صنایع و معادن

دانلود كاربرد سیستم های استدلال عصبی – فازی در رتبه بندی اعتباری مشتریان حقوقی بانك ها

ریسک اعتباری
رتبه بندی اعتباری مشتریان
رتبه بندی مشتریان حقوقی بانک ها
سیستم های استدلال عصبی فازی
كاربرد سیستم های استدلال عصبی فازی در رتبه بندی اعتباری مشتریان حقوقی بانك ها
دانلود مقالات كارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع
دانلود مقالات كارشناسی ارشد مهندسی صنایع
دانلود مقالات صنایع

دانلود مقاله كارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع

كاربرد سیستم های استدلال عصبی – فازی در رتبه بندی اعتباری مشتریان حقوقی بانك ها

 
چکیده: 
امروزه ریسک اعتباری به عنوان یکی از بزرگ ترین عوامل ورشکستگی بانک ها و موسسات مالی شناخته شده است. به منظور مدیریت و کنترل این ریسک طراحی مدل های رتبه بندی اعتباری در بانک ها ضرورتی انکار ناپذیر است. رتبه بندی اعتباری به منظور تعیین احتمال نکول در بازپرداخت تسهیلات اعتباری و از سوی دیگر برای طبقه بندی مشتریان متقاضی تسهیلات اعتباری به دو گروه خوش حساب و بد حساب مورد استفاده قرار می گیرد. تا به حال روش های آماری مختلفی از جمله آنالیز ممیزی، رگرسیون خطی و لجستیك و شبكه های عصبی در زمینه رتبه بندی اعتباری توسعه یافته اند. در این میان، شبكه های عصبی به دلیل انعطاف پذیری و دقت بالا، در سال های اخیر بیش تر مورد توجه قرار گرفته اند.
 
 در این مقاله یك مدل رتبه بندی اعتباری با استفاده از سیستم های استدلال عصبی – فازی جهت رتبه بندی مشتریان حقوقی بانک ها ارایه شده است. متغیرهای ورودی این مدل نسبت بدهی، نسبت فعالیت و نسبت ارزش ویژه به مجموع دارایی ها و متغیر خروجی آن احتمال نکول مشتری، در نظر گرفته شده است. پس از آموزش و تست مدل بر اساس داده های بانک کشاورزی طی سال های 1380-1385، مدل ارایه شده با دقت 69.36 درصد وضعیت اعتباری مشتریان را پیش بینی می کند.
 
 
 
كلید واژه:

ریسک اعتباری

رتبه بندی اعتباری مشتریان

رتبه بندی مشتریان حقوقی بانک ها

سیستم های استدلال عصبی – فازی

 

دانلود كاربرد سیستم های استدلال عصبی - فازی در رتبه بندی اعتباری مشتریان حقوقی بانك ها

دریافت و دانلود فایل”كاربرد سیستم های استدلال عصبی – فازی در رتبه بندی اعتباری مشتریان حقوقی بانك ها”

صنایع و معادن

دانلود پروپوزال مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق

پروپوزال erp
پروپوزال برنامه ریزی منابع سازمانی
پروپوزال پیاده سازی erp در سازمان
مراحل پیاده سازی erp
پیاده سازی ERP در صنعت تولید برق
پروپوزال روش پیاده سازی ERP در صنعت تولید برق
پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در سازمان

دانلود پروپوزال پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی صنایع

مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق

 
 
 
 
چکیده
 رشد غیر قابل پیش بینی فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه های گذشته که با تکیه بر توسعه صنایع مختلفی ازجمله الکترونیک، کامپیوتر، مخابرات و … صورت گرفته بر جنبه های مختلف عملکرد سازمانها تاثیرات شگرفی داشته است. همزمان با این تغییرات، محیط فعالیت سازمانهای مختلف پیچیده تر شده و به همین جهت نیاز به سیستمهای مختلفی که بتواند ارتباط بهتری بین اجزای مختلف سازمانی برقرار کرده و جریان اطلاعات را در بین آنها تسهیل کند، افزایش چشمگیری یافته است. 
 
در این تحقیق برنامه ریزی منابع سازمانی مورد تحلیل قرارگرفته شده و به نقش آن در  پیشرفت و بقا سازمانها در عرصه منطقه ای و بین المللی  و تاثیر آن در عملکرد بهینه سیستم ها اشاره شده است.استراتژی بکارگیری مدیریت منابع سازمانی از طرف مسئولین کشوری در صنعت برق کشور مورد بررسی قرارگرفته و بعنوان نمونه عملکرد، تاثیرات مثبت و دورنمای برنامه ریزی منابع سازمانی در شرکت برق آذربایجان مورد بررسی قرار گرفته شده است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

فناوری اطلاعات

برق آذربایجان

برنامه ریزی منابع سازمانی

متدولوژی های برنامه ریزی منابع سازمانی

 
 
 
 
مقدمه
چرخش سریع و صحیح اطلاعات در سازمانهای بزرگ و سوق دادن فعالیتها و تصمیم گیریهای لحظه ای و بعضا" سلیقه ای به سمت سیستمهای مبتنی بر استانداردهای متداول و پذیرفته شده ، یکی از مهمترین عوامل موفقیت سازمان به حساب می آید. اصولا" دامنه اطلاعات و داده هائیکه در کارخانجات و سازمانهای بزرگ بایستی مبادله شوند به حدی است که نمیتوان در غیاب یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه به صحت آن اطمینان داشت و غالبا" گزارشات استحصالی تحت تاثیر شرایط خاص و تفسیرهای مختلف تهیه کنندگان متفاوت و مغایر می باشد و احتمالا" مدیریت را در تحلیل داده ها و اتخاذ تصمیم مناسب گمراه می کند.[1]
 
ERP  به معنای برنامه ریزی منابع سازمانی (بنگاه اقتصادی ) كه مفهوم ساده این کلمات عبارت است از «یک راه حل نرم افزاری که می کوشد کلیه فعالیت های  واحد های مختلف سازمان (اعم از صف و ستاد) را بطور یکپارچه در یک سیستم نرم افزاری واحد تعریف و ایجاد نماید، بنحویکه آن واحدها بتوانند نیازهای کاری و اطلاعاتی خود را از آن دریافت نمایند » اما از نظر علمی ERP مجموعه نرم افزار و سیستمی است که فرآیندهای کاری یک سازمان را با بکارگیری محیط کاری یکپارچه ، داده ها و بانک اطلاعاتی یکپارچه  و زبان برنامه ریزی یکپارچه در زمینه های مالی / فروش / خرید / انبارها / تولید ومنابع انسانی مکانیزه می کند.
 
مجموعه نرم افزارهای ERP نتیجه بیش از 40 سال تجربه و سعی و خطا است و بدلیل بهبود مستمر در تکنیک های موجود در مدیریت سازمان ها و رشد سریع تکنولوژی اطلاعات ، این مجموعه نرم افزار نیز به همراه آن رشد کرده و روند تکاملی خود را طی کرده است. این بسته های استاندارد به راحتی در هر سازمان در زمان نسبتاکوتاهی که فقط برای بومی سازی سیستم صرف خواهد شد قابل پیاده سازی و بهره برداری می باشد.
 
 
 
1-2 تعریف مسئله یا بیان اصلی تحقیق
شرکت برق آذربایجان یکی از بزرگترین شرکت های تولید، انتقال و توزیع کشور می باشد، که برای بقا و عقب نماندن از عرصه پیشرفت نیاز همیشگی به مدرنیزه کرده واحد ها و نیروهای خود میباشد. با توجه به مشکلات تامین و آموزش نیروهای متخصص، تجهیز و به روز کردن سیستم های خود که اکثرا ناشی از تحریمهای بیگانگان میباشد، با این حال پیشرفته ترین، توانمندترین و دارای کادر بسیار ماهری در زمینه های کاری خود در کشور میباشد. به همین علت ایده آل ترین شرکت برای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی سازمانی میباشد. 
 
هدف این تحقیق بررسی روش ها، انتخاب و بکارگیری یک سیستم واحدی است که بتواند اطلاعات فعالیتهای همه واحد های مربوطه را در صنعت برق جمع آوری کرده و آنها تحلیل و به آنها رسیدگی نماید می باشد. برای مکانیزه کردن سازمان بصورت یکپارچه یعنی ایجاد سیستم های اطلاعاتی جامع راههای مختلفی وجود دارد ، بعنوان مثال ، مطالعه همه جانبه گردش اطلاعات و فرآیندهای کاری در سازمان و سپس طراحی بانک های اطلاعاتی و نهایتا" با برنامه نویسی،  های مورد نیاز تولید می شوند. روند فوق بسیار زمانبر وهزینه بر است. اما با انتخاب بسته های نرم افزارهای ERP  می توان راه میانبر را انتخاب کرد و از مزایای آن بهره مند شد. در این روش به جای برنامه نویسی و ایجاد سیستم های اطلاعاتی مخصوص یک سازمان  ، از سیستم های اطلاعاتی و برنامه های استاندارد از پیش آماده شده استفاده  می شود.
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل 1: مقدمه
1-1 مقدمه 
1-2 تعریف مسئله یا بیان اصلی تحقیق  
1-3 سابقه و ضرورت انجام تحقیق  
1-4 فرضیه ها  
1-5 اهداف تحقیق  
1-6 جنبه های نوع آوری تحقیق  
1-7 استفاده كنندگان تحقیق  
1-8 محدودیت های تحقیق  
1-9 خلاصه فصل   
 
 
 
فصل 3: روش تحقیق          
3-1 مقدمه 
3-2 بکارگیری مدیریت منابع سازمانی در صنعت برق 
3-3 آماده سازی بستر برای پیاده سازی   
3-3-1 متدولوژی ASAP   
3-3-2 متدولوژی اوراکل  
3-3-3 متدولوژی سیگنیچر  
3-4 مزایا و نواقص این نوع سیستم در سازمان  
3-5  نتیجه، دور نما و انتظاراتی که باید برآورده شود
 
مراجع .
 
