، علمی، فرهنگی کشور را به عهده خواهند داشت. با توجه به اهمیت فراگیری اصول مدیریت زمان و آگاهی از مهارت نوجوانان و جوانان در مدیریت زمان، تأثیر آن در سلامت جامعة فردای ما می‌باشد.
 
 این تحقیق شاید وسیله‌ای جهت فراگیری و انتقال آن به دیگران و گامی در جهت رشد و تعامل جامعه برداشته شود. ضرورت توجه به مدیریت زمان بخصوص درکلان شهر تهران که نوجوانان و جوانان زیادی از وقت خودشان را به طرق مختلف از جمله ماندن در ترافیک و استفاده نادرست از اینترنت و بازی‌های کامپیوتری و قدم زدن (پرسه زدن) در کوچه و خیابان و از این قبیل از دست می‌دهند، حائز اهمیت است.از طرفی دیگر، پیچیدگی شرایط زندگی به واسطه ظهور رسانه‌های مختلف، موقعیت‌های پیچیده اجتماعی و اخلاقی، تغییرات اجتماعی، انتظارات و ارزش‌ها، فرصت را برای نوجوانان وجوانان تنگ‌تر و شرایط را بسیار سخت‌تر کرده است. به همین دلیل، آموزش راهبردهای مدیریت درست زمان برای نوجوانان وجوانان در کشور ما یک ضرورت است. از آنجا که نوجوانان و بخصوص جوانان پرمشغله‌ترین قشر جمعیت جوان هستند، همچنین قشر عظیمی از جمعیت کشور مان را تشکیل می دهند،ارائه راهبردهای مدیریت زمان به آنان، بسیار مهم به نظر می‌رسد.
 
 
 
 
 
 

دانلود پرسشنامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن

دریافت و دانلود فایل”پرسشنامه ارزیابی میزان مهارت مدیریت زمان در افراد 12 تا 30 ساله و ارائه راهکارهایی برای تقویت آن”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی

اهمیت شادی و نقش آن در زندگی جوانان
بررسی تأثیر سرمایه اقتصادی بر شادی جوانان
بررسی تأثیر سرمایه فرهنگی بر شادی جوانان
بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر شادی جوانان
پروژه نقش شادی در زندگی جوانان
دیدگاهها و رویکردهای مختلف پیرامون شادی

دانلود پروژه کارشناسی ارشد علوم اجتماعی

بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی

 
 
 
*** پرسشنامه طراحی شده برای پروژه بصورت رایگان نیز ضمیمه شده است.
 
 
 
 
چکیده:
شاد زیستن پاسخی به چگونه زیستن است، به ویژه برای جوانانی که به دنبال زندگی هدفمندند و آینده سازان این سرزمین به شمار می‌روند. به دلیل اهمیت شادی و نقش آن در زندگی جوانان، انجام پژوهشی در این زمینه ضروری به نظر می‌رسید. از این رو، هدف تحقیق حاضر شناخت میزان احساس شادی جوانان شهر بابلسر و شناسایی عوامل جامعه شناختی موثر بر آن می‌‌باشد. نوع روش تحقیق از نظر کنترل شرایط پژوهش، پیمایشی و از نظر زمانی، مقطعی است (نیمه اول سال 1390). متغیرهای مستقل این تحقیق نیز شامل سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بوده و تعیین رابطه این سه نوع سرمایه با میزان احساس شادی از مهمترین فرضیه‌های این تحقیق می‌باشند.
 
 برای انجام این پژوهش از یک نمونه 380 نفری از ساکنان 29- 15 سال بابلسر، استفاده شده است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که میزان شادی پاسخگویان به طور کلی در حد متوسط است. از بین متغیرهای زمینه ای و جمعیت شناختی مورد مطالعه، هیچ‌کدام با شادی رابطه نداشتند. همچنین از میان ابعاد سرمایه های اجتماعی و فرهنگی، ارتباطات اجتماعی، اعتماد اجتماعی، اعتماد تعمیم‌یافته و سرمایه فرهنگی عینیت یافته با شادی رابطه داشتند. متغیرهای سرمایه اقتصادی، سرمایه اجتماعی، سرمایه فرهنگی نیز تبیین‌کننده‌های شادی دراین تحقیق بوده‌اند. میزان تأثیرگذاری انواع سرمایه بر شادی نیز به ترتیب اهمیت عبارتند از: سرمایه اجتماعی، سرمایه اقتصادی و سرمایه فرهنگی. مدل بدست آمده از متغیرهای موثر بر اساس رگرسیون چند متغیره نیز، 23 درصد از واریانس احساس شادی در جامعه آماری را تبیین می کند. 
 
