فقه،حقوق،الهیات

دانلود اهمیت تثبیت رسمی دیون و تعهدات در سیاست قضائی

دیون و تعهدات
سیاست قضائی
تنظیم اسناد رسمی
نظام قضائی كشور
دانلود مقاله دیون و تعهدات
اهمیت تثبیت رسمی دیون و تعهدات در سیاست قضائی

اهمیت تثبیت رسمی دیون و تعهدات در سیاست قضائی

 
طرح بحث:  
مقاله حاضر به منظور بررسی نقش و اهمیت مبحث ثبت رسمی دیون و تعهدات در نظام قضائی كشور، تالیف شده است و در خصوص وضعیت و نحوه توسعه تنظیم اسناد رسمی، راه كارهای متعددی پیشنهاد شده است.خوشبختانه در طول سال ۸۴ حركت های قابل قبولی در این زمینه شروع شده (كاهش نرخ حق الثبت) و حسب اعلام مسئولین سازمان ثبت اسناد و رسمی كشور، جهت رفع مشكلات تنظیم اسناد رسمی و تحول در این زمینه، پیشنهاد چندین لایحه و طرح، در دستور كار قرار گرفته است.
  
بدون شك اقدامات در این خصوص، به مثابه مبارزه با علت واقعی وضعیت نگران كننده دادگستری در ایران میباشد و از هر حیث بهتر از اقدامات مبارزه بامعلول، مثل افزایش كمی دادگاه ها، توسعه مراجع شبه قضائی، تغییرات متعدد در نظام دادرسی و مباحثی از این قبیل میباشد.بخش اول این مقاله با اندك تخلیص، در شماره ۵۷ مجله كانون (ماهنامه حقوقی كانون سردفتران و دفتریاران) چاپ شده است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

دیون

سیاست قضائی

تنظیم اسناد رسمی

نظام قضائی كشور

 
 
  * ۱) مقدمه
با توجه به وضعیت فعلی دستگاه قضائی ایران، كه حسب آمار تقریبی‌، كه متاسفانه به صورت كلی و فرضی برآورد میشود، (زیرا هنوز قوه قضائیه در كشور ما، عادت به انتشار رسمی و دقیق و متنوع آمارهای قضائی به صورت علنی و در فواصل كوتاه مدت، ندارد یا ما از آن بی‌اطلاع هستیم) در یك ساله ۱۳۸۳، گفته شده در حدود شش میلیون پرونده وارده به كل سیستم قضائی بوده است، در حالیكه در حدود ۶۰۰۰ قاضی و هزاران شعبه رسیدگی در كل كشور وجود دارد، كه هر چند برای هر قاضی در سال متوسط ۱۰۰۰ پرونده می‌شود، ولی چون تعدادی از كادر قضائی، در سازمان مدیریتی قوه قضائی و یا سمت‌های مشترك قضائی شعب دادگاه‌ها (مثل رئیس، دادرس، دادیار یا بازپرس) انجام وظیفه می‌نمایند، رقم واقعی حسب آمار آخر سال به طور متوسط بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ پرونده برای هر شعبه قضائی، برآورد شده است. هر چند برخی از شعب در پایان سال ۱۳۸۳، بیش از ۲۵۰۰ پرونده وارده ثبت كرده‌اند.
 
 
 
 
فهرست مطالب
طرح بحث: 1
* ۱) مقدمه 1

* ۲) قضازدائی از طریق امكانات سازمان ثبت 4

* ۳) اخذ بینه و كتابت دین در منابع اسلامی 6

* ۵) امكانات سازمان ثبت اسناد و سردفتران اسناد رسمی 13

* ۶) بازنگری در شیوهها، مقررات و كیفیت تنظیم اسناد رسمی 18

۲-۶) تبلیغات و اطلاع رسانی 18
۳-۶) افزایش كارآیی دفاتر اسناد رسمی 19
۴-۶) رفع استعلامات غیر ضروری برای ثبت معاملات 22
۵-۶) ایجاد و گسترش نهاد وكیل خانواده 24
۶-۶) ارتقاء ظرفیت ادارات اجرای احكام اسناد رسمی 25
۷-۶) توسعه شیوه های نظارت بر اجرای احكام 26
* ۷) بكارگیری ظرفیت اجرای اسناد رسمی 26
۱-۷) چك 27

۲-۷) سفته یا سند ذمی لازم الاجرا 30

۳-۷) مهریه 34
۴-۷) تخلیه محلهای مسكونی و تجاری 37
۵-۷) مطالبه تعهدات (و اسناد رهنی) 38

* ۸) بازبینی مقررات و افزایش صلاحیتهای سردفتران اسناد رسمی 40

 

دانلود اهمیت تثبیت رسمی دیون و تعهدات در سیاست قضائی

دریافت و دانلود فایل”اهمیت تثبیت رسمی دیون و تعهدات در سیاست قضائی”

فقه،حقوق،الهیات

دانلود مبانی نظری تاثیر قراردادهای بیع متقابل در صنایع نفت و گاز  در جذب سرمایه گذار خارجی

ماهیت قراردادهای بیع متقابل
بیع متقابل در قراردادهای نفتی
قراردادهاي بيع متقابل در صنعت نفت
تأملی بر بیع متقابل در قراردادهای نفتی ایران
جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت ایران
ماهیت قراردادهای نفتی در قالب بیع متقابل در حقوق ایران
مبانی نظری قراردادهای نفتی
مبانی نظری قراردادهای بیع متقابل

قراردادهای خدماتی(بیع متقابل) با توجه به ویژگیهای آن، به عنوان راهی برای جذب سرمایه‌های خارجی و انتقال فن آوری مورد نیاز در بخش نفت و گاز می‌باشد. و نیز قراردادهای بیع متقابل به کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه، امکان عملی تری را برای انتقال تکنولوژی و بهره برداری از قابلیت‌هایشان در اقتصاد ملی مهیا می‌سازد.

 

 

 

ضرورت توسعه بخش بالادستی نفت و گاز و جلب سرمایه و فن آوری خارجی با سرعت بیشتر نسبت به همسایگان از یکسو و محدودیتهای قانونی ایران برای تأمین منابع مالی بخش نفت و گاز از سوی دیگر، زمینه استفاده از روش بیع متقابل در جذب سرمایه خارجی در کشور را فراهم کرد. در این نوع از قراردادها حاکمیت و مالکیت کامل کشور میزبان بر منابع محفوظ باقی می‌ماند و قوا نین کشور میزبان بر قرارداد حاکم خواهد بود. به طور کلی هم شرکتهای نفتی خارجی و هم شر کت ملی نفت اهداف سیاستهای خود را در معاملات خود دنبال می‌کنند، لذا کشورها باید طریقی را بر‌ای انعقاد قراردادهای نفتی خود اتخاذ نمایند که از یک طرف در راستای این اهداف باشد و از طرف دیگر الزامات قانونی و سیاسی کشور را در نظر گیرد. 

 

 

 

 

شرکتهای نفتی خارجی معمولاً کسب حداکثر سود یا حداقل هزینه را از پروژه میخواهند که البته این امر نیازمند دارا بودن رژیم حقوقی ثابت و پایدار و قابل اعتماد و یک محیط مالی و سیاسی مناسب در کشور میزبان می‌باشد. در مجموع به نظر می‌رسد قراردادهای خرید خدمت به صورت بیع متقابل که نتیجه اندیشه عالی رتبگان صنعت نفت بوده است می‌تواند مناسب‌ترین قالب قراردادهای نفتی باشد زیرا میزان و حدود مداخله شرکت ملی نفت ایران را در هر جزء از عملیات، به عنوان یک صاحب کار و دسترسی به تکنولوژی روز و آموزش نیروی انسانی و رونق بازار کار و تجهیزات و وسایل داخلی و سایر موارد مثبت ناشی از قراردادهای فوق الذکر، بر دیگر قراردادهای نفتی برتری و رجحان دارد. 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده    1
مقدمه    2
بیان مسئله    10
سوالات تحقیق    10
فرضیه ها    11
اهداف تحقیق    11
روش تحقیق    11
پیشینه تحقیق    12
ساختار تحقیق    14

 

 

فصل اول   تاریخچه صنعت نفت    16
1ـ1 مفاهیم و تعاریف    16
1ـ1ـ1 تاریخچه نفت    16
1ـ1ـ3 ذخایر نفتی    18
1ـ1ـ4 استخراج نفت    19
1ـ1ـ5 کمپانی‌های نفتی    20

1ـ2 تاریخچه قراردادهای نفت ایران    22

1ـ2ـ1 امتیازات نفتی    22
1ـ2ـ2 امتیاز شرکت هاتز    23
1ـ2ـ3 قرارداد دارسی    24
1ـ2ـ4 قرار داد آرمیتاژ اسمیت    25
1ـ2ـ5 الغای امتیاز نفت دارس    26
1ـ2ـ6 امتیاز شرکت استاندارد اویل نیوجرسی    28
1ـ2ـ7 امتیاز شرکت نفت سینکلر    29
1ـ2ـ8 شرکت نفت کویر خوریان    30
1ـ2ـ9 قرارداد1933    31
1ـ2ـ10 قرارداد الحاق گس ـ گلشائیان    32
1ـ2ـ11 شرکت نفت ایران    33
1ـ2ـ12 نهضت ملی شدن صنعت نفت    34
1ـ2ـ13 تحولات صنعت نفت ایران تا انقلاب 1357    35
1ـ2ـ14 دوران پس از انقلاب    37
1ـ2ـ15 صادرات نفت در سالهای گذشته    39

