زبان و ادبیات

دانلود مبانی نظری ادبیات کودک و نحوه شکل گیری آن در کشورهای اسلامی و عربی

مبانی نظری ادبیات کودک
بررسی تاریخی ادبیات کودک
مبانی نظری ادبیات کودک و نوجوان
ادبیات کودک در ادبیات معاصر عربی
بررسی تاریخی ادبیات کودک در کشور مصر
بررسی تاریخی ادبیات کودک در کشور سوریه
بررسی تاریخی ادبیات کودک در کشور عراق
نحوه شکل گیری ادبیات کودک در کشورهای عربی

این مبانی نظری فصل دوم پروژه ادبیات کودک می باشد که در آن به تعریف ادبیات کودک و انواع آن و معرفی دوران کودکی و اهمیت آن پرداخته می شود و ضرورت ایجاد ادبیاتی خاص آنها که از طریق بازی و سرگرمی و با استفاده از هنر و ادبیات ، باعث شکل گیری شخصیت و پرورش قوای ذهنی آن ها در به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه ی آن ها کمک نماید.( در پایین به تفصیل فهرست مطالب مبانی نظری ادبیات کودک آوزرده شده است.)

 

 

 ادبیات کودک در خلال بسیاری از تأثیرات مختلف که در شخصیت کودک ایجاد می- کند و یا در محیطی که کودک در آن زندگی می کند ، در رشد شخصیت کودکان تأثیر می- گذارد. پس ادبیات کودک ، ازعناصر اساسی است که علت‌های سازگاری انسانی را در فهم گروهی که مورد خطاب این نوع ادبیات (کودک) هستند، افزایش می دهد. و کودک را با علت هایی که  ورای انواع سازگاری می باشند و نیز آنچه محرک انگیزه ها است ، آشنا می گرداند.

 

 

پس کودکان همواره ادبیات خاص خویش را دارند، ادبیاتی که خیالِ آنها را حرکت و رشد  می دهد. کودکان کتاب‌هایی را که باعث شادمانی و بهره مندی و نشاط آنها می گردد، و نیز کتاب هایی که آنها را به دنیای کودکی‌شان می برد دوست دارند. و باعث می شوند تجربه های انسانی مختلف را که نیاز مبرم به یادگیری آنها دارند در وجودشان افزایش یابد. ادبیات کودک قصه های پهلوانی و شجاعت و بی باکی،  قصه های انسانی که ارزش های اصیل را رشد می- دهد و به خوبی تشویق می نماید و شر(بدی) را دور می سازد. را شامل می شود.»     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده ‌
الف)مقدمه       .1
ب)تعریف و بیان سوال های اصلی تحقیق        .1
پ)اهداف تحقیق         .3
ت)روش تحقیق          4
ث)ضرورت انجام تحقیق     .4
ج)سابقه و پیشینه تحقیق      .5

 

1. نگاهی به ادبیات کودکان    9
1-1 .  کودک و دوران کودکی    10
1-1-1 . اهمّیّت و جایگاه دوره ی کودکی    11
1-1-2 . دیدگاه اسلام به کودک    12
1-2 . تعریف ادبیات کودک    15
1-3 . اصطلاح ادبیات کودک    16
1-4. دیدگاه های متفاوت درباره ادبیات کودک    23
1-5 . اهمیت و اهداف ادبیات کودک    29
1-5-1 . اهداف ادبیات کودک    30
1-5-1-1 .  اهداف تربیتی    30
1-5-1-2.  اهداف زبانی    31
1-5-1-3 . اهداف تعلیمی ، آموزشی و شناختی    33
1-5-1-4. اهداف تفریحی    34
1-5-1-5. اهداف زیبایی شناختی و ذوقی    35

1- 6 . تأثیرادبیات کودک در رشد شخصیت کودک    36

1-7 . وظایف ادبیات کودک    39
1-7-1. وظیفه اجتماعی    39
1-7-2. وظیفه تاریخی و فرهنگی    40
1-8 . انواع ادبیات کودک    41
1-8-1 . قصه    42
1-8-1-1. قصه های خیالی    44
1-8-1-2. قصه های جن و پری و جادوگران    46
1-8-1-3. قصه های حیوانات    47
1-8-1-4. قصه های واقع گرایانه    50
1-8-1-5. قصه های تاریخی    51
1-8-1-6. قصه های دینی    52
1-8-1-7. قصه های ادبی    53
1-8-1-8. قصه های فکاهی    54
1-8-1-9. قصه های علمی    54
1-8-2 . شعر کودک    56
1-8-2-1. خیال در شعر کودک    56
1-8-2-2 . وزن در شعر کودک    57
1-8-2-3 . انواع شعر کودک    59
1-8-2-3-1 . لالایی ها    59
1-8-2-3-2. متل ها     59
1-8-2-3-3 . شعرهای غنایی    60
1-8-2-3-4 . قصه های منظوم    60

1-9. پیدایش و سیر تاریخی ادبیات کودک    60

1-9-1 . تاریخچه ادبیات کودک در جهان    64

1-9-2. ادبیات کودک در سرزمین های عربی    70

 

الف . منابع فارسی    
ب . منابع عربی    

 

دانلود مبانی نظری ادبیات کودک و نحوه شکل گیری آن در کشورهای اسلامی و عربی

دریافت و دانلود فایل”مبانی نظری ادبیات کودک و نحوه شکل گیری آن در کشورهای اسلامی و عربی”

زبان و ادبیات

دانلود شعر انقلاب و فرهنگ شهادت در آن

شعر انقلاب
فرهنگ شهادت
شهادت در شعر فارسی
فرهنگ شهادت در شعر انقلاب اسلامی
تصویر شهیدان در شعر انقلاب اسلامی
شعر انقلاب و فرهنگ شهادت در آن
جلوه هایی از فرهنگ شهادت در شعر انقلاب

دانلود مقاله رشته ادبیات

شعر انقلاب و فرهنگ شهادت در آن

 
 
 
 
مقدّمه
اگر بپذیریم که «فرهنگ، آن چیزی است که زندگی و ارزشهای انسانی را به وجود می آورد»(1) و با لحاظ کردن دیدگاه مکتبی و اعتقادیمان آن را «مجموعه نظام ارزشی اسلام در همه جوانب فردی و جمعی که کلیه روابط اعتقادی و عملی در ابعاد سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی، علمی، فلسفی و مراحل سلوک باطنی را دربر می گیرد»(2) بدانیم، آن گاه بهتر می توان به اهمیت و ارزش شهادت به عنوان یک فرهنگ تأثیرگذار واصیل و نقشی که در اصلاح امور جامعه دارد پی برد.
 
