گردشگری و توریسم

دانلود نظریه های گردشگری و بررسی ماهیت و اهداف صنعت گردشگری

مبانی گردشگری
اصول گردشگری
نظریه های گردشگری
اهداف صنعت گردشگری
بررسی ماهیت صنعت گردشگری
دانلود پروژه اصول و مبانی گردشگری
دانلود پروژه نظریه های گردشگری
توسعه پایدار گردشگری
برنامه ریزی گردشگری با تاکید بر توسعه پایدار

دانلود پروژه رشته گردشگری

نظریه های گردشگری و بررسی ماهیت و اهداف صنعت گردشگری

 
 
 
 
مقدمه
واژه توریسم از نظر اتیمولوژی از کلمه tour  مشتق شده است به معنای سیرو سفر از یک نقطه به نقطه دیگر می‌باشد. توریسم در زبان فرانسه هم به معنی مسافرت به اطراف و اکناف و مشتق از کلمه tour است.(قره نژاد،1374 :42 ).درکتاب   گردشگری(ماهیت و مفاهیم)   درباره ریشه  لغت گردشگری tourism  این گونه بیان شده است
این کلمه از کلمه tour  به معنای گشتن اخذ شده است که ریشه در لغت لاتین turns به معنای دور زدن، رفت و برگشت بین مبدأ و مقصد و چرخش داردکه از یو نا نی به اسپانیایی و فرانسه راه یافته است. در فرهنگ وبستر گردشگری به سفری  که در آن مسافرتی به مقصدی انجام می‌گیردوسپس بازگشتی به محل سکونت را در بر دارداطلاق می‌گردد. در فرهنگ لانگمن گردشگری به معنای مسافرت وتفریح برای سرگرمی‌معنا شده است در فرهنگ لاروس گردشگری به معنای برای تفریح (لذت یا رضایت ) آمده است.(پاپلی یزدی، سقایی،1385 :18-19).
 
توریسم براساس تعریف سازمان جهانی توریسم، به كلیة فعالیت‌های افرادی اطلاق می‌شود كه به مكان‌هایی خارج از محیط عادی خود به منظور گذراندن ایام فراغت، انجام كار و سایر هدف‌ها، برای مدت كمتر از یك سال می‌روند. به این ترتیب، محور توریسم از مسافرت‌هایی كه صرفاً به منظور گذراندن تعطیلات و سپری كردن چند روز برای دیدار دوستان و آشنایان و بازدید از مناطق جذاب انجام می‌گیرد، بسی فراتر می‌رود (زاهدی، 1385: 4). توریسم مجموع پدیده‌ها و ارتباطات ناشی از کنش متقابل میان گردشگردان، سرمایه، دولت‌ها و جوامع میزبان، دانشگاه‌ها و سازمان‌های غیردولتی، در فرایند جذب، حمل و نقل، پذیرایی و کنترل گردشگران و دیگر بازدیدکنندگان است ( Weaver,2000: 3).
 
        گردشگری مجموعه مسافرت‌هایی را دربرمی‌گیرد که به منظور استراحت وتفریح یا دیگرفعالیت‌های شغلی ویا اینکه به منظور شرکت در مراسم خاص انجام می‌گیرد وغیبت شخص گردشگر از محل سکونت دائم خود درطی این مدت موقتی وگذرا می‌باشد. بدیهی است کسانی که اقدام به مسافرت‌های شغلی منظمی‌بین محل کار و زندگی خود می‌کنند مشمول این تعریف نمی‌شود    (  Inskeep.2002  )
مفهوم توریسم و گردشگری با مفاهیمی‌همچون سیرو سفر، گذران اوقات فرافت،از شهری به شهر دیگررفتن و یا زیاد سفر کردن در آمیخته می‌با شد که معمولا این حر کت و جابجایی  به منظور آشنایی باملل دیگر وشناخت و کسب آگاهی ویا امور تجاری و مذ هبی انجام می‌گرفته است البته مفهوم جهانگردی در دنیای قدیم و جدید تغییراتی  یافته است زیرا در دنیای قدیم جهانگردی شامل فعالیت‌های خاصی همچون زیارت، سفرهای تجاری وبا زرگانی، سفر‌های ما جرا جو یانه سیا سی و اقتصادی بوده که در مقیاس اندک انجام می‌شده است.اما امروزه جهانگردی بعنوان یک مسئله مهم فرهنگی،اقتصادی،سیاسی،اجتماعی درسطوح ملی، جهانی مد نظر می‌باشد که  دارای اثرات مثبت و منفی می‌باشد.
 