1ـ3 انواع قراردادهای نفتی    41

1ـ3ـ1 قراردادهای امتیازی (مالکیت کل محصول درون مخزن)    42
1ـ3ـ2 قراردادهای مشارکت در تولید    43
1ـ3ـ3 قراردادهای خدماتی (service contracts)    45
1ـ3ـ4 سابقه قراردادهای خدمت در صنعت نفت    47
1ـ3ـ5 ویژگیهای قراردادهای خدمات    50
1ـ3ـ6 قراردادهای اکتشاف و توسعه    51
1ـ3ـ7 انواع قراردادهای خدماتی    52
1ـ3ـ8 قراردادهای صرفا خدماتی    52
1ـ3ـ9 قراردادهای خدماتی خطرپذیر    53
1ـ3ـ10 قراردادهای کاملا خطر پذیر    54
1ـ3ـ11 قراردادهای بیع متقابل    55
1ـ3ـ12 موارد مهم در قراردادهای خدماتی    60
1ـ3ـ13 حل و فصل اختلاف در قراردادهای خدماتی    61
1ـ3ـ14 قراردادهای خدمت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی    62
1ـ3ـ15 نسل جدید قراردادهای نفتی    63
1ـ3ـ16 قراردادهای نسل چهارم خدماتی ایران (ipc)    63
1ـ3ـ17الزامات مدل IPC    64
1ـ3ـ18 ویژگی‌های مدل جدید    65

1ـ3ـ19 تحولات تقنینی قراردادهای بالا دستی نفت و گاز    67

1ـ3ـ19ـ1 قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی    67
1ـ3ـ19ـ2 قانون بودجه سال 1382    67
1ـ3ـ19ـ3 قانون برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران    67
1ـ3ـ19ـ4 ماده 14 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران    68
1ـ3ـ19ـ5 1390 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران 1394    69
1ـ3ـ19ـ6 قانون اصلاح قانون نفت مصوب تیر ماه 1390    69
1ـ3ـ19ـ7 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب 1391    69

 

 

منابع و ماخذ    
Abstract    

    
 

دانلود مبانی نظری تاثیر قراردادهای بیع متقابل در صنایع نفت و گاز  در جذب سرمایه گذار خارجی

دریافت و دانلود فایل”مبانی نظری تاثیر قراردادهای بیع متقابل در صنایع نفت و گاز  در جذب سرمایه گذار خارجی”

فقه،حقوق،الهیات

دانلود بررسی تعهدات و قراردادهای سنتی و الکترونیک

بیع الکترونیک
مقاله بیع الکترونیکی
بیع الکترونیکی چیست
پروژه بیع الکترونیکی
خیارات در بیع الکترونیکی
بیع الکترونیکی در نظام حقوقی ایران
تجارت الکترونیکی بیع است یا معاطات
پروژه بیع الکترونیکی در نظام حقوقی ایران

انعقاد قرارداد در فضاي مجازي به طور کلي، مشابه با انعقاد قرارداد در دنياي واقعي است و از اين لحاظ، تفاوت عمده اي بين اين دو فضا وجود ندارد و لذا حقوق دانان از ارائه تعريفي جداگانه براي قراردادهاي الکترونيکي پرهيز مي کنند. در بحث بیع، بیع الکترونیکی تمام مراحل بیع سنتی را چون: ایجاب، قبول دارد.

 

 

با توجه به خصوصیات قانون تجارت الکترونیکی، می توان گفت که اصولا کاربرد قراردادهای الکترونیکی بر مبنای سیستم اطلاعاتی و تبادل داده های پیامی می باشد که این اطلاعات، یا مفاد بیان اراده (ایجاب و قبول) محتوای محصول الکترونیکی قابل داد و ستد در قرارداد الکترونیکی را تشکیل می دهد. قرارداد الکترونیکی بالقوه جزو قراردادهای کتبی محسوب می شود وامضاء الکترونیکی نیز  بعنوان محور اساسی اعتبار بیان اراده در معاملات الکترونیکی معتبر شناخته شده است. این امر اساسا می بایست در ضمن قواعد حقوق مدنی مقرر می شد که شامل جمیع معاملات الکترونیکی باشد.

 

 

تحول مهمی که در انجام معامله با بکار گیری سیستم رایانه ای در کنار سیستم اطلاعاتی به وقوع پیوسته، استفاده از نرم افزار جهت دریافت و ارائه سفارش کالا و هنچنین دریافت و پرداخت ثمن کالاهای مورد معامله و اقداماتی از این قبیل است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 فهرست مطالب
چکیده    1
فصل اول:کلیات تحقیق    3
1-1- مقدمه    4
1-2- بيان مسأله اساسي    5
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقيق    9
1-4- مرور ادبیات و سوابق مربوطه    9
1-5- اهداف کلی    12
1-5-1- اهداف اصلی    12
1-5-2- اهداف فرعی    12
1-6- سوالات    12
1-6-1- سوال اصلی    12
1-6-2- سوالات فرعی    12
1-7- فرضیه ها    12
1-8- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات    13
1-9- روش تحقیق    15
1-10- ساختار پژوهش    15

 

 

فصل دوم:مفاهیم و مبانی نظری    16
2-1- مقدمه    17
2-2- مفهوم بیع    17
2-3- مفهوم فضای مجازی    18
2-4- مفهوم تجارت سنتي    21
2-5- مفهوم تجارت الكترونيك    22
2-6- تاریخچه تجارت سنتی و الکترونیک    25
2-6-1- سیر تحول قانون گذاری در سازمانهای بین المللی    33
2-6-2- سیر تحول قانون گذاری تجارت الکترونیکی در حقوق ایران    35
2-7- انواع قرارداد الکترونیک    37
2-7-1- تجارت الکترونیک کسب و کار، کسب و کار    38
2-7-2- تجارت الکترونیک کسب وکار با مشتری    39
2-7-3- تجارت الکترونیک مشتری با مشتری    40
2-8- منابع حقوقی قراردادها و تعهدات سنتی و الکترونیک    41
2-8-1- آنسیترال    42
2-8-2- موسسه بین المللی برای وحدت حقوق خصوصی    43
2-8-3- اتحادیه اروپا    44
2-8-4- سازمان توسعه همکاری اقتصادی    45
2-8-5- اتاق بازرگانی بین المللی    45
2-8-6- سازمان های واضع استاندارد    45
2-8-7- قوانین داخلی کشورها    46

 

فصل سوم:ارکان و شرایط تعهدات و قراردادهای سنتی و الکترونیک    48

3-1- مقدمه    49
3-2- اسباب تحقق تعهدات در بیع سنتی و الکترونیک    49
3-2-1- شکل انعقاد    50
3-2-1-1- انعقاد تعهدات و قرارداها  بواسطة صفحه وب سایت    55
3-2-1-2- بواسطة پست الکترونیکی    56
3-2-1-3- بواسطة تبادل داد ه ها    56
3-2-1-4- بواسطة حضور مجازی در اتاق صحبت الکترونیکی    57
3-3- جنبه های تعهد در بیع سنتی و الکترونیکی    57
3-3-1- موضوع    58
3-3-2- فروش کالا    58
3-3-3- ارائه خدمات    58
3-3-4- فروش محصول دیجیتالی    59
3-3-5- تامین اطلاعات    59
3-3-6- متعهدین (متعاقدین)    61
3-3-6-1- نحوه احراز اهلیت طرفین در معاملات الکترونیکی    64
3-3-6-1-1- راه حل فنی    64
3-3-6-1-2- راه حل حقوقی    66
3-3-7- زمان ارسال داده پیام    66
3-3-8- زمان دریافت (وصول) داده پیام    68
3-3-9- مکان ارسال داده پیام    71
3-4- عوامل تحقق بیع سنتی و الکترونیکی    75
3-4-1- اعتبار بیان اراده    75
3-4-1-1- عقود رضایی    75
3-4-1-2- عقود تشریفاتی    77
3-4-1-2-1- منبع تشریفات    77
3-4-1-2-2- اشکال تشریفات    79
3-4-1-2-3- بررسی امکان تأمین تشریفات در قراردادهای الکترونیکی    81
3-5- ایجاب و قبول    83
3-5-1- ایجاب    83
3-5-1-1- تمييز ايجاب    87
3-5-1-2- دوره اعتبار ایجاب    91
3-5-2- قبول    92

 

فصل چهارم:قبولی و پرداخت در تعهدات    96

4-1- نظریه های نفوذ قبولی تعهدات    97
4-1-1- نظریه اعلام قبول    97
4-1-2- نظریه ارسال    97
4-1-3- نظریه وصول    98
4-1-4- نظریه اطلاع    98
4-2- تحويل کالا و خدمات    98
4-3- عمليات پرداخت    100
4-3-1- روش های پرداخت الکترونيکي    101
4-3-1-1- پرداخت مستقيم مانند پول    101
4-3-1-2- پرداخت مستقيم بر مبناي حساب    101
4-3-1-3- کارت هاي اعتباري    102
4-3-1-4- چک الکترونيکي    102
4-3-1-5- پول الکترونيک    103
4-3-2- سيستم هاي پرداخت خرد    103

 

 

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات    106
5-1- جمع بندی    107
5-2- مشکلات، چالش ها و کمبودها    108
5-3- پیشنهادات    110
منابع    111
منابع فارسی    111
منابع لاتین    115

 
 

دانلود بررسی تعهدات و قراردادهای سنتی و الکترونیک

دریافت و دانلود فایل”بررسی تعهدات و قراردادهای سنتی و الکترونیک”

فقه،حقوق،الهیات

دانلود جرم حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء عتیقه و ارائه راهكارهای موثر برای پیشگیری

