روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود فصل دوم پروژه سلامت روان سالمندان

مبانی نظری سلامت روانی سالمندان
پیشینه تحقیق سلامت روانی سالمندان
پیشینه داخلی سلامت روانی سالمندان
پیشینه خارجی سلامت روانی سالمندان
پیشینه پژوهش سلامت روانی سالمندان
پیشینه نظری سلامت روانی سالمندان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت روان

فصل دوم پروژه سلامت روان سالمندان با موضوع بررسی رابطه بین هوش هیجانی وحمایت اجتماعی با سلامت روان در سالمندان شهر بندرعباس می باشد. پایه های ریشه روانی و رفتار اجتماعی  کودکان و احساس ایمنی  و ارضای عاطفی در سالهای نخستین کودکی پایه ریز ی می گردد اولین محیط اجتماعی برای انسان  خانواده است که درآن شخصیت هر فرد پایه گذاری می شود و خانواده دو امر مهم را برعهده دارد یکی ساخت فرد به عنوان یک انسان و دیگری انتقال میراث انسانها به نسل بعدی است.

 

 

 

 

درخانواده افراد تشریک مساعی می کنند. تحت تاثیر یکدیگر قرار می گیرند و موجبات نمودپیشرفت شخصیت کلیه افراد در خانواده فراهم می شود. خانواده می بایست کانون گرم و محبت آمیز به وجود آورد و زندگی خود را  بر مبنای محبت و پذیرش، احترام متقابل و زندگی مسالمت آمیز بنا کند. زیرا خانه اولیه مرکز آموزش اخلاقی، تربیتی ،اقتصادی، مذهبی،هنری و بهداشتی انسان است، عدم توجه والدین به سالم سازی محیط روانی و عاطفی کودکان و نوجوانان و فقدان روابط مناسب در بیشتر موارد آنان را با کمبود های عاطفی و مشکلات روانی گوناگون روبرو می سازد و احتمال اینکه این کودک در آینده به اختلالات رفتاری و روانی خانواده، انگیزه اصلی آشفتگی های روانی و نشر خوبیهای مثل عصیان های جوانی فحشا و اعتیاد دانسته شده است (مفیدی، 1376).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه ی پژوهش
2-1 پیشینه نظری 18
2-1-1 هوش هیجانی 18
2-1-1-1 تعاريف هوش هيجاني 18
2-1-1-2 كسب هوش هيجاني 22
2-1-1-3 ويژگي هاي هوش هيجاني 23
2-1-1-4 طبقه بندي بار – اُن 25
2-1-1-5 طبقه بندي گلمن 25
2-1-1-6 سير مطالعه‌ي هوش هيجاني 26
2-1-1-7 اندازه گيري هوش هيجاني 29
2-1-1-8 هوش هيجاني و بيماريهاي رواني 31
2-1-1-9 ابراز هيجان و پيامدهاي آن در قلمرو سلامت 33
2-1-1-10 يادگيري تنظيم هيجانات براي برخورداري از سلامت بهتر روان و بدن 35
2-1-1-11 افزايش هوش هيجاني 36
2-1-1-12 مدل هوش هيجاني ماير و سالووي 41
2-1-2 حمایت اجتماعی 46
2-1-2-1 تعاریف حمایت اجتماعی 46
2-1-2-2 دلایل عدم احساس حمایت اجتماعی 51
2-1-2-3 مقایسه ی نقش خانواده ودوستان در احساس حمایت اجتماعی سالمندان 52
2-1-2-4 نقش حمایت اجتماعی بر زندگی سالمندان 53
2-1-3 سلامت روان 55
2-1-3-1 تعریف سلامت روان: 56
2-1-3-2 بهداشت روان: 62
2-1-3-3 تعریف بهداشت روان در فرهنگهای مختلف: 64
2-1-3-4 اصول بهداشت روانی: 66
2-1-3-5 معيارهاي بهداشت رواني در مكتب اسلام: 68
2-1-3-6 تعريف بهداشت رواني و سه سطح پيشگيري 69
2-1-3-7 خصوصیات افراد دارای سلامت روانی: 72
2-1-3-8 نقش خانواده در تامین سلامت روان: 75
2-1-3-9 نظریات مرتبط با  سلامت روانی: 75
2-1-3-9-1 نظریه ی زیگموند فروید: 76
2-1-3-9-2 نظریه ی آدلر: 76
2-1-3-9-3 نظریه ی سالیون : 77
2-1-3-9-4 نظریه ی کارل راجرز : 78
2-1-3-9-5 نظریه ی آلبرت الیس : 78
2-1-3-10 نظریات نوین مبتنی بر شناخت درمانی: 80
2-1-3-10-1 نظریه ی ویلیام گلاس: 80
2-1-3-10-2 نظریه ی اسکنیر : 81
2-2بررسی پیشینه تحقیق 82
2-2-1 پژوهش های خارجی 82
2-2-2پژوهش های داخلی 95

منابع

دانلود فصل دوم پروژه سلامت روان سالمندان

دریافت و دانلود فایل”فصل دوم پروژه سلامت روان سالمندان”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود پروپوزال پروژه سرسختی روانشناختی

پروپوزال سرسختی
دانلود پروپوزال سرسختی
پروپوزال در مورد سرسختی
پروپوزال سرسختی روانشناختی
نمونه پروپوزال سرسختی روانشناختی
دانلود پروپوزال سرسختی روانشناختی
پروپوزال در مورد سرسختی روانشناختی

در اين پژوهش به تجزيه و تحليل داده‌هاي حاصل از پرسشنامه-ها با استفاده از آمار توصيفي و استنباطي پرداخته شده است. ابتدا ويژگي‌هاي جمعيت‌شناختي نمونه های آماري توصيف شده، سپس نرمال بودن توزيع متغیرهای پژوهش(جهت گیری های مذهبی، سرسختی روانشناختی و میزان هیجان خواهی) بررسي شده است. در پايان با استفاده از آزمون هاي آمار استنباطي به بررسي فرضيه‌هاي تحقیق مبادرت شده است. 

 

 

تحقیق حاضر از نوع علی- مقایسه ای و همبستگی است. تحقیق همبستگی به تحقیقی گفته می شود که در آن رابطۀ بین دو یا چند متغیر کمی با استفاده از ضریب همبستگی، توصیف، کشف و تبیین می شود(۵۸). تحقیقات علی- مقایسه ای به پژوهش هایی که در آن ها متغیر مستقل از پیش اتفاق افتاده یا امکان اعمال متغیر مستقل در آن ها به هر دلیل وجود ندارد گفته می شود. تحقیق علی- مقایسه ای، روش آشکار کردن تأثیر احتمالی حوادثی است که اتفاق افتاده اند و قابل دستکاری توسط محقق نیستند پژوهشگر معلول یا متغیر وابسته را مورد بررسی قرار داده و با مراجعه به گذشته به کشف علت می پردازد(۵۹).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: «کلیات پژوهش»  ۱
1-1 مقدمه  ۲
1-2 بيان مسئله  ۳
1-3 ضرورت  ۴
1-4 اهداف پژوهش  ۵
1-4-1 هدف کلی  ۵
1-4-2 اهداف اختصاصی  ۵
1-5 فرضیات  ۵
1- 6 پیش فرض های تحقیق  ۵
1-7 قلمرو تحقیق  ۶
1- ۸ تعریف واژگان  ۶
1- ۸-1 تعاریف مفهومی  ۶
1-۸-1-1 هیجان خواهی  ۶
1-۸-1-2 سرسختی روانشناختی  ۷
1-۸-1-3 جهت گیری مذهبی  ۷
1-۸-2 تعاریف عملیاتی  ۷
1-۸-2-1 ورزشکاران نخبه و غیرنخبه:  ۷
1-۸-2-2 هیجان خواهی :  ۷
1-۸-2-3 سرسختی روانشناختی :  ۸
1-۸-2-۴ جهت گیری مذهبی:  ۸

«روش اجرای پژوهش»  ۳۷
۳-۱ مقدمه  ۳۸
۳-۲ روش تحقیق  ۳۸
3-3 جامعۀ آماری  ۳۸
3-4 نمونۀ آماری  ۳۹
3-5 ابزار گردآوری اطلاعات  ۳۹
3-5-1 پرسشنامۀ هیجان خواهی زاکرمن  ۳۹
۳-۵-۲ چگونگی پیدایش و تحول مقیاس هیجان خواهی زاکرمن  ۳۹
3-5-۳ پرسشنامۀ سرسختی روانشناختی اهواز  ۴۱
3-5-۴ مقیاس جهت گیری مذهبی آلپورت  ۴۱
3-6 روش تجزیه و تحلیل داده ها  ۴۲
3-7 روش گردآوری داده ها  ۴۲
3-8 متغیرهای تحقیق  ۴۲
3-8-1 متغیرهای ملاک  ۴۲
3-8-2 متغیرهای پیش بین  ۴۳
3-9 روش های تجزیه و تحلیل آماری  ۴۳
۳- ۱۰ محدودیت های تحقیق  ۶

 

منابع  
منابع فارسی  
منابع لاتین

 

 

 

دانلود پروپوزال پروژه سرسختی روانشناختی

دریافت و دانلود فایل”پروپوزال پروژه سرسختی روانشناختی”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران

ارزیابی عملکرد
پروژه ارزیابی عملکرد پلیس
ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت
شاخص های احساس امنیت اجتماعی
شاخص های امنیت اجتماعی
مولفه های امنیت اجتماعی
عوامل موثر بر احساس امنیت
پروژه احساس امنیت اجتماعی
پروژه امنیت روانی

دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی

ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران

 

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

 

 

چکیده : 
احساس امنیت یکی از ابعاد اساسی مفهوم امنیت درمعنای کلی آن است. وجود امنیت در فضاهای مختلف اجتماعی مانند مسیرهای کوه پیمایی یکی از شرایط ضروری حضور مردم در این مکان‌هاست. نیروی انتظامی متعهد به فراهم کردن شرایط لازم برای حضور مردم در این مکان‌هاست و تلاش دارد تا با کاستن از عوامل ایجاد ناامنی، رضایت خاطر شهروندان را فراهم نماید.