 
 
 
واژگان كلیدی:
مبانی گردشگری
اصول گردشگری
نظریه های گردشگری
اهداف صنعت گردشگری
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
 اصول و مبانی گردشگری
2-1- واژه شناسی توریسم 9
2-2- مفهوم توریسم 10
2-3-تعریف جهانگردی  10
2-4- مهم¬ترین دیدگاه‌های ارائه شده درزمینه گردشگری 11
2-4-1- جهانی شدن 11
2-4-2- فرهنگ پذیری  12
2-4-3- نوسازی  12
2-4-4- سلسله مراتب نیازها وتوریسم  12
2-4-5-  انگیزش 13
2-4-6- نظریه عطایای الهی 13
2-4-7- نظریه هزینه نسبی 13
2-4-8- نظریه مزیت مطلق و دانش فنی 13
2-4-9- نظریه شرایط تقاضا 
13   2-5-  اصطلاحات گردشگری در متون علمی‌و سازمان جهانی گردشگری 17
2-6-  انواع گردشگری 18
2-6-1-توریسم معمولی 18
2-6-2-توریسم بر مبنای طبیعت 19
2-6-3- توریسم ماجراجویانه  19
2-6-4-توریسم محصور 19
2- 6- 5- توریسم سلامتی 19
2- 6-6- توریسم مصرفی 19
2- 6-7- اكوتوریسم  20
2-6-8- جهانگردی بر مبنای هدف از مسافرت جهانگردان 20
2-6-9- جهانگردی برمبنای مبدأ جهانگردان 20
2-6-10- جهانگردی بر مبنای سطح درآمد جهانگردان 20
2-6-11- توریسم تفریحی  21
2-6-12-توریسم شهری  21
2-6-13- توریسم طبیعت گرا  22
 2-7- اهداف گردشگران 23
2-8- شهر و توریسم  23
2-9-  ویژگی‌های بارز صنعت توریسم  24
2-10- برنامه  24
2-10-1- پیشینه برنامه ریزی  24
2- 10- 2- تعریف برنامه ریزی 25
2- 10-3- سطوح برنامه ریزی توریسم 26
2-11- توریسم پایدار 27
2- 11-1- پیشینه مفهوم توسعه پایدار 27
2- 11-2- تعاریف توسعه پایدار 28
2- 11-3- ابعاد توسعه پایدار 29
2- 11-4- ارتباط گردشگری پایدارو توسعه پایدار 31
2- 11-5- اصول توریسم پایدار 31
2-11-5 -1 -مشارکت  31
2-11- 5-2-حضور ذینفع‌ها 32
2-11-5-3 –  اشتغال برای افراد محلی 32
2-11-5-4- ارتباطات بازر گانی  32
2-11-5-5 – پایداری منابع 32
2-11-5-6 – هماهنگی در هدف‌ها 32
2-11-5-7 – همکاری  33
2-11-5-8 – ظرفیت پذیرش  33
2-11-5-9 – نظارت و ارزشیابی  33
2-11-5-10 -پاسخگویی  34
2-11-5-11- آموزش  34
2-11-5-12- حفظ هویت  34
2- 11- 6 – اصول اساسی توسعه پایدارگردشگری 34
2-12- نقش گردشگری در اقتصاد وایجاد اشتغال 36
2-13- پیامد‌های اجتماعی – فرهنگی توریسم 39
2-14- ملاحظات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی – فرهنگی 41
2-15- آینده صنعت توریسم       45
2- 16- درآمد حاصل از صنعت گردشگری در مناطق مختلف جهان 48
 
منابع 
 

 

دانلود نظریه های گردشگری و بررسی ماهیت و اهداف صنعت گردشگری

دریافت و دانلود فایل”نظریه های گردشگری و بررسی ماهیت و اهداف صنعت گردشگری”

گردشگری و توریسم

دانلود تحقیق توریست درمانی با فرمت ورد

دانلود توریست درمانی
تحقیق توریست درمانی docx
تحقیق کامل توریست
تحقیق درباره توریست
تحقیق توریست درمانی
تحقیق با موضوع توریست
تحقیق در مورد توریست
تحقیق دانش آموزی درباره توریست
تحقیق دانشجویی درباره توریست

هدف از این تحقیق بررسی توریست درمانی با فرمت docx در قالب 44 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

 

 

 

فهرست مطالب
 توریسم درمانی چیست؟    
گردشگری تندرستی    
 گردشگری درمانی     
  تاریخچه    
 توریسم درمانی در جهان    
 فیلیپین    
هندوستان    
سنگاپور    
 تایلند    
 بازارهای گردشگری بین المللی در مقصدهای مختلف جهان     
 گردشگری در ایران    
جهانگردی    
 رشد فزاینده گردشگری    
 ارکان صنعت جهانگردی    
 منابع طبیعی     
 عوامل زیر بنایی     
 تجهیزات حمل و نقل     
 صنعت توریسم     
 جهانگردی و عمران منطقه ای     
 تاثیر توریسم بر سیاحت داخلی     
 صنعت توریسم و اثرات فرهنگی – اجتماعی     
 نگرش ایران به توریسم    
سیاست های کلی    
 سیاست های اجرایی    
 اثرات زیست محیطی گردشگری    
 آب    
 خاک    
 هوا    
 منابع اطلاعاتی گردشگری    
 نگاهی به آینده    
مفهوم و مبانی  اکوتوریسم    
 جهانگردی زیست محیطی یا اکوتوریسم    
 منشور جهانگردی     
 آسیب به محیط زیست     
 گردشگری – محیط زیست    
 مناطق حفاظت شده    
  استراتژی جهانی حفاظت     
 ارزش های توریستی مناطق حفاظت شده    
 توریسم درمانی در ایران    
 درمان    
 تاریخچه احداث مراکز درمانی        