جرم حفاری غیر مجاز
پروژه حفاری غیر مجاز
دانلود پروژه حفاری غیر مجاز
حفاری های غیرمجاز در جیرفت
دانلود تحقیق حفاری های غیرمجاز
حفاری های غیر مجاز برای قاچاق اموال تاریخی
حفاری های غیر مجاز برای قاچاق اموال فرهنگی
پیشگیری از جرم حفاری غیر مجاز
مجازات حفاری غیر مجاز

دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته حقوق

جرم حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء عتیقه و ارائه راهكارهای موثر برای پیشگیری

 
*قابل استفاده برای رشته باستان شناسی
 
چکیده:
جرم حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء عتیقه از جرایم مربوط به آثار تاریخی مذهبی باستانی و ملی می باشد كه در كنار سایر جرایم علیه آثار باستانی و میراث فرهنگی به صورت سرقت تخریب و قاچاق آنها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. برابر آخرین بررسی های علمی باستان شناسی از 6 هزار سال قبل در كناره ی هلیل رود تمدنی درخشان كه بر تمدنهای كهن بین النهرین تاثیر گذار بوده شكل گرفته است. وجود مصنوعات سنگی و فلزی بازمانده از آن دوران بیانگر فرهنگ و تمدنی بوده كه می توانسته افتخار عظیمی را برای تاریخ و گذشته ی سرزمین كهنسال ایران به ارمغان آورد وبه عنوان بزرگترین رویداد باستان شناسی قرن در تاریخ ثبت و جاودانه شود. 
 
ایران به عنوان یكی از كشورهای باستانی و ماندگار از گذشته های دور و صاحب فرهنگ و تمدن غنی و كهن با دریایی از عناصر و اشیای فرهنگی كه هریك مبین بخشی از تاریخ و تمدن این ملت است بر سطح زمین و زیر خاك ارزش خاص خود را دارد. امروزه به رغم وجود قوانین نسبتا محكم برای برخورد با غارتگران مواریث فرهنگی تاریخی متاسفانه گروه های سازمان یافته ی بین المللی همراه با مجرمین داخلی پیوسته مشغول سرقت و قاچاق اشیاء تاریخی و فرهنگی این ملت در سراسر ایران خصوصا منطقه ی باستانی جیرفت می باشند. 
 
 
کلمات کلیدی:

جرم حفاری غیرمجاز

قاچاق اشیاء عتیقه

راهكارهای موثر برای پیشگیری قاچاق

 
 
 
مقدمه:
واقعه ی غم انگیز جیرفت كه همه ی صاحبان خرد و اندیشمندان داخلی و خارجی را نالان و مضطرب ساخت و خبر غارت آثار فرهنگی تاریخی منطقه ی جیرفت به منزله ی یك زمین لرزه ی بزرگ برای باستان شناسان بوده است و همچنین اهمیت و ارزش میراث فرهنگی و لزوم توجه به جرایم و خطراتی كه گنجینه های باستانی را مورد تهدید قرار می دهند و به تمامیت فیزیكی و معنوی آثار خسارات جبران ناپذیری وارد می نماید نگارنده رابر آن داشت كه موضوع مذكور را انتخاب نماید. 
 
علاوه بر آن به دلیل مسامحه كاری سیستم حفاظتی كشور ما در خصوص پاسداری از میراث فرهنگی تاریخی و عدم درك صحیح از ارزش و اعتبار میراث فرهنگی همه روزه خسارات غیر قابل جبرانی به مواریث ارزنده وارد می سازد. لذا در این رساله تلاش نمودم جهت حفاظت از میراث فرهنگی و پیشگیری از جرایم علیه آن و جلوگیری از تكرار چنین واقعه ای كه در منطقه ی باستانی جیرفت در سطح گسترده ای صورت گرفته است راهكارهای موثری را در این راستا ارائه نمایم. 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
مقدمه
فصل اول : كلیات
1-1 طرح مساله
1-2 هدف و انگیزه ی پژوهش
1-3 اهمیت موضوع
1-4 سوالات پژوهش
1-5- فرضیات پژوهش
1-6- محدودیتها و مشكلات پژوهش
1-7- روش پژوهش  
1-8-ساماندهی پروهش
 

فصل دوم : موقعیت جغرافیایی و تاریخی جیرفت و سابقه تاریخی بحث

2-1-موقعیت جغرافیایی
2-2 موقعیت تاریخی
2-3-سابقه تاریخی بحث
2-3-1-سابقه تاریخی حفاری غیر مجاز
2-3-2-سابقه تاریخی قاچاق اشیاء تاریخی و فرهنگی
 
فصل سوم : مفاهیم
3-1- اموال فرهنگی
 

فصل چهارم : سیاست جنایی ایران در قبال حفاری غیر مجاز، قاچاق و وضعیت آن در جیرفت

4-1-سیاست جنایی ایران
4-2-جرم انگاری
4-3-پاسخ های كیفری و غیر كیفری
4-3-1- پاسخ های كیفری در قبال حفاری غیر مجاز و قاچاق اموال تاریخی-فرهنگی
4-3-2- پاسخ غیر كیفری در قبال حفاری غیر مجاز و قاچاق اموال تاریخی-فرهنگی
 

فصل پنجم :  وضعیت در جیرفت

5-1-حادثه جیرفت تلخ ترین حادثه برای میراث فرهنگی كشور

 

فصل ششم : انواع جرایم ارتكابی

6-1-جرم حفاری غیر مجاز
6-2-جرم قاچاق اشیاء تاریخی و فرهنگی
6-3-مشاركت و معاونت در جرایم حفاری غیر مجاز و قاچاق اموال تاریخی، فرهنگی
 

فصل هفتم : شیوه برخورد مراجع انتظامی و فضایی

7-1-شیوه برخورد مراجع انتظامی
7-2 شیوه برخورد مراجع قضایی
 

فصل هشتم  بررسی وضعیت جرایم علیه آثار تاریخی، فرهنگی از دیدگاه علم آمار

8-1 یافته ها ونتایج
نتیجه گیری
فهرست منابع و مأخذ
 
 

دانلود جرم حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء عتیقه و ارائه راهكارهای موثر برای پیشگیری

دریافت و دانلود فایل”جرم حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء عتیقه و ارائه راهكارهای موثر برای پیشگیری”

فقه،حقوق،الهیات

دانلود عشق و محبت و ارتباط آن با مقولاتی چون فطرت، خلقت، توحید، وحدت، ایمان از دیدگاه ملاصدرا و امام خمینی (ره)

عشق و محبت از دیدگاه ملاصدرا
عشق و محبت از دیدگاه امام خمینی
ارتباط عشق و محبت با فطرت
ارتباط عشق و محبت با خلقت
ارتباط عشق و محبت با توحید
ارتباط عشق و محبت با وحدت
ارتباط عشق و محبت با ایمان

دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی

عشق و محبت و ارتباط آن با مقولاتی چون فطرت، خلقت، توحید، وحدت، ایمان از دیدگاه ملاصدرا و امام خمینی (ره)

 
چکیده :
 نظام خلقت در فلسفه افرینش جایگاه خاص ومعتبری دارد لذا از جنبه معرفت شناسی در الاهیات ، مقوله محبت  بر طبق مبانی اصیل خلقت ،ارزش وجایگاهی ویژه را می طلبد .از طرفی بر این باوریم  که محبت واقعی یا عشق افلا طونی (عشق الاهی )حقتعالی است و از انجا که عشق مساوق  با وجود اغست ، وجود هم امری مشکک است لذا عشق هم به تبع وجود امری اصیل ومشکک می باشد . محبت امری درونی و تعریف نشدنی  است ،اما از طریق اوصاف وصفات  واحوالات محب است که به اوصا ف عشق اگاه می شویم .تعریف عشق  تعریفی  شرح السمی  و بدون حد ورسم  است  وحقیت کنه ان را احدی  در نیافته  وهر کسی به فرا خور ظرفیت  وجودی ادراک خود ، از ان بر طبق احوالات وجودی خویش ، مطابق   زبان و حال و قال  خود  تعریفی ارائه می دهد .و اینگونه  قداست ان  در خور و ارزش گذاری  است .
 
 از دیدگاه عرفان ،عشق از مواهب  الاهی  ودا ده های  خداوندی  است ، نه از دستاوردهای  بشری ، یعنی اگر چه مقدمات دست یابی به عشق می تواند  تحصیلی باشد  اما خود فرایند عشق است  که انسان از تمامی قید و بندهای کاهنده هستی ازاد شده  است . لذا با فضیلت ترین  بنائی که در  عالم وجود  بنا شده ،بنا ی محبت است. در این رساله  فرضیه های چون  ارتباط ورابطه مقولاتی چون فطرت، خلقت، وحدت، توحید ،ایمان با مقوله بیان شود . بدین صورت که دردیدگاه عرفان و فلسفه رابطه  وارتباط  تنگا تنگی بین مقولات با  مقوله عشق و محبت  یافت می شود .
 
به گونه که در قوس نزول  مراتب خلقت و جهان افرینش  با فطرتی عاشقانه توام با حب ذاتی حق افریده شده است در عا لم ملک انسان  با عبادت و ستایش  عالمانه  وعاشقانه  خداوند جمال  حق را مشاهده  کرده  و به گونه ای  عارفانه  با توحیدی عاشقانه  اتحاد با او را شهود کرده است .و در این راستا  چون  انسان با اطاعت از خداوند و فرامین او سر می نهد خدا را با یقین باور می کند و ایمان عاشقانه در قلبش حا صل می شود و از طریق حرکت جوهری نفس خود به سوی کمال حقیقی گامی جمیل وعاشقانه بر می دارد. رساله حدودا دو سال به طول انجامید  علی رغم تمام مشکلات ومحدودیتهای مکانی، کمبود وعدم دسترسی به منابع، گسستگی موضوع ومطالب  در فلسفه ملاصدرا و امام  و وجود داشته و در اخر رساله به صورت تحقیق مطالعه ای و فیش برداری انجام شد .
 
