گردشگری و توریسم

دانلود پاورپوینت گردشگری کشاورزی و تاثیر آن در توسعه کشاورزی و صنایع روستایی

پاورپوینت گردشگری کشاورزی
پاورپوینت توسعه کشاورزی
پاورپوینت صنایع روستایی
پاورپوینت توسعه صنایع روستایی

پاورپوینت گردشگری کشاورزی و تاثیر آن در توسعه کشاورزی و صنایع روستایی
 

 

تعریف گردشگری کشاورزی
گردشگری کشاورزی عملی است برای جذب گردشگران به یک منطقه، در اصل برای اهداف کشاورزی. کردشگری کشاورزی با جذب گردشگران به مناطق روستایی باعث ایجاد شکلی از آرامش روحی و روانی در آن‌ها شده که به دنبال روند رو به رشد نوعی گردشگری است که هم آموزشی و هم تفریحی است. همچنین این نوع از گردشگری گزینه دیگری برای تنوع فعالیت‌های کشاورزان / کارآفرینانی است که مایل به فعالیت‌های کشاورزی / مهمان نوازی در مزرعه خویش بوده و این امر فعالیت‌های اقتصادی بیشتری را در مناطق روستایی به ارمغان می آورد.

 

 

 

به‌طور کلی تصوری که از گردشگری وجود دارد، این است که برای شکل گیری گردشگری نیاز به محرک‌ها و عناصر بزرگی است که بتواند جذب توریسم نموده و سبب ماندگاری گردشگر شود. در واقع آنچه از گردشگری و فعالیت‌های آن در اذهان تداعی می‌شود، گردشگری فعالیتی است که نیاز به سرمایه و امکانات زیرساختی فراوانی دارد. این تصویر گردشگری توده ای ممکن است کارآفرینان کوچک را که توریست را به عنوان یک گزینه جایگزین برای افزایش درآمد خود در نظر می‌گیرند، از بین ببرد.

 

 

 

با این حال، گردشگری کشاورزی را می‌توان در یک مقیاس کوچک، کم اثراز منظر اثرات نامطلوب زیست محیطی، آموزش محور وبا فعالیت‌های تفریحی مشاهده کرد. گردشگری کشاورزی زیر مجموعه ای از صنعت بزرگتر به نام گردشگری روستایی است که شامل استراحتگاه ها، سایت‌های بازار کشاورزان ، تورهای غیر گردشگری کشاورزی، غیر انتفاعی و سایر فعالیت‌های اوقات فراغت و پذیرایی از مهمان بوده که گردشگران را به حومه‌ها جذب می‌کند. گردشگری کشاورزی یک مفهوم ترکیبی است که ادغام عناصر دو صنایع پیچیده، کشاورزی و سفر / گردشگری به منظور ایجاد و گسترش بازارهای سودآور جدید برای محصولات کشاورزی و خدمات در مزرعه و تجارب سفر برای گردشگران در یک بازار بزرگ منطقه ای است. اگر چه یک تعریف واحدی از گردشگری کشاورزی به‌طور گسترده و شناخته شده وجود ندارد، اما گردشگری کشاورزی شامل در هم تنیدگی مفاهیم مهم بازاریابی و توسعه اقتصادی است که امروزه در حال گسترش است

 

 

گردشگری کشاورزی و تاثیرآن در توسعه روستایی و کشاورزی
توسعه روستایی علیرغم تمام کوششها و تلاشها، آنچنان که باید و شاید با موفقیت همراه نبوده و راهبردهای گذشت نتوانست اند مسایلی نظیر فقر، اشتغال و پایداری را رفع نمایند. از طرف دیگر، چالشهای روزافزون رودرروی کشاورزی نظیر قیمتهای پایین کالاهای کشاورزی، افزایش هزینه های تولید، فشارهای زیست محیطی، تغییرات آب و هوا، جهانی سازی، صنعتی شدن، نبود برنام های دولتی حمایت کننده از کشاورزی و نوسان بازارهای کالاهای کشاورزی، درآمد کشاورزان خرده پا را روز بخه روز کاهش می دهند.

 

 

گردشگری کشاورزی از جمله راهبردهایی است که در چند دهه اخیر برای متنوع ساختن اقتصاد روستایی و توسعه پایدار روستایی مطرح شده است. اکثر کشورهای جهان این نوع گردشگری را به عنوان راهبردی نوین برای توسعه  اجتماعی-اقتصادی، احیا و بازسازی نواحی روستایی مد نظر قرار داده اند .این امر بویژه در کشورها و مناطقی که  گزینه های محدودی برای توسعه  دارند، بیشتر مورد توجه قرار گرفت است. در اقتصاد ایران نیز گردشگری روستایی می تواندبا توجه به گوناگونی محیطی و مزیتهای نسبی موجود در آن به عنوان یکی از عرصه های تنوع بخشی به اقتصاد روستایی مد نظرقرارگیرد. در شرایطی که بسیاری از فعالیتهای اقتصاد روستایی و سطح درآمد کشاورزی، طی دهه های اخیر دچار افول شدید شده و افزایش نرخ بیکاری و در نتیجه خروج نسل جوان و تحصیل کرده از جامع روستایی، توسعه روستاها را با مخاطره انداخته است، اگر توسعه گردشگری بطور کامل در نواحی روستایی طرح ریزی شود، میتوان تا حدودی این مناطق را از رکود و انزوا خارج کرد و موج تنوع فرهنگی و گسترش توسع روستایی و کشاورزی شد.

 

 

اما گردشگری بطور عام و گردشگری کشاورزی بطور خاص به علت وجود تقاضاهای جدید گردشگران و نیاز به تنوع محصولات و خدمات گردش گری، زمینه ای برای توسعه ی کسب و کارها، بویژه کسب وکارهای کوچک و متوسط و توسعه ی کارآفرینی فراهم می آورد. به همین علت امروزه کارآفرینی در گردشگری روستایی و کشاورزی اهمیت روزافزونی یافت  و به عنوان نیروی محرک این صنعت مورد توج قرار گرفت است.
 

 

 

 

 

 