 
 
 
کلیدواژه ها:
جوانان
احساس شادی
سرمایه اقتصادی
سرمایه فرهنگی
سرمایه اجتماعی
 
 
 
 
 
 
مقدمه:
لازم نیست ثابت شود که اکثر انسانها و شاید همه آنها میخواهند شاد باشند زیرا بشر از دیرباز به دنبال این بوده است که چگونه میتواند بهتر زندگی کند. چه اسبابی بیشتر موجبات جلب رضایتش را فراهم میکند و با چه ساز و کارهایی میتواند از تنفس در این دنیا لذت و بهرهی بیشتری ببرد. این درحالیست که فشارهای مختلفی که در زندگی معمول انسان امروز از قبیل فشارهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی، روانشناختی و جمعیتی وجود دارد، همگی باعث تجربه کاهش رضایت و شادی افراد در زندگی روزمره میشود.
به همین دلیل برای بسیاری از مردم، شادمانی به صورت ناامید کننده ای دور از دسترس باقی مانده است. 
 
بدین طریق، اهمیت نقش شادی در بهداشت روانی، سلامت جسمانی، کارآمدی، بهره وری و فعالیتهای اجتماعی موجب گردیده که توجه محققان حوزه های روان شناختی، علوم زیستی و علوم اجتماعی به عوامل مؤثر بر شادی افزایش یابد در همین زمینه، جان استوارت میل بر این باور است که شادمانی و رضایت اهمیتی اساسی در زندگی فرد دارد و افراد درصدد افزایش دادن رضایت از زندگی شان هستند.
 
در ایران نیز آمارهای بسیار زیادی وجود دارد که حاکی از سردی، بی انگیزهگی، بی اعتمادی، منفی بافی،گریز از جامعه و مشکلات دیگر است. همه این مسائل در شرایطی که شادی در جامعه وجود ندارد، رخ میدهند و میتوانند مسیر رشد و توسعه کشور را بسته یا کند سازند. از این رو، به دلیل اهمیت این موضوع که نشان دهنده نقش شادی در توسعه کشورهاست، تحقیق حاضر به بررسی شادی و عوامل جامعه شناختی مؤثر بر آن پرداخته است. سرمایه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به دلیل اهمیت شان در حوزه جامعهشناختی از متغیرهای مستقل در این تحقیق میباشند.
 
این تحقیق در قالب 6 فصل مجزا ارایه گردیده است.فصل اول شامل کلیات تحقیق است که به بیان مسئله،اهمیت و ضرورت، اهداف و سئوالات تحقیق میپردازد. فصل دوم به طور مفصل تعاریف شادی، دیدگاهها و نظریات در باب شادی مطرح شده، سپس تحقیقات پیشین که در دو بخش داخل و خارج از کشور میباشد مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه چارچوب نظری تحقیق، فرضیات و مدل نظری تحقیق عنوان شده است. فصل سوم روش شناسی تحقیق است که تعاریف نظری و عملیاتی، اعتبار و پایایی، جامعه آماری و نمونه تحقیق، شیوه نمونهگیری، روش تحقیق و تکنیک های تجزیه و تحلیل داده ها در این فصل مطرح شده است. در ادامه تحقیق، فصل چهارم به توصیف متغیرهای زمینه ای، مستقل و وابسته و فصل پنجم به تجزیه و تحلیل داده های تحقیق میپردازد که شامل آزمون معنی داری( T-test ، من ویتنی، کروسکال والیس، تحلیل رگرسیونی و تحلیل مسیر) است. در فصل ششم نیز به بحث و نتیجه گیری بر اساس تحلیل داده ها پرداخته شده است.
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول:کلیات
چکیده
مقدمه 
بیان مساله پژوهش
اهمیت انجام پژوهش
ضرورت تحقیق
اهداف پژوهش
سوالات پژوهش
فرضیه های پژوهش
 
فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه پژوهش
مقدمه

تاریخچه مختصری از شادی

مبانی نظری پژوهش –
تعاریف شادی
تعاریف عاطفی
تعاریف شناختی
تعاریف ترکیبی

پایه های خوشبختی و شادی

دیدگاهها و رویکردهای مختلف پیرامون شادی

دیدگاه کلاسیک
دیدگاه لذت گرایی
دیدگاه معنوی

رویکرد زیست شناختی در مورد شادی:

رویکردهای روان شناختی و روان شناسی اجتماعی

نظریه ویژگیهای شخصیتی، ژنتیکی و شادی

دیدگاه شناختی و شادی
تحلیل اسنادی هیجان

برخی از نظریاتی که در ارتباط با دیدگاه شناختی

تئوری مقایسه اجتماعی
نظریه محرومیت نسبی
تئوری ارجاع ادراکی شادمانی

دیدگاههای زمینه ای در مورد شادی

تئوری ارزشها و اهداف
نظریه داینر و همکاران
شادی در نظریه مازلو
رویکرد جامعه شناختی
شادی در نظر کنت
شادی در نظر زیمل
شادی در نظریهی گیدنز
شادی در نظریه هالر و هادلر
شبکه ها و روابط اساسی شخصی
همبستگی ها و پیوستگی های اجتماعی فرهنگی
ساختار نهادی و کلان جامعه
مروری بر مطالعات پیشین:
پژوهشهای داخلی
پژوهشهای خارجی
جمع بندی مطالعات پیشین:
چهارچوب مفهومی تحقیق
مفهوم سرمایه:
تحول نظریه سرمایه
پیر بوردیو
سرمایه اقتصادی و شادی
سرمایه فرهنگی و شادی

به نظر بوردیو سرمایه فرهنگی می تواند به سه شکل وجود داشته باشد:

سرمایه اجتماعی و شادی
جمع بندی نظریهها و چارچوب مفهومی تحقیق
فرضیه های تحقیق
فرضیه های اصلی تحقیق:
فرضیه های فرعی تحقیق:
تحلیلی تحقیق: 
 
فصل سوم:روش تحقیق
مقدمه
تعریف مفاهیم
متغیرها
سرمایه اقتصادی:
سرمایه فرهنگی
سرمایه اجتماعی:
تعریف عملیاتی متغیرها و شاخص سازی:
متغیر وابسته شادی
جدول شماره 1 3 : فرآیند شاخص سازی متغیر شادی و گویه های آن
متغیرهای مستقل – – –
 سرمایه اقتصادی
جدول شماره 2 3 : فرآیند شاخص سازی متغیر سرمایه اقتصادی و گویه های آن
سرمایه فرهنگی
جدول شماره 3 3 : فرآیند شاخص سازی سرمایه فرهنگی تجسم یافته و گویه های آن
جدول شماره 4 3 : فرآیند شاخص سازی سرمایه فرهنگی عینیت یافته و گویه های آن
جدول شماره 5 3 : فرآیند شاخص سازی سرمایه فرهنگی نهادینه شده و گویه های آن
سرمایه اجتماعی
 فرایند شاخص سازی سرمایه اجتماعی
تعیین حجم نمونه و شیوه نمونه گیری
جامعه آماری
تکنیک های تجزیه و تحلیل داده ها
اعتبار و روایی
جدول شماره 9 3 : نتایج آلفای کرونباخ برای متغیرهای مستقل و وابسته تحقیق
 
فصل چهارم:توصیف داده ها
 
فصل پنجم:تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
 
فصل ششم:نتیجه گیری و پیشنهادات
 
منابع
 
 
 

دانلود بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی

دریافت و دانلود فایل”بررسی اثر سه نوع سرمایه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر احساس شادی”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود بررسی عوامل اجتماعی موثر بر قاچاق کالا در ایران

قاچاق کالا
تعهد اجتماعی
تعارض ارزشی
نگرشهای منفی
وابستگی اجتماعی
توسعه ناموزون اقتصادی– اجتماعی
دانلود مقالات رشته علوم اجتماعی
بررسی عوامل اجتماعی موثر بر قاچاق کالا در ایران
دانلود مقالات علوم اجتماعی
دانلود مقاله قاچاق کالا