 
 
کلمات کلیدی:

عشق و محبت

فطرت و خلقت

توحید،وحدت و ایمان

ملاصدرا و امام خمینی (ره)

 
 
 
مقدمه:
نظام خلقت در فلسفه آفرینش جایگاه خاص و معتبری دارد لذا از جهت جنبه معرفت شناسی در الهیات مقوله محبت بر طبق مبانی اصیل خلقت خالق، ارزش و جایگاهی ویژه می طلبد. می دانیم محبت واقعی یا (عشق الهی) منحصر به فرد حق تعالی است و از آنجا که عشق مساوق با وجود است عشق هم به تبع وجود، اصیل و مشکک می باشد.محبت امری درونی و تعریف نشدنی است ،  اما از طریق اوصاف و صفات و احوالاتِ محب است که به اوصاف حب (عشق) پی می بریم.تعریفی شرح الاسمی است زیرا ، حد و رسم، ندارد و حقیقت،  کنه آن را احدی درنیافته بلکه زبان حال و قال دیگران است و قداست آن در خور ستایش و ارج نهادن است.
 
 
 
فهرست مطالب
1- مقدمه 1
2- چکیده فارسی 2
3- چکیده انگلیسی 4
4- تقدیر و قدردانی 6
 
فصل اول، بخش اول

5- شرح زندگانی صدرالمتالهین محمد بن ابراهیم شیرازی 7

6- شرح زندگانی امام خمینی (ره) 17

7- اساس و ریشه واژه عشق و نظریات مختلف در رابطه با آن 22
8- تعابیر نظریات مختلف در رابطه با ماهیت مفهوم و لغت عشق 25
بخش دوم

9- پیشینه و سیر تاریخی مسأله عشق و محبت 27

10- تأثیر فلسفه نو افلاطونی و مسأله عشق و محبت بر فیلسوفان مسلمان 32

11- جایگاه عشق در عرفان 35
12- خداوند فاعل بالعشق 39
13- نظریه وحدت وجود ارتباط آن با مقولة عشق و محبت 43
14- نظریه وحدت وجود عشق و محبت وحدت وجود 43
بخش سوم

15- انواع و درجات محبت و عشق 54

16- عشق مجازی و معشوق مجازی 66
17- ترکیبات و تقسیمات گوناگون عشق و محبت 69

18- انواع عشق 72

19- آثار عمومی عشق 77
 
فصل دوم
20- بخش اول 89

21- مقوله راز آفرینش و خلقت و ارتباط آن با محبت از دیدگاه ملاصدرا 90

22- تقسیم عشق بر مبنای مراتب موجودات به طور کلی 95
23- تقسیم عشق بر مبنای مرتبه‌ای از موجودات 95
24- نگاه صدرا به دیدگاه بوعلی در عشق و شوق هیولا به صورت 98
25- عشق نباتی 98
26- حیوانی 99
27- انسانی 100
بخش دوم
28- مقوله فطرت 102

29- ویژگیهای فطرت 106

30- فطرت به معنای عام و خاص 107
31- شناخت امور فطری 112

32- فطریات چیست؟ 115

بخش سوم
33- وحدانیت حق تعالی 123
34- وحدت شهود و ارتباط با آن با مسأله محبت 124
35- مقوله وحدت 127
36- اقسام وحدت 128
37- وحدت عددی 130
38- سخنی از نهج‌البلاغه در نفی وحدت عددی 130
 
فصل سوم
بخش اول
39- مقوله خلقت در فلسفه ملاصدرا 133
40- مقوله فطرت 152
بخش دوم

41- ایمان و رابطه محبت و دین 260

42- مرزهای ایمان و توحید در تفسیر سوره‌های قرآنی 260
43- مترتب و مقدم بودن اسلام بر ایمان
44- رابطه دین و محبت
45- تکامل انسان و مقصد نهایی 265
46- ارتباط ایمان و کمال نهایی 266
بخش سوم

47- مقوله وحدت وجود و مسأله عشق و محبت در مکتب ملاصدرا 268

48- نظریه وحدت وجود و عشق‌های مجازی 271
49- علم و دانش از منظر عارف 175
50- مقابله عقل و عشق 178
 
فصل چهارم
بخش اول

51- دیدگاه حضرت امام در تعریف محبت و بیان ویژگیهای عشق و محبت 286

52- جایگاه عشق و محبت

53- تفاوت‌های حب حقیقی و حب مجای 292

54- عوامل محبت
55- موانع محبت
بخش دوم
56- اقسام محبت
57- اقسام محبت در مشرب عرفانی 399

58- مراتب محبت در هستی شناسی امام 304

بخش سوم
59 عشق در دیوان امام
60- تعریف محی‌الدین بن عربی (محب روحانی) 325
61- ویژگی محب 232
62- ویژگی‌های محب از دیدگاه حضرت امام
 
فصل پنجم
63- بخش اول نتیجه گیری 346
64- فهرست منابع فارسی
65- فهرست منابع عربی
 
 
 
 
 

دانلود عشق و محبت و ارتباط آن با مقولاتی چون فطرت، خلقت، توحید، وحدت، ایمان از دیدگاه ملاصدرا و امام خمینی (ره)

دریافت و دانلود فایل”عشق و محبت و ارتباط آن با مقولاتی چون فطرت، خلقت، توحید، وحدت، ایمان از دیدگاه ملاصدرا و امام خمینی (ره)”

فقه،حقوق،الهیات

دانلود مسوولیت مدنی دولت اسلامی نسبت به جبران ضرر

دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته حقوق
مسئولیت مدنی دولت اسلامی نسبت به جبران ضرر
مسوولیت مدنی
جبران ضرر
جبران خسارت
دانلود پروژه کارشناسی ارشد حقوق
دانلود پروژه ارشد حقوق
دانلود پروژه حقوق

دانلود پروژه کارشناسی ارشد رشته حقوق

مسوولیت مدنی دولت اسلامی نسبت به جبران ضرر

چکیده:
نویسندگان حقوق مدنی نیز با بهره گیری از معانی لغوی، ‌اصطلاحی و عرفی ضرر گفته اند: هر جا كه نقصی دراموال ایجاد شود و یا منفعت مسلمی از دست برود و یا به سلامت و حیثیت و عواطف شخصی لطمه ای وارد آید می گویند ضرری به بار آمده است. كاستن از دارایی شخص و پیشگیری از فزونی آن به هر عنوان كه باشد اضرار به اوست.[۹] جامعیت و گستردگی این تعریف هم شامل خسارات عدم النفع و هم شامل زیانهای معنوی می شود.
 
بی تردید یكی از عناصر مسئولیت و سنگ اول بنای آن« ضرریا خسارت» می باشد. لفظ خسارت را قانون تعریف نمی كند، لكن مصادیق مختلف آن را تحت این عنوان و یا به اسامی دیگراز قبیل ضررو زیان نام می برند. از قبیل خسارت دادرسی، ‌خسارات تاخیر تادیه، ‌خسارات حاصل از عدم انجام تعهد، خسارات تاخیر در انجام تعهد ویا عدم تسلیم محكوم به [۱۰] و همچنین، ‌قانونگذار تعریف دقیقی ا ز ضررو زیان مادی و معنوی ارایه ننموده است. لكن در قانون مسئولیت مدنی مصوب ۱۳۳۹، قانون آیین دادرسی كیفری به مصادیقی از آن اشاره نموده است.
 
واژه خسارت در حقوق مدنی به دو معنی عمده استعمال شده است: قانونگذار، گاه آن را به معنی « ضرر» استعمال نموده[۱۱] كه در این استعمال هیچگونه تفاوتی میان « خسارت » و « ضرر» وجود ندارد و در برخی كاربردها از لفظ زیان، صدمه و لطمه نیز استفاده شده است كه دو مورد اخیر بیشتر ناظر است به صدمه و لطمه زیانهای به جسم و جان شخص و شخصیت او( معنوی ) وگاهی نیز خسارت به معنی چیزی است كه برای جبران ضرر پرداخت می شود*. [۱۲] قانونگذار هنگامی كه از خسارات حاصله از عدم اجرای تعهدات یاجبران خسارات سخن می گوید، خسارت را به معنای اول به كار برده و هنگامی كه از تادیه خسارات بحث می كند( مواد ۲۲۷ و ۲۲۹ قانون مدنی) معنای دوم را اراده كرده است.[۱۳]
 
همچنین در ماده ۲۲۶ قانون مدنی در مورد ایفاء تعهد از طرف یكی از متعاملین، طرف دیگر می تواند ادعای خسارت نماید. مگر …….. كه در اینجا خسارت به معنی چیزی است كه در مقام جبران ضرر داده می شود. یعنی همان غرامت یا تاوان.[۱۴] آنچه كه مسلم است خسارات حاصله از عدم انجام تعهد یا تاخیر در انجام تعهد بر طیق قاعده عقلی « لا ضرر» باید جبران شود.[۱۵]در تعریف دیگر صدق مفهوم خسارات مستلزم تجاوز به مال غیر( مستقیم یا غیر مستقیم) می باشد. در این صورت قصد تخلف از یكی از مقررات جاری كشور شرط تحقق خسارت است. مثل اینكه كسی قراردادی منعقد كند و در انجام تعهد خود تاخیر ورزد. این شرط از مواد ۷۲۰ و ۷۲۱ قانون آیین دادرسی مدهنی سابق فهمیده می شود و فهم عرف هم آن را تایید می كند. خسارت به این معنا، خسارت حقیقی است.[۱۶]
 
 
کلمات کلیدی:

مسوولیت مدنی

دولت اسلامی

جبران ضرر

 
 
مقدمه:
شناخت مفهوم بیمه مسئولیت مدنی كه ما در نهایت در صدد بررسی تأثیرات آن بر نهاد وزین حقوق مسئولیت مدنی می باشیم در گروه تجزیه اركان تشكیل دهنده و جایگاه آن می باشد. بررسی جایگاه این تأسیس حقوقی با اشاره به تعریف اهمیت و مقایسه با مفاهیم مشابه ضروری است. حقوق كشورهای پیشرفته در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد. قلمرو آن شناخته بشود بنابراین مبحث مربوط به مفاهیم و مبانی ضمن 2 گفتار بدین شرح مطالعه می كنیم. 
 