 
 
 
 
 

دانلود پروپوزال مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق

دریافت و دانلود فایل”پروپوزال مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق”

صنایع و معادن

دانلود ارزیابی عملکرد سازمان بر مبنای رویکرد ترکیبی DEA و شبکه عصبی

ارزیابی عملکرد با DEA
پروژه ارزیابی عملکرد در پالایشگاه گاز
ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها
ارزیابی عملکرد پالایشگاه گاز با تحلیل پوششی داده ها
ارزیابی عملکرد پالایشگاه گاز با DEA
ارزیابی عملکرد با استفاده از شبکه های  عصبی مصنوعی
پروژه ارزیابی عملکرد پالایشگاه های گاز با DEA و ANN
پروژه ارزیابی عملکرد
پروژه ارزیابی عملکرد سازمان

دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته صنایع

ارزیابی عملکرد سازمان بر مبنای رویکرد ترکیبی DEA و شبکه عصبی

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد پالایشگاه های کشور با مدل ترکیبی تحلیل پوششی داده ها DEA و شبکه های  عصبی مصنوعی ANN بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

 

 

چکیده :
کارایی و رتبه بندی زیرمجموعه های یک صنعت کاری ضروری است ، و لازم است حداقل سالی یکبار عملکرد آنها را برپایه اصول علمی مورد ارزیابی قرار داد.صنعت نفت و گاز به عنوان یکی از اساسی ترین صنایع ایران از حساس ترین و مهمترین منابع درآمد دولت به شمار میرود .بدیهی است وجود کارایی در این صنعت عایدات دولت را چندین  برابر مینماید و این مهم جز با ارزیابی دقیق و صحیح واحدها ی تحت پوشش میسر نمیشود .

 

از آنجایی که تحلیل پوششی داده ها کارایی متفاوتی در طول زمان ارائه میدهد و به هیچ پیش فرض اولیه ای درباره مرز کارایی نیاز ندارد لذا در میان تمام روشهای ارزیابی عملکرد ، DEA در سازماندهی و تحلیل داده ها بهترین روش است .بنابراین با جمع آوری اطلاعات ورودی و خروجی 6 پالایشگاه کشور کارایی آن ها را محاسبه کرده و واحدهای کارا و ناکارا شناسایی شدند اما DEA قادر به تفکیک کارایی همه ی پالایشگاه ها ازیکدیگرنیست . دلیل این موضوع کمبود تعداد واحدهای تصمیم گیرنده (6 پالایشگاه ) نسبت به تعداد ورودی و خروجی ها( 4 ورودی و 4 خروجی ). لذا DEA قادر به رتبه بندی کامل واحدها نیست، بنابراین از تلفیق تحلیل پوششی داده ها و شبکه عصبی مصنوعی به منظور اندازه گیری عملکرد واحدها ی تصمیم گیرنده استفاده شده است به نحوی که مشکل مذکور برطرف گردد. و در آخر مقایسه ای بین نتایج حاصل از این دو روش صورت گرفته است .

 

 

 

کلمات کلیدی :
کارایی ، ارزیابی عملکرد ، تحلیل پوششی داده ها ، شبکه عصبی ، پالایشگاه

 

 

 

مقدمه
اندازه گیری کارایی  به خاطر اهمیت آن در ارزیابی عملکرد  یک شرکت یا سازمان همواره مورد توجه محققین قرار داشته است . در سال 1957 فارل با استفاده از روشی مانند اندازه گیری کارایی در مباحث مهندسی اقدام به اندازه گیری کارایی برای یک واحد تولیدی نمود .موردی که فارل برای اندازه گیری کارایی مد نظر قرار داده بود شامل یک ورودی و یک خروجی بود . مطالعه فارل شامل اندازه گیری "کارایی های فنی " و " تخصیصی " و " مشتق تابع تولید کارا " بود . فارل مدل خود را برای تخمین کارایی بخش کشاورزی آمریکا نسبت به سایر کشورها مورد استفاده قرار داد. با این وجود او در ارائه روشی که در برگیرنده ورودی ها و خروجی های متعدد باشد ، موفق نبود .]1[ 

"چارنز   " ، " کوپر  " ، " رودز  " دیدگاه فارل را توسعه داده و مدلی را ارائه کردند که توانایی اندازه گیری کارایی با چندین ورودی  و چندین خروجی را داشت . این مدل تحت عنوان " تحلیل پوششی داده ها   " نام گرفت و ایتدا در رساله دکتری " ادوارد رودز " و به راهنمایی " کوپر " تحت عنوان " ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس ملی آمریکا " در سال 1976 در دانشگاه کارنگی مورد استفاده قرار گرفت و در سال 1978 در مقاله ای تحت عنوان " اندازه گیری کارایی واحدهای تصمیم گیرنده   " ارائه شد .

 

 

از آنجا که این مدل توسط " چارنز " ، " کوپر " و " رودز " ارائه گردید به مدل CCR که از حروف اول نام سه فرد فوق تشکیل شده است معروف گردید . هدف در این مدل اندازه گیری و مقایسه کارایی نسبی واحدهای سازمانی مانند مدارس ، بیمارستان ها ، شعب بانک ، شهرداری ها و . که دارای چندین ورودی و خروجی شبیه بهم باشند .]2[ کاربرد گاز طبیعی به عنوان سوخت حرارتی تنها قسمتی از موارد متنوع کارایی این ماده گرانقدر به شمار می رود .اهمیت اصلی و واقعی گاز طبیعی با توجه با ارزش افزوده فراوان و قابلیت تبدیل به هزاران نوع کالای با ارزش اقتصادی در بخش صنعت و پتروشیمی ظاهر می شود .
نیاز روزافزون به گاز برای تامین انرژی و سوخت و همینطور ارز حاصل از فروش و صادرات برای سرمایه گذاری و راه اندازی صنایع مادر و زیربنایی کشور ، اندیشه تمرکز بخشیدن فعالیت های مرتبط با صنعت گاز را تقویت کرده و در این رابطه  طبق اساسنامه قانونی ، شرکت ملی گاز ایران به عنوان یکی از چهار شرکت وابسته به وزارت نفت ایران با سرمایه اولیه 25 میلیارد ریال در سال 1344 هجری شمسی تأسیس گردید . 

 

 

در این میان پالایشگاه های گاز نقش بسیار مهمی در فرآیند تصفیه گاز ، تولید محصولات جانبی ، تأمین گاز کشور و درآمد حاصل از فروش و صادرات آن به عهده دارند . ظرفيت پالايش و نم زدائي گاز طبيعي ايران با برخورداري از متوسط رشد سالانه 9 درصدي در دهه اخير در سال 1391 به 428 ميليون متر مكعب در روز رسیده است . با توجه به تمركز قابل ملاحظه ميادين گاز كشور در مناطق جنوبي امكانات پالايشي و نم زدائي كشور نيز عمدتا در اين ناحيه مستقر مي باشند. پالايشگاه بيد بلند با ظرفيت 22.5 ميليون متر مكعب در روز پالايشگاه فجر با ظرفيت 110 ميليون متر مكعب در روز و پالايشگاه سرخون با ظرفيت 7.1 ميليون متر مكعب ظرفيت نم زدائي در مناطق جنوبي و پالايشگاه شهيد هاشمي نژاد با ظرفيت 44.5 ميليون متر مكعب در روز در شمال شرق كشور از جمله مهمترين تاسيسات پالايشي كشور به شمار مي روند.بدیهی است که ایجاد یک نظام کارا و استفاده بهینه از منابع باعث جلوگیری از هرز رفت مبالغ عظیمی از منابع مادی و معنوی می گردد به طوری که می تواند با درصد کمی افزایش در کارایی صرفه جویی زیادی حاصل گردد.لذا مطالعه سطح بهره وری پالایشگاه های گاز کشور کاملا ضروری است .برای رسیدن به این هدف لازم است ابتدا عملکرد  پالایشگاه های گاز مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته و سپس پالایشگاههایی که کارا نیستند مشخص و علل عدم کارایی آن ها را تعیین و نسبت به رفع آن اقدام نمود .

 

 

به عنوان یک اصل عملکرد هر واحد سازمانی و یا سازمان تا آنجا که میسر است باید اندازه گیری شود . وجود و یا عدم وجود نظام ارزیابی عملکرد موثر  و کارآمد با مرگ سازمان رابطه ی مستقیم دارد و فقدان آن را به عنوان بیماری سازمانی قلمداد نموده اند . بدون اندازه گیری ، مبنایی برای قضاوت و اظهارنظر و ارزیابی وجود نخواهد داشت آن چه را که نتوان ارزیابی نمود نمیتوان به خوبی اداره کرد . هر سازمانی برای اعمال مدیریت صحیح باید از الگوهای علمی ارزیابی عملکرد بهره گیرد تا بتواند میزان تلاش و نتایج حاصل از کارکرد خود را مورد سنجش قرار دهد . تنوع وظایف سازمانی اعم از وظایف عمومی و اختصاصی به پیچیدگی ارزیابی آن ها می افزاید و استفاده از ابزارهای کارامد علمی را برای محقق ساختن یک ارزیابی واقعی از هر دو بعد عملکردی و سیاست گذاری اجتناب ناپذیر می کند . یکی از ابزار های کارامد که این مهم را محقق ساخته تحلیل پوششی داده هاست که چهارچوب نظام ارزیابی عملکرد با استحکامی را در خود تدارک می بیند .
لذا در نظر است مقایسه ای بین عملکرد پالایشگاه های گاز کشور انجام گیرد و از میان آن ها پالایشگاه های با کارایی بالاتر را انتخاب نمود . مضافاٌ این که می توان آن ها را به عنوان واحدهای کارا و ناکارا دسته بندی کرد و در صورت امکان برای واحدهای ناکارا راه حل مناسب ارائه نمود .]15[