 

 

این پژوهش، به ارزیابی عملکرد پلیس در افزایش احساس امنیت کوه‌پیمایان شمال شهر تهران درسال 1392 پرداخته است. این تحقیق با روش پیمایشی و با کمک ابزار پرسشنامه اجرا شد. تعداد نمونة 384 نفر از مراجعان به پنج مسیر مهم‌ترکوه‌پیمایی شمال تهران (داراباد، دربند، درکه، توچال و جمشیدیه) مشخص و در یک روز خاص از درون هر مسیر 77 نفر به روش طبقه‌ای انتخاب شدند و پرسشنامه تکمیل گردید. پس از جمع‌بندی داده‌های خام، از روش‌های آمار توصیفی برای بررسی ویژگی‌های جامعه آماری و روش‌های استنباطی برای تحلیل فرضیة‌ها استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بین اقدام‌های پلیس در سطح کوهستان و میزان احساس امنیت کوه‌پیمایان، میزان حضور کوه‌پیمایان در سطح کوهستان و میزان کاهش حضور مجرمان در سطح کوهستان، ارتباط معناداری وجود دارد.

 

 

 

 

بیان مسئله
از آغاز زندگی انسان در گیتی و ایجاد تمدن های مختلف، امنیت از عناصر اصلی نیازهای انسان محسوب شده و با پیشرفت انسان ها و متمدن شدن جوامع امنیت و اهمیت آن به قدری افزایش یافته است که به تعبیر برخی، کار ویژه بی بدیل حکومت ها در جوامع مدرن امروزی و عصر مدرنیته، ایجاد و حفظ امنیت در معنای وسیع آن است.  امنیت در مفهوم عینی آن ، فقدان تهدید علیه ارزشهاست و در مفهوم ذهنی، به معنای فقدان احساس ترس از این است که چنین ارزشهایی مورد حمله قرار گیرد. امنیت اجتماعی توانایی جامعه در دفاع از خصوصیات و ویژگیهای اساسی خود در برابر تغییرات و تهدیدات واقعی و احتمالی است. نا امنی اجتماعی زمانی مطرح می شود که جوامع احساس می کنند هویتشان در خطر است(ووچتیتی،2000ص2).امنیت یکی از نیازهای اساسی انسان و جامعه است سیاست ها، استراتژی ها، هزینه های اجتماعی، در جهت تامین امنیت هستند. یکی از شاخه های مهم مدنیت، امنیت است. (میرزمانی، 1378)

 

 

       رشد جامعه و خودشکوفایی آن متکی بر سرمایه های انسانی،مادی و اجتماعی شهروندان است و این سرمایه ها جهت رشد و شکوفایی هرچه بیشتر نیازمند امنیت ایمنی و احساس امنیت می باشند. بی تردید آنگاه که روح و جسم شهروندان یک جامعه در آرامش و آسودگی خاطر باشد، تمامی قوای ذهنی و جسمی آنها معطوف بر خود شکوفایی مادی و معنوی می گردد. بنابراین به میزانی که امنیت در حوزه فردی و اجتماعی قوام یافته و استقرار می یابد، به همان میزان شادابی، سرزندگی و پویایی در افراد و گروه های اجتماعی تبلور یافته و احساس امنیت جلوه گر می شود.(پور موذن، 1383ص11). مهمتر از خود امنیت، موضوع احساس امنیت است. احساس امنیت پدیده روانشناختی- اجتماعی است که دارای ابعاد و زوایای گوناگونی است این احساس ناشی از تجربه های مستقیم و غیر مستقیم افراد از شرایط و اوضاع محیط پیرامونی است و افراد مختلف آن را به اشکال مختلف تجربه می کنند. منابع تامین کننده احساس امنیت برای آحاد و گروههای مختلف جامعه نیز متفاوت از همدیگر است و این منابع در سه سطح کلان-میانی و خرد اثرگزار است. درسطح کلان ساختار کلی جامعه و ایمن بوده از جنگ، قحطی، سیل و زلزله و در سطح میانی عملکرد پلیس، قوه قضاییه،  نظام پولی، بهره وری اقتصادی و در سطح خرد روابط افراد جامعه در حوزه های کاری- تحصیلی، همسایگان اقوام، مشاهدات روزانه افراداز پدیده های مختلف چون: سرقت،نزاع، قتل تجاوز و… احساس امنیت را تشکیل می دهد.

 

 

      از جمله حوزه های مهم زندگی افراد که متاثر از وجود احساس امنیت است، اوقات فراغت و استراحت می باشد به موازات رشد شهرنشینی مولفه های جدیدی به وجود آمده و برخی از مفاهیم در رفتارهای اجتماعی به عنوان محصول و فرآورده زندگی شهری نوین درجامعه شناسی و رفتارشناسی مطرح شده است که یکی از این مولفه ها،اوقات فراغت می باشد دولت ها و نمادهای قانونی و حکومتی سعی می کنند فضایی را فراهم کنند که در این فضا شهروندانشان، به دور از دغدغه های روزانه در موقعیتی قرار گیرند که با استفاده صحیح از اوقات فراغت خود در زمان کار بهترین بهره وری را داشته و بتوانند با نیروی مضاعفی خدمت نمایند. 

 

 

      در کشور ما نیز، توجه به اوقات فراغت مردم، جزء برنامه های دولت مردان قرار گرفته و در این عرصه نیروی انتظامی سعی دارد با کمک پلیس مستقر در دامنه جنوبی رشته کوه البرز مشرف به شهر تهران و حضور  این واحد در محورهای هشت گانه(دربند-درکه-داراباد- جمشیدیه- توچال- پرواز- کوهساروابشار) امنیت مردم را تامین کند و فضایی را فراهم کند تا کوه پیمایان بتوانند به بهترین صورت ممکن از اوقات فراغت خود بهره برند. از آنجایی که وجود امنیت و احساس امنیت در فضاهای مختلف مانند مسیرهای کوهستانی شمال تهران یکی از شرایط ضروری حضور مردم در این مکان ها است، محقق را بر این داشت که به این موضوع بپردازد و با فراهم کردن شرایط لازم برای حضور مردم در این گونه مکان ها و با کم کردن عوامل ایجاد ناامنی، رضایت خاطر کوه پیمایان عزیز را فراهم کند.        

 

 

                                                                                           
بنابر این با توجه به مطالب فوق، پژوهش حاضر درصدد پاسخگویی به سؤالات زیر می باشد:

1-2-1سوال اصلی
عملکرد پلیس تا چه اندازه توانسته احساس امنیت کوه پیمایان مراجعه کننده به محورهای کوهستانی شمال شهر را افزایش دهد؟

 

1-2-2 سوالات فرعی
1-عملکرد پلیس تا چه اندازه توانسته از حضور بزهکاران در محورهای کوهستانی شمال شهر بکاهد؟
2-عملکرد پلیس تا چه اندازه توانسته بر میزان حضور کوه پیمایان در محورهای کوهستانی شمال شهر بیفزاید؟
3-چه راهکارهایی را می توان به منظور افزایش احساس امنیت کوه پیمایان مراجعه کننده به محورهای کوهستانی شهر تهران ارائه داد؟

 

 

 

 

همیت و ضرورت تحقیق
امنیت را می توان از ضروریاتی دانست که از روزهای اولیه تشکیل جوامع بشری با انسان بوده است.  قرآن از جمله اهداف ایجاد برقراری حکومت و فراتر از آن استقرار حاکمیت خداوند را امنیت دانسته و وعده داده است.(سوره نور، آیه55)     تحقیقات نشان می دهد که امنیت هر جامعه قبل از هر چیز به احساس امنیت در آن جامعه بستگی دارد و هر زمان که میزان احساس امنیت در جامعه تغییر پیدا می کند،امنیت نیز به همان نسبت تقویت یا تضعیف می گردد. بر این اساس احساس امنیت نقش مهم و حیاتی در کاهش یا افزایش امنیت دارد. (لرنی، 1383)    

 

 

احساس امنیت اگرچه با میزان جرم و ضریب امنیتی موجود در جامعه ارتباط دارد، ولی به عوامل دیگر نیز بستگی دارد که از جمله آنها می توان به قدرت و عملکرد پلیس و نحوه مجازات  مجرمین و… اشاره نمود.(فرانک عربی، 1382)    از آنجایی که عمده ترین مضامینی که از طریق شهروندان به عنوان احساس امنیت مطرح می شود با امنیت اجتماعی مرتبط می باشد، لذا بررسی روند افزایش یا کاهش این احساس در بین شهروندان و در مقاطع مختلف و تهیه و اجرای برنامه های مبتنی بر این بررسی ها برای ارتقای احساس امنیت اقدامی ضروری و برای تصمیم گیری در سیستم های امنیتی بسیار حائز اهمیت می باشد.از طرف دیگر، در قانون ناجا و بر اساس مواد 3و4 آن هدف از تشکیل نیروی انتظامی "استقرار نظم و امنیت و آسایش عمومی و فردی" دانسته شده است.