«شهادت» در لغت به معانی: گواهی دادن ، کشته شدن در راه خدا / شهید گردیدن و عالَم شهادت در مقابل عالم غیب آمده است و «شهید» یعنی: حاضر، شاهد/ عالم به غیب و حاضر/ یکی از اسماء حسنای خدا و سرانجام کشته در راه خدا و دین(3)؛ روشن است که مراد ما از شهادت همان کشته شدن در راه خداوند است که در درجه اول موجب سعادت و رستگاری شهید و آن گاه سبب اصلاح نابسامانیهای جامعه می گردد. خون شهید موجی در جامعه برمی انگیزاند که خوبیها و نیکوییها را ترویج می کند و بدیها و زشتیها را از بین می برد. اگر سالار شهیدان، حضرت حسین بن علی علیه السلام ، هدف از قیام خود را «اصلاح در امت جد خویش»(4) می دانست، به این معنی بود که خون پاک او و یاران فداکار و از خود گذشته اش امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه استقرار می بخشید و نقش مؤثری در بیداری مردم و ایستادگی آنان در مقابل ظلم و جور بی حد و حصر حاکمان زمانه ایفا می کرد؟ و به راستی که آن حضرت چه هوشمندانه و از سر درایت و فراست به این نکته پی برده بودند.
 
تعبیر زیبا و رسای قرآن کریم که «شهیدان را زندگانی می داند که روزی خور خوان گسترده پروردگار خویش اند»(5) و جملاتی همچون: «شهید قلب تاریخ است»، «شهید شمع تاریخ است»، «گرداگرد کلمه شهید را هاله ای از نورانیت فرا گرفته است» و… که به ویژه در عصر انقلاب و دوران دفاع مقدس زبانزد خاص و عام شده بود، گوشه هایی دیگر از ارزش و اهمیت «شهید» و «شهادت» را می نمایاند.
 
 
 
کلمات کلیدی:

شعر انقلاب

فرهنگ شهادت

جلوه هایی از فرهنگ شهادت در شعر انقلاب

 
 
 
 

دانلود شعر انقلاب و فرهنگ شهادت در آن

دریافت و دانلود فایل”شعر انقلاب و فرهنگ شهادت در آن”

زبان و ادبیات

دانلود پاورپوینت آشنایی با مفهوم واژه ارائه

پاورپوینت واژه ارائه
دانلود پاورپوینت واژه ارائه
پاورپوینت درباره واژه ارائه

دانلود پاورپوینت آشنایی با مفهوم واژه ارائه جهت رشته زبان و ادبیات در قالب 42 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش

 

 

 

در لغت به معناي نمودن، نشان دادن، نمايش دادن.
دراصطلاح به معناي انتقال اطلاعات درباره ي موضوع است و همسايگي معنايي با مفهوم ارتباط دارد.
در صورت انتقال درست باعث گسترش ”فضاي شناخت“ مخاطب مي شود.
در طول فراروند ارائه ارتباط دائم با فرد ديگر برقرار است.

 

 

 

فهرست مطالب
تعريف ارائه
سيستم ارائه
انواع ارائه از نظر نوع رسانه
عوامل موثر در ارائه
ارائه کننده
اهميت شناخت مخاطب
خصوصيات موضوع ارائه
انواع رايج ارائه هاي علمي- فني
انگيزه و هدف
امکانات آماده سازي محتواي ارائه
امکانات کمکي ارائه
مدت ارائه
زمان و تاريخ ارائه
وضع اجتماعي محيط ارائه
نتيجه گيري

دانلود پاورپوینت آشنایی با مفهوم واژه ارائه

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت آشنایی با مفهوم واژه ارائه”

زبان و ادبیات

دانلود بررسی و تحلیل جملات بیان کننده درد در زبان فارسی با استفاده از مدل هلیدی

مدل هلیدی
تحلیل جملات با مدل هلیدی
الگوی هلیدی در تحلیل زبان درد
بررسی و تحلیل جملات بیان کننده درد در زبان فارسی با استفاده از مدل هلیدی
دانلود مقالات کارشناسی ارشد زبانشناسی
دانلود مقالات ارشد زبانشناسی

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته زبانشناسی

بررسی و تحلیل جملات بیان کننده درد در زبان فارسی با استفاده از مدل هلیدی

 
 
چکیده
درد پدیده ای است که انسان ها در طول زندگی خود آن را تجربه می کنند. با توجه به این که معمولاً زبان به عنوان مهم ترین ابزار ارتباطی از سوی شخص مبتلا به درد برای آگاه سازی و انتقال آن به پزشک به کار می رود، اهمیت سخنان بیمار و بررسی زبانی جملات بیان کننده درد آشکار است. در مقاله حاضر، پس از معرفی مختصر موضوع و پیشینه تلاش های انجام شده مرتبط، الگوی هلیدی در تحلیل زبان درد به عنوان بنیان نظری تحلیل تشریح می شود که در آن بیان و توصیف درد در یکی از سه قالب فرایندی، اسمی یا صفتی جای گرفته است. سپس داده هایی از زبان فارسی که از مکالمه های انجام شده بین 80 بیمار با یکی از پزشکان در شهر مشهد جمع آوری شده است بر اساس شیوه ذکر شده بررسی و تحلیل می شود. آمار به دست آمده از تحلیل نشان می دهد که برخی از فرایندهای معرفی شده برای بیان درد از سوی بیماران فارسی زبان استفاده نمی شوند و دیگر این که در داده های زبان فارسی ساختار چهارم یعنی استفاده از گروه قیدی برای بیان و توصیف درد مشاهده می شود.
 