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول کلیات تحقیق    1
1-1- مقدمه    2
1-2- تعریف مسأله    4
1-3- اهداف اساسی از انجام تحقیق    6
1-4- ضرورت انجام تحقیق    6
1-5- فرضیات تحقیق    7
1-6- جامعه آماری    7
1-7- قلمرو تحقیق    7
1-8- مراحل انجام تحقیق :    8

 

فصل دوم    مرور ادبیات و بررسی پیشینه ی تحقیق    7
2-1- مقدمه    8
2-2- تعاریف کارایی    8
2-3- روش هاي اندازه گیري کارایی فنی    9
2-3-1- روش هاي پارامتري    9
2-3-2- روش هاي نا پارامتري    10
2-4- مقایسۀ رگرسیون وتحلیل پوششی داده ها    10
2-5- مفاهیم کارایی    11
2-6- استفاده ازنسبت دراندازه گیري کارایی    12
2-7- انواع مدل هاي پایه اي (کلاسیک) تحلیل پوششی داده ها :    13
2-7-1- مدل CCR :    14
2-7-2- مدل BCC    21
2-7-3- مدل جمعی ( SBM= Slack Based Model )    25
2-8- رتبه بندي واحد هاي کارا    26
2-9- روش اندرسون – پیترسون     27
2-10- شبکه های عصبی مصنوعی ( ANNs )     29
2-10-1- مقدمه    29
2-10-2- شبکه عصبی    30
2-10-3- معرفی شبکه عصبی مصنوعی    31
2-10-4- تاریخچه شبکه‌های عصبی مصنوعی    32
2-10-5- چرا از شبکه‌های عصبی استفاده می‌کنیم؟    33
2-10-7- ساختار شبکه‌های عصبی    36
2-10-8- تقسیم بندی شبکه‌های عصبی    37
2-10-9- کاربرد شبکه‌های عصبی    38
2-10-10- معایب شبکه‌های عصبی    39
2-10-11- مسائل مناسب برای یادگیری شبکه های عصبی    39
2-11- یادگیری یک پرسپترون    40
2-11-1- آموزش پرسپترون    43
2-11-2- الگوریتم یادگیری پرسپترون    43
2-12- مقایسه آموزش یکجا و افزایشی    44
2-13- شبکه های چند لایه    45
2-14- الگوریتم   Back propagation    46
2-15- شبکه های عصبی چند لایه پیش خور    50
2-16- انواع شبکه های عصبی :    53
2-16-1-  شبکه عصبی پرسپترون    53
2-16-2- شبکه همينگ    55
2-16-3- شبکه هاپفيلد    57
2-16-4- شبکه عصبی خود سازمانده مدل کوهنن    58
2-16-5- شبکه عصبی تأ خير زمانی    59
2-17- مدل ترکیبی شبکه های عصبی مصنوعی و تحلیل پوششی داده ها (NEURO/DEA )    60
2-17-1- مقدمه    61
2-17-2- الگوریتم تحلیل کارایی    64
2-17-3- نرمال سازی داده ها    64
2-18- مفاهیم کارایی ، بهره وری و اثربخشی    68
2-19- مروری بر مطالعات انجام شده    70

 

 

فصل سوم    روش تحقیق    62
3-1- مقدمه    63
3-2- روش تحقیق    63
3-3- جامعه آماری    64
3-4- شیوه گردآوری اطلاعات    65
3-5- مراحل انجام تحقیق    66
3-6- شیوه نرمال سازی    67
3-7- ارزیابی و تحلیل کارایی فنی پالایشگاه های گاز کشور با رویکرد تحلیل پوششی داده ها (DEA )    67
3-7-1- مدل سازی ریاضی    68
3-7-2- مدل مضربی CCR ورودی محور    69
3-7-3- روش اندرسون – پیترسون بر ای رتبه بندی واحدهای کارا    70
3-8- دلایل استفاده از مدل مضربی CCR ورودی محور در مقایسه با مدل BCC    70
3-9- روش تحقیق مورد استفاده در تحلیل کارایی با مدل های ترکیبی Neuro/DEA    72
3-9-1- مدل مورد استفاده در تحقیق    72
3-9-2- روش به کار گرفته شده در مدل های ترکیبی Neuro/DEA1 و Neuro/DEA2 جهت ارزیابی واحد ها    74

 

 

فصل چهارم    نتایج و تفسیر آن ها    71
4-1- مقدمه    72
4-2- نرمالیز کردن داده ها    73
4-3- الگوریتم پس انتشار    79
4-4- شبکه پیش سو     81
4-5- جمع آوری داده ها : Neuro – DEA    81
4-6- نرمال سازی داده ها Neuro /DEA    82
4-7- داده های آموزش    84
4-8- داده های تست    84
4-9- عملیات آموزش    86
4-10- نمایش نمودارها    89

 

 

فصل پنجم    نتیجه گیری و پیشنهادات    87
5-1- محدودیت های انجام تحقیق    88
5-2- نتیجه گیری    88
5-3- تحقیقات آتی    89
منابع و مراجع    90
منابع فارسی    91
منابع انگلیسی    93

 

فهرست اشکال

شکل 1-1-  مقایسه رگرسیون و DEA 9
شکل 2-1- پرسپترون تک لایه 29
شکل 2-2- پرسپترون 30
شکل 2-3- توابعی که پرسپترون قادر به یادگیری آن ها می باشد .30
شکل 2-4- مقایسه آموزش افزایشی و یکجا .32
شکل 2-5- منحنی یادگیری 35
شکل 2-6- نمودار خطا .36
شکل 2-7- شرط پایان الگوریتم BP 36
شکل 2-8- پرسپترون تک لایه 39
شکل 2-9- پرسپترون تک لایه .39
شکل 2-10- شبکه همینگ .40
شکل 2-11- شبکه هاپفیلد 41
شکل 2-12- شبکه کوهنن.42
شکل 2-13- ساختار نرون در شبکه TDNN 43
شکل 2-14- الگوریتم تحلیل کارایی .48
شکل 2-15- شبکه پرسپترون سه لایه .70
شکل 3-1- ورودی و خروجی های پالایشگاه ها .78
شکل 4-1- تابع سیگموئیدی 84
شکل 4-2- مقایسه خروجی های شبیه سازی شده 85
شکل 4-3- مقایسه خروجی ها با داده های تست .86
شکل 4-4- مقایسه کارایی مدل DEA و ANN 86

 

 

 

فهرست جدول

جدول 2-1- مدل جمعی 20
جدول 3-1- معرفی پالایشگاه ها .65
جدول 3-2- مشخصه های متغیرهای تصمیم .66
جدول 3-3- مشخصه های متغیرهای تصمیم 66
جدول 3-4- مشخصه های متغیرهای تصمیم 66
جدول 4-1- اطلاعات ورودی و خروجی سال 93 72
جدول 4-2- اطلاعات ورودی و خروجی  سال 92.73
جدول 4-3- داده های نرمال شده سال 93 74
جدول 4-4- داده های نرمال شده سال 92 74
جدول 4-5- کارایی واحدها در سال 92 و 93 75
جدول 4-6- کارایی AP در سال 9275
جدول 4-7- کارایی AP در سال 9375
جدول4-8- ورودی ANN در سال 9279
جدول4-9- ورودی ANN در سال 9379
جدول 4-10- نرمال سازی داده ها 79 
جدول 4-11- داده های نرمال شده 80 
جدول 4-12- اندیس های مربوط به آموزش 81
جدول 4-13- اندیس های مربوط به تست .81
جدول 4-14- داده های ورودی و خروجی آموزش .81
جدول 4-15- داده های ورودی و خروجی تست .82
جدول 4-16- ارزیابی شبکه آموزش دیده 82
جدول 4-17- صحت فرایند آموزش .83
جدول 4-18- خروجی شبیه سازی شده و واقعی برای تست .83
جدول 4-19- میانگین مربعات خطا 83
جدول 4-20- میانگین مقایسه کارایی خروجی ANN و DEA سال 92 .85
جدول 4-21- میانگین مقایسه کارایی خروجی ANN و DEA سال 93 .85

 

 

 

 

دانلود ارزیابی عملکرد سازمان بر مبنای رویکرد ترکیبی DEA و شبکه عصبی

دریافت و دانلود فایل”ارزیابی عملکرد سازمان بر مبنای رویکرد ترکیبی DEA و شبکه عصبی”

صنایع و معادن

دانلود بررسی اثر پارامترهای فرآیند متالورژی پودر در تولید كامپوزیت زیرکن

اثر متالورژی پودر در تولید كامپوزیت زیرکن
تولید زیرکن به روش گرد فلزکاری
ارزیابی علل متفاوت تولید زیرکن بر ویژگیهای کامپوزیت
روشهای ساخت کامپوزیتها
دانلود پروژه تولید زیرکن
دانلود پروژه تولید زیرکن به روش گرد فلزکاری
پروژه زیرکن
دانلود پروژه زیرکن

دانلود سمینار مهندسی صنایع 

بررسی اثر پارامترهای فرآیند متالورژی پودر در تولید كامپوزیت زیرکن

 
 
 
چکیده 
کامپوزیت های زمینه  آلومینیوم از جمله پرکاربردترین کامپوزیت های زمینه فلزی بوده و زیرکن نیز به عنوان تقویت‌کننده ذره ای دارای خواص مطلوبی برای ساخت کامپوزیت Al/Zercon می باشد. با توجه به نسبت استحکام به وزن مناسب, مقاومت به سایش ومقاومت به خوردگی بالای کامپوزیت ها آلومینیوم – سرامیک, این کامپوزیت‌ها کاربرد وسیعی در صنایع نظامی و هوافضا پیدا کرده‌اند. 
در این تحقیق تلاش شده است ضمن بررس دقیق خواص زیرکن ، به معرفی انواع کامپوزیتها و بررسی روشهای ساخت کامپوزیتهای آلومینیومی تقویت شده با سرامیک پرداخته شود.
در فصل اول این بررسی مشخصات و خواص کامل زیرکن مورد بررسی قرار می گیرد و در فصل دوم به معرفی کامل انواع کامپوزیتها و در ادامه در فصل سوم روشهای ساخت کامپوزیتها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در فصل چهارم به بررسی دقیقتر کامپوزیتهای Al/Zerconn پرداخته خواهد شد.
 
