مکانیک

دانلود بررسی سیستم سوخت رسانی CNG و نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی

گاز طبیعی فشرده
دانلود پروژه سیستم سوخت رسانی CNG
نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی
بررسی سیستم سوخت رسانی CNG و نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی
سیستم سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده
دانلود پروژه مکانیک خودرو
دانلود پروژه رشته مکانیک خودرو

دانلود پروژه مهندسی مکانیک خودرو

بررسی سیستم سوخت رسانی CNG و نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی

 
 
چکیده:
گاز طبیعی گازی است بی رنگ و سبك تر از هوا که بیشتر از گاز متان تشكیل می شود و سایر اجزای تشكیل دهنده آن اتان، پروپان، بوتان و ئیدرو كربورهای سنگین تر می باشند و ناخالصی های آن نیز شامل نیتروژن، دی اكسیدکربن، سولفید هیدروژن و بالاخره آب كه همیشه با گاز طبیعی استخراج شده از مخازن همراه است می باشد. تركیبات گاز طبیعی متفاوت بوده و بستگی به نوع میدان گازی دارد كه از آن بدست امده است در این میان گاز اتان برخی از میدانها در صد قابل ملاحظه ای ( تا حدود ده درصد یا كمی بالاتر) را تشكیل می-دهد. 
 
فناوری خودروهای گازسوز, دارای تاریخچه طولانی و در عین حال پراكنده ای است. طی دهه های گذشته كه نگرانی ها در مورد اوضاع محیط زیست و تولید انرژی, بیشتر مورد توجه قرار گرفت, گاز طبیعی نیز بیش از پیش به عنوان جایگزین سوختهای سنتی خودروهای دیزلی و بنزینی مطرح شده است و نتایج حاصل شده در این مدت نشان می دهد در صورتی كه توازنی بین نقاط قوت و ضعف فناوری سوخت و خودرو برقرار شود,گاز طبیعی, شایستگی ارتقا از یك سوخت جایگزین به یك جایگزین واقعی سوختهای موجود را خواهد یافت. آغاز استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت خودروها به زمانی بر می گردد که ایتالیایی ها استفاده از خودروهای با سوخت گاز طبیعی را قبل و در طول جنگ جهانی دوم, هنگامی كه بنزین گران بوده و به صورت گسترده در خودروهای جنگی استفاده می شد, به یك واقعیت بدل كردند و اکنون دارای بیش ازسیصدو هشتاد هزار خودروی گاز سوز و حدود پانصد جایگاه سوختگیری می باشند نمونه اولیه خودروهای گازسوزی که در ایتالیا مورد استفاده قرار می گرفتند .
 
علاوه بر ایتالیا سایر کشورها نیز در این زمینه فعالیت گسترده ای را آغاز نموده و تاکنون در رابطه با توسعه این صنعت از رشد قابل توجهی برخوردار بوده اند. دو شوک نفتی در سالهای 1974 و 1979 و پیرو آن بروز محدودیتهای ناشی از وابستگی به سوختهای متکی بر نفت، عامل اصلی رونق استفاده از گازطبیعی در کشورهای مختلف بود. تا اواخر سال 1980، تعداد خودروهای تولید شده توسط سازندگان خودروهای گازسوز بسیار محدود بود، پس از آن فعالیتهای بین المللی مهمی در مورد خودروهای با سوخت گاز طبیعی آغاز شد و در ادامه انجمن انرژی جهان از سال 1995 در توکیو گازطبیعی را رسما به عنوان یک گزینه برای جایگزینی سوختهای حمل و نقل اعلام کرد. با توجه به مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا، برنامه های مربوط به گازسوز نمودن خودروها در سطح اروپا، آمریکا و سایر کشورهای صنعتی به سرعت درحال گسترش می باشد. طبق آخرین آمار منتشره توسط انجمن بین المللی خودروهای گاز سوز در سال 2006 بیش از پنج میلیون خودرو با سوخت گازطبیعی در جهان درحال تردد می باشند.
 
کانادا یکی از پیشگامان صنایع خودروهای گاز سوز بوده که در این زمینه به پیشرفت های زیادی نائل شده است، آنها برنامه خودروهای گازسوز خود را در سال 1982, با یافتن یك پشتیبان قوی برای حمایت از برنامه خود در كشور آغاز كردند. آقای مك گیر وزیر آموزش عالی, علوم و ارتباطات كانادا در آن سالها اولین كسی بود كه یك پارچه سفید را روی لوله اگزوز اتوبوسی شهری قرار داد, كه با یك روش نسبتاً ساده, به جای استفاده از سوخت دیزل, از سوخت گاز طبیعی استفاده می كرد. وی بدین ترتیب نشان داد كه سوخت جدید در مقایسه با موتور دیزل معمولی, دوده ندارد و هوا را سیاه نمی كند. در سال 1986 نیز یك صندوق تحقیق و توسعه خودروهای گازسوز توسط دولت كانادا تاسیس شد و تا سال 1994 بیش از پانزده میلیون دلار كانادا را برای پروژه های تحقیقاتی مختلف مربوطه تخصیص داد. 
 