 

 

 

 

در حقیقت گردشگری سلامت، نوعی از گردشگری است كه به منظور حفظ، بهبود و حصول مجددسلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیشتر از 24 ساعت و كمتر از یك سال صورت می گیرد. توریست سلامت با مسافرت از محل دائم زندگی خود می تواند از خدمات درمانی مقصداستفاده کند تا  سلامت جسمی و روحی اش را به دست بیاورد.

 

 

 

نوعی از گردشگری که این روزهاخوشبختانه در ایران  رواج پیدا کرده و توریست های زیادی را از کشورهای منطقه برای بهره مندی ازخدمات پزشکی و درمانی  ایران به کشورمان می کشاند. البته بد نیست بدانید که توریسم سلامت درایران تاریخچه بسیار کوتاهی دارد. در حقیقت در سال 82 برای اولین بار توریسم درمانی در گردشگری ایران از سوی وزارت   بهداشت  مورد توجه قرار گرفت؛ البته وزارت بهداشت بیشتر با هدف اشتغال زایی برای دانش‌آموختگان پزشكی   به این مبحث پرداخت و نه رونق توریسم درمانی.

دانلود تحقیق توریست درمانی با فرمت ورد

دریافت و دانلود فایل”دانلود تحقیق توریست درمانی با فرمت ورد”

گردشگری و توریسم

دانلود پاورپوینت فناوری اطلاعات در شیلی

پاورپوینت شیلی کجاست
پاورپوینت نقشه جغرافیایی شیلی
پاورپوینت موقعیت شغلی شیلی
پاورپوینت تجارت در شیلی

دانلود پاورپوینت فناوری اطلاعات در شیلی جهت رشته گردشگری و توریسم در قالب 15 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

صنعت سخت افزار و نرم افزار

در سال 2002 مجموع سرمایه گذاری شیلی درصنعت فا در حدود یک میلیارد دلار بوده که 538 میلیون برای سخت افزار ِ 128 میلیون برای نرم افزار و375 میلیون بری سروس های فا.

 سرمایه گذاری درصنعت فا در سال 2003 یک و دودهم میلیارد دلار بوده که این رشد تا 2006 با نرخ 7 درصد ادامه داد

در 2002 بازار کامپیوتر 12 درصد نزول داشت که در سال 2003 با رشد 2 درصدی مواجه شد.

20 در صد  یا 3 میلین شیلیایی از Internet  است استفاده میکنند ودرحدود 1.2 میلیون PC در این کشور استفاده میشود

 

 

فهرست مطالب :

کلیاتی در مورد شیلی
تجارت در شیلی
صنعت سخت افزار و نرم افزار
رتبه بندی شیلی ازنظر سازمان های بین الملی در زمینه ی فا
میزان دسترسی به Internet
آموزش نیروی متخصص
منابع

دانلود پاورپوینت فناوری اطلاعات در شیلی

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت فناوری اطلاعات در شیلی”

گردشگری و توریسم

دانلود پاورپوینت بازاریابی صنعت توریسم درایران

دانلود پاورپوینت بازاریابی صنعت توریسم درایران
تحقیق درمورد پاورپوینت بازاریابی صنعت توریسم درایران
پاورپوینت بازاریابی صنعت توریسم درایران و انواع آن

دانلود  پاورپوینت بازاریابی صنعت توریسم درایران جهت رشته گردشگری و توریسم در قالب 27 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

فهرست :

مقدمه 
تاریخچه گردشگری 
تعریف بازاریابی 
بازاریابی گردشگری ( خدمات ) 
فرآیند بازاریابی گردشگری 
منابع و مأخذ 

 

مقدمه :
جهانگردی یکی از صنایع در حال رشد جهان بوده و عموماً کشورها در تمام مراحل توسعه به طور فزاینده ای به آن وابسته هستند . توسعه ی این صنعت به ویژه در کشورهایی که بدنبال دستیابی به رشد پایدار می باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است . 

