مکانیک

دانلود پاورپوینت آشنایی با سیستم گرمایش کفی

پاورپوینت سیستم گرمایشی
پاورپوینت گرمایش از کف
پاورپوینت سیستم گرمایشی از کف
پاورپوینت آشنایی با سیستم گرمایشی
پاورپوینت گرمایش کفی

دانلود پاورپوینت آشنایی با سیستم گرمایش کفی جهت رشته مکانیک در قالب 17 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

در سیستم‌های گرمایشی متداول، تا 70% گرما نزدیک سقف جمع می‌شود و نزدیک کف دمای پایین‌تری را داریم. این شرایط محیطی با آسایش ما مطابقت ندارد. ما هنگامی آسوده‌تریم که پای ما گرم و سر ما خنک‌تر باشد. بنابراین گرما باید در جایی تولید شود که به آن بیشتر نیاز است، یعنی در کف.

 

 

 

سیستم گرمایش کفی انقلابی در نحوه‌ی گرم‌کردن ساختمان‌هاست. در این سیستم، گردش آب گرم از درون شبکه‌ای از لوله‌های سوپرپایپ که در زیر کف نصب شده‌اند، حرارت را به آرامی توزیع می‌کند.
در سیستم گرمایش کفی شبکه لوله تمام کف را پوشش می‌دهد و بدین ترتیب توزیع حرارت بصورت یکنواخت است. حداکثر دمای کف در این سیستم 29 درجه‌ی سانتیگراد است. آب گرم ورودی با دمای حدود40 درجه‌ی سانتیگراد از طریق موتورخانه، پکیج، یا کلکتورهای خورشیدی تامین، و از طریق کلکتورهای ویژه توزیع می‌شود. سیستم گرمایش کفی برای کف‌های مختلف با پوشش‌های متفاوت از جمله سنگ، سرامیک، پارکت، و موکت مناسب است.

 

 

 

فهرست مطالب
کمی بیشتر درباره گرمایش کفی
سیستم گرمایش کفی چه مزیت‎هایی دارد؟
آیا سیستم گرمایش کفی به راحتی قابل اجرا است؟
گرمایش کفی در بناهای تاریخی
گرمایش کفی برای محوطه دور استخر  
گرمایش کفی برای محیط‎های صنعتی   
سایر کاربردهای گرمایش کفی
گرمایش کفی با استفاده از انرژی‎های نو

 

دانلود پاورپوینت آشنایی با سیستم گرمایش کفی

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت آشنایی با سیستم گرمایش کفی”

مکانیک

دانلود پاورپوینت مفاهیم اساسی جریان سیالات

پاورپوینت مفاهیم اساسی جریان سیالات
مفاهیم اساسی جریان سیالات
جریان سیالات
بررسی جریان سیالات
انواع جریان
تقسیم بندی جریان در کانال های باز
جریان غیر دائمی
اثر لزجت
اثر ثقل
اثر دانسیته
انواع کانال های باز
تقسیم بندی بر اساس ماهیت مرز کانال

دانلود پاورپوینت با موضوع مفاهیم اساسی جریان سیالات، در قالب ppt و در 18 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

انواع جریان

تقسیم بندی جریان در کانال های باز

جریان غیر دائمی

اثر لزجت

اثر ثقل

اثر دانسیته

انواع کانال های باز

تقسیم بندی بر اساس ماهیت مرز کانال

مقطع کانال

اجزاء هندسی مقطع کانال

اصل پیوستگی

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " مفاهیم اساسی جریان سیالات "  می باشد که در حجم 18 اسلاید، همراه با فرمول نویسی دقیق تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.

دانلود پاورپوینت مفاهیم اساسی جریان سیالات

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت مفاهیم اساسی جریان سیالات”

مکانیک

دانلود معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا

شرکت سایپا
سالن مونتاژ خودرو
سالن مونتاژ سایپا
دانلود مقالات رشته مکانیک
معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا
دانلود مقالات مکانیک
دانلود مقالات مهندسی مکانیک

دانلود مقاله رشته مکانیک

معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا

 
مقدمه:
سالن مونتاژ یک یکی از سالن های قدیمی سایپا است که در گذشته خودرو رنو 5 و رنو 21 و نیسان تولید می شد و در حال حاضر پراید و ریو همچنین قسمتی از رتوش زانتیا در این قسمت واقع شده که در دو شیفت کاری کار می کنند و نیرو های جوان و کارآمدی دارد مخصوصاً خط ریو به خاطر توانایی باالقوه ای که دارد معمولاً ماشین های به روز در این قسمت تولید و چک می شود . 
 