بسمه تعالی
تعریف گردشگری کشاورزی
ارزش های فرهنگی واجتماعی گردشگری کشاورزی
زیرمجموعه های گردشگری کشاورزی
تاریخچه گردشگری کشاورزی
مزیت‌ گردشگری کشاورزی
مزیت های اقتصادی گردشگری کشاورزی
تفاوت آگری توریسم با گردشگری روستایی
انواع مزارع گردشگری کشاورزی
چرا گردشگری کشاورزی مهم است؟
جنبه های اجتماعی وفرهنگی گردشگری کشاورزی
گردشری کشاورزی فرصتی ارزشمند برای دور شدن از زندگی برنامه‌محور و منظم روزمره
چرا گردشگری کشاورزی در حال افزایش است؟
گردشگری کشاورزی ازنگاه گردشگران امروزی
چه کسانی از گردشگری کشاورزی سود می‌برند؟
چرا ایران به گردشگری کشاورزی نیاز دارد؟
کارآفرینی و گردشگري
کارآفرینی گردشگری کشاورزی،روند وچالش ها
توسعه روستایی وچالش های پیش رو
راهبردهای گردشگری کشاورزی
گردشگری کشاورزی ، زمینه  ای برای توسعه ی کسب  و کارهای کوچک
گردشگري کشاورزي ازنگاه گردشگران
اصول و عناصر پایه گردشگري کشاورزي
پتانسیل گردشگری کشاورزی در ایران و تورهای ایرانگردی
تجربه های گردشگری کشاورزی
فعالیت های جانبی گردشگری کشاورزی
پتانسیل گردشگری کشاورزی ایران برای مسافران داخلی و بین المللی
محل اقامت برای مسافران دوستدار گردشگری کشاورزی در ایران
مناطق دارای پتانسیل بالا برای گردشگری کشاورزی در ایران
دلایل رغبت مردم به گردشگری کشاورزی
دامنه وسیع توریسم مزرعه
گردشگری کشاورزی در جهان
گردشگری کشاورزی و توسعه روستایی
تور گردشگری کشاورزی
مقاصد معروف گردشگری کشاورزی در جهان
کشور تایوان
توسکانی
جزیره مایورکا
    برزیل
ایالت هاوایی
جزیره گرانادا
کالیفرنیا
فیلیپین
سبک جهانی توریسم کشاورزی
تعاریف مختلف گردشگری کشاورزی
  گردشگری کشاورزی، چهره جدیدی از گردشگری و بخشی از گردشگری روستایی
پیشرفت جاذبه های گردشگری کشاورزی
وضعیت اقامت درگردشگری کشاورزی
تعامل گردشگر با محیط کشاورزی
برگزاری موزه و نمایشگاه محصولات کشاورزی
گردشگری کشاورزی در لتونی
گردشگری کشاورزی در ایتالیاوترکیه
تنوع بخشی درآمدهای کشاورزی در انگلستان
تجربه کشورهای موفق در گردشگری کشاورزی و روستایی
انواع خدمات گردشگری کشاورزی
تاثیر رویدادهای فصلی برجذب گردشگران
کشاورزی ستون اقتصادی هند
گردشگری کشاورزی یک مفهوم نوین در بخش گردشگری هند
گردشگری کشاورزی مهم‌ترین راهکار برای رهایی از فقردرهند
افزایش شغل های مربوط به کشاورزی در چین
گردشگری کشاورزی در اروپا
سایت گردشگری فدراسیون اروپا
گردشگری کشاورزی در اتریش
گردشگری کشاورزی یکی از گزینه‌های بهبود درآمد و پیشبرد اقتصادی برای
نمونه هایی از کارآفرینی گردشگري کشاورزي
گردشگری روستایی و کشاورزی درتایوان
ظرفیت بسیار عظیم گردشگری کشاورزی در ایران
انگیزه گردشگران روستایی،
جاذبه هاي گردشگري روستاهاي بخش مرکزي شهرستان انار
سابقه بسیار موفق ایالات متحده آمریکا درزمینه توسعه گردشگري کشاورزي
آثارگردشگری کشاورزی درتحرک اقتصادی نواحی روستایی

دانلود پاورپوینت گردشگری کشاورزی و تاثیر آن در توسعه کشاورزی و صنایع روستایی

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت گردشگری کشاورزی و تاثیر آن در توسعه کشاورزی و صنایع روستایی”

گردشگری و توریسم

دانلود بررسی و تبیین مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری

بهبود عملکرد سازمانی با مدیریت دانش
بهبود عملکرد صنعت هتل داری با مدیریت دانش
استقرار مدیریت دانش صنعت هتل داری
پیاده سازی مدیریت دانش صنعت هتل داری
رابطه مدیریت دانش و عملکرد سازمانی
بکارگیری مدیریت دانش در صنعت هتل داری

دانلود مقاله رشته مدیریت گردشگری

رابطه مدیریت دانش و عملکرد سازمانی در صنعت هتل داری

 
 
 
 
 
چکیده
هدف مقاله حاضر بررسی و تبیین مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد سازمانی  در صنعت هتلداری می باشد. دانش با ارزش ترین و استراتژیک ترین منبع برای هتل ها و عملکرد سازمانی نیز از اجزای کلیدی دست یابی به موفقیت و برتری آنها می باشد. بنابراین شناخت رابطه آنها حائز اهمیت می باشد. در این پژوهش برای مدیریت دانش از مدل عمومی دانش و برای ارزیابی عملکرد از مدل EFQM  استفاده شده است.
 
متغیرهای مستقل این پژوهش شامل: مدیریت دانش، خلق دانش، ذخیره دانش، تسهیم دانش و بکارگیری دانش و متغیرهای وابسته شامل: عملکرد سازمانی، نتایج مشتریان، نتایج کارکنان، نتایج جامعه و نتایج کلیدی عملکرد می باشد. روش تحقیق ، توصیفی و ازنوع پیمایشی است. جامعه آماری 140 مدیرو سرپرست ارشد بخش های مختلف هتل  های 4 و 5 بوده اند که ازبین آنها 103 نفر به عنوان نمونه دردسترس انتخاب گردید.ابزار به کار رفته دراین پژوهش دو پرسش نامه می باشد که بر اساس طیف لیکرت می باشد.
 
 تجزیه و تحلیل داده ها در دوسطح آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفت. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکردسازمانی از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و رگرسیون خطی استفاده شد.یافته های تحقیق موید الگوی مفهومی پیشنهادی تحقیق است. یافته های پژوهش نشان داد که بیشترین همبستگی میان رابطه مدیریت دانش و نتایج کارکنان و بکارگیری دانش و عملکرد سازمانی می باشد و متغیر مدیریت دانش بر نتایج مشتریان، نتایج کارکنان، نتایج جامعه و نتایج کلیدی عملکرد تاثیر مستقیم و معناداری داردو هم چنین متغیرهای خلق دانش، ذخیره دانش، تسهیم دانش و بکارگیری دانش بر عملکردسازمانی تاثیر مستقیم و معنادار دارد. درمجموع از تجزیه و تحلیل داده های پژوهش می توان نتیجه گرفت مدیریت دانش با تاثیر خود برروی هتل ها منجر به بهبود عملکرد سازمانی آنها می شود.
 
 
 
 
کلیدواژه ها
مدیریت دانش
عملکرد سازمانی
مدل EFQM
هتل های 4 و 5 ستاره شهر تهران
 
 
 
 

دانلود بررسی و تبیین مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری

دریافت و دانلود فایل”بررسی و تبیین مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری”

گردشگری و توریسم

دانلود پاورپوینت آشنایی با کاروانسرا و اهمیت آن

پاورپوینت کاروانسراهای ایران
پاورپوینت در مورد کاروانسرا
دانلود پاورپوینت کاروانسراهای ایران
پاورپوینت انواع کاروانسرا

دانلود پاورپوینت آشنایی با کاروانسرا و اهمیت آن جهت رشته گردشگری و توریسم در قالب 39 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

نیـاز انسان بـه سرپـنـاه و مأمـن، نـه تـنها در سراگاه بلکه در سفـر هم از روزگار باستان مـورد تــوجـه بـوده است. احـداث کاروانسرا در منطقه سابقه‌ای بسیار طـولانـی داشته و ساخت آن در جـاده هـای کاروانـی بـه منظور استراحت و سرپـنـاه، در ادوار مخـتـلف بـویـژه دوره اســـلامـــی، از اهمـیـت خـاصــی بـرخـوردار بـوده است.