دانلود مقاله رشته علوم اجتماعی

بررسی عوامل اجتماعی موثر بر قاچاق کالا در ایران

 
چکیده:
 یکی ازمشکلات جوامع ‏کنونی،توسعه ناموزون بخشهای اقتصادی، مناطق جغرافیایی، شهری وروستایی وسایر ساختارهای فرهنگی، اجتماعی وسیاسی این جوامع و در نتیجه عدم تامین نیازها و خواستهای بخش عمده‏ای از جامعه می‏باشدکه این وضعیت مسایل و مشکلات گوناگونی را با خود به همراه دارد.مقاله حاضر برگرفته از پژوهشی در این زمینه است و به تاثیرتوسعه ناموزون اقتصادی- اجتماعی بر قاچاق کالا در ایران می‏پردازد. 
 
ابتدا در بخش نظری با استفاده از برخی نظریه‏های مرتبط تعدادی فرضیه تدوین وسپس در قسمت تجربی محقق با ساختن پرسش نامه‏ای پایا با آلفای کرونباخ (23/92) و جمع‏آوری اطلاعات از جمعیت نمونه نمایا از قاچاقچیان با حجم 100 نفر، پیمایشی را به انجام رسانیده است. نتایج پژوهش بیانگر تاثیر توسعه ناموزون اقتصادی – اجتماعی بر متغیرهای اجتماعی مانند وابستگی اجتماعی و نگرش منفی قاچاقچیان از یک سو و تاثیر متغیرهای اجتماعی (افزایش‏نگرشهای منفی،کاهش‏وابستگی اجتماعی،کاهش تعهد اجتماعی و افزایش تعارض ارزشی) بر تکرار اقدام به قاچاق کالا و در نهایت تایید فرضیه اصلی مبنی بر تاثیر توسعه ناموزون اقتصادی – اجتماعی بر تکرار اقدام به قاچاق کالا توسط قاچاقچیان می‏باشد.اقداماتی از قبیل: توزیع عادلانه امکانات وفرصتها میان اقشار ومناطق مختلف کشور، اعمال یکسان مقررات برای همه، تاکید رهبران مذهبی بر حرمت شرعی قاچاق کالا، افزودن بر ابعاد حیثیتی واجتماعی مجازاتها، تقویت پیوند میان ملت و دولت، برخی از پیشنهادهای پژوهشگر برای کاهش قاچاق کالا در ایران می‏باشد.
 
 
 
کلیدواژه:

قاچاق کالا

تعهد اجتماعی

تعارض ارزشی

نگرشهای منفی

وابستگی اجتماعی

توسعه ناموزون اقتصادی– اجتماعی

 
 

دانلود بررسی عوامل اجتماعی موثر بر قاچاق کالا در ایران

دریافت و دانلود فایل”بررسی عوامل اجتماعی موثر بر قاچاق کالا در ایران”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود پاورپوینت کتاب اندازه گیری و سنجش در علوم تربیتی از علی اکبر سیف

پاورپوینت کتاب اندازه گیری و سنجش از علی اکبر سیف
پاورپوینت اندازه گیری و سنجش در علوم تربیتی
پاورپوینت اندازه گیری وسنجش در علوم تربیتی پیام نور

دانلود پاورپوینت کتاب اندازه گیری و سنجش در علوم تربیتی از علی اکبر سیف  جهت علوم تربیتی  در قالب 318 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

 

 

بطور كلی به دو دسته آزمونهای توانايي وآزمونهای عاطفي تقسيم می شوند. هر يک از اين آزمونها داراي تقسيماتی است كه به صورت نمودار نشان داده می شود. آزمون های استعداد آزمونهای توانايی يا آمادگی فرد را براي انجام دادن كارهايی كه در پيش دارد و همچنين ظرفيت او را براي يادگيريهای مختلف می سنجد بطور كلی اين آزمونها ناظر به آينده اند و برای پيش بينی موفقيتهای آن فرد به كار می روند همانند آزمونهای هوش كلی واستعدادهای فرد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
تعريف وانواع آزمونها در آموزش و پرورش وروانشناسی
تهيه طرح آزمون پيشرفت تحصيلی
آزمونهای كوته پاسخ
آزمونهای چند گزينه ای
اجرای نمره گذاری و تحليل آزمون
هنجارها و نيمرخ ها
پايايی آزمون