خط مونتاؤ ریو از سه قسمت تزئینات که شامل 21 ایستگاه کاری است و قسمت مکانیک با 18 ایستگاه کاری و خط نهایی دارای 10 ایستگاه کاری می باشد تشکیل شده است . در قسمت تزئینات یک سری کارهای تزئینی و ابتدایی ریو انجام می شود . در قسمت مکانیک قسمت قوه محرکه که بسیار ایمنی است انجام می شود و در قسمت نهایی کارهای تکمیلی انجام می شود و در قسمت رتوش ماشین چک می شود . و تمام ایستگاه های کار دارای اپریشن می باشند که اپریشن در صورت تغییر به روز می شوند . در قسمت مکانیک از ایستگاه 22 شروع می شود و تا ایستگاه 28 ادامه دارد که قسمت مکانیک خط اصلی است و خط فرعی آن 4 تا ایستگاه دارد و کل تعداد نفراتی که در این بخش مکانیک مشغول به کار هستند با سرپرست کارگر 18 نفر می باشند . در هر ایستگاه 2 نفر مشغول به کار هستند و (ایستگاه 27 و 28 یک مجموعه هستند) و خط فرعی (آماده سازی) هر ایستگاه یک نفر مشغول به کار است . 
 
 
کلمات کلیدی:

شرکت سایپا

سالن مونتاژ خودرو

سالن مونتاژ سایپا

 
 
 

فرآیند مونتاژ در ایستگاه های کاری خط مکانیک : 

ایستگاه 22: قبل از شروع کار در ایستگاه 22 ابتدا بدنه ها توسط لیفتراک از بالا وارد تزئینات شده و عملیات کاری روی آن انجام می شود . و بعد از آن وارد خط مکانیک شده و در اولین ایستگاه مکانیک که ایستگاه 22 است باک و کمک فنر به هر دو طرف ماشین بسته شده و گشتاور باک و کمک فنر N.m 5/63 است . فنر بگیر و فنر لول بسته می شود که گشتاور آن N.m 46 است . 
ایستگاه 23 : در این ایستگاه اکسل عقب به همراه فنر لول به زیر اتاق بسته می شود که گشتاور اکسل عقب N.m 63 است . بعد لوله ترمز به دو طرف عقب بسته می شود . ویژگی اکسل عقب ریو داشتن میل تعادل عقب است که به حفظ تعادل در پیچ ها کمک می کند و نمی گذارد که ماشین منحرف شود و گشتاور میل تعادل N.m 90 است . 
 
ایستگاه 24: در این قسمت موتور به اتاق نصب می شود که موتور قبلاً در خط فرعی آماده سازی شده و به ایستگاه 24 منتقل می شود و موتور روی بالا بر موتور و توسط پیچ های رام و اکسل های جلو  به کمک فنر جلو ثابت می شود .گشتاور رام N.m 86 است . گشتاور پیچ های کمک فنر N.m 115 و گشتاور سیبک فرمان N.m 5/45 است . 
 
ایستگاه 25 : در این ایستگاه دست دنده و میل موج گیر نصب می شود و میل موج گیر چپ و راست دارد .گشتاور میل موج گیر N.m 130 ، گشتاور دست دنده در هنگام ثابت بودن N.m 5/45 است . سپس ورق محدود کننده هوا نصب می شود که وظیفه اش انتقال هوا از زیر ماشین به سمت رادیاتور است که برای خنک کاری ماشین است .
 
ایستگاه 26: دوبله گلگیر بسته می شود که در هر دو طرف ماشین (چپ و راست) بسته می شود . سپس لوله ترمز جلو بسته می شود . 
 
ایستگاه 27 و 28 : لاستیک ها به همراه قالپاق بسته می شود . 
 
 
 
 
فهرست مطالب
معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا : 1
مقدمه: 1
فرآیند مونتاژ در ایستگاه های کاری خط مکانیک : 2
اپریشن (Operation) : 4
پست بندی : 4
برگه عملیات استاندارد Standard Operation Sheet 6
تعریف ccp 7
مفهوم ccp 8
چگونگی تهیه برگه عملیات استاندارد 8
زمان سنجی 18

تاریخچه کارسنجی و روش سنجی 18

زمان سنجی با کرنومتر : (Stop Watch) 19
معمولاً زمان استاندارد می تواند برای مقاصد زیر به کار برده شود : 21

تاریخچه بهره وری : 26

برداشت های نادرست در مورد بهره وری : 26
عوامل انگیزشی یا تسهیل کننده در بهره وری انسانی 27
چند مرکز مهم در رابطه با بهره وری : 28
بهبود بهره وری و عوامل موثر آن : 29
نتیجه گیری : 34
 
 
 
 

دانلود معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا

دریافت و دانلود فایل”معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا”

مکانیک

دانلود پاورپوينت کاربرد اصل مومنتوم در جریان کانال های باز

پاورپوينت کاربرد اصل مومنتوم
پاورپوينت در مورد کاربرد اصل مومنتوم
پاورپوينت کاربرد اصل مومنتوم در جریان کانال های باز
دانلود پاورپوينت کاربرد اصل مومنتوم در جریان کانال های باز
پاورپوينت در مورد کاربرد اصل مومنتوم در جریان کانال های باز