1- جایگاه بیمه مسئولیت مدنی (غیر قراردادی) 
2- مبانی و قلمرو بیمه مسئولیت مدنی 
 
مطالعه در مورد جایگاه یك نهاد یا تأمین حقوقی  به معنی شناخت مفاهیم اولیه و ضروری و تحلیل آن به عناصر جزئی تشكیل دهنده و سلطه بر تحولات تاریخی آن نهاد می باشد بیمه مسئولیت مدنی  كه برای پوشش دادن به زیان های ناشی از فعالیت‌های متعدد اجتماعی، حیات اجتماعی و حقوقی یافته است به محور مسئولیت مدنی قرار گرفته و شناخت دقیق آن منوط به تحلیل مسئولیت مدنی و قلمرو آن است. چتری كه برای حمایت از زیان دیده و و عامل زیان افراشته شده است. و مانع از فرو افتادن باران سیل آسا بر دارایی اشخاصی می شود. بدون یافتن مفهوم تحت حمایت خود، قادر به این تكفیك نیست. در كنار این مسایل، تاریخ تحولات بیمه مسئولیت مدنی از زمان تكوین، تا پیشرفت های قرن اخیر كه قلمرو خود را نسبت به بسیاری از انواع مسئولیت گسترش داده، شاخه های مختلف آن در نور دیده بسیار حایز اهمیت است. 
 
قواعد حقوق، قواعدی اجتماعی هستند و بستر زندگی خود را در پرتو اجتماع و تحولات آن می بیند بنابراین بررسی تحولات زندگی بیمه مسئولیت غیر قراردادی یا مدنی كه در بسیاری از زمینه ها جای مسئولیت غیر قراردادی را اشغال نموده است امری مهم تلقی می شود هر چند تحقیق در این زمینه نیازمند بررسی تخصصی این تحولات می باشد و علاقه مندان می توانند به منابع تدوین شده در این زمینه مراجعه نمایند . به این حال، زاویه دید در بحث، صرفاً تاریخی نیست و متضمن بررسی تطبیقی در حقوق برخی از كشورها می باشد و سیر بیمه مسئولیت مدنی و تأمین اجتماعی را به صورت هماهنگی در جهت یاری رساندن به حقوق مسئولیت مدنی نشان می دهد. 
 
 
 
فهرست مطالب
 
چكیده:
مقدمه:
فصل اول : كلیات
مبانی و مفاهیم مسئولیت مدنی 
مبحث اول: جایگاه بیمه مسئولیت مدنی 
گفتار اول : مفهوم مسئولیت مدنی (غیر قراردادی) 
گفتار دوم :  اهمیت مسئولیت مدنی: 
گفتار سوم :  شناخت بیمه و انواع آن: 
الف )  اهمیت بیمه مسئولیت مدنی: 
ب)‌ بیمه اجباری و اختیاری: 
مبحث دوم: قلمرو بیمه مسئولیت غیر قراردادی 
گفتار اول :  بیمه مسئولیت و برخورد نظامهای حقوقی باآن: 
1- منبع مسئولیت غیر قراردادی و نوع پوشش بیمه ای 
گفتار دوم :  بیمه و طرح های تكمیلی مسئولیت غیر قراردادی : 
گفتار سوم : سیستم های بیمه ای، نظام های حقوقی و تأثیر از قواعد مسئولیت غیر قراردادی:
 

فصل دوم :  نقش دولت در حمایت از مسئولیت مدنی اتباع تحت حاكمیت خود 

مبحث اول : وظیفه حمایتی دولت و حاكم اسلامی در برقراری عدالت اجتماعی 
گفتار اول: مبانی مسئولیت دولت  نسبت به خسارات بلاجبران
الف: نصوص قرآنی
ب- روایات:
ج- قواعد فقهی
1- قاعده لاضرر
2- قاعده تسبیب: 
3- قاعده من له الغنم فعلیه الغرم؛ 
4- قاعده: الحاكم ولی الممتنع
د- مسؤلیت دولت در قانون مجازات اسلامی و قوانین متفرقه 
 تبصره :
گفتار دوم :‌ نگاهی به حقوق پاره‌ای از كشورها در خصوص مسئولیت دولت 
الف-  در خصوص جبران خسارت از طرف دولت 
1- حقوق مصر: 
2- حقوق فرانسه :
3- حقوق دیگر كشورهای دارای حقوق مدون: 
ب – طلیعه جدید مسوولیت پذیری دولت:  
ج- لزوم اجتماعی شدن  بیمه مسئولیت: 
د- تشكیل صندوق های تعاون : 
هـ – بررسی اصل رفاه و خیر در حقوق آمریكا 
س – بیمه مسئولیت مدنی سردفتران اسناد رسمی 
ش) بیمه مسئولیت مدنی صغیر و سرپرست طفل و مجنون 
نتیجه گیری :
 

فصل سوم : بررسی نهادهای مشابه با بیمه در فقه و حقوق اسلام

مبحث اول: اشاره به مبانی و پیشینه بیمه در اسلام 
گفتار اول: نقش تعاون و همیاری در پیدایش نهاد بیمه
الف- بررسی نمونه های تاریخی مرتبط با نهاد بیمه
ب- رابطه اصل کفالت همگانی با نهاد بیمه 
گفتار دوم- ضمان جزیره و تاریخچه پیدایش آن در حقوق اسلامی
الف- بررسی فقهی ضمان عاقله 
ب- تعریف عاقله 
ج- تعریف عصبه 
گفتار سوم: بررسی و تطبیق نهاد بیمه با نظام عاقله در حقوق اسلام: 
گفتار اول : تطبیق بیمه و ضمان جریره در حقوق اسلامی: 
گفتار دوم : مقایسه بیمه شخص ثالث با ضمان عاقله و ضمان جریره:
 

فصل چهارم : مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری  در حقوق ایران و سایر كشورها

مبحث اول : 
بررسی اجمالی قانون بیمه اجباری وسایل نقلیه موتوری زمینی : 
گفتار اول: 
مسئولیت مدنی دارنده وسیله نقلیه موتوری زمینی در حقوق ایران: 
الف) وسیله نقلیه چیست؟ 
ب) شخص مسئول كیست؟ 
گفتار دوم : مبنای حقوقی مسئولیت  مالك وسیله نقلیه 
 گفتار سوم : خسارات قابل جبران بر مبنای قانون بیمه اجباری 
 الف ) نقش راننده در مسئولیت مدنی 
 گفتار چهارم :عوامل رافع مسئولیت 
الف ) قوه قاهره و حوادث ناگهانی  
ب- تقصیر زیاندیده
ج- فعل شخص ثالث 
مبحث دوم: نقش منابع جایگزین جبران خسارت در قانون بیمه اجباری 
گفتاراول: بررسی ماده 10 قانون بیمه اجباری
الف: اهمیت حقوق حاكم برحوادث رانندگی
ب- طرح های تكمیلی پوشش مسئولیت مدنی:
1- صندوق جبران زیانهای ناشی از عمل مجرمانه  
2- كنسر سیوم بیمه گران اتومبیل انگلستان  
3-  سیستم جبران خسارت غیر تقصیری 
4- صندوق تضمین خسارت اتومبیل  
5- صندوق تامین خسارت های بدنی
گفتار دوم – بیان رویه نادرست قضایی در خصوص محكومیت صندوق 
الف- محكومیت صندوق وحذف حق دفاع 
ب- تحلیل مساله وبیان اشتباه رویه قضایی:
 ج- صدمات بدنی و نقش بیت المال :
د- بررسی سقف تعهدات صندوق وتحمیل ناروای رویه قضایی
گفتار سوم : موانع و راهكارهای توسعه بیمه مسئولیت مدنی 
الف) موانع توسعة رشته بیمه مسئولیت مدنی  
 ب) راههای توسعه بیمة‌مسئولیت 
 
نتیجه گیری :
 
منابع و ماخذ
منابع فارسی :
منابع عربی :
منابع لاتین َ:

دانلود مسوولیت مدنی دولت اسلامی نسبت به جبران ضرر

دریافت و دانلود فایل”مسوولیت مدنی دولت اسلامی نسبت به جبران ضرر”

فقه،حقوق،الهیات

دانلود مبانی نظری مستندات حکم حجاب در نظام قانونگذاری اسلامی

حجاب و حدود آن
ارزیابی فقهی حدود حجاب
حدود حجاب در مذاهب خمسه
حدود حجاب در حقوق ایران
حدود حجاب در مذاهب پنجگانه
حجاب در نظام حقوقی ایران
مبانی نظری مستندات حکم حجاب
مبانی نظری حجاب و حدود آن
مبانی نظری مستندات حکم حجاب در نظام اسلامی
مستندات حکم حجاب در نظام قانونگذاری اسلامی

دانلود مبانی نظری پروژه کارشناسی ارشد رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی

مستندات حکم حجاب در نظام قانونگذاری اسلامی

 
 
 
 
چکیده 
گرایش به پوشش و عفاف یک گرایش فطری در میان زنان و مردان است. اما میزان و شکل آن رابطة مستقیمی با اخلاق و فرهنگ جوامع داشته و دارد. احكام‌ اسلام‌ بر اساس‌ جلب‌ مصالح‌ و دفع ‌مفاسد مبتنی‌ بر فطرت پاك‌ انسان‌ و عدم‌ ضرر است‌. خالق‌ انسان‌ بهتر از هر نهاد یا منبعی‌ می‌داند كه‌نیاز فطری‌ انسان‌ چیست‌؛ زیرا بدون‌ تردید اگر پروردگار را تنها علت‌ اصلی‌ پیدایش‌عالم‌ هستی ‌بدانیم‌، به‌ طور قطع‌ علم‌ و عدالت‌ آن‌ ذات ‌بی‌همتا اقتضا دارد كه‌ منبع‌ اصلی‌ قانونگذاری‌ نیز برای‌ رفتار و گفتار شخصی‌ و اجتماعی‌ انسان‌باشد.
 