دانلود پاورپوینت کتاب اندازه گیری و سنجش در علوم تربیتی از علی اکبر سیف

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت کتاب اندازه گیری و سنجش در علوم تربیتی از علی اکبر سیف”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود اثرات جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش

جهانی شدن
آموزش وپرورش
فنّاوری اطلاعات در آموزش
اثرات جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش
دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی

اثرات جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش

(مطالعه ی تطبیقی انگلستان، ژاپن و امریکا)
 
 
 
چکیده: 
از مهم ترین مسائل محوری آموزش وپرورش در عصر جهانی‌شدن استفاده از فنّاوری اطلاعات است. این پژوهش با بررسی تأثیر جهانی شدن بر نظام آموزش وپرورش به دو سؤال محوری «جهانی شدن چه تأثیری بر نظام آموزش وپرورش کشورهای انگلستان، ژاپن و امریکا داشته است؟» و «اصلاحات آموزشی و به کارگیری فنّاوری اطلاعات در نظام آموزش وپرورش این کشورها به چه صورت بوده است؟» پاسخ می دهد.
 
با توجه به یافته های تحقیق اغلب کشورهای پیش رفته خصوصاً انگلستان، ژاپن و امریکا جهانی شدن را نه تهدید بلکه فرصت می دانند؛ زیرا همان طورکه تاریخ نشان می دهد آن ها خود در فرایند تاریخی سرامد و پیش رو تغییرات جهانی بوده و هستند. تغییراتی که از لحاظ فکری در دوره ی رنسانس آغاز و پس از انقلاب صنعتی تشدید و در دوران اخیر به اوج خود رسیده است. این تغییرات منجر به اصلاح و نوآوری و پیش رفت این کشورها در زمینه های اقتصادی، فنی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و به خصوص آموزشی شده است. آن ها همواره سعی کرده اند در نشست های بین المللی با اتخاذ سیاست های جهانی به هم گرایی ای واحد در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نائل شوند و برحسب آن سایر کشورها را نیز با خود همراه سازند.
 
 
 
واژه های کلیدی:

جهانی شدن

آموزش وپرورش

فنّاوری اطلاعات در آموزش

 
 
 
مقدمه
جهانی شدن پدیده ی بزرگ اجتماعی ای است که در نیمه ی دوم قرن بیستم به ویژه دهه ی 1990 به سرعت مراحل تکوین خود را پشت سر گذاشته و اکنون به یکی از چالش‌های فکری اساسی تبدیل شده است. چالش جهانی شدن که از جامعه شناسی آغاز شد (Waters,1995)، به سرعت حوزه‌های بسیاری از زندگی معاصر نظیر سیاست، اقتصاد، فرهنگ و تعلیم وتربیت را دربرگرفت و در بستر روند تدریجی خود نظام‌های اجتماعی گوناگون ازجمله نظام تعلیم وتربیت را نیز با چالش‌هایی مواجه ساخته است.
 
جهانی شدن درمقام روندی از دگرگونی ها از مرزهای سیاست و اقتصاد فراتر رفته و علم، فرهنگ و سبک زندگی را دربرمی‌گیرد. ازاین جهت جهانی شدن پدیده‌ای چندبعدی است که قابل تسری به اشکال گوناگون عمل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، حقوقی، فرهنگی، نظامی، فنّاوری و همچنین عرصه‌های عمل اجتماعی همچون فعالیت های زیست-محیطی است (مؤسسه تحقیقات تدبیر اقتصادی 1382، ص27). ابعاد دیگر جهانی شدن شامل مهاجرت انسانی، سفرهای بین المللی، ارتباطات بین کشوری، گسترش تأثیرهای فرهنگی و بستگی‌های محیطی می‌شود (Healy et al. 2003: P.1).
 