دانلود پاورپوينت کاربرد اصل مومنتوم در جریان کانال های باز جهت رشته مکانیک در قالب 8 اسلايد و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش

 

از طريق پرش هيدروليكي جريان فوق بحراني به جريان زير بحراني تبديل مي‌شود.چون در پرش هيدروليكي، افت انرژي زياد است، نمي توان از معادله انرژي بهره گرفت.
تابع مومنتوم –كانالهاي مستطيلي
مواد خاص از شكل بالا عبارتند از:
دریچه  کشویی
پرش هیدرولیکی ساده
پرش هیدرولیکی به کمک موانع (پایه)

 

 

اگر با داشتن y2 , v1 , y1 را محاسبه كنيم، اينكه آيا پرش هيدروليكي رخ مي‌دهد، تابع شرايط پايين دست است (چون y2 زير بحراني است). يكي از اين شرايط v2 است. يعني اولين شكل صفحه قبل لزومي ندارد كه پرش هيدروليكي رخ داده باشد. فرض مي كنيم پرش رخ داده است:
لذا محل تشكيل پرش به بالادست منتقل مي‌شود تا اينكه دريچه 1 غرق شود.
محل تشكيل پرش به پايين دست منتقل مي‌شود تا جايي كه ؟ بيشتر باز كردن دريچه 1 جريان فوق بحراني بالادست بدن برخورد با دريچه 2 از زير آن عبور مي‌كند.
رابطه y2 , y1 عكس يكديگر است.

 

فهرست مطالب
كاربرد اصل مومنتوم
در پرش هيدروليكي ساده
رابطه M-y
حل مسأله دريچه كشويي

دانلود پاورپوينت کاربرد اصل مومنتوم در جریان کانال های باز

دریافت و دانلود فایل”پاورپوينت کاربرد اصل مومنتوم در جریان کانال های باز”

مکانیک

دانلود سیستم فرمان الكتریكی ESP

سیستم فرمان
فرمانهای الكتریكی
عملكرد سیستم فرمان
سیستم های ایمنی فرمان
سیستم فرمان الكتریكی ESP
دانلود مقالات مهندسی مکانیک خودرو
دانلود مقالات مکانیک خودرو

دانلود مقاله رشته مکانیک خودرو

سیستم فرمان الكتریكی ESP

 
مقدمه
فرمان (EPS )  امروزه جایگزین فرمان هیدرولیک ،در تعداد زیادی از خودروهای جدید است.یکی از مزیتهای EPS حذف شدن پمپ هیدرولیک فرمان است  که از8تا10اسب بخار از قدرت موتور رامصرف می کند.همچنین حذف شدن مایع هیدرولیک ،شیلنگها،نشتیهای آن ونیز نیاز به چک کردن آنها از مزیتهای این سیستم می باشد.این سیستم همچنین آرامتر از فرمان هیدرولیک کار می کند0زیرا نه صدای پمپ وجود دارد ونه مایع در داخل شیلنگها وسوپاپها،اما برجسته ترین تفاوت در فرمان پذیری ومنظم بودن فرمان آن است.
 
فرمان (EPS ) حتی هنگامی که موتور خاموش باشد نیروی کمکی برای پیچیدن فرمان را تهیه می کند. همچنین این سیستم در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می کند زیرا وزن کمی دارد وموتور DC  آن فقط هنگامی که نیاز باشد به ما کمک می کند.(هنگام پیچیدن فرمان )0 سیستم (EPS ) به وسیله یک موتور12ولت کار می کند وبه موتور خودروبرای منبع انرژی وابسته نیست. بنابراین حساسیت فرمان حتی هنگامی که موتور خاموش است تحت تاثیر قرار نمی گیرد.سیستم فرمان برقی بااندازه گیری های بسیار دقیق تنظیم می شود که تطبیق یافتن آن  برای کنترلهای هیدرولیکی سخت می باشداین سیستم بوسیله بازبینی ورودی های غربیلک فرمان ،سرعت خودرو ودیگر عاملهای دینامیکی می تواند یک حرکت مستقیم برای خودرو مهیا کند.  EPS می تواند نیروی زیادی هنگامی که شما احتیاج دارید فراهم کند ( سرعت کم ) همچنین هنگامی که نیاز نداریم از توانایی فرمان می کاهد( سرعت زیاد ) .
 
در عین حال چون با سیستم نرم افزاری هدایت می شود دقت فرمان و اعتدال آن و حساس بودن آنرا بالا می برد .سیستم فرمان پر قدرت برقی (EPS ) اولین بار روی خودروی Acura NSX ( از اولین خودروهای تولیدی با این مشخصه ) Honda S2000 ، Toyota Prius و Toyota RAV4 به اضافه تعداد زیادی از مدلهای GM بین 2004 تا 2009 و شورلت ، پونتیاک از 2002 تا 2009 و غیره ، استفاده شد .
 