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه
کاروانسرا
معماري كاروانسرا
کاروانسراهای ایران را به سه دسته ی کلی  می توان تقسیم کرد
کاروانسراهای حیاط دار به انواع مختلف تقسیم بندی می‌شوند
کاروانسراهای چند ضلعی حیاط دار
کاروانسراهای دو ایوانی
کاروانسراها با تالار ستون دار
کاروانسراهای چهار ایوانی
کاروانسراها با طرح متفرقه
كاروانسرا در اقليمهاي مختلف ايران
منبع

 

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت آشنایی با کاروانسرا و اهمیت آن

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت آشنایی با کاروانسرا و اهمیت آن”

گردشگری و توریسم

دانلود پاورپوینت بررسی سیاست گذاری ها در صنعت جهانگردی

پاورپوینت صنعت جهانگردی
دانلود پاورپوینت صنعت جهانگردی
پاورپوینت درباره صنعت جهانگردی

دانلود پاورپوینت بررسی سیاست گذاری ها در صنعت جهانگردی رشته گردشگری و توریسم در قالب 14 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

صنعت توریسم یکی از گسترده ترین حرفه ها در جهان می باشد که میلیون ها نفر در سرتاسر جهان را به کار مشغول کرده است و با توجه به سروکار داشتن با جغرافیا و مکان های مختلف به عنوان مرکزیت خود تمام جهان و کشورها را شامل می شود. حتی کشورهای جنگ زده , قحطی زده و بمب اتمی خورده هم می توانند هدفی برای جذب توریست باشند.

 

 

فهرست مطالب
فاکتورهای کلیدی تاثیر گذار در سیاست عمومی جهانگردی
نقش اصول نهادینه در سیاستگذاری جهانگردی
اصول نهادینه شده و دولت
نقش ارزش ها در سیاست گذاری جهانگردی
نقش گروه های ذینفع در سیاستگذاری جهانگردی
گروه های ذینفع بر اساس ساختار سازمانی
جایگاه گروه های ذینفع در سیاستگذاری جهانگردی
نقش قدرت در سیاستگذاری جهانگردی
دلایل عدم توجه برنامه ریزان به ارزیابی گردشگری
موانع پیش روی توسعه بخش گردشگری ایران

 

 

دانلود پاورپوینت بررسی سیاست گذاری ها در صنعت جهانگردی

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت بررسی سیاست گذاری ها در صنعت جهانگردی”

گردشگری و توریسم

دانلود پاورپوینت جاذبه های گردشگری کاشان

پاورپوینت در مورد کاشان
پاورپوینت جاذبه های توریستی کاشان
پاورپوینت مکان های دیدنی کاشان
پاورپوینت سوغات کاشان

دانلود پاورپوینت جاذبه های گردشگری کاشان جهت رشته ایران گردی در 49 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

شهر کاشان مرکز شهرستان کاشان است. شهرستان کاشان با وسعت ۹۶۴۷ کیلومترمربع و جمعیت ۳۳۵۷۸۵ نفر از شهرهای استان اصفهان بوده و از نظر جمعیت دومین شهرستان این استان به حساب می‌آید که در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از جنوب تهران و در بین دامنه کوه کرکس نطنز و دشت کویر قرار دارد. این شهرستان از شمال به آران و بیدگل، از شمال غربی به شهر قم، از جنوب به نطنز و اردستان، از غرب به کوه کرکس و سیاه کوه و شهرستان محلات و اراک و از شرق به کویر مرکزی ایران محدود است. کاشان دارای چهار بخش (مرکزی، قمصر، نیاسر و برزک) بوده و دارای پنج شهر (کاشان، قمصر، نیاسر، جوشقان کامو و برزک) می‌باشد.

 

 

 

 

فهرست مطالب:
نقشه کاشان
جمعیت کاشان
راهنمای کاشان
سوغاتی های کاشان
نقشه توریستی کاشان
موقعیت جغرافیایی کاشان
باغ و کاخ تاريخي فين
تپه سیلک
مسجد آقابزرگ
خانه تاریخی طباطبايي
خانه تاریخی عباسيان
خانه تاریخی عامري ها
خانه بروجردیها
نیاسر
آتشکده نیاسر
غار ریس
چشمه و آبشار نیاسر
قمصر
محصولات قمصر
آثار تاریخی و مذهبی
منابع

دانلود پاورپوینت جاذبه های گردشگری کاشان

دریافت و دانلود فایل”دانلود پاورپوینت جاذبه های گردشگری کاشان”

گردشگری و توریسم

دانلود پاورپوینت در مورد اردو

دانلود پاورپوینت درمورد اردو
پاورپوینت درمورد اردو

دانلود پاورپوینت درمورد اردو جهت رشته علوم اجتماعی در قالب 16 اسلاید و بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

بسیارسفربایدکردتاپخته شودخامی صوفی نشودصافی تادرنکشدجامی در قرآن کريم سوره نساء آمده است: إِنَّ الَّذينَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلائِكَةُ ظالِمي‏ أَنْفُسِهِمْ قالُوا فيمَ كُنْتُمْ قالُوا كُنَّا مُسْتَضْعَفينَ فِي الْأَرْضِ قالُوا أَ لَمْ تَكُنْ أَرْضُ اللَّهِ واسِعَةً فَتُهاجِرُوا فيها فَأُولئِكَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ ساءَتْ مَصيراً (97) 1تفکر در اسرار خلقت و نشانه‌هاي آن 2آشنايي با سرانجام تکذيب‌کنندگان و وعده‌هاي خدا 3شنيدن حقيقت و درک آن 4عبرت آموختن از عاقبت کار ستم‌گران 5سیر و سیاحت در قرآن

 

 

 

فهرست

انگيزه هاي اردو

نقش اردو در تربيت

اهداف اردو

دستاوردهاي اردو

فرق کلاس و اردو

مديريت در اردو

فعاليت‎هاي اجرايي

برنامه ریزی

برنامه ریزی اجرایی

شرح وظايف مدیر

اردو مربّی خوب کیست؟

دانلود پاورپوینت در مورد اردو

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت در مورد اردو”

گردشگری و توریسم

دانلود انگیزه‌ها و اولویت‌های تحصیلی گروه‌های دانشجویی ملل آسیایی كه در رشته‌های هتل داری و مدیریت توریسم تحصیل می‌كنند

HTM
هتل داری و مدیریت توریسم
انگیزه‌ها و اولویت‌های تحصیلی
گروه‌های دانشجویی ملل آسیایی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
خرید مقاله و تحقیق رشته گردشگری و توریسم
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل

انگیزه‌ها و اولویت‌های تحصیلی گروه‌های دانشجویی ملل آسیایی كه در رشته‌های هتل داری و مدیریت توریسم تحصیل می‌كنند

 
 
چكیده:
در این تحقیق علت آنكه دانشجویان در چین، تایوان و كره چه در سطح فوق دیپلم و چه كارشناسی ترجیح می‌دهند در هتل‌داری و مدیریت توریسم (HTM) فارغ‌التحصیل شوند و تحصیل در خارج از كشور را ترجیح می‌دهند و رشتة HTM برای آنان در اولویت است، مشخص می‌گردد. دانشجویان ملل آسیایی در 3 گروه و در سطح كارشناسی و كارشناسی ارشد انتخاب شدند. در مقایسة این 3 گروه دانشجویی برای انگیزة تحصیل در رشته HTM، مشخص شد كه دانشجویان تایوانی بیشترین انگیزه را داشته‌اند و كشوری كه برای اكثریت دانشجویان جهت تحصیل خارج از كشور در اولویت بوده آمریكا بوده است. این سه گروه دانشجویی در ارتباط با رشته‌های ترجیحی خود در تحصیل خارج از كشور، پاسخ‌های متفاوتی داده بودند. اطلاعات كامل در این مقاله ارائه شده است.
 
 
کلمات کلیدی:

HTM

هتل داری و مدیریت توریسم

انگیزه‌ها و اولویت‌های تحصیلی

گروه‌های دانشجویی ملل آسیایی

 
 
 
مقدمه:
تصور می شود بررسی محبوبیت فارق‌التحصیل شدن در رشته هتل داری و مدیریت توریسم (كه از این به بعد HTM نامیده می‌شود) در كشورهای مختلف، یك تحقیق مفید باشد. اول اینكه این تحقیق به درك جایگاه رشتة HTM در سیستم‌های آموزشی كشورهای مختلف كمك می‌كند. دوم، این بررسی بر سیاست‌های دانشگاه‌های غربی در گرفتن دانشجو از سراسر دنیا تأثیر خواهد داشت. دانشگاههای غربی كه رشته‌های HTM را ارائه می‌دهند. 
 