 
کلمات کلیدی:

مدل هلیدی

تحلیل جملات با مدل هلیدی

الگوی هلیدی در تحلیل زبان درد

 

دانلود بررسی و تحلیل جملات بیان کننده درد در زبان فارسی با استفاده از مدل هلیدی

دریافت و دانلود فایل”بررسی و تحلیل جملات بیان کننده درد در زبان فارسی با استفاده از مدل هلیدی”

زبان و ادبیات

دانلود ویژگی و مضامین شعر اندلسی

شعراندلسی
مراحل شعر اندلسی
مضامین شعری در اندلس
ویژگیهای شعر اندلسی
ویژگی و مضامین شعر اندلسی
دانلود مقاله کارشناسی ارشد ادبیات
دانلود مقاله ارشد ادبیات

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته ادبیات

ویژگی و مضامین شعر اندلسی

 
 
مقدمه
در جامعه ی اندلس نیز چون دیگر جوامع بشری، شعر پا گرفت و نشأت یافت. در حقیقت از بدو ورود اعراب به اندلس شعر نیز از جمله فاتحان جزیره ی ایبری بود و آن عامل چنان در رگ و پوست قوم عرب ریشه دوانده بود که شاعر به هر جا سفر می نمود، کوله بار شعرش را نیز بر دوش خودحمل می کرد، به طوریکه رسول اکرم (ص) می فرماید: «لاتدع العرب الشعر حتی تدع الإبل حنینها» تا زمانی که شتر حنین و آوازش رارها نکند قوم عرب نیز «شعر» را رها نمی کنند. (عتیق، 1976، 163؛ ابن رشیق، 1416، 1/46)بدین ترتیب شعر با مهاجرت اعراب به مغرب، به همراه آنها هجرت کرد. در واقع حضور اعراب در اندلس همراه با نفوذ زبان عربی در آنجا بود.
 
 اعراب دستاوردهای شعری خود را به همراه ویژگی های دیگرشان به اندلس انتقال دادند. به طوریکه نور ادبیات مشرق زمین تمام اندلس را فرا گرفت و آنجا را روشن کرد. شعر وارد محیط جدیدی شد، محیطی آمیخته از دو فرهنگ شرقی و غربی که زمینه رشد وشکوفایی ادب را فراهم می‌نمود. اصالت و استحکام ساختار شعر شرقی با نبوغ و استعداد و روحیه شاد اندلسی درهم آمیخت و از ترکیب آن نتیجه مثبتی هم حاصل شد. شعر در همه جا و در بین همه ی طبقات مردم ظاهر گردید. پادشاهان، وزیران، قضات، علما، فرماندهان و لشکریان، خواص و عوام، همگی شعر می گفتند و شعر زمزمه می کردند. به طوریکه با مشاهده ی این وضع در اندلس، این باور در ذهن انسان خطور می کرد که شعر در اندلس زبان زندگی، و زندگی نیز همان شعر و موسیقی است. (عتیق، 1976، 167؛ بستانی، 1988، 3/37؛ فاخوری، 1995، 1/935)
 
این مقاله شامل شعر اندلسی، ویژگی ها و تفاوت های آن با شعر شرقی، فنون شعری از قبیل  (وصف، غزل فخر، مجون، حکمت، موشح و زجل) می-باشد.
 
 
کلمات کلیدی:

شعراندلسی

مراحل شعر اندلسی

مضامین شعری در اندلس

 
 
 
فهرست مطالب
-2 شعراندلسی 1
2-2مراحل شعر اندلسی 3
2- دورهی بنیامیه (در اندلس ) 4

3- دورهی امارت یا ملکوت الطوایفی: 5

4- دورهی مرابطین: 5

3-2 ویژگیهای شعر اندلسی 7

4-2مضامین شعری در اندلس 10

2- توصیف تفریحگاهها و مناظر طبیعت اندلس 14

ارجوزههای تاریخی 16

6-2 زجل در ادب اندلسی: 19

 
 

دانلود ویژگی و مضامین شعر اندلسی

دریافت و دانلود فایل”ویژگی و مضامین شعر اندلسی”

زبان و ادبیات

دانلود ITS IMPACT ON DEVELOPING WHOLE LANGUGE INQUIRY BY IRANIAN EAP UNIVERSITY STUDENTS

سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
خرید پروژه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی
خرید پروژه انگلیسی
خرید پروژه
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
فروش پروژه انگلیسی
دانلود پروژه انگلیسی
پروژه انگلیسی

 

پروژه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی

با عنوان

CRITICAL THINKING: ITS IMPACT ON DEVELOPING WHOLE LANGUGE INQUIRY BY IRANIAN EAP UNIVERSITY STUDENTS

 

 
Background
Books were open in front of a number of university freshmen who were silently waiting for the new lesson to be taught. Although students had stepped into a new place with a different atmosphere, they were quite familiar with the way their teachers dealt with the materials as they had been through it for years at school.
 
The teacher, as usual, was reading a short text in the reading comprehension class while drawing the students’ attention to the meanings of new words. Some of the students who were regarded as top were contributing by giving synonyms for the new words and the teacher pleased with their work encouraged other students to write them down so that they could memorize the words for the next session. After reading the text and working on the meaning of some vague sentences, students were required to answer the comprehension questions at the end of that unit. 
 
Students’ correct answers to the multiple choice,true/false and fill-in the blank items proved that they had learned the new lesson. The teacher satisfied with his teaching dismissed the class.The above scenario may sound very familiar to many teachers and students. Yet, it is not clear whether schools and universities which have the potential to be sites for fundamental changes, where students can be given empowering roles, would really result in any self and social development as the result of the above practices or not.
 
 
 

دانلود ITS IMPACT ON DEVELOPING WHOLE LANGUGE INQUIRY BY IRANIAN EAP UNIVERSITY STUDENTS

دریافت و دانلود فایل”ITS IMPACT ON DEVELOPING WHOLE LANGUGE INQUIRY BY IRANIAN EAP UNIVERSITY STUDENTS”

زبان و ادبیات

دانلود نماز و نیایش در اندیشه شاعران معاصر

نماز و نیایش در شعر
تحلیل آداب نماز و نیایش
نماز و نیایش در اندیشه شاعران
آداب نماز و نیایش به روايت شعر فارسي
نماز و نیایش در جهان بینی شاعران معاصر
ارتباط نماز و نیایش با عرفان در اندیشه شاعران
سبک و ویژگی های شعری شاعران معاصر
پروژه آداب نماز و نیایش
پروژه نماز در اشعار شاعران

انسان از ابتدای خلقت نیاز به ارتباط با موجودی ماورایی را در خود احساس نموده است و این نیاز باعث شده که رو به سوی نماز و نیایش بیاورد. نماز محکم ترین رشته ی الفت بین خداوند و بندگان است و نیایش نیز عبادتی است که از روح نیازمند انسان به آستان بلند خدا سرچشمه می گیرد. نماز و نیایش راز و نیاز با دلداری دل آرام و والاترین تجلّی عاشقانه بین بنده و معبود است. این فریضه ی الهی در همه ی ادیان وجود داشته و به شیوه  ها و اشکال متفاوت صورت پذیرفته است.