 
کلمات کلیدی:

گاز طبیعی فشرده

سیستم سوخت رسانی CNG

نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی

 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه

فصل اول: آشنایی با سیستم سوخت رسانی CNG

گاز طبیعی متراكم

مقایسه خواص گاز طبیعی با سوخت های مایع

مقایسه انتشار ذرات آلوده كننده از خودروهای گاز طبیعی،بنزینی، گازوئیلی و گاز مایع

اصول خودروهای گاز طبیعی

بررسی ایستگاه سوخت رسانی CNG

تعاریف و اصول ایستگاه

طرح شماتیكی تجهیزات ایستگاه CNG

سیستم اندازه گیری گاز در ورود به درایر
تجهیزات ایستگاه سوخت رسانی CNG
نمونه ایستگاه استاندارد CNG

بررسی سیستم تراكم در ایستگاه CNG

نمونه ای از درایر و فیلتر گاز در ایستگاه CNG
مجموعه كمپرسور
مكانیزم و تجهیزات كمپرسور
محفظه و موقعیت كمپرسور در ایستگاه سوخت رسانی

مقایسه كمپرسورهای رفت و برگشتی و سانتریفوژ

قسمت های مختلف كمپرسور
سیستم خنك كاری
سیستم بازیافت
سیستم PLC
جمع اوری اطلاعات و كنترل نظارتی
سیستم پردازش ایستگاه CNG از راه دور
سیستم كنترل موتور

تشریح اصول و روشهای سوخت رسانی و ذخیره سازی

بررسی فرآیند سیستم با سه مخزن

بررسی سیستم توزیع كننده
شماتیك سیستم سوخت مدار بسته به همراه تجهیزات خودروی طبیعی
سیستم مكانیكی سوخت مدار باز خودروی گاز طبیعی
سیستم ذخیره سوخت داخل خودرو تجهیز شده، با شیرهای ایمنی
 

فصل 2:معرفی و بررسی كامل انواع درایرهای ایستگاه سوخت رسانی CNG  و طراحی آنها 

مقدمه

اهمیت استفاده از درایر گاز طبیعی در ایستگاه های سوخت رسانی

عمده ترین دلایل جذب رطوبت از گاز طبیعی در ایستگاه CNG 
استاندارد میزان آب بخار در تركیب گاز طبیعی
بررسی انواع درایرها

طرز كار درایرهای تبریدی

تجهیزات و شماتیك اصول كاركرد درایر تبریدی
اصول عملكرد درایرهای جذبی

ویژگی های سه نوع درایر مورد استفاده ایستگاه CNG 

مقایسه درایرهای تبریدی و جذبی

بررسی درایرهای فشار بالا و درایرهای فشار پایین
مزایای درایرهای فشار بالا
مزایای درایرهای فشار پایین
آشنایی با انواع مواد جاذب رطوبت

بررسی چند استاندارد و استخراج نتایج مفید

راهنمای انتخاب درایر
نكاتی در مورد نصب و طراحی خشك كن ها یا درایرها
مشخصات طراحی درایر و تجهیزات مربوطه
 

فصل 3:طراحی مخزن عمودی درایر

ضخامت پوسته و كله گی برای فشار داخلی

محاسبة ضخامت نازل ها و پدهای تقویتی

 
 
 
 
 
 

دانلود بررسی سیستم سوخت رسانی CNG و نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی

دریافت و دانلود فایل”بررسی سیستم سوخت رسانی CNG و نحوه کارکرد خودروهای گاز طبیعی”

مکانیک

دانلود پاورپوینت پمپ ها در مکانیک

پاورپوینت پمپ ها
پاورپوینت پمپ ها در مکانیک سیالات
پاورپوینت پمپ ها چگونه کار می کنند
پاورپوینت انواع پمپ ها

دانلود پاورپوینت پمپ ها جهت رشته مکانیک درقالب 35 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

به طور کلی پمپ به دستگاهی گفته می شود که انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی می گیرد و به سیالی که از آن عبور می کند می دهد. در نتیجه انرژی سیال بعد از خروج از پمپ افزایش می یابد. از این وسیله برای انتقال سیال به یک ارتفاع معین و یا حرکت سیال در مدارهای مختلف هیدرولیکی و سیستم های لوله کشی و به طور کلی انتقال سیال از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می شود.
در انتخاب نوع پمپ و طراحی آن، مشخصات هیدرولیک سیستم، خصوصیات فیزیکی و شیمیایی سیال نظیر گرانروی، وزن مخصوص، درجه حرارت، خورندگی و همچنین وجود اجسام ناخالص و گازهای همراه با سیال و سرانجام مقدار حجم عبوری سیال از پمپ در واحد زمان، مد نظر قرار می گیرد.

 

 

 

 

فهرست مطالب
پمپ های مکانیکی
پمپ های جابه جایی
پمپ های گریز از مرکز
تقسیم بندی پمپ های گریز از مرکز
اجزا اصلی و ساختمان مکانیکی
مشکلات پمپ ها در حین کار

دانلود پاورپوینت پمپ ها در مکانیک

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت پمپ ها در مکانیک”

مکانیک

دانلود پاورپوینت مزایای و معایب خودرهای هیبریدی

پاورپوینت خودروهای هیبریدی در ایران
پاورپوینت خودروهای هیبریدی چیست
پاورپوینت خودروهای هیبریدی انواع
پاورپوینت خودروی هیبریدی

دانلود پاورپوینت مزایای و معایب خودرهای هیبریدی جهت رشته مکانیک در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

بطورکلی، هیبرید یعنی ترکیبی که از دو عنصر مجزا تشکیل شده باشد. اما در صنعت خودرو به خودروهایی اطلاق می شود که دو موتور مجزا یکی موتور بنزینی یا دیزلی و دیگری موتور الکتریکی. اغلب از ترکیب موتورهای بنزینی و الکتریکی در طراحی خودروهای هیبریدی استفاده می شود.

 

شکی نیست که در آینده به تدریج این خودروها، جای خودروهای بنزینی و دیزلی را خواهند گرفت در خودروهای هیبریدی، موتور بنزینی به دلیل این که کوچک تر شده است، بهره وری آن بالاتر یا به عبارتی مصرف سوخت آن پایین تر رفته است.