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

کامپوزیت

زیرکن

Zircon

Al-Zircon 

سرامیک

 
 
 
 
مقدمه
كامپوزیتهای زمینه فلزی  را می‌توان به عنوان دسته‌ای از مواد پیشرفته در نظر گرفت كه دارای وزن كم، استحكام بالا، مدول الاستیسیته زیاد، ضریب انبساط حرارتی كم و مقاومت سایشی خوب می‌باشند. معمولا تركیبی از این خواص به تنهایی در یك ماده ساده یافت نمی‌شود‌.
  در این بین سرامیک زیرکن(Zircon) به عنوان تقویت کننده یا فاز ثانویه در ساخت کامپوزیتها مطرح می باشد که در این بررسی به تفصیل در مورد خواص آن بحث خواهد شد. 
 
هدف از ساخت مواد كامپوزیتی زمینه فلزی، تركیب خواص مطلوب فلزات و سرامیكها بوده است. افزودن ذرات دیرگداز مستحكم از قبیل زیرکن با مدول الاستیسیته بالا به زمینه فلزی منعطف، ماده‌ای را نتیجه می‌دهد كه خواصی بینابین ذرات سرامیكی و آلیاژ زمینه را داشته باشد. فلزات، تركیب خوبی از خواصی چون استحكام، انعطاف‌پذیری و مقاومت در دمای بالا دارند ولی در برخی مواقع صلابت كمی داشته در حالی كه سرامیكهایی نظیر زیرکن ترد و مستحكم می‌باشند. 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه  1
چکیده  2

فصل اول : خواص زیرکن

1-1- کانی زیرکن  4
1-2- بررسی کریستالی زیرکن 5
1-2-1- کریستال پیچیده زیرکن 6

1-3- خواص زیرکن 8

1-3-1- خواص کلی زیرکن 8
1-3-2- خواص فیزیکی و شیمیایی 8
1-3-3- خواص الکتریکی زیرکن  8
1-4- سرامیکهای هم خانواده با زیرکن 9
1-4-1- زیرکن پودری 10
1-4-2- سرامیک زیرکنیا 11
 

فصل دوم : کامپوزیتها و انواع آن 

2-1- کامپوزیتها و انواع آن  14

2-2- کامپوزیتهای زمینه پلیمری PMCs 15
2-3- کامپوزیتهای زمینه سرامیکی CMCs 15
2-4- کامپوزیتهای کربن-کربنCCCs 16
2-5- کامپوزیتهای با زمینه بین فلزیIMCs 16
2-6- کامپوزیتهای زمینه فلزی  MMCs 17
2-7- انواع تقویت کننده ها و فواصل آنها 17
 

فصل سوم : روشهای تولید کامپوزیت های زمینه فلزی 

3-1- ساخت کامپوزیت های زمینه فلزی  21

3-2- روش گردابی 22

3-3- روش کمپوکستیگ 24
3-4- روش ریخته گری کوبشی 25
3-5- روش ریخته گری فشار بالا 25
3-6- روش رخنه دهی  25
3-7- روش درجا  26
3-8- روش شکل دهی توسط اسپری 26
3-9- روش متالورژی پودر 27
3-9-1- معایب و  مزایای روش متالورژی پودر برای تولید کامپوزیت  33
 

فصل چهارم: کامپوزیتهای Al-Zircon

4-1- کامپوزیتهای زمینه آلومینیومی تقویت شده با زیرکن  36

4-2- توزیع ذرات زیرکن در نمونه ها  37
4-3- خواص مکانیکی کامپوزیت Al-Zircon 37
4-3-1- تاثیر کسر حجمی روی خواص کامپوزیت Al-Zircon 38
4-3-2- تاثیر فرایند تولید و اندازه ذره فاز تقویت کننده روی خواص Al-Zircon  39
4-3-3- تاثیر مواد افزودنی بر روی سختی کامپوزیت Al-Zircon 40
 

دانلود بررسی اثر پارامترهای فرآیند متالورژی پودر در تولید كامپوزیت زیرکن

دریافت و دانلود فایل”بررسی اثر پارامترهای فرآیند متالورژی پودر در تولید كامپوزیت زیرکن”

صنایع و معادن

دانلود استخراج مس از منابع اکسیدی در معدن مس سونگون

مس سونگون
بهره برداری مس
کانسنگ اکسیدی
روش هیدرومتالورژی
استحصال مس
هیدرومتالورژی مس
استخراج مس به روش هیدرومتالورژی
استخراج مس از منابع اکسیدی
کانسار پرفیری مس سونگون
استخراج مس از منابع اکسیدی در معدن مس سونگون

دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته معدن

استخراج مس از منابع اکسیدی در معدن مس سونگون

 
 
چکیده 
 
مس یکی از پرمصرف ترین و مفیدترین عناصر فلزی است که از دیر باز در زندگی بشر مورد استفاده قرار گرفته است. تاریخچه احداث اولین کارخانه ذوب مس به 6000سال قبل در ایران( تل ابلیس کوههای اطراف کرمان)باز می گردد.مینرال غالب کانسارهای مس سولفیدی است و نوع مینرال موجود در سنگ مس تعیین کننده روش استحصال از معادن مس است .استحصال مس از کنستانتره سولفیدی که شامل سولفید مس و سولفید آهن است با روش حرارتی(ذوب یا پیرومتالوژی) و  از خاکهای اسیدی به روش هیدرومتالورژی(لیچینگ)صورت می گیرد.هم اکنون از 15 میلیون تن مس تولیدی در جهان 80% به روش حرارتی و 20% با روش غیر حرارتی(لیچینگ) تولید می شود.
 
تولید سالانه400 هزار تن SO2درجریان فرآیند استحصال مس به روش حرارتی، و سهمی که SO2وارد شده به فضا در آلودگی محیط زیست ایفا می کند ضرورت بکارگیریروشهای سازگار با محیط زیست را بیشتر آشکار می کند.استفاده از روش هیدرومتالورژی به عنوان جایگزین ذوب از دیر باز مورد مطالعه قرار گرفته است و موفقیت هایی هم در این زمینه به دست آمده است.استخراج مس از طریق هر کدام از روشهای پیرومتالورژی-هیدرومتالورژی و یا پروسه های مرکب از هر دو دارای ویژگیهای خاص خود می باشد.اما هیچ کدام از این پروسه های توسعه یافته به طور کامل رضایت بخش نبوده و لذا روشها و تکنولوژیهای جدید در این زمینه همچنان در حال ابداع می باشد .بهره گیری از تکنولوژی و فن آوری های جدید مانند بیولیچینگ و بیواکسیداسیون راهی بسیار موثر به منظور استحصال مس از کانی های کم عیار مس،طلای مقاوم و دیگر منابع فلزی است که علاوه بر سادگی عملیات،کاهش هزینه عملیاتی و تاثیرات مخرب زیست محیطی کمتری به دنبال دارد.
 
استخراج مس از خاک های اکسیدی به روش هیدرومتالورژی[7] نیز امکان پذیر می باشد. بدین صورت که باطله های اکسیدی تولید شده در معادن مس و نیز کانی های اکسیدی مس، با اسید سولفوریک لیچ شده و از محلول مس دار بدست آمده با استفاده از روش استخراج انحلالی و الکترودینینگ، مس کاتدی تولید می شود. دراین روش ، کنسانتره مس در راکتورهای دارای هم زن و در شرایط اکسیدی تجزیه و حل می شود. اما کالکوپیریت که مینرال غالب مس است در حضور اسیدسولفوریک به راحتی حل نمی شود لذا برای حل آن شرایط قلیایی و اتوکلاوهای دما و فشار بالا نیاز است و این امر خود به عنوان محدودیتی برای این روش تلقی می شود.
 
 
 
کلمات کلیدی:

مس سونگون

بهره برداری مس

کانسنگ اکسیدی

روش هیدرومتالورژی

 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده  1
مقدمه 2
فصل اول: مروری بر منابع

1-1-تولید مس به روش هیدرومتالورژی 8

1-2- روش‌های لیچینگ برای کانه‌های اکسیدی مس 12

1-2-1- لیچینگ درجا 13

1-2-1-1- روش افشانه‌ای 14
1-2-1-2- روش تزریقی 14
1-2-2- انحلال توده‌ای 16

1-2-2-1- لیچینگ توده‌ای کانه‌های مس 17

1-2-3- انحلال انباشته‌ای 18

1-2-4- انحلال مخزنی کانه‌های اکسیدی مس 18

1-2-5- انحلال متلاطم کانیهای پر عیار شده اکسیدی 20

1-2-6- اثر زمان لیچینگ 21
1-2-7- اثر غلظت اسید سولفوریک 22
1-2-8- اثر سرعت هم زدن 23
1-2-9- اثر نسبت جامد به مایع 24
1-2-10- اثر دما 24
1-2-11- اثر اندازه ذرات 25

1-2-12- تشریح روش‌های انحلال 26

1-3- بازیابی مس از محلول‌های رقیق انحلال 26

1-3-1- سمنتاسیون 27
1-3-1-1- شیمی سمنتاسیون 28
1-3-1-2- فنون صنعتی سمنتاسیون 29
1-3-1-3- خلوص رسوب 32
1-3-2- استخراج از حلال 32
1-3-2-1- شیمی فرآیند استخرا از حلال 33

1-3-2-2- مقایسة حلالهای لیکس و کلکس برای عمل بر روی محلولهای رقیق حاصل از انحلال 37