 

 

 

خداوند نماز و نیایش را برای پاکی دل و تندرستی جسم قرار داده و نماز و نیایش، پالاینده ی آلودگی ها، تیرگی ها، ظلمت ها و شست و شو دهنده ی دل و جان آدمی است. در این پژوهش نماز و نیایش در اندیشه ی هشت شاعر برجسته ی معاصر از جمله: شهریار، سبزواری، مشیری، سپهری، فرخزاد، صفارزاده، هراتی و امین پور به صورت تحلیل محتوا بررّسی شده است.

 

 

نتایج به دست آمده نشان می دهد که بسامد واژگان و اجزاء و مفاهیم نماز و نیایش در اشعار این هشت شاعر، با توجّه به بینش و جهان بینی آنان متفاوت است و از سوی دیگر از جریانات سیاسی و اجتماعی نیز تأثیر پذیرفته است. بدین ترتیب نماز و نیایش  گاه جلوه ای عرفانی پذیرفته، گاه حاصل گره خوردگی عاطفه و احساس شاعر بوده و گاهی با الهام از طبیعت معنا پذیرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده1
فصل اول: کلیات تحقیق2
1-1    مقدمه تحقیق    3
1-2    بیان مسئله    6
1-3    سوالات تحقیق8
1-4    اهمیت و ضرورت تحقیق8
1-5    پیشینه ی تحقیق9
1-6    اهداف تحقیق10
1-7    فرضیه های تحقیق10
1-8    تعاریف واژه های کلیدی11
1-9    حدود و قلمرو تحقیق12

 

فصل دوم: مبانی نظری تحقیق13
2-1 نماز14
2-1-1 عبادت و ماهیت آن16
2-1-2 نام های نماز     19
2-1-3 تاریخچه ی نماز و پرستش20
2-1-4 اشکال نماز22    
2-1-4-1 نماز در ادیان بدوی23    
2-1-4-2 دین زرتشت25
2-1-4-3 دین یهود28
2-1-4-4 دین مسیح30    
2-1-4-5 دین اسلام32
2-1-5 نظریه های نماز34    
2-1-6    آداب نماز37
2-1-7 مفاهیم نماز38    
2-1-7-1 تسبیح    38    
2-1-7-2 ذکر39    
2-1-7-3 توحید41    
2-1-8 اهمیت و اسرار نماز42
2-2 نیایش44
2-2-1 آداب نیایش47    
2-2-2 اهداف نیایش48    
2-2-3 مفاهیم نیایش49    
2-2-3-1 مناجات49    
2-2-3-2 دعا50
2-2-3-2-1 فوائد دعا52    
2-2-3-2-2 آثار دعا54    
2-3-نقش نماز و نیایش در اندیشه ی شاعران کهن و معاصر55

 

فصل سوم: حوزه ی تحقیق65
3-1 محمد حسین شهریار66    
3-1-1 سبک شعری67
3-1-2 آثار68
3-2- حمید سبزواری70
3-2-1 شعر و اندیشه72
3-2-2 تأثیر پذیری73    
3-2-3 آثار74
3-3 فریدون مشیری75
3-3-1 سبک شعری76
3-3-2 آثار77
3-4 سهراب سپهری78
3-4-1 مقام شعری و سبک79
3-4-2 آثار80
3-5 فروغ فرخزاد81
3-5-1 شعر و اندیشه82    
3-5-2 آثار83
3-6 طاهره صفارزاده84
3-6-1 ادوار شعری و آثار86
3-7 سلمان هراتی87
3-7-1 شعر و اندیشه88    
3-7-2 آثار89
3-8 سال شمار زندگی قیصر امین پور90
3-8-1 ویژگی های شعری و آثار    93    

 

فصل چهارم : داده های تحقیق95
4-1 محمد حسین شهریار96
4-1-1 تسبیح100
4-1-2 مناجات101
4-1-3 دعا103
4-1-4 ذکر105
4-1-5 توحید108
4-1-6 بسامد واژگان و اجزاء و مفاهیم نماز و نیایش110
4-2 حمید سبزواری114
4-2-1 دعا116
4-2-2 ذکر118
4-2-3 تسبیح118
4-2-4 نماز119
4-2-5 مناجات121
4-2-6 توحید124
4-2-7 بسامد واژگان و اجزاء و مفاهیم نماز و نیایش125
4-3 فریدون مشیری128
4-3-1 مناجات129
4-3-2 دعا130
4-3-3 نماز133    
4-3-4 توحید135
4-3-5 بسامد واژگان و اجزاء و مفاهیم نماز و نیایش136
4-4 سهراب سپهری139
4-4-1 بسامد واژگان و اجزاء و مفاهیم نماز و نیایش162
4-5 فروغ فرخزاد164
4-5-1 بسامد واژگان و اجزاء و مفاهیم نماز و نیایش179
4-6 طاهره صفارزاده180
4-6-1 بسامد واژگان و اجزاء و مفاهیم نماز و نیایش195
4-7 سلمان هراتی198
4-7-1 نیایش در شعر هراتی198
4-7-1-1 نیایش واره ی اول199
4-7-1-2 نیایش واره ی دوم200
4-7-1-3 نیایش واره ی سوم201
4-7-1-4 نیایش واره ی چهارم203
4-7-1-5 نیایش واره ی پنجم204
4-7-1-6 نیایش واره ی ششم205
4-7-1-7 نیایش واره ی هفتم206
4-7-1-8 نیایش واره ی هشتم207
4-7-1-9 نیایش واره ی نهم208
4-7-1-10 نیایش واره ی دهم209
4-7-1-11 نیایش واره ی یازدهم210
4-7-1 12 نیایش واره ی دوازدهم211
4-7-1-13 نیایش واره ی سینزدهم212
4-7-1-14 نیایش واره ی چهاردهم214
4-7-1-15 نیایش واره ی پانزدهم    215
4-7-2 مناجات216
4-7-3 بسامد واژگان و اجزاء و مفاهیم نماز و نیایش218
4-8 قیصر امین پور219
4-8-1 نماز219
4-8-2 نیایش222
4-8-3 دعا223
4-8-4 توحید225
4-8-5 بسامد واژگان و اجزاء و مفاهیم نماز و نیایش232

 

فصل پنجم : نتیجه ی تحقیق و ارائه ي پيشنهادات 235
نتیجه ی تحقیق236
ارائه ي پيشنهادات237

 

منابع 240
 

 

دانلود نماز و نیایش در اندیشه شاعران معاصر

دریافت و دانلود فایل”نماز و نیایش در اندیشه شاعران معاصر”