 

به عبارت بهتر، هنگامی که دو خودرو با سرعت یکسان در جاده در حال حرکت باشند و یکی دارای موتور کوچک تری نسبت به دیگری باشد؛ با وجود این که هر دو قدرت موتور یکسانی تولید می کنند، خودرویی که موتور کوچک تری دارد، مصرف آن کم تر است
 
 
 
 
 
 
 
 فهرست :

مقدمه

تاریخچه خودروهای هیبریدی

بخش های مختلف سیستم های هیبریدی

عملکرد سیستم های هیبریدی

مزایای و معایب خودرهای هیبریدی

بازار خودروهای الکتریکی

دانلود پاورپوینت مزایای و معایب خودرهای هیبریدی

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت مزایای و معایب خودرهای هیبریدی”

مکانیک

دانلود مكانیزم انتقال قدرت (شفت ،یاتاقان ،اكسل و بلبرینگ)

شفت
یاتاقان
مكانیزم مونتا‍‍‍ژ
اكسل و بلبرینگ
مكانیزم انتقال قدرت
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق رشته مکانیک
دانلود مقالات رشته مکانیک

مكانیزم انتقال قدرت (شفت ،یاتاقان ،اكسل و بلبرینگ)

 

تاریخچه ای از یاتاقان ها

نیروی اصطكاك علی الرغم فوایدی كه در برخی موارد برای انسان داشته است در مواردی هم بعنوان مانع در سر راه انسان بوده و باعث اتلاف مقدار بسیار زیادی از انرژی می شود. بطور مثال از حرارت ناشی از سوخت در خودرو 35 درصد از طریق سیستم اگزوز و 33 درصد از طریق آب و 7 درصد از طریق انتشار در هوا به بیرون از سیستم منتقل می شود و تنها 25 درصد از كل حرارت تولید شده برای انجام كار مفید باقی می ماند كه همه این هدر رفتن انرژی حرارت ناشی از وجود اصطكاك در بخشهای مختلف خودرو می باشد.در تكیه گاه شفت بروی دیواره ها نیز نیروی اصطكاك بین شفت و دیواره باعث اتلاف انرژی می گردد. بمنظور كاهش اصطكاك در تكیه گاه شفتهای دوار از یاتاقانها استفاده می شود. در یك تعریف كلی به هر تكیه گاهی كه اصطكاك را كاهش دهد یاتاقان می گویند. در واقع نیروی اصطكاك مزاحم كار تكیه گاهی یاتاقان می باشد.
 
یافتن روشهای مناسب برای غلبه بر اصطكاك از دیر باز در سرلوحه كارهای بشر بوده است. بیشتر افراد از چرخ بعنوان بزرگترین اختراع در طول اعصار یاد می كنند، در صورتیكه این چنین نیست. بلكه نوآوری واقعی در قراردادن محور چرخ در یاتاقان (تكیه گاه مدور) شكل گرفت. مداركی دال بر استفاده از سطوح مدور برای كاهش نیروی لازم بمنظور جابجایی اجسام سنگین در زمانهای قدیم وجود دارد. برای مثال مصریان از الوار (تنه درخت) استفاده می كردند. یاتاقان هایی كه با چرخ ها و محورهای اولیه به كار می رفت، از نوع محوری بود كه در آنها محور با لقی اندكی درون سوراخ یاتاقان قرار می گیرد.
 
در هر حال اختراع چرخ پدیده مهمی بوده است ولی این یاتاقانها بودند كه باعث چرخش اجسام می شوند. در ابتدا رومی ها، بلبیرینگ ضد اصطكاك اولیه را در دوران حضرت مسیح (ع) بكار می بردند. باقیمانده های یك كشتی رومی در دریاچه «نمی» حكایت از وجود سه نوع اولیه بلبیرینگ یعنی كروی، استوانه ای و مخروطی (شیبدار) داشت، هر چند در این جستجو مورد استفاده آنها نامشخص ماند.در دوران رنسانس لئوناردوداوینچی یك یاتاقان ضد اصطكاك را طراحی كرد اما قصد وی از ساختن آن همچنان نامعلوم است. با پیشرفت انقلاب صنعتی در قرن هجدهم و بكار گیری نیروی بخار بجای نیروی باد، استفاده از یاتاقان ها بسیار گسترش یافت. هر چند كه بیشتر آنها از نوع یاتاقان های محوری بودند و از نوع یاتاقان های ضد اصطكاك كمتر استفاده می شد.
 
 
کلمات کلیدی:

شفت

یاتاقان

مكانیزم مونتا‍‍‍ژ

اكسل و بلبرینگ

مكانیزم انتقال قدرت

 
 
 
فهرست مطالب
مكانیزم انتقال قدرت (شفت ،یاتاقان ،اكسل و بلبرینگ) 1
تاریخچه ای از یاتاقان ها 1
یاتا قانها: 7
یاتاقانهای غلتشی : 7

بررسی معایب یاتاقانهای لغزشی نسبت به غلتشی : 8

مزایای عمده یاتاقانهای غلتشی : 9

مزایای یاتافانهای لغزشی نسبت به غلتشی : 10

بررسی علل خرابی یاتاقانهای لغزشی : 11

معایب یاتاقانها غلتشی : 13

روانكاری یاتاقانهای غلتشی: 13
شماتیک کلی اکسل عقب 18
خمش فنر بعلت وجود عکس العمل گشتاور 20

انواع پوسته اکسل 24

 
 

دانلود مكانیزم انتقال قدرت (شفت ،یاتاقان ،اكسل و بلبرینگ)