 
کلمات کلیدی:

سیستم فرمان

فرمانهای الكتریكی

عملكرد سیستم فرمان

سیستم های ایمنی فرمان

  
 

چگونگی کارکرد فرمان برقی :  

   اگر چه برخی از سیستم های قدیمی فرمان برقی عملا" الکتروهیدرولیک بودند به طوری که از یک الکتروموتور برای به حرکت در آوردن پمپ هیدرولیک استفاده می شد اما نسل جدید فرمان های برقی  (EPS ) بطور کلی الکتریکی و الکترونیکی است ، جعبه فرمان از یک میل دندانه دار و یک موتور  الکتریکی که روی میل فرمان  یا میل دندانه دار بسته شده است ،  تشکیل شده است .   هنگامی که راننده غربیلک را به حرکت در می آورد سنسورهای فرمان چگونگی و سرعت چرخش غربیلک را بدست می آورد این اطلاعات همراه با شکل های ورودی از سنسور گشتاور پیچشی ( TORQUE ) بسته شده روی شفت فرمان ، کنترل یونیت سیستم فرمان را تغذیه می کند ، دیگر ورودی ها مثل سرعت خودرو و کنترل کشش ( TRACTION  ) یا سیستم کنترل پایداری خودرو( ESP ) برای تصمیم گیری مقدار کمک مورد نیاز و چگونگی فرمان ملاک هستند ، سپس کنترل یونیت   برای چرخش به مقدار صحیح به موتور فرمان می دهد وسنسور روی موتور از میزان چرخش  موتور به کنترل یونیت فیدبک می دهد . پس کنترل یونیت موقعیت موتور را نیز مورد نظارت قرار می دهد .
 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب

نمای كلی سیستم فرمان 2

انواع سیستم های فرمان 2

ایمنی فرمان: 3

انواع سیستم های ایمنی فرمان: 4

سیستم تلسكوپی: 4
2- سیستم ایمنی فرمان كشویی: 4
3- سیستم ایمنی فرمان كمرشكن (خم شونده): 4
مقدمه: 6
دلایل طراحی سیستم: 7
تشریح عمل كرد سیستم : 8
معرفی ساختمان: 8
نحوة عمل كرد سیستم: 8

جمع بندی سیستم فرمان الكتریكی ESP 12

مأخذ 13
 
 
 

دانلود سیستم فرمان الكتریكی ESP

دریافت و دانلود فایل”سیستم فرمان الكتریكی ESP”

مکانیک

دانلود ساخت‌ لوله‌ درزجوش‌

تاریخچه‌ صنعت‌ لوله‌ و پروفیل‌ در ایران
لوله
لوله‌ درزجوش‌
صنعت‌ لوله‌ و پروفیل
ساخت‌ لوله‌ درزجوش‌
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
fileina
دانلود مقاله و تحقیق مکانیک
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق مکانیک

ساخت‌ لوله‌ درزجوش‌ 

 
مقدمه 
    ساخت‌ لوله‌ درزجوش‌ به‌ اوائل‌ قرن19 میلادی برمی‌گردد. بدنبال‌ كشف‌ گاز در سال‌1815میلادی و استفاده‌ از آن‌ بعنوان‌ وسیله‌ای‌ برای‌ گرم‌كردن‌ لوله‌ كه‌ ازطریق‌ پرس‌ ساخته‌ شده‌ بود، با بهم‌ جوش‌دادن‌ لبه‌ها برای‌ اولین‌ بار تولید لوله‌ درزجوش‌ امكان‌پذیر گشت‌. درسال1825 روش‌ تولید لوله‌ درزجوش‌ در انگلستان‌ به‌ثبت‌ رسید.لوله‌ درزجوش‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ سطح‌ امروزی‌ راه‌ طولانی‌ پیموده‌ است‌.
 
جوش‌ كوره‌ای، روش فریتس مون‌‌، استفاده‌ از الكتریسیته‌ برای‌ گرم‌كردن‌ لبه‌های‌ لوله‌ و بهم‌ جوش‌دادن‌ این‌ لبه‌ها، استفاده‌ از جریان‌ القائی‌ با فركانس‌ متوسط‌، استفاده‌ از جریان‌ القائی‌ با فركانس‌ بالا و انتقال‌ آن‌ ازطریق‌ تماس‌ به‌ لبه‌ها و بالاخره‌ استفاده‌ از فركانس‌ بالا و انتقال‌ غیرتماسی‌ باكمك‌ اندكتور به‌ شكلی‌ كه‌ امروزه‌ در این‌ صنعت‌ مورد استفاده‌ قرار دارد مسیر تكاملی‌ این‌ صنعت‌ را تشكیل‌ می‌دهند.
 