زبان و ادبیات

دانلود تحلیل و زبان شناسی جملات با مدل هلیدی

مدل هلیدی
تحلیل کلامی
تحلیل جملات با مدل هلیدی
زبان شناسی جملات با مدل هلیدی
تحلیل و زبان شناسی جملات با مدل هلیدی
دانلود مقالات ادبیات
دانلود مقالات رشته ادبیات

دانلود مقاله رشته ادبیات

تحلیل و زبان شناسی جملات با مدل هلیدی

 

نگاهی بر دستور نقش گرای نظام مند هلیدی

3-1-1 انواع معنا
   در رویكردهای نقش گرا، معنا با كاربرد هم معناست. در این رویكرد ، چگونگی به كارگیری توالی كلمات  برای انتقال معنی خاصی مورد تأكید است. بر این اساس، معنی جمله بیشتر از معنی مجموع كلمات منفرد است. به عنوان مثال درك جمله زیر(تامپسون ،2004) بر اساس دانشی فراتر از دانستن معنای كلمات منفرد، ممكن خواهد بود:
 
It is not as if I had been rude to him.-1
  (آنگونه كه از این جمله برمی‌آید با گوینده جمله طوری رفتار شده است كه انگار او گستاخانه برخورد كرده، در صورتی كه این‌طور نیست.) در واقع معنای این جمله بر اساس كاربرد آن تایین می‌شود.
 
  در این مقاله به نقش‌های جملات و چگونگی ایفای این نقش‌ها به‌وسیله انتخاب توالی كلمات پرداخته می‌شود. قابل توجه است كه منظور از توالی كلمات فقط كلمات منفرد نیستند، بلكه تمام جنبه‌های موثر در ابراز معنا را شامل می‌شود. جایگاه گروه كلمات در جمله كه معانی مختلفی را ایجاد می‌كنند یكی از این موارد می‌باشد. به عنوان مثال:
 
Are you saying he is rude?-2        
And he is rude.are you saying?-3  
 
  بنابراین توصیف دستوری باید بتواند تمام معنای پیام را در برگیرد. به عبارت دیگر، باید بین توالی كلمات و نقش‌هایی كه گویشوران توسط آنها انجام می‌دهند، ارتباط برقرار كند.
  انواع نقش‌ها و معانی قابل تقسیم به گروه‌هایی هستند. به عنوان نمونه یك گروه معنی، مربوط به انتظار گوینده از عمل شنونده است. گروه دیگر معنی مربوط به ارزیابی قطعیت گوینده از گغته خود می‌باشد. گروه بعدی مرتبط با چگونگی تناسب پیام با جملات قبل و بعد از خود است. مثال‌های زیر، به ترتیب مربوط به هر یك از معانی مذكور می‌باشد.(تامپسون،همان:29)
 
  در مقاله حاضر دستور نقشگرای  نظام مند هلیدی ، پایه تحلیل  در نظر گرفته شده‌است. در این مقاله، به انواع معنا، انواع فرانقش  و شبكه نظام‌ها  پرداخته می‌شود. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

مدل هلیدی

تحلیل کلامی

تحلیل جملات با مدل هلیدی

زبان شناسی جملات با مدل هلیدی

 
 
 
 
فهرست مطالب
نگاهی بر دستور نقش گرای نظام مند هلیدی
انواع معنا
انواع فرا نقش
فرانقش تجربی
الف – فرایند
فرا نقش بینافردی
فرانقش متنی
 فرانقش چهارم فرانقش منطقی
شبکه نظام‌ها

 بازنمایی معنا در زبان از دیدگاه هلیدی

 متن و انسجام
 بافت متنی
 انسجام
انسجام دستوری
  ارجاع
جایگزینی
 حذف

انسجام واژگانی

تکرار
 هم‌آیی
 انسجام پیوندی
انسجام پیوندی اضافی
انسجام پیوندی تقابلی
انسجام پیوندی علی
منابع انگلیسی
منابع فارسی
 
 
 
 

دانلود تحلیل و زبان شناسی جملات با مدل هلیدی

دریافت و دانلود فایل”تحلیل و زبان شناسی جملات با مدل هلیدی”

زبان و ادبیات

دانلود پروژه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی با عنوان تحلیل خطاهای نوشتاری زبان آموزان ایرانی در کاربرد همایندهای زبان انگلیسی

پیکره زبانی
تحلیل پیکره ای زبان
توانش همایند گزینی
زبانشناسی پیکره ای
زبانشناسی مقابله ای
همایند، واژه های همایند
دانلود پروژه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی با عنوان تحلیل خطاهای نوشتاری زبان آموزان ایرانی در کاربرد همایندهای زبان انگلیسی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
خرید پروژه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات

پروژه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی با عنوان

تحلیل خطاهای نوشتاری زبان آموزان ایرانی در کاربرد همایندهای زبان انگلیسی 

 

The Collocational Errors in the Written English of Adult Iranian EFL learners: A Corpus-Based Analysis

 
نویسنده / محقق: مهدی حاجت پور بهبید
 
 
چکیده
الف. موضوع و طرح مسئله (اهمیت موضوع و هدف):
ورود رایانه به حوزه تحقیق و پژوهش را می توان زمینه ساز تحولی شگرف در علوم برشمرد. به موازات بهره مندی علوم مختلف از این فناوری، علم زبانشناسی نیز در شناخت و تجزیه عناصر مختلف زبانی و کمک به آموزش زبان دوم به زبان آموزان، تا جایی پیشرفته است که امروزه زبانشناسی رایانه ای جایگاه تثبیت شده ای را در کنار گرایشات مختلف این رشته بدست آورده است.
 
یکی از موارد بهره مندی این رشته از رایانه، شناسایی واژگانی است که به دلیل تمایل به مجاورت با واسطه یا بی واسطه با یکدیگر در یک بافت زبانی مشخص، از آنان تحت عنوان «واژگان همایند» یاد می شود. اهمیت کاربرد صحیح واژگان همایند در نوشتار و گفتار به اندازه ای است که کلیه زبانشناسانی که در حوزه آموزش زبان دوم به تحقیق و مطالعه مشغولند، استفاده صحیح این واژگان را یکی از ملاکهای اصلی تشخیص گویشور بومی از گویشور غیربومی ارزیابی می کنند. تحقیق حاضر کاربرد همایندهای زبان انگلیسی را در انگلیسی نوشتاری زبان آموزان ایرانی مورد تحلیل قرار می دهد.  
   