دریافت و دانلود فایل”مكانیزم انتقال قدرت (شفت ،یاتاقان ،اكسل و بلبرینگ)”

مکانیک

دانلود طراحی و ساخت دستگاه قند شکن خانگی با کاربری خانگی

دستگاه قند شکن خانگی
طراحی دستگاه قند شکن
ساخت دستگاه قند شکن
طراحی و ساخت دستگاه قند شکن خانگی
طراحی و ساخت دستگاه قند شکن خانگی با کاربری خانگی
دانلود پروژه قند شکن برقی
دانلود پروژه طراحی و ساخت دستگاه قند شکن خانگی
دانلود پروژه ساخت و تولید
دانلود پروژه رشته ساخت و تولید

دانلود پروژه رشته ساخت و تولید– گرایش طراحی و نقشه كشی صنعتی

طراحی و ساخت دستگاه قند شکن خانگی با کاربری خانگی

 
 
چکیده :
"قند" کلمه ی آشنایی است که در کشورمان سابقه دیرینه دارد .امروزه نیز در خانه ی هر ایرانی خوردن چای مرسوم است و قند نیز به نوبه خود جایگاه ویژه ای بین افراد دارد. در واقع از نظر اقتصادی قند کالای مکمل چای نیز هست .پس با رشد روز افزون جمعیت و افزایش مصرف چای و در نتیجه افزایش مصرف قند به عنوان کالای مکمل آن رشد صنایع به خصوص ماشین آلات صنعتی در این زمینه نیز رشد چشمگیری داشته است .شکر ,پس از مرحله تولید که از چغندر قند و نیشکر تهیه می گردد, مواد اولیه برای تولید قند محسوب می شود .کیفیت قند وابسته  به کیفیت شکر مصرفی  برای تهیه آن است.شکر پس از تبدیل شدن به قند معمولا به صورت کله تهیه می شود .
 
چندین سال پیش خانواده ها قند را به صورت کله خریداری می کردند و با استفاده از روش های مختلف برای خرد کردن قند  با صرف وقت و انرژی  که مرسوم آن استفاده از وسیله ای به نام قند قیچی و قند شکن دستی بود آن را به تکه های کوچک برای مصرف تبدیل می کردند .اما امروز با افزایش مصرف قند و وجود مشغله های زندگی و کمبود وقت ,افراد ترجیح می دهند قند را به صورت خرد شده خریداری کنند .به دنبال این موضوع و رشد این صنعت دستگاه های برای خرد کردن قند روی کار آمد .
 
دستگاه های قند شکن در سالهای اخیر رشد چشمگیری هم از جهت سیستم هم از جهت ظرفیت کاری داشته است .البته دو بحث در مورد این ماشین آلات در اولویت کاری می باشد .یک مورد بحث رعایت نکات بهداشتی و مورد دیگر نکات امنیتی در زمان کار با دستگاه می باشد .نوع قطعات و متریال به کار گرفته شده در کیفیت و کارایی دستگاه ها تاثیر چشمگیری دارد.قندشکن ابزاری است که با آن قند را خرد می‌کنند.[۱] قندشکن بیشتر به شکل چکش مانند که با آن قند را به تکه‌های کوچک تقسیم می‌کنند ساخته می‌شود ولی نوع دیگری از این وسیله موجود است که به شکل تیشه کوچک یا گازانبر با لبه‌های تیز برای شکستن قند است، ساخته می‌شود.[۱]
 
طراحی دستگاه قندشکن برقی بر پایه مهندسی معکوس, شکل گرفته است. آن گونه که با بهره گیری از مکانیزم های گوناگون, نهایتا به طراحی دستگاهی منطبق بر نیازهای مشتری اقدام نموده ام. این دستگاه در مقایسه با نمونه صنعتی خود, دارای حجم کم, الزامات بهداشتی بیشترو سرو صدای کمتری است. اما به هر حال از قیمت بالای آن نمی توان چشم پوشی کرد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

قند شکن برقی

دستگاه قند شکن خانگی

طراحی دستگاه قند شکن

ساخت دستگاه قند شکن

طراحی و ساخت دستگاه قند شکن خانگی

 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه

فصل اول:اصول طراحی ماشین

پروسه طراحی
مراحل مهندسی معکوس. .
فواید تهیه نمودار درختی
روند طراحی دستگاه قند شکن
نحوه عملکرد دستگاه
نمودار درختی اجزای سازنده
 

فصل دوم:پیرووبادامک

قرقره
تیغه نیم موج
انواع روش های برشکاری
تست ذرات مغناطیس
تست مایع نافذ
تست آلتراسونیک
برشکاری با لیزر
 

فصل سوم:طراحی مکانیزمها

فصل چهارم:تکنولوژی مواد

فصل پنجم:محاسبات

فصل ششم:استانداردها.

فصل هفتم:نقشه های اجرایی

 
نتیجه گیری
منابع و مآخذ
 
 
 

دانلود طراحی و ساخت دستگاه قند شکن خانگی با کاربری خانگی

دریافت و دانلود فایل”طراحی و ساخت دستگاه قند شکن خانگی با کاربری خانگی”

مکانیک

دانلود پاورپوینت پمپ حرارتی زمین گرمایی

پاورپوینت پمپ حرارتی
پاورپوینت زمین گرمایی
پاورپوینت درمورد پمپ حرارتی
پاوروپوینت درباره زمین گرمایی

دانلود پاورپوینت پمپ حرارتی زمین گرمایی در قالب 30 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

 

در این پاورپوینت مراحل طراحی و اجرای ، تامین بار حرارتی و برودتی ساختمان نمونه شرکت گاز شهر قنوات با استفاده از پمپ حرارتی زمین گرمایی مورد بررسی قرار گرفته است .