قبل از اینکه به رابطه ی جهانی‌شدن و آموزش وپرورش بپردازیم بهتر است نگاهی کنیم به تاریخچه ی تحولات جهانی در حوزه ی آموزش وپرورش. خاست گاه زمانی تحولات در آموزش وپرورش به دو روی داد مهم تاریخی برمی‌گردد؛ یکی زنگ خطر بحران جهانی در فرانسه به سال 1968 که برخاسته از نهضت فکری ریشه‌داری بود که نظام آموزشی موجود را زیر سؤال می برد. این رخ داد که به «رویداد ماه می» معروف است برخاسته از دانشگاه‌ها، دبیرستان‌ها و کلاً اشتغال‌های فکری فردی و اجتماعی تمامی افرادی بود که به نحوی به آموزش وپرورش وابسته بودند یا نظام آموزشی آن زمان سرنوشت ناخرسندکننده ای برایشان رقم زده بود. این نهضت درواقع عصیانی بود که نسل جوان فرانسه علیه نظام آموزشی به پا کرد. نارضایی عمده از آنجا ناشی می شد که استادان دانشگاه در سال 1959 پیشنهادهای متعددی برای تغییر نظام آموزشی به وزیران آموزش وپرورش داده بودند که هیچ یک تصویب نشده بود. به دنبال آن دانش‌آموزان جزوه‌ای با عنوان «دانش‌آموزان دبیرستانی حرفی برای گفتن دارند» انتشار دادند و مصراً خواستار مشارکت در تصمیم‌گیری ها، برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های اداره ی مدرسه بودند. دولت فرانسه که تهدید به سقوط شده بود پس از برقراری نظم، اعتراف کرد که تمرکز در آموزش وپرورش سدی دربرابر پیش رفت شده و بدون توجه به نیازهای زمان و رقابت‌های بین‌المللی به راه خود ادامه می‌دهد. لذا قوانین جدیدی برای اصلاح آموزش وپرورش وضع کردند (رؤوف 1379: 73).
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده
تأثیر جهانی شدن بر نظام آموزش وپرورش (مطالعه ی تطبیقی انگلستان، ژاپن و امریکا)

تأثیر جهانیشدن بر نظام آموزشوپرورش

مقدمه
روش شناسی

تأثیر جهانیشدن بر نظام آموزشوپرورش کشورهای غربی

نظام آموزشوپرورش انگلستان

1.       اصلاحات آموزشی

1.1.               فنّاوری اطلاعات در مقاطع ابتدایی

2.1.             فنّاوری اطلاعات در دبیرستان‌ها

3.1. فنّاوری اطلاعات در آموزشعالی

4.1. فنّاوری اطلاعات در کارآموزی

5.1. فنّاوری اطلاعات و برنامه‌ریزی درسی

نظام آموزشوپرورش ژاپن

نظام آموزشوپرورش امریکا

نتیجه
 

دانلود اثرات جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش

دریافت و دانلود فایل”اثرات جهانی شدن بر نظام آموزش و پرورش”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود پرسشنامه بررسی سبک های شناختی مادران در ارتباط با اضطراب کودک

پرسشنامه اضطراب کودکان
پرسشنامه اضطراب کودکان اسپنس
دانلود پرسشنامه اضطراب کودکان
پرسشنامه اضطراب در کودکان
پرسشنامه فرزند پروری
پرسشنامه فرزند پروری بزرگسال – نوجوان
پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر 1992
پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر فرم کوتاه
دانلود پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ
پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ

برای سنجش متغیرهای مستقل (پیش بین) و وابسته پژوهش از سه پرسشنامه استفاده شد.1-پرسشنامه‌ی سبک‌های تفکر استرنبرگ 2-پرسشنامه‌ی نگرش‌های فرزند‌پروری که این دو پرسشنامه برای سنجش متغیرهای مستقل(پیش بین) و 3-پرسشنامه اضطراب کودک برای سنجش متغیر وابسته(ملاک) پژوهش بکار برده شده است.

 

 

1.- پرسش‌نامه ی سبک‌های تفکر استرنبرگ

این پرسشنامه شامل 65 گویه می‌باشد و به وسیله استرنبرگ و واگنر  (1992) طراحی شده است. در این پرسشنامه پاسخ هر گویه روی یک مقیاس لیکرت هفت درجه‌ای (گزینه 1زمانی که عبارت اصلاً در مورد شما صدق نمی‌کند.