به جذب دانشجویان خارجی كه می‌خواهند در خارج از كشور خود در رشتة HTM تحصیل كنند، علاقه‌مندند همه سهامداران (افراد دخیل) از جمله صنایع هتل داری و توریسم، دولتها و مسئولان آموزشی می‌خواهند اطلاعات بیشتری در مورد دانشجویان رشته HTM داشته باشند. تا آنان را به عنوان دانشجو و یا در آینده به عنوان كارمند بپذیرند. اگر چه موضوع تحصیلات عالیه برای دانشجویان سراسر دنیا كه در رشته HTM تحصیل می‌كنند بقدر كافی جالب است كه توجه محققان، موسسات آموزشی و سهامداران را به خود جلب كند ولی پرسشهای بسیاری همچون انگیزه دانشجویان برای تحصیل در خارج از كشور خود، كشوری كه برایشان در اولویت است و رشته تحصیلی HTM به عنوان رشته مورد علاقه، هنوز بدون پاسخ مانده است.
 
 
 
 
فهرست مطالب
انگیزه‌ها و اولویت‌های تحصیلی گروه‌های دانشجویی ملل آسیایی كه در رشته‌های هتل داری و مدیریت توریسم تحصیل می‌كنند: 1
چكیده: 1
1- مقدمه: 2
1-1- اهداف تحصیل 5
2- بررسی تاریخچه (مطالب موجود): 5
1-3- بررسی: 10
2-3- جمع‌آوری اطلاعات 11
3-3- آنالیز: 14
1-4- وضعیت آماری پاسخ دهنده‌ها (مردم شناسی به لحاظ سن، جنسیت، نژاد و…) 15
2-4- آنالیز فاكتورهای انگیزة انتخاب رشتة HTM: 16
3-4- مقایسة انگیزه‌های انتخاب رشده HTM بین دانشجویان 3 كشور آسیایی: 17
4-4- مقایسة انگیزة تحصیل در خارج از كشور در رشتة HTM بین دانشجویان دورة كارشناسی كشورهای آسیایی: 21
5-4- مقایسة انگیزه‌های دانشجویان رشتة HTM در 3 كشور آسیایی در دورة كارشناسی ارشد: 25
8-4 مقایسة مهمترین رشتة تحصیلی HTM و یا رشته تحصیلی در خارج از كشور پس از فارغ‌التحصیلی میان دانشجویان كارشناسی كشورهای آسیایی 33
9-4- مقایسة مهمترین رشتة تحصیلی در خارج از كشور پس از فارغ‌التحصیل شدن بین گروه‌های دانشجویی كارشناسی ارشد كشورهای آسیایی: 33
5- بحث و نتیجه‌گیری: 34
 
 

دانلود انگیزه‌ها و اولویت‌های تحصیلی گروه‌های دانشجویی ملل آسیایی كه در رشته‌های هتل داری و مدیریت توریسم تحصیل می‌كنند

دریافت و دانلود فایل”انگیزه‌ها و اولویت‌های تحصیلی گروه‌های دانشجویی ملل آسیایی كه در رشته‌های هتل داری و مدیریت توریسم تحصیل می‌كنند”

گردشگری و توریسم

دانلود پاورپوینت بازاریابی گردشگری سلامت با نگاه به ظرفیت ها و مزیت های رقابتی در ایران

پاورپوینت گردشگری سلامت
پاورپوینت مزیت های گردشگری سلامت در ایران
پاورپوینت روش‌های بازاریابی گردشگری سلامت
پاورپوینت ارزآوری گردشگری سلامت درایران
پاورپوینت نقاط قوت بالقوه گردشگری سلامت درایران
پاورپوینت مطالعات بازار گردشگری سلامت

پاورپوینت،بازاریابی گردشگری سلامت با نگاه به ظرفیت ها و مزیت های رقابتی در ایران

 

 

توریسم درمانی (گردشگری سلامت) چیست؟

در حالت کلی توریسم درمانی (گردشگری سلامت) یک هدف را بیشتر دنبال نمی‌کند؛ جذب افراد بیمار و یا زیبا جویان به کشور برای درمان و عمل های زیبایی مانند عمل جراحی زیبایی بینی. در تعریف توریسم درمانی می‌توان گفت که شخص بیمار از یک کشور پیشرفته‌ای به یک کشور در حال توسعه برای درمان بیماری خود مراجعه می‌کند. چنین چیزی در گذشته داشتیم، بله بود؛ اما آن‌ها را نمی‌توان جز صنعت توریسم درمانی آن کشور به حساب آورد. در این حالت مردم از کشورهای کم درآمد به کشورهای ثروتمند در حوزه پزشکی برای درمان بیماری خود مراجعه می‌کردند. به هر حال این مسئله بر اقتصاد آن کشور مفید واقع بود. در چنین صنعتی به نوعی برعکس انجام می‌شود.

 

 

مردم از کشورهای پیشرفته برای دریافت خدمات درمانی باکیفیت و باقیمت مناسب یا حتی کشورهای هم سطح به کشورهای دیگر با کیفیت خدمات پزشکی بالا و قیمت های خدمات درمانی مناسب تر و پایین تر مراجعه می‌کند. توریسم درمانی چیست

 

 

در تعریف توریسم درمانی (گردشگری سلامت)، سازمان جهانی تعریف زیر را در سایت خود نوشته است: «به کار بردن خدماتی که باعث بهبود یا افزایش سلامت و روحیه فرد با استفاده از منابع طبیعی مانند آب‌های معدنی آب‌ و هوا یا دستورات پزشکی می‌شود. توریست درمانی خدماتی است که در محلی خارج از محل سکونت فرد انجام میشود.» همچنین شعار جهانی که برای توریسم سلامت شامل امکانات و خدمات در حد کشورهای جهان اول یا پیشرفته و قیمت و هزینه‌ها در حد کشورهای در حال توسعه. توریسم درمانی چیست

 

 

توریسم درمانی (گردشگری سلامت) فقط به منزله به کار بردن ابزار آلات یا اقدامات پزشکی نیست. بلکه گاهی فرد برای دریافت خدمات و استفاده از منابع طبیعی به منظور بهبود روحیه خود وارد کشور دیگری می‌شود. چنین مواردی را در ایران زیاد داریم. بسیاری از توریست‌ها در حوزه گردشگری سلامت برای آب‌ درمانی وارد شهرهای مختلف مانند سرعین در استان اردبیل می‌شوند.

 

 

 

توریسم درمانی (گردشگری سلامت) چیست؟ و چه مزیت‌هایی می‌تواند برای یک کشور داشته باشد:

۱- ارز آوری و ثروت آفرینی مانند صادرات – با توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

اولین مزیت آن ورود ارز برای کشور است. بجای فرستادن محصول به کشور دیگر (صادرات) خود بیمار به کشور آمده و هزینه می کند. بیماران بهای تمامی خدمات درمانی خود را به صورت ارز یا معادل ریالی آن پرداخت کنند. شاید یک مریض ارز آن‌ چنان بالایی به کشور وارد نکند؛ اما وقتی تعداد آن‌ها بالا شود، بهای ارز وارد شده بسیار چشمگیر خواهد بود. سرمایه گذاری در توریسم درمانی

 

۲- پیشرفت اقتصادی و ارتقای برند ملی – توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

برای اقتصاد کشور بسیار مفید است. وارد کردن ارز خود می‌تواند یک گام مثبتی برای بهبود وضعیت اقتصادی باشد. از طرف دیگر خود پزشکان هم با شرکت در دوره توریست درمانی می‌توانند علاوه بر برند سازی خود، وضعیت اقتصادی را نیز بهبود ببخشند. در واقع این صنعت فقط برای دولت کارساز نخواهد بود، بلکه بیشتر افراد درگیر با آن منفعت خواهند برد.