     اگر تاریخ‌ شكل‌گیری‌ و تكامل‌ صنعت‌ لوله‌سازی‌ بیش‌ از یك‌ قرن‌ بطول‌ می‌انجامد، شكل‌گیری‌ صنعت‌ پروفیل‌ توخالی تنها از سالهای‌ بعد از جنگ‌ جهانی‌ دوم‌ آغاز می‌شود. این‌ صنعت‌ ابتدا در كشور آلمان‌ پدیدار گشته‌ و پا می‌گیرد و سپس‌ به‌ دیگر كشورهای‌ اروپایی‌ منتقل‌می‌شود. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

لوله

لوله‌ درزجوش‌

صنعت‌ لوله‌ و پروفیل

 
 
 
 

تاریخچه‌ صنعت‌ لوله‌ و پروفیل‌ در ایران

    ‌بعد از جنگ‌ جهانی‌ دوم‌ بتدریج‌ جمعیت‌ ایران‌ رو به‌ فزونی‌ نهاد و با بهبود وضع‌ نسبی‌ اقتصادی‌ احتیاج‌ به‌ ساختن‌ خانه‌های‌ جدید بیشتراحساس‌ می‌شد. ساختن‌ خانه‌ بدون‌ مصالح‌ لازم‌ مثل‌ سیمان‌ و غیره‌ امكان ‌پذیر نبود از اینرو دولت‌ و مردم‌ بفكر تولید مصالح‌ ساختمانی‌ افتادند.چون‌ تا آن زمان‌ در و پنجره‌ از چوب‌ ساخته‌ می‌شد و بعلت‌ وضع‌ اقلیمی‌ ایران‌ چوب‌ كافی‌ در دسترس‌ نبود مردم‌ ناچار شدند از آهن‌ و بعداً آلومینیوم‌ برای‌ این‌ منظور استفاده‌ نمایند از این جهت‌ شروع‌ به‌ وارد نمودن‌ انواع‌ پروفیل‌ برای‌ ساختن‌ در و پنجره‌ نمودند و درنتیجه‌ واردات‌ این‌ كالا روبه‌ ازدیاد نهاد و همین‌ ازدیاد، فكر ساخت‌ در داخل‌ كشور را مطرح‌ نمود.
 
    صنعت‌ پروفیل‌ درجهان‌ چنانكه‌ گفته‌ شد بیش‌ از یك‌ قرن‌ پس‌ از صنعت‌ لوله‌ پدیدار گشت‌. لیكن‌ در ایران‌ این‌ صنعت‌ پروفیل‌ بود كه‌ ابتدا شروع‌ به‌ فعالیت‌ نمود.درفواصل سالهای 1340 الی 1350 تعداد تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی درایران به8 واحد رسید. سپنتا، نیمه‌سبك‌(سدید)، دنیای‌ فلز، گیوار، پارس‌، ساوه‌، سپاهان‌، سپافیل ) تا سال‌ 1357 تعداد واحدهای‌ فوق‌ به‌ 11 كارخانه‌ رسید.
 
 
 
ساخت‌ لوله‌ درزجوش‌ 1
مقدمه 2
تاریخچه‌ صنعت‌ لوله‌ و پروفیل‌ در ایران 3
سند یكای تولید کنند گان لوله و پروفیل فولادی 3
تاریخچه ساخت لوله در جهان 4
تحولی در لوله و اتصالات فاضلابی         (The waste water pipes & fittings of PP(Push-Fit 4
ویژگیها 5
ویژگیهای کیفی لوله و پروفیل آهنی 5
ویژگیهای ظاهری و ساختاری 6
بحران در صنف لوله و پروفیل 7
پروفیل های آهنی 8

مزایای استفاده از پروفیل های آهنی 8

تكنولوژی تولید پروفیلهای آهنی 10
توجیه اقتصادی پروفیل های آهنی 11
مورد پروفیل سیستم ترمال برك 12
مشخصات فنی پروفیل ترمال برك : 13
نكته مهم : 14
مقایسه مقطع پروفیل معمولی با پروفیل ترمال برك 15
مشخصات لوله و پروفیل های آهنی 19
جدول شماره 1: تأثیر پذیری ناخالصی‌های خاص بر خواص مکانیکی 26
جدول شماره «2» حداکثر اندازة آخال مجاز – حداکثر ذرة ناخالصی مجاز محصول فولادی 28
مراحل نمونه گیری 32
آزمایش کشش تک محوری 33

آزمایش های ارزیابی شکل پذیری 33

اعمال الگوهای دایره ای 33
اندازه گیری کرنش ها 34
نتایج و بحث 34
انواع لوله ها 36
مزایای لوله های چدنی 40