 

 

 یکی از عرصه هایی که  زندگی روزمره را باز نمایی می کند و قدرت مقاومت را در زندگی انسان ها به نمایش می گذارد، عرصه فراغت است. فراغت عرصه ای است که اختیار و آزادی انسان ها در آن عرصه بیشتر قابل اعمال است.از این روست که گفته اند فراغت می تواند فرهنگ ایجاد کند و هویت افراد را آشکار سازد. در جامعه ما پاسخگویی بسیاری از افراد در قبال مساله اوقات فراغت،به صورت حضور در کوه ها و مناطق مرتفع و خوش آب و هوا می باشد. اما از آنجایی که اینگونه مناطق به صورت بالقوه نمی توانند پذیرای افراد باشند و حضور افراد در آنها نیاز به پیش شرط هایی دارد، احساس امنیت به خصوص در مورد مردم تهران با جمعیتی بیش از 10 میلیون نفر و پایتخت کشور پهناور ایران نکته قابل توجهی است و از سوی دیگر اهمیت مساله امنیت در زندگی اجتماعی انسان، به اندازه ای است که در صورت فقدان امنیت انسان ها نمی توانند به سادگی وارد فضاهای اجتماعی گوناگون همچون اماکن تفریحی و ورزشی شوند و به همین دلیل در استفاده مطلوب و مفید از اوقات فراغت خود دچار مشکل می شوند. به عبارت دیگر در صورتی که انسان ها در زمینه استفاده از اوقات فراغتشان با مشکلی مواجه شوند، این مشکل به عرصه کار آنها نیز تسری پیدا می کند و از میزان بازدهی آنان می کاهد و نیز ضرورت این تحقیق از اینجا ناشی می شود که مطالعه علمی ارتباط بین جنبه های متفاوت عملکرد این نیروها با میزان اثرات آن بر احساس امنیت می تواند تا حدودی بیانگر قوت و ضعف عملکرد این نیرو باشد و راه را برای اداره بهتر امور فراهم نماید. نکات فوق نشان دهنده این امر است که تحقیق در زمینه شناخت و سنجش افکار عمومی،استفاده از یافته های آن در تدوین استراتژی ها، وضع سیاست ها، تعیین اهداف و برنامه ها و همچنین در شیوه و ابزارهای تامین و حفظ امنیت اجتماعی در قلمرو کاری و سازمانی نیروی انتظامی تا چه حد ضرورت و اهمیت دارد. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران

 

فصل اول:کلیات تحقیق    8
مقدمه    8
1-1 بیان مسئله    11
1-2 سوالات تحقیق    13
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق    14
1-4 اهداف تحقیق    16

 

فصل دوم:  ادبیات تحقیق    17
تعاریف    18
2-1 امنیت واحساس آن    18
2-1-1تعریف امنیت    18
2-1-2مفهوم لغوی و اصطلاحی امنیت    20
2-1-4 قرآن وامنیت    23
2-1-5 ولایت وامنیت    23
2-1-6 فقه واجتهاد وامنیت    24
2-1-7  احساس امنیت    26
2-1-8 تعریف لغوی احساس امنیت    27
2-1-9 تعاریف مفهوم احساس امنیت    28
2-1-10 جایگاه مفهومی احساس امنیت    28
2-1-11 نیازبه امنیت و احساس امنیت    30
2-1-12 امنیت واحساس آن در فرهنگ دینی    31
2-1-13 شاخص ها و مولفه های احساس امنیت    32
2-1-14 نشانه های تقابلی احساس امنیت    33
2-1-15 امنیت قابل قبول واحساس امنیت    35
2-1-16 عوامل موثر بر احساس امنیت    35
2-1-17 اقدامات و راه کارهای افزایش احساس امنیت    38
2-1-18 پیامد های احساس امنیت وناامنی    38
2-2 پلیس    40
2-2-1 تعاریف لغوی پلیس    40
2-2-2 تعاریف مفهومی پلیس    40
2-2-3 تعاریف قانونی پلیس (تعریف پلیس براساس قانون)    42
2-2-4 تعریف کارکردی پلیس    43
2-2-5 تعدد وتنوع وظایف پلیسی    44
2-2-6 پلیس و امنیت    44
2-2-7 پلیس ونفوذ اجتماعی    45
2-2-8 پلیس وانواع رویکردها    46
2-2-9 پلیس و رویکرد جامعه محوری    46
2-2-10 ارتباط پلیس با جامعه    47
2-2-11 پلیس و اخلاق حرفه ای    48
2-3 کوهستان    49
2-3-1 کوهستان ایران    49
جدول 2-1: مشخصات جان پناها    53
2-3-2 رود دره ها    55
1-رود دره دربند    55
2-رود دره دارآباد    55
3-رود دره گلاب دره    56
4-رود دره ولنجک    56
5-رود دره درکه    56
6-رود دره کلک چال    57
2-3-3 ضرورت حضور پلیس در کوهستان    57
2-3-4 پلیس و سابقه تشکیل آن درکوهستان    58
2-3-5 وظایف پلیس در کوهستان    59
2-3-6 جرائم کوهستان    59
2-3-7 آموزش    59
2-3-8 تجهیزات و امکانات    60
2-3-9 پلیس وگشت پیاده کوهستان    60
2-4  ادبیات نظری    61
2-4-1 پیشینه تحقیق    61
2-4-2 چارچوب نظری تحقیق    67
2-4-3 دیدگاهها ونظریه های امنیت    68
نظریه مالر    68
نظریه ویور    70
نظریه مازلو    71
شکل 2-1: هرم نیاز های مازلو    72
نظریه چلبی    72
2-4-4 برخی از نظریه های روانشناسی مربوط به احساس امنیت    73
نظریه گوردن الپورت     73
نظریه کارن هورنای    74
نظریه اریک فرروم     75
2-4-5 تئوریهای امنیت    75
تئوری پنجره های شکسته    75
مراقبت وتنبیه (تولد زندان)    76
تئوری های پیشگیری وضعی از جرم    77
نظریه فضای قابل دفاع    80
نظریه فعالیت روزمره    81
مراقبت از محله    81
گشت زنی شهروندان    82
استراتژی های تغییر محیطی    82
پروژه نورپردازی خیابان ها    82
کاهش جاذبه آماج ها    83
حذف آماج های جرم    83
تقلیل وسوسه ها    83
گشت زنی های پلیس    84
اطلاع رسانی وهشدارهای پلیسی    84
2-4-6 جمع بندی چهارچوب نظری    84
2-4-7 فرضیه های تحقیق    86
2-4-8 مدل مفهومی وتحلیلی تحقیق    86
جدول 3-6 تحلیلی تحقیق    87

 

 

فصل سوم:روش شناسی تحقیق    88
مقدمه    89
3-1 تعاریف نظری و عملیاتی تحقیق    89
3-1-1 متغیرهای وابسته    90
– احساس امنیت    90
جدول 3-1: گویه های احساس امنیت    90
– میزان حضور خلافکاران در سطح کوهستان    91
جدول 3-2: گویه های حضور بزهکاران    91
– میزان حضور مردم در سطح کوهستان    92
جدول 3-3: گویه های حضور کوه پیمایان    92
3-1-2 متغیر مستقل    93
*گویهای سنجش عملکرد پلیس    94
جدول 3-4: گویه های سنجش عملکرد پلیس    94
3-2 نوع وروش تحقيق    94
3-3 روش  گردآوری اطلاعات    96
ابزار گردآوری و سنجش اطلاعات    96
3-4  قلمرو مکانی و زمانی تحقیق    97
3-5 جامعه آماري تحقیق    97
3-6 روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه    98
3-7  روایی ابزار سنجش    98
3-8 پایایی ابزار سنجش    99
جدول 3-5: پایایی پرسشنامه    99
3-9 شیوه مستند سازی    100
3-10 روش های تجزیه و تحلیل داده ها    100

 