ب. مبانی نظری شامل مرور مختصری بر منابع، چارچوب نظری و پرسشها و فرضیه ها:
یکی از شاخصه های اصلی زبان گویشوران غیربومی زبان، استفاده از واژگانی است که هرچند به لحاظ زبانشناختی و معناشناختی انحرافی در همسویی آنها با استانداردهای زبان دوم مشاهده نمی شود اما از دید گویشوران بومی زبان به عنوان نمونه ای از «استفاده غیربومی از واژگان» قابل تشخیص می باشند. از این رو، با فرض مشکل آفرین بودن کاربرد همایندهای زبان انگلیسی برای زبان آموزان ایرانی، سؤالات زیر به عنوان سؤالات اصلی تحقیق مطرح گردید:  
 
1- مشکل سازترین نوع همایندهای زبان انگلیسی برای زبان آموزان ایرانی کدامند؟ به بیان دیگر، آیا انواع مختلف همایندها به یک اندازه زبان آموزان ایرانی را با مشکل مواجه می کنند؟
2- آیا زبان آموزانی که در سطوح مختلفی از توانش زبانی قرار دارند، در کاربرد همایندهای زبان انگلیسی به یک اندازه با مشکل مواجه می شوند؟ به بیان دیگر، آیا مهارت زبانی زبان آموزان بر توانش همایند گزینی آنان تأثیرگذار است؟
3- میزان تأثیرگذاری زبان اول بر خطاهای نوشتاری زبان آموزان ایرانی در کاربرد همایندهای زبان انگلیسی چقدر است؟
4- آیا زبان آموزانی که در سطوح بالاتری از توانش زبانی قرار دارند، به همان نسبت از همایندهای بیشتری در انگلیسی نوشتاری خود استفاده می کنند؟
 
پ. روش تحقیق شامل تعریف مفاهیم، روش تحقیق، جامعه مورد تحقیق، نمونه گیری و روشهای نمونه گیری، ابزار اندازه گیری، نحوه اجرای آن و شیوه گردآوری و تجزیه و تحلیل داده ها:
اصطلاح «همایند» به واژگانی اطلاق می شود که به گفته «فیرث» (1957)، استفاده همزمان و مکرر آنها در یک بافت زبانی مشخص به یکی از عادات زبانی گویشوران بومی زبان تبدیل شده و جایگزینی هر یک از آنها با واژگان مترادف، نوعی انحراف از گونه زبانی معیار به شمار می رود. بر همین اساس، هدف از تحقیق حاضر، ارزیابی توانش همایند گزینی زبان آموزان ایرانی از طریق جمع آوری، طبقه بندی و تحلیل خطاهای نوشتاری آنان در کاربرد همایندهای زبان انگلیسی است. به منظور تحقق این هدف، 87 زبان آموز ایرانی از دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامشهر و مؤسسه آموزش زبان کیش در تحقیق حاضر شرکت کردند که پس از شرکت در آزمون زبان انگلیسی میشیگان، 72 تن از آنان برای شرکت در مرحله نهایی تحقیق انتخاب و در 3 سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته طبقه بندی شدند. 
 
پس از برگزاری آزمون تعیین سطح و تقسیم بندی شرکت کنندگان به 3 گروه مبتدی (Low)، متوسط (Mid)، و پیشرفته (High)، توانش زبانی زبان آموزان در زمینه انتخاب همایندهای صحیح در زبان انگلیسی از طریق ارائه موضوع و بررسی کنش نوشتاری آنان مورد ارزیابی قرار گرفت. در این راستا، کلیه ترکیبات 2 واژه ای تولید شده توسط زبان آموزان ایرانی از متون نوشتاری آنان استخراج و در 6 گروه مختلف شامل: فعل+ حرف اضافه، اسم+ حرف اضافه، صفت + اسم، قید + صفت، فعل+ قید و اسم+ فعل طبقه بندی شدند. پس از استخراج و طبقه بندی این ترکیبات، قابلیت همایندی آنان در زبان انگلیسی با استفاده از منابعی چون دیکشنری همایندهای زبان انگلیسی آکسفورد، دیکشنری همایندهای زبان انگلیسی Collins COBUILD English Dictionary و بانک اطلاعات زبانی بریتانیا British National Corpus مورد ارزیابی و خطاهای زبان آموزان ایرانی در کاربرد همایندهای زبان انگلیسی به لحاظ منشأ خطا (زبان اول یا زبان دوم) مورد تحلیل قرار گرفت.
 
ت. یافته های تحقیق:
تحقیق حاضر نشان داد که: 1) از میان 6 گروه مختلف همایندها، همایند «فعل + حرف اضافه» مشکل سازترین نوع همایند برای زبان آموزان ایرانی به شمار می رود؛ 2) زبان آموزانی که در سطح بالاتری از توانش زبانی قرار دارند، در انتخاب صحیح همایندهای زبان انگلیسی با دشواری کمتری مواجه می شوند؛ 3) زبان اول به میزان قابل توجهی (4/34 درصد) بر خطاهای نوشتاری زبان آموزان ایرانی در کاربرد همایندهای زبان انگلیسی تأثیرگذار است و 4) زبان آموزانی که در سطوح بالاتری از توانش زبانی قرار دارند، به همان نسبت از همایندهای بیشتری در انگلیسی نوشتاری خود استفاده می کنند.
 
ث. نتیجه گیری و پیشنهادات:
در هر زبان، بسیاری از واژگان تابع مجموعه ای از محدودیتهای معنایی می باشند که تعامل آزادانه آنان با یکدیگر در یک بافت زبانی مشخص را با محدودیت مواجه می سازد. از این رو، با توجه به اهمیت کاربرد صحیح همایندها در موفقیت زبانی زبان آموزان، یکی از راهکارهای مهمی که می توان در عرصه آموزش زبان دوم از آن بهره جست، همزمان ساختن آموزش یا یادگیری یک واژه با همایندهای خاص آن واژه است. تحقیق حاضر نشان می دهد که یکی از مشکلات شایع زبان آموزان ایرانی، استفاده از واژگان مترادف در بافتهای زبانی متفاوت است؛ در صورتی که به عنوان مثال، افعال و صفتهای مترادف بعضاً با مجموعه مختلفی از اسمها همراه می شوند.
 