 

۳- اشتغال سالم و مولد با توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

می‌تواند باعث اشتغال‌زایی کشور شود. یک بیمار وقتی وارد کشور می‌شود، به هر حال سعی می‌کند تا در طول دوره درمان خود از نقاط دیگر کشور بازدید کند حتی می‌تواند صنایع دستی را نیز خریداری کند. این خود می‌تواند برای دیگر صنعت‌ها هم از نظر اقتصادی بهبود به وجود بیاورد. همچنین این روش می‌تواند باعث به وجود آمدن شغل‌های مرتبط آن‌ها شود. مترجم‌ها از افرادی هستند که با گسترش صنعت توریسم بازار بسیار خوبی به دست خواهند آورد. سرمایه گذاری در توریسم درمانی

 

۴- پتانسیل بالای کشور – توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

از تمام پتانسیل کشور استفاده می‌شود. از نظر پزشکی ما متخصصان بسیار زیاد و توانمند داریم که قادر به درمان انواع بیماری‌ها هستند. از آن طرف در حال حاضر دارای شهرهای پزشکی هستیم. منظور ما از شهر پزشکی یعنی شهری مانند یزد که قطب درمان نازایی کشور است. هرکدام برای مواردی خاص مشهور هستند. هرکدام از این افراد یا مکان‌ها خود دارای پتانسیلی هستند که با توریسم درمانی می‌توان از آن‌ها به بهترین نحو استفاده کرد.

 

۵- دانش بالای پزشکی ایران – توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

دانش بالای پزشکی کشور را نشان می‌دهد. در تعریف توریست درمانی آمده است مهاجرت موقت افراد از کشورهای پیشرفته به سایر کشور ها برای درمان افراد. مسئله مهم اینجا است. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند به کشورهایی با دانش پزشکی بالا بروند. دانش پزشکی به خوبی توانسته در چند سال گذشته رشد بسیار چشم گیری به دست بیاورد. با این روندی که پیش می‌رود تا چند سال دیگر ایران به اولین قطب درمانی منطقه تبدیل خواهد شد.

 

۶- خدمات درمانی کم هزینه تر برای اتباع خارجی نسبت به کشور خودشان – با توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

قیمت درمان برای بسیاری گردشگران خارجی ارزان است. یکی از دلایلی که افراد از کشورهای پیشرفته به سایر کشور ها می‌روند، هزینه کم درمان است. در مقایسه با کشور های دیگر مانند اروپا در ایران هزینه درمان پایین است. در واقع حتی آن‌ها می‌توانند با پرداخت کمتر از کشور خود در ایران مورد درمان قرار بگیرند. از طرفی هم سفری داشته باشند که خدمان درمانی با کیفیت را تجربه کنند.

 

۷- خدمات درمانی با کیفیت بالا و رقابتی – توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

خدمات درمانی که در ایران عرضه می‌شود نسبت به دیگر کشورها بسیار پیشرفته است. همین الان اگر شما به بیمارستان خصوصی در تهران و شهرهای بزرگ مراجعه کنید، بیماران زیادی خارجی مشاهده خواهید کرد. بیمارانی که فقط به دلیل شنیدن کیفیت بالا خدمات درمانی وارد کشور شدند. جالب‌ تر اینجاست که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. یکی از مهمترین دلایل مراجعه آن‌ها کیفیت بالا خدمات درمانی است.

 

۸-  درآمد ارزی و هزینه های ریالی – توریسم درمانی (گردشگری سلامت)

خدمات درمانی، هزینه های سفر داخلی، سرمایه های انسانی هزینه های اداری و دفتری و جاری شرکت ها و سایر هزینه ها بصورت ریالی و درآمد شرکت تسهیل گر گردشگری سلامت و توریسم درمانی بصورت ارزی است که آن را برای سرمایه گذاران ریسک پذیر و سرمایه گذاران فرشته و یا حتی افراد متخصص جذاب نموده است

 

 

 

 

فهرست

مزیت رقابتی بازاریابی توریسم درمانی ایران

جایگاه ویژه توریسم درمانی در صنعت گردشگری

بازاریابی در صنعت توریسم درمانی

حجم و ارزش توریسم درمانی درجهان

عوامل موثر بر گسترش توریسم درمانی

مهم ترین توانمندیهای بالقوه ایران در جذب توریسم درمانی

حضوربیمارخارجی درایران

ظرفیت های بازار گردشگری سلامت ایران

وظایف متولیان گردشگری سلامت

مخاطبان گردشگری سلامت ایران

ظرفیت های جراحی ایران

آیا در درمان سرطان نیز می‌توانیم  به فکر جذب گردشگر سلامت باشیم؟

چالش اصلی که در حال حاضر ظرفیت‌های بازار گردشگری سلامت ایران را تهدید می‌کند

جایگاه خاص ایران دردرمان سرطان

امروز بزرگ‌ترین بازار هدف ما در بین کشورهای همسایه کدام است؟

مقررات و سیاست‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت

انعطاف پذیری درحوزه پزشکی

مهم‌ترین  چالش‌های حوزه گردشگری سلامت در ایران

الزامات مدیریت گردشگری

عموم مردم به‌طور کامل به هوش مصنوعی اعتماد ندارند

مزیت رقابتی بیمارستان های ایران

اقبال و تمایل بیماران پاکستان برای درمان درایران

آمارهای جهانی در خصوص درآمدزایی گردشگری

نگاهی به مزیت های رونق گردشگری پزشکی در جهان

سیاست های کلیدی ایران در رونق گردشگری پزشکی

در زمینه راهبردی و رقابتی مهم ترین مزیت ایران به پایین بودن هزینه‌های درمانی در مقیاس جهانی و منطقه‌ای

افزایش تعداد گردشگران پاکستانی ورودی به کشور در سال ۹۶

ظرفیت های ایران در تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت

ایران یکی از پنج کشور مطرح جهان در علوم و فنآوری عرصه پزشکی است .

مردم پاکستان از پیشرفت های پزشکی ایران بی خبرند

گردشگری سلامت؛ چالش ها و فرصت‌ها

ویژگی خاص گردشگری سلامت

گردشگری سلامت درایران

ظرفیت های بالای ایران درگردشگری و چالش های پیش رو

مشهد،پایتخت معنوی؛ قطب گردشگری سلامت

دلایل سفر بیماران به ایران برای درمان

آماری از سفر بیماران به کشورهای درحال توسعه برای دریافت خدمات سلامت

پیش‌بینی برای ۶۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی در سال برای ایران