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده    101
مقدمه    102
4-1 ویژگیهای جمعیت شناختی    102
جدول 4-1: توزیع نمونه بر اساس سن    103
نمودار 4-1: توزیع نمونه بر اساس سن    104
جدول4-2. توزيع فراواني نمونه بر اساس جنسیت    104
نمودار 4-2: توزيع نمونه بر حسب جنسیت    105
جدول4-3. توزيع فراواني نمونه بر حسب وضعیت تأهل    105
نمودار 4-3: نمايش توزيع درصدي نمونه بر حسب وضعیت تأهل    106
4-1-4 وضعیت تحصیلات    106
جدول4-4.توزيع فراواني نمونه بر حسب تحصیلات    106
نمودار4-4: نمايش توزيع جامعه نمونه بر حسب تحصیلات    107
4-1-5 تعداد دفعات حضور در کوهستان    107
جدول4-5. توزيع فراواني نمونه بر حسب تعداد دفعات حضور    108
نمودار 4-5: نمايش توزيع درصدي نمونه بر حسب تعداد دفعات حضور    108
4-1-6 مدت حضور در کوهستان    109
جدول4-6. توزيع فراواني نمونه بر حسب زمان(ساعت) حضور در هر مراجعه    109
نمودار4-6: نمايش توزيع درصدي نمونه بر حسب زمان حضور    109
4-1-7 ایام مراجعه به کوهستان    110
جدول4-7. توزيع فراواني اوقات مراجعه    110
نمودار شماره4-7: نمايش توزيع فراواني ایام مراجعه    110
4-1-8 همراهان کوه پیمایان    111
جدول4-8. توزيع فراواني همراهان کوه پیمایان    111
نمودار شماره4-8: نمايش توزيع فراواني همراهان کوه پیمایان    112
4-2 تجزیه و تحلیل فرضیات پژوهش    112
4-2-1 فرضیه اصلی    112
جدول 4-9: آزمون نرمال بودن متغیرها    112
جدول 4-10: آزمون همبستگی در مورد الویت مؤلفه های تأثیر حضور پلیس    113
4-2-2 فرضیه های فرعی    114
جدول 4-11: آزمون t تک نمونه ای در مورد تأثیر عملکرد پلیس بر حضور کوه پیمایان    114
جدول 4-12: آزمون t تک نمونه ای در مورد تأثیر عملکرد پلیس بر حضور بزهکاران    115
جدول 4-13: آزمون فریدمن در مورد الویت مؤلفه های تأثیر حضور پلیس    115

 

 

 

فصل پنجم:            نتیجه گیری           و پیشنهادها    117
5 -1خلاصه و نتیجه گیری    118
5-1-1 نتایج  توصیفی    119
5-1-2 نتایج استنباطی    121
5-2 راهکارها و پیشنهادها    122
5-3 پیشنهادهای پژوهشی    124
5-4محدودیت های تحقیق    125
منابع    125
پیوست ها   وضمائم    129

 

دانلود ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران

دریافت و دانلود فایل”ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود پروژه سلامت روانی کارکنان شهرداری

پروژه سلامت روان
پروژه سلامت روانی
پروژه روانشناسی سلامت
پروژه های سلامت روان
پروژه درباره سلامت روانی
موضوع پروژه روانشناسی سلامت
پروژه سلامت روانی کارکنان
پروژه سلامت روانی کارمندان
پروژه سلامت روانی کارکمندان شهرداری

پروژه سلامت روانی کارکنان شهرداری با عنوان نقش حمایت اجتماعی در میزان سلامت روان کارمندان جوان شهرداری تهران می باشد. با توجه به الگوی وایس و بررسی دیدگاههای متعددی که پیرامون سلامت روان وجود دارند، نقش ابعاد حمایت اجتماعی که وایس آنها را مطرح کرده است، در این دیدگاهها به وضوح دیده می شود. بر طبق نظریه راجرز، نخستین شرط پیدایش شخصیت سالم ، دریافت توجه مثبت نامشروط در دوره شیرخوارگی (یعنی ابراز عشق و محبت مادر بدون در نظر گرفتن چگونگی رفتار کودک) است.کودکی که با چنین احساسی پرورش یابد، در هر شرایطی خود را ارزشمند می داند (شولتس، 1383: ص47) . این نظریه در واقع نشان دهنده ارتباط بعد وابستگی و عاطفی حمایت اجتماعی با سلامت روان است .

 

 

 

 

 

     از دیدگاه مازلو ، اگر چنانچه چهار نیاز سطح پایین (نیازهای جسمانی ، نیازهای ایمنی ، نیازهای محبت و احساس تعلق، نیاز به احترام ) برآورده شود، آنگاه  امکان تحقق خود (کمال نهایی ، کاربرد همه توانایی ها و محقق شدن قابلیتها ) میسر می گردد؛ چنانچه انسان در تلاش خود جهت ارضای این نیاز نهایی با شکست روبرو شود، احساس ناکامی و بیقراری می کند و از لحاظ روانی سالم نخواهد بود (شولتس، 1383: ص95). این دیدگاه رابطه ابعاد وابستگی ،پیوندهای قابل اطمینان با دیگران و انسجام اجتماعی را با سلامت روان تبیین می نماید.

 

 

 

 

 

     فروم ، ویژگی شخصیت سالم (بارور) را داشتن رابطه مسئولانه با دیگران ، عشق ، مشارکت ، توجه، احترام و شناخت می داند (شولتس، 1383: ص83) و آدلر اعتقاد دارد که فرد دارای سلامت روان روابط خانوادگی صمیمی و مطلوبی داشته و جایگاه خودش را در خانواده و گروههای اجتماعی به درستی می شناسد (خدا رحیمی، 1373، ص83) . اعتقاد آلپورت نیز اینست که شخصیت سالم متوجه دیگران است و به هیچ وجه خود مدار نیست.شخص بالغ با کسی یا چیزی فراسوی خود ، فعالانه درگیر است . این شخص می تواند عشق بورزد و خود را در روابط مهرآمیز با دیگران گسترش دهد(شولتس، 1383: ص35) . این دیدگاهها نیز چنان که در بالا اشاره شد، مبین ارتباط ابعاد حمایت اجتماعی (وابستگی،انسجام اجتماعی ، پیوند با دیگران، خود ارزشمندی و فرصت برای رشد و پیشرفت ) با  سلامت روان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

      چکیده .
1    فصل اول:کلیات تحقیق    1
1-1    مقدمه :    1
1-2    بیان مسئله:    2
1-3    انگیزه پژوهشگر:    3
1-4    هدف اصلی تحقیق:    3
1-5    ضرورت و اهمیت تحقیق:    4
2    فصل دوم: ادبیات تحقیق    7
1-2    مقدمه:    7

 

 

2-2    ادبیات نظری تحقیق    7
2-2-1    حمایت اجتماعی    7
2-2-1-1ابعاد و انواع حمایت اجتماعی    9
2-2-1-2منابع حمایت اجتماعی    12
2-2-1-3کارکردهای حمایت اجتماعی    13
2-2-1-4عوامل مؤثردر بهره مندی از حمایت اجتماعی    14
2-2-1-5 نظریه های حمایت اجتماعی    16
1.5.1.2.2تئوری های شکل گیری روابط    16
1.1.5.1.2.2 رویکرد های مبادله و انصاف :    16
    تئوری وابستگی متقابل کلی و تیبات    16
    تئوری انصاف هاتفیلد    17
    مدل سرمایه گذاری راسبالت    18
2.1.5.1.2.2رویکرد رشد مرحله ای رابطه    18
     مدل شکل گیری و گسترش رابطه لوینگر و استوک    19
     تئوری نفوذ اجتماعی آلتمن و تیلور    20
3.1.5.1.2.2رویکرد علی تعاملی.    20
مدل علی تعاملی زوجی…    21
4.1.5.1.2.2رویکرد تقویت    21
مدل شرطی سازی کلاسیک لات و لات:    22
5.1.5.1.2.2رویکرد هماهنگی شناختی    22
    تئوری سازماندهی شناختی هایدر    22
تئوری توازن نیوکامب    23
2.5.1.2.2 تئوری های حمایت اجتماعی    23
1.2.5.1.2.2مدلهای مربوط به میزان تغییر در اندازه و جهت حمایت اجتماعی در دوره های زندگی    24
    تئوری کناره گیری از رابطه    24
    تئوری بانک حمایتی    24
 مدل کمبود.    25
2.2.5.1.2.2مدلهای مربوط به پیامدهای حمایت اجتماعی بر سلامتی    26
مدل تأثیر مستقیم( کلی) حمایت    26
مدل تأثیر غیر مستقیم حمایت( فرضیه سپر/ضربه گیر)    27
3.2.5.1.2.2 مدلهای مربوط به نحوه کسب حمایت اجتماعی بر حسب اولویت در رابطه ، جایگزین های روابط از دست رفته یا توافق در روابط    27
مدل سلسله مراتبی- جبرانی    28
مدل تخصیص وظیفه    28
مدل تخصیص کارکردی    28
مدل هم چینی مناسب استرس و حمایت اجتماعی    29
4.2.5.1.2.2مدلهای مربوط به کاهش یا افزایش حمایت اجتماعی ناشی از تغییر در تعداد پیوندها،عضویت ها و هویت های اجتماعی    30
تئوری انسجام اجتماعی    30
فرضیه انباشت هویتی    31
تئوری شبکه.    31
2-2-2    سلامت روان    40
2-2-2-1عوامل مؤثر بر سلامت روان    41
1.1.2.2.2سن و سلامت روان:    41
جوانان و سلامت روان    42
2.1.2.2.2پایگاه اجتماعی- اقتصادی و سلامت روان    42
3.1.2.2.2شغل و سلامت روان    45
4.1.2.2.2تأهل و سلامت روان    46
2-2-2-2نظریه های سلامت روان    47
1.2.2.2.2سلامت روان از دید گاه جامعه شناسی    47
2.2.2.2.2دیدگاههای روانشناسی:    47
دیدگاه روانکاوی    47
دیدگاه گشتالتی    48
دیدگاه انسان گرایی    48
دیدگاه روانی، اجتماعی،زیستی    49
دیدگاه شناختی:    51
2-3    ادبیات تجربی تحقیق    52
2-3-1    پیشینه تحقیق در ایران(سوابق پژوهشی داخلی)    52
2-3-2    پیشینه تحقیق درکشورهای خارجی (سوابق پژوهشی خارجی)    55
4-2    چارچوب نظری تحقیق    56
2-4-1    فرضیات پژوهش    60