تاریخ مكتوب انسانی مدنی، بر این واقعیت گواهی می دهد كه همزمان با آغاز زندگی اجتماعی بشر، در قالب خانواده، خویشاوندان و جامعه، مفاهیم محرم و نامحرم و گونه ای از حریم گیری و محدودیت، به عنوان معیار بایدها و نباید ها در برقراری روابط جنسی، شكل معاشرت، چگونگی تماس گفتاری و پوشش بدنی، مطرح بوده و جلوه حجب، حیا و عفاف او به حساب می آمده است. یكی از نمادهای حیا و عفاف، نماد پوشش و لباس، بوده است و پایبندی به آن برای زنان یك كمال به حساب می آمده است. ولی چهار قرن پیش، در اثر رنسانس در غرب فرهنگ شرم ستیزی و عفت گریزی، طراحی گردید. با این تحول، محرم و نامحرم معنای خود را از دست داد، شرم، حیا و عفت همراه با لباس زن فرو ریخت، تمام محدودیتها، در تعامل دو جنس مخالف، از میان برداشته شد و پوشش اندام مشخص كنندة جنسیت زن، نشانه عقب ماندگی و مخالف حق آزای او قلمداد گردید.
 
از آن جا كه در دهه‌های اخیر برخی كشورهای اروپایی محدودیت‌هایی برای پوشش زنان مسلمان وضع نموده‌اند، لذا تبیین حقوق اقلیت‌ها در حقوق بین‌الملل ضروری می‌باشد. این پروژه ضمن اشاره به مفاهیم ، مبانی و تاریخچه ی حجاب ، به بررسی این مقوله از منظر فقهی و حقوقی ( داخلی و بین المللی ) می پردازد. در نهایت برآیند پروژه این است كه با احراز شرایط در مورد مجرم، عمل بی حجابی، جرم تلقی می شود و قابل مجازات است و ممنوع دانستن حجاب نقض حقوق بشری افراد و آزادی دینی آنان است و بیشتر ناشی از فشارهای سیاسی و اجتماعی می‌باشد
 
 
 
كلید واژه :
حجاب
عفاف
فقه
حقوق
اقلیت‌ها
زکات
 
 
 
 
 مقدمه
بی هیچ شبهه ای حجاب از مسلّمات شریعت و از واجبات قطعی و ضروری آن است ولااقل فقهای امامیه در این زمینه تردیدی ندارند . وظیفه پوشش كه اسلام براى زنان مقرر كرده است ‏بدین معنى نیست كه از خانه بیرون نروند. زندانى كردن و حبس زن در اسلام مطرح نیست.پوشش زن در اسلام این است كه زن در معاشرت خود بامردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه‏گرى و خودنمایى نپردازد.آیات مربوطه همین معنی را ذكر مى‏كند و فتواى فقها هم مؤید همین مطلب است و ما حدود این پوشش را با استفادهاز قرآن ومنابع سنت ذكر خواهیم كرد.
نشانه بودن «حجاب» برای «عفاف» گریزناپذیر است. پوشش، نشان عفاف است. عفت و حیا، خصلتی انسانی است كه تاریخ بر نمی تابد و مورد پذیرش تمامی انسانها بوده و هست. و انسانهای بزرگ و ادیان آسمانی نیز بدان توصیه كرده اند. در شریعت اسلامی نیز بر آن تأكید فراوان شده است. همین خصلت انسانی یكی از فلسفه های اصلی پوشش آدمی بوده است.
حیا و عفاف از ویژگیهای درونی انسان است و حجاب به شكل و قالب و نوع و چگونگی پوشش بر می گردد. تفاوت باطن و ظاهر یا روح و جسد و یا گوهر و صدف را می توان به عنوان تمثیل دراین زمینه به كاربرد.
 
پوشش اسلامی و حجاب یکی از آموزه‌های دین اسلام است که بسیاری از زنان مسلمان به عنوان تکلیف دینی به آن عمل می‌کنند. بر اساس موازین حقوق بشر نیز هر انسانی از حق آزادی فکر، وجدان و دین برخوردار است. این حق شامل اظهار عقیده و ایمان، تعلیمات مذهبی و اجرای مراسم دینی به نحو فردی یا جمعی، خصوصی یا عمومیخواهد بود (ماده 18 اعلامیه جهانی حقوق بشر).علیرغم بحث‌های فراوان، برخی كشورهای اروپایی با گذراندن قانون خاص، استفاده از پوشش اسلامی را در مدارس ابتدایی و راهنمایی ممنوع كردند؛ در نتیجه، محدودیت‌هایی برای زنان و دختران مسلمان ایجاد شده است.
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل دوم:اصطلاحات ومفاهیم ومباحث عام
2-1-بخش اول 
2-1-1- حجاب درلغت 
2-1-2- حجاب در اصطلاح 
2-1-3- عفاف در لغت 
2-1-4-عفاف در اصطلاح 
 
2-2-بخش دوم 
2-2-1- اثرات حجاب 
2-2-2- فواید حجاب 
2-2-3- انواع حجاب قرآنی
2-2-4- ابعاد حجاب 
 
3-3-بخش سوم 
2-3-1- حجاب درگفتار 
2-3-2- حجاب رفتاری 
2-3-3- حجاب وعفت
2-3-4-مفهوم وابعاد حجاب درقرآن 
2-3-5-هدف وفلسفه حجاب 
2-3-6-حجاب چشم 
 
2-4-بخش چهارم 
2-4-1- توجه به رابطه پوشش وفرهنگ دینی 
2-4-2- آثار ووفائد رعایت حجاب وپوشش دینی 
2-4-3- بررسی فرهنگ حجاب وعفاف در غرب 
2-4-4- زن محجبه در غرب 
2-4-5- حجاب زن مسیحی 
2-4-6- افزایش گرایش زنان به اسلام وحجاب در غرب 
2-4-7- گسترش حجاب در دانشگاههای غربی 
2-4-8- طرح قانون ممنوعیت حجاب در آمریکا
2-4-9- اسلام حراسی ومقابله با حجاب 
2-4-10-مسئله حجاب درزمان حکومت رسول خدا(ص)
 
منابع
 

 

دانلود مبانی نظری مستندات حکم حجاب در نظام قانونگذاری اسلامی

دریافت و دانلود فایل”مبانی نظری مستندات حکم حجاب در نظام قانونگذاری اسلامی”

فقه،حقوق،الهیات

دانلود عسر و حرج در درخواست طلاق از سوی زوجه در حقوق ایران

طلاق
عسروحرج
ماده 1130 قانون مدنی
درخواست طلاق از سوی زوجه
طلاق بر مبنای عسر و حرج زن
عسر و حرج در درخواست طلاق از سوی زوجه در حقوق ایران
مصادیق عسر و حرج زوجه و ضمانت اجرای آن

عسر و حرج در درخواست طلاق از سوی زوجه در حقوق ایران 

(مطالعه موردی در شهرستان کرمانشاه)
 
چکیده
 ماده 1130 قانون مدنی به زوجه اجازه داده است در مواردی كه ادامه زندگی زناشویی، وی را در وضعیت عسر و حرج قرار دهد، با مراجعه به حاكم و اثبات حالت عسر و حرج، درخواست طلاق نماید. عام بودن این ماده برای زن این امكان را قرار داده كه بدون توجه به مبنای ایجادی عسر و حرج، با اثبات علت موجد سختی و تنگی، خود را از علقه زوجیت رها سازد. اگر چه عام بودن ماده موضوع مورد بحث از مزایای مهم آن است؛ اما از سوی دیگر موجب سلیقه ای شدن كاربرد آن گردیده است.
 