نگاهی به ظرفیت‌های پزشکی و درمانی ایران

هزینه‌های درمان در ایران

چه بیمارانی که به ایران می‌آیند؟

سیاست کلیدی دولت ایران در گردشگری پزشکی

ظرفیت‌های محیطی و فرهنگی ایران

نگاهی کوتاه به ظرفیت‌های ایران در گردشگری پزشکی

چالش‌های پیش روی ایران برای رقابت در گردشگری پزشکی چیست؟

گردشگری سلامت در آسیا و ایران

ظرفیت گردشگری سلامت

رشدبخش گردشگری درایران

استعداد و ظرفیت های تبدیل شدن ایران  به یک مقصد پیشرو در حوزه‌ی گردشگری

ایران پشرو در حوزه‌ی توسعه‌ی علم سلامت در منطقه

تهدیدات پیش روی گردشگری سلامت درایران

چرا توسعه‌ی گردشگری سلامت در ایران؟

دلایل نرخ رشدبالای گردشگری درایران

چالش های پیش روی گردشگری سلامت ایران باظهور رقبای جدید

استراتژی های بازاریابی در گردشگری پزشکی

کیفیت مراقبت سلامتی و اعتبارنامه

اعتبارنامه مسافرت پزشکی

هزینه‌ها و استراتژی های بازاریابی در گردشگری پزشکی

نقش زیرساخت‌ها در استراتژی های بازاریابی در گردشگری پزشکی

عوامل مؤثر بر رشد و توسعه گردشگری سلامت

روش‌های بازاریابی گردشگری سلامت

ارزآوری گردشگری سلامت درایران

سهم ناچیزایران در گردشگری منطقه

آمارگردشگران سلامت درایران

نقاط ضعف گردشگری سلامت در ایران

نقاط قوت بالقوه گردشگری سلامت درایران

مطالعات بازار گردشگری سلامت

توانمندی‌های ایران برای گردشگری سلامت

گردشگری سلامت درکلان شهر تبریز

ایران،مقصد طلایی گردشگری سلامت خاورمیانه

رقابت هندی ها با ایران در جذب گردشگران سلامت

رتبه جهانی ایران در جذب گردشگر چند است؟/ تضعیف ارزش ریال بهترین مزیت رقابتی!

بهترین عملکرد وضعیف ترین عملکردرقابت پذیری گردشگری ایران

جایگاه ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا

رتبه گردشگری ایران دریونسکو

پتانسیل های گردشگری ایران

فرصت های سرمایه گذاری

توریسم درمانی (گردشگری سلامت) در استان گیلان و جذب سرمایه گذار

تبحر و تخصص بالای پزشکان ایرانی ،مزیت رقابتی برای گردشگری سلامت

سرمایه گذاری کشورهای همسایه درگردشگری سلامت

لوازم رشد گردشگری سلامت

چشمه‌های درمانی مزیت رقابتی گردشگری ایران

تجربه جهانی توریسم آب درمانی

گردشگری پزشکی ایران و ۶ مزیت رقابتی آن در جهان

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت بازاریابی گردشگری سلامت با نگاه به ظرفیت ها و مزیت های رقابتی در ایران

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت بازاریابی گردشگری سلامت با نگاه به ظرفیت ها و مزیت های رقابتی در ایران”

گردشگری و توریسم

دانلود تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی

گردشگری روستایی
گردشگری روستایی در ایران
پروژه گردشگری روستایی
وضعیت گردشگری روستایی در ایران
سطح بندی نظام گردشگری روستایی
سطح بندی روستاهای هدف گردشگری
سطح بندی نظام گردشگری روستایی با مدل EP
پروژه نقش گردشگری در توسعه روستایی
پروژه با مدل پتانسیل اکوتوریستی EP

هدف از این پروژه تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی EP  بوده و بر این اساس شامل پنج فصل به قرار زیر می باشد:

 

فصل اول:  کلیات تحقیق که در آن به بیان مساله و ضرورت تحقیق می پردازیم و اهداف و سوالات را بیان میکنیم و به تشریح متغییرهای می پردازیم.

 

فصل دوم : مرور منابع ، ادبیات و پیشینه تحقیق : در این فصل به توريسم و گردشگری و انواع اصلی آن خواهیم پرداخت. به گردشگری روستایی و محدوده و انواع آن اشاره میکنیم . در ادامه  آسیب های توسعه گردشگری روستایی و فواید آن مطرح می شود. عوامل موفقيت كشورها در جلب توريسم بررسی می شوند و به اثرات گردشگری روستایی می پردازیم. در نهایت مکاتب گردشگری بیان می شوند.

 

 

 فصل سوم : روش اجرای تحقیق ، مواد وروش: به ابزار و روش گردآوری می پردازیم. به متغیر های تحقیق و جامعه آمار می پردازیم و در ادامه بصورت کامل ویژگی کالیدی و جغرافیایی منطقه رو مورد برسی قرار می دهیم.
 

 

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها ویافته های تحقیق : به  پتانسیل های گردشگری روستایی در شهرستان رضوانشهر و اقلیم و آسایش به روش الگی خواهیم پراخت. سطح بندی جاذبه های گردشگری  روستایی درشهرستان رضوانشهر مهمترین بخش این فصل می باشد.

 

 

فصل پنجم : بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده    1
مقدمه    3

فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 بیان مسئله    5
1-2 سوال تحقیق    6
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق    6
1-4 اهداف تحقیق    7
1-5 فرضیه    7
1-6 قلمرو تحقیق    7
1-7  محدویت های تحقیق    10
1-8  واژه ها و مفاهیم    10

 

فصل دوم: مبانی نظری تحقیق
2-1 توريسم و گردشگری    13
2-2 تعريف اصطلاحات توريسم    15
2-3  طبقه‏بندي انواع توريسم    18
2-4 اشكال عمده توريسم    20
2-4-1 توريسم طبيعت يا اكوتوريسم    20
2-4-1-1 توريسم اقليمي (كليماتوريسم)    20
2-4-1-2 توريسم ساحلي    21
2-4-1-3 توريسم كوهستان و برف شهرها    22
2-4-1-4 توريسم جنگل    23
2-4-1-5 توريسم كوير و بيابان    23
2-4-1-6 توريسم آبهاي معدني و آبهاي گرم    23
2-4-1-7  توريسم درماني    24
2-4-1-8 توريسم ورزشي    24
2-5 گردشگری روستایی    24
2-5-1 محدوده گردشگری روستایی    25
2-5-2 اصول کلی برای گردشگری در روستا    28
2-5-3 فواید توسعه گردشگری روستایی    29
2-5-4 آسیب های توسعه گردشگری روستایی    32
2-5-5 خدمات گردشگری روستایی    35
2-5-6 فراورده کلی گردشگری روستایی    36
2-6 زيربناهاي صنعت توريسم    37
2-7 عوامل موفقيت كشورها در جلب توريسم    38
2-8  اثرات گردشگری    41
2-9 اثرات زیست محیطی    42
2-10 اثرات اقتصادی گردشگری    47
2-11 اثرات فرهنگی- اجتماعی گردشگری    51
2-12 اثرات سیاسی توسعة گردشگری    55
2-13 نظریه های گردشگری    56
2-13-1 نظرات قضایی    56
2-13-2 نظرات تولیدی    56
2-13-3 نظرات تاریخی    57
2-13-4 نظرات مدیریتی    57
2-13-5 نظرات اقتصادی    58
2-13-6 نظرات جامعه شناسی    58
2-14 مکاتب گردشگری    60
2-14-1 مکتب آمریکا    60
2-14-2 مکتب کانادا    60
2-14-3 مکتب انگلیس    61
2-14-4 مکتب استرالیا    61
2-15 پیشینه تحقیق    62

 

 