 

 

3    فصل سوم: روش تحقیق    63
3-1    مقدمه :    63
3-2    روش پژوهش    63
3-3    جمعیت مورد مطالعه    64
4-3    روش نمونه گیری و حجم نمونه آماری    66
3-5    واحد پژوهش    67
3-6    روش جمع آوری داده ها    68
3-7    ابزار پژوهش و اعتبار و روایی    68
3-7-1    پرسشنامه حمایت اجتماعی کاترونا و راسل:    68
3-7-2    پرسشنامه سلامت عمومي گلدبرگ:    71
8-3    روش تجزیه و تحلیل داده ها    74
3-9    تعاریف مفاهیم اصلی پژوهش    74
3-9-1    جوان    74
3-9-2    حمایت اجتماعی    75
3-9-3    سلامت روان:    80
نشانه هاي جسماني(شکایات جسمانی)    81
اضطراب و بي خوابي     82
اختلال در کارکرد اجتماعی    83
افسردگی    84
3-9-4    ميزان تحصيلات    85
3-9-5    ميزان درآمد ماهيانه    85
3-9-6    جنس    86
3-9-7    وضعیت تاهل    86

 

4    فصل چهارم:تجزیه وتحلیل اطلاعات    89
4-1    مقدمه    89
4-2    آمار توصیفی    90
4-2-1    توزیع فراوانی جنسیت    90
4-2-2    توزیع فراوانی سن    91
4-2-3    توزیع فراوانی تحصیلات    92
4-2-4    توزیع فراوانی وضعیت تاهل    94
4-2-5    توزیع فراوانی درآمد    95
4-2-6    توزیع فراوانی وضعیت استخدامی    96
4-2-7    توزیع فراوانی سمت شغلی    98
4-2-8    توزیع فراوانی پایگاه اقتصادی و اجتماعی    99
4-2-9    توزیع فراوانی پیوند قابل اطمینان با دیگران    100
4-2-10    توزیع فراوانی وابستگی.    102
4-2-11    توزیع فراوانی راهنمایی و اطلاعات.    103
4-2-12    توزیع فراوانی فرصت برای رشد و پرورش    104
4-2-13    توزیع فراوانی انسجام اجتماعی    106
4-2-14    توزیع فراوانی اطمینان از ارزشمندی    107
4-2-15    توزیع فراوانی حمایت اجتماعی    108
4-2-16    توزیع فراوانی نشانه های جسمانی    110
4-2-17    توزیع فراوانی اضطراب و بی خوابی    111
4-2-18    توزیع فراوانی اختلال در کارکرد.    112
4-2-19    توزیع فراوانی افسردگی.    114
4-2-20    توزیع فراوانی سلامت روان.    115
4-3    آمار استنباطی    116
4-3-1    بررسی فرضیه شماره یک    116
4-3-2    بررسی فرضیه شماره دو    140
4-3-3    بررسی فرضیه شماره سه    142
4-3-4    بررسی فرضیه شماره چهار    145
4-3-5    بررسی فرضیه شماره پنج    148
4-3-6    بررسی فرضیه شماره شش    151
4-3-7    بررسی فرضیه شماره هفت    155
4-3-8    بررسی فرضیه شماره هشت    157

 

 

5    فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات    162
5-1    مقدمه:    162
5-2    نتایج پژوهش    162
5-2-1    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره یک    162
5-2-2    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره دو    163
5-2-3    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره سه    164
5-2-4    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره چهار    165
5-2-5    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره پنج    166
5-2-6    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره شش    167
5-2-7    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره هفت    167
5-2-8    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره هشت    168
3-5    پیشنهادات پژوهش    169
5-3-1    پیشنهادات کاربردی    169
5-3-2    پیشنهادات پژوهشی    171
5-4    محدودیتهای پژوهش    171

    پیوست های تحقیق.127

 منابع فارسی.128
منابع لاتین130

پرسشنامه 131
     چکیده انگلیسی.136

 

 

 

فهرست اشکال:
شکل ‏2 1 طیف شکل گیری و گسترش رابطه لوینگر و اسنوک    15
شکل ‏2 2 مراحل رشد رابطه آلتمن و تیلور    15
شکل ‏2 3 مدل کمبود    19
شکل ‏2 4مدل تأثیر مستقیم    20
شکل ‏2 5 مدل هم چینی مناسب استرس و حمایت اجتماعی کاترونا    22
شکل ‏2 6 مدل انسجام اجتماعی دورکیم    23
شکل‏2 7 تیپولوژی مبادلاتی پیوندهای قوی و ضعیف اسپینوزا (1999)    29
شکل ‏2 8 ابعاد سلامت    29
 شکل 2-9 مدل نظري اثر گذاري متغيرهاي مستقل (ابعاد حمايت اجتماعي ، تأهل و پايگاه اقتصادي – اجتماعي) بر متغير وابسته (سلامت روان).43

 

 

 

فهرست جداول:
‏3 1تعداد شاغلین در مناطق شهرداری تهران و درصد جوانی جمعیت به تفکیک مناطق    47
‏3 2پایایی مقیاس کاترونا و راسل در نژادها و کشورهای گوناگون(زکی ،1387)    50
‏3 3 پایایی به دست آمده در پژوهش    51
‏3 4ضرایب همبستگی ابعاد شش گانه حمایت اجتماعی    51
‏3 5 پایایی به دست آمده در پژوهش    52
‏1 1 ضرایب همبستگی خرده مقیاس های سلامت روان.53
‏4  1 توزیع درصد فراوانی جنسیت    66
‏4 2 توزیع درصد فراوانی سن    67
‏4 3 توزیع درصد فراوانی تحصیلات    68
‏4 4 توزیع درصد فراوانی وضعیت تاهل    69
‏4 5 توزیع فراوانی درآمد    .70
‏4 6 توزیع درصد فراوانی وضعیت استخدامی    71
‏4 7 توزیع درصد فراوانی سمت شغلی    72
4 8 توزیع درصد فراوانی پایگاه اقتصادی و اجتماعی    73
‏4 9 توزیع درصد فراوانی پیوند قابل اطمینان با دیگران    74
‏4 10 توزیع درصد فراوانی وابستگی    75
‏4 11 توزیع درصد فراوانی راهنمایی و اطلاعات    76
‏4 12 توزیع فراوانی فرصت برای رشد و پرورش    77
‏ 4 13 توزیع درصد فراوانی انسجام اجتماعی    78
‏4 14 توزیع درصد فراوانی اطمینان از ارزشمندی    79
‏ 4 15 توزیع درصد فراوانی حمایت اجتماعی    80
‏4 16 توزیع درصد فراوانی نشانه های جسمانی    81
‏4 17توزیع درصد فراوانی اضطراب و بی خوابی    82
‏4 18 توزیع درصد فراوانی اختلال در کارکرد    83
‏ 4 19 توزیع فراوانی افسردگی    84
‏ 4 20 توزیع درصد فراوانی سلامت روان    85
‏4 21 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان سلامت روان    86
‏4 22 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی (سهم میزان حمایت اجتماعی در سلامت روان)    86
‏4 23 رابطه بین میزان حمایت اجتماعی و میزان سلامت روان    87
‏4 24ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان وابستگی با میزان سلامت روان    88
‏4 25 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی (سهم میزان وابستگی در سلامت روان)    89
‏4 26 رابطه بین میزان وابستگی و سلامت روان    90
‏4 27ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان راهنمایی و اطلاعات با میزان سلامت روان    91
‏4 28 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی( سهم میزان راهنمایی و اطلاعات در سلامت روان)    91
‏4 29 رابطه بین میزان راهنمایی و اطلاعات و میزان سلامت روان    92
‏4 30 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان فرصت برای رشد و پرورش با میزان سلامت روان    93
‏4 31 رابطه بین میزان فرصت برای رشد و پرورش با میزان سلامت روان    94
‏4 32 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان انسجام اجتماعي با میزان سلامت روان    95
‏4 33 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی( سهم میزان انسجام اجتماعی در سلامت روان)    95
‏4 34 رابطه بین میزان انسجام اجتماعي با میزان سلامت روان    96
‏4 35 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان اطمینان از ارزشمندی با میزان سلامت روان    97
‏4 36 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی( سهم میزان اطمینان از ارزشمندی در سلامت روان)    98
‏4 37 رابطه بین میزان اطمینان از ارزشمندی با میزان سلامت روان    99
‏4 38 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان پیوند قابل اطمینان با دیگران با میزان سلامت روان    100
‏4 39 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی(سهم میزان پیوند قابل اطمینان با دیگران در میزان سلامت روان)    100
‏4 40رابطه بین میزان پیوند قابل اطمینان با دیگران با میزان سلامت روان    101
‏4 41 ميانگين میزان سلامت روان پایگاههای اقتصادی – اجتماعی    102
‏4 42 مقایسه پایگاههای اقتصادی و اجتماعی از نظر میزان سلامت روان    103
‏4 43 رابطه بین پایگاههای اقتصادی – اجتماعی با میزان سلامت روان    103
‏4 44 ميانگين میزان سلامت روان وضعیتهای تاهل    104
‏4 45 مقایسه وضعیت های تأهل از نظر میزان سلامت روان    105
‏4 46 رابطه بین وضعیتهای تاهل و میزان سلامت روان    105
‏4 47 ميانگين میزان حمایت اجتماعی وضعیتهای تاهل    106
‏4 48 مقایسه وضعیت های تأهل از نظر میزان حمایت اجتماعی    107
‏4 49 رابطه بین وضعیتهای تاهل و میزان حمایت اجتماعی    107
‏4 50 ضرایب همبستگی و تبیین برای ارتباط بین میزان حمایت اجتماعی با میزان افسردگی    108
‏4 51 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی( سهم میزان حمایت اجتماعی در افسردگی)    109
‏4 52 رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان افسردگی    110
‏4 53 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان اختلال کارکرد اجتماعی    111
‏4 54 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی( سهم میزان حمایت اجتماعی در اختلال کارکرد اجتماعی)    111
‏4 55 رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان اختلال کارکرد اجتماعی    112
‏4 56 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان نشانه های جسمانی    113
‏4 57 رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان نشانه های جسمانی    114
‏4 58 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان اضطراب و بی خوابی    115
‏4 59 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی( سهم میزان حمایت اجتماعی در اضطراب و بی خوابی)    115
4-60رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان اضطراب و بی خوابی116