 

دانلود پاورپوینت بازاریابی صنعت توریسم درایران

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت بازاریابی صنعت توریسم درایران”

گردشگری و توریسم

دانلود گزارش كارآموزی سازمان میراث فرهنگی،واحد زبان و گویش

دانلود گزارش كارآموزی سازمان میراث فرهنگی،واحد زبان و گویش
دانلود گزارش كارآموزی
دانلود كارآموزی
انجام كارآموزی
خرید كارآموزی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پروژه
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل

كارآموزی سازمان میراث فرهنگی،واحد زبان و گویش

 
مقدمه
      در گذشته برای مرمّت عکس‌های آثار باستانی از روش‌های دستی استفاده می‌شد و یا عکس‌ها به همان صورتی که گرفته شده بودند نگهداری می‌شدند ، اما امروزه با نرم‌افزارهای مختلف طراحی صورت می پذیرد ، اگرچه انجام مرمّت یا تغییرات و اصلاحات بر روی عکس نیازمند تخصص در مورد این نرم‌افزارها می‌باشد اما اعمال اینگونه تغییرات به لحاظ سرعت بیشتر ، دقت ، سهولت و … با نرم‌افزارهای گرافیکی مورد استقبال واقع گردیده است. گرافیک در مفهوم عام آن یعنی هرچیزی به غیر از متن که از مانیتور کامپیوتر نمایش داده می‌شود ولی مفهومی که از گرافیک کامپیوتر رواج دارد به معنی تصاویری است که در برنامه‌های گرافیکی مثل فتوشاپ ایجاد می‌شود و یا توسط اسکنر اسکن می‌شود.
 
 
کلمات کلیدی:

گزارش کارآموزی

سازمان میراث فرهنگی

 
 
 
معرفی محل كارورزی
سازمان میراث فرهنگی همانگونه از نامش پیدایست سازمانی است به جهت حفظ میراث ارزشمند فرهنگ و بالواقع آثار ، ابنیه ،‌ نقوش و… کشورمان .میراث فرهنگی شامل آثار باقیمانده از گذشتگان است كه نشانگر حركت انسان در طول تاریخ می‌باشد و با شناسائی آن زمینه شناخت هویت و خط حركت فرهنگی او میسر می‌گردد و از این طریق زمینه‌های عبرت برای انسان فراهم می‌آید.سازمان میراث فرهنگی كشور كه به استناد قانون مصوب 10/11/1364 تشكیل شده است و از این پس در این اساسنامه سازمان نامیده می‌شود طبق مقررات این اساسنامه اداره خواهد شد .
 
 
 

دانلود گزارش  كارآموزی سازمان میراث فرهنگی،واحد زبان و گویش

دریافت و دانلود فایل”گزارش كارآموزی سازمان میراث فرهنگی،واحد زبان و گویش”

گردشگری و توریسم

دانلود راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی

روشهای جذب گردشگر
عوامل موثر بر جذب گردشگر
پروژه گردشگری روستایی
راهکارهای جذب گردشگر
راهبردهای جاذبه توریستی
اثرات توسعه گردشگري روستایی
روشهای توسعه گردشگری روستایی
راهکارهای توسعه گردشگری روستایی
عوامل موثر بر رشد صنعت گردشگری ایران

گردشگری روستایی شامل هر نوع فعالیت تفریحی و گذران اوقات فراغت است. با دریافت خدماتی از قبیل غذا، محل اقامت و محصولات محلی از ساکنان محلی در مکانی که از نظر قوانین و مقررات جاری کشور یا از نظر ماهیت اقتصادی و فرهنگی روستا محسوب می‌شود (افتخاری و قادری، 27:1381). هدف از این پروژه ارائه راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی در شهرستان نیر می باشد.

 

 

 

پروژه توسعه گردشگری روستایی شامل 5 فصل به شریح زیر است:

فصل اول:  کلیات تحقیق که در آن به بیان مساله و ضرورت تحقیق می پردازیم و اهداف و سوالات را بیان میکنیم و به تشریح متغییرهای می پردازیم. در ادامه به فرآیند تحقیق و بهره وران از این پژوهش خواهیم پرداخت.

 

 

فصل دوم : پیشینه و مبانی نظری تحقیق : در ابتدا به تعریف گردشگری روستایی و قلمرو آن خواهیم پرداخت. در ادامه تشریح انواع گردشگري روستايي  خواهیم داشت. در مبحث بعدی ماهیت و مفهوم اكوتوريسم بصورت کامل بررسی می شود. در بخش بعدی از این فصل به اثرات توسعه گردشگري روستایی و ارائه راهبردها خواهیم پرداخت. به پيشينه تاريخي گردشگري روستايي و تجارت در آن می پردازیم و در آخر گردشگري روستايي در چند کشور وارسی میکنیم.