فصل سوم: ویژگیهای جغرافیایی تحقیق
3-1 روش کار    74
3-1-1 نوع روش تحقيق    74
3-1-2 روش گردآوری    74
3-1-3 ابزار گردآوری    75
3-1-4 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات    75
3-1-5-جامعه آماری و حجم نمونه و مقطع زمانی    75
3-1-6- متغیر های تحقیق    76
3-2 ویژگیهای جغرافیایی محدوده مورد مطالعه    78
3-2-1 موقعیت    78
3-2-2 مشخصات محیط طبیعی    79
3-2-2-1 توپوگرافی    79
3-2-2-2 زمین شناسی    82
3-2-2-3 اقلیم    89
3-2-2-3-1 درجه حرارت    89
3-2-2-3-2 بارندگی    92
3-2-3 رطوبت هوا    95
3-2-4 ابرناکی سالانه    96
3-2-4-1 ابرناکی ماهیانه    97
3-2-5 ساعات آفتابی    98
3-2-5-1 ساعات آفتابی ماهانه    99
3-2-5-2 روزهای یخبندان    100
3-2-6  فشار هوا    102
3-2-7 باد    103
3-2-8 روش دمارتن اصلاح شده    106
3-2-9 سيستم طبقه بندي آمبرژه    107
3-2-10 منحني آمبروترميك    109
3-2-10-1 خاکشناسی منطقه    110
3-2-10-2 منابع آب    114
3-2-10-3 پوشش گیاهی    118
3-2-11 طبقه جنگلی پست    118
3-2 -11-1جنگلهای مخلوط ( آمیخته ) هیرکانین:    118
3-2-11-2 جنگلهای راش (آلش) کوهستانی    119
3-2-11-3 طبقه کوهستانی فوقانی    119
3-2-11-4 طبقه چراگاههای طبیعی و کوهستانی:    120
3-2-12 مشخصات اجتماعی – جمعیتی    123
3-2-13 تعدادجمعیت در سالهای آماری    123
3-2-14 توزیع و تراکم جمعیت    127
3-2-15 ساختار سنی و جنسی جمعیت    128
3-2-15-1 ساختار جنسی    128
3-2-16 سواد وآموزش    129

 

 

فصل چهارم: تجزیه تحلیل داده ها و یافته های تحقیق
4-1- پتانسیل های گردشگری روستایی در شهرستان رضوانشهر    132
4-1-1 زمین شناسی و توریسم    132
4-1-2 آب و هوا و توریسم    134
4-1-2-1 اقلیم و آسایش از روش ماهونی    137
4-1-2-2 اقلیم و آسایش به روش الگی    140
4-1-3 شبکه آب و توریسم    141
4-1-4 توپوگرافی و توریسم    143
4-1-4-1 واحد ساحلی، جلگه ای وکوهپایه ای    143
4-1-4-2 واحد کوهستانی کم ارتفاع    144
4-1-4-3 واحد کوهستانی نسبتا مرتفع    145
4-1-4-4 واحد کوهستانی بسیار مرتفع    145
4-1-5 پوشش گیاهی و توریسم    146
4-1-6 دشت دورا    150
4-1-7  منطقه حفاظت شده قرقاول (ساحل تازه آباد رودسر)    151
4-1-8 ییلاقات ارده و پارگام    151
4-1-9 آبشار ویسادار (جاده آبویار)    153
4-1-10 نهالستان پیلمبرا    155
4-1-11 پارک جنگلی دکتر درستکار    155
4-1-12 پارک جنگلی گیسوم    156
4-2 سطح بندی جاذبه های گردشگری  روستایی درشهرستان رضوانشهر    158

 

فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 بحث و نتیجه گیری    164
5-2پیشنهادات    171
5-3-آزمون  فرضیه ها    174

منابع و مأخذ    177

 

 

فهرست جداول
جدول 2-1 آثار سیاسی توسعة گردشگری    35
جدول 3-1 تعداد و درصد روستاهای شهرستان رضوانشهر بر حسب طبقات ارتفاعی    51
جدول 3-2 میانگین دمای ایستگاه پیلمبرا سانتی گراد    58
جدول 3-3 داده های حرارتی ایستگاه پیلمبرا درجه سانتیگراد    59
جدول 3-4 متوسط بارندگی و در صد بارش ایستگاه پیلمبرا میلی متر    60
جدول 3-5 درصد بارندگی فصلی ایستگاه پیلمبرا    61
جدول 3-6 میانگین آمار رطوبت نسبی در ایستگاه پیلمبرا-به در  صد    62
جدول 3-7 میانگین درصد رطوبت نسبی هوا در ایستگاه پیلمبرا    62
جدول 3-8 میانگین سالانه روزهای ابری ایستگاه انزلی    63
جدول 3-9 میانگین روزهای ابری ماهیانه ایستگاه انزلی    64
جدول 3-10 میانگین سالانه ساعات آفتابی ایستگاه انزلی    65
جدول 3-11 میانگین ماهیانه ساعات آفتابی ایستگاه انزلی    66
جدول 3-12 وضعیت روزهای یخبندان در ایستگاه هواشناسی پلیمبرا    67
جدول 3-13 میزان فشار ماهانه هوا در بندر انزلی (واحد میلی بار)    68
جدول 3-14 مشخصات بادهای محلی در منطقه مورد مطالعه:    69
جدول 3-15 طبقه‏بندي اقليمي به روش دمارتن    70
جدول 3-16 ارزیابی منابع آب میلیون متر مکعب    77
جدول 3-17 تغییرات جمعیت در سالهای 1390-1385 در شهرستان رضوانشهر1390    82
جدول 3-18 تعداد خانواردر سالهای 1385 و1390 شهرستان رضوانشهر    83
جدول 3-19 بعد خانواردر سالهای 1385  و 1390 درشهرستان رضوانشهر    84
جدول 3-20 تراکم جمعیت  در سالهای 1385  و 1390درشهرستان رضوانشهر    85
جدول 3-21 ساختار جنسی شهرستان رضوانشهر در سالهای 1390-1385    86
جدول 3-22 تعداد افراد باسواد زن و مرد در شهرستان رضوانشهر    87
جدول 4-1  اقلیم و آسایش از روش ماهونی    94
جدول 4-2 ماتریس مربوط به امتیازات و جاذبه های گردشگری شهرستان رضوانشهر    110

 

فهرست نمودارها
نمودار 3-1 تعداد روستاهای شهرستان رضوانشهر بر حسب طبقات ارتفاعی    51
نمودار 3-2 میانگین دمای ایستگاه پیلمبرا شهرستان رضوانشهر    59
نمودار 3-3 متوسط بارندگی ایستگاه پیلمبرا    60
نمودار 3-4 درصد بارندگی فصلی ایستگاه پیلمبرا    61
نمودار 3-5 میانگین درصد رطوبت نسبی در ایستگاه پیلمبرا    63
نمودار 3-6 مقدار ابرناکی سالانه ایستگاه انزلی    64
نمودار 3-7 میانگین روزهای ابری ماهیانه ایستگاه انزلی    64
نمودار 3-8 میانگین سالانه ساعات آفتابی ایستگاه انزلی    65
نمودار 3-9 میانگین ماهیانه ساعات آفتابی ایستگاه انزلی    66
نمودار 3-10 وضعیت روزهای یخبندان در ایستگاه هواشناسی پلیمبرا    67
نمودار 3-11 منحنی آمبروترمیک در شهرستان رضوانشهر    72
نمودار 3-12 تغییرات جمعیت در سالهای 1390-1385 در شهرستان رضوانشهر1390    82
نمودار 3-13 تعداد خانواردر سالهای 1385 و1390 شهرستان رضوانشهر    83
نمودار 3-14 بعد خانواردر سالهای 1385  و 1390 درشهرستان رضوانشهر    84
نمودار 3-15 تراکم جمعیت  در سالهای 1385  و 1390درشهرستان رضوانشهر    85
نمودار 3-16  ساختار جنسی شهرستان رضوانشهر در سالهای 1390-1385    87
نمودار 3-17 تعداد افراد باسواد زن و مرد در شهرستان رضوانشهر    88