 

 

فهرست نمودارها:
‏4  1 توزیع درصد فراوانی جنسیت    66
‏4 2 توزیع درصد فراوانی سن    67
‏4 3 توزیع درصد فراوانی تحصیلات    68
‏4 4 توزیع درصد فراوانی وضعیت تاهل    69
‏4 5 توزیع فراوانی درآمد    70
‏4 6 توزیع درصد فراوانی وضعیت استخدامی    71
‏4 7 توزیع درصد فراوانی سمت شغلی    72
‏4 8 توزیع درصد فراوانی پایگاه اقتصادی و اجتماعی    73
‏4 9 توزیع درصد فراوانی پیوند قابل اطمینان با دیگران    74
‏4 10 توزیع درصد فراوانی وابستگی    75
‏4 11 توزیع درصد فراوانی راهنمایی و اطلاعات    76
‏4 12 توزیع فراوانی فرصت برای رشد و پرورش    77
‏4 13 توزیع درصد فراوانی انسجام اجتماعی    78
‏4 14 توزیع درصد فراوانی اطمینان از ارزشمندی    79
‏4 15 توزیع درصد فراوانی حمایت اجتماعی    80
‏4 16 توزیع درصد فراوانی نشانه های جسمانی    81
‏4 17توزیع درصد فراوانی اضطراب و بی خوابی    82
‏4 18 توزیع درصد فراوانی اختلال در کارکرد    83
‏4 19 توزیع فراوانی افسردگی    84
‏ 4 20 توزیع درصد فراوانی سلامت روان    85
‏4 21رابطه بین میزان حمایت اجتماعی و میزان سلامت روان    88
‏4 22رابطه بین میزان وابستگی و سلامت روان    90
‏4 23 رابطه بین میزان راهنمایی و اطلاعات و میزان سلامت روان    93
‏4 24 رابطه بین میزان فرصت برای رشد و پرورش با میزان سلامت روان    94
‏4 25 رابطه بین میزان انسجام اجتماعي با میزان سلامت روان    97
‏4 26 رابطه بین میزان اطمینان از ارزشمندی با میزان سلامت روان    99
‏4 27 رابطه بین میزان پیوند قابل اطمینان با دیگران با میزان سلامت روان    102
‏4 28 رابطه بین پایگاههای اقتصادی – اجتماعی با میزان سلامت روان    104
‏4 29 رابطه بین وضعیتهای تاهل و میزان سلامت روان    106
‏4 30 رابطه بین وضعیتهای تاهل و میزان حمایت اجتماعی    108
‏4 31 رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان افسردگی    110
‏4 32 رابطه بین حمایت اجتماعی با میزان اختلال کارکرد اجتماعی    113
‏4 33 رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان نشانه های جسمانی    114
‏4 34 رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان اضطراب و بی خوابی    117

دانلود پروژه سلامت روانی کارکنان شهرداری

دریافت و دانلود فایل”پروژه سلامت روانی کارکنان شهرداری”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود پروپوزال سلامت روان دانشجویان

پروپوزال سلامت روان
پروپوزال سلامت روانی
نمونه پروپوزال سلامت روان
پروپوزال در مورد سلامت روان
پروژه سلامت روان دانشجویان
موضوع پروژه روانشناسی سلامت
دانلود پروژه سلامت روان دانشجویان
پروپوزال در مورد سلامت روان دانشجویان

پروپوزال سلامت روان دانشجویان با موضوع ارزیابی مدلی برای پیش‌بینی سلامت روان دانشجویان بر اساس ایمان مذهبی، با میانجی‌گری شادکامی، سبک دل-بستگی دوسوگرا و منبع کنترل می باشد. در تبیین اثرگذاری شادکامی بر سلامت روانی می‌توان گفت که معمولاً انسان‌ها به دنبال شادمانی هستند و شادمانی اهمیت ویژه‌ای در زندگی مردم دارد (کینگ و ناپا، 1998؛ اسکو وینگتون، مک آرتور و سامرست، 1997)، در حالی که تجربه‌ی استرس، احساس شادکامی را به طور معناداری کاهش می‌دهد. یعنی هرچه فرد استرس بیشتری را تجربه نماید از میزان شادکامی او کاسته می‌شود و سلامت روانی، مورد تهدید قرار می‌گیرد. با افزایش سلامت روان، سطوح خودکارآمدی عمومی و احساس خوشحالی، افزایش می‌یابد (آلبرکتسن، 2003؛ به نقل از عناصری، 1386).

 

 

 

 

علی‌رغم تفاوت‌هایی که در تبیین رابطه سلامتی و شادمانی وجود دارد، فیست و همکاران (1995) نشان دادند که رابطه سلامت و شادمانی امری دووجهی است و نه تنها سلامتی بر شادکامی می‌افزاید، بلکه افزون بر آن، شادکامی سیستم ایمنی بدن را فعال ساخته و تحت تأثیر فرایندهای شناختی به ابعاد سلامتی می‌افزاید. در نتیجه، علاوه بر تبیین شناختی که بیان می‌دارد افراد شادکام نگاه مثبت‌تری به دنیا و اتفاقات رخ داده در زندگی دارند و به همین علت بهزیستی روانی بالاتری را تجربه می‌کنند می‌توان از نظر تبیین زیستی نیز عنوان داشت که شادکامی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌نماید که به نوبه‌ی خود در سلامت جسمانی که یکی از مؤلفه‌های سلامت روانی است تأثیر به سزایی به جای بگذارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه
1-1-کلیات    2
1-2. بیان مسأله    3
1-3. ضرورت و اهمیت پژوهش    8
1-4. هدف های پژوهش    8
1-5. تعریف بنیادی و عملیاتی متغیرها و اصطلاحات علمی    9

روش تحقیق
3-1.مقدمه    55
3-2. طرح پژوهش    55
3-3. جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه‌گیری پژوهش    56
3-4. ابزارهای پژوهش    56
3-4-1. ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﻋﻤﻮﻣﻲ (GHQ-28)    56
3-4-2. پرسشنامه ایمان مذهبی    58
3-4-3. پرسشنامه شادکامی آکسفورد    58
3-4-4. پرسشنامه دل‌بستگی کولینز و رید    59
3-4-5. مقیاس منبع کنترل راتر    60
3-5. روش تحلیل دادها    61

منابع

دانلود پروپوزال سلامت روان دانشجویان

دریافت و دانلود فایل”پروپوزال سلامت روان دانشجویان”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود مبانی نظری عوامل انگیزشی کارکنان ستادی دانشگاه

مبانی نظری انگیزش
مبانی نظری انگیزش کارکنان
عوامل انگیزشی کارکنان
نظریه های محتوایی انگیزش
نظریه های فرآیندی انگیزش
مبانی نظری عوامل موثر بر انگیزش کارکنان
عوامل موثر در انگیزش کارکنان
عوامل محتوایی موثر بر انگیزش کارکنان
عوامل فرایندی موثر بر انگیزش کارکنان

دانلود مبانی نظری پروژه کارشناسی ارشد روانشناسی

عوامل انگیزشی کارکنان ستادی دانشگاه

 
 
 
 
 
چکیده:
هدف کلی از پژوهش حاضر، ارزیابی عوامل محتوایی و فرایندی مؤثر بر انگیزش کارکنان ستادی دانشگاه شیراز بود. جامعه تحقیق شامل کلیه‌ کارکنان حوزه ستادی دانشگاه شیراز در سال 90-1389 به تعداد 1044 نفر بود. از این تعداد، 254 نفر مقیاس پژوهش را تکمیل و عودت نمودند. که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای ساده، 278 نفر انتخاب شدند. ابزار پژوهش، مقیاس محقق ساخته عوامل انگیزشی بود که پس از محاسبه روایی و پایایی توزیع و جمع‌آوری شد. نتایج حاصل از آزمون تی وابسته نشان داد که عوامل محتوایی و فرایندی به طور یکسان در انگیزش کارکنان مؤثرند. همچنین نتایج به دست  آمده از تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر نشان داد که عوامل محتوایی مؤثر در انگیزش کارکنان به ترتیب عبارتند از: عوامل انگیزش ـ سلامت، تئوری z، سلسله مراتب نیازها، نیازهای سه گانه و عزت نفس. عوامل فرایندی مؤثر در انگیزش کارکنان نیز به ترتیب عبارتند از: عوامل مربوط به اسناد، برابری، ارزش – انتظار، تعیین هدف، تقویت، یادگیری و ارزیابی شناختی. همین آزمون نشان داد جنسیت، سابقه کاری و تحصیلات در تأثیر عوامل محتوایی و فرایندی بر انگیزش کارکنان نقشی ندارند.
 