 

 

2.مقیاس اضطراب کودک اسسپنس برای والدین (SCAS-P)

این پرسش نامه توسط اسپنس (1999) برای ارزیابی نشانه‌های اضطراب در کودکان در جمعیت عمومی ساخته شد. گویه‌های این مقیاس تا حد ممکن مطابق مقیاس اضطراب کودک اسپنس (SCAS) فرمول‌بندی شده است این مقیاس شامل 38 گویه می‌باشد که سوالات در یک مقیاس لیکرت (هرگز، گاهی اوقات، بیشتر اوقات، همیشه) پاسخ داده می‌شوند و پاسخ‌ها به ترتیب از 5 (هرگز) تا 3 (همیشه) نمره‌گذاری می‌شوند. (ناتا، اسکولینگ، راپی، آبوت، اسپنس، واترز ، 2003).

 

 

3- پرسش نامه‌ی فرزندپروری بزرگسال – نوجوان  (AAPI-2)

این پرسش نامه یک ابزار خود گزارشی است که توسط باولک و کین (1999) تهیه شده است.این پرسش نامه شامل 40 گویه است که پاسخ‌ها در یک مقیاس پنج درجه‌ای (از کاملا موافقم تا کاملا مخالفم) قرار می‌گیرند.

 

 

 

 

دانلود پرسشنامه بررسی سبک های شناختی مادران در ارتباط با اضطراب کودک

دریافت و دانلود فایل”پرسشنامه بررسی سبک های شناختی مادران در ارتباط با اضطراب کودک”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود تحقیق در مورد انگیزش docx

کلمات کلیدی:
دانلود تحقیق انگیزش
تحقیق انگیزش doc
تحقیق کامل انگیزش
تحقیق درباره انگیزش
تحقیق با موضوع انگیزش
تحقیق انگیزش با فرمت ورد
تحقیق در مورد انگیزش چیست
تحقیق دانش آموزی در مورد انگیزش
تحقیق دانشجویی در مورد انگیزش

هدف از این تحقیق بررسی انگیزش با فرمت docx در قالب 45 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

 

 

 

فهرست مطالب
انگیزش
2-2- تعریف انگیزش
2-2-1 انگیزش و رفتار
2-2-2 تأثير انگيزه
2-2-3 نياز و انگيزش
2-2-4 نيازهاي ناخودآگاه
2-2-5 ابعاد انگیزش
2-2-6 تأثیر انگیزه بر عملکرد
2-2-7 نگرشي اسلامي به بحث انگيزش    
2-2-7-1 انسان بر سر دو راهي
2-2-7-2 رابطه‌ي انگيزش و خير و شر    
2-2-7-3 نيازهاي مادي
2-2-7-4 جاذبه‌هاي معنوي
2-2-8 کلیدهای اصلی اداره و رهبری انگیزش کارکنان
2-2-9 نقش انگيزش در سازمان ها
2-2-10 ضرورت شناخت نيازها
2-2-11 تعريف نياز
2-2-12 مشخصات نيازها
2-2-13 مدير مسلمان و انگيزش‌ها
2-2-14 اسلام و انگيزش براي تأمين نيازمندي‌ها
2-2-15 تئوري‌هاي نياز در انگيزش
2-2-15-1 سلسله مراتب نيازهاي مازلو
2-2-15-2 نظريه ERG آلدرفر
2-2-15-3 نظريه‌ي دو عاملي هرزبرگ
2-2-15-4 نظريه نيازهاي سه گانه
2-2-15-5 تركيب ديدگاه‌هاي مختلف نياز    
2-2-15-6 نظريه‌ي انتظار و احتمال
2-2-15-7 نظريه برابري
2-2-15-8 نظريه X و نظريه Y
2-2-15-9 نظريه هدف‌گذاري
2-2-15-10 نظريه اسناد
2-2-15-11 تئوري z اوچي
2-2-15-12 نظريه تقويت
2-2-16 از مفاهيم انگيزش چگونه در سازمان‌ها استفاده مي‌شود؟
2-2-16-1 استفاده از انگيزنده‌ها
2-3- بررسي تحقيق‌هاي انجام شده
2-3-1 بررسی تحقيقات انجام شده در مورد عدالت سازماني
2-3-1-1 تحقيقات انجام شده در داخل كشور
2-3-2-2 تحقيقات انجام شده در خارج كشور
2-3-2 بررسی تحقیقات انجام شده در مورد انگیزش
2-3-2-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور
2-3-2-2 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
2-4- چهارچوب نظری تحقیق
2-5- مدل مفهومی تحقیق
2-7- فرضيه‏هاي تحقیق