مقایسه لوله چدنی توپی دار و سرتخت: 41

طریقه اتصال لوله های چدنی 42
روش اتصال لوله های چدنی توپی دار 42
روش اتصال لوله های چدنی سرتخت 43
لوله های پلاستیكی 44
معایب لوله های PVC 45
مزایای انواع لوله های PVC 46

مزایای لوله های PB 47

لوله های پنج لایه :‌ 47
ساختار لوله های سوپر پایپ 48
اتصالات: 50
 
 

دانلود ساخت‌ لوله‌ درزجوش‌

دریافت و دانلود فایل”ساخت‌ لوله‌ درزجوش‌”

مکانیک

دانلود پاورپوینت تصفیه‏ خانه‏ های فاضلاب مجتمع‏ های مسکونی

پاورپوینت تصفیه‏ خانه‏
پاورپوینت فاضلاب
پاورپوینت مجتمع‏ های مسکونی
پاورپوینت فاضلاب مجتمع‏ های مسکونی

دانلود پاورپوینت تصفیه‏ خانه‏ های فاضلاب مجتمع‏ های مسکونی در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

 

-200 سال از جمع آوری و انتقال فاضلاب در اوایل قرن نوزدهم میلادی در شهرهای بزرگ اروپایی می گذرد و نزدیک به یک قرن از آغاز تصفیه علمی فاضلاب در شهرهای بزرگ اروپا. امروز یازده خرداد 1395 پایتخت بزرگ ایران یکی از هشت شهر چند میلیونی ایران است که تاکنون نه بطور کامل به شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب مجهز شده اند و نه درتمامی آن شهرهای بزرگ بطور کامل شبکه و تصفیه خانه فاضلاب وجود دارد.

« این جدی ترین و اصلی ترین دلیل ایجاد تصفیه خانه های موضعی در محدوده شهرکها و مجتمع های مسکونی است »

-از اینرو در بخش های مختلف این پاورپوینت ، مبنای همه موارد همین جدیت وفوریت است .

-بر پایه منشاء تولید، فاضلاب به چهار گروه اصلی تقسیم می شود:

فاضلاب خانگی
فاضلاب مراکز تجاری و عمومی
فاضلاب صنعتی
فاضلاب آب های سطحی

 

 

 

فهرست مطالب:
-مقدمه

-تاریخچه تصفیه فاضلاب در ایران و سابقه تصفیه خانه های شهرکها و مجتمع های مسکونی

-شناسایی فاضلاب و انواع آن

-ضرورت ایجاد تصفیه خانه های موضعی در مجتمع های مسکونی

-فرآیند کلی تصفیه و انواع تصفیه خانه های مجتمع ها

 

دانلود پاورپوینت تصفیه‏ خانه‏ های فاضلاب مجتمع‏ های مسکونی

دریافت و دانلود فایل”دانلود پاورپوینت تصفیه‏ خانه‏ های فاضلاب مجتمع‏ های مسکونی”

مکانیک

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مکانیک – عمران با عنوان مروری مختصر بر تحلیل خزش، ثبات ویسکو الاستیک در پوسته های استوانه ای

خزش
ثبات ویسکو الاستیک
پوسته های استوانه ای‏
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروشگاه ساز فایل
مقاله ترجمه شده
مقاله ترجمه شده رشته مکانیک – عمران با عنوان مروری مختصر بر تحلیل خزش، ثبات ویسکو الاستیک در پوسته های استوانه ای
دانلود مقاله ترجمه شده
مقالات ترجمه شده
انجام ترجمه مقاله
مقاله ترجمه شده رشته مکانیک

مقاله ترجمه شده رشته مکانیک – عمران با عنوان مروری مختصر بر تحلیل خزش، ثبات ویسکو الاستیک در پوسته های استوانه ای

 
عنوان انگلیسی : 

BRIEF NOTE CREEP-STABILITY ANALYSIS OF VISCOELASTIC CYLINDRICAL SHELLS

 
 
 
 
چکیده :
این مقاله به تجزیه و تحلیل خزش، ثبات ویسکو الاستیک پوسته استوانه ای تحت فشار محوری ‏پرداخته است.  خواص مکانیکی مواد توسط معادلات ساختاری براساس نظریه ویسکوالاستیک خطی از ‏نظر پیچیدگی اپراتورهای جدایی ناپذیر پرداخته است. راه حل تحلیلی تقریبی برای این مشکل ‏توسط استفاده از روش اصلاح شبه الاستیک ارائه شده است در نتیجه شرایط بی ثباتی برای پوسته ‏فرموله شده است نشان داده شده است. که برای مواد ویسکوالاستیک با خزش محدود محدودیت ‏بارگذاری در ساختار پایدار وجود دارد و مقدار بار بالا ممکن است منجر به کمانش در زمان بحرانی شود. ‏
 
 
 
کلیدواژه ها:

خزش

ثبات ویسکو الاستیک

پوسته های استوانه ای‏

 
 