 

 

 

 فصل سوم : روش اجرای تحقیق ، مواد وروش: به ابزار و روش گردآوری می پردازیم. به متغیر های تحقیق و جامعه آمار می پردازیم و در ادامه بصورت کامل ویژگی کالیدی و جغرافیایی منطقه رو مورد برسی قرار می دهیم. در آخر نیز موارد زیر تشریح می شوند:

  •  صنعت گردشگری در محدوده مطالعاتی

  • جاذبه‌های طبیعی گردشگری شهرستان نیر

  • جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان نیر 

 

 

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها ویافته های تحقیق 
 

 

فصل پنجم : بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
1-    فصل اول: کلیات تحقیق    2
1-1-    بيان مسئله    2
1-2-    سؤال های پژوهش    3
1-3-    فرضيه هاي تحقيق    3
1-4-    ضرورت و اهميت تحقيق    4
1-5-    اهداف تحقیق    5
1-6-    محدوده مورد مطالعه    5
1-7-    موانع و محدوديت    6
1-8-    بهره وران تحقيق    6
1-9-    روش تحقيق    6
1-10-    فرایند تحقيق    7
1-11-    مسائل، مشکلات و محدودیت‌های تحقيق    9

 

2-    فصل دوم: پیشینه و مبانی نظری تحقیق    11
2-1-    گردشگری روستایی    11
2-2-    تعریف گردشگری روستایی    12
2-2-1-    گردشگری عشایری (یک الگوی فضایی)    13
2-3-    قلمرو گردشگری روستایی    14
2-4-    انواع گردشگري روستايي    16
2-4-1-    گردشگری طبيعي/ روستايي    16
2-4-2-    گردشگری فرهنگي/ روستايي    16
2-4-3-    اكوتوريسم    16
2-4-3-1-    اكوتوريسم به عنوان يك مفهوم    17
2-4-4-    گردشگری دهکده‌ای    18
2-4-5-    گردشگری كشاورزي    18
2-4-6-    گردشگری مزرعه    19
2-4-7-    گردشگری سبز    19
2-5-    اثرات توسعه گردشگري روستایی    20
2-6-    گردشگری روستایی: مفاهیم و ارزیابی    23
2-7-    گردشگري روستايي، راهبرد توسعه‌ی روستايي    30
2-8-    پيشينه تاريخي گردشگري روستايي    31
2-9-    گردشگري روستايي در تجارب جهاني    34
2-9-1-1-    گردشگري روستايي در ايالات متحده آمريكا (ايالت يوتا)    35
2-9-1-2-    گردشگري روستايي در روستاي «برونته» انگلستان    36
2-9-1-3-    طرح «تاركا» در انگلستان    37
2-9-1-4-    گردشگري روستايي در اسپانيا    39
2-9-1-5-    گردشگري روستاي در استراليا و نيوزلند    40
2-10-    مطالعات انجام شده پيرامون موضوع تحقيق    43

 

3-    فصل سوم: روش‌شناسی تحقیق و معرفی محدوده مورد مطالعه    50
3-1-    روش شناسی تحقیق    50
3-1-1-    مدل تحلیل SWOT    50
3-1-2-    آزمون آماری اسپیرمن    51
3-1-3-    آزمون T-Test    51
3-2-    آشنایی مقدماتی با شهرستان نیر    52
3-3-    ویژگی‌های جمعیتی    53
3-3-1-    جمعیت    53
3-4-    وجه تسمیه نیر    54
3-4-1-    فرهنگ، زبان و دين    55
3-4-2-    اوضاع اقتصادي شهرستان نیر    55
3-4-2-1-    زراعت و دامداری    55
3-4-2-2-    شيلات        56
3-4-2-3-    صنعت و معدن        56
3-4-2-4-    خدمات و گردشگری    57
3-5-    صنعت گردشگری در محدوده مطالعاتی    58
3-6-    جاذبه‌های طبیعی گردشگری شهرستان نیر    60
3-7-    جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان نیر    65
3-7-1-    تپه‌هاي قره شیران    67
3-7-2-    سنگ‌نبشته‌های اورارتويي    67
3-7-3-    رباط سنگي شاه عباسي    67
3-7-4-    سنگ افراشته‌هاي تاريخي ميمند    68
3-7-5-    قبرستان اسلامي قره‌شيران    68
3-7-6-    قلعه بويني يوغون    68
3-7-7-    فرهاد كُهُلي يا غار فرهاد    69
3-7-8-    قيرميزي كورپي يا پل قرمز    69
3-8-    بررسی ایام مناسب و آسايش گردشگری    71

 