 

 

فهرست اشکال
شکل 3-1  اقلیم نمای دومارتن    71
شکل 3-2 اقلیم نمای آمبرژه    72
تصویر شماره 4-1 چشمه    90
تصویر شماره 4-2 وجود دره های صعب العبور    90
تصویر شماره 4-3 وجود صخره های سنگی    91
تصویر شماره 4-4 وجود دره های عمیق با جریان آب دائمی    91
تصویر شماره 4-5 نمایی از شرایط میکرو کلیمایی در رضوانشهر    92
تصویر شماره 4-6 جریان آب رودخانه شفارود و استفاده ازهوای پاک و خنک در اطراف آن    92
تصویر شماره 4-7 مناطق  مناسب شهرستان که برای ورزشهای زمستانی    93
تصویر شماره 4-8 چشم اندازی از جنگل های شفارود شهرستان رضوانشهر    94
شکل شماره 4-9 اقلیم نمای الگی را در شهرستان رضوانشهر    96
تصویر شماره 4-10 نمایی از رود خانه شفارود و بستر سیلابی آن    97
تصویر شماره 4-11 نمایی از تونل  شفارود    98
تصویر شماره 4-12 نمایی از اراضی جلگه ای و ساختمانهای جدید    99
تصویر شماره 4-13 نمایی از آبشار خجه دره    99
تصویر شماره 4-14 نمایی از پوشش گیاهی و راه ارتباطی    100
تصویر شماره 4-15 نمایی ازرودخانه شفارود وگردشگران در بستر    101
تصویر شماره 4-16 پوشش بکر جنگلی و شاخه های فرعی حوضه ی شفارود    101
تصویر شماره 4-17 چشم انداز راشستانهای "لمیر" در شمال غرب حوضه(شعماری، 1383)    102
تصویر شماره 4-18 ییلاق زندانه و مناظر زیبای آن    102
تصویر شماره 4-19 مرتع منطقه برزکوه    103
تصویر شماره 4-20 نواحی مرتعی زندانه (شعماری، 1383)    103
تصویر شماره 4-21 نواحی مرتعی برن(شعماری، 1383).    103
تصویر شماره 4-22 چشم انداز پوشش مرتعی"دشت دامن" در جنوب غرب شهرستان    104
تصویر شماره 4-23 دشت دورا ن در ییلاقات شهرستان رضوانشهر    104
تصویر شماره 4-24 نمایی از ییلاق پارگام در شهرستان  رضوانشهر    105
تصویر شماره 4-25 نمايي از دهستان ييلاقي ارده واقع در شمال غرب شهرستان    106
تصویر شماره 4-26 آبشار ویسادارنمای بالا  وآبشار ویسادارنمای روبرو    106
تصویر شماره 4-27 نهالستان پیلمبرا در شهرستان رضوانشهر    107
تصویر شماره 4-28 پارک جنگلی دکتر درستکار در شهرستان رضوانشهر    107
تصویر شماره 4-29 پارک جنگلی گیسوم در جنگلهای گیسوم    108

 

فهرست نقشه ها
نقشه 1-1 محدوده مورد مطالعه    6
نقشه 3-1 اداری– سیاسی ، نقاط روستایی و شبکه راههای شهرستان رضوانشهر    49
نقشه 3-2 توپوگرافی شهرستان رضوانشهر    52
نقشه 3-3 زمین شناسی  شهرستان رضوانشهر    57
نقشه 3-4 خاک شهرستان رضوانشهر    75
نقشه 3-5 شبکه آب شهرستان رضوانشهر    78
نقشه 3-6 پوشش گیاهی شهرستان رضوانشهر    81

 

 

 

دانلود تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی

دریافت و دانلود فایل”تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی”

گردشگری و توریسم

دانلود پاورپوینت گردشگری شهری و نقش آن درتوسعه پایدار

پاورپوینت گردشگری شهری
پاورپوینت شهرهای مدرن
پاورپوینت استارتاپ های گردشگری

پاورپوئینت گردشگری شهری ونقش آن درتوسعه پایدار
 

 

گردشگری در چارچوب الگوهای فضایی خاصی عمل میکند. یکی از این الگوهای فضایی، گردشگری شهری است. نواحی شهری به علت آنکه جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری دارند، در اغلب موارد مقاصد گردشگری مهمی محسوب میشوند. شهرها معمولا جاذبه های متنوع و بزرگی شامل موزه ها، بناهای یادبود، مکانهای تاریخی را دارا هستند که خود، گردشگران بسیاری را جذب میکند.

 

عملکرد گردشگری در فضای شهری در راستای انگیزه های متفاوتی  شکل میگیرد که برخی از مهمترین آنها به شرح ذیل است:

-دیدار دوستان و خویشاوندان -حضور در نمایشگاهها و کنفرانسها -بازدید از میراث فرهنگی  سفرهای مذهبی (زیارت)- حضور در مراسم و محل- رفع مسایل درمانی- بهداشتی- خریدهای تفریحی- مسایل ورزشی- مسایل آموزشی- سفرهای روزانه و اداری- دلایل شخصی – بر مبنای این انگیزهها عملکرد در فضای شهری چند بعدی میشود. رویکرد به درون در پاسخگویی به نیازهای اقتصادی و رویکرد به بیرون در کنش متقابل فرهنگی یا در بعضی موارد تضادهای ناشی از آن است.

 

آنچه که مهم است،برنامه ریزی راهبردی مدیران و برنامه ریزان شهری درراستای جذب گردشگران و رویکردتعامل با ساکنان شهرهاست و بسا که گردشگرانی ؛بدلیل عدم رعایت فرهنگ گردشگری ساکنان برخی از شهرها از مسافرت به آنجا منصرف شده اند.درصورتیکه با ارائه برنامه مناسب می توان مراجعه مستمر گردشگران و مزیت درآمدزایی ساکنان را فراهم آورد.

منظور از گردشگری شهری، فعالیت­های گردشگری در محیط­ های شهری است. هنگامی که شهرها به عنوان مقصدهای گردشگری توسعه می­یابند، پیچیدگی محیط­ های شهری، آن­ها را از سایر مقصد ها (روستاها، تفرجگاه­ ها، سواحل و …) متمایز می­سازد. بولدینگ نظریه­ پرداز آمریکایی شهرها را به عنوان پیچیده­ ترین سطح سیستم­ ها بعد از سیستم­ های ذهنی می­داند. شهر به عنوان واقعیتی جغرافیایی، اقتصادی، سیاسی و جامعه­ شناختی در هر دوره­ ای از رشد و تحوّل خود از هر کدام از این عوامل تأثیر پذیرفته و بر هر کدام از آن­ها تأثیر گذاشته است. پیچیدگی هر یک از این عوامل خود موجد پیچیدگی شهر به عنوان تبلور فضایی آن­ها بوده است.

 

در صورت برنامه­ ریزی و توسعه­ ی از پیش اندیشیده شده، گردشگری می­تواند منافع مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی را ایجاد و سهم قابل توجهی را در توسعه­ ی ملی ایفا نماید. رشد شتابان گردشگری طی دهه­ های گذشته و آینده­ نگری­های مبتنی بر آن، همراه با تأکیدی که کارشناسان کشورهای رو به رشد بر تقویت و پشتیبانی این فعالیت در جهت اهداف توسعه­  پایدار در این ممالک روا می­دارند، مفهوم تازه­ای را تحت عنوان توسعه ­ی پایدار گردشگری مطرح کرده است.

 

دانلود پاورپوینت گردشگری شهری و نقش آن درتوسعه پایدار

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت گردشگری شهری و نقش آن درتوسعه پایدار”