مقدمه :
ثبات خزش پوسته های دایره ای استوانه توسط پژوهش گران متعددی مورد مطالعه با استفاده از مفاهیم ‏مختلف و قوانین اساسی انجام شده است. تعدادی از تحقیقات با استفاده از روش عیوب به این نتیجه ‏رسیده اند. که در شرایط خزش عیوب اولیه با گذشت زمان توسعه یافته و منجر به فروپاشی ساختار ‏می شود. مهم در این تجزیه و تحلیل این است که معمولا تغییر شکل نامحدود و تا نرخ آن بی نهایت ‏تعریف می شود. برخی از این مطالعات متوسط هوفی و کویشن در سال های اخیر توجه زیادی را ‏توسط برنامه های کاربردی به پژوهش در زمینه خزش متمرکز کرده است.
 
به طور خاص خزش در پوسته ‏استوانه ای به عنوان یک فرآیند لحظه ای بوده که شامل شرایط بنیادی و وابسته به زمان به عنوان ‏تنیمات تعادل است به این ترتیب زمان بحرانی در ارتبازط با اولین بارگذاری است نتایج حاصل از این ‏مطالعات بستگی به محصولات اساسی به عنوان خزش در ساختار است. مقاله حاضر در رابطه با تجزیه و ‏تحلیل پوسته استوانه ای مدور است که خواص مواد توسط معادلات ساختاری ویسکوالاستیک خطی به ‏صورت تئوری تعریف شده باشد. با استفاده از این مفهوم دو شاخه ای شدن مقادیر ویژه به صورت خطی ‏فرموله شده و با استفاده از روش راه حل شبه الاستیک با بهره گیری از مفهوم الاستیک وابسته به زمان به ‏عنوان یک مدل ویسکوالاستیک واقعی است. این رویکرد در تجزیه و تحلیل خزش ثبات ساختار ‏ویسکوالاستیک را مورد بحث قرار می دهد. ‏
 
 
 
فهرست مطالب :
چکیده:‏ ‏1‏
‏1- مقدمه :‏ ‏2‏
‏2- بیان مسئله :‏ ‏2‏

شکل 1 :یک پوسته استوانه ای ویسکوالاستیک تحت فشار محوری ‏4‏

‏3- روش های حل مسئله :‏ ‏7‏
‏4- بحث :‏ ‏11‏

شکل 2: نمونه ارتباط برای پوسته استوانه ای ویسکوالاستیک.‏ ‏12‏

شکل 3:مدل مواد ویسکوالاستیک ساده: الف : سه پارامتر استاندارد جامد مواد ماکس ول و کلوین ‏13‏

شکل 4:رابطه بار و زمان بحرانی: الف : برای سه پارامتر استاندارد جامدب: ماده ماکس ول – کلوین ‏14‏

‏5 نتیجه گیری :‏ ‏14‏
 

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مکانیک – عمران با عنوان مروری مختصر بر تحلیل خزش، ثبات ویسکو الاستیک در پوسته های استوانه ای

دریافت و دانلود فایل”مقاله ترجمه شده رشته مکانیک – عمران با عنوان مروری مختصر بر تحلیل خزش، ثبات ویسکو الاستیک در پوسته های استوانه ای”

مکانیک

دانلود پاورپوینت گرمایش از کف با لوله های pex

پاورپوینت فاصله لوله در گرمایش از کف
پاورپوینت محاسبه متراژ لوله گرمایش از کف
پاورپوینت بتن ریزی گرمایش از کف
پاورپوینت درز انبساط در گرمایش از کف
پاورپوینت گرمایش از کف
پاورپوینت لوله های pex

دانلود پاورپوینت گرمایش از کف با لوله های pex جهت رشته مکانیک در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

سيستم گرمايش كفي در جهان جديد نمي باشد و بصورت بسيار ابتدايي و ساده مورد استفاده قرار مي گرفته است .در واقع براي اولين بار گرمايش كفي در حدود 60 سال بعد از ميلاد يعني روم باستان مورد استفاده قرار گرفته است. روميان با سوزاندن چوب و ايجاد گازهاي متشعل و عبور دادن اين گازها از كانالهاي هوايي موجود در كف ساختمان اقدام به گرم كردن كف منازل خود مي كردند . اين روش مدتهاي مديدي مورد استفاده قرار گرفته است.

 

 

 

هم اكنون نيز همين سيستم گرمايشي مورد استفاده قرار مي گيرد با اين تفاوت كه نحوه عمل مقداري تغيير كرده است و بجاي گاز داغ از آب گرم و بجاي كانالها از لوله هاي مخصوص استفاده مي كنند. امروزه با پيشرفت تكنولوژي هزينه نصب سيستم گرمايش كفي كاهش يافته است و با استفاده از لوله های سوپر پایپ با نام تجاری pex ،مطابق مبحث 14 مقررات ملی ساختمان و اینکه مشكلات مربوط به لوله هاي مسي وفلزي و پلي بوتيلن را نخواهيم داشت .