4-    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها و یافته های تحقیق    75
4-1-    توصیف کل جمعیت پژوهش    75
4-2-    طبقه بندی داده ها بر حسب مؤلفه ها    77
4-3-    سنجش روایی و پایایی داده های به دست آمده به تفکیک گروه های پژوهش    80
4-3-1-    سنجش روایی    80
4-3-2-    آزمون پایایی    80
4-4-    آمار استنباطی و تحلیل استعداد گردشگری روستایی شهرستان نیر    83
4-4-1-    سنجش دیدگاه مسئولان نسبت به توان‌های گردشگری شهرستان نیر    83
4-4-2-    سنجش دیدگاه مردم محلی نسبت به توان‌های گردشگری شهرستان نیر    83
4-4-3-    سنجش دیدگاه گردشگران نسبت به جاذبه ها و عوامل توسعه گردشگری روستایی    84
4-4-4-    سنجش میزان جاذبه های گردشگری شهرستان نیر از دیدگاه کل جامعه نمونه    85
4-5-    تحلیل تکنیک چهارگانه مدل SWOT    85
4-5-1-    عوامل دخیل در توسعه گردشگری روستایی شهرستان نیر    86
4-5-2-    عوامل تأثیر گذار بیرونی در توسعه گردشگری روستایی    88

 

5-    فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات    94
5-1-    بحث و نتیجه گیری    94
5-2-    آزمون فرضیه های تحقیق    96
5-3-    تنگناهای توسعه توریسم در شهرستان نیر و تأثیر آن در توسعه توریسم روستایی    100
5-4-    پیشنهادات پژوهش    101

 

6-    منابع:    102
7-    پیوستها و ضمائم    105

 

 

 

فهرست جداول
جدول (‏2 1(گستره فعالیت‌های تفريحي جهانگردي در حومه شهر    15
جدول (‏2 2) اهداف گردشگری سبز    20
جدول (‏2 3) پيامدهاي اقتصادي گردشگري بر روي سكونتگاه هاي روستايي    22
جدول (‏2 4) پيامدهاي اجتماعي- فرهنگي گردشگري بر روي سکونتگاه‌های روستايي    22
جدول (‏2 5) پيامدهاي منفي توسعه گردشگري براي محيط    22
جدول (‏2 6) مثال‌هایی از معيارهاي متفاوت ملي براي تعريف مناطق روستايي    26
جدول (‏2 7) گستره فعالیت‌های تفريحي در توريسم روستايي    27
جدول (‏2 8) ملاحظات توريسم روستايي    27
جدول (‏3 1) جمعیت ساکن در نقاط شهری و روستایی شهرستان نیر در سال 1385    53
جدول (‏3 2) سهم اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادي به تفكيك نقاط شهري و روستایی در سال 1387‏    57
جدول (‏3 3) تقسیم بندی جاذبه‌های گردشگری شهرستان نیر    63
جدول (‏3 4) وضعیت مراکز مهم گردشگری و جاذبه‌های تاریخی شهرستان نیر ‏    70
جدول (‏4 1) مؤلفه توانهای طبیعی و سؤال های مورد نظر آن    77
جدول (‏4 2) مؤلفه وضعیت مدیریت عوامل مؤثر در گردشگری و سؤال های مورد نظر آن    78
جدول (‏4 3) مؤلفه توانهای فرهنگی و سؤال های مورد نظر آن    78
جدول (‏4 4) مؤلفه وضعیت زیرساخت شهرستان نیر و سؤالهای مورد نظر آن    78
جدول (‏4 5) مؤلفه عوامل کلی در توسعه گردشگری روستایی شهرستان نیر و سؤالهای مورد نظر آن    79
جدول (‏4 6) گروههای مورد مطالعه برای سنجش استعداد گردشگری شهرستان نیر برای توسعه گردشگری روستایی    79
جدول (‏4 7) آزمون آلفاي كرونباخ برای گویه های نظرات مسئولین نسبت به مؤلفه های استعداد گردشگری روستایی    81
جدول (‏4 8) آزمون آلفاي كرونباخ برای گویه های نظرات مردم نسبت به مؤلفه های استعداد گردشگری روستایی    82
جدول (‏4 9) آزمون آلفاي كرونباخ برای گویه های نظرات گردشگران نسبت به مؤلفه های استعداد گردشگری روستایی    82
جدول (‏4 10) آزمون T تک نمونه‌ای در بررسی مؤلفه های پژوهش از دیدگاه مسئولان    83
جدول (‏4 11) آزمون T تک نمونه‌ای در بررسی آیتم‌های پژوهش از دیدگاه مردم    84
جدول (‏4 12) آزمون T تک نمونه‌ای در بررسی مؤلفه های پژوهش از دیدگاه گردشگران    84
جدول (‏4 13) میزان T به دست آمده برای اندازه گیری گروههای مورد مطالعه در خصوص جاذبه های گردشگری    85
‏جدول (‏4 14) ماتریس نقاط قوت و ضعف توسعه گردشگری روستایی شهرستان نیر    86
جدول (‏4 15) ماتریس عوامل تأثیرگذار بیرونی موثر بر توسعه گردشگری روستایی    88
جدول (‏5 1) نتیجه آزمون اسپیرمن برای سنجش رابطه بین عملکرد استعداد گردشگری و توسعه گردشگری روستایی    97
جدول (‏5 2) نتیجه آزمون اسپیرمن از دیدگاه مردم در بیان ارتباط استعداد گردشگری و توسعه گردشگری روستایی    98
جدول (‏5 3) نتیجه آزمون اسپیرمن برای استعداد گردشگری و توسعه گردشگری روستایی از دید مسئولان    98
جدول (‏5 4) نتیجه آزمون اسپیرمن برای استعداد گردشگری و توسعه گردشگری روستایی از دید گردشگران    99
 