به نظر می رسد ایجاد و توسعه رویه قضایی در زمینه این ماده، تبیین مفهوم عسر و حرج و آموزش آن به قضات و توجه به مصادیق عسر و حرج در اقوام و فرهنگ های مخنلف در ایران، تا حدی موجب رفع مشكلات اجرایی این ماده خواهد شد. بررسی حاضر نشان داد که عوامل و مصادیق ایجاد عسر و حرج زوجه در شهر کرمانشاه رابطه تنگاتنگی با آداب، هنجارها و فرهنگ رایج اقوام ساکن در این بخش از کشور بادیگرنقاط این مرزوبوم دارد.با بررسی آماری که از تعداد 384 نفر تعداد 430 پرسشنامه جمع آوری شد و در نهایت 400 پرسش نامه معتبر از این میان استخراج گردید.برای برآورد حجم نمونه از فرمول برآورد نسبتی با خطای نسبی 5% و بیشینه واریانس با مقدار 5/0استفاده شده است.در این پرسش نامه به منظور اندازه گیری عوامل موثر در موضوع تحقیق با مقیاس اندازه گیری 5 تایی لیکرت در اختیار پاسخ گویان قرار گرفت.
 
عوامل متعددی در شهرستان کرمانشاه زوجه را به تسلیم دادخواست طلاق وادار می کند.از جمله عدم توانایی تامین خواسته های زوجه از سوی زوج،تداوم روابط  افراطی زوج با رفقای دوره تجرد،سوظن جنسی زوجه نسبت به زوج،ضرب و شتم زوجه توسط زوج بدلیل بدگمانی و اعتیاد و شرب خمر توسط زوج.بر این اساس بنظر می رسد با آموزش پیش از ازدواج هدفمند و جلسات روانشناسی برای زوج و زوجه قبل از ازدواج و حذف خیلی از محدودیت ها می توان از بیشتر طلاق های ناشی از عسر و حرج جلوگیری نمود.
 
 
واژگان كلیدی:

طلاق

عسروحرج

قانون مدنی

کرمانشاه

 
 
مقدمه
موجبات طلاق بر اساس قانون مدنی سه دسته می باشند. طلاق به اراده مرد ، طلاق به درخواست زن ، طلاق توافقی. با عنایت به تبصره ماده 1133 قانون مدنی زن نیز در موارد محدودی می تواند از دادگاه تقاضای طلاق نماید. این موارد عبارتند از : خود داری یا عجز شوهر از دادن نفقه ) ماده 1129 ق .م  (غیبت شوهر بیش از چهار سال (ماده 1029 ق . م) وكالت زن در طلاق (ماده 1119 ق . م) عسر و حرج زن ( ماده 1130 ق . م). ماده 1133 بیان می دارد که «مرد می‌تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه‌تقاضای طلاق همسرش را بنماید». در تبصره آمده است که« زن نیز می‌تواند با وجود شرایط مقرر در مواد (1119)، (1129) و (1130) این قانون، از دادگاه تقاضای طلاق نماید».
 
متأسفانه در جامعه ماخصوصاشهرستان کرمانشاه  شمار جدایی زن و شوهر ها رو به افزایش است. این گفته بدان معنی است که نیمی از زنان و مردانی که روزی با شوق و هیجان ازدواج می کردند ، تصمیم گرفته اند این پیوند را پس از مدتی از هم بگسلانند. دشواری های این جدایی گاهی چنان ناگوار است که منجر به سرخوردگی یا افسردگی در والدین به ویژه مادران، وآسیب های روانی جبران ناپذیری در فرزندان خواهد شد.
 
در سال های اخیر مسأله طلاق چنان متداول گشته که نیمی از ازدواج ها قبل از پایان ده سال به جدایی می کشد .بنابراین هر چه دیدگاه ما در زمینه بررسی طلاق فنی تر باشد احتمال کاهش بحران و یافتن راه حل های منطقی و مؤثر برای آن، بیشتر خواهد بود. می توان با بررسی و ارزیابی کارآیی و حسن سلوکی که فرد از خود نشان می دهد؛ موقعیت و پیشرفت او را در این سه زمینه پیش بینی کرد.  گرچه قبل از پیمان زناشویی، میزان تحصیل و موقعیت اجتماعی معیارهای مهمی در انتخاب همسر به شمار می آیند؛ لیکن در این میان، زناشویی حوزه ای است که برنتایج تحصیل و شغل تأثیر مستقیم می گذارد. ازدواج نافرجام سوابق تحصیلی و شغلی او را تحت الشعاع قرار می دهد تا آنجا که به آشفتگی روحی و اختلال شخصیت منجر می گردند.
 
 
 
فهرست مطالب:
چکیده 2
مقدمه 3
سوالات و فرضیه های تحقیق 4
سؤالات تحقیق : 4
فرضیه‏های تحقیق 4
اهداف تحقیق 5
بیان مسئله 5

نوع طلاق ناشی ازعسروحرج زوجه 6

مفهوم عسر و حرج ورویه ی قضایی 7

دلایل قاعده نفی عسر و حرج 8

شرایط و محدوده اعمال ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی 9

اقسام و مصادیق طلاق قضایی در حقوق کنونی 11

مصادیق عسر و حرج زوجه و ضمانت اجرای آن 11

روش تحقیق 12
جامعه آماری 13
نمونه آماری 13
روش نمونه گیری 13
روش جمع آوری اطلاعات 14
الف- بررسی کتابخانه ای 14
ب-  تهیه پرسش نامه با هدف ارزیابی 14
روش اجرا 14
روش آماری 15
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 15
آمار توصیفی متغیرها 15
آمار توصیفی متغیرهای پرسشنامه 16
آمار استنباطی 21
نتیجه گیری 21
محدودیت های پژوهش 25
پیشنهادات تحقیق 25
راهبردی مبتنی بر یافته های تحقیق 26
راهبردی به پژوهشگران آینده 26
منابع: 26
 
 

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

*تحقیقات مرتبط با طلاق

دانلود پروژه عسر و حرج در طلاق

دانلود پروژه طلاق و عوامل آن در ایران

دانلود مقاله شروط خلاف مقتضای عقد (ذات-اطلاق)

دانلود مقاله بررسی اجمالی قاعده نفی عسروحرج و کاربرد آن در طلاق

دانلود پروژه طلاق در ادیان الهی و بررسی عوامل اجتماعی و اقتصادی طلاق

 

 

دانلود عسر و حرج در درخواست طلاق از سوی زوجه در حقوق ایران

دریافت و دانلود فایل”عسر و حرج در درخواست طلاق از سوی زوجه در حقوق ایران”

فقه،حقوق،الهیات

دانلود بررسی شرکت در جرم در قوانین جزایی ایران از گذشته تاکنون

شرکت در جرم
ارکان شرکت در جرم
شرکت در جرم در قانون جدید
شرکت در جرم در قوانین جزایی ایران
تحولات مفهوم شرکت در جرم
شرکت در جرم در حقوق ایران

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق

بررسی شرکت در جرم در قوانین جزایی ایران از گذشته تاکنون

 
 
 
بیان مسئله : 
پدیده جرم از گذشته تا به امروز گریبانگیر جوامع مختلف بوده است. در گذشته به دلیل حاکمیت بیشتر دین بر جوامع لفظ جرم برابر با گناه بوده، به عبارت دیگر هر گناهی جرم محسوب شده و عقوبت خاص خود را داشت اما امروزه این دو لفظ از هم فاصله گرفته و پدیده جرم به تنهایی مورد مطالعه علم حقوق قرار میگیرد. در ارتکاب یک جرم افراد متعددی دخالت می کنند. این افراد بسته به قصد آنها از عمل ارتکابی، انجام عملیات مادی جرم، استفاده یا تهیه ابزار جرم و… به مباشر مادی یا معنوی، شریک و معاون جرم تقسیم می شوند. انجام عملیات اجرایی جرم بسیار حائز اهمیت بوده و مرتکبین آن در قوانین دارای مجازات سنگین تری می باشند. افراد انجام دهنده عملیات اجرایی چنانچه یک نفر باشند مباشر و چنانچه چند نفر باشند شریک جرم نامیده می شوند. هر کدام از این افراد در قوانین ایران دارای مجازات مخصوص به خود هستند که متناسب با نوع رفتار ارتکابی ایشان می باشد. 
 
مبحث شرکت در جرم از دیر باز مورد توجه قانون گذاران و قضات کشورمان بوده است، اهمیت این مبحث به اندازه ایی است که از اولین قانون مجازات تصویب شده در ایران یعنی قانون مجازات عمومی مصوب سال 1304(ه.ش) تا به امروز بحث "شرکت در جرم" در قوانین جرم انگاری شده و مجازات آن نیز تعیین شده است. به همین دلیل در این مقاله سعی شده است تحولات شرکت در جرم از گذشته تا امروز در قوانین جزایی ایران بررسی گردد. بنابراین شرکت در جرم در قانون مجازات عمومی سال 1304، قانون مجازات عمومی مصوب 1352، قانون مجازات اسلامی مصوب 1370 و قانون مجازات اسلامی 1392 بررسی خواهد شد. البته در قوانین ایران تنها شرکت در قتل به طور خاص بررسی شده است وشرکت در دیگر جرایم به طور خاص در قانون عنوان نشده و تنها از بررسی متن مواد قانونی می توان به آن پی برد، در این مقاله سعی بر این است که شرکت در قتل و دیگر جرایم نیز بررسی شود. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

شرکت در جرم

ارکان شرکت در جرم

شرکت در جرم در قانون جدید

شرکت در جرم در قوانین جزایی ایران

 
 
 
 
فهرست مطالب
بررسی تحولات مفهوم شرکت در جرم در حقوق ایران 1
بیان مسئله : 2
هدف : 3

تعریف شریک و شرکت در ارتکاب جرم : 3

سابقه تاریخی شرکت در جرم در قوانین جزایی ایران 4

 