        افزون بر این، با توجه به نقش غیرقابل انکار زبان اول در کاربرد ناصحیح همایندهای زبان انگلیسی، انتقال عادات زبانی از زبان اول به زبان دوم را نیز باید یکی از فاکتورهای مهم و اثرگذار در فرایند آموزش زبان دوم برشمرد. همچنین، ضعف مشهود زبان آموزان ایرانی در کاربرد صحیح همایندهای زبان انگلیسی و تأثیر بازدارنده آن بر مهارت های ارتباطی آنان با گویشوران بومی زبان ایجاب می کند که واژگان همایند به عنوان  ضروری ترین قالب از «قالب های زبانی پیش ساخته» نظیر کلیشه ها و اصطلاحات زبانی در مواد درسی و کتب آموزشی مورد توجه قرار گیرند.
 
 
 
کلید واژه ها به زبان فارسی:

پیکره زبانی

تحلیل پیکره ای زبان

توانش همایند گزینی

زبانشناسی پیکره ای

زبانشناسی مقابله ای

همایند، واژه های همایند

 
 

دانلود پروژه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی با عنوان تحلیل خطاهای نوشتاری زبان آموزان ایرانی در کاربرد همایندهای زبان انگلیسی

دریافت و دانلود فایل”پروژه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی با عنوان تحلیل خطاهای نوشتاری زبان آموزان ایرانی در کاربرد همایندهای زبان انگلیسی”

زبان و ادبیات

دانلود درون مایۀ مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس ( 300 صفحه)

درونمایه مرگ در شعر شاعران دفاع مقدس
درونمایه شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس
بررسی مرگ و شهادت در اشعار دفاع مقدس
دانلود پروژه شعر مقاومت
دانلود پروژه بررسی اشعار دفاع مقدس
درونمایه مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس

دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی

درون مایۀ مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس

(بصور کامل و آپدیت شده در قالب 300 صفحه)
 
*اضافه شدن آپدیت پنجم باز بصورت رایگان:
1.انعكاس عاشورا در شعر دفاع مقدس 17 صفحه
2.تأملی بر شعر و شاعری در دوره دفاع مقدس 14 صفحه
3.فرهنگ ایثار در شعر دفاع مقدس 16 صفحه
4.فرهنگ شهادت در شعر انقلاب 13 صفحه
5.بازتاب دفاع مقدّس در آینه شعر فارسی 15 صفحه
 
 
 
چکیده

الف. موضوع و طرح مسئله (اهمیت موضوع و هدف):

موضوعی که این تحقیق به بررسی آن می پردازد «درون-مایۀ مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس» است.
 گفتنی است که تعداد شاعران دفاع مقدس از شمار بیرون است و بررسی آثار تمامی این شاعران در فرصت اندک، امری بس دشوار به نظر می آید. هدف این تحقیق، بیان درون مایه های اصلی و درخور توجه شاعران دربارۀ مرگ و شهادت است و اینکه شاعران بیشتر از چه تصاویر و مفاهیمی برای بیان مقاصد هنری خود بهره جسته اند؛ البته در خصوص این درون مایه ها به عنوان یک تحقیق جداگانه یا کتابی مجزا کار درخوری صورت نگرفته است.
 
ب. مبانی نظری شامل مرور مختصری از منابع، چارچوب نظری و پرسش ها و فرضیه ها:
منابع موجود دربارۀ تحقیق با تلاش فراوان فراهم شد. زیاد بودن تعداد شاعران و آثار نسبتاً زیاد آنها، دغدغۀ اصلی پژوهنده بود ولی با کوشش فراوان تمام آثار شاعران، مطالعه و بررسی شد و درون مایه های مورد نظر با ژرف نگری و دقت بسیار استخراج و طبقه بندی شد.
 
پرسش هایی که برای پژوهنده مطرح بودند، عبارتند از:
1- دفاع مقدس تا چه حد در شعر شاعران دورۀ انقلاب اسلامی تأثیر داشته است؟
2- درون مایۀ مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس چگونه نمود یافته است؟
3- چه درون مایه هایی در این رابطه از بسامد بالایی برخوردار بودند؟
 
– فرضیه هایی که پژوهنده در پی ارائۀ آن ها برآمده است:
1- به نظر می رسد شاعران تلقی ویژه ای از مفهوم مرگ و شهادت داشته اند؛
2- به نظر می رسد درون مایۀ مرگ و شهادت در تصویرآفرینی شاعرانه و ایجاد تخییل و مضمون آفرینی در شعر شاعران دفاع مقدس نقش بسزایی داشته  است؛
3- به نظر می رسد اغلب شاعران برجستۀ دفاع مقدس به منزلت شهادت و شهید توجه ویژه ای داشته اند و این مسئله با ایثار و جان فشانی فرزندان ملت در دفاع از حیثیت و کیان ملی و دینی در پیوند کامل بوده است.
4- به نظر می رسد که توجه به شهادت و پذیرش مرگ و استقبال از آن به عنوان موضوعی عمده در شعر این دوره مطرح است.
 
پ. روش تحقیق شامل تعریف مفاهیم، روش تحقیق، جامعۀ مورد تحقیق، نمونه گیری و روش هـای نمونه گیری، ابزار اندازه گیری، نحوۀ اجرای آن، شیوۀ گردآوری و تجزیه و تحلیل داده ها:
در ابتدا تعریفی از مفاهیم کلیدی مشخص و تعریف شد و بعد از توضیح ویژگی های شعری این دوره، شاعران مورد نظر (23شاعر) به ترتیب الفبایی معرفی شدند.
 
 
 
کلیدواژه ها:

جنگ تحمیلی

دفاع مقدس

حماسه

شهادت

شعر مقاومت

شعر دفاع مقدس

بن مایه یا موتیف

درون مایه یا مضمون یا تم

 
 
 
مقدمه:
مرگ و شهادت از مفاهیم آیینی در فرهنگ اسلامی شیعه محسوب می شوند و از اهمیت بسزایی در میان تمام اقوام از جمله مسلمانان و ایرانیان برخوردارند. این دو مسئلۀ مهم در تحقیق اینجانب در برهه ای خاص از تاریخ ایران ـ دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ـ مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند و نگارنده به درون مایه های نوینی در این زمینه دست یافت.مرگی که شاعر این دوره در شعرش ترسیم می کند، چهره ای متفاوت بر خود می گیرد. مرگی که مرگ نیست بلکه عین زندگی و یا نه خود زندگی است. اگر شاعر این دوره از مرگ می گوید، بدون آنکه از سیاهی و دهشت آن سخن براند به جهت ایمان راسخ و قلب پاک و خداجویش است. مرگ در شعر این دوره سیمایی دلپذیر می یابد و رزمندۀ جنگ با آن در قالب عروسی زیبــا چهره مواجه می شود.
 