 

فهرست اشکال

شکل (‏2 1) مدل مفهومی از گردشگری عشایری    14
شکل (‏2 2( جايگاه اكوتوريسم در فرآيند توسعه پايدار گردشگري    18
شکل (‏2 3) سلسله مراتب آگري توريسم (گردشگري كشاورزي)‏(منبع: 1999 clark)    25
شکل (‏3 1) موقعیت شهرستان نیر روی نقشه ایران و استان اردبیل (مأخذ: نگارنده، 1392)    52
شکل (‏3 2) تقسیمبندی جاذبه ها    59
شکل (‏4 1) فضای گردشگری بولاخلار در نزدیکی شهر نیر    90
شکل (‏4 2) پل تاریخی شهر نیر از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان    90
شکل (‏4 3) جاذبه های تاریخی و طبیعی روستای نمونه گردشگری شهرستان نیر (کورعباسلو و قلعه بوینی یوغن)    91
شکل (‏4 4) غارهای موجود در سطح شهرستان نیر    91
شکل (‏4 5) خروج آب فواره‌های معدنی از دل کوه    92
شکل (‏4 6) وجود رودخانه های خروشان و پرآب با طبیعت بکر آن    92

 

فهرست نمودار
نمودار (‏1 1) نمودار فرايند پژوهش حاضر    8
نمودار (‏4 1) نمودار گروههای مورد مطالعه شده    75
نمودار (‏4 2) نمودار گروههای سنی افراد مورد مطالعه شده    76
نمودار (‏4 3) گروههای جنسی نمونه مورد مطالعه شده    76
نمودار (‏4 4) وضعیت تحصیلات گروههای مورد مطالعه شده    77

 

دانلود راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی

دریافت و دانلود فایل”راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی”

گردشگری و توریسم

دانلود پاورپوینت جامع تعریف و تاریخچه بازار

پاورپوينت بازار
دانلود پاورپوينت بازار
پاورپوینت درباره بازار

دانلود پاورپوينت جامع تعريف و تاريخچه بازار جهت رشته گردشگری و توریسم در قالب 35 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش

 

 

 

واژه بازار بسيار کهن است و به معني محل خريد و فروش و عرضه کالاست. بازار در فارسي ميانه به صورت "وازار" و با ترکيب‌هايي مانند وازارگ (بازاري) و وازارگان (بازرگان) به کار مي‌رفته؛ و در پارتي به صورت "واژار" مورد استفاده قرار گرفته است.
اين واژه ايراني به زبان برخي از سرزمين‌هايي که با ايران تبادلات بازرگاني داشتند، مانند سرزمين‌هاي عربي، ترکي، عثماني و برخي از کشورهاي اروپايي، راه يافته است

 

 

 

فهرست مطالب
بازارهاي ايراني
عناصر و فضاهاي شهري و ارتباطي
راسته اصلي
راسته فرعي
دالان
چهارسو
ميدان
جلوخان
حجره (دکان)
کاروانسرا (سرا)
تيمچه
قيصيريه لار – لارستان
خصوصيات اقتصادي تجار ايراني
توسعه ي صنعتي كشور
بازار تهران
چهار سوي بازار تهران
بازار جهرم
استان فارس
بازار جهرم
بازار كازرون
بازار مشير
بازار نو شيراز
بازار وكيل
بازارهاي تاريخي استان كردستان
سراي امير تومان
سراي سعدالسلطنه
سراي وزير
سراي حاج رضا
سراي رضوي

دانلود پاورپوینت جامع تعریف و تاریخچه بازار

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت جامع تعریف و تاریخچه بازار”

گردشگری و توریسم

دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی جهانگردی

پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی جهانگردی
پاورپوینت برنامه ریزی جهانگردی
اهمیت برنامه ریزی گردشگری
سیر تکاملی برنامه ریزی گردشگری
مراحل برنامه ریزی گردشگری
عناصر موجود در برنامه ریزی مقاصد گردشگری
واژگان فنی برنامه ریزی
رویکردهای برنامه ریزی گردشگری
سطوح گردشگری

دانلود پاورپوینت با موضوع مقدمه ای بر برنامه ریزی جهانگردی، در قالب ppt و در 25 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