 
 
 
کلید واژه ها: انگیزش، عوامل محتوایی، عوامل فرایندی، منابع انسانی،  دانشگاه شیراز.
 
 
 
 
 
 
مهمترین عوامل محتوایی مؤثر در انگیزش کارکنان ستادی دانشگاه شیراز به ترتیب عبارتند از عوامل مربوط به انگیزش – سلامت، تئوری z، سلسله مراتب نیازها، نیازهای سه گانه، و عزت نفس. اگرجه تفاوت میزان اهمیت (تأثیر) عوامل یادشده متفاوت بوده است معهذا می توان گفت همه عوامل مؤثر بوده اند. همین نکته نیز درباره عوامل فرایندی مؤثر بر انگیزش کارکنان قلمرو تحقیق صادق است. عوامل فرایندی مؤثر بر انگیزش کارکنان ستادی دانشگاه شیراز به ترتیب عبارتند از عوامل مربوط به اسناد، برابری، ارزش – انتظار، تعیین هدف، تقویت، یادگیری اجتماعی و ارزیابی شناختی. 
 
در این حوزه نیز اگرچه میزان اهمیت (تأثیر) عوامل متفاوت بوده است ولی همه عوامل مؤثر بوده اند. جالب است که یکی دیگر از یافته های این پژوهش نشان داد که تفاوت معناداری میان تأثیر مجموعه عوامل محتوایی و فرایندی بر انگیزش کارکنان ستادی دانشگاه وجود ندارد. مجموعه این یافته ها ما را به این سوی رهنمون می سازد که انگیزش کارکنان ماهیتی برآیندی دارد که عوامل متعددی به طور همزمان می توانند آن را موجب شوند. لذا لازم است مدیران دانشگاه از ترکیب عوامل مختلف محتوایی و فرایندی – متناسب با موقعیت – برای انگیزش افراد استفاده نمایند.
 
      از دیگر یافته های پژوهش این است که عوامل جمعیت شناختی مانند جنسیت، سابقه کاری و تحصیلات تأثیری بر انگیزش کارکنان ندارند. بنابراین مجموعه عوامل محتوایی و فرایندی انگیزش را می توان درمورد کارکنان زن ومرد، کارکنان با سابقه کاری متفاوت و کارکنان با سطوح تحصیلی مختلف به طور یکسان به کار برد. 
        البته از آنجا که عوامل انگیزشی کار می تواند در دوره های مختلف بنا به شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی (خواسته های شغلی کارکنان)، متفاوت باشند، باید برنامه ریزی ها در جهت پیشبرد اهداف سازمانی و ارتقای بهره وری با توجه به این مسأله انجام شود. این مهم خود مستلزم شناخت دقیق عوامل انگیزشی در هر برهه از زمان است. در ضمن نزدیک تر نمودن دیدگاه مدیران به نیازها و شرایط واقعی کارکنان می تواند موجب پرهیز از اصرار مدیران بر اجرای الگوهای انگیزشی ثابت و کم اثر شود. لذا لازم است وضعیت انگیزشی کارکنان و نیز اثربخشی اقدامات انگیزشی مدیران به طور مستمر ارزیابی شود.
 
     با توجه به یافته های این پژوهش، مسؤولین امر باید به اهمیت عوامل مؤثر در ایجاد انگیزش کارکنان در دانشگاه توجه بیشتری نموده و درصدد پرورش استعدادهای خلاق، از طریق فراهم نمودن محیط مناسب توأم با امنیت شغلی و آرامش خاطر و امکانات لازم باشند تا کارکنان بتوانند در محیط کاری مناسب به فعالیت بپردازند. در این راستا، توجه به رفع مشكلات اقتصادی، استخدامی و شرایط محیط كار و ایجاد تنوع در شغل و قدردانیئبه موقع از آنها در فضایی عادلانه موجبات انگیزش آنان را فراهم نمایند تا از ركود و سستی آنان پیشگیری به عمل آید.
 
 
 
فهرست مطالب

ارزیابی عوامل محتوایی و فرایندی مؤثر بر انگیزش کارکنان ستادی دانشگاه شیراز

 
فصل دوم: پیشینه‌ی پژوهش
مقدمه   24
2-1- مبانی نظری پژوهش  25
2-1-1-نظریه های محتوایی 27 

نظریه‌های محتوایی انگیزش  

– نظریه انگیزش- بهداشت     
 2- نظریه X و Y 
– نظریه وجود- ارتباط- رشد   
 4- نظریه نیازهای سه گانه مک کللند   
– نظریه سلسله مراتب نیازها 
– نظریه Z 
 7- نظریه عزت نفس 
شکل شماره (1): چهار خرده نظام نظریه عزت نفس

2-2- 1- نظریه های فرایندی انگیزش  

1- نظریه ارزش انتظار   
 نظریه های فرایندی شامل نظریه هایی از قبیل زیر است:
2- نظریه برابری 
3- نظریه تعیین هدف    
– نظریه اسناد         
– نظریه یادگیری اجتماعی 
6- نظریه ارزیابی شناختی 
7- نظریه تقویت   
        2-2-1- نظریه های فرایندی  33
        2-3-1- جمع بندی39
2-2- پیشینه‌ی پژوهشی  40
2-2-1- تحقیقات خارج از کشور  40
2-2-2- تحقیقات داخل کشور 42
2-2-3- جمع بندی پژوهش‌های پیشین  44
 
 
فهرست منابع و ماخذ
منابع فارسی 
منابع انگلیسی 
 
 
 
 
 

دانلود مبانی نظری عوامل انگیزشی کارکنان ستادی دانشگاه

دریافت و دانلود فایل”مبانی نظری عوامل انگیزشی کارکنان ستادی دانشگاه”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود پروپوزال پروژه هوش معنوی و سلامت روانی

پروپوزال هوش معنوی
پروپوزال سلامت روان
نمونه پروپوزال سلامت روان
پروپوزال در مورد هوش معنوی
دانلود پروپوزال درباره هوش معنوی
پروپوزال هوش معنوی و سلامت روانی
پروژه هوش معنوی و سلامت روانی

تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه هوش معنوی و سلامت روان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان بوده است. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان پسر هنرستان های شهر مرودشت که تعداد آنها در سال 1393 برابر با  1800 بوده  و نمونه آماری بر اساس روش نمونه گیری خوشه ای 150 نفر انتخاب شدند. روش تحقیق  از نوع همبستگی می باشد و برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه  هوش معنوی بدیع و همکاران (1389) و سلامت روان(GHQ-28) گلدنبرگ (1972) و برای سنجش  عملکرد تحصیلی از نمره معدل سه ماهه اول سال تحصیلی دانش آموزان  استفاده شد و هر دو پرسشنامه  از روایی و پایایی قابل قبولی برخوردار هستند. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از ضریب همبستگی پیرسون و روش تحلیل رگرسیون به روش گام به گام استفاده شده است.