1-3-2-3- فنون صنعتی استخراج از حلال 38

1-3-3- استفاده از روش استخراج از حلال برای محلولهای قوی حاصل از انحلال40

1-4- استخراج الکترولیتی مس 41
1-4-1- واکنش‌های استخراج الکترولیتی 41
1-4-2- ولتاژ سلول و انرژی مصرفی 45

1-4-3- بازده‌ی جریان کاتدی، واکنش‌های تداخلی آهن 46

1-4-4- خلوص کاتد- رفتار ناخالصیهای الکترولیت 47
1-4-5- عملیات استخراج الکترولیتی 48
 
فصل دوم- روش تحقیق مواد
2-1-تهیه و آماده سازی نمونه 50
2-2- شناسایی نمونه 51
2-3- آزمایش‌های بطری غلطان (Bottle Rolling) 54
2-3-1- روش انجام آزمایش 54
2-4- تست‌های ستونی 58
2-4-1- اصول انجام تست‌های ستون 58
2-4-2- آزمایش‌های ستونی 59
2-4-3- آزمایش‌های استخراج با حلال 62
 
فصل سوم – ارائه یافته‌ها و نتایج
3-1-نتایج آزمایش‌های بطری غلطان 82
3-1-1- نتایج مرحله اول
3-1-2- نتایج مرحله دوم
3-1-3- نتایج مرحله سوم
3-1-4- نتایج مرحله چهارم
3-2- نتایج حاصل از تست‌های ستونی
3-2-1- دبی پاشش در ستون‌ها
3-2-2- حجم PLS جمع‌آوری شده در زیر ستون‌ها
3-2-3- تغییرات PH در PLS خروجی از زیر ستون‌ها
3-2-4- بازیابی مس در ستون‌ها
3-2-5- بررسی بازیابی ابعبادی در ستون‌ها
3-2-6- نتایج حاصل از تست نفوذ‌پذیری (Dercolation)

3-2-7- میزان محلول نگه داشته شده و میزان محلول جهت اشباع ماده معدنی در ستون‌ها

3-2-8- نتایج کلی حاصل از تست‌های ستونی
3-3- نتایج حاصل از تست‌های استخراج با حلال
3-3-1- نتایج مرحله اول
3-3-2- نتایج مرحله دوم
3-3-3- نتایج مرحله سوم
نتیجه ‌گیری و پیشنهادات
فهرست منابع 118
 
 

دانلود استخراج مس از منابع اکسیدی در معدن مس سونگون

دریافت و دانلود فایل”استخراج مس از منابع اکسیدی در معدن مس سونگون”

صنایع و معادن

دانلود مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق

پایان‌نامه erp
پایان‌نامه برنامه ریزی منابع سازمانی
پایان‌نامه پیاده سازی erp در سازمان
مراحل پیاده سازی erp
پیاده سازی ERP در صنعت تولید برق
روش پیاده سازی ERP در صنعت تولید برق
پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در سازمان

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی صنایع

مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق

 
 
 
 
چکیده
 رشد غیر قابل پیش بینی فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه های گذشته که با تکیه بر توسعه صنایع مختلفی ازجمله الکترونیک، کامپیوتر، مخابرات و … صورت گرفته بر جنبه های مختلف عملکرد سازمانها تاثیرات شگرفی داشته است. همزمان با این تغییرات، محیط فعالیت سازمانهای مختلف پیچیده تر شده و به همین جهت نیاز به سیستمهای مختلفی که بتواند ارتباط بهتری بین اجزای مختلف سازمانی برقرار کرده و جریان اطلاعات را در بین آنها تسهیل کند، افزایش چشمگیری یافته است. 
 
در این تحقیق برنامه ریزی منابع سازمانی مورد تحلیل قرارگرفته شده و به نقش آن در  پیشرفت و بقا سازمانها در عرصه منطقه ای و بین المللی  و تاثیر آن در عملکرد بهینه سیستم ها اشاره شده است.استراتژی بکارگیری مدیریت منابع سازمانی از طرف مسئولین کشوری در صنعت برق کشور مورد بررسی قرارگرفته و بعنوان نمونه عملکرد، تاثیرات مثبت و دورنمای برنامه ریزی منابع سازمانی در شرکت برق آذربایجان مورد بررسی قرار گرفته شده است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

فناوری اطلاعات

برق آذربایجان

برنامه ریزی منابع سازمانی

متدولوژی های برنامه ریزی منابع سازمانی

 
 
 
 
مقدمه
چرخش سریع و صحیح اطلاعات در سازمانهای بزرگ و سوق دادن فعالیتها و تصمیم گیریهای لحظه ای و بعضا" سلیقه ای به سمت سیستمهای مبتنی بر استانداردهای متداول و پذیرفته شده ، یکی از مهمترین عوامل موفقیت سازمان به حساب می آید. اصولا" دامنه اطلاعات و داده هائیکه در کارخانجات و سازمانهای بزرگ بایستی مبادله شوند به حدی است که نمیتوان در غیاب یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه به صحت آن اطمینان داشت و غالبا" گزارشات استحصالی تحت تاثیر شرایط خاص و تفسیرهای مختلف تهیه کنندگان متفاوت و مغایر می باشد و احتمالا" مدیریت را در تحلیل داده ها و اتخاذ تصمیم مناسب گمراه می کند.[1]
 
ERP  به معنای برنامه ریزی منابع سازمانی (بنگاه اقتصادی ) كه مفهوم ساده این کلمات عبارت است از «یک راه حل نرم افزاری که می کوشد کلیه فعالیت های  واحد های مختلف سازمان (اعم از صف و ستاد) را بطور یکپارچه در یک سیستم نرم افزاری واحد تعریف و ایجاد نماید، بنحویکه آن واحدها بتوانند نیازهای کاری و اطلاعاتی خود را از آن دریافت نمایند » اما از نظر علمی ERP مجموعه نرم افزار و سیستمی است که فرآیندهای کاری یک سازمان را با بکارگیری محیط کاری یکپارچه ، داده ها و بانک اطلاعاتی یکپارچه  و زبان برنامه ریزی یکپارچه در زمینه های مالی / فروش / خرید / انبارها / تولید ومنابع انسانی مکانیزه می کند.
 
مجموعه نرم افزارهای ERP نتیجه بیش از 40 سال تجربه و سعی و خطا است و بدلیل بهبود مستمر در تکنیک های موجود در مدیریت سازمان ها و رشد سریع تکنولوژی اطلاعات ، این مجموعه نرم افزار نیز به همراه آن رشد کرده و روند تکاملی خود را طی کرده است. این بسته های استاندارد به راحتی در هر سازمان در زمان نسبتاکوتاهی که فقط برای بومی سازی سیستم صرف خواهد شد قابل پیاده سازی و بهره برداری می باشد.
 
 
 
1-2 تعریف مسئله یا بیان اصلی تحقیق
شرکت برق آذربایجان یکی از بزرگترین شرکت های تولید، انتقال و توزیع کشور می باشد، که برای بقا و عقب نماندن از عرصه پیشرفت نیاز همیشگی به مدرنیزه کرده واحد ها و نیروهای خود میباشد. با توجه به مشکلات تامین و آموزش نیروهای متخصص، تجهیز و به روز کردن سیستم های خود که اکثرا ناشی از تحریمهای بیگانگان میباشد، با این حال پیشرفته ترین، توانمندترین و دارای کادر بسیار ماهری در زمینه های کاری خود در کشور میباشد. به همین علت ایده آل ترین شرکت برای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی سازمانی میباشد. 
 
هدف این تحقیق بررسی روش ها، انتخاب و بکارگیری یک سیستم واحدی است که بتواند اطلاعات فعالیتهای همه واحد های مربوطه را در صنعت برق جمع آوری کرده و آنها تحلیل و به آنها رسیدگی نماید می باشد. برای مکانیزه کردن سازمان بصورت یکپارچه یعنی ایجاد سیستم های اطلاعاتی جامع راههای مختلفی وجود دارد ، بعنوان مثال ، مطالعه همه جانبه گردش اطلاعات و فرآیندهای کاری در سازمان و سپس طراحی بانک های اطلاعاتی و نهایتا" با برنامه نویسی،  های مورد نیاز تولید می شوند. روند فوق بسیار زمانبر وهزینه بر است. اما با انتخاب بسته های نرم افزارهای ERP  می توان راه میانبر را انتخاب کرد و از مزایای آن بهره مند شد. در این روش به جای برنامه نویسی و ایجاد سیستم های اطلاعاتی مخصوص یک سازمان  ، از سیستم های اطلاعاتی و برنامه های استاندارد از پیش آماده شده استفاده  می شود.
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل 1: مقدمه
1-1 مقدمه 
1-2 تعریف مسئله یا بیان اصلی تحقیق  
1-3 سابقه و ضرورت انجام تحقیق  
1-4 فرضیه ها  
1-5 اهداف تحقیق  
1-6 جنبه های نوع آوری تحقیق  
1-7 استفاده كنندگان تحقیق  
1-8 محدودیت های تحقیق  
1-9 خلاصه فصل   
 
فصل 2: مروری بر ادبیات تحقیق 
2-1 مقدمه   
2-2 انواع تدابیر و روش های ارتقا سطح کیفی کمیتی سازمانها  
2-2-1 اهمیت سیستم های اطلاعات مدیران  
2-2-2 تجزیه وتحلیل کلمه های سیستم / داده/  اطلاعات/  پردازش  
2-2- 3 چرخه فرایند مدیریت  
2-2-4 چگونگی ایجاد سیستم اطلاعات مدیریت در سازمان   
2-2-5 مدیریت برنامه ریزی منابع سازمانی  
2-2-6 تاریخچه برنامه ریزی منابع سازمانی   
2-2-7 معماری  و ساختار برنامه ریزی منابع سازمانی  
2-3 نحوه عملکرد در سازمان  
2-4 ویژه گیهای بکارگیری مدیریت منابع سازمانی  
2-5 مشکلات پیاده سازی مدیریت منابع سازمانی  
 