 

 

 

فهرست مطالب
تاريخچه سيستم گرمايش كفي 
لوله ی سوپر پایپ
مقایسه 3 لوله
موارد استفاده از این لوله
مزایای لوله سوپر پایپ
گرمایش کفی
حداکثر دما ی کف در این سیستم به شرح زیر است
موارد کاربرد سیستم گرمایش کفی
به طور كلي سه نوع روش گرمايش از كف موجود است 
مقایسه گرمایش کفی با رادیاتور و بخاری 
انتخاب صحیح یک سیستم گرمایشی
مقایسه گرمایش کفی با  :رادیاتور
 گرما در جایی که به آن نیاز دارید
 فواید استفاده از سیستم گرمایش کفی

 

دانلود پاورپوینت گرمایش از کف با لوله های pex

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت گرمایش از کف با لوله های pex”

مکانیک

دانلود مقاله حل عددی جریان جابه جایی طبیعی گذرا اطراف کره با روش DQ-IDQ

روش DQIDQ
جابجایی آزاد گذرا
انتقال حرارت جابجایی آزاد
مربعات دیفرانسیل
مربعات دیفرانسیل تکه ای
حل عددی جریان جابه جایی آزاد
جریان های گذرا اطراف کره
بررسی جریان های گذرا اطراف کره با روش عددی

دانلود مقاله کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی

حل عددی جریان جابه جایی طبیعی گذرا اطراف کره با روش DQ-IDQ

 
 
 
 
 
چکیده:
انتقال حرارت جابجایی آزاد یا طبیعی یکی از پدیده های باکاربرد بسیاردر صنعت و در محیط پیرامون بشریت است. این پدیده به واسطه ی کاربرد گسترده ی آن مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته است و محققین را بر آن داشته تا جریان جابجایی آزاد را بر روی هندسه هایی چون صفحه، گوه، بیضی، استوانه، مخروط، کره دنبال کنند. در این میان با توجه به اتفاقاتی که جریان تا رسیدن به حالت دایم طی می کند و در کل اهمیت جریان در حالت گذرا این حالت مورد توجه محققین قرار گرفته است که در این میان جریان گذرا اطراف برخی هندسه ها از جمله کره کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین در این پروژه به بررسی جریان جابجایی آزاد گذرا اطراف کره با در نظر گرفتن میدان مغناطیسی، با در نظر گرفتن جذب و تولید حرارت، با در نظر گرفتن لزجت متغیر با دما و با در نظر گرفتن هدایت حرارتی متغیر با دما پرداخته شده است. از طرفی یکی از بروزترین و کاراترین روش های عددی ترکیب مربعات دیفرانسیل تکه‏ای (IDQ) با مربعات دیفرانسیل(DQ) می باشد. به علت نوپا بودن این روش تا کنون از آن در حل عددی مسایل انتقال حرارت هدایت گذرا استفاده شده است. در این مقاله جریان های گذرا اطراف کره با استفاده از این روش عددی بررسی شده است. 
 
 
 
کلید واژه:
کره
لایه ی مرزی
مربعات دیفرانسیل
جابجایی آزاد گذرا
مربعات دیفرانسیل تکه ای
 
 
 
مقدمه
در این مقاله، كارایی روش مربعات دیفرانسیل (DQM) و روش مربعات دیفرانسیل تكه ای (IDQM) در حل مسایل جابه جایی آزاد گذرا بر روی كره بررسی شده است. بنابراین هم بر روی دامنه مكانی و هم بر روی دامنه زمانی از قوانین روش مربعات دیفرانسیل استفاده شده است. نشان داده شده است كه شكستن كل بازه زمانی شدیدا كارایی این روش را تقویت می كند. شایان ذكر است كه این الگوریتم تاكنون بر روی مسایل جریان جابه جایی گذرا استفاده نشده است؛ استفاده از این الگوریتم اولین تلاشی است كه برای نشان دادن مزیتهای این روش در حل جریان جابه جایی آزاد گذرا انجام شده است. نتایج این تحقیق دو مزیت روش مربعات دیفرانسیل تكه ای نسبت به سایر روشهای مرسوم در این گونه مسایل نشان می دهد: پایداری بی قید و شرط و حداقل هزینه محاسباتی. برای این منظور، همگرایی مساله بررسی شده و برای مواردی كه جواب آنها موجود است، مقایسه بین نتایج انجام گرفته است.
 
 
 
 

دانلود مقاله حل عددی جریان جابه جایی طبیعی گذرا اطراف کره با روش DQ-IDQ

دریافت و دانلود فایل”مقاله حل عددی جریان جابه جایی طبیعی گذرا اطراف کره با روش DQ-IDQ”