ب) شرکت در جرم در قانون مجازات عمومی مصوب 1304 (ه.ش) : 4

ماده 27 این قانون در خصوص شرکت در جرم بیان می دارد: 4
بخش اول : عنصر قانونی و تعریف شرکت در جرم : 5
بخش دوم : عناصر مادی و معنوی شرکت در جرم : 5
بخش سوم : ماهیت جرم ارتکابی در شرکت در جرم : 6
بخش چهارم : جرایم ذکر شده در قانون مجازات عمومی 1304 به صورت مشارکت در ارتکاب جرم : 6
بخش پنجم : مجازات شرکت در جرم : 12
بخش ششم : تشدید و تخفیف مجازات در مورد شرکت در جرم : 12
 

ج) شرکت در جرم در قانون مجازات عمومی اصلاحی مصوب 1352 (ه.ش) : 13

بخش اول : عنصر قانونی و تعریف شرکت در جرم : 13
بخش دوم : عناصر مادی و معنوی شرکت در جرم : 14
بخش سوم : ماهیت جرم ارتکابی در شرکت در جرم : 15
بخش چهارم : جرایم ذکر شده در قانون مجازات عمومی 1352 به صورت مشارکت در ارتکاب جرم : 16
بخش پنجم : مجازات شرکت در جرم : 17
بخش ششم : تشدید و تخفیف مجازات در مورد شرکت در جرم : 17
 

د) شرکت در جرم در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1370 : 19

در خصوص وحدت قصد دو نظر متفاوت وجود دارد : 21
ب) عنصر روانی شرکت در جرایم غیر عمدی : 22
بخش سوم : ماهیت جرم ارتکابی در شرکت در جرم : 23
بخش چهارم : جرایم ذکر شده در قانون مجازات اسلامی 1370 به صورت مشارکت در ارتکاب جرم : 23
الف) شرکت در جنایت به اعتبار عنصر مادی که به سه صورت ارتکاب می یابد : 28

** شرکت در منازعه در ماده 615 ق.م.ا آمده است : 31

بخش پنجم : مجازات شرکت در جرم : 34
بخش ششم : تشدید و تخفیف مجازات در مورد شرکت در جرم : 35
بخش سوم : ماهیت جرم ارتکابی در شرکت در جرم : 38
بخش ششم : تشدید و تخفیف مجازات در مورد شرکت در جرم : 43
نتیجه گیری : 44
فهرست منابع : 44
 
 
 

دانلود بررسی شرکت در جرم در قوانین جزایی ایران از گذشته تاکنون

دریافت و دانلود فایل”بررسی شرکت در جرم در قوانین جزایی ایران از گذشته تاکنون”

فقه،حقوق،الهیات

دانلود پروپوزال جایگاه مصلحت در حقوق كیفری

تقسیم بندی انواع مصلحت
جایگاه مصلحت در حقوق كیفری
ضوابط و ویژگی های مصلحت
پروپوزال جایگاه مصلحت در حقوق كیفری
پروپوزال مصلحت در حقوق كیفری
پروپوزال مصلحت در حقوق جزا

دانلود پروپوزال پروژه کارشناسی ارشد رشته حقوق

جایگاه مصلحت در حقوق كیفری

 

 
 
بیان مسئله
امروزه محور ومبنای حرکت جوامع بر اساس قانون پایه گذاری شده وهمواره جوامع در مسیر تکامل خویش با وضع قوانین ومقررات گوناگون واجرای آن نیازها ومسائل مطروحه در اجتماع را با لحاظ مقتضیاط زمانی و مکانی بر طرف ساخته وبعضاً در مواردی در راستای اجرای بهتر قانون در صدد اصلاح آن بر می آیند . هگل در این خصوص همواره بر این نکته تاکید می ورزید که ملتی بر جهان سروری می یابد که قانون یا روح حاکم بر آن با اقتضای حرکت (روح جهانی)در تاریخ سازگار باشد ،در این رهگذر با توجه به اینکه قوانین کیفری ما در حال حاضر مبعث از فقه می باشد ،لذا به ناچار باید برای سازگاری آنها با نظم حاکم در جهان از گریز گاههایی که فقه در اختیار ما قرار داده  بهره برده وحسب مورد اقدام به اصلاح یا القاء مقررات در جهت پاسخ گویی به معظلات جامعه ورفع تنگناههای موجود نمود. فقهای شیعه علارقم اینکه به تاسیس استصلاح در فقه به عنوان یکی از منابع استنباط احکام اسلامی تمایل چندانی نشان نداده اند وفراتر از آن حتی بر حرام  وباطل بودن آن ادعای اجماع نمودهاند با این حال از مصلحت که تقریباً مدل استصلاح در فقه عامه است ،
 
در موارد زیادی جهت سازگاری  وانطباق فقه شیعه با شرایط واوضاع و احوال و مسائل مستخدثه در راستای نیل به یک فقه پویا مدد جسته اند ،بدین سان مصلحت به عنوان یکی از منابع فقهی جایگاه خود را در فقه شیعه به منصه ظهور رسانده ودر این رهگذر نماد وجلوه پایبندی فقهائ وصاحبنظران دینی به مصلحت در نظام قانونگذاری بعداز پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران در قالب مجمع تشخیص مصلحت نظام به خوبی عینیت عملی یاففته است.وانگهی با تاسیس این مجمع فلسفه تشکیل بعضی نهادها از جمله شورای نگهبان از حیث تطبیق مصوبات مجلس و مغایرت یا عدم مغایرت آنها با شرع زیر سوال رفته ونیازمند کنکاش جدی وهمه جانبه است.
 
صرف نظر از مباحثی که در خصوص مساله مذکور وجود دارد یکی از مسائل مطروحه در حوزه مصلحت،ضابطه پذیری یا عدم ضابطه پذیری آن است بدین معنی که اصولا چه معیار و قاعده ای در جهت تشخیص وسنجش مصلحت واز ناحیه چه فرد یا نهادی باید اعمال شود؟ از طرف دیگر در حوزه هایی که شرع انور مصلحت خاصی را در جعل و اجرای احکام لحاظ نموده تا چه اندازه باید به نص شرعی پایبند بود واصولا چنین اختیار وصلاحیتی برای ما در حال حاضر وجود دارد که جهت مقتضیات زمانی ومکانی ودر راستای تامین هدف نهایی شارع از نص مذکور عدول نموده ومصلحت را طبق نظر خویش تعدیل واعمال نماییم؟پر واضح اشت که حوزه مصلحت فرد واجتماع ومقدم داشتن هر کدام بر دیگری در صورت تعارض از جمله مسائل ومشکلات عملی در این رهگذر خواهد بود
 
 
 
کلمات کلیدی:

مصلحت

جرم زدایی

حقوق كیفری

اجرای مجازات

جایگاه مصلحت در حقوق كیفری

 
 
 
 
 
 
 
 
  
فهرست مطالب
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………….. 1
الف) بیان مسئله…………………………………………………………………………………………… 2
ب)سوالات و فرضیات تحقیق ………………………………………………………………………3
ج- پیشینه وضرورت انجام تحقیق: ……………………………………………………………..3
د- اهداف وکاربرد های تحقیق:…………………………………………………………………….4
ه- روش انجام تحقیق:…………………………………………………………………………………..4
و- موانع وضرورتهای تحقیق:………………………………………………………………………..4
بخش اول: كلیات…………………………………………………………………………………………..5
فصل اول:  مفاهیم و انواع…………………………………………………………………………….6
گفتار اول: مفاهیم …………………………………………………………………………………..6
1:  مصلحت……………………………………………………………………………………………..6
1-1:از دیدگاه  لغوی ………………………………………………………………………………6
2-1. از دیدگاه اصطلاحی ………………………………………………………………………6

1-2-1: مصلحت به عنوان فلسفه تشریع احکام شرعی…………………/………8

2-2-1: مصلحت به عنوان قید متعلق احکام شرعی…………………………….10 

3-2-1: مصلحت به عنوان دلیل استنباط احکام شرعی ……………………..10

3-1:  تبیین مفهوم مصلحت در حقوق کیفری …………………………../………11

1-3-1:  مصلحت در تقابل با عدالت…………………………………………./………..12
2-3-1:مصلحت جهت تامین منافع …………………………………………./………..13
3-3-1: مصلحت در راستای تغییرات ساختاری جامعه ……………../………14
2: مصالح عالیه ( ارزشهای بنیادین )…………………………………………/…………16
1-2:  نظم عمومی،امنیت وآسایش عمومی………………………………./……….17 
2- 2  اخلاق:……………………………………………………………………………………………20
3-2  عدالت:…………………………………………………………………………………………….24
4-2:آزادی ………………………………………………………………………………………………27
5-2:کرامت انسانی…………………………………………………………………………………31 

گفتار سوم :  انواع مصلحت …………………………………………………………………..34

1. تقسیم بندی عام مصلحت………………………………………………………………..34
2- تقسیم بندی خاص مصلحت (دیدگاه فقها)……………………………………39
3: انواع مصلحت از جهت مرجع تشخیص……………………………………………41
1-3: تشخیص مصلحت به وسیله دموكراسی مستقیم مردم………………41
2-3: تشخیص مصلحت از طریق نمایندگان مردم………………………………42
3-3: تشخیص مصلحت به وسیله دادگاهها…………………………………………42

گفتار سوم : بایسته های مصلحت……………………………………………………….43

1: ضوابط و ویژگی های مصلحت………………………………………………………..43
2:  تقدم مصلحت فرد یا مصلحت جامعه……………………………………………47
1-2: حق های بنیادی و حق های رقیب……………………………………………49
2-2: اولویت دادن محدود مصلحت های عمومی بر منافع فردی………51
منابع 65
 
 

دانلود پروپوزال جایگاه مصلحت در حقوق كیفری

دریافت و دانلود فایل”پروپوزال جایگاه مصلحت در حقوق كیفری”