 
فصل 3: روش تحقیق          
3-1 مقدمه 
3-2 بکارگیری مدیریت منابع سازمانی در صنعت برق 
3-3 آماده سازی بستر برای پیاده سازی   
3-3-1 متدولوژی ASAP   
3-3-2 متدولوژی اوراکل  
3-3-3 متدولوژی سیگنیچر  
3-4 مزایا و نواقص این نوع سیستم در سازمان  
3-5  نتیجه، دور نما و انتظاراتی که باید برآورده شود
 
فصل 4: روش تجزیه و تحلیل     
4-1 مقدمه  

4-2 استراتژی و استقرار برنامه ریزی منابع سازمانی در سیستم برق آذربایجان  

4-3 فازهای اصلی پروژه استقرار برنامه ریزی منابع سازمانی در برق منطقه ای آذربایجان  

4-4 انتخاب شرکت مانیر به عنوان مشاور انتخاب  ERP  برای صنعت برق ایران  
4-4-1 دلایل انتخاب شرکت مانیر به عنوان مشاور
4-5 پروژه های به اتمام رسیده در شرکت برق آذربایجان   
4-5-1 پروژه طرح تکریم ارباب رجوع در شرکت برق منطقه ای آذربایجان  
4-5-2 پیاده سازی سیستم محاسبه مستمر تلفات انرژی در شرکت برق تبریز و اردبیل  
4-5 تعیین فرآیندهای کاری و تحلیل تطابق سیستم مدیریت سازمانی برای مطابقت
4-5-1  کمیته راهبردی  
4-5-2 تیم پروژه ( PTC )  
4-5-3 فرد خبره هر فرایند   
4-5-5 متخصصین فرآیندSME
4-6 مدل سازی فرآیندهای کاری و فواید  
4-6-1 فرهنگ سازی ERP  
4-6-2 مدلسازی کلی سازمان   
4-6-3 متدولوژی فرآیندسازی   
4-6-4 اولویت دهی فرِایندها  
 
فصل 5: جمع‌بندی و پیشنهاده        
5-1 مقدمه    
5-2 ارزیانی تاثیر اقتصادی  برنامه ریزی منابع سازمانی عملکرد شرکت برق آذربایجان  
5 -3 فاکتورهای لازم برای انتخاب یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی مناسب
5-4 تحلیل ساختار هزینه بکارگیری سیستم برنامه ریزی منابع انسانی در صنعت برق آذربایجان  
5-5 نتیجه گیری  
 
مراجع .
پیوست‌ها 
پیوست شماره1 – برنامه زمانبندی پروژه .
 
 
 
 
 
فهرست اشکال
شکل (1-1 – )برنامه ریزی منابع سازمانی   37
شکل (2-1) – توزیع کننده ها   45
شکل (2-2)- مفهوم شماتیک برنامه ریزی منابع سازمانی   50
شکل (2-3) – پیمانه‌های تشکیل‌دهنده ERP    52
شكل (3-1) – فازهای متدولوژی ASAP   65
شكل (3-2) – فازهای متدولوژی AIM 67
شكل(3-3) – فازهای متدولوژی سیگنیچر   70
شکل (4-1) – صقحه نرم افزار محاسته کننده و نشانگر تلفات انرژی   90
شکل (4-2) – دیاگرام نحوه مدل سازی فرآیندها 97
شکل (4-3) – چرخه عملیاتی مستندسازی فرآیندها   98
شکل (5-1) – هزینه تمام شده مدیریت منابع شازمانی   113
 
 
 
 
 
 
فهرست جدولها
 
جدول(3-1) – مقایسه سه متدولوژی متعارف ERP
   72
جدول (4-1) – حوزه های کسب و کار   94
جدول (4-2) – زیر فرایندها و فعالیت هر فرایند   99
 

دانلود مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق

دریافت و دانلود فایل”مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق”

صنایع و معادن

دانلود بهره برداری مس از کانسنگ اکسیدی مس سونگون به روش هیدرومتالورژی

مس سونگون
بهره برداری مس
کانسنگ اکسیدی
روش هیدرومتالورژی
استحصال مس
کانه های اکسیدی
کانسار پرفیری مس سونگون
بهره برداری مس از کانسنگ اکسیدی به روش هیدرومتالورژی

دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته معدن

بهره برداری مس از کانسنگ اکسیدی مس سونگون به روش هیدرومتالورژی

 
 
چکیده 
کانسار پرفیری مس سونگون در استان آذربایجان شرقی و در 75 کیلومتری شمال غرب شهرستان اهر واقع می باشد. این کانسار با داشتن 7/1 میلیارد تن ذخیره ، از بزرگترین ذخایر مس پرفیری جهان می باشد. در این معدن حدود 5/18 میلیون تن مس اکسیدی با عیار 4/0 درصد مس وجود دارد برای استحصال مس کانسنگ های سولفیدی مس در معدن مس سونگون کارخانه پر عیار سازی در دست احداث است، اما هیچگونه فعالیتی برای استحصال مس از منابع اکسیدی در این معدن انجام نگرفته است. با توجه به اینکه روش استحصال مس از منابع اکسیدی کم عیار، معمولا فروشویی توده ای ، استخراج با حلال و الکترونینگ می باشد، بنابراین مطالعه استحصال مس بروش گفته شده از منابع اکسیدی مس سونگون در این پروژه انجام گرفته است. 
 
برای این منظور بعد از نمونه گیری از دامپ اکسیدی پرعیار مس سونگون 3 مرحله تست با بطری غلطان ، لیچینگ ستونی و آزمایش استخراج با حلال انجام گرفت . در آزمایش های انجام گرفته با بطری غلطان تاثیر پارامتر های زمان ، غلظت اسید مصرفی ، درصد جامه و ابعاد ذرات روی بازیابی مس ، آهن و میزان اسید مصرفی توسط ماده معدنی بررسی شد. برای بررسی بیشتر قابلت لیچینگ و انتخاب پارامترهای بهینه فروشویی توده ای در مقیاس آزمایشگاهی هفت تست ستونی بصورت مدار بسته و باز بر روی ماده معدنی با ابعاد ذرات کوچکتر از 4/25 و 7/12 میلیمتر با غلظت های مختلف اسید صورت گرفت. برای بررسی احتمال ایجاد اشکال در عملیات لیچینگ با اندازه ذرات کوچکتر از 4/25 میلیمتر که ابعاد مناسب برای عملیات لیچینگ تشخیص داده شد و تست نفوذ پذیری با ابعاد مذکور انجام گرفت .
 
همچنین تست هایی بر روی PLS بدست آمده از مرحله لیچینگ ستونی با استخراج با حلال انجام گرفت و تعداد مراحل استخراج و شستشو ، سرعت واکنش و جدایش فازها در مرحله استخراج و شستشو بررسی شد. نتایج نهایی نشان داد که با استفاده از روش هیپ لیچینگ می توان بالای 70 درصد مس کانسنگ اکسیدی سونگون را استحصال نمود . بعلاوه با استفاده از حلال آلی LIX989N بالای 90 درصد مس از محلول حاصل از لیچینگ قابل بازیابی است. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

مس سونگون

بهره برداری مس

کانسنگ اکسیدی

روش هیدرومتالورژی

 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده 1
مقدمه 2
فصل اول: مروری بر منابع

1-1-تولید مس به روش هیدرومتالورژی 8

1-2- روش‌های لیچینگ برای کانه‌های اکسیدی مس 12

1-2-1- لیچینگ درجا 13

1-2-1-1- روش افشانه‌ای 14
1-2-1-2- روش تزریقی 14
1-2-2- انحلال توده‌ای 16

1-2-2-1- لیچینگ توده‌ای کانه‌های مس 17

1-2-3- انحلال انباشته‌ای 18

1-2-4- انحلال مخزنی کانه‌های اکسیدی مس 18

1-2-5- انحلال متلاطم کانیهای پر عیار شده اکسیدی 20

1-2-6- اثر زمان لیچینگ 21
1-2-7- اثر غلظت اسید سولفوریک 22
1-2-8- اثر سرعت هم زدن 23
1-2-9- اثر نسبت جامد به مایع 24
1-2-10- اثر دما 24
1-2-11- اثر اندازه ذرات 25

1-2-12- تشریح روش‌های انحلال 26

1-3- بازیابی مس از محلول‌های رقیق انحلال 26

1-3-1- سمنتاسیون 27
1-3-1-1- شیمی سمنتاسیون 28
1-3-1-2- فنون صنعتی سمنتاسیون 29
1-3-1-3- خلوص رسوب 32
1-3-2- استخراج از حلال 32
1-3-2-1- شیمی فرآیند استخرا از حلال 33

1-3-2-2- مقایسة حلالهای لیکس و کلکس برای عمل بر روی محلولهای رقیق حاصل از انحلال 37

1-3-2-3- فنون صنعتی استخراج از حلال 38

1-3-3- استفاده از روش استخراج از حلال برای محلولهای قوی حاصل از انحلال40

1-4- استخراج الکترولیتی مس 41
1-4-1- واکنش‌های استخراج الکترولیتی 41
1-4-2- ولتاژ سلول و انرژی مصرفی 45

1-4-3- بازده‌ی جریان کاتدی، واکنش‌های تداخلی آهن 46

1-4-4- خلوص کاتد- رفتار ناخالصیهای الکترولیت 47
1-4-5- عملیات استخراج الکترولیتی 48
 
فصل دوم- روش تحقیق مواد
2-1-تهیه و آماده سازی نمونه 50
2-2- شناسایی نمونه 51
2-3- آزمایش‌های بطری غلطان (Bottle Rolling) 54
2-3-1- روش انجام آزمایش 54
2-4- تست‌های ستونی 58
2-4-1- اصول انجام تست‌های ستون 58
2-4-2- آزمایش‌های ستونی 59
2-4-3- آزمایش‌های استخراج با حلال 62
 