 

 

گرمایش با استفاده از انرژی زمین گرمایی (حرارت ژئو ترمال)  :
انرژی زمین گرمایی همان طور که از اسمش پیدا است، توانایی زمین در حفظ گرما در زیر سطح خود و در زیر آب‌های زمین است. در سیستم گرمایش زمین گرمایی از خود زمین به عنوان یک مبدل حرارتی، هم برای گرمایش و هم برای سرمایش ساختمان‌ها، استفاده می‌شود. در زمان‌های گذشته نیز از این روش برای گرمایش سازه‌های باستانی با استفاده از چشمه‌های معدنی استفاده می‌شده است. در آن زمان هم چنین جریان‌های آب گرم و آب فشان‌ها نیز منبعی از انرژی زمین گرمایی بوده‌اند. گرمایش با استفاده از انرژی زمین گرمایی فقط در جاهایی که منبع آن موجود باشد ممکن است. قبلاً بهبودهایی در امکانات استفاده از این انرژی اتفاق افتاده و از علم حرارت ژئو ترمال، در سرمایش و گرمایش استفاده شده است. ولی در حال حاضر این کار با استفاده پمپ‌های حرارتی زمین گرمایی انجام می‌شود.

 

 

طریقه کار پمپ حرارتی زمین گرمایی :
– این سیستم با یک اصل و قاعده ساده کار می‌کند، به این صورت که درجه حرارت زیر سطح زمین در تمام طول سال ثابت باقی می‌ماند و یک منبع آب از این گرما در زمستان استفاده می‌کند و همان مقدار گرما را در تابستان از ساختمان گرفته و به زمین برمی‌گرداند. یک پمپ حرارتی گرما را به صورت جا به جایی (همرفت: در انتقال گرما به این روش، مولکول های ماده نیز ضمن انتقال گرما حرکت می کنند) تولید نمی‌کند وهم چنین توانایی انتقال حرارت را دارد. استفاده از منابع انرژی به طور هم زمان، جدای از این که موجب نگرانی در مورد آلودگی در جهان شده باعث افزایش سرسام آور هزینه‌ها نیز شده است. سیستم‌های زمین گرمایی در واقع به عنوان یک راه حل برای تمام این چالش‌ها خواهد بود. بزرگترین مزیت سیستم‌های زمین گرمایی این است که، این پمپ حرارتی در واقع می توانند از منابع تجدید پذیر انرژی، مانند انرژی خورشیدی و انرژی باد، به جای انرژی برق استفاده کنند.

 

 

– با استفاده از این منابع انرژی (منابع تجدید پذیر) پمپ‌ها می‌توانند به صورت بسیار مؤثرتری نسبت به گرم کننده‌های برقی کار گرمایش و سرمایش فضاهای مورد نیاز (ساختمان‌ها) را انجام دهند. این امر باعث تسهیل گرم کردن فضاها، به کمک انرژی‌های تجدید پذیر می‌شود بدون در نظر گرفتن این که بدون این انرژی‌ها نیاز به نصب تأسیسات پیچیده‌ای داشتیم.
 

دانلود پاورپوینت پمپ حرارتی زمین گرمایی

دریافت و دانلود فایل”دانلود پاورپوینت پمپ حرارتی زمین گرمایی”

مکانیک

دانلود مقاله ارزیابی تنشهای پسماند در تنش گیری به روشهای حرارتی و فراصوت با استفاده از سوراخکاری مرکزی

روش سوراخکاری مرکزی
دانلود مقاله تنش زدایی
دانلود مقاله تنش پسماند
تنش زدایی با ضربات آلتراسونیک
بررسی تنش های پسماند در نمونه های تنش زدایی
بررسی تنش های پسماند به روش حرارتی
بررسی تنش های پسماند به روش لتراسونیک

دانلود مقاله کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید

ارزیابی تنشهای پسماند در تنش گیری به روشهای حرارتی و فراصوت با استفاده از سوراخکاری مرکزی

 
 
 
 
 
چکیده
تنش پسماند تنشی خود متعادل است که بر اثر انجام عملیاتی خاص نظیر جوشکاری در جسم باقی می ماند. روش های مختلفی جهت کاهش تنش های پسماند در نمونه های جوشکاری شده وجود دارد. در این تحقیق پس از آماده سازی سه نمونه جوشکاری شده، یکی از نمونه ها با استفاده از روش حرارتی و نمونه دیگر به روش استفاده از ضربات اولتراسونیک تنش زدایی گردید. نمونه سوم نیز به عنوان نمونه ای که هیچ گونه عملیات تنش زدایی برروی آن صورت نگرفته است، در نظر گرفته شد. جهت تعیین مقدار تنش پسماند هر یک از نمونه ها، از روش سوراخکاری مرکزی استفاده شد و مقدار تنش پسماند موجود در هر سه نمونه در ناحیه متاثر از حرارت جـوش تعیین گردید.
 
نتایج نشان داد که مقدار تنش های پسماند در روش تنش زدایی با استفاده از ضربات اولتراسونیک به مراتب کمتر از نمونه تنش زدایی شده به روش حرارتی و همچنین نمونه بدون انجام عملیات تنش زدایی می باشد. جهت اعتباربخشی به نتایج حاصل، از روش پراش اشعه ایکس نیز استفاده گردید و نتایج این روش نشان داد که در نمونه تنش زدایی شده با ضربات اولتراسونیک در زاویه دو تتا پیکی حاصل نگردید درصورتیکه برای نمونه تنش زدایی شده به روش حرارتی در زاویه حدود 137 درجه شدت پیک، نشان از مقداری تنش پسماند در نمونه می باشد.
 