اهمیت برنامه ریزی گردشگری

 سیر تکاملی برنامه ریزی گردشگری

 مراحل برنامه ریزی گردشگری

 عناصر موجود در برنامه ریزی مقاصد گردشگری

 واژگان فنی برنامه ریزی

 رویکردهای برنامه ریزی گردشگری

 سطوح گردشگری

 عوامل فعال در برنامه ریزی گردشگری

 انواع مشارکت مردم

 برنامه ریزی برای یک مقصد رقابتی/ پایدار

منابع

 

قسمتی از متن:

تجزیه و تحلیل تقاضای گردشگری:

– بررسی کردن بازار گردشگران موجود و احتمالی برای یک مقصد

– بررسی در مورد گردشگران ورودی و ویژگی ها و الگوهای سفر و نرخ بازار

– تجزیه و تحلیل تقاضا به ما در بررسی های مربوط به رقابت مقاصد توریستی با یکدیگرکمک می کند.

تجزیه و تحلیل عرضه گردشگری:

– بررسی خود مقاصد شامل جاذبه ها ، اقامتگاه ها و امکانات خدماتی ، حمل و نقل ، زیرساخت ها ، منابع انسانی و دیگر عوامل موثر در کیفیت تجربه فرد مسافر

– انتخاب مقاصد توریستی و ایجاد هتل ها و امکانات مختص به آنها.                                                                      

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " مقدمه ای بر برنامه ریزی جهانگردی "  می باشد که در حجم 25 اسلاید، همراه با تصاویر زیبا تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان رشته مدیریت جهانگردی به عنوان ارائه کلاسی ( سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی جهانگردی

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی جهانگردی”

گردشگری و توریسم

دانلود پاورپوینت آشنایی با پارک ملی دریایی نایبند

پاورپوینت پارک ملی نایبند
دانلود پاورپوینت پارک ملی نایبند
پاورپوینت درباره پارک ملی نایبند

دانلود پاورپوینت آشنایی با پارک ملی دریایی نایبند جهت رشته گردشگری و توریسم در قالب 22 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

پارک ملی دریایی نایبند، از پارک‌ها ی ملی جنوب ایران است که با مساحت حدود 49815 هکتاردر استان بوشهر و در 300 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر درعسلویه قرار دارد  و در سال ۱۳۸۲، در شورای عالی محیط زیست به عنوان نخستین پارک ملی دریایی کشور ثبت شد .

 

 

 

فهرست مطالب
استان بوشهر دارای
معرفی پارک ملی دریایی نایبند nayband national park
مساحت کل منطقه
معرفی پوشش گیاهی
معرفی حیات وحش
قابلیت اكولوژیكی
تعارضات منطقه
راهکارها و پیشنهادات

 

 

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت آشنایی با پارک ملی دریایی نایبند

دریافت و دانلود فایل”پاورپوینت آشنایی با پارک ملی دریایی نایبند”

گردشگری و توریسم

دانلود پاورپونیت بررسی تکنیکهای تبلیغات برای توسعه گردشگری

پاورپوینت تبلیغات و برند
پاورپوینت تبلیغات محیطی
پاورپوینت تبلیغات تجاری
پاورپونیت توسعه گردشگری
دانلود پاورپونیت توسعه گردشگری
پاورپونیت درباره توسعه گردشگری

دانلود پاورپونیت بررسی تکنیکهای تبلیغات برای توسعه گردشگری جهت رشته گردشگری و توریسم در قالب 123 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

آنچه باعث ارتباط با بازار و تبلیغ ، فروش ، انگیزه سازی و آوازه سازی میشود را ترویج مینامند. امروز کلیه عناصر و عوامل ترویج را در قالب «ارتباطات یکپارچه بازاریابی INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION» مورد توجه قرار میدهند که در واقع انسجام و پیوند همه عوامل و عناصر ترویجی فوق برای نتیجه گیری بهتر یعنی تأثیر بیشتر و تغییر بهتر رفتار مخاطبان است.

 

 

 

فهرست مطالب
بازاریابی گردشگری
ترویج PROMOTION
انواع تبلیغات
انواع پیامها
ده فرمان تبلیغات
توجه را جلب کنید
شفافیت ظاهری
تمرکز بر نکات اصلی و مهم
قابل درک و معتبر باشد
احساسات مثبت
وحدت سبک
تداوم سبک
هم خوانی با دنیای مشتری
مزیت متفاوت
برتری تصاویر و عوامل تجسمی نسبت به کلمات
ده اشتباه بزرگ تبلیغات
تحقیق
منطق
عادی و معمولی شدن
خود برتر بینی (خود مهمی)
انسان گریزی
بی اعتقادی
غرق شدن در آمار و فراموشی آثار
مداخله و مزاحمت
ناسازگاری
زدوبند و خلافکاری
منبع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود پاورپونیت بررسی تکنیکهای تبلیغات برای توسعه گردشگری

دریافت و دانلود فایل”پاورپونیت بررسی تکنیکهای تبلیغات برای توسعه گردشگری”