فصل سوم – ارائه یافته‌ها و نتایج
3-1-نتایج آزمایش‌های بطری غلطان 82
3-1-1- نتایج مرحله اول
3-1-2- نتایج مرحله دوم
3-1-3- نتایج مرحله سوم
3-1-4- نتایج مرحله چهارم
3-2- نتایج حاصل از تست‌های ستونی
3-2-1- دبی پاشش در ستون‌ها
3-2-2- حجم PLS جمع‌آوری شده در زیر ستون‌ها
3-2-3- تغییرات PH در PLS خروجی از زیر ستون‌ها
3-2-4- بازیابی مس در ستون‌ها
3-2-5- بررسی بازیابی ابعبادی در ستون‌ها
3-2-6- نتایج حاصل از تست نفوذ‌پذیری (Dercolation)

3-2-7- میزان محلول نگه داشته شده و میزان محلول جهت اشباع ماده معدنی در ستون‌ها

3-2-8- نتایج کلی حاصل از تست‌های ستونی
3-3- نتایج حاصل از تست‌های استخراج با حلال
3-3-1- نتایج مرحله اول
3-3-2- نتایج مرحله دوم
3-3-3- نتایج مرحله سوم
نتیجه ‌گیری و پیشنهادات
فهرست منابع 118
 
 
 

دانلود بهره برداری مس از کانسنگ اکسیدی مس سونگون به روش هیدرومتالورژی

دریافت و دانلود فایل”بهره برداری مس از کانسنگ اکسیدی مس سونگون به روش هیدرومتالورژی”

صنایع و معادن

دانلود ارزیابی تاثیر کمیتهای مقدار آرد و دما بر طبخ ماکارونی در فرایندهای تولید آن

دانلود پروژه ماکارونی
پروژه تکنولوژی تولید ماکارونی
پروژه فرآیند تولید ماکارونی
پروژه فناوری تولید ماکارونی
پروژه خصوصیات کیفی ماکارونی
تاثیر عوامل مختلف بر طبخ ماکارونی

دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته صنایع

ارزیابی تاثیر کمیتهای مقدار آرد و دما بر طبخ ماکارونی در فرایندهای تولید آن

 
چکیده:
اسپاگتی از اختلاط آرد گندم و گلوتن و بتاکاروتن و آرد سویا چربی گرفته در 3 سطح 0%، 10% و 20 تحت اتخاذ 3 سطح دمای اکسترودر (35 و 50 درجه سانتی گراد و دمای پایین 55 درجه) تهیه شد و توسط 2 سیستم خشک کن دما بالا (ماکزیمم 90 درجه سانتی گراد برای 6 ساعت) و دما پایین (ماکزیمم 55 درجه برای 18 ساعت) خشک شد.خصوصیات کیفی پخت ماکارونی شامل: وزن پس از پخت و میزان مواد جامد موجود در آب پخت و سفتی بافت پس از پخت و خصوصیات ظاهری قبل و بعد از پخت ارزیابی و اندازه گیری شد. در این تحقیق میزان پروتئین به عنوان یک متغیر مهم و ارزشمند در کیفیت و تغذیه مورد سنجش قرار گرفت. استپاگتی ها پس از تهیه توسط گروه های ارزیاب (پانلیست های آموزش دیده) مورد ارزیابی قرار گرفتند. در ارزیابی حسی ویژگی هایی مانند: چسبندگی، سفتی، قابلیت جویدن، رنگ و طعم ارزیابی شد. به منظور بررسی و بهبود خصوصیات کیفی اثر گزانتان گام در 2 سطح 2/0% و 4/0% مورد ارزیابی قرار گرفت و اثرات آن بر کیفیت پخت ماکارونی پس از اعمال دمای 35 درجه سانتی گراد برای دمای اکسترودر و 55 درجه سانتی گراد برای دمای خشک کردن ارزیابی شد و در نهایت توسط گروه پانلیست آموزش دیده ارزیابی شد. 
 
نتایج نشان داد افرایش میزان آرد سویا در فرمولاسیون باعث سفتی بافت شده و میزان وزن پس از پخت را کاهش می دهد ولی میزان مواد جامد موجود در آب پخت را افزایش داد. با افزایش میزان آرد سویا به 20 % میزان پروتئین از 11% به 7/16% افزایش یافت. با افزایش دمای خشک کردن میزان سفتی بافت پس از پخت افزایش ولی میزان وزن پس از پخت و لعاب  کاهش یافت. با افزایش دمای اکسترودر میزان لعاب و میزان سفتی افزایش داشت ولی میزان وزن پخت کاهش داشت. گزانتان گام باعث بهبود میزان لعاب و وزن پس از پخت شد ولی بر سفتی اثر معنی داری نداشت ولی با ایجاد احساس کاذب قابلیت پذیرش مصرف کننده را در سفتی و قابلیت جویدن افزایش داد.پس از آنالیز آماری و بررسی آماری نتایج فیزیکوشیمیایی و ارزیابی حسی مشخص شد  جهت بالابردن کیفیت پخت و ارزش تغذیه ای دمای اکسترودر 35 درجه سانتیگراد و دمای خشک کردن 55 درجه سانتی گراد و میزان آرد سویا 20% و گزانتان گام 4/0 % بهترین تیمار خواهد بود.
 
 
کلمات کلیدی:

آرد سویا

درجه حرارت

معیارهای کیفیت ماکارونی

 
 
 
 
 
فهرست:
چکیده1
فصل اول- مقدمه
1-1 هدف2
1-2 مقدمه و تاریخچه4
1-3 تاریخچه ماکارونی در ایران5
1-3-1 میزان مصرف ماکارونی5
1-4 مروری بر مقالات پیشین6
 
فصل دوم

2-1 مواد اولیه برای تولید ماکارونی13

2-1-1 ویژگی، ساختار و ترکیب دانه غله و گندم13

2-1-2 منشأ غلات13
2-1-3 گندم14
2-1-4 گندم مخصوص محصولات خمیری14

2-1-5 گندم مخصوص کیک و شیرینی14

2-1-6 گندم مخصوص نان14
2-1-7 گندم چند منظوره15
2-1-8 گندم مخصوص دام و طیور15
2-1-9 دروم15
2-1-10 ساختمان دانه گندم16
2-1-11 سمولینا و فارینا17

2-1-12 عوامل موثر در آرد مصرفی برای ماکارونی19

2-2 مواد افزودنی در تولید ماکارونی21
2-2-1 تخم مرغ21
2-2-2 سویا21
2-2-2-1 کشت سویا21
2-2-2-2 فرآورده های سویا25
2-2-2-3 آرد سویا و تولید25
2-2-2-4 مراحل تهیه ارد سویا26

2-2-2-5 کاربرد آرد سویا در صنایع غذایی29

2-2-2-6 ارزش سلامتی بخش سویا32

 
فصل سوم
3-1 تکنولوژی تولید34
3-1-1 تولید مرحله ای34
3-1-2 تولید مداوم35
3-2 تولید خمیر38
3-3 عوامل موثر در اکسترودر38
3-4 خشک کردن39
3-4-1 تئوری خشک کردن40
 
فصل چهارم
4-1 مواد و روشها45
4-2 روش تحقیق47
4-3 جامعه آماری و نمونه برداری47
4-4 مقدار نمونه ها47
4-5 محل اجرا تحقیق47
4-6 نحوه اجرای تحقیق47
4-7 آزمایش ها49
4-8 اندازه گیری سفتی بافت51
4-9 اندازه گیری رنگ محصول51
4-10 اندازه گیری خاکستر52
4-11 اندازه گیری میزان لعاب مواد جامد در آب پخت53
4-12 اندازه گیری رطوبت54
4-13 PH55
4-14 پروتئین55
4-15 آزمونهای حسی58
4-16 آزمونهای آماری58
4-17 نتایج آنالیز مواد59
 
فصل پنجم

5-1 اثر فاکتورهای میزان آرد سویا- دمای خشک کردن- دمای اکسترودر بر وزن پخت64

5-2  "                      "                      "                     "        بر میزان لعاب65
5-3 "                       "                      "                      "       سفتی ماکارونی67
5-4  "                       "                      "                 "      رنگ سنجی a*68
5-5  "                       "                      "                 "      رنگ سنجی L*68
5-6  "                       "                      "                  "     رنگ سنجی B*69
5-7  "                       "                      "                  "     رنگ سنجی a/b*69
5-8  "                       "                      "                  "      بر میزان انرژی E 69        5-9 
 "                       "                      "                  "      بر میزان PH69
5-10 "                       "                      "                  "      بر میزان رطوبت69
5-11 "                       "                      "                  "      بر میزان پروتئین69
5-12 مدلسازی70
5-13 نتایج آزمون حسی73

5-14 بررسی اثر افزودن گزانتان گام به خصوصیات کیفی ماکارونی76

5-15 نتیجه گیری78
 
 
پیوست99
 
 
منابع 125
 
 
 
 

دانلود ارزیابی تاثیر کمیتهای مقدار آرد و دما بر طبخ ماکارونی در فرایندهای تولید آن

دریافت و دانلود فایل”ارزیابی تاثیر کمیتهای مقدار آرد و دما بر طبخ ماکارونی در فرایندهای تولید آن”

صنایع و معادن

دانلود انتخاب سرمته های الماسه مغزه گیر و پیش بینی سرعت حفاری و میزان مصرف آنها در برخی ساختگاه های ژئوتکنیکی کشور

شاخص CAI
حفاری ژئوتکنیکی
سرمته های الماسه
سرمته های مغزه گیر
شاخص سایش سورشار
سرمته های الماسه مغزه گیر
انتخاب سرمته های الماسه مغزه گیر در ساختگاه های ایران
روشهای اندازه گیری سایش سنگ
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
خرید پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی معدن
فروش فایل
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل

انتخاب سرمته های الماسه مغزه گیر و پیش بینی سرعت حفاری و میزان مصرف آنها در برخی ساختگاه های ژئوتکنیکی کشور

 

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی معدن

نگارش: عبدالله نجفی 
 
چکیده:
امروزه دراکثر فعالیتهای حفاری ژئوتکنیکی ، از سرمته های الماسه جهت نمونه گیری از سنگ استفاده می شود. سرمته های الماسه در مقایسه با سایر سرمته های مغزه گیر دارای برتریهای خاصی چون سرعت بالای حفاری ، عمر بیشتر و کیفیت بهتر مغزه های حاصله است. عمر سرمته ها تحت تاثیر پارامترهای متعددی از جمله سختی و سایندگی سنگهاست. تاکنون کوششهای متعددی جهت پیش بینی سرعت حفاری و طول عمر سرمته های حفاری براساس معیارهایی بیانگر میزان سایش سرمته ها و خاصیت سایندگی سنگها باشد صورت گرفته است. در بررسی حاضر ، به منظور پیش بینی سرعت حفاری و طول عمر سرمته های الماسه از شاخص سایش سورشار استفاده شده است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

شاخص CAI

حفاری ژئوتکنیکی

سرمته های الماسه

سرمته های مغزه گیر

شاخص سایش سورشار

سرمته های الماسه مغزه گیر

 
 
 
فهرست مطالب

فصل 1:کلیات

فصل 2:انواع سرمته های الماسه مغزه گیر

فصل 3:روشهای اندازه گیری سایش سنگ

فصل 4:انتخاب شاخص CAI جهت پیش بینی میزان مصرف سرمته های الماسه مغزه گیر

فصل 5:تهیه پایگاه اطلاعاتی سایش سنک و میزان مصرف سرمته های الماسه مغزه گیر

فصل 6:ارتباط شاخص سایش سورشار با میزان مصرف سرمته های الماسه مغزه گیر و سرعت حفاری

فصل 7:انتخاب سرمته های الماسه مغزه گیر در ساختگاه های ایران

فصل 8:جمع بندی و نتیجه گیری

 

دانلود انتخاب سرمته های الماسه مغزه گیر و پیش بینی سرعت حفاری و میزان مصرف آنها در برخی ساختگاه های ژئوتکنیکی کشور

دریافت و دانلود فایل”انتخاب سرمته های الماسه مغزه گیر و پیش بینی سرعت حفاری و میزان مصرف آنها در برخی ساختگاه های ژئوتکنیکی کشور”

صنایع و معادن

دانلود مقایسه تحلیل پوششی داده ها و شبکه عصبی در پیش بینی لرزش زمین تولید شده در عملیات آتشکاری معادن

آتشکاری
لرزش زمین
شبکه عصبی
تحلیل پوششی داده ها
عملیات آتشکاری معادن
پیش بینی لرزش زمین
کنترل لرزشهای حاصل از انفجار بر سد
مقایسه تحلیل پوششی داده ها و شبکه عصبی در پیش بینی لرزش زمین تولید شده در عملیات آتشکاری معادن
دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته معدن
دانلود مقالات ارشد معدن

دانلود مقاله کارشناسی ارشد مهندسی معدن

مقایسه تحلیل پوششی داده ها و شبکه عصبی در پیش بینی لرزش زمین تولید شده در عملیات آتشکاری معادن

 
چکیده
به طور کلی برای مشخص کردن پارامترهای حفاری و آتشباری در هر معدن، شناخت خصوصیات فیزیکی و مکانیکی سنگ در رابطه با قابلیت چال خوری سنگ و انفجار از اهمیت بالایی برخوردار است. نزدیک ترین و عملی ترین روش ، استفادۀ دقیقی از تجربیات معادن مشابه با ملاحظۀ شرایط زمین ساختاری خاص این منطقه و معدن و انتخاب روش تجربی و کنترل دقیق عملیاتها و تعیین پارامترهای اپتیمم و نهایی برای اجرای عملیاتهای چال زنی و انفجار معدن مس سونگون می باشد.
 
سیستم حفاری دستگاه از نوع ضربه ای – دورانی می باشد که چالهایی به قطر 160 تا 170 میلی متر حفر می نماید. طول راد دستگاه 5/6 متر بوده و چالهایی حداکثرتا  5/12متر حفاری می کند. متۀ مورد استفاده در این نوع دستگاه ازنوع  bottom Bit   است که دارای راندمان بهتری نسبت به انواع خود می باشد و جنس دانه های روی سر مته، کربور تنگستن است. در دستگاه بهلر، سر مته به وسیلۀ جریان هوای فشرده خنک می شود و مواد ته چال نیز به وسیلۀ هوا به خارج از چال پرتاب می شود. این دستگاه مجهز به منبع ایجاد انرژی ( کمپرسور)، لوله های انتقال دهندۀ انرژی( رادها) و مته و سیستم کنترل و تنظیم است. راندمان یک ساعت حفاری توسط این دستگاه در شرایط مطلوب در معدن سونگون، روی سینه کار در حدود 5/14 متر در ساعت می باشد که برای رسیدن به راندمان بالا، کارکردن دستگاه باید مرتب و تنظیم شود و هم چنین باید برای عدم توقف دستگاه، برنامه ریزی شود.
 
برای دست یابی به یک انفجار مناسب باید اطلاعات کافی در مورد سنگ  و شرایط آن از قبیل عوامل زمین شناسی ، خصوصیات مقاومتی و مکانیکی سنگ و … جمع آوری شود و تأثیر عوامل مزاحم مانند آب و تنش های برجا بررسی گردد، تنها یک بررسی بسیار دقیق و ایده آل است که یک انفجار ایده آل و بدون ایجاد تخریب محیطی یا نیاز به انفجارهای ثانویه را فراهم می کند. اما نباید فراموش کرد که در اکثر موارد امکان بررسی های دقیق وجود ندارد و این ما هستیم که باید روش کار خودرا با شرایط تطبیق دهیم ، در بدترین شرایط ، استفاده از روش آزمون و خطا به عنوان روشی مناسب برای انتخاب بهترین الگو انفجار پیشنهاد شده است.
 
 
کلمات کلیدی:

آتشکاری

لرزش زمین

شبکه عصبی

تحلیل پوششی داده ها

 
 
 
مقدمه
عملیات چالزنی و آتشباری هنوز یکی از روش های با صرفه برای استخراج سنگ می باشد. عملیات آتشباری در کارهای عمرانی و به ویژه سد سازی از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا که در اینگونه طرح ها عملیات آتشباری معمولاً همزمان با ساخت سد صورت می گیرد و برای جلوگیری از صدمه دیدن سازه و تأسیسات سد می بایست لرزش های حاصل از انفجار در حد استاندارد باشند. تحقیقات زیادی برای پیش بینی و کاهش لرزش زمین توسط اشخاص مختلف صورت گرفته است. برای پیش بینی لرزش زمین می بایست مولفه لرزش (حداکثر سرعت ذرات PPV) برای چندین انفجار اندازه گیری شود تا بتوان با توجه به فرمول های تجربی مختلف یا بوسیله روش شبکه عصبی به پیش بینی لرزش زمین پرداخت.
 
 فرمول های تجربی ارائه شده توسط اشخاص مختلف، تنها تحت تاثیر پارامترهای فاصله از محل انفجار و حداکثر خرج مصرفی در هر تأخیر قرار گرفته اند، اما همانطور که می دانیم پارامترهای زیادی از جمله طول چال، قطر چال، Burden، Spacing، نوع ماده منفجره، اضافه حفاری و گل گذاری در میزان لرزش موثرند. این مشکل توسط روش شبکه عصبی حل شده است و این مدل محدودیتی برای تعداد پارامترهای موثر ندارد و می توان هر تعداد پارامتر دلخواه را در پیش بینی لحاظ کرد. با توجه به نزیک بودن سد رودخانه شور سرچشمه با عملیات آتشباری، لازم است لرزش های حاصل از عملیات آتشباری برای چند انفجار در موقعیت های مختلف ثبت شوند تا بتوان به فرمولی برای پیش بینی میزان لرزش زمین در این منطقه دست یافت.
 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده 1
مقدمه 1

جدول 1 پیش بینی های تجربی مختلف برای لرزش زمین 2

جدول 2 محدوده سرعت مجاز ذرات بر طبق استاندارد استرالیا AS-2187.2 ]5[ 3
جدول 3 حداکثر سرعت ذرات مجاز مطابق با استاندارد هند برای سازه های اطراف محل انفجار IS 6922-1973 ]5[ 4
جدول 4 حداکثر سرعت مجاز با توجه به فرکانس ایجاد شده بر طبق استاندارد فرانسه ]5[ 4

جدول 5 پارامترهای انفجار و پارامترهای ثبت شده توسط سرعت سنج 7

شکل 1 موقعیت سد رودخانه شور، نقاط انفجاری در معدن و نقاط نصب دستگاه سرعت سنج 9
 شکل 2 نمایی از دستگاه سرعت سنج در حین برداشت یکی از نقاط 10

پیش بینی حداکثر سرعت ذرات (PPV) 11

جدول 6 مقادیر فواصل مقیاس شده مختلف برای انفجارهای مونیتوره شده 11
جدول 7 ضریب همبستگی بین PPV اندازه گیری شده و فواصل مقیاس شده مختلف 12
شکل 4 نتیجه رگرسیون برقرار شده برای فاصله مقیاس شده ریشه سوم 13
شکل 5 نتیجه رگرسیون برقرار شده برای فاصله مقیاس شده ریشه دوم 13
نتیجه گیری 14
منابع و مراجع 15
 
 

دانلود مقایسه تحلیل پوششی داده ها و شبکه عصبی در پیش بینی لرزش زمین تولید شده در عملیات آتشکاری معادن

دریافت و دانلود فایل”مقایسه تحلیل پوششی داده ها و شبکه عصبی در پیش بینی لرزش زمین تولید شده در عملیات آتشکاری معادن”