 
 
 
واژه های کلیدی :

تنش-زدایی حرارتی

روش سوراخ مرکزی

استاندارد پراش اشعه ایکس

تنش زدایی با ضربات آلتراسونیک

 
 
 
 
 

دانلود مقاله ارزیابی تنشهای پسماند در تنش گیری به روشهای حرارتی و فراصوت با استفاده از سوراخکاری مرکزی

دریافت و دانلود فایل”مقاله ارزیابی تنشهای پسماند در تنش گیری به روشهای حرارتی و فراصوت با استفاده از سوراخکاری مرکزی”

مکانیک

دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک – ساخت و تولید با عنوان چرخ دنده تراشی

چرخدنده
چرخ دنده تراشی
ماشینکاری اسپارک
دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک – ساخت و تولید با عنوان چرخ دنده تراشی
دانلود کارآموزی رشته مکانیک
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
انجام پروژه و پروژه رشته مکانیک – ساخت و تولید
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل

گزارش کارآموزی رشته مکانیک – ساخت و تولید با عنوان چرخ دنده تراشی

 

محل کار آموزی :شرکت شهاب خودرو

 

تاریخچه شرکت شهاب خودرو

شرکت در سال 1334 با نام گاراژ لیلاند در خیابان قزوین شروع به کار نمود . کار گاراژ لیلاند،کرایه کامیون های اینتر ناش،  فروش لوازم یدکی کامیون های لیلاند و تغییر شاسیهای آنها، ونصب اتاق بار و اتاق کمپرسی روی آنها بود .نام شرکت بعدها به ترانسپورت بانک وپس از آن به شرکت حمل و نقل داخلی تغییر یافت که کار فروش و مونتاژ کامیون های لیلاند از جملهBMC و FG 900 بود .این شرکت بعدها با نام شهاب یدک، لوازم یدکی کامیون های انتر ناش و لیلاند را وارد و پخش می کرد . صاحبان شرکت – آقایان اسدی و پناهپور – در 28 خرداد 1342 با مشارکت لیلاند موتورزانگلستان به نمایندگی آنتونی پاتریک مک لارن، شرکت لیلاند موتور ایران را تاسیس کردند که پروانه آن در سال 1345 صادر شد ولی راه اندازی و بهره برداری آن تا سال 1347 به تا خیر افتاد و مجوز ساخت اتوبوس وکامیون های خدمات شهری آن توسط وزارت معادن و فلزات در سال 1350 صادر شد .بعد از انقلاب، بنیاد مستضعفان کارخانه را مصادره کرد و در سال 1360 سازمان گسترش آن را به تملک خود درآورد.در سال 1361 نام شرکت به شهاب خودرو تغییر یافت که پروانه بهره برداری آن در سال 1373 صادر گردید و سرانجام در سال 1378 طی یک مزایده، بوسیله آستان قدس رضوی خریده شد .
 
        رسالت شرکت، تولید اتوبوس و کامیون های خدمات شهری مثل زباله کش، آتش نشانی و تانکر می باشد . معروفترین محصول شرکت، اتوبوس دو طبقه است . ابتدا بخش مهندسی محصول،محصول مورد نظر را مدلسازی و طراحی نموده و مدارک فنی آن همچون نقشه ها و لیست قطعات را به بخش مهندسی صنایع ارسال می کند تا روش و زمان ساخت، لی آوت و ابزار و تجهیزات لازم را تعیین نموده و سپس مدارک را به واحد برنامه ریزی ارسال کند.واحد برنامه ریزی با بر آورد مواد و قطعات مورد نیاز و با توجه به زمان تهیه آنها، با زمانبندی مناسب، برای قطعات ساختنی سفارشهای ساخت لازم را به بخشهای تولیدی و برای مواد و قطعات خریدنی، سفارشهای خرید لازم را به بخش بازرگانی ارسال میکند.واحد تدارکات با تعیین ارزانترین و با کیفیت ترین منبع تهیه، خرید می کند . مواد و قطعات تهیه شده بعد از طی مراحل کنترل کمی و بازرسی، به انبارها سپرده می شود . واحد برنامه ریزی، مواد را به کارگاه های تولیدی و قطعات را به ایستگاه های مونتاژ ارسال می نماید . در این بین واحد کنترل کیفیت عملیات ساخت و مونتاژ را مورد کنترل قرار می دهد .واحد سرویس و نگهداری دستگاه ها و ابزاری را که هنگام عملیات خراب می شوند تعمیر و بازسازی می کند . تهیه آب و برق و گاز و هوای فشرده برای دستگاه ها و خط های ارتباطی و ساختن بناهای شرکت هم با همین واحد است .
 
       محصول نهائی بعد از اینکه از بخش کنترل کیفیت گذشت، به انبار محصول سپرده می شود تا با نظر قسمت فروش به مشتریان تحویل گردد . خریداران می توانند بعدها برای دریافت خدمات پس از فروش به قسمت خدمات پس از فروش مراجعه کنند .درآمد حاصل از فروش محصولات برای انجام دور بعدی تولید شرکت مورد استفاده قرار می گیرد .نحوه توزیع درآمد شرکت، از طریق بودجه معیین می گردد .بودجه بندی بر اساس اولویت هائی که مدیریت برای فعالیتهای شرکت در نظر گرفته، انجام می گیرد .واحد امور اداری، افراد مورد نیاز را تاُمین می کند و خدمات مختلف به آنهامیدهد.شرکت تلاش می کند که در دور بعدی تولید،عیبهای موجود در محصول را بر طرف کرده و در حد مقدورات خود به خواسته های مشتریان عمل کند .وظیفه بهبود محصول بر عهده واحد مهندسی است .
 