شهادت به عنوان مرگی دلپذیر و خوشایند در فرهنگ شیعه و اسلام مطرح است و در دورۀ دفاع مقدس این نوع از مرگ به وفور مشاهده می شود و شاعر این دوره سعی می کند در شعرش این مفهوم را به زیباترین تصاویر و آرایش ها بیاراید.این متن در پی آن است که درون مایۀ مرگ و شهادت را از شعر شاعران دفاع مقدس بیرون کشیده و آنها را در قالب عباراتی ساده و نغز و بدیع ارائه کند. برای نیل به این هدف، در فصل اول (تعاریف، مفاهیم، کلیات) سعی شد مفاهیم کلیدی تحقیق(مرگ ـ شهادت ـ لقاءالله ـ حماسه ـ جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ـ شعر و شاعر دفاع مقدس ـ درون مایه و ارتباط تنگاتنگ آن با موضوع و بن مایه ـ توجه به حماسۀ عاشورا و میزان تاثیرگذاری آن در حماسۀ دفاع مقدس ـ ادبیات پایداری و مقاومت و …) به صورت مختصر اما مفید شرح داده شوند. 
 
در فصل دوم و سوم به مفهوم مرگ و شهادت و درون مایه-های آن ها، در شعر شاعران دفاع مقدس پرداخته شد و به جهت پرهیز از اطناب و اطالۀ کلام، درون مایه ها به صورت فهرست وار به همراه شواهد شعری استخراج شده از آثار 23 تن از شاعران برجستۀ این عرصه (با توجه به فرصت اندک دورۀ تحقیق و پژوهش با وسواس خاصی تعدای از شاعران گلچین شدند و امید است در آینده ای نزدیک آثار شاعران دیگر که مربوط به این زمینه است، بررسی شود.) نوشته شد؛ به جهت انسجام و نظم کار، درون مایه ها به ترتیب الفبایی قرار گرفتند. (توصیحات لازم دربارۀ درون-مایه های عمده در مقدمۀ هر فصل آمده است.) 
 
در فصل چهارم برای معرفی شاعران و آثار آن ها، زندگینامه و سبک شعری مختصری از آن ها ارائه شد . سعی شد از تازه ترین منـــابع موجود در این زمینه (کتاب های تازه تدوین شده، مقاله ها و ســایت های اینترنتی روز) استفاده شود. در فصل پنجم، نتیجۀ نهایی و پیشنهادهای لازم مطرح شد که ان شاءالله به زودی جامۀ عمل بپوشند و در پایان فهرست منابع و مراجع ذکر شد.
 
 
 
 
فهرست مطالب:
 مقدمه 
فصل اول: 
تعاریف، مفاهیم، کلیات…..…………………………………………………………………………………………..    1
1- تاریخچۀ جنگ تحمیلی……………………………………………………………………………………………   2

2- چرا دفاع مقدس؟ …………………………………………………………………………………………………    4

3- دفاع مقدس و حماسۀ عاشورا ………………………………………………………………………………..    6

4- دفاع مقدس حماسه ای سترگ………………………………………………………………………………….    8
5- مرگ …………………………………………………………………………………………………………………    11

1- 5- مرگ در شعر فارسی و دفاع مقدس  …………………………………………………………….15

6- شهادت، پذیرش مرگ……………………………………………………………………………………………   16
1- 6- دفاع مقدس و مرگ سرخ ……………………………………………………………………….   19 
7- لقاءالله ………………………………………………………………………………………………………………..   21

1- 7- دفاع مقدس آزمونی برای وصول به لقای الهی ……………………………………………  23 

8- شعر مقاومت ……………………………………………………………………………………………………….   24

1- 8-  تاریخچۀ شعر مقاومت در ادب فارسی ……………………………………………………..  26 

9- شعر و شاعر دفاع مقدس …………………………………………………………………………………….    28

10- قالب های شعری دفاع مقدس ……………………………………………………………………..   36

 1- 10- غزل 
1- 1- 10- غزل حماسی
2- 1-10- غزل- قصیده
3-1-10- غزل- مثنوی
4- 1-10- غزل نو
2- 10- قصیده
3- 10- مثنوی
4-  10- قطعه
5-  10- چهارپاره
6-  10- رباعی
7- 10  – دوبیتی
8-  10- قالب نیمایی و نو
11- موضوع، بن مایه یا موتیف، درون مایه یا مضمون یا تم ……………………………………………..   39
پی نوشت 1…………………………………………………………………………………………………………………  41
فصل دوم:

درون مایۀ مرگ در شعر شاعران دفاع مقدس ………………………………………………………………….  49

پی نوشت 2……………………………………………………………………………………………………………….   69
فصل سوم:

درون مایۀ شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس ……………………………………………………………..   71

 پی نوشت 3 …………………………………………………………………………………………………………………   194
فصل چهارم:

زندگینامه و آثار شاعران دفاع مقدس(23 شاعر) ………………………………………………………….   197

1- قیصر امین پور؛ 2- سیمین بهبهـــانی؛ 3- محمدحسین بهجت تبریزی؛ 4- پرویز بیگـی حبیب آبادی؛ 5- سید حسن حسینی؛
 6-  فاطمه راکعی؛ 7-  حمید سبزواری؛ 8-  محمدرضا شفیعی کدکنی (م. سرشک)؛ 9- طاهره صفارزاده؛
 10- محمدرضا عبدالملکیان؛ 11- احمد عزیزی؛ 12- همایون علیدوستی؛ 13- علیرضا قزوه؛ 
14- سپیده کاشانی(سروراعظم باکوچی)؛ 15- مشفق کاشانی(عباس کی منش)؛ 
16- عبدالجبـــــار کاکایی؛ 17- نصراله مردانی؛ 18- علی معلم دامغانی؛ 19
– سید علی موسوی گرمارودی؛ 20- یوسفعلـــی میرشکاک؛ 21- سلمان هراتی؛ 22- صدیقه وسمقــی؛ 23- سیمیندخت وحیدی.
 پی نوشت 4 …………………………………………………………………………………………………………….. 212
                     
فصل پنجم:
نتایج و پیشنهادها ……………………………………………………………………………………………………… 213
 
کتابنامه …………………………………………………………………………………………………………………..  217   
 

دانلود درون مایۀ مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس ( 300 صفحه)

دریافت و دانلود فایل”درون مایۀ مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس ( 300 صفحه)”