 

 

 

 

 

 یافته های پژوهش نشان داد که بین سلامت روان با عملکرد تحصیلی رابطه معکوس و معنادار و بین هوش معنوی با عملکرد تحصیلی رابطه مستیقم و معناداری وجود دارد. بین مولفه های نشانه های جسمانی، اضطراب و افسردگی با عملکرد تحصیلی رابطه معکوس و معناداری وجود دارد و بین مولفه های تفکر کلي و بعد اعتقادي، و پرداختن به سجاياي اخلاقي با عملکرد تحصیلی رابطه مستقیم و معناداری وجود داردمتغیر افسردگی نسبت به دیگر متغیرها پیش بینی کننده قوی تری برای عملکرد تحصیلی می باشد. متغیر تفکر کلي و بعد اعتقادي نسبت به دیگر متغیرها پیش بینی کننده قوی تری برای عملکرد تحصیلی می باشد. متغیر هوش معنوی نسبت به دیگر متغیر پیش بینی کننده قوی تری برای عملکرد تحصیلی می باشد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

   فصل اول: کلیات پژوهش
چکیده    1
مقدمه    3
بیان مساله    4
اهمیت وضرورت    6
اهداف پژوهش    9
فرضیه های پژوهش    9
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها    9

روش تحقیق
مقدمه    61
روش پژوهش    61
جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه گیری    61
ابزار گرداوری اطلاعات    61
روش تجزیه و تحلیل داده ها    64
ملاحظات اخلاقی    65

 

منابع و ماخذ   
منابع لاتین(References)    

 

 

 

دانلود پروپوزال پروژه هوش معنوی و سلامت روانی

دریافت و دانلود فایل”پروپوزال پروژه هوش معنوی و سلامت روانی”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود تحقیق درباره ابراز وجود word

دانلود تحقیق ابراز وجود
تحقیق ابراز وجود doc
تحقیق کامل ابراز وجود
تحقیق درباره ابراز وجود
تحقیق ابراز وجود با فرمت ورد
تحقیق درمورد ابراز وجود چیست
تحقیق دانش آموزی درباره ابراز وجود
تحقیق دانشجویی درباره ابراز وجود

هدف از این تحقیق بررسی ابراز وجود با فرمت docx در قالب 56 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

 

 

 

فهرست مطالب

مبانی نظری متغیرابراز وجود

تعریف ابراز وجود

سبک های پاسخ دهی

ویژگی سبک های ارتباطی

ویژگی های سبك ارتباطی پرخاشگرانه

پیش‌فرض های بنیادی درمان مبتنی بر آموزش ابراز وجود

كاربردها و فواید آموزش ابراز وجود

انواع ابراز وجود

منابع

 

 

 

آموزش ابراز وجود روشی است برای رفع اضطراب هایی كه از روابط متقابل اجتماعی ناشی شده‌اند. افرادی كه به علت عدم مهارت های مهم بین فردی و اجتماعی نمی‌توانند احساسات و خواسته‌ های خویش را بیان كنند و یا از عهده رد تقاضاهای نامعقول دیگران بر نمی‌آیند و غالبا از جانب افراد دیگر مورد سوء ‌استفاده قرار می‌گیرند، احساس احترام به خود و یا عزت نفس را از دست می‌دهندو معمولا احساس می‌كنند كنترلی بر وقایع زندگی خویش ندارند. این افراد از رویارویی با مسائل مختلف زندگی اجتناب می‌نمایند.

 

 

 

خشنودی انسان در زندگی تا حدودی به ارضای نیازهایی وابسته است كه محصول ارتباط با دیگران هستند. (همچون دوستی، عشق، تقدیر، پیشرفت، احترام، اعتماد و عزت نفس)، به دلیل اینكه ارضای بسیاری از نیازهای اساسی انسان مستقیم یا غیر مستقیم به دیگران بستگی دارد لذا توانایی شخص برای واكنش متقابل اثربخش با افراد دیگر بسیار مهم است. افرادی كه فاقد مهارت های لازم هستند اغلب در ارضای نیازهای اساسی خویش با شكست روبرو می‌شوند. به عنوان مثال دانش آموزی كه نمی‌تواند سوالی را كه در نظرش كم اهمیت جلوه می‌كند از معلم بپرسد ممكن است هرگز نتواند به تقویتی كه از طرف معلم در زمینه طرح سؤالات جالب ارائه می‌شود. دست یابد و یا مردی كه نمی‌تواند تقاضاهای شغلی و یا آرزوهایش را به مافوق خودش بگوید ممكن است زندگی را بدون توفیقات شغلی سپری كند.

دانلود تحقیق درباره ابراز وجود word

دریافت و دانلود فایل”دانلود تحقیق درباره ابراز وجود word”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود چارچوب و مبانی نظری خانواده و هدف از تشکیل آن با فرمت word

مبانی نظری خانواده
ادبیات نظری خانواده
چارچوب نظری خانواده
فصل دوم پروژه خانواده
خرید مبانی نظری خانواده

خرید و دانلود فصل دوم پروژه خانواده و هدف از تشکیل آن با فرمت docx در قالب 102 صفحه ورد بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

 

کودک امانتی است  بزرگ از جانب خدای که ابتدائاً  به پدرومادرسپرده شده ، وهمین کودک آنچنان رشد خواهد نمود وشخصیتش شکل خواهد گرفت  که پدر  و  مادرش با وی رفتارکرده و می کنند وآنچنان خواهد شد که والدین هستند یعنی اولین خشت و  زیر بنای تربیتی که شخصیت کودک برآن استوار خواهد گردید همانا والدین و رفتار  عملی و روزمره آنان  خواهد بود و مسأله مهم نقش  پذیری و الگوسازی وهمانند سازی ازلحاظ جسمی ،  روحی ، عاطفی واجتماعی.  بدین ترتیب  برخورد آگاهانه و گام به گام پدر و  مادر را در تربیت فرزندان که  می بایست متناسب با رشد  جسمی وذهنی کودک باشد را داریم وکاستن بذرحرف شنوی برای نهال  تفاهم و رشد و در نتیجه درخت بارآوری، زایندگی و بالندگی درتعالی و قرب. ( شرفی ،1371: 15).

 

 

 

فهرست مطالب

نهاد خانواده

2-1-2- وظیفه خانواده

2-1-3- رمز تأکید اسلام بر تشکیل خانواده

2-1-4- هدف از تشکیل خانواده

2-1-5- اهمیت خودسازی والدین

2-1-6- اهمیت فرزندان در زندگی والدین

2-1-7- زمان پی‌ریی خانواده فرزندان

2-1-8- نقش الگوهای تربیتی در تربیت و رشد فرزندان

2-1-9- نیاز عاطفی خانواده

2-1-10- عامل بقا و تداوم زندگی خانوادگی

2-1-11- توجه به جنبه عاطفی خانواده

2-1-12- پرورش عاطفی فرزند

2-1-13- محبت مهمترین عامل سلامت روح فرزند

2-1-14- آثار محبت به کودک

2-1-15- مفهوم دین

2-1-16- مفهوم تربیت

2-1-17- مفهوم تربیت دینی

2-1-18- ضرورت و اهمیت تربیت دینی

2-1-19- آغاز تربیت دبنی

2-1-20- اهداف تربیت دینی

2-1-21- روش آموختن دین به فرزند

2-1-22- مراحل پذیرش دین در فرزند

2-1-23- ویژگیهای تربیت دینی

2-1-24- تعریف خودشکوفایی

2-1-25- انتظار والدین از فرزندان

2-1-26- سلسله مراتب نیازهای انسان

2-1-27- ویژگیهای افراد خودشکوفا از نظر مازلو

2-1-28- ویژگیهای افراد خودشکوفا از نظر راجرز

2-1-29- نقایص افراد خودشکوفا

2-1-30- الگوی انسان سالم در اسلام

2-1-31- کارکرد خانواده بر عزت نفس فرزند

2-2- مروری بر تحقیقات مشابه

منابع

دانلود چارچوب و مبانی نظری خانواده و هدف از تشکیل آن با فرمت word

دریافت و دانلود فایل”دانلود چارچوب و مبانی نظری خانواده و هدف از تشکیل آن با فرمت word”

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

دانلود پاورپوینت روش های موثر در یادگیری

پاورپوینت بهترین روش های یادگیری؛ چطور هر آنچه می‌خواهیم یاد پاورپوینت بهترین روش های یادگیری کدام اند
پاورپوینت تکنیک های موثر در یادگیری
پاورپوینت مناسب ترین روش برای یادگیری کدام است

دانلود پاورپوینت روش های موثر در یادگیری جهت رشته علوم تربیتی در قالب ۳۹ اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

علم داشتن،به عبارتی به معنای داشتن اطلاعات است . یعنی کسی را که اطلاعات زیادی را در مغز خود جا داده است ، عالم می شماریم . اما اگر دقیق تر شویم و بخواهیم بدانیم که آن دانستنی ها چگونه حاصل آمده اند، ناچاریم به روش علم هم توجه کنیم . محصول علم چیزی است که دانشمندان درپی آن هستند و این محصول را باید نتیجه ی تلاش ایشان در راه رسیدن به آنها محسوب داشت . واقعیت های علمی تغییر پذیرند ، پس دانشی که ما امروز به دانش آموزان خود می دهیم  ، شاید در آینده به کارشان نیاید و بهتر است به جای ارائه ی اطلاعات علمی به صورت خام به دانش آموزان ، به آنها راه رسیدن به این علم را آموزش دهیم. هر فرد ، در راه رسیدن به اطلاعات جدید به یک سلسله از مهارت ها نیاز دارد تا با اتکا به این مهارت ها خود به کشف علم بپردازد. ایجاد و تقویت این مهارت ها در دانش آموزان با توانایی آنها تلفیق می شود و همین امر باعث عمیق تر شدن  یادگیری آنها خواهد شد .

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
مزيت هاي شيوه صحيح مطالعه
شيوه هاي مطالعه
مطالعه به روش PQRST
مقدمات مطالعه
تنظيم برنامه
بهداشت مطالعه
تمركز حواس

 

دانلود پاورپوینت روش های موثر در یادگیری

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت روش های موثر در یادگیری”