 
 
کلمات کلیدی:

چرخدنده

چرخ دنده تراشی

ماشینکاری اسپارک

 
 
 
فهرست مطالب             
عنوان                                        ii                        
پیش گفتار                             iii 
فهرست مطالب                         iv  
چکیده                                
   v  1. تاریخچه شرکت شهاب خودرو 
            تاریخچه                        1       
2. ساخت و تولید چیست ؟
       مقدمه                             3
            تولید                              3      
    طراحی                          3 
         فرآیند های تولیدی       4
  فرآیند های مدرن          4
3. چرخدنده ها 
             مقدمه                           6
    کار بردها                      6
    انواع چرخدنده ها         6
        چرخدنده ساده              7
       چرخدنده مارپیچ           7
   چرخدنده مخروطی        8
         چرخدنده حلزونی         9
  چرخدنده شانه ای         9
         معایب چرخدنده         10
      محاسن چرخدنده        10
   شرایط فیزیکی چرخدنده          11
    روش ساخت چرخدنده            11
         انتخاب جنس چرخدنده           12
جنس چرخدنده          13
 Hobbing              14
              هابینگ سرد               15  
صفحه تراش چرخدنده17
Fine blanking                21
            ماشینکاری اسپارک     23     
4. فرآیند های تولید
دستگاه های تولیدی     25    
 بُرش اُپتیک                 26
صفحه تراش                28
تراش                          29
فرز                             30
مته رادیال                   30
قلاویز اتومات             31
سنگ مغناطیس           32
اره شارک                  32
 قطعات تولیدی           33
فرآیند های تولید         34
چرخ دنده تراشی مارپیچ           37
 
 
 
 
 

دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک – ساخت و تولید با عنوان چرخ دنده تراشی

دریافت و دانلود فایل”گزارش کارآموزی رشته مکانیک – ساخت و تولید با عنوان چرخ دنده تراشی”

مکانیک

دانلود پاورپوینت کولر خودرو

پاورپوینت کولر خودرو
پاورپوینت کولر خودرو برقی
پاورپوینت کولر خودرو سنگین
پاورپوینت کولر خودرو چگونه کار میکند

دانلود پاورپوینت کولر خودرو جهت رشته مکانیک در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

 

 

كمپرسور دستگاه حركت دهنده گاز مبرد در كولر اتومبيل می‌باشد. كمپرسور با گرداندن گاز در اجزا سيستم در واقع شبيه به قلب مجموعه عمل می‌نمايد. همچنين كمپرسور فشار و در نتيجه دمای گاز كم فشار خارج شده از اواپراتور را نيز افزايش می‌دهد. كمپرسور گاز مبرد را از اواپراتور به داخل كندانسور و سپس به كپسول خشك كننده و مجدداً به داخل اواپراتور سوق می‌دهد. كمپرسورهايی كه در سيستمهای كولر اتومبيل به كار برده ميیشوند، می‌بايست دارای خواصي از قبيل وزن و حجم متناسب با قدرت موتور باشند تا هنگام نصب به راحتی در محل مورد نظر قابل جايگذاری بوده و بار اضافی بر موتور اتومبيل تحميل ننمايند.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
كمپرسور
كندانسور
كولر گازی(مخزن، سوئيچ فشار، شير انبساطی)
اوپراتور

دانلود پاورپوینت کولر خودرو

دریافت و دانلود فایل”دانلود پاورپوینت کولر خودرو”

مکانیک

دانلود پاورپوینت فرماندهی عملیات حریق و نجات

پاورپوینت فرماندهی
پاورپوینت عملیات
پاورپوینت حریق و نجات
پاورپوینت حریق

دانلود پاورپوینت فرماندهی عملیات حریق و نجات در قالب 173 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

 

-اهداف کاربرد خاموش کننده ها:

برای اطفای حریقها درمراحل نخستین استفاده میشود.
برای اطفای حریقهایی که روشهای سنتی خاموش کردن برای آنها توصیه تمیشود، استفاده میگردد
اکثر بخش ها حداقل یکی ازآنها را دارا می باشند.
خاموش کننده ها سوختن را از طرق ذیل متوقف میکنند:

   – خنک کردن سوخت

  – قطع منبع تغذیه اکسیژن

 – قطع واکنش های زنجیره ای سوختن

انواع مواد اطفاء کننده حریق:

* آب

* پودر خشک شیمیایی

* دی اکسید کربن

* کف

* مواد شیمیایی مرطوب کننده

* مواد هالوژنه

* پودر خشک

 

 