 

 

 

رفتار بطور اساسی هدف مدار است. بعبارت دیگر رفتار انسان¬ها عموماً با میل رسیدن به هدفی خاص برانگیخته می¬شود. هر رفتاری مجموعه¬ای از فعالیت¬هاست و برای اینکه یک مدیر بتواند بفهمد که یک شخص در یک لحظه معین در چه فعالیت یا فعالیتهایی ممکن است درگیر شود و چگونه می تواند رفتار او را پیش بینی یا حتی کنترل کند باید بداند که کدام انگیزه ها یا نیازهای مردم عمل معینی را در زمان بخصوصی موجب می¬شوند.

 

 

انگیزش افراد به نیروی انگیزه های آنها بستگی دارد و انگیزه ها به معنی نیازها، تمایلات، سائقها یا محرکات درونی فرد می باشند، که در واقع چراهای رفتار هستند انگیزه ها موجب آغاز و ادامه فعالیت می شوند و جهت کلی رفتار یک فرد را معین می¬کنند.
 

دانلود تحقیق در مورد انگیزش docx

دریافت و دانلود فایل”دانلود تحقیق در مورد انگیزش docx”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود چارچوب و مبانی نظری نظریه هایی درباره کیفیت زندگی و سلامت روانی با فرمت word

مبانی نظری سلامت روان
ادبیات نظری سلامت روان
چارچوب نظری سلامت روان
فصل دوم پروژه سلامت روان
خرید مبانی نظری سلامت روان

خرید و دانلود فصل دوم پروژه نظریه هایی درباره کیفیت زندگی و سلامت روانی با فرمت docx در قالب 25 صفحه ورد بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

 

"براون" کیفیت زندگی را به عنوان تفاوت بین آن چه شخص بدست آورده و آرزوها و نیازهای برآورده نشده او می داند، هر چه این تفاوت بیشتر باشد، کیفیت زندگی پایین تر است. (میشل پاول ، 2003) جهانشاه پاکزاد، دکترای طراحی شهری در این باره می گوید : "کیفیت از نظر من چگونگی یک پدیده است که تأثیر عاطفی خاصی روی فرد یا جمع می گذارد. کمیت و کیفیت دو وجه یک پدیده هستند. کمیت مربوط به چندی یک موضوع یا پدیده است و کیفیت مربوط به چونی و چگونگی آن. وقتی درباره کیفیت یک پدیده بحث می کنیم مسأله مهمی که مطرح می شود تأثیر عاطفی آن پدیده است. ما پدیده ها را ارزشگذاری می کنیم : خوب، بد، زشت، زیبا و… و این ارزشگذاری براساس تأثیر عاطفی پدیده روی انسان صورت می گیرد." (نشریه شهرداری ها، شماره 27) کینگ و هیندز  (1998) بیان می کنند کیفیت زندگی مفهومی است که در طی زمان تغییر می یابد. کیفیت زندگی به شدت از زمان و مکان تأثیر می پذیرد و مولفه ها و عوامل تشکیل دهنده اش با توجه به دوره زمانی و مکان جغرافیایی فوق خواهند کرد. (میشل پاول، 2003)

 

 

 

فهرست مطالب

کیفیت زندگی

رضایت

رضایت از زندگی

نظريه كنش متقابل

انتظار

نظريه تنهايي اجتماعي

نظريه‌هاي مربوط به سلامت روان

چند ديدگاه نظري در مورد نوجواني

نظریات مربوط به نقش

پيشينة تحقيق در ايران

پيشينة تحقيق در جهان

نقش مددکاری اجتماعی در مرکز قرنطینه

منابع

دانلود چارچوب و مبانی نظری نظریه هایی درباره کیفیت زندگی و سلامت روانی با فرمت word

دریافت و دانلود فایل”دانلود چارچوب و مبانی نظری نظریه هایی درباره کیفیت زندگی و سلامت روانی با فرمت word”