فهرست مطالب:
اصول پیشگیری از حریق
دسته بندی عمومی آتش سوزیها
آنها چگونه کار می کنند؟
خاموش کننده های خاص
معمول ترین انواع خاموش کننده ها
اهداف کاربرد خاموش کننده ها
گروه بندی حریقها
حریقهای گروه A
حریقهای گروه B
حریقهای گروه C
حریقهای گروه D
حریقهای گروه K
روشهای اطفاء حریق ( 1 از2)
روشهای اطفاء حریق ( 2 از 2)
مواد اطفاء کننده
انواع مواد اطفاء کننده حریق
آب
پودر خشک شیمیایی ( 1 از3)
پودر خشک شیمیایی ( 2 از3)
پودر خشک شیمیایی ( 3 از3)
دی اکسید کربن ( 1 از3)
دی اکسید کربن ( 2 از 3)
دی اکسید کربن ( 3 از3)
کف ها
مواد شیمیایی مرطوب کننده
مواد هالوژنه ( 1 از 2)
مواد هالوژنه ( 2 از 2)
پودر خشک
نحوه کاربرد خاموش کننده های دستی
اهداف ( 1 از 3 )
اهداف ( 2 از 3 )
اهداف ( 3 از 3 )
نحوه کاربرد 7-1: حمل یک خاموش کننده
نحوه کاربرد7-2: عملیات با خاموش کننده دی اکسید کربن
نحوه کاربرد 7-3: حمله به حریقهای گروه A با خاموش کننده نوع آبی تحت فشار
نحوه کاربرد 7-4: حمله به حریقهای گروه A  با خاموش کننده پودر خشک شیمیایی چند منظوره
نحوه کاربرد 7-5: حمله به حریقهای گروه B مایعات قابل اشتعال با خاموش کننده پودر خشک شیمیایی
نحوه کاربرد 7-6 :حمله به حریقهای گروه B مایعات قابل اشتعال با خاموش کننده کفی تحت فشار
نحوه کاربرد 7-7: استفاده ازخاموش کننده های مواد شیمیایی مرطوب کننده
نحوه کاربرد 7-8: استفاده از خاموش کننده های مواد هالوژنه
نحوه کاربرد 7-9: استفاده از خاموش کننده پودر خشک
انفجارات
تعریف انفجار
انواع انفجار
انفجارات مکانیکی
انفجارات شیمیایی
انفجارات ناشی از احتراق
نقطه آتشگیری و نقطه احتراق
حدود اشتعال
خصوصیات مصالح ساختمانی و رفتار آنها درحریق
انواع مصالح ساختمانی
آجر
بتن
فولاد ( 1 از 2)
فولاد ( 2 از 2)
سایر فلزات
شیشه
صفحات گچی ( 1 از 2)
صفحات گچی ( 2 از 2)
چوب
پلاستیک ها
فرماندهی وعملیات کنترل واطفاء حریق
اهداف ( 1 از 2)
اهداف ( 2 از 2)
مقدمه
عملیات آفندی و پدافندی
عملیات آفندی
عملیات پدافندی
تصمیم گیری استراتژیک
عوامل مختلف درتصمیم گیری استراتژیک
عملیات با شلنگ آب آتش نشانی(1 از 2)
عملیات با شلنگ های آب آتش نشانی (2 از 2)
جریانهای آب آتش نشانی
جریان مه مانند ( اسپری )
جریان آب پر ( مستقیم )
جریان آب جت
نکات قابل توجه در عملیات
حمله به حریقهای داخلی
روش حمله مستقیم به حریقهای داخل ساختمان
روش حمله غیرمستقیم به حریقهای داخل ساختمان
روش حمله ترکیبی به حریقهای داخل ساختمان
شلنگ های آتش نشانی بزرگ (قطور)
تجهیزات آب اصلی (مانیتورها)
توپهای بالای خودروهای آتش نشانی
مانیتورهای قابل حمل
مانیتورهای نصب شده بر روی بالابرها
حفاظت ازسطوح درمعرض حریق (حریقهای برخوردی)
تهویه
حریق درفضاهای پنهان
حریقهای زیر زمین
حریقهای بالاتر از سطح زمین
حریق در ساختمانهای بزرگ
حریق در ساختمانهای درحال ساخت، نوسازی و یا تخریب
حریق درمحوطه های باز
حریق درمواد بصورت توده یا انباشته
حریقهای زباله وظروف آشغال گیاهان
فضاهای محصور
حریقهای خودرو
حریقهای زیر کاپوت خودرو ( 1 از 3)
حریقهای زیرکاپوت خودرو (2 از 3)
حریقهای زیرکاپوت خودرو (3 از 3)
حریقهای داخل کابین مسافر
حریقهای داخل صندوق خودرو
حریق در قسمت سوخت رسانی خودروها
حریق مایعات قابل اشتعال
حریقهای دو بعدی
حریقهای سه بعدی
گاز پروپان
ظروف گاز پروپان ( 1 از 2 )
ظروف گاز پروپان ( 2 از 2)
خطرات گاز پروپان
انفجارات ( BLEVE)
اطفاء حریقهای پروپان (1 از 3)
اطفاء حریقهای پروپان ( 2 از 3)
اطفاء حریقهای پروپان ( 3 از 3)
قطع گاز از شبکه آن
حریقهای الکتریسیته
اطفاء حریقهای الکتریسیته
ترانسفورمرها وخطوط قدرت
وظایف وعملیات درحوادث مواد خطرناک
اهداف
فواید ارزیابی خطر
در معرض قرار گرفتن
تخلیه ( 1 از 7 )
تخلیه ( 2 از 7 )
تخلیه ( 3 از 7 )
تخلیه ( 4 از 7 )
تخلیه ( 5 از 7 )
تخلیه ( 6 از 7 )
تخلیه ( 7 از 7 )
جستجو و نجات افراد ( 1 از 2 )
جستجو و نجات افراد ( 2 از 2 )
حفاظت از موارد درمعرض قرارگرفته
محبوس کردن ومحدود کردن
اطفاء حریق ( 1 از 2 )
اطفاء حریق ( 2از 2 )
کاربرد کف
اعمال کنترل دفاعی
جذ ب کردن ( 1 از 2 )
جذ ب کردن ( 2 از 2 )
خاکریزساختن، سد کردن، انحراف مسیردادن و ضبط کردن
رقیق سازی
پراکندگی بخارات
فرونشاندن بخارات
تصمیم به عقب نشینی
بازیابی
زمان خاتمه دادن حادثه

دانلود پاورپوینت فرماندهی عملیات حریق و نجات

دریافت و دانلود فایل”دانلود پاورپوینت فرماندهی عملیات حریق و نجات”